abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 augustus 2007 @ 17:14:07 #201
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52307777
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:59 schreef Norrage het volgende:

En ja, die indruk heb ik wel met King ja...Het 2e deel van de stand vond ik precies daarom ook minder...Maar desondanks vind ik het een geweldige schrijver en ga ik zeker meer lezen...Maar de echte horror hoeft niet van mij. Liever beetje realistischere horror zoals een griepepidemie in plaats van een vervloeking.
Nou in dat geval kan ik alleen nog aan Cujo, The Dead Zone, Doloris Claiborne, Geralds Game en Misery denken, want de rest wordt al snel occult, regende kikkers, pyrokinese, etc.
pi_52307875
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 17:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou in dat geval kan ik alleen nog aan Cujo, The Dead Zone, Doloris Claiborne, Geralds Game en Misery denken, want de rest wordt al snel occult, regende kikkers, pyrokinese, etc.
Das nou eindelijk wat advies dat ik kan gebruiken

En wat is nou een beetje het thema van al die Dark Tower boeken?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 12 augustus 2007 @ 17:30:54 #203
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_52308088
Ik heb pas The Dead Zone uitgelezen (NL: Dodelijk Dilemma), wat is dat een mooi boek zeg. Ik ben al een tijdje fan van King's boeken en de verfilmingen daarvan, maar dit vind ik toch wel een van de betere.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 augustus 2007 @ 17:38:14 #204
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52308218
The Dark Tower is Fantasy. Paralelle werelden, ridders gecombineerd met zeer geavanceerde technologiėn, demonen, etc.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 augustus 2007 @ 17:40:09 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52308264
The girl who loved Tom Gordon, ook maar een vleugje bovennatuurlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 augustus 2007 @ 17:48:10 #206
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52308393
Om het rijtje van minst bovennatuurlijke en 'normaal geloofwaardige' King boeken compleet te maken.

• Cujo
  • The Dead Zone (De beproeving) (helderziendheid, maar wel geloofwaardig verhaal)
  • Rage (Razernij)
  • The Long Walk (de marathon)
  • The running man (vlucht naar de top)
  • Apt pupil (de leerling)
  • Shawshank redemption
  • Thinner (de vervloeking). (Op de vervloeking na weinig boven natuurlijks)
  • Geralds Game (De spelbreker) (Beschouw het maar als een hersenspinsel)
  • Dolores Claiborne
  • Misery
  • The Girl Who Loved Tom Gordon (Het meisje dat van Tom Gordon hield) (Beschouw het maar als een hersenspinsel)

En dan nog wel een rijtje korte verhalen. Daar ga ik vanavond nog even verder achteraan.
    sowieso:

• Quitters inc. (Stop ermee BV)
  • ... (De richel)
  • pi_52308422
    Ik ga Dark Tower deel 1 sowieso eventjes uitproberen, maar zouden jullie het me desondanks aanraden als ik aangeef dat ik niet zo van horror ben (zoals getoond in mijn vorige posts) ik niet direct fan ben van fantasy (LoTR vind ik aan de ene kant geweldig en aan de andere kant verschrikkelijk) maar Stephen King wel een held vind?
    DT lijkt me niet de doorsnee fantasy met orcs en trollen, dus lijkt me daarom wel superfijn...Maar ik kan nergens een beetje een goede spoilervrije samenvatting van de boeken vinden waar ik een beetje mijn verwachtingen op kan baseren.....
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 augustus 2007 @ 17:54:26 #208
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_52308491
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 17:49 schreef Norrage het volgende:
    Ik ga Dark Tower deel 1 sowieso eventjes uitproberen, maar zouden jullie het me desondanks aanraden als ik aangeef dat ik niet zo van horror ben (zoals getoond in mijn vorige posts) ik niet direct fan ben van fantasy (LoTR vind ik aan de ene kant geweldig en aan de andere kant verschrikkelijk) maar Stephen King wel een held vind?
    Deel 1 is niet meer dan een enorm lange saaie inleiding. Of wordt zo door de meeste ervaren.
    quote:
    DT lijkt me niet de doorsnee fantasy met orcs en trollen, dus lijkt me daarom wel superfijn...Maar ik kan nergens een beetje een goede spoilervrije samenvatting van de boeken vinden waar ik een beetje mijn verwachtingen op kan baseren.....
    Het is zeker geen Fantasy als LOTR of standaard werk met trollen en orcs. Het gaat meer over dunnen membramen tussen diverse parallelen werelden en de invloed die die op elkaar uit oefenen. Waarbij de wereld van de scherpschutter langzaam tot een einde komt. Dat laatste proces wordt nog eens versterkt door De Brekers die de Stralen die vanaf het middelpunt... tadaa.... de donkere toren de wereld bij elkaar houden willen vernietigen. Als de donkere toren valt is het afgelopen en de laatste Scherpschutter Roland wil dat proberen te voorkomen.
    pi_52308501
    Ik vind dat the Stand ook wel in dat rijtje mag hoor. Ik ergerde me een beetje aan goed vs kwaad en de dromen en zo, maar ik vond de hoofdlijn toch echt wel geniaal en zeker nog een goede mate van geloofwaardigheid behouden...dat is ook wat ik in een Bag Of Bones toch ook wel erg goed vond..Het is dan wel horror en wat dan ook en visioenenshit, maar je kan er wel omheen lezen puur omdat King het zo goed beschrijft...en het heeft plaats in normale omgevingen etc.

Het is niet je doorsnee horror
    pi_52308546
    Maar raad je me wel aan (is het essentieel?) met deel 1 te beginnen? Want ik heb geen zin om vanaf deel 2 te beginnen en er geen reet van te snappen
    En ik ben verder op zich niet zo tegen inleidingen.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 augustus 2007 @ 18:50:45 #211
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_52309476
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 17:54 schreef Norrage het volgende:
    Ik vind dat the Stand ook wel in dat rijtje mag hoor. Ik ergerde me een beetje aan goed vs kwaad en de dromen en zo, maar ik vond de hoofdlijn toch echt wel geniaal en zeker nog een goede mate van geloofwaardigheid behouden...dat is ook wat ik in een Bag Of Bones toch ook wel erg goed vond..Het is dan wel horror en wat dan ook en visioenenshit, maar je kan er wel omheen lezen puur omdat King het zo goed beschrijft...en het heeft plaats in normale omgevingen etc.

Mjah, dan kan je weer elk king verhaal lezen omdat er naast de horror en occulte shit altijd een psychologische ondergrond is
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 augustus 2007 @ 18:51:38 #212
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_52309495
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 17:57 schreef Norrage het volgende:
    Maar raad je me wel aan (is het essentieel?) met deel 1 te beginnen? Want ik heb geen zin om vanaf deel 2 te beginnen en er geen reet van te snappen
    En ik ben verder op zich niet zo tegen inleidingen.
    Ja, in deel 1 worden een aantal karakters geintroducerd die cruciaal voor verdere loop van het verhaal zijn.
    pi_52309615
    Ik was vroeger echt dol op Stephen King. Ik kan me nog herinneren dat hoewel ik vroeg op moest om een vliegtuig te halen ik tot 5 uur 's ochtends heb doorgelezen aan IT omdat ik het uit moest hebben. Ook de "Long walk" heeft diepe indruk op me gemaakt. (Dat zat in zo'n boek met 4 verhalen waaronder ook de mist en iets met een televisieshow).

Het laatste wat ik kocht was iets met storm in de titel en dat heb ik weer teruggebracht, want het was eerder een soort screenplay. "De noodzaak" is het laatste boek wat ik van hem heb gelezen. Dat heeft minder indruk op me gemaakt. Weet niet of het komt omdat ik er ben uitgegroeid of dat dat gewoon een minder boek was. Misschien maar weer eens wat proberen.
      zondag 12 augustus 2007 @ 18:59:46 #214
    17568 GizartFRL
    Ik ben jarig!
    pi_52309627
    Deel 1 heeft mij in het verhaal gesleept.
    Had em zeker niet willen missen ( inmiddel bij Song of Susannah)
    "Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 augustus 2007 @ 19:06:05 #215
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_52309744
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 18:59 schreef conleche het volgende:
    (Dat zat in zo'n boek met 4 verhalen waaronder ook de mist en iets met een televisieshow).
    The running man (vlucht naar de top) is de televisieshow
    quote:
    Het laatste wat ik kocht was iets met storm in de titel en dat heb ik weer teruggebracht, want het was eerder een soort screenplay.
    Storm of the century. Erg goed boek, als je een beetje door het screenplay principe kan "vallen"
    quote:
    "De noodzaak" is het laatste boek wat ik van hem heb gelezen. Dat heeft minder indruk op me gemaakt. Weet niet of het komt omdat ik er ben uitgegroeid of dat dat gewoon een minder boek was. Misschien maar weer eens wat proberen.
    De onderliggende psychologie van spanningsvelden in zo'n klein stadje is wel vermakelijk, en het afscheid van Castle Rock.
    pi_52309828
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 19:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[Storm of the century. Erg goed boek, als je een beetje door het screenplay principe kan "vallen"
    [..]
    Dat kon ik niet. Ik moest voor m'n werk toen al vaak scripts lezen en ik had absoluut geen zin om in m'n schaarse vrije tijd ook nog op die manier te lezen
      maandag 13 augustus 2007 @ 19:26:06 #217
    171161 Bellatrix
    video et taceo
    pi_52338296
    Even een vraag aan de mensen die IT goed kennen.
    Het is al een tijdje geleden dat ik IT heb gelezen en ik was een beetje aan het rondkijken op Wikipedia en daar stond dit:

Sexuality: One of the most blatant omissions in the film is the treatment of sexuality. In the novel, before the young Losers successfully escape from the sewer after encountering It, Beverly Marsh has sex with the boys.

Heeft Beverly serieus sex met elke jongen? En waarom? Dat kan ik me echt niet meer herinneren. Op Wikipedia kan iedereen zomaar editen dus misschien is dit niet waar, of..?
    “I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 augustus 2007 @ 21:06:52 #218
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_52341721
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 19:26 schreef Bellatrix het volgende:
    Even een vraag aan de mensen die IT goed kennen.
    Het is al een tijdje geleden dat ik IT heb gelezen en ik was een beetje aan het rondkijken op Wikipedia en daar stond dit:

Sexuality: One of the most blatant omissions in the film is the treatment of sexuality. In the novel, before the young Losers successfully escape from the sewer after encountering It, Beverly Marsh has sex with the boys.

Heeft Beverly serieus sex met elke jongen? En waarom? Dat kan ik me echt niet meer herinneren. Op Wikipedia kan iedereen zomaar editen dus misschien is dit niet waar, of..?
    Ja het is waar, om de liefde tussen hen te onderstrepen
      maandag 13 augustus 2007 @ 23:19:45 #219
    171161 Bellatrix
    video et taceo
    pi_52346740
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 21:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja het is waar, om de liefde tussen hen te onderstrepen
    Dit werpt ineens een heel ander licht op Beverly, het is wel een keer wat anders dan een vriendschapsketting natuurlijk.

de slet
      donderdag 16 augustus 2007 @ 20:01:39 #220
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_52432137
    Signerende King beschuldigd van vandalisme
    quote:
    King accused of defacing own books
    August 16, 2007 - 2:55PM

Bookstore manager Bev Ellis would have baked best-selling American author Stephen King a cake had she known he was in town.

Instead, the multi-millionaire was accused of defacing a handful of books when he stopped off at a shop in the desert town of Alice Springs to sign a few copies of his latest offering.

"I was in my office when he came in and started signing books and one of our customers thought he was writing in them," said Dymocks manager Bev Ellis.

Mr King had left the store by the time she came out but when Ms Ellis was told about the man's strange behaviour she assumed it was the writer himself.

"Their books are like children to them and they look to see how they are going.

"Most of the time they came up and ask us if they can sign a few and they thank us for having the book on the shelves."

But Ms Ellis didn't pass the chance to meet the author in person.

"I saw him go to Woolworths and he was in the fruit and vege section. I was very polite and I asked him how long he had been in town ...

"He just smiled, I don't think he wanted people to know he was here but I told him that if I knew he was coming I would have baked him a cake."

Ms Ellis said she assumed the author was on a holiday and had come into the shop to check to see that Lisey's Story, his most recent book, had been stocked.

Asked if it was the first time an author had simply come in a started signing, Ms Ellis replied: "They don't normally just open the books and go for it."

But she said the high-profile writer was polite and well spoken.

"He introduced me to his friends and we had a talk and then I said 'Well I'll leave you to the tomatoes."

The six copies of the book signed by Mr King will be donated to various charities concerned with literature.
    Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
    pi_52466242
    Ik heb geen zin om alle topics terug te kijken, maar heeft iemand deze al gemeld?

1408.

Ziet er goed uit. Het korte verhaal was in ieder geval briljant!
    pi_52467460
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 17:54 schreef Norrage het volgende:

He grappig. Ik ben, even kijken op pagina 751 en ga het dit weekend uitlezen.
    Ik heb de boeken van Stephen King pas net ontdekt. Een jaar geleden heb ik The long walk gelezen en die maakte wel indruk. De reden dat ik nooit voor King heb gekozen is omdat ik altijd mensen kende die werkelijk nooit ene letter lazen maar bij drie weken Spanje steevast een boek van Grisham of King als laatst benodigde in de koffer wisten te proppen en ik verder de films wel kende.

Zo ook The Stand als miniserie gezien. Maar nu het boek. Het is echt geweldig en dan vooral de hele opbouw. Je hebt binnen een luttele 100 pagina's al zoveel meegemaakt en het blijft niet alleen overzichtelijk maar het is briljant, zo realistisch. Later vind ik dit boek af en toe inzakken maar je blijft intussen wel verslingerd lezen. Flikker maar op met de verfilmingen, het haalt naar mijn idee de boeken niet. En ik ben nog maar aan het tweede boek bezig. .
    Hierna lees ik IT en daarna het laatste boek "Mobiel" en daarna vast nog wel alles.
    pi_52467468
    Kan me iemand trouwens de laatste pagina van "the Stand" uitleggen waarin R.F. zich schijnbaar in een andere tijd/locatie bevindt en weer opnieuw wil beginnen of zo? Ik snapte de relevantie er echt totaal niet van.
    pi_52471806
    quote:
    Op zaterdag 4 augustus 2007 21:16 schreef Unstoppable het volgende:
    Een paar maanden terug heb ik een stuk of 15 nieuwe SK pockets van iemand overgenomen. Heb de helft nu ongeveer uit en ben gister begonnen in "4 Seizoenen".

Jaartje terug heb ik ook al eens alle Donkere Toren boeken gelezen. Ze zijn zeker het proberen waard denk ik, ik heb er in ieder geval erg van genoten
    Inmiddels al weer 3 boeken verder en ben nu bezig in "De Gloed" (Tommyknockers).

Wat zijn het toch geweldige boeken, je vliegt er doorheen
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 augustus 2007 @ 08:09:49 #225
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_52472094
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 00:15 schreef Norrage het volgende:
    Kan me iemand trouwens de laatste pagina van "the Stand" uitleggen waarin R.F. zich schijnbaar in een andere tijd/locatie bevindt en weer opnieuw wil beginnen of zo? Ik snapte de relevantie er echt totaal niet van.
    De relevantie is dat Randall Flag niet dood is. Hij komt dan ook in diverse andere boeken in diverse andere tijdslijnen terug.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')