Nou, doe dan maar gewoon It...dan kan ik je bijna garanderen dat je het boek met pijn in je hart dichtslaat...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
The Stand is ook verfilmd, maar niet echt bekend of zo...Ik bedoelde meer de boeken als Shawshank, Green Mile, Carrie en zo die hoef ik niet zo zeer te lezen..Minder bekende verfilmde boeken mag gerust,...
Het verhaal heet 'Dichte mist' of 'The mist' en zit in de verhalenbundel 'Duistere Krachten'.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:58 schreef milia het volgende:
Oeh, de mist is ook geweldig.....maar die zit -bedenk ik achteraf- in een boekie met korte verhaaltjes.
eh... het is een Stephen King boek. De man verdient zijn brood met occulte horror verhalen. Dus wat had je verwacht bij een boek van Stephen King, waarbij notabene op de voorkant wordt vermeld dat er na de apocalyps een heftig strijd om de zielen losbarst?quote:Op zondag 22 juli 2007 19:32 schreef Norrage het volgende:
Ik ben weer wat verder in the Stand..Heb het niet weten uit te krijgen, had daarvoor teveel andere dingen te doen, maar ben wel rond blz 700 aangekomen...
Vind het nog steeds géweldig, maar ik vind het ontzettend jammer en mateloos vervelend dat het zo'n hoog "god" en "My Lord" gehalte heeft. Abby (en de verhaallijn die daarmee in verband staat) kan van mij echt gestolen worden hoor
Als ik echter al die godenaanbidding even achterwege en opzij leg (wat me wel lukt) laat is het één van de beste boeken die ik ooit heb gelezen. Heerlijk. Die emoties en dergelijken die veranderen met de dag...Super!
Maar ik hoop dat in de 2e helft van het boek toch wat minder "God vs. Satan" boven komt drijven, en dat er hopelijk ook wat realistische verklaringen worden gevonden waarvan ik niet moet kotsen..maar ik ben er een beetje bang voor (alhoewel ik wel vermoed dat het er gewoon bijhoort en ik het vast wel ga accepteren)...Ik had het boek echt werkelijk waar bijna weggelegd, maar een scéne later (waar ze weer naar het groepje zapten dat nog niet met "god in aanraking kwam") was ik weer verkocht
Zelf zat ik verder ook te denken om als volgende boek It maar eens te proberen...
Nogmaals... strijd om de zielenquote:Op maandag 23 juli 2007 10:10 schreef Norrage het volgende:
Ik kon het natuurlijk wel verwachten, maar op een bepaald moment werd het wel héél vervelend en ik ben best wel wat gewend. EN het Goed-Kwaad thema vind ik prima, meestal zelfs meer dan prima, als het maar vooral bij goed tegen kwaad blijft en niet bij God tegen Satan....
Dat van de strijd om zielen las ik pas in dit topic...Want bij mij staat het niet op de voorkant (ik heb zelfs geen eens een backcover met een samenvatting of zo, rare versie van boek)..dus het kwam misschien wat onverwachtquote:Op maandag 23 juli 2007 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals... strijd om de zielenDaarnaast vind ik het wel meevallen, het past perfect in de verhaal lijn
Das wel een vliegtripje waard.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:36 schreef lizardtattoo het volgende:
Bag of Bones staat in bestelling, mooi voor tijdens een vliegtuigtripje binnenkort.
Da's mijn favorietquote:Op maandag 30 juli 2007 20:39 schreef D.Rose het volgende:
Ik ben gisteravond aan het luisterboek van The Talisman begonnen
Ik 1 keer gelezen, en na 28 uren ook 1keer geluisterdquote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:19 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Da's mijn favoriet![]()
Deze heb ik zeker 6 keer helemaal uitgelezen.![]()
Ik heb alle kings minimaal 6 keer uitgelezen (op a buicks8 na...)quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:19 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Da's mijn favoriet![]()
Deze heb ik zeker 6 keer helemaal uitgelezen.![]()
Ik vond 3 keer (Christine) al veelquote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb alle kings minimaal 6 keer uitgelezen (op a buicks8 na...)
Mijn eerste keer Christine kan ook al best 21 jaar geleden zijnquote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
We hebben het nu wel over een periode van 21 jaar
Alle?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb alle kings minimaal 6 keer uitgelezen (op a buicks8 na...)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |