nee omdat hij bepaalde opvattingen heeft die niet samengaan met de nederlandse rechtstaat..quote:Op zondag 1 april 2007 16:40 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dus we mogen de ene asielzoeker die in levensgevaar is wel binnen laten maar de andere asielzoeker niet omdat hij de verkeerde boeken in z'n boekenkast heeft staan.![]()
Als ik die uitspraken zo zie vind ik ze beledigend en Spruyt, Eerdmans en Pastors vinden ze ook beledigend. Dus ik kan me goed voorstellen dat moslims ze ook beledigend vinden.quote:Op zondag 1 april 2007 16:41 schreef Hayek het volgende:
[..]
moeten ze zelf weten, maar dan moeten ze ook niet zeuren als ze de uitspraak niet willen begrijpen
En de gemiddelde uitspraak van moslims vind ik beledigend. Waarom zijn we zo'n land van lange tenen geworden?quote:Op zondag 1 april 2007 16:43 schreef ub40_bboy het volgende:
Als ik die uitspraken zo zie vind ik ze beledigend en Spruyt, Eerdmans en Pastors vinden ze ook beledigend. Dus ik kan me goed voorstellen dat moslims ze ook beledigend vinden.
Ik vind beledigen prima en vrije meningsuiting een groot goed. Maar Wilders wil dat moslims integreren/assimileren in Nederland en dan zijn zulke uitspraken contra productief. Of heeft hij een dubbele agenda?quote:Op zondag 1 april 2007 16:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En de gemiddelde uitspraak van moslims vind ik beledigend. Waarom zijn we zo'n land van lange tenen geworden?
Belediging is een onderdeel van vrijheid van meningsuiting, als ze daar tegen zijn gaan ze maar naar een land zonder die vrijheid.quote:Op zondag 1 april 2007 16:43 schreef ub40_bboy het volgende:
Als ik die uitspraken zo zie vind ik ze beledigend en Spruyt, Eerdmans en Pastors vinden ze ook beledigend. Dus ik kan me goed voorstellen dat moslims ze ook beledigend vinden.
Alleen maar omdat jij alle moslims associeert met de radicale islam?quote:Op zondag 1 april 2007 16:42 schreef Hayek het volgende:
[..]
nee omdat hij bepaalde opvattingen heeft die niet samengaan met de nederlandse rechtstaat..
als moslims zich conformeren aan de nederlandse rechtstaat zal niemand ze weigeren, dat heeft geert ook vaak aangegevenquote:Op zondag 1 april 2007 16:53 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Alleen maar omdat jij alle moslims associeert met de radicale islam?
Geert wil het eerste artikel van de grondwet veranderen. Hij conformeert zich ook niet aan de grondwet.quote:Op zondag 1 april 2007 17:01 schreef Hayek het volgende:
als moslims zich conformeren aan de nederlandse rechtstaat zal niemand ze weigeren, dat heeft geert ook vaak aangegeven
Ja dat doen politici he.. wetten maken en veranderenquote:Op zondag 1 april 2007 17:08 schreef Boze_Appel het volgende:
Geert wil het eerste artikel van de grondwet veranderen.
Oh en waarom niet?quote:Hij conformeert zich ook niet aan de grondwet.
Even ter herinnering:quote:Tijd voor Vechtsport is onderdeel van het programma ´Meedoen allochtone jeugd´ van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
quote:‘Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.’
Ik denk dat Wilders dat wil, zoals de meesten van ons, maar er niet in gelooft. Daarom zal hij, heel verstandig, inzetten op een remigratiebeleid.quote:Op zondag 1 april 2007 16:48 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik vind beledigen prima en vrije meningsuiting een groot goed. Maar Wilders wil dat moslims integreren/assimileren in Nederland en dan zijn zulke uitspraken contra productief. Of heeft hij een dubbele agenda?
Je mag de grondwet democratisch wijzigen. Het lijkt wel een bijbel zeg.quote:Op zondag 1 april 2007 17:08 schreef Boze_Appel het volgende:
Geert wil het eerste artikel van de grondwet veranderen. Hij conformeert zich ook niet aan de grondwet.
oftewel 70% van nederland..quote:Op zondag 1 april 2007 17:22 schreef Pony-Lover het volgende:
De PVV lijkt eigenlijk nogal sterk op de SP, ze trekken ook ongerveer dezelfde stemmers, dom, arm en populistisch.![]()
Waarom staat dat dan niet in zijn verkiezingsprogramma? Of wil hij eerst de situatie laten escaleren?quote:Op zondag 1 april 2007 17:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik denk dat Wilders dat wil, zoals de meesten van ons, maar er niet in gelooft. Daarom zal hij, heel verstandig, inzetten op een remigratiebeleid.
Volgens mij heeft hij het vaak genoeg over het terugsturen van probleemgevallen waaronder haatzaaiende imams of criminele relmarokkanenquote:Op zondag 1 april 2007 17:39 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Waarom staat dat dan niet in zijn verkiezingsprogramma? Of wil hij eerst de situatie laten escaleren?
We praten over alle moslims.quote:Op zondag 1 april 2007 17:45 schreef Hayek het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij het vaak genoeg over het terugsturen van probleemgevallen waaronder haatzaaiende imams of criminele relmarokkanen
omdat niet alle moslims een probleem veroorzaken..quote:
Ik zei Wilders wil toch dat de moslims in Nederland integreren/assimileren. Waarop pjrorourke zei dat Wilders waarschijnlijk een remigratiebeleid wil.quote:Op zondag 1 april 2007 17:47 schreef Hayek het volgende:
[..]
omdat niet alle moslims een probleem veroorzaken..
Ik zeg dat hij het wel wil, maar er niet in gelooft. Niet mijn woorden verdraaien.quote:Op zondag 1 april 2007 17:50 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik zei Wilders wil toch dat de moslims in Nederland integreren/assimileren. Waarop pjrorourke zei dat Wilders waarschijnlijk een remigratiebeleid wil.
een remigratiebeleid van diegenen die niet willen integreren ja..quote:Op zondag 1 april 2007 17:50 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ik zei Wilders wil toch dat de moslims in Nederland integreren/assimileren. Waarop pjrorourke zei dat Wilders waarschijnlijk een remigratiebeleid wil.
Waarom wil hij immigranten die hier nieuw komen een assimilatie contract laten tekenen dan?quote:Op zondag 1 april 2007 17:58 schreef Hayek het volgende:
[..]
een remigratiebeleid van diegenen die niet willen integreren ja..
en assimileren is ook een beetje onzin, WIlders heeft nooit geëist dat moslims zouden stoppen met ramadan of het bidden naar allah.. ze mogen doen wat ze willen zolang het niet in strijd is met de nederlandse rechtstaat
quote:Op zondag 1 april 2007 17:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik zeg dat hij het wel wil, maar er niet in gelooft. Niet mijn woorden verdraaien.![]()
Ik wil alleen even het begrip 'assimilatie' toelichten aangezien mensen hier denken dat het betekend dat moslims totaal afstand moeten doen van hun cultuur, dat bedoeld Wilders er niet mee, ik vind assimilatie ook een beetje verkeerd gekozen begrip, hij had eerder integratie contract moeten nemen, assimilatie is een beetje beladen woord..quote:Op zondag 1 april 2007 18:05 schreef ub40_bboy het volgende:
Waarom wil hij immigranten die hier nieuw komen een assimilatie contract laten tekenen dan?
Oke duidelijk maar ik vind die beledigingen nog steeds contra productief als je van migranten vraagt om de dominante Nederlandse normen en waarden te delen.quote:Op zondag 1 april 2007 18:11 schreef Hayek het volgende:
[..]
Ik wil alleen even het begrip 'assimilatie' toelichten aangezien mensen hier denken dat het betekend dat moslims totaal afstand moeten doen van hun cultuur, dat bedoeld Wilders er niet mee, ik vind assimilatie ook een beetje verkeerd gekozen begrip, hij had eerder integratie contract moeten nemen..
van zijn site:
"Een noodzakelijke eis aan de (toekomstige) migrant is het tekenen van een ‘assimilatie¬contract’ met de Nederlandse overheid. Hiermee geeft de migrant te kennen dat hij de Nederlandse dominante waarden en normen zal gaan delen."
Ja maar waarom zou jij als politicus, die wil dat moslims zich netjes gedragen, diezelfde moslims beledigen?quote:Op zondag 1 april 2007 18:16 schreef Hayek het volgende:
Ach zo'n beetje elke groep in nederland wordt wel eens beledigt, daar moeten ze tegen kunnen..
ik ga me ook niet opwinden over wat moslims allemaal over mij roepen als ongelovige zijnde..
Beledigen is relatief, bovendien richt hij zich voornamelijk op de extremere moslimsquote:Op zondag 1 april 2007 18:23 schreef ub40_bboy het volgende:
Ja maar waarom zou jij als politicus, die wil dat moslims zich netjes gedragen, diezelfde moslims beledigen?
"Moslims moeten de helft van de koran eruit scheuren."quote:Op zondag 1 april 2007 18:25 schreef Hayek het volgende:
[..]
Beledigen is relatief, bovendien richt hij zich voornamelijk op de extremere moslims
Wat is daar beledigend aan? Je zegt alleen maar dat de koran een haatdragend boek is dat in strijd is met onze gedragsregels.quote:Op zondag 1 april 2007 18:28 schreef ub40_bboy het volgende:
"Moslims moeten de helft van de koran eruit scheuren."
Deze belediging is gericht tegen de extremere moslims?
ja tegen moslims die alle regels uit de koran willen opvolgen, zeker de helft van de koran kun je niet opvolgen als je volgens de westerse regels wilt levenquote:Op zondag 1 april 2007 18:28 schreef ub40_bboy het volgende:
"Moslims moeten de helft van de koran eruit scheuren."
Deze belediging is gericht tegen de extremere moslims?
Dan moet hij dat zeggen. Niet dat moslims de helft van een voor hun heilig boek moeten afscheuren.quote:Op zondag 1 april 2007 18:50 schreef Hayek het volgende:
[..]
ja tegen moslims die alle regels uit de koran willen opvolgen, zeker de helft van de koran kun je niet opvolgen als je volgens de westerse regels wilt leven
Liever een partij die buitenlanders op hun plek zet dan een partij die ze voortrekt.quote:Op zondag 1 april 2007 15:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Sja, dat is bekend. Het is een xenofobenpartij.
Jahoor, natuurlijk mag dat. Graag zelfs op een veelheid van punten, maar het was een reactie op het fundament van de rechtstaat en dat is toch echt de grondwet.quote:Op zondag 1 april 2007 17:27 schreef PJORourke het volgende:
Je mag de grondwet democratisch wijzigen. Het lijkt wel een bijbel zeg.
het was een figuurlijke opmerking, dat ze de helft zouden moeten verscheuren (niet opvolgen) als ze in het westen zouden willen levenquote:Op zondag 1 april 2007 18:54 schreef ub40_bboy het volgende:
Dan moet hij dat zeggen. Niet dat moslims de helft van een voor hun heilig boek moeten afscheuren.
Wat is daar mis mee? Het is maar een boek hoor, vol met hatelijke taal en achterlijkheid. Waarom ga jij mee in met de lange tenen van moslims? Mogen we ook geen spotprenten meer plaatsen?quote:Op zondag 1 april 2007 18:54 schreef ub40_bboy het volgende:
Dan moet hij dat zeggen. Niet dat moslims de helft van een voor hun heilig boek moeten afscheuren.
Je begrijpt nog steeds niet wat ik bedoel of wel.quote:Op zondag 1 april 2007 20:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Het is maar een boek hoor, vol met hatelijke taal en achterlijkheid. Waarom ga jij mee in met de lange tenen van moslims? Mogen we ook geen spotprenten meer plaatsen?
quote:Op zondag 1 april 2007 16:48 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ik vind beledigen prima en vrije meningsuiting een groot goed. Maar Wilders wil dat moslims integreren/assimileren in Nederland en dan zijn zulke uitspraken contra productief. Of heeft hij een dubbele agenda?
Ik begrijp het maar al te goed. Jij gelooft in de illusie dat moslims integreren als je ze knuffelt, beschermt en behandelt als onzelfstandige, onverantwoordelijke kleine kinderen. De realiteit is dat er in een vrije samenleving altijd wel iemand zal zijn die bereid is de waarheid over de koran te zeggen.quote:Op zondag 1 april 2007 20:48 schreef ub40_bboy het volgende:
Je begrijpt nog steeds niet wat ik bedoel of wel.
Spruyt vind WIlders Extreem Rechts hebben we laats kunnen lezen.quote:Op zondag 1 april 2007 14:59 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Nee, oke. Maar die slaven zoals Dion Graus en Fleur Agema zijn natuurlijk puur zetel vulling. Ik vind het nog steeds een gemiste kans voor Wilders dat hij het niet samen met Spruyt heeft gedaan.
Ja als Wilders samen met Spruyt een partij was begonnen had ik hem nog serieus genomen dat is nu afgelopen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:44 schreef FransBoersma het volgende:
[..]
Spruyt vind WIlders Extreem Rechts hebben we laats kunnen lezen.
Nog steeds? Het deksel is er toch al zo'n vijf jaar vanaf. Kunnen jullie niet eens opschieten met dat geconstateer en gewoon concrete voorstellen doen?quote:Op zondag 1 april 2007 15:37 schreef Hayek het volgende:
[..]
Ja er is een hoop in te halen na 30 jaar taboe op dit gebied..
Dat is ook weer overdreven. Wat ub40_bboy bedoelt (denk ik) en waar ik het ook mee eens ben, is dat Wilders wat subtieler in zijn uitspraken moet zijn. Ipv te zeggen: "Alle moslims zouden de helft van de Koran eruit moeten scheuren." kan je ook zeggen "Grote gedeeltes in de Koran zijn in strijd met de Nederlands normen, waarden en wetten en als Moslims in Nederland willen wonen, moeten ze zich dus ook aanpassen."quote:Op zondag 1 april 2007 21:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik begrijp het maar al te goed. Jij gelooft in de illusie dat moslims integreren als je ze knuffelt, beschermt en behandelt als onzelfstandige, onverantwoordelijke kleine kinderen. De realiteit is dat er in een vrije samenleving altijd wel iemand zal zijn die bereid is de waarheid over de koran te zeggen.
Dat komt omdat je een linkse racker bent en die geitewollen sok zit te strak om je nek.quote:Op zondag 1 april 2007 14:48 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Hmm, dan zal het de beeldvorming wel zijn. Hoewel ik nog steeds vind dat WIlders ja knikkers heeft aangenomen.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:13 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Dat komt omdat je een linkse racker bent en die geitewollen sok zit te strak om je nek.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:13 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Dat komt omdat je een linkse racker bent en die geitewollen sok zit te strak om je nek.
Wat houd ik toch van goed onderbouwde, inhoudelijke argumentenquote:Op zaterdag 14 april 2007 18:43 schreef retteketet het volgende:
[..]
Jezus. Als je het woord 'rakker' niet eens kunt spellen, dan kun je je maar beter beperken tot ONZ en PUB.
Wij rekkers zijn de bom!quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:13 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Mogen ze nu wel dingen doen dien in strijd zijn met de Nederlandse rechtstaat? Nogal een non-issue blijkbaar.quote:Op zondag 1 april 2007 17:58 schreef Hayek het volgende:
[..]
een remigratiebeleid van diegenen die niet willen integreren ja..
en assimileren is ook een beetje onzin, WIlders heeft nooit geëist dat moslims zouden stoppen met ramadan of het bidden naar allah.. ze mogen doen wat ze willen zolang het niet in strijd is met de nederlandse rechtstaat
Komt na de kogel, nu ook al de bom van links?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |