De SP maakt zich weer belachelijk. Wel inhoudelijk eens zijn met VVD en PVV maar toch tegen stemmen.quote:Telegraaf
AMSTERDAM - SP-leider Jan Marijnissen heeft net als VVD-leider Mark Rutte en PVV-voorman Geert Wilders kritiek op de dubbele nationaliteit van de PvdA-staatssecretarissen Albayrak (Justitie) en Aboutaleb (Sociale Zaken).
De linkse politiek leider vindt het beter dat „mensen die zo’n belangrijke taak in Nederland vervullen” hun tweede, buitenlandse paspoort opgeven. „Het zou een dikke extra plus zijn als ze dat zouden doen. Om de beeldvorming. Een bewindspersoon heeft een voorbeeldfunctie”, zegt de SP-leider in een interview met deze krant.
De uitspraken zijn opmerkelijk omdat de SP zich bij het debat over de dubbele nationaliteit lijnrecht opstelde tegenover de VVD en de PVV.
Idd, had ik niet van Marijnissen verwacht.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:03 schreef basilisk het volgende:
Paar weken geleden vond Jan Marijnissen de discussie over dubbele nationaliteiten nog nergens over gaan . Maar nu ie er achter is dat de kiezer dat anders ziet draait ie 180 graden. Beetje een Wouter Bos actie dit.
Blijkbaar vond die het wel ergens over gaan, maar hoopte die misschien dat het snel zou overwaaien. Nu is er blijkbaar meer aan de hand.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:03 schreef basilisk het volgende:
Paar weken geleden vond Jan Marijnissen de discussie over dubbele nationaliteiten nog nergens over gaan . Maar nu ie er achter is dat de kiezer dat anders ziet draait ie 180 graden. Beetje een Wouter Bos actie dit.
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:03 schreef basilisk het volgende:
LOL, heb je iemand van de tegenpartij aan jouw kant, ga je nog schelden.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:27 schreef Haaglander het volgende:
[..]
De SP maakt zich weer belachelijk. Wel inhoudelijk eens zijn met VVD en PVV maar toch tegen stemmen.
De SP blijft een tegen-partij en Marijnissen loopt op zijn laatste benen. Wat ziet hij er met die holle ogen en bolle kop beroerd uit zeg.
De SP wil het opgeven van de dubbele nationaliteit niet verplicht stellen, de PVV wel. Lijkt me nogal een groot verschil.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:27 schreef Haaglander het volgende:
De SP maakt zich weer belachelijk. Wel inhoudelijk eens zijn met VVD en PVV maar toch tegen stemmen.
Inderdaad. De Telegraaf dikt de uitspraken buiten de quotes om wel een beetje aan. Maar goed, dat is niks nieuws.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:47 schreef calvobbes het volgende:
[..]
De SP wil het opgeven van de dubbele nationaliteit niet verplicht stellen, de PVV wel. Lijkt me nogal een groot verschil.
bron: www.nu.nlquote:Marijnissen wil enkele nationaliteit bij bewindslieden
AMSTERDAM - SP-leider Jan Marijnissen wijst een dubbele nationaliteit bij kabinetsleden van de hand. In een interview met de Telegraaf zegt de SP'er dat het "een dikke extra plus" zou zijn als de staatssecretarissen Aboutaleb en Albayrak hun buitenlandse paspoort zouden inleveren.
Een enkele nationaliteit zou volgens Marijnissen beter zijn voor de beeldvorming. "Een bewindspersoon heeft een voorbeeldfunctie", aldus de SP'er.
Wilders
Met zijn kritiek sluit Marijnissen zich aan bij Geert Wilders, die de discussie over de dubbele nationaliteit onlangs deed opvlammen. Marijnissen vindt dat de PvdA-staatssecretarissen zelf mogen bepalen of ze afstand doen van hun paspoort.
Albayrak gaf eerder aan geen afstand te zullen doen van haar Turkse paspoort. Haar partijgenoot Aboutaleb kan zijn nationaliteit niet opgeven, omdat Marokko dat verbiedt.
Sterk zeg, iets niet verplicht stellen. Begin er dan liever helemaal niet over, dat scheelt weer onzinninge vergadertijd en het schrijven van onleesbare en ongelezen rapporten.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:47 schreef calvobbes het volgende:
[..]
De SP wil het opgeven van de dubbele nationaliteit niet verplicht stellen, de PVV wel. Lijkt me nogal een groot verschil.
Op welke manier ga zo door ??.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:04 schreef LENUS het volgende:
[..]
bron: www.nu.nl
Dit is natuurlijk een prachtige overwinning voor Wilders en zijn partij. Bovendien een signaal dat ze gewoon goed bezig zijn. Wilders ga zo door![]()
Dat heeft Marijnissen dus ook niet gedaan he. Hij zegt het nu alleen maar in een interviewquote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Sterk zeg, iets niet verplicht stellen. Begin er dan liever helemaal niet over, dat scheelt weer onzinninge vergadertijd en het schrijven van onleesbare en ongelezen rapporten.
Inderdaad. Het lijkt wel alsof het niet uitmaakt wat hij doet: hij krijgt op miraculeuze wijze telkens gelijk.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:18 schreef Urquhart het volgende:
Wilders lacht in z'n vuistje.
Achja... Dat hebben ze bij de SP ook echt nodig en dat is de enige manier om meer stemmen te krijgenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:24 schreef Haaglander het volgende:
Typisch Marijnissen eerst afgeven op rechts en nu zieltjes proberen te winnen door het zelfde te roepen.
Hoezo "miraculeuze"?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Inderdaad. Het lijkt wel alsof het niet uitmaakt wat hij doet: hij krijgt op miraculeuze wijze telkens gelijk.
Geert Wilders heeft in zijn kritiek op PvdA-Kamerlid Khadija Arib inzake haar advieswerk voor de Raad voor de Mensenrechten in Marokko, steun gekregen uit onverwachte hoek. Prominente Nederlandse Marokkanen zijn net als Wilders van mening dat Arib haar advieswerk moet staken. Eerder kreeg Wilders in de Tweede Kamer geen enkele steun tijdens een spoeddebat over deze kwestie. En begin deze maand liet de PvdA weten dat Arib haar advieswerk gewoon kan voortzetten.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Inderdaad. Het lijkt wel alsof het niet uitmaakt wat hij doet: hij krijgt op miraculeuze wijze telkens gelijk.
Nu ja, zoals dit dus Ook kritiek van Marokkanen op Kamerlid Aribquote:
Daar is toch weinig miraculeus aan?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nu ja, zoals dit dus Ook kritiek van Marokkanen op Kamerlid Arib
Nu ja, dat hij dus voor beide onderwerpen eerst zwaar aangevallen en vergruisd wordt waarna blijkt dat grote gedeelten vd bevolking het met hem eens zijn en waarna hij door externe factoren opeens gelijk krijgt. Zoals dat vlak na het debat die Turkse advocaat Albayrak wilt aanklagen, dat de SP opeens ook voor 1 paspoort is en nu dat vanuit Marokkaanse hoek een hoop mensen vinden dat hij op dat punt gelijk heeft.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:34 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Daar is toch weinig miraculeus aan?
Hear, hear.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:30 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Nou ja, in plaats van te zaniken over het aanpassen van een standpunt zou je het ook gewoon 'voortschrijdend inzicht' kunnen noemen. Ik ben absoluut geen SP-stemmer, maar ik waardeer het wel in een politicus dat hij op een eerder standpunt durft terug te komen.
we waren tegen dubbel!!!!!!!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
dubbel
Ow, zo bedoelde je het. Het is inderdaad opmerkelijk om te zien dat het weldegelijk mensen aanspreekt. Als 1 schaap over de dam is.. enz.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nu ja, dat hij dus voor beide onderwerpen eerst zwaar aangevallen en vergruisd wordt waarna blijkt dat grote gedeelten vd bevolking het met hem eens zijn en waarna hij door externe factoren opeens gelijk krijgt. Zoals dat vlak na het debat die Turkse advocaat Albayrak wilt aanklagen, dat de SP opeens ook voor 1 paspoort is en nu dat vanuit Marokkaanse hoek een hoop mensen vinden dat hij op dat punt gelijk heeft.
Gelukkig is die Wilders wel heel cooperatief.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:24 schreef Haaglander het volgende:
Door hun tegen-zijn opstelling komen zij ook nergens,
Overigens vind ik het jammer dat Marijnissen deze uitspraken heeft gedaan, het is een zinloze discussie op deze manier.quote:Volgens Marijnissen hield hij zijn mening tijdens het debat voor zich, omdat hij niet in het kamp van Wilders en de VVD wil worden gezet. De SP-leider wil niet opleggen dat bewindslieden maar één paspoort hebben, maar het zou goed zijn als ze vrijwillig afstand nemen van een tweede paspoort. ''Ik wil Albayrak en Aboutaleb geenszins in verlegenheid brengen, maar het zou een dikke extra plus zijn als mensen die zo'n belangrijke taak in Nederland vervullen zouden kiezen voor alleen de Nederlandse nationaliteit. Om de beeldvorming. Een bewindspersoon heeft een voorbeeldfunctie.''
Heeft niet zoveel met uitlullen te maken..quote:Op zaterdag 31 maart 2007 12:01 schreef milagro het volgende:
die optie had ik nog niet bedacht, zo lul je je er idd nog beter uit
De SP is al sinds 1983 flink wat conservatiever m.b.t. integratie vergeleken met traditioneel links (GL, PvdA). Het enige verschil is dat i.t.t. rechtse partijen zij het er niet zo vaak over hebben. Lees hun folder uit dat jaar Gastarbeider en Kapitaal eens een keertje. Sindsdien hebben ze het wel wat bijgesteld, maar is er op dat punt niet zo gek veel veranderd.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat is er erg aan een politicus die van mening veranderd? Ik vind dat eigenlijk heel normaal. Natuurlijk moet het niet 10 keer per jaar gebeuren (Wouter Bos) maar wat betreft Marijnissen is het volgens mij de eerste keer dat hij echt van mening veranderd. Ik ga er vooralsnog vanuit dat zijn standpunt na grondig onderzoek tot stand is gekomen, niet vanuit populistische motieven, want welke reden heeft Marijnissen om dat te doen?
Wees blij dat ie uberhaupt een standpunt inneemt, en daar ook nog eens een keer bij blijft, dat is al een hele vooruitgang.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 12:00 schreef venomsnake het volgende:
De TT ''SP steunt PVV in paspoortgate'' klopt niet!
[..]
Overigens vind ik het jammer dat Marijnissen deze uitspraken heeft gedaan, het is een zinloze discussie op deze manier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |