abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:28:29 #1
10769 AgentOrange
Less Human, More Divine
pi_47822029
Als ik de laatste tijd reacties van Belgen zie bij bijvoorbeeld zattevrienden.be/Fok/whatever dan valt het mij op, dat een hele hoop Belgen een hekel hebben aan Nederlanders (of Hollanders zoals zij het zeggen).

Waar komt dit door? Ja die 'Nollanders hebben altijd zo'n grote bek, etc etc. Maar soms hebben ze het zelfs over dat ze een grote haat voelen tegen ons (sommige in ieder geval. ga natuurlijk niet generaliseren )

Zijn de Belgen 'Holland moe' net zoals ik ook wel een beetje schijtziek wordt van hun taaltje (elk tv programma moet samen met Belgen), of is het iets anders?

Graag jullie licht op deze kwestie (ook graag van Belgen als die hier nog zijn tenminste).

p.s. Ik vind de meeste van jullie (Belgen) nog wel aardig hoor
De storthoop heeft gesproken...
pi_47822243
hetzelfde verhaalt als tussen de ouderen in limburg en de hollanders. een hele wrok in de geschiedenis.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:37:49 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47822271
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:28 schreef AgentOrange het volgende:
zattevrienden.be
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_47822354
Hun praten heel sloom een irritant, check maar eens Canvas naar het nieuws lelijke ouwe gasten die op monotone hoogte praten
AFC AJAX
pi_47822405
ik vind dat zei juist de nederlandse taal met hun zachte accent mooier brengen dan wij hollanders.

Die haat zal wel gekomen zijn dat wij altijd domme belgen grappen maken en dat ze dat ook terug doen.
Je ziet het toch overal. schotten maken grappen over de engelsen en zo zullen er nog wel meer landen zijn.
pi_47822410
Een van m'n beste vriendinnen is Belgische
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_47822524
kunnen het gewoon niet hebben dat wij naar het wk gingen en hun niet
pi_47822542
Er zit een verschil in Hollanders en nederlanders...... Een Hollander woont " boven de rivieren" en heeft vaak een grote bek. Iets waar de gemiddelde belg niet echt goed tegen kan.

Belgen en brabanders gaan vaak goed samen

(Ik woon in belgie)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_47822626
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:47 schreef boegschroef het volgende:
Er zit een verschil in Hollanders en nederlanders...... Een Hollander woont " boven de rivieren" en heeft vaak een grote bek. Iets waar de gemiddelde belg niet echt goed tegen kan.

Belgen en brabanders gaan vaak goed samen

(Ik woon in belgie)
Ja mensen zeggen wel dat ik een grote bek heb, maar dat klopte wat je zegt. Als ik aan belgen vraag wat vind je van Nederlanders zeggen ze: luidruchtig en hebben een grote bek ofzo
AFC AJAX
pi_47822657
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:46 schreef Ultralaser het volgende:
ik moest lachen
AFC AJAX
pi_47822675
Jump banned ook alleen maar Nederlandse users. !
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:52:05 #12
174948 f0kk0f
fokkof mamma fokker
pi_47822702
Het stereotype beeld in .BE van 'nen Ollander' is dat hij luid is en altijd praat.

Vooral in een uitgaanssfeer is er een heel duidelijk verschil tussen een groepje 'Ollanders' en Belgen. Vooral die luidruchtigheid stoort de vaak wat kalmere en bedeesdere Belgen.

Als die luidruchtigheid dan ook nog eens gepaard gaat met een beter ontwikkelde vorm van 'welbespraaktheid' tezamen met het ontbrelken van een blad voor de mond voelen veel Belgen zich in het nou gedreven. De enige reactie is dan afprijzing en ongenoegen.....

Ten minste, zo keek ik er 14 jaar geleden tegen aan ....

PS.
Ik ben .Be die al veel te lang in .Nl woont
pi_47822755
ik heb er geen problemen mee, Nederlandse wijfjes zijn 10 keer zo makkelijk te neuken.
Minder capsones als die Belgische trutten.
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_47822763
Mensen houden er van om groepen te vormen en dan elkaar te gaan generaliseren en elkaar te haten dat zie je toch op allerlei manieren terugkomen overal. (bv. Voetbal, Afkomst, soms zelf uit welk dorp je komt)
Heeft eindelijk een wii :) Friendcode: 7558 6230 3193 8605
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:54:41 #15
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_47822788
Kijk eens naar KLB. Met grote regelmaat verschijnen er "Belgen " topics.
Moest er een Belgisch forum zoals FOK! bestaan zouden de "Nederlanders " topics toch véél minder zijn hoor.

O ja
zattevrienden.be
Jusqu'ici tout va bien
pi_47822808
Nederlanders hebben altijd hun antwoord klaar en zeggen vaak ook alles wat ze maar willen of het nu goed of kwaad is. En dat zijn wij niet gewend.
Verder vind ik het allemaal wel meevallen van hoe er over Nederlanders gedacht word.
Misschien komt dat doordat ik in zuid België woon en niet in de grensstreek met Nederland.
Bij ons is het meer de Fransen waar wij een "hekel" aan hebben. Maar ik denk dat je dat in iedere grenssteek wel hebt.
Een gediplomeerde gek is niet raar
Een vriend vooor even is geen vriend
pi_47822852
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:46 schreef Ultralaser het volgende:
Bij het EK zitten we waarschijnlijk allebei thuis.....schept een band
pi_47822968
Ik vind die Belgen eigelijk maar irritant, dus zulke wederzijdse gevoelens mogen opzich wel, net zo eerlijk. Maargoed, wij Nederlanders weten wel beter
pi_47823056
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:55 schreef Garf het volgende:
Nederlanders hebben altijd hun antwoord klaar en zeggen vaak ook alles wat ze maar willen of het nu goed of kwaad is. En dat zijn wij niet gewend.
Verder vind ik het allemaal wel meevallen van hoe er over Nederlanders gedacht word.
Misschien komt dat doordat ik in zuid België woon en niet in de grensstreek met Nederland.
Bij ons is het meer de Fransen waar wij een "hekel" aan hebben. Maar ik denk dat je dat in iedere grenssteek wel hebt.
Ja dat is waar
AFC AJAX
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:07:35 #20
10769 AgentOrange
Less Human, More Divine
pi_47823256
Het viel mij op, omdat ik dacht dat de Belgen (Vlamingen dan, Walen ken ik eigenlijk niet) en Nederlanders meestal wel goed met elkaar konden opschieten (heb een aantal Belgische vrienden waarmee ik wel eens een biertje drink). Dan hoor ik nooit een wanklank, en we hebben het ook altijd erg gezellig in de kroeg/disco. Het viel mij op dat er op internet een heel ander geluid te horen was... zal wel een beetje met de anonimiteit van het internet te maken hebben
De storthoop heeft gesproken...
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:16:13 #21
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_47823555
Ik woon boven de rivieren en ben geen hollander maar een Uteregger.

Significant detail dunkt mij.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_47824993
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:07 schreef AgentOrange het volgende:
Het viel mij op, omdat ik dacht dat de Belgen (Vlamingen dan, Walen ken ik eigenlijk niet) en Nederlanders meestal wel goed met elkaar konden opschieten (heb een aantal Belgische vrienden waarmee ik wel eens een biertje drink). Dan hoor ik nooit een wanklank, en we hebben het ook altijd erg gezellig in de kroeg/disco. Het viel mij op dat er op internet een heel ander geluid te horen was... zal wel een beetje met de anonimiteit van het internet te maken hebben
Ja stiekem mogen je belgische vrienden je niet, maar gratis een biertje van je drinken wel
AFC AJAX
pi_47826363
Als Belg zijnde vind ik Nederlanders ook wel tof maar er zijn natuurlijk Nederlanders waar ik ook een hekel aan heb. En als er dan een onderwerp is (zoals bijvoorbeeld dat wegenvignet) dan ben je al eens snel geneigd om een beetje iedereen over dezelfde kam te scheren, en te zeggen die stelletje schijf hollanders.

Ik ben persoonljik altijd een hekel aan de mensen hier op een forum die dingen moeten kunnen posten als:

Belgen
Belgen hebben een dom taaltje
Enz.... das mega irritant en dan ben je een klotekaaskop idd

Anders ben je gewoon een gezellige Nederlander of Hollandertje (daar hoort dus 90% gewoon bij)

Verder komt plat Hollands ook boers over hoor, net als bv het limburgs bij ons een zagetoontje is, en het West-Vlaams helemaal onverstaanbaar (zoals Fries bij jullie dacht ik, als je dat niet kent, kan je er geen bal van verstaan).

PS Zattevrienden daar zitten inderdaad ook meteen de domste Belgen allemaal samen, het niveau is er soms vergelijkbaar met dat van sommigen op Fok
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:48:42 #24
174366 V-Power
Made to move
pi_47826598
Eigenlijk heb ik altijd een hekel gehad aan belgen (vooral Urbanus)!!! Maar omdat mijn opa en oma er zijn gaan wonen kom ik er nu regelmatig. En de meeste belgen zijn toch best aardig. Zeker toen we een hele avond zijn gaan stappen met een barvrouw uit De Panne!!! En het heeft mij geen cent gekost. Die barvrouw wist wel een hondertal vooroordelen over Nederlanders, vooral dat ze altijd zo gierig/zuinig zijn. Haha dat klopt!!!!
V-Power, met 340 net zo hard vooruit als achteruit.
pi_47826638
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:42 schreef Emu het volgende:
Als Belg zijnde vind ik Nederlanders ook wel tof maar er zijn natuurlijk Nederlanders waar ik ook een hekel aan heb. En als er dan een onderwerp is (zoals bijvoorbeeld dat wegenvignet) dan ben je al eens snel geneigd om een beetje iedereen over dezelfde kam te scheren, en te zeggen die stelletje schijf hollanders.

Ik ben persoonljik altijd een hekel aan de mensen hier op een forum die dingen moeten kunnen posten als:

Belgen
Belgen hebben een dom taaltje
Enz.... das mega irritant en dan ben je een klotekaaskop idd

Anders ben je gewoon een gezellige Nederlander of Hollandertje (daar hoort dus 90% gewoon bij)

Verder komt plat Hollands ook boers over hoor, net als bv het limburgs bij ons een zagetoontje is, en het West-Vlaams helemaal onverstaanbaar (zoals Fries bij jullie dacht ik, als je dat niet kent, kan je er geen bal van verstaan).

PS Zattevrienden daar zitten inderdaad ook meteen de domste Belgen allemaal samen, het niveau is er soms vergelijkbaar met dat van sommigen op Fok
Dat klopt niet wat je zegt, want west-vlaanderen zal een dialect hebben. EN Fries is een aparte taal wereld van verschil
AFC AJAX
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')