goden bestaan niet en kunnen derhalve ook geen wonderen verrichten. punt.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:04 schreef freecell het volgende:
[..]
Dystrofie is lichamelijk aantoonbaar en is bij haar ook aangetoond.
Overigens ben ik het er wel mee eens dat het er bij Jan Zijlstra nog wel eens hysterisch aan toe gaat en weet ik nog niet of ik het wel eens ben met zijn manier van " genezingsdiensten" en dergelijke.
Neemt niet weg dat God daar wel wonderen kan doen natuurlijk
Ik ben meer een voorstander van zelf, of met een groepje vrienden in gebed gaan. Volgens mij is dat net zo sterk
dat zegt in dit geval wel genoeg ja.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:14 schreef du_ke het volgende:
Overigens X-ray en SCH die het eens zijn.
quote:Sympathische reflex theorie
Het ontstaan van PD wordt in deze theorie toegeschreven aan een over-reactie van het sympathisch zenuwstelsel. De verstoring van het sympathisch zenuwstelsel leidt tot veranderingen in kleur, temperatuur en zweten van het lidmaat. Niet alle verschijnselen van PD kunnen vanuit deze stoornis worden verklaard.
Abnormale ontstekingsreactie theorie
PD is, volgens deze theorie, een abnormale (steriele) ontstekingsreactie waarbij zuurstofradicalen een grote rol spelen. Er zouden teveel zuurstofradicalen worden gevormd waardoor gezond weefsel beschadigd wordt. Het normale herstel zou uit de hand lopen. De kenmerkende verschijnselen bij een ontsteking zijn roodheid, zwelling, warmte, functiestoornis en pijn.
quote:Röntgenfoto's of een botscan geven onvoldoende diagnostische waarde om PD vast te stellen. Er is nog geen ander specifiek onderzoek, zoals bloedonderzoek of ander laboratoriumonderzoek, om PD aan te tonen.
nog niet eens opgevallen. wordt hier iets van 2 jaar terug omhooggeschopt.quote:
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik denk dat bidden kan genezen ja.
Dat betekent natuurlijk niet dat ik nu halleluja ga roepen en al mijn medicijnen ga laten staan, ik weet zelf ook wel dat dat gevaarlijk en onrealistisch is.
Wel denk ik dat God in deze tijd nog wonderen doet. En dan inderdaad vaak na gebed. Op zich niets kwalijks aan toch?
Ik zag ooit tig jaar geleden een docu hierover, dat was nog in zwart/wit dus echt tig jaar geleden, hoe bij pasgeborenen die tijdens de geboorte met zo'n tang beschadigd waren geraakt, topje van een vingers eraf ed, dat het topje gewoon weer aangroeide ..quote:
Jou opmerkingen raken kant nog walquote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:50 schreef SCH het volgende:
Zo zie je maar: sommige mensen kiezen er voor een tijdje ziek te zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |