Hey Squatt3r,quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:58 schreef squatt3r het volgende:
een laatste lpg-3 poging, daarna ga ik definitief voor de diesel, iemand ervaring met/'n idee over deze auto:
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_advert?modelexact=1&make=&model=&keywords=&min_pr=0&max_pr=2600&transmissionid=&fuel=LPG+G3&colour=&body=&min_year=&max_year=&min_mileage=&max_mileage=&distance=&postcode=3024&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=m&dealertypeid=p&dealertypeid=b&sort=19&id=200717288354154#
citroen ZX, niet te veel km op de teller, of zijn citroen ZX erg duur in onderdelen als er iets mis gaat?
Ik heb jullie advies rondom diesel autos niet in de wind geslagen, maar heb nog geen passende kunnen vinden bij 'n bovag garage.., behalve opel corsa 1.5 uit 1994, maar dat leek me weer zo oud..
hey thx voor je ervaring, dat is wel iets anders dan wat ik gewoonlijk hoor over Franse wagens. Jouw motor was wel sterker dan deze 1.4, misschien maakt dat ook wel verschil. SOms denk ik dat ik misschien toch die gok maar moet nemen, 1500,- is goedkoop en misschien kan ik er wel 2 jaar probleemloos meerijden, maar dat is wel weer 'n groot risico geloof ik. Werd jouw auto toen trouwens afgekeurd omdat je niet meer kon aflezen hoe snel je ging?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:07 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Hey Squatt3r,
Ik heb zelf een ZX gehad. Het zijn leuke betrouwbare autootjes voor zover ik heb ervaren in dat ene jaartje dat ik ermee rond heb gereden.
Het enige nadeel zat hem op een punt. Niet alle onderdelen zijn meer evengoed leverbaar.
Ik had een ZX aura 1.9i. Op een gegeven moment was het wormwieltje van mijn tachometer stuk en kon hierdoor dus niet aflezen hoe snel ik ging.
Ik moest het maar doen met het gokken via de toerentellen in combinatie met versnellingstand.
Ik moet heel eerlijk zijn, dat op het moment dat ik hem verkocht er nog een tijdje APK op zou zitten.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:51 schreef squatt3r het volgende:
[..]
hey thx voor je ervaring, dat is wel iets anders dan wat ik gewoonlijk hoor over Franse wagens. Jouw motor was wel sterker dan deze 1.4, misschien maakt dat ook wel verschil. SOms denk ik dat ik misschien toch die gok maar moet nemen, 1500,- is goedkoop en misschien kan ik er wel 2 jaar probleemloos meerijden, maar dat is wel weer 'n groot risico geloof ik. Werd jouw auto toen trouwens afgekeurd omdat je niet meer kon aflezen hoe snel je ging?
bullshitquote:Op vrijdag 18 mei 2007 09:52 schreef Twisted_Logic het volgende:
@squatt3r ik zou geen LPG kopen, veel onderhoud enzo...
Benzine, 1.4. Schuifdak, electrische ramen. Best puik bakkie, heb er gisteren voor het eerst in gereden. Het rijdt anders dan mijn 306 uit 1995, iets minder comfortabel als je het mij vraagt. De bestuurdersstoel van de 205 is trouwens wel geniaal voor relaxed rijden. Heel anders dan de passagiersstoel (of lijkt dat zo / slijtage?). 205 voelt erg degelijk aan met schakelen/remmen ed. Waar de 306 zo in de versnelling glijdt, vereist de 205 wel wat meer beheersing. Maar dat vind ik juist wel fijn!quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:42 schreef squatt3r het volgende:
@n00cL30n thx voor je info over de ZX, ik heb gelijk gebeld, maar hij was helaas 'net verkocht', wel was jou ZX mogelijk wat sterker door de betere motor (1.9 ivm 1.4).
Op dit moment heb ik weer 'n ander autotje op het oog, namelijk:
http://www.marktplaats.nl(...)wclfl8zfvw%253D%253D
Peugeotje, lpg3, niet al te veel kilometers, wat denken jullie?
@leolinedance: dat is 'n mooie prijs/stand, is het diesel of benzine? En was het bij 'n garage of particulier?
Met die 306 zoals ie daar staat is helemaal niets mis! De prijs is ook redelijkquote:Op donderdag 17 mei 2007 16:42 schreef squatt3r het volgende:
@n00cL30n thx voor je info over de ZX, ik heb gelijk gebeld, maar hij was helaas 'net verkocht', wel was jou ZX mogelijk wat sterker door de betere motor (1.9 ivm 1.4).
@leolinedance: dat is 'n mooie prijs/stand, is het diesel of benzine? En was het bij 'n garage of particulier?
Dat er dingen vervangen worden bij 90.000 km is opzich niet vreemd. Maar nu staat de teller op ruim 150.000 km, dus ga wel even na of er op korte termijn grote dingen aan zitten te komen. Kijk wanneer de distributieriem vervangen is. Kun je vaak op een stikkertje onder de motorkap zien. Mijn 306 had roest onder de achterruit, daar zou je even kunnen kijken (bobbeltjes in de lak). Het klinkt inderdaad goed.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:03 schreef squatt3r het volgende:
@its_me: volgens mij is die indicatie voor benzine, G3 is normaal gesproken toch iets duurder? Of kijk ik er overheen..
@leolinedance: dank je, inmiddels is de prijs 4250,- Ik hoop dat ik 'm voor 4000,- mee kan nemen. Ik heb net even gebeld, zij bieden 'm aan voor hun moeder (die had 'm gebruikt omdat ze regelmatig naar Parijs rijdt). bij 90.000 zijn de schokdempers vervangen, volgens hun was er geen roest en was de koppelingsplaat vervangen. Is dat 'n goed teken, of begin van het einde?
Verder geen lekkages, airco was pas weer gemaakt/geoptimaliseerd (zoiets?) en bij de keuring waren geen aandachtspunten. Het 'klonk' allemaal goed, maar volgens mij zegt dat ook weer niks, ahum..
Als eerste auto lijkt mij niet. De prijs is dan misschien rond de 2000¤, maar wegenbelasting + verzekering enorm hoog!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:14 schreef jochem8 het volgende:
Is dit wat voor je: [TK] Mitsubishi Sigma 3.0 V6 APK t/m 27 aug. 2007
Thx, heb ze net even gemaild om te vragen of de distributieriem vervangen is en wanneer. Ik geloof niet dat ze bezwaar hadden tegen ANWB keuring, maar het vervelende is dat volgens mij ANWB keuringsstations enkel in Den Haag of Utrecht zijn. Als ik de dealerboekjes en het onderhoud e.d. inkijk, heb ik dan ook al 'n redelijke indicatie, of wil dat nog niks zeggen?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar nu staat de teller op ruim 150.000 km, dus ga wel even na of er op korte termijn grote dingen aan zitten te komen. Kijk wanneer de distributieriem vervangen is. Kun je vaak op een stikkertje onder de motorkap zien. Mijn 306 had roest onder de achterruit, daar zou je even kunnen kijken (bobbeltjes in de lak). Het klinkt inderdaad goed.
Je zou misschien een keuring af kunnen dingen bij een ANWB centrale ofzo. Kost iets van 150 euro meen ik, maar geeft je wel zekerheid. Zeg dan dat je de auto koopt voor 4000 euro + keuring (150 euro). Maar als de auto niet goed wordt gekeurd dat zij de keuring betalen of de mankementen verhelpen.
Het valt te proberen![]()
Kan goed kloppen. De komende (lange) tijd heb je er echter geen omkijken naarquote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:18 schreef squatt3r het volgende:
@leolinedance: de distributieriem is vervangen bij 120.000, volgens de verkoper hoeft die pas weer vervangen te worden bij 240.000..
thx, goede suggestie, ik ga die auto gewoon uitgebreid bekijkenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wij rijden nu een Audi A4 2.0 op lpg G3 en daar is het prestatieverlies zeer minimaal (verwaarloosbaar).
Dealerboekjes ed. zijn voor mij persoonlijk altijd wel een goede indicatie. Ook de uiterlijke staat (deukjes/krasjes) zegt veel over een auto. Onze nieuw gekochte Mercedes A-klasse uit 1998 zag er in 2006 toen hij werd verkocht beter uit dan menig Audi A4 van na 2002 (!). Dan weet ik wel hoe er met een auto omgegaan is...
Ik moet bekennen dat ik dat van die kleppen niet zo goed weet. De Audi (2002, 120.000 km) hoefde tot nu toe nog nooit af of bijgesteld te worden voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:27 schreef squatt3r het volgende:
[..]
thx, goede suggestie, ik ga die auto gewoon uitgebreid bekijkenNu ik erop let kom ik wel allerlei vergelijkbare autos tegen voor een 'lagere' prijs (bijv. http://www.marktplaats.nl(...)-xsi-16v-lpg-g3.html of http://www.marktplaats.nl(...)8-xs-16v-lpg-g3.html of http://www.marktplaats.nl(...)8e8ftvyt2g%253D%253D )
Moet jij regelmatig de 'kleppen' of iets dergelijks laten afstemmen Leolinedance? Als dat bij 'n auto gebeurd is kan ik dat als het goed is toch terugvinden in de boekjes? Ik las dat dat bij G3 motoren belangrijk bleek te zijn. Ik vrees alleen nog voor een verbrande cilinder/lekke koppakking oid, maar daar moet ik dan maar op 'vertrouwen'. Ik hoop erop dat ik er de komende 4/5 jaar mee kan rijden, als de auto daarna 'op' is is het voor mij meer dan voldoende
De 1,4 blokjes zijn ook beresterk hoor, alleen niet al te snel met slechts 75PK maar het komt best goed vooruit, een ZX is ook weer niet zo zwaar.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:42 schreef squatt3r het volgende:
Hee daar,quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:42 schreef squatt3r het volgende:
97 is 3 jaar jonger hequote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:01 schreef bluebit het volgende:
naja, mijn 1997 opel corsa had alleen last van roest op plekken waar veel steenslag zat, lakbeschadigingen dus..
zal dus wel meevallen met de roest.
Gewoon maal 1,36quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:46 schreef Twisted_Logic het volgende:
Trouwens heb laatst op internet een handige omreken tabel gevonden om o.a. KW naar PK te bereken en andersom. http://omrekenen.dennisonline.net/ (heb hem zelf even online gezet
)
Heb het net even berekend, en ik kom uit op 101 PKquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:46 schreef Twisted_Logic het volgende:
Trouwens heb laatst op internet een handige omreken tabel gevonden om o.a. KW naar PK te bereken en andersom. http://omrekenen.dennisonline.net/ (heb hem zelf even online gezet
)
Ik durf het bijna niet te zeggen en het is niet mn bedoeling om weer een zinloze discussie te starten, maar mijn Vectra uit 1992 had daar geen last vanquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:35 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
97 is 3 jaar jonger he![]()
Als ik zie hoeveel astraatjes ed van rond 1994/95 er rondrijden met gelaste dorpels en spatschermen dat is gewoon eng
Daarom heb ik hem zelf ook online gezetquote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:09 schreef Draganta het volgende:
[..]
Heb het net even berekend, en ik kom uit op 101 PKHandige site houd die online.
Geen roest, mijn astra uit 1993 had ook nog niet veel last van roest op de bekende plekken, misschien heb ik de foute keuze gemaakt, maar ben maar afgegaan op vertrouwen uit het verleden. Enfin, anders is 1500,- toch niet de grootste ramp..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:06 schreef Twisted_Logic het volgende:
Hmm een Corsa met 200.000 op de teller, ik had het denk ik niet gedaan, maar goed iedereen z'n eigen keuze.
Heeft dat ding nog geen roest of iets dan?
Volgens mij waren het de kadett/astra/corsa types die dat hadden. Ik heb dat bij een Vectra en Omega nooit gezien. 1 keer bij een vectra maar die was ook al echt oud, uit 1989. Die had het bij de wielkappen alleen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:46 schreef squatt3r het volgende:
[..]
Geen roest, mijn astra uit 1993 had ook nog niet veel last van roest op de bekende plekken, misschien heb ik de foute keuze gemaakt, maar ben maar afgegaan op vertrouwen uit het verleden. Enfin, anders is 1500,- toch niet de grootste ramp..
Die corsa'tjes zijn sterker dan je denkt. We hebben er 10/ 20 rijden op mn werk, en ze halen moeiteloos 3 ton. Puntjes die je inde gaten moet houden zijn:quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:46 schreef squatt3r het volgende:
[..]
Geen roest, mijn astra uit 1993 had ook nog niet veel last van roest op de bekende plekken, misschien heb ik de foute keuze gemaakt, maar ben maar afgegaan op vertrouwen uit het verleden. Enfin, anders is 1500,- toch niet de grootste ramp..
Als de schokdempers kapot zijn dan merk je dat meer aan het nadeinen na een hobbel. Type a is dat vierkante model van ervoor, B is het ronde model. Type A is gemaakt tot en met 93, type B komt erna. ALs ik me niet vergis zijn originele opel dakdragers verstelbaar voor elk model, dus corsa astra kadett etc. Kijk maar eens op marktplaats, ze kosten een paar tientjes ofzo.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:54 schreef squatt3r het volgende:
thx Nnelis, ik ga eerst naar die roest kijken, als dat te veel is dan laat ik 'm gewoon staanwat is eigenlijk het verschil tussen corsa type a en b? Ik wilde er gelijk dakdragers + skibox voor halen...
![]()
schokdempers merk ik vanzelf toch, als ik bij drempels e.d. teveel doorveer..
Ik heb de dakdragers van mijn Vectra nog thuis liggen. Als ze echt verstelbaar zijn (weet ik niet zeker) mag je ze hebben ik vraag er niet veel voor. Ze liggen me gigantisch in de weg.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:54 schreef squatt3r het volgende:
thx Nnelis, ik ga eerst naar die roest kijken, als dat te veel is dan laat ik 'm gewoon staanwat is eigenlijk het verschil tussen corsa type a en b? Ik wilde er gelijk dakdragers + skibox voor halen...
![]()
schokdempers merk ik vanzelf toch, als ik bij drempels e.d. teveel doorveer..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |