Ik had een wat klein aangelegd katje en woonde in een buitenwijk waar poezen rustig buiten konden spelen. Ze bleef wel eens een nachtje weg. Op een goede dag besefte ik dat ik Rinoa de vorige dag helemaal niet gezien had en ze kwam ook niet ontbijten. Dat was wel vreemd. Eerst ga je dan roepen. Dan wachten tot de avond. Dan is ze er nog niet en vraag je het bij de buren. Die hadden haar ook niet gezien (wij hadden zo'n buurvrouw die het leuk vond schoteltjes melk te voeren). De volgende dag ga je dan bellen met bijv. Amivedi. Ja hoor, ze zat in het asiel, was gevonden door mensen die het poesje zielig vonden, die dachten dat het nog een kitten was. Groot was mijn verbazing, want Rinoa was niet zielig. Rinoa was goed doorvoed, zat prachtig in haar vel, was voor geen meter verwaarloosd of zwerfkat te noemen. Rinoa was zelfs al bijna 3 jaar oud. Dus ik naar het asiel alwaar mijn schattebout zielig zat te wezen, want in zo'n klein kooitje dat was pas zielig voor haar. Ze hadden haar fijn allemaal inentingen gegeven (die ze al lang had gehad) en ik mocht van mijn stufi dokken voor de overnachtingskosten en de inentingen en de goede zorgen en dat was aardig wat geldquote:Op vrijdag 30 maart 2007 02:06 schreef vronie het volgende:
Het is toch ongelovig hoeveel katten er gevonden worden,in mijn streek staan er 50 als gevonden in Maart.
Kijken mensen dan niet verder als hun huisdier vermist is.
![]()
Als de hele buurt katten heeft en ze buiten laat lopen is dat geen probleem lijkt me.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:53 schreef Arjan het volgende:
Moraal van het verhaal: houd je katten binnen. Er zijn buren die die beesten + met hun meekomende troep niet op prijs stellen.
Dan kunnen de buren altijd nog eerst de kat oppakken en bij jouw afzetten en even vertellen wat ze ervan vinden enzo en dan kan je altijd nog zeggen, sorry zal hem voortaan binnen laten. Zoveel moeite is het nu ook weer niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:53 schreef Arjan het volgende:
Moraal van het verhaal: houd je katten binnen. Er zijn buren die die beesten + met hun meekomende troep niet op prijs stellen.
of je koopt voor de mensen een plantenspuit, zodat ze ze weg kunnen jagen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:38 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Dan kunnen de buren altijd nog eerst de kat oppakken en bij jouw afzetten en even vertellen wat ze ervan vinden enzo en dan kan je altijd nog zeggen, sorry zal hem voortaan binnen laten. Zoveel moeite is het nu ook weer niet.
Dat is ook mijn standpunt,mijn katten komen enkel in mijn afgesloten tuin.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:53 schreef Arjan het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |