abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50311852
Nou dat is gelukt hoor! Er zitten al 2 lange klusdagen op waarop we al heeeel veel gedaan hebben. Mijn ouders en zus zijn nu weer naar huis. Morgen ben ik zelf nog vrij dus kan dan even rustig aan een lijst maken met te doen dingen. We hebben al veel gedaan maar er blijft natuurlijk nog genoeg te doen!

Het huis blijft geweldig...mijn ouders en zus vinden hem ook helemaal geweldig en ik kan niet wachten tot ik er helemaal in woon!

Foto's volgen binnenkort...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_50320646
nou ik ben wel zeer benieuwd !!!
pi_50351485
Eigenlijk wil ik trouwens graag een houten vloer maar nu hebben we ontdekt dat er dan niet genoeg ruimte in hoogte is; oftewel: de deuren zouden dan niet meer openkunnen en de dorpels zouden niet meer hoger liggen dan de vloer...

Dilemma: of van alle deuren iets afschaven en dorpels verhogen en toch nog een mooie houten vloer of kijken naar andere opties.

optie 1 heeft mijn voorkeur qua resultaat maar volgens mij is dat heel veel werk? En ik met mijn linkerhanden...

of heeft iemand nog een ander goed idee ?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_50357175
Moet dat dan? dat dorpels hoger liggen dan de vloer?
En deuren kun je toch (laten) afschuren.

Soms willen de vloerenleggers dat ook wel doen.
Die hebben daar alle apparatuur voor bij zich.
pi_50380257
Gefeliciteerd !

Of helemaal geen dorpels ...

Hoe erg is het zeil en heb je al iets van een todo-lijst/planning ?
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_50383018
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:04 schreef AnneX het volgende:
Moet dat dan? dat dorpels hoger liggen dan de vloer?
En deuren kun je toch (laten) afschuren.

Soms willen de vloerenleggers dat ook wel doen.
Die hebben daar alle apparatuur voor bij zich.

Deuren zullen inderdaad dan afgeschuurd/geschaafd moeten worden en zou het lelijk vinden als een dorpel lager ligt dan de vloer. Zal eens navragen of het bedrijf dat ik in gedachten had/heb dat ook doet... Het gaat namelijk wel om een deur of 12... ben bang dat er meteen weer een heel groot bedrag bijkomt op een toch al niet goedkope vloer...
pi_50383137
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:18 schreef CollinDH het volgende:

Gefeliciteerd !

Of helemaal geen dorpels ...

Hoe erg is het zeil en heb je al iets van een todo-lijst/planning ?
Volgens mij moeten er wel dorpels liggen aangezien anders de breedte te breed wordt en kan de vloer krom gaan staan? Bovendien vind ik het zonde van het aanzicht als de dorpels er niet zouden liggen .

Het vinyl is op sommige plekken (gang en voorslaapkamer) stuk en vindt het gewoon 'net niet'.

Is laminaat trouwens dunner dan hout?

Een to-do lijst heb ik al wel. Zal ik straks wel even posten.
pi_50383693
Wat er gedaan moet worden:

Bel laten maken: VVE

Keuken:
- schilderen- puntjes
- achterwand?
- aanrechtblad herstellen (gaatje)
- bescherming koelkast deur
- keukenblad inwrijven
- schoonmaken

Gang:
- schilderen -puntjes

Slaapkamer voor:
- bijwerken muur behang met zwarte verf
- schilderen muur
- schilderen kast

Slaapkamer achter:
- schilderen -puntjes
- vloerbedekking schoonmaken
- deur voor kast schuren; verven
- binnenkant kast schoonmaken
- bescherming deur
- nachtkastje verven

Douche:
- nieuw kastje?
- greepje douchedeur
- schoonmaken

WC:
- wc borstel kopen
- wc rol houder
- wc klep beschermer
- schoonmaken

Woonkamer:
- schilderen - puntjes
- kapot raampje vervangen
- wegwerken tv kabels
- ramen verf afkrabben
- kasten verven

Algemeen:
- nieuwe vloer
- plattegrond maken
- deuren bijwerken waar nodig
- deuren lakken waar nodig
- plinten en kozijnen nalopen en waar nodig lakken?

Balkon:
- schilderen?
- vlonders leggen
- afkrabben oude verf
- ramen verfsputter vrij maken
- vensterbank buiten verfvrij maken
- andere lamp

Berging:
- schoonmaken
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:56:13 #59
215 misterDre
Paint it black!
pi_50383857
Aanvulling todo-list: Foto's maken en hier plaatsen
pi_50386029
Uit ervaring : dan zou ik met de berging beginnen - als-t-ie nog niet volstaat (?)
Dit is serieus bedoeld.

* zachtjes roepend foto's ?
pi_50387104
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:49 schreef AnneX het volgende:
Uit ervaring : dan zou ik met de berging beginnen - als-t-ie nog niet volstaat (?)
Dit is serieus bedoeld.

* zachtjes roepend foto's ?
De berging (in de kelder) is nu nog leeg omdat ie zo vies is. Bovendien heb ik niet heel veel spullen en de spullen die er komen te staan gebruik ik nog wel even... Dus ik ga hem binnenkort wel schoonmaken maar dat heeft nog niet mijn prioriteit.
pi_50387658
Alvast wat eerste foto's van het huis nu het leeg is voor de nieuwsgierige aagjes

pi_50392002
Mooie ruimtes, licht en deuren !

Voor laminaat moet je denken aan 4mm ondervloer + 9mm laminaat. Voor 25 euro/m2 kan je iets heel moois kopen (strucuur, vgroef).

Ik heb dezelfde IKEA klapstoeltjes voor op m'n balkon
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_50426721
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:05 schreef CollinDH het volgende:

Mooie ruimtes, licht en deuren !

Voor laminaat moet je denken aan 4mm ondervloer + 9mm laminaat. Voor 25 euro/m2 kan je iets heel moois kopen (strucuur, vgroef).

Ik heb dezelfde IKEA klapstoeltjes voor op m'n balkon
Alleen kan ik geen laminaat vinden dat mij aanstaat... kritisch . Wel net een mail gekregen dat het houten-vloeren-bedrijf ook altijd meteen de deuren aanpast als ik door hen de vloer laat leggen Zaterdag maar even langs gaan om te informeren hoe het verder zit en hoeveel het grapje helemaal gaat kosten...

Die klapstoeltjes had ik eerder ook op mijn balkon...nu dienen ze even voor binnenstoelen maar straks als ik weer echte meubels heb gaan ze meteen weer naar buiten!
pi_50432723
Wat is er mis met de vloer die er nu ligt?
Vind 'm juist erg mooi!
pi_50438132
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:29 schreef parselmouth het volgende:
Wat is er mis met de vloer die er nu ligt?
Vind 'm juist erg mooi!
Het is een vloer van vinyl en is op 2 plaatsen (in de gang en in de voorslaapkamer) stuk.
Bovendien lijkt het dan niet echt hoor...
  donderdag 14 juni 2007 @ 08:36:10 #67
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_50438389

*smelt

(dus het is geen echt hout?)
pi_50440115
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:36 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

*smelt

(dus het is geen echt hout?)
Ik smelt met je mee ! (nog steeds en dat zal ook nog wel even duren )

En nee...het is 'gewoon' vinyl en dus hartstikke nep!
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:50:46 #69
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_50440168

mooie hard houten vloer ofzo zal het huis dan zeker goed doen ja
pi_50444641
is er een muur dichtgemaakt in de woonkamer ? ( helemaal rechts) ik weet precies nu welk appartementje je hebt, zag ik aan het bordje op het raam
leuke lichte woning
pi_50444721
Mooi appartement hoor!
pi_50453694
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:09 schreef Charisma het volgende:
is er een muur dichtgemaakt in de woonkamer ? ( helemaal rechts) ik weet precies nu welk appartementje je hebt, zag ik aan het bordje op het raam
leuke lichte woning
Die wand zat er al. Het is een dikke plank. De mogelijkheid is er om dan de voorslaapkamer bij de woonkamer te betrekken maar dat doe ik niet...woonkamer is zo al groot genoeg! Bovendien is een aparte rommelkamer ook wel erg lekker
pi_50512686
dat is wel zo , dan zou ik het ook niet doen,
trouwens de lamp in de hal , die is gaaf !!
pi_50521726
Wat een prachtig huis!
pi_50530469
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 08:42 schreef Charisma het volgende:
dat is wel zo , dan zou ik het ook niet doen,
trouwens de lamp in de hal , die is gaaf !!
Ja, hij is erg grappig Ze heeft hem laten hangen (samen met de lamp in de keuken die ik ook erg gaaf vind), zodat ik toch wat licht zou hebben Heb vanmiddag leuke draailampjes ervoor gekocht, zodat ie compleet is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')