Verliefdheid is geen keuze, zoiets overkomt je (helaas). Dat weet je pas tot je het hebt meegemaaktquote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:35 schreef BttD het volgende:
[..]
Heel simpel hoor. Gewoon net doen alsof je die ander helemaal fantastisch vind, ondanks dat dat misschien helemaal niet het geval hoeft te zijn.
Nou dan hoeft het van mij niet hoor. Ik ben in mijn leven tot nu toe twee keer behoorlijk serieus verliefd geweest, maar daar denk ik de volgende keer ook wel drie keer bij na voordat ik dat weer word
Ik vrees dat je daar gelijk in hebt, maar daarom kan ik nog wel hopen dat het nooit meer gebeurt.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:25 schreef thaleia het volgende:
(Ik denk trouwens dat die verbittering ook maar grotendeels schijn is: kom je een geweldig leuk en lief meisje tegen dan smelt al die gereserveerdheid en voorzichtigheid als sneeuw voor de zon en blijkt die versterkte bunker eigenlijk maar een gammel tentje
Het zou erg handig zijn als je het kon sturen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:26 schreef Christine het volgende:
[..]
Verliefdheid is geen keuze, zoiets overkomt je (helaas). Dat weet je pas tot je het hebt meegemaakt.
Ook niet als dat tot gevolg heeft dat je in elk geval een tijdlang een toptijd hebt met een topvrouw?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:27 schreef Plato1980 het volgende:
Ik vrees dat je daar gelijk in hebt, maar daarom kan ik nog wel hopen dat het nooit meer gebeurt.![]()
Het feit dat hij nooit een vriendin heeft gehad wil niet zeggen dat hij nooit verliefd is geweest.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:26 schreef Christine het volgende:
[..]
Verliefdheid is geen keuze, zoiets overkomt je (helaas). Dat weet je pas tot je het hebt meegemaakt.
Is dat vergelijkbaar met de spreekwoordelijke kast?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
in mijn geval moet er heel wat gebeuren voordat ik ook maar wil overwegen om uit mijn spreekwoordelijke bunker te komen.
Dat besef ik me terdege, maar hij doet het voorkomen alsof verliefd worden een keuze isquote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het feit dat hij nooit een vriendin heeft gehad wil niet zeggen dat hij nooit verliefd is geweest.![]()
Dan wel, maar de kans is groter dat het toch niets zou worden.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:28 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ook niet als dat tot gevolg heeft dat je in elk geval een tijdlang een toptijd hebt met een topvrouw?
Ik proef een - stemming in al je antwoordenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dan wel, maar de kans is groter dat het toch niets zou worden.![]()
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:28 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Is dat vergelijkbaar met de spreekwoordelijke kast?
Jij koopt zeker ook geen Staatsloten?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:29 schreef Plato1980 het volgende:
Niet direct.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:29 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat besef ik me terdege, maar hij doet het voorkomen alsof verliefd worden een keuze is.
Heb jij trouwens je eigen cirkelredenering door?
Alleen met kerst, dan is de prijs groterquote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:31 schreef thaleia het volgende:
[..]
Jij koopt zeker ook geen Staatsloten?
Het is inderdaad zo dat ik er de laatste weken weer meer mee bezig ben dan in een lange epriode daaraan voorafgaand.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik proef een - stemming in al je antwoorden
Nee en zelfs geen postcodeloten.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:31 schreef thaleia het volgende:
[..]
Jij koopt zeker ook geen Staatsloten?
Blijf dat maar vaak herhalen. Je bent bekend met het fenomeen 'self-fulfilling prophecy'?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is wetenschappelijk nooit aangetoond.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:33 schreef Christine het volgende:
[..]
Blijf dat maar vaak herhalen. Je bent bekend met het fenomeen 'self-fulfilling prophecy'?.
Ik herken de instelling wel hoor, ik ben er maar eens uitgestapt.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:33 schreef Christine het volgende:
[..]
Blijf dat maar vaak herhalen. Je bent bekend met het fenomeen 'self-fulfilling prophecy'?.
Nouja, wie denk je dat er meer succes zal hebben in de liefde, iemand die ervan overtuigd is dat 'de juiste persoon' ergens rondloopt, of iemand die alles afkapt en tegenhoudt en dwarsboomt of uberhaupt de optie uitsluit, omdat het 'toch niks gaat worden'?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is wetenschappelijk nooit aangetoond.![]()
In theorie de eerste, maar in de praktijk zal er niet veel verschil zijn.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:37 schreef Christine het volgende:
[..]
Nouja, wie denk je dat er meer succes zal hebben in de liefde, iemand die ervan overtuigd is dat 'de juiste persoon' ergens rondloopt, of iemand die alles afkapt en tegenhoudt en dwarsboomt of uberhaupt de optie uitsluit, omdat het 'toch niks gaat worden'?
Of je op iemand afstapt of juist wegloopt "omdat het toch niets wordt" zal wel degelijk een verschil maken in de praktijkquote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
In theorie de eerste, maar in de praktijk zal er niet veel verschil zijn.
Tuurlijk is dat verschil er ook in de praktijk! Als iemand echt heel duidelijk niet geïnteresseerd is in wat voor vorm van flirten dan ook, zou ik er veel minder snel op afstappen dan iemand die positief, leuk en flirterig is, bijvoorbeeld. Negativiteit stoot ook af he.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
In theorie de eerste, maar in de praktijk zal er niet veel verschil zijn.
Je omschrijft het mooi.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:41 schreef thaleia het volgende:
Ik heb eerder last van het omgekeerde: ik ben voortdurend in een staat van opperste verbazing hoe het toch mogelijk is dat iemand zo uitermate leuk als ik toch weer eens geen geluk had in de liefde.
Misschien zou ik eens moeten inzien dat ik niet zo leuk ben als ik zelf denk, maar ik zie er niet echt de voordelen van om dat te gaan inzien, dus ik laat het maar zoals het is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |