tsja.. ze geven er (net als wij doen) wel les in vreemde talen, dus op zich zou het zomaar kunnen dat er een Nederlandse les gescoord kan wordenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jawel hoor, net zoals dit in Nederland er niet door gaat komen mag je er vanuit gaan dat het in Turkije ook niet kan (zeker gelet op de heersende cultuur daar (de Turkse cultuur wordt bepaald niet gerelativeerd).
Wat is er mis met meerdere talen leren of kijken naar andere normen en waarden. Waarom iemand beperken?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:36 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Hellno. geen kind van mij gaat turks leren. Wat is er mis met kiezen: Woon je in nederland dan spreek je nederlands en leer je nederlands en leef je volgende de nederlandse normen en waarden. Wil je dat niet dan zout je toch lekker op.
Aan de universiteit misschien, maar niet op de basisschool (en daar heeft deze meneer het over).quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
tsja.. ze geven er (net als wij doen) wel les in vreemde talen, dus op zich zou het zomaar kunnen dat er een Nederlandse les gescoord kan worden
Inderdaad. Dat is er al en dat lijkt me voldoende.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:50 schreef Burakius het volgende:
Buiten schooltijd en verantwoordelijkheid van de ouders zelf.
-ein Türk
een beetje subsidie zou wel lekker zijn weer dan aan de andere kant. Het schort vaak aan kwaliteit.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is er al en dat lijkt me voldoende.
Mijn schoonzus woont met haar man en kinderen in Spanje (was eerst Thailand). Die kinderen zitten op een internationale school en krijgen dus les in het Engels. Ze leren ook Spaans. Thuis spreken ze Engels en Nederlands. De moeder houdt het Nederlands ook bij. Ze is zelf lerares Engels geweest in Thailand.
Ik zie echt niet in waarom dit een taak van de overheid zou moeten zijn. Dat is heel goed vanuit de gemeenschap op te zetten. In iedere grotere plaats heb je wel zoiets als een Turks Centrum, waar Turkse les gegeven kan worden.
Waarom is dat voor Engels, Frans en Duits dat wel het geval dan?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:54 schreef Gia het volgende:
Ik zie echt niet in waarom dit een taak van de overheid zou moeten zijn.
Je krijgt waarvoor je betaalt. Ik ben zelf meer voorstander dat kinderen vooral in de taal worden opgevoed waar ze wonen. Die taallessen Turks zouden daar wel bij in de weg kunnen staan. Maar ok dat is een vrijheid die je in Nld hebt.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:56 schreef Burakius het volgende:
[..]
een beetje subsidie zou wel lekker zijn weer dan aan de andere kant. Het schort vaak aan kwaliteit.
Dat.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:50 schreef Burakius het volgende:
-ein Türk
Uiteraard. Want als je het er niet mee eens bent dat het niet geven van Turks onmenselijk is dan ben je een xenofobe kneus. Je ondertitel heb je in ieder geval prima gekozen.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:39 schreef teamlead het volgende:
[..]
kortzichtige xenofobe kneuzen het land uit te zetten
Niet omdat hier Engelsen, Fransen of Duitsers zouden wonen.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom is dat voor Engels, Frans en Duits dat wel het geval dan?
Mandarijn lijkt mij dan een zinnigere taal dan bv. Frans. Meer mensen spreken het.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:08 schreef Gia het volgende:
Niet omdat hier Engelsen, Fransen of Duitsers zouden wonen.
Deze talen worden onderwezen, omdat je daar in veel landen mee terecht kunt.
Met Turks kan ik alleen naar Turkije, dus wat is het nut om dat te leren?
Engels en Frans zijn wereldtalen, Duits is belangrijk voor veel technische beroepen.
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:50 schreef Burakius het volgende:
-ein Türk
Frans is idd wat overbodig, maar als je in NL gaat werken in de techniek en import/export (en dat zijn er nogal veel) dan is Duits onmisbaar. Het is immers onze allergrootste handelsparnter en direct buurland. En simpel te leren.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mandarijn lijkt mij dan een zinnigere taal dan bv. Frans. Meer mensen spreken het.
Engels zie ik het nut wel van, maar Frans is een totaal verwaarloosbare taal. Toch wordt het geleerd.
Ik zeg niet dat Turks gegeven moet worden als vaste les, maar ik snap niet wat de meerwaarde is van de andere talen is die wel vast gegeven worden en dan bedoel ik het Duits en Frans.
waar zeg ik dat iemand die het met de stelling van de ambassadeur niet eens is een xenofobe kneus isquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Uiteraard. Want als je het er niet mee eens bent dat het niet geven van Turks onmenselijk is dan ben je een xenofobe kneus. Je ondertitel heb je in ieder geval prima gekozen.![]()
je suggereert het. je maakt je met deze reply er wel wat cheap van af.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
waar zeg ik dat iemand die het met de stelling van de ambassadeur niet eens is een xenofobe kneus is
Lezen is inngewikkeld blijkbaar
Schrijven ook zie ik.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
waar zeg ik dat iemand die het met de stelling van de ambassadeur niet eens is een xenofobe kneus is
Lezen is inngewikkeld blijkbaar
mwah.,. ik vind het wel van zelfkennis getuigen als iemand zich hierdoor aangesproken voelt. Maar zo was deze opmerking (dit keer) niet bedoelt. Als ik iemand een xenofobe kneus vind, noem ik die persoon wel rechtstreeks zo...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:35 schreef rainbow2007 het volgende:
[..]
