abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47817660
Het is toch ongelovig hoeveel katten er gevonden worden,in mijn streek staan er 50 als gevonden in Maart.
Kijken mensen dan niet verder als hun huisdier vermist is.
pi_47817726
Ik vind ook altijd katten in mijn tuin
  vrijdag 30 maart 2007 @ 07:41:17 #3
65409 warteltje
man made machine
pi_47818936
lekker voor de chinees
pi_47819378
Kijk eens in de zomer periode, dan is het helemaal triest
pi_47819534
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 02:06 schreef vronie het volgende:
Het is toch ongelovig hoeveel katten er gevonden worden,in mijn streek staan er 50 als gevonden in Maart.
Kijken mensen dan niet verder als hun huisdier vermist is.
Ik had een wat klein aangelegd katje en woonde in een buitenwijk waar poezen rustig buiten konden spelen. Ze bleef wel eens een nachtje weg. Op een goede dag besefte ik dat ik Rinoa de vorige dag helemaal niet gezien had en ze kwam ook niet ontbijten. Dat was wel vreemd. Eerst ga je dan roepen. Dan wachten tot de avond. Dan is ze er nog niet en vraag je het bij de buren. Die hadden haar ook niet gezien (wij hadden zo'n buurvrouw die het leuk vond schoteltjes melk te voeren). De volgende dag ga je dan bellen met bijv. Amivedi. Ja hoor, ze zat in het asiel, was gevonden door mensen die het poesje zielig vonden, die dachten dat het nog een kitten was. Groot was mijn verbazing, want Rinoa was niet zielig. Rinoa was goed doorvoed, zat prachtig in haar vel, was voor geen meter verwaarloosd of zwerfkat te noemen. Rinoa was zelfs al bijna 3 jaar oud. Dus ik naar het asiel alwaar mijn schattebout zielig zat te wezen, want in zo'n klein kooitje dat was pas zielig voor haar. Ze hadden haar fijn allemaal inentingen gegeven (die ze al lang had gehad) en ik mocht van mijn stufi dokken voor de overnachtingskosten en de inentingen en de goede zorgen en dat was aardig wat geld En ja, ze stond ook in de krant bij 'gevonden huisdieren'

Moraal van het verhaal: blijf met je poten van andermans katten af als ze er gewoon gezond uitzien!! Niet alle op straat lopende poesjes zijn zielig en waarschijnlijk zijn ook niet alle poesjes in de krant 'vermist'. Ja, pas als andere mensen denken Amivedi te moeten bellen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47822761
Moraal van het verhaal: houd je katten binnen. Er zijn buren die die beesten + met hun meekomende troep niet op prijs stellen.
pi_47822844
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:53 schreef Arjan het volgende:
Moraal van het verhaal: houd je katten binnen. Er zijn buren die die beesten + met hun meekomende troep niet op prijs stellen.
Als de hele buurt katten heeft en ze buiten laat lopen is dat geen probleem lijkt me.
O+ 11-06-2009 O+
pi_47824318
quote:
Dan kunnen de buren altijd nog eerst de kat oppakken en bij jouw afzetten en even vertellen wat ze ervan vinden enzo en dan kan je altijd nog zeggen, sorry zal hem voortaan binnen laten. Zoveel moeite is het nu ook weer niet.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:42:49 #9
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_47824466
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:38 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Dan kunnen de buren altijd nog eerst de kat oppakken en bij jouw afzetten en even vertellen wat ze ervan vinden enzo en dan kan je altijd nog zeggen, sorry zal hem voortaan binnen laten. Zoveel moeite is het nu ook weer niet.
of je koopt voor de mensen een plantenspuit, zodat ze ze weg kunnen jagen.

Amivedi zet vaak het verkeerde geslacht neer bij katten, zo was onze kat tot 2x onvindbaar omdat ze als kater was geplaatst daar. En ze was gechipt hoor ! dus ze kunnen dat zo na kijken.
Alleen dieren die dood(gereden) zijn gevonden worden gecontroleerd op een chip, levende dieren dus niet Dus als jij je kat hebt gechipt, en ze controlleren het niet, of ze zetten het verkeerde geslacht erbij, dan kan je zoeken tot je een ons weegt.
Daarom zorgen voor duidelijke foto's van de kat/hond van alle kanten (werd ons aangeraden bij de asiel toen we dr wéér konden ophalen )
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_47825328
quote:
Dat is ook mijn standpunt,mijn katten komen enkel in mijn afgesloten tuin.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:32:18 #11
19242 yavanna
Results may vary.
pi_47828060
Met je katten binnen houden voorkom je idd een hoop ellende voor jezelf en je kat(ten).
~Cheer up, the worst is yet to come.~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')