abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47854968
Dit windje waait wel over. We kunnen ook nog ergens anders op vakantie, hoor.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:33:37 #42
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47854969
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:27 schreef rainbow2007 het volgende:

[..]

Er wordt helemaal niet gesproken over een nieuwe taal toevoegen. ALS er al een taal toegevoegd zou worden zou chinees veel logischer zijn vanuit economisch opzicht.
De ambassadeur zou graag zien dat kinderen Turks leren. Als je dat zou willen doen, zul je toch echt een taal moeten toevoegen aan het lespakket.

En bij Chinees zul je eerst weer moeten kiezen welke variant je wilt gaan onderwijzen.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:36:24 #43
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_47855015
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:29 schreef seilram het volgende:

[..]

Beetje op internet zoeken leert al snel dat op Turkse scholen geen Nederlandse lessen worden gegeven. Of het moet om een particuliere cursus gaan. Maar ja, ik kan hier ook op Turkse les gaan, mag ik wel zelf betalen.

Maar op zich, als ze alle Nederlanders dan Turks leren....
Hellno. geen kind van mij gaat turks leren. Wat is er mis met kiezen: Woon je in nederland dan spreek je nederlands en leer je nederlands en leef je volgende de nederlandse normen en waarden. Wil je dat niet dan zout je toch lekker op.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:37:53 #44
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47855039
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:36 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Hellno. geen kind van mij gaat turks leren. Wat is er mis met kiezen: Woon je in nederland dan spreek je nederlands en leer je nederlands en leef je volgende de nederlandse normen en waarden. Wil je dat niet dan zout je toch lekker op.
en dat ga je ook roepen als je kind Spaanse les krijgt?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_47855043
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:33 schreef teamlead het volgende:

[..]

De ambassadeur zou graag zien dat kinderen Turks leren. Als je dat zou willen doen, zul je toch echt een taal moeten toevoegen aan het lespakket.

En bij Chinees zul je eerst weer moeten kiezen welke variant je wilt gaan onderwijzen.
Hij wil dat. So? Hij kan zoveel willen.

Ik ben ervoor Turks af te schaffen. Iedereen die nog weet hoe je het spreekt, hupakee, brainwashen zodat ze het niet meer kunnen.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:39:29 #46
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47855061
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:38 schreef rainbow2007 het volgende:

[..]

Hij wil dat. So? Hij kan zoveel willen.
dan mag hij dat toch zeggen? Vrijheid van menigsuiting enzo
quote:
Ik ben ervoor Turks af te schaffen. Iedereen die nog weet hoe je het spreekt, hupakee, brainwashen zodat ze het niet meer kunnen.
ik ben ervoor om kortzichtige xenofobe kneuzen het land uit te zetten

Gaat ook niet lukken waarschijnlijk
pi_47855073
Laat ze lekker tegen betaling een cursus Turks volgen bij de Volksuniversiteit of zo. Net als we met Russisch en Swahili doen.
pi_47855094
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:39 schreef teamlead het volgende:

[..]

dan mag hij dat toch zeggen? Vrijheid van menigsuiting enzo
Hij mag vragen wat ie wilt. Al is het nog belachelijker dan dit verzoek, hij mag het vragen hoor
pi_47855098
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:07 schreef teamlead het volgende:

[..]

ik heb werkelijk geen idee.. Ik heb het nooit aangevraagd daar. Ik neem aan dat de user die dat net zo stellig riep dat ook nog niet heeft geprobeerd. Op voorhand er vanuit gaan dat het niet mogelijk is, slaat echter nergens op
Jawel hoor, net zoals dit in Nederland er niet door gaat komen mag je er vanuit gaan dat het in Turkije ook niet kan (zeker gelet op de heersende cultuur daar (de Turkse cultuur wordt bepaald niet gerelativeerd).
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:42:12 #50
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_47855108
Iedereen kan toch privé les Turks nemen? En als daar vraag naar blijkt te zijn, zou men docenten Turks kunnen aanstellen op middelbare scholen om het daar als extra vak te geven, natuurlijk wel naast het normale pakket en uiteraard niet ter vervanging van engels, duits of frans.

Denkt de ambassadeur nou echt dat turken in nederland het turks gaan verleren? Wat denkt ie dan dat bij de in nederland wonende turken thuis gesproken wordt? Swahili?

De ambassadeur wil uiteraard niet dat de turken in nederland te veel integreren. Ze moeten turk blijven, want een turk die zich als nederlander gaat beschouwen is natuurlijk ondenkbaar voor de ultranationalistische turken. Bovendien wil men vanuit Ankara grip blijven houden op de broeders in het buitenland.

Wat problemen met uitkeringen betreft; misschien heeft hij het wel over de intensievere controles op de uitkeringsstroom naar turkije. Al die niet-bestaande kinderen waar vroeger kinderbijslag over werd betaald en AOW voor mensen die reeds een tuin op hun buik hadden? Of het verlagen van de uitkeringen naar het niveau van levensonderhoud ter plekke? Tuurlijk wil de turkse regering graag de miljoenenstroom naar turkije behouden, aangezien de turkse economie daar weer van profiteert.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:42:36 #51
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47855113
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jawel hoor, net zoals dit in Nederland er niet door gaat komen mag je er vanuit gaan dat het in Turkije ook niet kan (zeker gelet op de heersende cultuur daar (de Turkse cultuur wordt bepaald niet gerelativeerd).
tsja.. ze geven er (net als wij doen) wel les in vreemde talen, dus op zich zou het zomaar kunnen dat er een Nederlandse les gescoord kan worden
  † In Memoriam † zaterdag 31 maart 2007 @ 10:46:05 #52
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47855161
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:36 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Wat is er mis met meerdere talen leren of kijken naar andere normen en waarden. Waarom iemand beperken?

Moet Engels en andere talen in het onderwijs ook afgeschaft worden?
Carpe Libertatem
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:46:27 #53
3542 Gia
User under construction
pi_47855164
Op de basisschool zaten bij mijn jongste een russisch en een turks meisje in de klas. Die gingen beide naar resp. russische en turkse les, buiten schooltijd.

Ik zie niet in wat daar mis mee is.

Zou wat lekkers zijn: Een uur Turks, een uur Arabisch.
pi_47855215
Buiten schooltijd en verantwoordelijkheid van de ouders zelf.

-ein Türk
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_47855247
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:42 schreef teamlead het volgende:

[..]

tsja.. ze geven er (net als wij doen) wel les in vreemde talen, dus op zich zou het zomaar kunnen dat er een Nederlandse les gescoord kan worden
Aan de universiteit misschien, maar niet op de basisschool (en daar heeft deze meneer het over).
pi_47855267
Laten we er trouwens eerst eens voor zorgen dat alle kinderen in Nederland weer fatsoenlijk Nederlands leren, want daar schort ook nog wel wat aan tegenwoordig.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:54:31 #57
3542 Gia
User under construction
pi_47855285
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:50 schreef Burakius het volgende:
Buiten schooltijd en verantwoordelijkheid van de ouders zelf.

-ein Türk
Inderdaad. Dat is er al en dat lijkt me voldoende.
Mijn schoonzus woont met haar man en kinderen in Spanje (was eerst Thailand). Die kinderen zitten op een internationale school en krijgen dus les in het Engels. Ze leren ook Spaans. Thuis spreken ze Engels en Nederlands. De moeder houdt het Nederlands ook bij. Ze is zelf lerares Engels geweest in Thailand.

Ik zie echt niet in waarom dit een taak van de overheid zou moeten zijn. Dat is heel goed vanuit de gemeenschap op te zetten. In iedere grotere plaats heb je wel zoiets als een Turks Centrum, waar Turkse les gegeven kan worden.
pi_47855306
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat is er al en dat lijkt me voldoende.
Mijn schoonzus woont met haar man en kinderen in Spanje (was eerst Thailand). Die kinderen zitten op een internationale school en krijgen dus les in het Engels. Ze leren ook Spaans. Thuis spreken ze Engels en Nederlands. De moeder houdt het Nederlands ook bij. Ze is zelf lerares Engels geweest in Thailand.

Ik zie echt niet in waarom dit een taak van de overheid zou moeten zijn. Dat is heel goed vanuit de gemeenschap op te zetten. In iedere grotere plaats heb je wel zoiets als een Turks Centrum, waar Turkse les gegeven kan worden.
een beetje subsidie zou wel lekker zijn weer dan aan de andere kant. Het schort vaak aan kwaliteit.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  † In Memoriam † zaterdag 31 maart 2007 @ 10:58:03 #59
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47855334
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:54 schreef Gia het volgende:
Ik zie echt niet in waarom dit een taak van de overheid zou moeten zijn.
Waarom is dat voor Engels, Frans en Duits dat wel het geval dan?
Carpe Libertatem
pi_47855351
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:56 schreef Burakius het volgende:

[..]

een beetje subsidie zou wel lekker zijn weer dan aan de andere kant. Het schort vaak aan kwaliteit.
Je krijgt waarvoor je betaalt. Ik ben zelf meer voorstander dat kinderen vooral in de taal worden opgevoed waar ze wonen. Die taallessen Turks zouden daar wel bij in de weg kunnen staan. Maar ok dat is een vrijheid die je in Nld hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')