je suggereert het. je maakt je met deze reply er wel wat cheap van af.![]()
ach ja soms is het zo dat als iedereen zegt dat je jan heet en jij blijft volhouden dat je piet heet... dat je dan stiekem toch jan heetquote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:37 schreef teamlead het volgende:
[..]
mwah.,. ik vind het wel van zelfkennis getuigen als iemand zich hierdoor aangesproken voelt. Maar zo was deze opmerking (dit keer) niet bedoelt. Als ik iemand een xenofobe kneus vind, noem ik die persoon wel rechtstreeks zo...
omdat ik vind dat xenofobe kneuzen het land uit moetenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Schrijven ook zie ik.
Maar waarom poste je dat dan?
Ik dat hautaine teringdwergen met een betonnen voet de Maas in geflikkerd moeten worden.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:38 schreef teamlead het volgende:
[..]
omdat ik vind dat xenofobe kneuzen het land uit moeten
het gaat dan ook om de kinderen van tijdelijke hier verblijvenden, namelijk ambassade personeel.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het grote voordeel is dat ze dus zelf toegeven geen Nederlanders te zijn.
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik dat hautaine teringdwergen met een betonnen voet de Maas in geflikkerd moeten worden.
Maar daar bedoel ik niet jou mee hoor![]()
Volgens mij heeft hij het over alle nakomelingen hoor. Tijdelijk verblijvenden zijn namelijk geen + 300.000 man in aantal.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:44 schreef milagro het volgende:
[..]
het gaat dan ook om de kinderen van tijdelijke hier verblijvenden, namelijk ambassade personeel.
oh....quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij het over alle nakomelingen hoor. Tijdelijk verblijvenden zijn namelijk geen + 300.000 man in aantal.
Ik weet niet waar je dat leest, maar in de bron gaat het over 'kinderen van Turkse werknemers die misschien weer willen terugkeren', dat klinkt voor mij inderdaad als 'alle kinderen van Turkse afkomst.'quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:44 schreef milagro het volgende:
[..]
het gaat dan ook om de kinderen van tijdelijke hier verblijvenden, namelijk ambassade personeel.
ik heb mezelf al gecorrigeerdquote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat leest, maar in de bron gaat het over 'kinderen van Turkse werknemers die misschien weer willen terugkeren', dat klinkt voor mij inderdaad als 'alle kinderen van Turkse afkomst.'
Wilders, kom er maar inquote:Op zaterdag 31 maart 2007 12:00 schreef damian5700 het volgende:
Zijn er dan nog zoveel Turkse gastarbeiders en is dit niet iets dat in een CAO geregeld kan worden in plaats door de overheid georchestreerd?
Verder ben ik wel benieuwd naar het standpunt van Albayrak wanneer hierover een kabinetsstandpunt wordt geformuleerd. Vanuit Turkije wordt op hoog niveau dit geopperd, dus lijkt mij het aannemelijk dat op zijn minst hoge ambtenaren hierover buigen.
De discussie van begin deze maand in praktijk...![]()
Heb je het nog altijd niet door? Ze zitten hier al bijna 50 jaar en ze gaan niet terug, net zoals hun kinderen en inmiddels kleinkinderen niet 'teruggaan'. De gemiddelde nederlandse 'turk' heeft minder binding met Turkije dan ik.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
nee, omdat die kinderen wellicht ooit terugkeren is het belangrijk dat zij die taal leren. Niet meer en niet minder. Dat kan door een uurtje per week Turkse les (zoals we onze kinderen ook Engels, Spaans, Frans, Duits etc leren) of door een uurtje per week bij de Moskee of voor mijn part gedurende 6 weken zomervakantie in Alanya.
[..]
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:32 schreef most_wanted het volgende:
Tevens vind ik het erg grappig dat een moslimland over onmenselijkheid zeurt.
Turkije vind ik niet echt een moslimstaatquote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:32 schreef most_wanted het volgende:
Tevens vind ik het erg grappig dat een moslimland over onmenselijkheid zeurt.
De Turkse kinderen beheersen de Nederlandse taal al bijna perfect. Nog 1 generatie en jullie assimilatie is compleet. Dus wat zeur je nou. Moeten we ook nog klompen aan ofzo?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:52 schreef Pony-Lover het volgende:
* deleted *
Overvallen, bedreigen, verkrachten?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:24 schreef Burakius het volgende:
De Turken doen alle klusjes waar de Nederlanders niets van moeten weten.
Doe ff normaal .. is dat het enige waarmee je kan komen. Waarlijk triest.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Overvallen, bedreigen, verkrachten?
Dat heb ik ook gedaan als student hoor.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:24 schreef Burakius het volgende:
De Turken doen alle klusjes waar de Nederlanders niets van moeten weten. De Turken werken meestal in die kutklusjes in on-menselijke situaties. Ik heb dit zelf van dichtbij mogen meemaken in bijvoorbeeld de bloemenindustrie. Ga jij maar eens 12 uur rechtop staan en kutdoorntjes in je poten krijgen. En dan maar een half uurtje pauze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |