abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51161883
leuk geworden je auto, wat jammer van het inkrimpen budget maar je hebt nu 3 maanden vakantie, toff man !
  maandag 9 juli 2007 @ 22:43:51 #127
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51307709
Zo, we zijn (eindelijk ) weer begonnen.
Muurtje 1 is al dicht nu:

Aangezien het budget ingekrompen ben ik op sommige plaatsen overgestapt naar plan B. Een daarvan is de verkleining van de plexi oppervlakken. Door een ballustrade te voorzien kan je meteen de grote plexiglazen stukken rond de trap weglaten. Die kan je later eventueel dan wel plaatsen.

Onderaan en bovenaan zal het dus een dichte muur zijn.

Morgen het meeste van de elektriciteit voorzien, en dan kunnen de muurtjes verder toe.

Aangezien het platform wegvalt (en de speciale verlichting in de nok), wordt de to do lijst wat korter.
-zijmuren isoleren en dichten
-elektriciteit voorzien
-dak toe
-vloer
-trap

Maar nog wel genoeg voor een paar weken werk dus
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 juli 2007 @ 22:49:45 #128
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51307931
Ha, er zit weer schot in, zowel letterlijk als figuurlijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51308066
Gaat er weer puik uit zien! En gefeliciteerd met de punten!
  Moderator dinsdag 10 juli 2007 @ 17:48:34 #130
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:37:28 #131
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51339675
Het meeste van de elektriciteit ligt er al (buiten het 12V circuit).
2 stopcontacten aan het bed (nachtlampje, wekkerradio)
2 stopcontacten aan de bureau (bureaulamp, stereo)
1 schakelaar voor het licht (6 spotjes) boven de bureau (waarvan 2 spotjes in de nis komen, met wat glazen schappen moet dat er goed uit zien), wat tevens de hoofdverlichting zal zijn
1 schakelaar voor de kleurlampen
1 trekschakelaar en lichtpunt boven het bed.

Lijkt me wel goed genoeg voor een kinderkamer

Morgen is hopelijk de omkasting van de linkerzijmuur af, dat wordt nog wat want het is een moeilijke vorm zonder onderframe (dwz, geen lattenwerk als ondersteuning, maar een vrijstaande MDF omkasting rond de dragende houtstructuur. Welliswaar vastgeankerd op sommige punten. Een voordeeltje van MDF, met gipsplaten kan zoiets uiteraard niet)

Morgen maar es zien uit hoeveel planken ik zoiets krijg.
pi_51341557
Wauw het ziet er goed uit Mmach! Goeie cijfers, trouwens! Congrats!!
pi_51345387
Op de gemiddelde kinderkamer staat tegenwoordig toch ook een computer.
Dan kom je toch tekort aan spanningspunten bij het bureau.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mirre op 11-07-2007 00:18:59 ]
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:21:49 #134
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51351424
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:47 schreef Mirre het volgende:
Op de gemiddelde kinderkamer staat tegenwoordig toch ook een computer.
Dan kom je toch tekort aan spanningspunten bij het bureau.
Ze is 6 of zo Maar dan moet ze maar een stekkerdoos insteken, je kan moeilijk beginnen met 5 stopcontacten naast een bureau te plaatsen (anders wordt het aantal groepen te groot, je mag maar 8 stopcontacten hebben per groep). Ikzelf heb maar 1 stopcontact naast mijn bureau, maar mijn pc+ alle randspullen heeft 19 stopcontacten nodig, en dat gaat ook gewoon. No worries.
pi_51358954
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 09:21 schreef MMach het volgende:

[..]

Ze is 6 of zo Maar dan moet ze maar een stekkerdoos insteken, je kan moeilijk beginnen met 5 stopcontacten naast een bureau te plaatsen (anders wordt het aantal groepen te groot, je mag maar 8 stopcontacten hebben per groep). Ikzelf heb maar 1 stopcontact naast mijn bureau, maar mijn pc+ alle randspullen heeft 19 stopcontacten nodig, en dat gaat ook gewoon. No worries.
8 stopcontacten per groep? wtfux? in een werkplaats okee, maar in een woning

en een net gemonteerde stekkerdoos is ook niet lelijk ( iets met schroeven en onder t bureau )
pi_51361573
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

8 stopcontacten per groep? wtfux? in een werkplaats okee, maar in een woning
Heel normaal voor het buitenland. Hier zijn we gewent om in de meterkast op elk kwartje 3 maal te besparen.
quote:
en een net gemonteerde stekkerdoos is ook niet lelijk ( iets met schroeven en onder t bureau )
En ook nog handig om alles in een keer uit te zetten.
pi_51361712
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:03 schreef tnimble het volgende:

[..]

Heel normaal voor het buitenland. Hier zijn we gewent om in de meterkast op elk kwartje 3 maal te besparen.
[..]

En ook nog handig om alles in een keer uit te zetten.
njah kijk voor keuken enzo vind ik t niet echt raar dat je niet 20 stopcontacten op 1 eindgroep mikt.. maar voor slaapvertrekken? je maximale last blijft toch beperkt door de zekering x)
pi_51363185
is hier echt wel de norm hoor. Wij hebben hier thuis zo'n drie of vier redelijk grote schakelkasten. Hier wordt niet direct gekeken op een zekering of vijf, elke kamer zowiezo eigen zekering.
pi_51364022
mijn god... hier zitten gewoon 4 eindgroepjes waarvan je 1 al inleverd voor je wasmachien / droger
pi_51364279
Wat ook nomaal is voor niet NL is licht en wandcontactendozen volledig scheiden. Heb je b.v. 15 zekeringen 20A voor wandcontactdozen en 5 voor verlichting. Dit alles staat achter 6 aardlekschakelaars 30mAdie weer achter 1 300mA aardlekschakelaar staan.
pi_51365370
wel, het oude gedeelte vanonze elektriciteitsinstallatie had ook maar 4 groepjes voor het hele huis, geen aarding, en kon geen zware machines trekken. hadden wel 3 fasen in de schuren hier en daar. er lopen hier leidingen door m'n kamer waar ik niet het flauwste idee van heb waar ze naar toe gaan en vanwaar ze komen.
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:16:14 #142
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51374741
In elk geval, verder gedaan aan de wand, samen met Leonidas, en hoewel we niet zoveel gewerkt hebben is het toch goed opgeschoten. Het kleine MDF driehoekje zit daar maar als voorbeeld, dat bovenste stuk gaat ook helemaal toe, zodanig dat er dus zo'n gat in zit dus.

pi_51375134
nice job MMach (sorrry voor hyjack van je thread btw)
pi_51375227
Als het kan ga dan even met de bovenfrees over de randjes van de MDF.
Mooi randje . ziet er netjes uit en is beter te schilderen en de kans dat er een stukje af gestoten word is kleiner.

PS De zolder ziet er netjes opgeruimd uit. Leonidas????? ( zit ze je achter de vot aan)
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:10:28 #145
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51379195
Vooral Leonie's werk inderdaad
Ik ben een echt varken als ik snel moet werken. Ik weet waar alles staat en ligt, maar het ziet er niet uit. Ik ben zo iemand die vooral belang hecht aan het eindresultaat, als het tijdens de werken een stort is, so be it. Maar ja, niet mijn huis, niet mijn regels
  Moderator donderdag 12 juli 2007 @ 18:03:49 #146
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_51401501
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 23:10 schreef MMach het volgende:
Vooral Leonie's werk inderdaad
Ik ben een echt varken als ik snel moet werken. Ik weet waar alles staat en ligt, maar het ziet er niet uit. Ik ben zo iemand die vooral belang hecht aan het eindresultaat, als het tijdens de werken een stort is, so be it. Maar ja, niet mijn huis, niet mijn regels
Zo ben ik in de bouw ook hoor; meestal heb ik aan het einde van de werkdag meer materialen en gereedschap om mij heen liggen dan dat ik nog in de kist of emmer heb zitten

Dus je bent niet de enigste die snel resultaat wil zien en daar ook actief naar toe werkt
  donderdag 12 juli 2007 @ 18:48:15 #147
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51402911
Als zelfs vonkenboer zo werkt

Vandaag de wand nog verder dichtgedaan, is wel veel werk door al die hoekjes en kantjes. Ook de laatste hand aan de elektriciteit gelegd, en het circuit getest, en alles schijnt goed te werken. De gekleurde lampjes zijn besteld, enzovoort.
Ik heb wel nog geen foto's want ik ga straks naar de film en ben nu al bijna te laat
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:54:29 #148
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51435347
Traag maar zeker is er vooruitgang:
Driehoekig stuk bovenaan is dicht, al zijn de naden niet zo mooi, dat belooft veel schuurwerk en plamuurwerk te worden. Er is ook een inbouwspotje kapot, gewoon het lampje, niet de draden.

De inbouwkast:

Mijn bedoeling is om er hier glazen schappen in te leggen, zodanig dat het licht er zo door schijnt. De plafond is op dat stukje iets lager, dat heeft te maken met de inbouweisen (vrije ruimte erboven) van de spotjes. Het is niet echt storend, en zeker als het helemaal wit zal zijn zal dat niet zo opvallen.

De locatie van de schakelaar (links in beeld, in de zuil) is wat lager dan normaal, omdat het kiendje dat nog moet kunnen bedienen. Hangt ongeveer op 95 cm hoog.

Nog veel te plamuren
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:25:56 #149
60533 Quara
R3Ð Ðév¡l
pi_51439673
Netjes hoor!

Wat ik mij afvraag... wat ga je doen met de vloer? Of lijkt hij helemaal nergens op omdat er zoveel stof ligt?
[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
pi_51439925
Puik werk hoor! Het is al bijna een kamer!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')