nou er is meer dan alleen m2 stuuken .. hoeveel hoeken (profielen) enzijn er vreemde dingen waar eerst iets moet gebeuren voordat je gaat stuuken.quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:42 schreef Sugar het volgende:
Ja, dat is de narigheid nu nog: dat weten we niet.![]()
Het huis dat we gekocht hebben heeft een hal en trappenhuis (tot aan de zolder) met granolwanden en in de woonkamer een muur en 'pilaar'.
We moeten met de huidige bewoners maar afspreken dat er een stucadoor langsgaat om de boel te bekijken en een offerte te maken. Of is dat gek en kun je beter zelf het aantal m2 duidelijk en kloppend doorgeven?![]()
Dat wist ik nietquote:Op vrijdag 30 maart 2007 06:05 schreef Sugar het volgende:
Neen. Het is stuken. Graag dus stuken ook laten staan.
Het is stucwerk, stuc, stucadoor, maar stuken.![]()
Ik gok dat heel veel mensen niet weten dat je stuken als stuken schrijft en daarom zoeken op stucen met de search, dus we laten het zo staanquote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:12 schreef Sugar het volgende:
Oftewel, weg met die stomme topictitel-aanvulling!![]()
Muren met putz of structuurverf zijn zachter(plastischer), je kan er zelfs kleine dingen met een spijkertje oid ophangen. De muur is wel ruwer, dus wel pijnlijker als je er tegen aan loopt.. Dat kan door licht met schuurpapier er overheen te gaan, worden verholpen.quote:Op zondag 1 april 2007 18:05 schreef Sugar het volgende:
Hmmmm, na een bezoekje aan mijn zus denken we nu dat we misschien willen laten stuken én spachtelputzen! Is dat veel duurder? Wat is jullie ervaring?
Mijn zus zei dat gewoon echt gladde muren veel zachter zijn dan gespachtelputztemuren. Klopt dat? Wie weet er meer te vertellen over spachtelputz?
Dank!
Doorhalen wat niet van toepassing isquote:Op maandag 2 april 2007 22:54 schreef KonnieKipke het volgende:
ik was voor 9 E/m2 klaar (alleen stucken)
wij hebben toch niks gestuced? of hoe je het ook moet schrijven...de meningen zijn er zag ik nogal over verdeeld.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:00 schreef Solingjan het volgende:
Kijk is in het topic van Truttebosje.
Je kunt er gewoon overheen schilderen. zonder voorstrijk.
Hè gelukkig, ik ben toch niet de enige die vertwijfelt raakt door de opmerking van Solingjan maar na jouw topics nog eens doorgebladert te hebben denk ik toch dat hij jullie plafond oplossing bedoelt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:24 schreef truttebosje het volgende:
wij hebben toch niks gestuced? of hoe je het ook moet schrijven...de meningen zijn er zag ik nogal over verdeeld.
of bedoel je om een plafond van mdf ofzo te maken?
of snap ik het even gewoon niet helemaal van die link?
Bij Truttebosje zie hoe je kinderkamers kunt behangen. Dat bedoelde ik uiteraard.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:53 schreef Nanook24 het volgende:
En dan gelijk maar even de volgende vraag. De wanden van de woning zijn al gestuct zowel boven als beneden. Nou vind ik witte muren beneden geen ramp maar boven zou ik vooral op de kinderkamers wel graag een kleurtje op de muren hebben. Kan ik hier zo met latex overheen of is het verstandiger om er eerst iets van een voorstrijk middel op te smeren iv.m. het zuigen van het stucwerk?
Ok, dat is dan duidelijk.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:37 schreef Solingjan het volgende:
Bij Truttebosje zie hoe je kinderkamers kunt behangen. Dat bedoelde ik uiteraard.
Stuckwerk kun je zondermeer van allerlei kleuren voorzien.
Vandale is heel helder in zijn mening.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:24 schreef truttebosje het volgende:
wij hebben toch niks gestucedukt? of hoe je het ook moet schrijven...de meningen zijn er zag ik nogal over verdeeld.
mwoah behalve voor je portmonee. Flevopol kost 50 euro. Je kunt het nog wel verdunnen. Ik wverdun het op 1:2 en gebruik het ook als voorstrijk voor sterke kleurenquote:Op donderdag 7 juni 2007 22:51 schreef Marsepein het volgende:
Testen of je moet voorstrijken doe je met een vochtige spons. Haal die langs de muur, en als binnen 2 a 3 minuten al het water opgezogen is moet je voorstrijken.
Maar meestal is het: baadt het niet, dan schaadt het niet. Ik adviseer voorstrijken met flevopol.
Flevopol is ook goed te gebruiken voor in de poedertegellijm voor de badkamer.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:44 schreef Marsepein het volgende:
Volgens mij mag je het tot 1 op 4 verdunnen voor schilderwerk. En het is superspul. Kost zeker geen 50 euro, of je hebt het over een grote emmer van 5 liter of zo. Maar daar heb je vaak veel te veel aan.
Kan niets mee mislopen als je dat met 2 man doet (anders kan de chauffage te zwaar uitvallen & schade geven bij het op de vloer belanden).quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:28 schreef Sugar het volgende:
Nee, zelf doen durven we toch niet.
Het is iets lastiger, maar ook daar kan niet veel fout gaan als je het gewicht van die radiator kan houden.quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:38 schreef Sugar het volgende:
Of is dat juist een lastiger karwei?
CV installatie bijvullenquote:Op maandag 13 augustus 2007 09:42 schreef Marsepein het volgende:
maar daar kun je altijd een los topic over openen
Er zal best meer en luxer materiaal zijn, (Speciaal bedrijven) dat hangt van je wensen af. Voor alleen een net plafond ben je met gipsplaten klaar.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:36 schreef becky27 het volgende:
toch gipsplaten, ik dacht dat daar speciale platen voor waren, extra duur en zo
wij gebruiken flevopol voor muren te slempen in het cementquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:33 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Flevopol is ook goed te gebruiken voor in de poedertegellijm voor de badkamer.
Scheutje bij de tegellijm en je krijgt je tegels nooit meer los en het maakt het waterdicht en zorgt voor een nog betere hechting op houten ondergrond. Zoals bijv. bij de WC van Ritchie.
Wij betaalden 15 in het zwart, in het wit rekent hij ergens in de 20¤quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:28 schreef t0n het volgende:
De 15 euro die vaak voorkomt, is dat zwart of wit?
heb het topic nog niet helemaal gelezen maar mijn vriend werkt af en toe voor een stucadoor.quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:48 schreef Sugar het volgende:
Kijk, dat zijn nu al meteen heel goede dingen!![]()
Ook las ik in een ander topic iets over in kleur laten stuken. Dat scheelt je natuurlijk verven! Zitten er nadelen aan die optie?
Wij zijn totaal ¤2150 kwijt... er had ook nog 19% bijgekund als we hadden gewild.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:32 schreef t0n het volgende:
Wat rekent hij per m² en wit / zwart?
Ik zie het staan in je topic in PTA. Ziet er tof uit!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:39 schreef t0n het volgende:
Okay, begrijpelijk.
Thanks, ik zal 't hier ook posten, aangezien we het huis hebben gekocht waar we naar aan het kijken waren.![]()
Zag topic titel: Alles over stucken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:30 schreef Marsepein het volgende:
Let op, bij oudere huizen is het BTW tarief voor stucwerk slechts 6%!
Alweerquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:06 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Zag topic titel: Alles over stucken.
Zie ik achteraan .. Marsepein. Ik denk die is toch niet alles aan het overstucken.
Waarom dat? Is wel fijn btw, ons huis is van 1950.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:30 schreef Marsepein het volgende:
Let op, bij oudere huizen is het BTW tarief voor stucwerk slechts 6%!
Linkje: http://lage.btw.voor.schi(...)ypotheek-actueel.nl/quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:54 schreef t0n het volgende:
[..]
Waarom dat? Is wel fijn btw, ons huis is van 1950.
Als de stukadoor het op de factuur vermeld is het ook geen probleem overigens.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:59 schreef Marsepein het volgende:
Ja waarom, omdat dat zo is, is gewoon een belastingafspraak![]()
En met een huis uit 1950 kom je voor die korting in aanmerking, ik meen wel dat je een formuliertje moet invullen en ondertekenen voor de administratie van de stucadoor. Maar dat heb ik hier ook niet gezien![]()
Stuc droogt wit op. Je zou het dus zo kunnen laten, maar wij hebben besloten om er toch nog een laagje latex overheen te gooien. Het moet alleen nog even drogen. Voorstrijk er overheen en dan schilderen.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:13 schreef t0n het volgende:
Volgens mij is dat al een keer beantwoord in het topic. Maar kan er ook in 't wit gestuukt worden, zodat je niet meer hoeft te verven?
Beter van niet. Stuukwerk wordt het best als je het natuurlijk laat drogen.quote:Op zondag 16 september 2007 22:48 schreef palmboom133 het volgende:
Ga naar boels toe & huur zo'n vocht machine probleem opgelost
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |