abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:42:36 #51
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47855113
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jawel hoor, net zoals dit in Nederland er niet door gaat komen mag je er vanuit gaan dat het in Turkije ook niet kan (zeker gelet op de heersende cultuur daar (de Turkse cultuur wordt bepaald niet gerelativeerd).
tsja.. ze geven er (net als wij doen) wel les in vreemde talen, dus op zich zou het zomaar kunnen dat er een Nederlandse les gescoord kan worden
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  † In Memoriam † zaterdag 31 maart 2007 @ 10:46:05 #52
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47855161
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:36 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Hellno. geen kind van mij gaat turks leren. Wat is er mis met kiezen: Woon je in nederland dan spreek je nederlands en leer je nederlands en leef je volgende de nederlandse normen en waarden. Wil je dat niet dan zout je toch lekker op.
Wat is er mis met meerdere talen leren of kijken naar andere normen en waarden. Waarom iemand beperken?

Moet Engels en andere talen in het onderwijs ook afgeschaft worden?
Carpe Libertatem
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:46:27 #53
3542 Gia
User under construction
pi_47855164
Op de basisschool zaten bij mijn jongste een russisch en een turks meisje in de klas. Die gingen beide naar resp. russische en turkse les, buiten schooltijd.

Ik zie niet in wat daar mis mee is.

Zou wat lekkers zijn: Een uur Turks, een uur Arabisch.
pi_47855215
Buiten schooltijd en verantwoordelijkheid van de ouders zelf.

-ein Türk
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_47855247
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:42 schreef teamlead het volgende:

[..]

tsja.. ze geven er (net als wij doen) wel les in vreemde talen, dus op zich zou het zomaar kunnen dat er een Nederlandse les gescoord kan worden
Aan de universiteit misschien, maar niet op de basisschool (en daar heeft deze meneer het over).
pi_47855267
Laten we er trouwens eerst eens voor zorgen dat alle kinderen in Nederland weer fatsoenlijk Nederlands leren, want daar schort ook nog wel wat aan tegenwoordig.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:54:31 #57
3542 Gia
User under construction
pi_47855285
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:50 schreef Burakius het volgende:

-ein Türk
Inderdaad. Dat is er al en dat lijkt me voldoende.
Mijn schoonzus woont met haar man en kinderen in Spanje (was eerst Thailand). Die kinderen zitten op een internationale school en krijgen dus les in het Engels. Ze leren ook Spaans. Thuis spreken ze Engels en Nederlands. De moeder houdt het Nederlands ook bij. Ze is zelf lerares Engels geweest in Thailand.

Ik zie echt niet in waarom dit een taak van de overheid zou moeten zijn. Dat is heel goed vanuit de gemeenschap op te zetten. In iedere grotere plaats heb je wel zoiets als een Turks Centrum, waar Turkse les gegeven kan worden.
pi_47855306
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat is er al en dat lijkt me voldoende.
Mijn schoonzus woont met haar man en kinderen in Spanje (was eerst Thailand). Die kinderen zitten op een internationale school en krijgen dus les in het Engels. Ze leren ook Spaans. Thuis spreken ze Engels en Nederlands. De moeder houdt het Nederlands ook bij. Ze is zelf lerares Engels geweest in Thailand.

Ik zie echt niet in waarom dit een taak van de overheid zou moeten zijn. Dat is heel goed vanuit de gemeenschap op te zetten. In iedere grotere plaats heb je wel zoiets als een Turks Centrum, waar Turkse les gegeven kan worden.
een beetje subsidie zou wel lekker zijn weer dan aan de andere kant. Het schort vaak aan kwaliteit.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  † In Memoriam † zaterdag 31 maart 2007 @ 10:58:03 #59
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47855334
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:54 schreef Gia het volgende:
Ik zie echt niet in waarom dit een taak van de overheid zou moeten zijn.
Waarom is dat voor Engels, Frans en Duits dat wel het geval dan?
Carpe Libertatem
pi_47855351
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:56 schreef Burakius het volgende:

[..]

een beetje subsidie zou wel lekker zijn weer dan aan de andere kant. Het schort vaak aan kwaliteit.
Je krijgt waarvoor je betaalt. Ik ben zelf meer voorstander dat kinderen vooral in de taal worden opgevoed waar ze wonen. Die taallessen Turks zouden daar wel bij in de weg kunnen staan. Maar ok dat is een vrijheid die je in Nld hebt.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:59:45 #61
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_47855363
quote:

-ein Türk
Dat.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_47855364
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:39 schreef teamlead het volgende:

[..]

kortzichtige xenofobe kneuzen het land uit te zetten
Uiteraard. Want als je het er niet mee eens bent dat het niet geven van Turks onmenselijk is dan ben je een xenofobe kneus. Je ondertitel heb je in ieder geval prima gekozen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:08:48 #63
3542 Gia
User under construction
pi_47855499
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Waarom is dat voor Engels, Frans en Duits dat wel het geval dan?
Niet omdat hier Engelsen, Fransen of Duitsers zouden wonen.
Deze talen worden onderwezen, omdat je daar in veel landen mee terecht kunt.
Met Turks kan ik alleen naar Turkije, dus wat is het nut om dat te leren?
Engels en Frans zijn wereldtalen, Duits is belangrijk voor veel technische beroepen.
  † In Memoriam † zaterdag 31 maart 2007 @ 11:19:00 #64
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47855683
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:08 schreef Gia het volgende:
Niet omdat hier Engelsen, Fransen of Duitsers zouden wonen.
Deze talen worden onderwezen, omdat je daar in veel landen mee terecht kunt.
Met Turks kan ik alleen naar Turkije, dus wat is het nut om dat te leren?
Engels en Frans zijn wereldtalen, Duits is belangrijk voor veel technische beroepen.
Mandarijn lijkt mij dan een zinnigere taal dan bv. Frans. Meer mensen spreken het.

Engels zie ik het nut wel van, maar Frans is een totaal verwaarloosbare taal. Toch wordt het geleerd.

Ik zeg niet dat Turks gegeven moet worden als vaste les, maar ik snap niet wat de meerwaarde is van de andere talen is die wel vast gegeven worden en dan bedoel ik het Duits en Frans.
Carpe Libertatem
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:21:28 #65
173496 Fcuker
ZuidZijde!
pi_47855734
quote:

-ein Türk
Who the fuck is Fcuker?
pi_47855764
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:19 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Mandarijn lijkt mij dan een zinnigere taal dan bv. Frans. Meer mensen spreken het.

Engels zie ik het nut wel van, maar Frans is een totaal verwaarloosbare taal. Toch wordt het geleerd.

Ik zeg niet dat Turks gegeven moet worden als vaste les, maar ik snap niet wat de meerwaarde is van de andere talen is die wel vast gegeven worden en dan bedoel ik het Duits en Frans.
Frans is idd wat overbodig, maar als je in NL gaat werken in de techniek en import/export (en dat zijn er nogal veel) dan is Duits onmisbaar. Het is immers onze allergrootste handelsparnter en direct buurland. En simpel te leren.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:31:31 #67
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47855948
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Uiteraard. Want als je het er niet mee eens bent dat het niet geven van Turks onmenselijk is dan ben je een xenofobe kneus. Je ondertitel heb je in ieder geval prima gekozen.
waar zeg ik dat iemand die het met de stelling van de ambassadeur niet eens is een xenofobe kneus is

Lezen is inngewikkeld blijkbaar
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_47855963
Wat een dikke onzin weer. Wat dachten we van extra Nederlandse lessen? Daar gaan ze pas wat aan hebben...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:32:22 #69
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_47855968
Is het eigenlijk normaal dat de regering van het ene land zich gaat bemoeien met het onderwijs in een ander land? Hoe zou Turkije het vinden als de Nederlandse regering aan Turkije laat weten dat, bijvoorbeeld, Armeens en Koerdisch gegeven moet worden?

Overigens vind ik 'onderwijs in hun eigen taal en cultuur'. ook ietwat vreemd klinken. Wil men Turkse taalles of stiekem gewoon geheel Turks onderwijs?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_47855984
Begrijpelijk dat Turkije het wil, vooruit denken doen ze.

Denk je eens in dat straks alle WAO-ers en AOW-ers lekker gemakkelijker terug kunnen en re-integreren in Turkijje en zo een groter miljarden stroom naar hen afvloeit.

Laat ze maar eerst eens goed NL spreken en schrijven leren op school.

Maargoed, een kansloos plan.
pi_47856034
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:31 schreef teamlead het volgende:

[..]

waar zeg ik dat iemand die het met de stelling van de ambassadeur niet eens is een xenofobe kneus is

je suggereert het. je maakt je met deze reply er wel wat cheap van af.
pi_47856082
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:31 schreef teamlead het volgende:

[..]

Schrijven ook zie ik.

Maar waarom poste je dat dan?
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:37:27 #73
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47856087
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:35 schreef rainbow2007 het volgende:

[..]

je suggereert het. je maakt je met deze reply er wel wat cheap van af.
mwah.,. ik vind het wel van zelfkennis getuigen als iemand zich hierdoor aangesproken voelt. Maar zo was deze opmerking (dit keer) niet bedoelt. Als ik iemand een xenofobe kneus vind, noem ik die persoon wel rechtstreeks zo...
pi_47856112
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:37 schreef teamlead het volgende:

[..]

mwah.,. ik vind het wel van zelfkennis getuigen als iemand zich hierdoor aangesproken voelt. Maar zo was deze opmerking (dit keer) niet bedoelt. Als ik iemand een xenofobe kneus vind, noem ik die persoon wel rechtstreeks zo...
ach ja soms is het zo dat als iedereen zegt dat je jan heet en jij blijft volhouden dat je piet heet... dat je dan stiekem toch jan heet
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:38:24 #75
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47856115
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Schrijven ook zie ik.

Maar waarom poste je dat dan?
omdat ik vind dat xenofobe kneuzen het land uit moeten
pi_47856158
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:38 schreef teamlead het volgende:

[..]

omdat ik vind dat xenofobe kneuzen het land uit moeten
Ik dat hautaine teringdwergen met een betonnen voet de Maas in geflikkerd moeten worden.

Maar daar bedoel ik niet jou mee hoor
pi_47856253
Pff, waarom is de overheid de enige actor die zoiets kan/mag doen? Prive dus, zoals EdvandeBerg ook al meldde.
pi_47856269
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 09:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het grote voordeel is dat ze dus zelf toegeven geen Nederlanders te zijn.
het gaat dan ook om de kinderen van tijdelijke hier verblijvenden, namelijk ambassade personeel.

dus wat dat betreft heeft hij een punt, maaaaaaaar regel dat lekker zelf, zoals vroeger kids naar de zondagschool werden gestuurd, joodse kids nu soms na schooltijd na "joodse les" gaan, organiseer je eigen Turkse taal en cultuur uurtje, en vraag niet NL dat te regelen. wordt in Turkije toch andersom ook niet gedaan voor ambassade personeel?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:47:12 #79
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47856339
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik dat hautaine teringdwergen met een betonnen voet de Maas in geflikkerd moeten worden.

Maar daar bedoel ik niet jou mee hoor
mooi he.. vrijheid van meninsuiting
pi_47856352
Goed plan, kunnen we die spionnen in de tram of metro tenminste uithoren
pi_47856396
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:44 schreef milagro het volgende:

[..]

het gaat dan ook om de kinderen van tijdelijke hier verblijvenden, namelijk ambassade personeel.
Volgens mij heeft hij het over alle nakomelingen hoor. Tijdelijk verblijvenden zijn namelijk geen + 300.000 man in aantal.
pi_47856415
Voor Albayrak zal dit als muziek in de oren klinken.
pi_47856436
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij het over alle nakomelingen hoor. Tijdelijk verblijvenden zijn namelijk geen + 300.000 man in aantal.
oh....

in dat geval moet hij dus gewoon zijn kebab smoel houden en zijn vrouw gaan slaan of zo
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:52:04 #84
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_47856474
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:44 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat leest, maar in de bron gaat het over 'kinderen van Turkse werknemers die misschien weer willen terugkeren', dat klinkt voor mij inderdaad als 'alle kinderen van Turkse afkomst.'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_47856527
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:52 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat leest, maar in de bron gaat het over 'kinderen van Turkse werknemers die misschien weer willen terugkeren', dat klinkt voor mij inderdaad als 'alle kinderen van Turkse afkomst.'
ik heb mezelf al gecorrigeerd
pi_47856674
Zijn er dan nog zoveel Turkse gastarbeiders en is dit niet iets dat in een CAO geregeld kan worden in plaats door de overheid georchestreerd?
Verder ben ik wel benieuwd naar het standpunt van Albayrak wanneer hierover een kabinetsstandpunt wordt geformuleerd. Vanuit Turkije wordt op hoog niveau dit geopperd, dus lijkt mij het aannemelijk dat op zijn minst hoge ambtenaren hierover buigen.
De discussie van begin deze maand in praktijk...
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_47856953
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 12:00 schreef damian5700 het volgende:
Zijn er dan nog zoveel Turkse gastarbeiders en is dit niet iets dat in een CAO geregeld kan worden in plaats door de overheid georchestreerd?
Verder ben ik wel benieuwd naar het standpunt van Albayrak wanneer hierover een kabinetsstandpunt wordt geformuleerd. Vanuit Turkije wordt op hoog niveau dit geopperd, dus lijkt mij het aannemelijk dat op zijn minst hoge ambtenaren hierover buigen.
De discussie van begin deze maand in praktijk...
Wilders, kom er maar in

Ze geven ze gewoon op een presteneerblaadje aan em
pi_47857249
Totaal onacceptabel. Zoals al gezegd, we wonen in NEDERLAND niet in Turkije. Ik werkte laatst via het uitzendbureau bij een bedrijfje waar ook 2 buitenlanders liepen, marokkaanse schoffies. We hadden het daarover omdat ze een woord niet wisten en ze begonnen helemaal te flippen. Wij moesten ons maar aanpassen aan hun in plaats van dat zij altijd moesten aanpassen ik moest me inhouden om niet in lachen uit te barsten, maar het is je reinste onzin. Hoe komen ze erbij
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 12:42:32 #89
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47857980
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:13 schreef teamlead het volgende:

[..]

nee, omdat die kinderen wellicht ooit terugkeren is het belangrijk dat zij die taal leren. Niet meer en niet minder. Dat kan door een uurtje per week Turkse les (zoals we onze kinderen ook Engels, Spaans, Frans, Duits etc leren) of door een uurtje per week bij de Moskee of voor mijn part gedurende 6 weken zomervakantie in Alanya.
[..]
Heb je het nog altijd niet door? Ze zitten hier al bijna 50 jaar en ze gaan niet terug, net zoals hun kinderen en inmiddels kleinkinderen niet 'teruggaan'. De gemiddelde nederlandse 'turk' heeft minder binding met Turkije dan ik.
  Donald Duck held zaterdag 31 maart 2007 @ 13:24:02 #91
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47858469
Jeetje, nu slaan ze echt helemaal door hoor. Wat een volkomen achterlijke eis is dat.
Als ze op eigen kosten die taal zouden willen leren, dan doen ze dat maar. Maar echt niet op kosten van de nederlandse staat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_47858708
Tevens vind ik het erg grappig dat een moslimland over onmenselijkheid zeurt.
pi_47858960
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 13:32 schreef most_wanted het volgende:
... menselijkheid in de Nederlandse wetgeving
pi_47859178
note ++

[ Bericht 49% gewijzigd door Drugshond op 31-03-2007 14:31:40 ]
pi_47859245
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 13:32 schreef most_wanted het volgende:
Turkije vind ik niet echt een moslimstaat
pi_47859914
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 13:52 schreef Pony-Lover het volgende:
* deleted *
De Turkse kinderen beheersen de Nederlandse taal al bijna perfect. Nog 1 generatie en jullie assimilatie is compleet. Dus wat zeur je nou. Moeten we ook nog klompen aan ofzo?

De Turken doen alle klusjes waar de Nederlanders niets van moeten weten. De Turken werken meestal in die kutklusjes in on-menselijke situaties. Ik heb dit zelf van dichtbij mogen meemaken in bijvoorbeeld de bloemenindustrie. Ga jij maar eens 12 uur rechtop staan en kutdoorntjes in je poten krijgen. En dan maar een half uurtje pauze.

[ Bericht 17% gewijzigd door Drugshond op 31-03-2007 14:35:25 ]
  Donald Duck held zaterdag 31 maart 2007 @ 14:27:41 #97
46149 __Saviour__
pi_47860001
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 14:24 schreef Burakius het volgende:
De Turken doen alle klusjes waar de Nederlanders niets van moeten weten.
Overvallen, bedreigen, verkrachten?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_47860083
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 14:27 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Overvallen, bedreigen, verkrachten?
Doe ff normaal .. is dat het enige waarmee je kan komen. Waarlijk triest.
  Donald Duck held zaterdag 31 maart 2007 @ 14:31:24 #99
46149 __Saviour__
pi_47860109
Het heet PI. Kijk er eens naar.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_47860116
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 14:24 schreef Burakius het volgende:
De Turken doen alle klusjes waar de Nederlanders niets van moeten weten. De Turken werken meestal in die kutklusjes in on-menselijke situaties. Ik heb dit zelf van dichtbij mogen meemaken in bijvoorbeeld de bloemenindustrie. Ga jij maar eens 12 uur rechtop staan en kutdoorntjes in je poten krijgen. En dan maar een half uurtje pauze.
Dat heb ik ook gedaan als student hoor.
En Turken zie je daar weinig.
Wel veel illegalen en Oost-Europeanen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')