quote:op vrijdag 30 maart 2007 14:38 schreef richie29 het volgende:
zin maken stond niet voor niets tussen haakjes
maar hebben jullie eigenlijk wat gehad aan alle posts in dit topic dan? was er iets in de praktijk toepasbaar dat helpt/hielp ?
quote:op vrijdag 30 maart 2007 20:55 schreef tolven het volgende:
een beetje (als partner zijnde heb je niet al te veel invloed naar mijn idee, het moet toch van degene die geen zin heeft komen). maar doordat ik hier bepaalde dingen las kon ik wel ideeen aandragen waarvan ze sommige ook heeft geprobeerd. en hoewel de drive niet echt verhoogd is is ie zeker niet gedaalt.
daarentegen is de mijne enorm omlaag geschoten (van 7/24 zin per week nu nog maar heel sporadisch dat ik echt het gevoel heb van ja nu wil ik weer eens). dus in zekere zin zijn de probemen opgelost.
dat ken ik ja: mijn vriend kreeg op een gegeven moment ook veel minder zin, jammer genoeg rond dezelfde tijd dat ik weer wat meer zin begon te krijgen. we zijn daardoor toch langer in dezelfde situatie blijven hangen. het gevaar is ook dat minder seks leidt tot minder zin. masturbeert jouw vriendin wel? ik merk namelijk dat wanneer ik, ook als ik weinig zin in seks heb, dat wat vaker doe, zo nodig m.b.v. een fimpje of verhaaltje of zo, het er wel voor zorgt dat ik meer met seks bezig ben, waardoor ik minder snel geneigd ben de situatie te accepteren.quote:op vrijdag 30 maart 2007 20:55 schreef tolven het volgende:
[..]
een beetje (als partner zijnde heb je niet al te veel invloed naar mijn idee, het moet toch van degene die geen zin heeft komen). maar doordat ik hier bepaalde dingen las kon ik wel ideeen aandragen waarvan ze sommige ook heeft geprobeerd. en hoewel de drive niet echt verhoogd is is ie zeker niet gedaalt.
daarentegen is de mijne enorm omlaag geschoten (van 7/24 zin per week nu nog maar heel sporadisch dat ik echt het gevoel heb van ja nu wil ik weer eens). dus in zekere zin zijn de probemen opgelost.
waarom ga je er vanuit dat het misschien niet waar zou zijn dat ze zegt dat ze masturbeert.quote:op zondag 1 april 2007 21:26 schreef tolven het volgende:
beetje moeilijk te beantwoorden. ze zegt dat ze zelf nog wel eens masturbeert dus ik neem aan van wel. dit is echter moeilijk te controleren omdat ze dat niet doet waar ik bij ben.
ow bedoelde je het zo.. nee logischquote:op woensdag 4 april 2007 17:17 schreef tolven het volgende:
ik ga er juist vanuit dat het wel waar is, maar ik kan dit niet met 100% zekerheid verklaren dat het waar is omdat er geen mogelijkheid is om dat te controleren aangezien ze het niet doet waar ik bij ben.
hetzelfde verhaal als dat ik zou zeggen "ik eet elke dag een appel". je zult me wel geloven aangezien het nogal een stomme leugen zou zijn anders, maar je kunt dit moeilijk controleren vanachter je pc dus je kunt niet tegen iemand anders verklaren "hij eet elke dag een appel" en hier 100% zekerheid mee hebben.
nou dat ligt er nu juist aan of je zin hebt of niet..quote:op woensdag 26 september 2007 20:02 schreef speknek het volgende:
kunnen jullie ook moeilijk klaarkomen? hoe lang duurt het gemiddeld?
met voorspel erbij 20 minuten ofzoquote:op woensdag 26 september 2007 20:39 schreef speknek het volgende:
goed, zeg als je zin hebt?
dat is ook gewoon een kwestie van vertrouwen.quote:op donderdag 5 april 2007 13:03 schreef miriampje het volgende:
[..]
ow bedoelde je het zo.. nee logisch![]()
je kunt het nooit iets met 100% zekerheid weten
dit is eigenlijk vooral hoe ik er overdenk...quote:op maandag 29 oktober 2007 11:33 schreef zeeuwsedude het volgende:
quote:op dinsdag 18 april 2006 12:30 schreef paladin het volgende:
[..]
hij heeft het gevoel dat je hem niet begrijpt. daarbij denk je als je geil bent niet echt na over dingen buiten de sex. herken de situatie wel een beetje en deze situatie gaat gewoon niet veranderen totdat hij zijn drang naar sex kwijtraakt, wat als hij echt lange tijd geen sex heeft, gewoon niet gaat gebeuren. je inhouden na maanden is best moeilijk, vooral als er daar een lief mooi en enorm aantrekkelijk vriendinnetje naast je in bed ligt.
anderzijds krijg jij er steeds minder zin in. beste oplossing die ik ken is die spanning los te laten en vanaf 'nul' te reageren als hij opgewonden is, want je gaat jezelf aanleren om hem af te wijzen als hij iets geils probeert, waar je anders misschien wel aan zou beginnen. hij pusht en wil graag, en jij wijst steeds af en wil steeds minder.
iig zal hij, totdat het probleem is opgelost er alleen over kunnen praten, wat hij juist zo vaak doet omdat hij niet meer durft of hij het idee heeft dat jij gewoonweg geen sex met hem wilt. anders zou hij je wel besprongen hebben onderhand.
tsja, dat is altijd het probleem heh? je kunt toch wel zeggen dat je over een wezenlijk onderdeel van de relatie compleet anders denkt. ik moet zeggen dat je het goed volhoudt, ik ben al flink chagrijnig als het een week duurt voordat we seks hebben, maar jij een half jaar. da's knap.quote:op maandag 29 oktober 2007 11:33 schreef zeeuwsedude het volgende:
laatst zei ze dat ze dat de sex voor haar eigenlijk niet zo nodig hoefde, dat ze nu ook al voor haar een perfecte relatie heeft.![]()
dat is echt heel erg vervelend. in de periode dat ik 0.0 zin in seks had, mistte ik het namelijk wel, en wilde ik er wel iets aan veranderen omdat ik vind dat seks bij een relatie hoort. zo te horen is dat bij jullie niet het geval, en vindt zij het wel best zo. toch vind ik dat zij zich best mag realiseren dat jullie samen op zoek moeten naar een oplossing, en dat het niet zo is dat jij het maar gewoon moet accepteren en jullie voor de rest van jullie leven zo doorgaan. het 'vervelende' is alleen dat jij zelf ook al zegt dat je toch niet bij haar weg gaat, dus in dat opzicht is er voor haar misschien weinig reden er iets aan te doen? hoewel ik zelf het gewoon ontzettend vervelend zou vinden mijn partner ongelukkig te zien, en dat voor mij al voldoende reden zou zijn om in ieder geval te willen proberen het op te lossen. en dat doe je zeker niet door je er maar gewoon over heen te zetten en tegen je zin in seks te hebben, maar door meer te kijken naar de achterliggende reden van het geen zin hebben, en daar iets aan te doen.quote:op maandag 29 oktober 2007 11:33 schreef zeeuwsedude het volgende:
hey een topic dat ik net wilde openen.
dat komt dan weer mooi uit.
ik heb een half jaar geleden dit topic geopend: waar zit de knop?
misschien is het zwak dat ik het onder een kloon post, maar het is een probleem waar ik me stiekum best wel voor schaam.
het is inmiddels een half jaar geleden en we hebben geen sex.gewoon niet meer. het is net als de dames in de voorgaande delen allemaal al besproken hebben. ze heeft gewoon geen zin. ze is inmiddels bijna van baan veranderd en op het kleine probleempje na is onze relatie beter dan ooit.
we hebben een super goede band, alleen heeft ze geen zin meer in sex. gewoon niet meer. we knuffelen veel, liggen vaak tegen elkaar aan ook in bed en kunnen heerlijk zoenen, maar zodra ik verder wil gaan, houdt het voor haar gewoon op.
het is voor mij als man merk ik ook steeds moeilijker om met de afwijzing om te gaan. ik ben redelijk sexueel ingesteld, dat geef ik heel eerlijk toe. maar ik probeer haar niet te dwingen. ik probeer het er niet elke dag over te hebben en haar vooral niet onder druk te zetten. ze wil zich zo nu en dan erover zetten, puur om mij een plezier te doen, maar dat is dan weer iets wat ik niet wil.
laatst zei ze dat ze dat de sex voor haar eigenlijk niet zo nodig hoefde, dat ze nu ook al voor haar een perfecte relatie heeft.![]()
ik weet het ook allemaal niet. haar verlaten is voor mij geen optie, ik hou te veel van haar daarvoor. mijn behoeftes in deze.. och.. ik verlicht ze onder de douche wel zeg maar... maar toch..
om even advocaat van de duivel te spelen, maar door je je eroverheen te zetten en seks te hebben kan heel goed wel een manier zijn om meer zin te krijgen. beter nog, dat is misschien wel de beste manier. door het vaak te doen raakt je lichaam gewend aan een constante seksbehoefte -verslaafd aan de high van het orgasme, zo je wilt-, en krijg je vaker zin in seks. natuurlijk kan er ook een psychologische achtergrond aan zitten, de spanning of romantiek die weg is, etc, en die rol wil ik zeker niet downplayen. maar het is een effectieve therapie gebleken, zowel voor vrouwen die moeilijk klaarkomen als die weinig zin hebben, om ze gewoon gericht masturbatie-huiswerk mee te geven.quote:op maandag 29 oktober 2007 12:25 schreef as_33 het volgende:
en dat doe je zeker niet door je er maar gewoon over heen te zetten en tegen je zin in seks te hebben, maar door meer te kijken naar de achterliggende reden van het geen zin hebben, en daar iets aan te doen.
quote:op maandag 29 oktober 2007 14:13 schreef speknek het volgende:
en dan kan "je eroverheen zetten en het gewoon maar eens doen", best nuttig zijn, zeker als je het vol weet te houden.
ik zal nooit een vrouw aanraden zich er gewoon maar over heen te zetten, omdat ik, zoals ik hierboven ook al geschreven heb, dat ooit een keer gedaan heb en me ronduit misbruikt voelde. je er over heen zetten werkt misschien bij een soort van onverschilligheid t.o.v. seks, maar waar het in een aantal gevallen in deze topicreeks ook om draait, is ronduit afschuw. ik ben dan ook veel meer een voorstander van weer rustig opbouwen, een beetje terug gaan naar het begin van de relatie, voordat je seks hebt gehad, en nog voorzichting spanning opbouwt, en rustig steeds een stukje verder gaat.quote:op maandag 29 oktober 2007 14:13 schreef speknek het volgende:
[..]
om even advocaat van de duivel te spelen, maar door je je eroverheen te zetten en seks te hebben kan heel goed wel een manier zijn om meer zin te krijgen. beter nog, dat is misschien wel de beste manier. door het vaak te doen raakt je lichaam gewend aan een constante seksbehoefte -verslaafd aan de high van het orgasme, zo je wilt-, en krijg je vaker zin in seks. natuurlijk kan er ook een psychologische achtergrond aan zitten, de spanning of romantiek die weg is, etc, en die rol wil ik zeker niet downplayen. maar het is een effectieve therapie gebleken, zowel voor vrouwen die moeilijk klaarkomen als die weinig zin hebben, om ze gewoon gericht masturbatie-huiswerk mee te geven.
ook bij vaginisme lijkt de "zet je er overheen en doe het gewoon" methode goed aan te slaan. ik las laatst een artikel over therapeuten die zeiden dat ze vroeger vaak maandenlange (groep)sessies nodig hadden voor een klein beetje resultaat; toen probeerden ze een keer de aanpak "dit is een dildo en voor het einde van deze sessie heb je hem ingebracht" en dat leverde spectaculaire resultaten op.
vrouwen raken heel snel in een vicieuze cirkel: klaarkomen is lastig, daardoor duurt het lang, da's een hoop gedoe, laat maar even zitten, daardoor doen ze het weinig, dan wordt klaarkomen lastiger, duurt het langer, hebben ze er helemaal geen zin meer in, etc. of het doet een keertje pijn, volgende keer zijn ze daar bang voor, daardoor verkrampen ze, daardoor doet het nog veel meer pijn, laat maar zitten, angst wordt groter etc. ook bij therapie blijkt dan dat vrouwen er best over willen praten, maar het doen zoveel mogelijk blijven vermijden. wat die vriendin zegt "dat ze best wel nooit meer seks hoeft te hebben", getuigt van vermijdingsgedrag, niemand die in beginsel natuurlijk zo'n relatie wil hebben, maar ze is inmiddels zo ver gevorderd dat ze er meer tegenop ziet om het nou eens te gaan doen, dan dat ze haar relatie weer in het oude ideaalbeeld wil terugveranderen. en dan kan "je eroverheen zetten en het gewoon maar eens doen", best nuttig zijn, zeker als je het vol weet te houden.
het was niet eens afschuw jegens mijn vriend, maar ik was gewoon totaal niet geil en om te masturberen hoef ik dat ook niet te zijn, dat is ook iets dat ik 's avonds laat doe voor het slapen gaan om gewoon te kunnen ontspannen. seks draait dan weer niet om het klaarkomen voor mij, maar om de geiligheid en de passie en die miste ik toen dus.quote:op maandag 29 oktober 2007 14:42 schreef speknek het volgende:
ehm, ja dat is een geval apart. ik had het inderdaad over vrouwen die uitgeblust zijn, niet over dat je schijnbaar wel een libido hebt (meerdere keren per week) maar afschuw jegens de man hebt. dat is om eerlijk te zijn zo contradictoir dat ik er geen passend antwoord op heb, en je het inderdaad misschien beter rustig aan kunt doen. uiteindelijk zul je het natuurlijk alleen toch wel moeten doen. het klopt dat 'pushen' averechts werkt, aan de andere kant lijkt therapie me dat ook doen, de 'erkenning' dat het een zwaar probleem is, kan vrouwen ook meer in de slachtofferrol doen. uiteindelijk is seks natuurlijk gewoon seks; niets moeilijks aan.
ik denk dat een opvatting als deze juist de oorzaak is van problemen op seksueel vlak. seks is namelijk niet maar gewoon seks, seks is meer dan pentratie, seks is een belangrijk aspect van een relatie dat je samen moet kunnen delen om er samen van te kunnen genieten. je moet het kunnen delen in de slaapkamer maar ook daarbuiten, je moet er beide een actieve rol in spelen en samen zoeken naar een vorm waarin je je beide lekker voelt, zowel in de communicatie erover als in de daad zelf.quote:op maandag 29 oktober 2007 14:42 schreef speknek het volgende:
uiteindelijk is seks natuurlijk gewoon seks; niets moeilijks aan.
het gevoel dat als je niet wilt je teleurstelt, en als je wel wilt dat niet meer dan normaal is? in plaats van dat het niet meer dan normaal is dat het niet gebeurd, en alleen maar een hardstikke lekkere meevaller als het wel gebeurd? je wordt weliswaar niet fysiek gedwongen, maar wel onbewust emotioneel, want ergens voel je je schuldig als je gewoon echt niet wilt. tis maar een gokquote:op dinsdag 30 oktober 2007 17:24 schreef miriampje het volgende:
ik vind het lastig als ik het idee krijg dat het een moetje word...
dat ik eigenlijk al geen keuze heb of we het wel of niet gaan doen maar bijna naar geilheid gedwongen word
dit klinkt nu erg negatief maar dit is in basis waar mijn probleem denk ik ligt
niet dat mijn vriend mij dwingt tot seks, maar soms heb je gewoon zo'n gevoel
moeilijk uit te leggen
ja zoiets is het. en daardoor blokkeer ik soms wel eens. dan moet ik niets van de aanrakingen van mijn vriend hebben.quote:op dinsdag 30 oktober 2007 18:17 schreef as_33 het volgende:
[..]
het gevoel dat als je niet wilt je teleurstelt, en als je wel wilt dat niet meer dan normaal is? in plaats van dat het niet meer dan normaal is dat het niet gebeurd, en alleen maar een hardstikke lekkere meevaller als het wel gebeurd? je wordt weliswaar niet fysiek gedwongen, maar wel onbewust emotioneel, want ergens voel je je schuldig als je gewoon echt niet wilt. tis maar een gokmaar ik denk wel dat dat in veel gevallen speelt, het feit dat degene die geen zin heeft zich schuldig voelt, terwijl diegene er gewoon niets aan kan doen, als je je zo voelt, dan voel je je zo, dat is niet iets waar je voor kiest.
mijn libido is af genomen (zeg maar tot onder het 0 punt gezakt) op het moment dat ik na 3 jaar een spiraal te hebben gehad de pil weer ben gaan slikken. daarvoor hadden we een super seksleven (zelfs nog na al bijna 6 jaar samen te zijnquote:op maandag 29 oktober 2007 14:13 schreef speknek het volgende:
[..]
om even advocaat van de duivel te spelen, maar door je je eroverheen te zetten en seks te hebben kan heel goed wel een manier zijn om meer zin te krijgen. beter nog, dat is misschien wel de beste manier. door het vaak te doen raakt je lichaam gewend aan een constante seksbehoefte -verslaafd aan de high van het orgasme, zo je wilt-, en krijg je vaker zin in seks. natuurlijk kan er ook een psychologische achtergrond aan zitten, de spanning of romantiek die weg is, etc, en die rol wil ik zeker niet downplayen. maar het is een effectieve therapie gebleken, zowel voor vrouwen die moeilijk klaarkomen als die weinig zin hebben, om ze gewoon gericht masturbatie-huiswerk mee te geven.
......
zou echt niet weten wat nu weer te moeten proberen. heb vele verschillende pillen gehad en ben toen overgestapt op het spiraal (mede door m'n lage libido en stemmingswisselingen). die spiraal werkte perfect alleen kreeg ik heel veel last van acne. de gevolgen hiervan zijn nu nog zichtbaar.quote:op dinsdag 30 oktober 2007 21:18 schreef cuegirllie het volgende:
maar missleduq heb je dan niet zoiets van.. ik ga weer van die pil af? zeker omdat je wel bijna zeker kunt stellen dat het daaraan ligt
ik zou dan gelijk weer naar iets anders grijpen.
dat ljkt me echt heel vervelend, dat er gewoon geen goede oplossing is voor jou. welke pil slik je nu eigenlijk? diane-35? ik heb namelijk ook wel eens gehoord dat bij sommige mensen yasmin tegen acne helpt, en die bevordert het libido ook bij sommige vrouwen. zelf slik ik deze pil ook en heeft geen libidoverlies tot gevolg bij mij.quote:op woensdag 31 oktober 2007 10:20 schreef missleduq het volgende:
[..]
zou echt niet weten wat nu weer te moeten proberen. heb vele verschillende pillen gehad en ben toen overgestapt op het spiraal (mede door m'n lage libido en stemmingswisselingen). die spiraal werkte perfect alleen kreeg ik heel veel last van acne. de gevolgen hiervan zijn nu nog zichtbaar.
prikpil lijkt me ook geen optie gezien de grote hoeveelheid hormomen die je elke keer binnen krijgt. implanon zie ik zelf ook niet zitten en een nuvaring lijkt me een hoop gedoe, vooral tijdens de seks (plus ik hoor van een aantal vrouwen in mijn omgeving dat ze sinds ze dat ding hebben steeds last krijgen van schimmelinfecties).
dus was mijn gedachte toen "laat ik de pil maar weer eens proberen". de stemmingswisselingen blijven gelukkig uit maar de zin in seks is weg.![]()
ik vind dit eigenlijk ook vervelender voor mijn vriend dan voor mij... hij mist de seks en ik totaal niet.
stoppen met die rommel, gewoon lekker puur natuur.quote:op woensdag 31 oktober 2007 11:08 schreef cuegirllie het volgende:
de nuvaring vind ik niet lastig tegen de seks, je kunt hem zelfs laten zitten afhankelijk van de grote van de lul van de kerelen verder dus maar 1x in de 3 weken aan denken.. heerlijk
maar idd erg lastig dat niks gewoon goed helpt![]()
http://www.doctorslounge.com/gynecology/diseases/hsdd.htmquote:hypoactive sexual desire disorder (hsdd)
loss of sex drive, a condition known as hypoactive sexual desire disorder (hsdd), in women is a persistent lack of desire or absence of sexual fantasies.
causes
psychological causes such as communication problems, marital problems, power struggles
lifestyle factors also influence the desire for sex. a single working mom who is overwhelmed by family needs may feel too exhausted to relax, kick back and fantasize about sex—let alone engage in it.
physical problems such as heart disease, or any other disabling disease.
some medications may also lead to low sex drive: antihypertensives, antidepressants and birth control pills, interfere with sex drive, arousal and orgasm by affecting the balance of sexual hormones and the transmission of chemical messengers.
menopause: reduced estrogen to postmenopausal levels can lead to dryness of the vagina making sex painful which reduces motivation. the gradual decline of the hormones estrogen, progesterone and testosterone together serve to decrease drive.
another cause may be reduced testosterone levels. it has been argued that increasing testosterone levels even in those without low levels may also serve to increase sex drive.
another hormone currently under study is msh (melanocyte stimulating hormone). it has been proposed to be a cause for the increased sex drive experienced in women at the time of ovulation. a recent study on female rats has just been published and shows favorable results. however, the drug is still in the preclincal testing phase and it will be a long time before we see it on the market (if it ever makes it).
therapeutic options
if the cause is suspected to be psychological then counseling and therapy for both partners is probably your no. 1 treatment option to overcome hsdd. lifestyle factors should be identified and treated. medical conditions should be treated optimally.
the antidepressants prozac, zoloft and paxil, of which women are major consumers, cause loss of libido in as many as 60 percent of patients. these should be switched to one that has less of a sexual side effect, like celexa, wellbutrin, buspar, serzone or effexor.
testosterone level evaluated and if it is below 20 nanograms per deciliter, consider starting testosterone therapy. testosterone therapy is one of the most important stimulants for sex drive available.
tis of ditquote:op woensdag 31 oktober 2007 11:38 schreef twiggy het volgende:
[..]
stoppen met die rommel, gewoon lekker puur natuur.![]()
als je seksleven alleen bestaat uit penetratie (door zijn pik) is het stoppen met de pil inderdaad een handicap. voor mij (ons) is penetratie maar een heel klein onderdeel van ons seksleven, dat er dan een keer een rubbertje bij gepakt moet worden heeft dus niet zo'n grote impact op het plezier.quote:op woensdag 31 oktober 2007 12:03 schreef cuegirllie het volgende:
[..]
tis of dit... of altijd met condoom
het is maar wat je liever hebt![]()
toen ik na het tweede pil fiasco besloot daarmee te stoppen, wilde ik ook een tijdje even helemaal geen hormonen slikken om weer een beetje mezelf te worden. in het half jaar dat ik toen geen pil slikte hebben we ook gewoon condooms gebruikt, niet ideaal, maar het was wel stukken beter dan geen seks.quote:op woensdag 31 oktober 2007 12:03 schreef cuegirllie het volgende:
[..]
tis of dit... of altijd met condoom
het is maar wat je liever hebt![]()
dat snap ik ja, heb ik ook, vooral omdat ik liever zelf de controle over mijn anticonceptie heb, dan weet ik ook 100% zeker dat ik het in ieder geval helemaal goed gebruik. dat is dan ook de reden dat ik indertijd na een half jaar weer de pil ben gaan slikken, maar dan wel degene die geen invloed op mijn libido had, want een slecht seksleven is gewoon dodelijk voor je relatie, tenminste, dat was bij ons het geval.quote:op woensdag 31 oktober 2007 14:26 schreef cuegirllie het volgende:
tuurlijk, geen seks of met condoom.. erg makkelijke keuze
maar toch, heb ik liever of de pil of de ring, of wat dan ook, dan dat je altijd maar weer aan die condooms moet denken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |