quote:
De juridische terreur van Wakker Dier
Wat is Wakker Dier toch een eng clubje drammers.
Eerst hebben ze ons het scharrelei in de maag gesplitst en nu oefenen ze juridische terreur uit.
In de Elsevier die vanaf vandaag in de kiosk ligt, staat een schokkend verhaal over hoe Wakker Dier de dierenarts Jetze Plantema kapot aan het maken is.
Eipolitie
Even ter opfrissing, onder de toenmalige leiding van Marianne Thieme en met steun van Sjoerd van der Wouw (kompaan van Volkert van der Graaf, de moordenaar van Fortuyn) heeft Wakker Dier een eipolitie ingesteld die van supermarkt naar supermarkt trok om het scharrelei te introduceren.
De supermarkten gingen overstag en nu is nergens in Nederland (op de markt en de allochtone ondernemer na) meer een goedkoop en lekker batterijeitje te krijgen.
Dat slaat nergens op want scharrelkippen hebben het niet tot nauwelijks beter dan batterijkippen, scharreleieren zijn niet tot nauwelijks gezonder dan batterijeieren en bovendien is de consument nooit iets gevraagd.
Plantema is dierenarts en constateert dagelijks dat scharrelkippen en biologische kippen (die in tegenstelling tot scharrelkippen wel buiten komen) ongezonder zijn dan batterijkippen. Ook merkt hij dagelijks hoe de kippenboeren worden geïntimideerd door Wakker Dier.
Terrorisme
Hij vindt dat terrorisme en zei dat ook.
Toen ging Wakker Dier naar de rechter en kreeg gelijk. Plantema moest rectificeren.
Dat deed hij.
Vervolgens ging Wakker Dier met een vergrootglas de rectificatie bestuderen en constateerde dat ergens een komma en een punt verkeerd stonden en dat de rectificatie op internet niet goed kon worden gescrold.
Gek
Met de uitspraak van de rechter in de hand heeft Wakker Dier toen beslag gelegd op de bezittingen van Plantema. Zijn vrouw heeft inmiddels een hartinfarct, hij is langzaam gek aan het worden natuurlijk en Wakker Dier gniffelt.
Jawel, gniffelt.
Toen mijn collega Frank van Hoorn die het verhaal heeft gemaakt (het bloed stijgt naar je hoofd als je het leest, temeer daar Frank het heel neutraal, niet zo emotioneel als ik, heeft opgeschreven) Wakker Dier om commentaar vroeg, werd er aan de andere kant van de telefoonlijn zachtjes gelachen en werd vervolgens elk commentaar geweigerd.
Wat een eng stelletje.
Ik zal Wakker Dier niet van terrorisme beschuldigen (want dan wordt er beslag op mijn huis gelegd) maar ik roep wel al mijn collega-journalisten bij andere kranten en weekbladen op om deze schandalige praktijken van Wakker Dier aan de kaak te stellen, ik roep politici op om Plantema te helpen en ik roep andere lezers van deze blog op om Wakker Dier met verontwaardiging te overstelpen.
BronNa het lezen van bovenstaand stuk op de weblog van Elsevier rees bij mij de volgende vraag. Klopt het beeld wat hierboven geschetst over de link tussen Wakker Dier en de PvdD
Zo ja waarom wordt laat de PvdD zich in met een organisatie die zich op deze manier bezig houdt met juridische terreur. Wat rechvaardigd het om je in een westers land zoals Nederland zo absuurd te gedragen uit naam van de dieren en je dan ook nog aan een politieke partij te linken........
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! SearchEen goede Fok! Search