Hallo! Je weet toch niet hoe of wat? Als mijn vriendin me de pis goed lauw maakt en vervolgens een beetje gaat lopen zieken en mekkeren en weet ik wat al dies meer terwijl ik gewoon tv ben aant kijken dan kijk ik daar ook niet van op hoor.quote:En hij vindt het wel leuk om jou te kwetsen door je te negeren, zelfs niet eens op te kijken als jij huilt, gaat echt heel ver hoor..
Hmm inderdaad. Ik hou nog steeds erg veel van hem en ik kan/wil het ook niet uitmaken. We hebben ook veel leuke dingen samen, maar dus ook dingen die niet goedgaan. Ik wil het graag oplossen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:45 schreef Netram het volgende:
En wat heeft zij precies aan 'je had het al lang uit moeten maken'? Wordt ze daar blij van? Wordt het probleem daardoor opgelost? Gaat ze nu denken 'ja, ik ben dom geweest, ik maak het nu uit' en is ze dan gelukkig?
Uitmaken is een optie, de argumenten daarvoor zijn nu ook al wel lang en breed uitgemeten. Ze zegt echter dat ze nog steeds van hem houdt en hem niet kwijt wil, en dan kom jij aanzetten met 'je had het al lang uit moeten maken'. Ik rust mijn koffer![]()
Hmm ja..en toch, kan ik me nog steeds wel vinden in jou reactie. Ik denk dat het gewoon preciés is wat mijn vriend denkt. Dat ik zeur (want dat zegt ie soms letterlijk) en dat ie me daarom negeert. Hij heeft gewoon geen zin om zinloze discussies te starten die nergens over gaan.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Hallo! Je weet toch niet hoe of wat? Als mijn vriendin me de pis goed lauw maakt en vervolgens een beetje gaat lopen zieken en mekkeren en weet ik wat al dies meer terwijl ik gewoon tv ben aant kijken dan kijk ik daar ook niet van op hoor.
En nee, dat gaat helemaal niet ver.
Praten in een relatie is heel normaal, maar als ik zo lees wat TS allemaal schrijft dan denk ik echt dat die kerel ramgek word van constant al dat gezeur, gezeik en gezanik, en haar daarom negeert.
Misschien niet echt netjes, maar wel begrijpelijk.
Zo'n zeikwijf zou ik persoonlijk ook helemaal chagrijnig van worden
Tuurlijk, want jouw wens om normaal behandeld te worden, is zinloos. En als je er iets over zegt en vervolgens als oud vuil behandeld wordt omdat je de gore moed hebt hem aan te spreken op zijn waardeloos gedrag, dan ben jij de zeur en is hij degene die het maar zwaar heeft met jou. Wil je nog steeds beweren dat je ze allemaal op een rijtje hebt?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:28 schreef Onlyy het volgende:
Hij heeft gewoon geen zin om zinloze discussies te starten die nergens over gaan.
Fijn dat je het punt gevonden denkt te hebben. Doe een voorstel: jij doet je best te stoppen met zeuren, hij laat het jou weten wanneer hij vindt dat je zeurt. Idee?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:28 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Hmm ja..en toch, kan ik me nog steeds wel vinden in jou reactie. Ik denk dat het gewoon preciés is wat mijn vriend denkt. Dat ik zeur (want dat zegt ie soms letterlijk) en dat ie me daarom negeert. Hij heeft gewoon geen zin om zinloze discussies te starten die nergens over gaan.
Juist.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:27 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Hmm inderdaad. Ik hou nog steeds erg veel van hem en ik kan/wil het ook niet uitmaken. We hebben ook veel leuke dingen samen, maar dus ook dingen die niet goedgaan. Ik wil het graag oplossen.
Ja, een heel goed idee! Ik zei gister ook tegen hem dat hij het aan moest geven wanneer er dus iets is (als hij dus oa vind dat ik zeur) want stel dat ik gewoon écht een zeurderd ben maar ik het zelf gewoon niet in de gaten heb dat ik problemen maak van dingen die geen problemen hoeven te zijn. Ik hoor nml wel vaker van andere mensen dat ik echt niet de gemakkelijkste ben! Dus zo raar zou ik dat niet vinden.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:27 schreef Netram het volgende:
[..]
Fijn dat je het punt gevonden denkt te hebben. Doe een voorstel: jij doet je best te stoppen met zeuren, hij laat het jou weten wanneer hij vindt dat je zeurt. Idee?
Zoals ik net ook schreef, lijkt hij nu zoooo slecht en lijkt het of ik zo lief ben en alles goed zou doen maar zo is het niet!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:34 schreef oddman het volgende:
[..]
Juist.
JIJ wil het graag oplossen.
Als jij daarentegen tegen hem zegt 'ik denk er serieus over om het uit te maken' dan gaat hij gewoon weg.
Minachting (voor jou en je relatie) is een veel te zwak woord om dit te omschrijven. Er is hier ook een topic over 'foute mannen' en ik denk dat jouw vriendje zeker richting die categorie gaat. Hij houdt je ordinair aan het lijntje. Ik lees in andere topics ook dat hij al vreemdgegaan is, mèn, wat doe je nog bij die gast?!
Ik ben het 100% eens met ALLES dat Xennia en McQueen / Argento gezegd hebben, dus ik ga het niet herhalen. Zij zijn verstandig en ik kan het niet beter zeggen.
Ik wil hier nog 1 ding aan toevoegen: een vergelijking met een drugsverslaving, fysiologisch niet eens zo heel ver van de roos.
Neem heroïne. Het voelt ontzettend goed, je hebt er alles voor over.
Ondertussen verwoest het je leven en je hoeft op geen enkel medeleven te rekenen.
Ga eens bij jezelf na wat de laatste keer was dat je vriend uit zichzelf iets voor jou over had, anders dan in bed. De laatste keer dat hij pogingen heeft gedaan om jou je gewaardeerd te laten voelen, het laatste complimentje. De laatste keer dat hij iets voor jou heeft opgegeven.
De opoffering moet altijd van 2 kanten komen en daar moet hij niet mee zitten. Als je hem puur bij je houdt 'omdat het zo goed voelt' ben je gewoon verslaafd. Als hij ook consequent dingen terug doet is het een relatie.
Sterkte.
Inderdaad daar heb je gelijk in. Menigeen hier zal het echt niet gaan geloven dat ik dan mijn conclusies zal gaan trekken, maar nee ik ben geen tosti of een nog niet geregistreerd weekdier maar een mens, en zal uiteindelijk wel gaan beseffen op het moment dat het echt niet meer gaat, dat het ook nooit wat zal gaan worden.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:45 schreef Netram het volgende:
Goed, dan probeer je het dus een tijdje zo. Verandert er niks (in positieve zin), dan kunnen jullie je conclusies trekken.
Hallo, die kerel wil gewoon voetbal kijken en zn vriendin begint te mekkeren omdat ie vergeten is dat ie had afgesproken mee te gan naar zn zus.quote:Tuurlijk, want jouw wens om normaal behandeld te worden, is zinloos. En als je er iets over zegt en vervolgens als oud vuil behandeld wordt omdat je de gore moed hebt hem aan te spreken op zijn waardeloos gedrag, dan ben jij de zeur en is hij degene die het maar zwaar heeft met jou.
Dat hij dat niet op normale wijze kan vertellen is wel degelijk een discussie waardig.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Hallo, die kerel wil gewoon voetbal kijken en zn vriendin begint te mekkeren omdat ie vergeten is dat ie had afgesproken mee te gan naar zn zus.
Ik zie het hele punt niet. Dat hij eht vergeten is en liever voetbal wil kijken is in mijn ogen niet eens een discussie waardig.
Ze gaat maar alleen, of samen na het voetbal, of morgen, maar laat die kerel in godsnaam zonder gezeik gewoon voetbal kijken zeg.
Zij is wel degelijk de zeur in deze
Onmogelijk, gezien het feit dat je eerder beschreef dat hij zijn tijd besteedde aan voetbal kijken. Terwijl hij dit deed wilde hij geen eens een woord met je spreken.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:38 schreef Onlyy het volgende:
Hij geeft ZAT dingen voor mij op. Hij steekt echt letterlijk al zijn vrije tijd in mij en heeft ontzettend veel voor me over! Het is echt niet zo dat hij een superslechte jongen is ofzo!
Je zou gelijk hebben als het er slechts om ging dat hij liever voetbal kijkt dan ergens op visite te gaan. Dat is het probleem echter niet Het ´probleem´ (tussen aanhalingstekens want noch het jong in kwestie, noch TS lijken er echt mee te zitten) is echter dat hij dat niet normaal duidelijk kan maken en er de voorkeur aan geeft TS zijn diepste minachting te laten blijken door haar straal te negeren en zelfs een leeg televisiescherm lijkt te preferen boven de optie haar gewoon te vertellen dat hij liever voetbal kijkt en niet op haar gezeur zit te wachten.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Hallo, die kerel wil gewoon voetbal kijken en zn vriendin begint te mekkeren omdat ie vergeten is dat ie had afgesproken mee te gan naar zn zus.
Ik zie het hele punt niet. Dat hij eht vergeten is en liever voetbal wil kijken is in mijn ogen niet eens een discussie waardig.
Ze gaat maar alleen, of samen na het voetbal, of morgen, maar laat die kerel in godsnaam zonder gezeik gewoon voetbal kijken zeg.
Zij is wel degelijk de zeur in deze
Ja, dat klopt, maar niet tijdens het voetbalquote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:29 schreef Netram het volgende:
[..]
Dat hij dat niet op normale wijze kan vertellen is wel degelijk een discussie waardig.
Nee meid, niet kijken of het gaat werken, gewoon eisen dat je vandaag nog een mail of brief wilt ontvangen waarin hij al zijn gevoelens met betrekking tot jou en het incident uit. Niet wachten tot de volgende keer dat er weer iets mis is, je kunt dingen beter uitpraten of schrijven op een moment dat je niet boos op elkaar bent of verdrietig.quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:07 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Ja, het is al langer een probleem dat hij niet met me kan praten en dat hij dan zo raar doet. Hij kan gewoon moeilijk met me praten. Echter, via sms lukt het vaak wel. Ik heb hem ook verteld dat hij ook dingen mag gaan opschrijven voortaan, als dat beter gaat. Dan heeft hij niet de directe confrontatie en kan ik het rustig lezen. Eens kijken of dat gaat werken.
Tja, "normale wijze" is een relatief begrip.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:29 schreef Netram het volgende:
[..]
Dat hij dat niet op normale wijze kan vertellen is wel degelijk een discussie waardig.
Ja, hij besteed zijn vrije tijd bij mij en soms hoort voetbal kijken daar ook bij en ik moet zeggen dat ik dat helemaal niet erg vind, vind het altijd leuk om ook te kijken, mn de club waar hij voor is en het nederlans elftal kijken vind ik leuk. Normaal is het dan ook heel gezellig, het samen voetbal kijken, dan bestellen we ondertussen wat eten of maak ik wat lekkers, hangen we lekker tegen elkaar aan en meestal praten we ook tijdens de voetbal. Dat het deze keer toevallig zo liep, wil niet zeggen dat hij zijn vrije tijd in mijn bijzijn doorbrengt. We brengen het sámen door en nee, normaal doet hij niet 'wat hij zelf wil'. Hij vraagt wel degelijk wat ik wil. Nogmaals, zó slecht is hij ook weer niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:41 schreef jaoka het volgende:
[..]
Onmogelijk, gezien het feit dat je eerder beschreef dat hij zijn tijd besteedde aan voetbal kijken. Terwijl hij dit deed wilde hij geen eens een woord met je spreken.
Of bedoel je dat hij al zijn vrije tijd in jouw bijzijn doorbrengt? Dat is toch wel even wat anders, vooral als hij toch precies doet wat hij zelf wil.
Hahaha, nee, daar komt er geen voetbal op tv en daarom wou hij ook liever niet mee, omdat hij dus dan het voetbal moest missen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:59 schreef Stiletto het volgende:
hij kon toch voetbal gaan kijken bij zn zus zoveel bijzonders was er niet om naar te kijken, en afspraak is afspraak.
vraag me af waarom jij dit toelaat ik wist het wel..
Want tijdens het voetballen kun je niet zeggen: "nu even niet"?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar niet tijdens het voetbal
Ja, daar heb je gelijk in!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:56 schreef As_33 het volgende:
[..]
Nee meid, niet kijken of het gaat werken, gewoon eisen dat je vandaag nog een mail of brief wilt ontvangen waarin hij al zijn gevoelens met betrekking tot jou en het incident uit. Niet wachten tot de volgende keer dat er weer iets mis is, je kunt dingen beter uitpraten of schrijven op een moment dat je niet boos op elkaar bent of verdrietig.
Hmm, dat is bij mijn vriend wel zo ja. Hoe dom het ook mag klinken.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:03 schreef Argento het volgende:
[..]
Want tijdens het voetballen kun je niet zeggen: "nu even niet"?
Al je hersenactiviteit moet worden aangewend om de bal en wat hollende mannetjes te kunnen volgen?
Tuurlijk wel. Maar iets zegt me dat zlfs al hád ie dat gezegd (misschien heeft ie het zelfs wel gezegd en vertelt TS ons dit niet), dat mevrouw de TS dan alsnog was gaan zeurenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:03 schreef Argento het volgende:
[..]
Want tijdens het voetballen kun je niet zeggen: "nu even niet"?
Nouja, ik denk dat zijn 'nu even niet' vermomd was in de woorden 'ik ben voetbal aan het kijken'.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Maar iets zegt me dat zlfs al hád ie dat gezegd (misschien heeft ie het zelfs wel gezegd en vertelt TS ons dit niet), dat mevrouw de TS dan alsnog was gaan zeuren
Nou ik denk zoals Vosss zei, dat hij verdrietig was omdat er weer 'een hoop gezeur' was om feitelijk in zijn ogen niets belangrijks. Hij had zich (hem kennende) inderdaad verheugd op de voetbal en nu viel zijn (in gedachten) gezellige avond, in duigen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:11 schreef Netram het volgende:
Weet je nu eigenlijk ook al waar die tranen vandaan kwamen? Lijkt me niet een logisch gevolg van het pissig zijn op een zeurende vriendin...
Ik wil het laten rusten, we hebben het gisteren afgesloten. Het zou toch dom zijn om nu alles weer op te rakelen? Ik heb hem gezegd dat hij in het vervolg ook dingen mag opschrijven, omdat het hem beter afgaat. Ik wil jou idee dus wel uitvoeren, niet nu maar de volgende keer.quote:
Mede ook hierom, wil ik het nu laten rusten. Hij zal geheit gaan zeggen; het was toch klaar? Dan vind hij me weer een zeur, etc..quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:59 schreef Netram het volgende:
Heb je het topic gelezen? Als ze dat gaat doen is zij weer de zeur, hij weer pissig, en heb je hetzelfde gekloot weer. Als het goed is is er nu een afspraak van 'minder zeuren / meer praten'. Eerst maar eens zien wat daar van komt?
Omdat ik me realiseer, dat ik het misschien allemaal wel opblaas?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:22 schreef Scorpie het volgende:
Maar Onlyy,
Vind je nou zelf je eigen gedrag niet een beetje raar?
Gisteren was het het einde van je relatie en wist je niet of je nog door zou gaan, en je had enorme problemen met het gedrag van je vriend, en vandaag relativeer je al je problemen alsof het allemaal niks betekent?
Hoe kan ik als vriend zijnde nou gaan praten met jou? Na 1 dag ben je toch 180 graden gedraait...
Ja, en waarom realiseer je je dat pas nu, en niet 24 uur eerder?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:23 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Omdat ik me realiseer, dat ik het misschien allemaal wel opblaas?
Ja nou idd. Misschien ligt het aan mij en heb ik het wel nodig om er een dag over na te kunnen denken. Ik weet het nietquote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, en waarom realiseer je je dat pas nu, en niet 24 uur eerder?
Ik zou als jouw vriend zijnde jou ook een dag laten uitrazen, blijkbaar snap je mijn standpunt dan een stuk beter...
Kijk, en dat soort gedrag herken ik nou. Dat heb ik ook met mijn vriendin. Dan is het zaak dat er gewoon even goed afgesproken wordt hoe dat aan te pakken. Als ik ergens mee bezig ben moet ze niet teveel aan mijn hoofd gaan zeuren over zaken, en omgekeerd moet ik het zeggen als ik iets niet prettig vind.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:28 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Ja nou idd. Misschien ligt het aan mij en heb ik het wel nodig om er een dag over na te kunnen denken. Ik weet het niet![]()
Ik vond zijn reactie ook niet normaal maar ik ben me gaan afvragen waar het wegkomt. Misschien veroorzaak ik het (steeds) zelf wel. Ok, ik zal niet de veroorzaker van alles zijn, maar misschien lok ik het uit. En jah, ik had het op het moment zelf wel al willen uitpraten. Hij had inderdaad eigenlijk gewoon moeten zeggen 'ik vind dat je zeurt, ik vind voetbal kijken nu even belangrijker'. Dan was er niks aan de hand geweest. Misschien is het een soort van reactie op reactie. Hij zegt het nml niet, dus ga ik doorzeuren, dus wordt hij nog geirriteerder en gaat me nog meer ontwijken. Zoiets.
zelfs de kwalificatie ´dom´ schiet dan al te kort.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:06 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Hmm, dat is bij mijn vriend wel zo ja. Hoe dom het ook mag klinken.
Nou, en dat hebben we nu dus afgesproken. Dat hij het voortaan gaat zeggen wanneer ik aan zijn hoofd zeur op momenten dat hij het ergens mee bezig is wat voor hem belangrijk is. Maar ook zal ik er zelf op moeten letten. En andersom geld het precies zo.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk, en dat soort gedrag herken ik nou. Dat heb ik ook met mijn vriendin. Dan is het zaak dat er gewoon even goed afgesproken wordt hoe dat aan te pakken. Als ik ergens mee bezig ben moet ze niet teveel aan mijn hoofd gaan zeuren over zaken, en omgekeerd moet ik het zeggen als ik iets niet prettig vind.
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:39 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Nou, en dat hebben we nu dus afgesproken. Dat hij het voortaan gaat zeggen wanneer ik aan zijn hoofd zeur op momenten dat hij het ergens mee bezig is wat voor hem belangrijk is. Maar ook zal ik er zelf op moeten letten. En andersom geld het precies zo.
Ja, ik moet je helemaal gelijk geven. Maar, zou het niet een beetje dom zijn om samen naar een therapeut te gaan? Hij ziet me al aankomenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:39 schreef Nosh het volgende:
Het is wel heel makkelijk om jezelf weer de schuld te geven, en te zeggen dat jij moet veranderen.
Als hij niet in staat is om op een normale manier iets doodsimpels aan te geven als 'ik wil voetbal zien', dan ligt de fout bij hem. Zelfde geldt voor die talloze andere topics, die ook allemaal voortkwamen uit een flinke dosis langs elkaar heen gepraat.
In plaats van steeds te concluderen dat er 'iets' niet goed zit, maar je het écht niet kan uitmaken: dóe er eens wat aan. Als er telkens een wisselwerking ontstaat, omdat hij niet wilt praten en jij des te harden gaat zeuren, wordt inderdaad alles onbespreekbaar. Dat zou niet moeten zijn in een relatie, en als je dit werkend wilt krijgen (omdat hij écht alles voor je doet, behalve dan naar je kijken als je in tranen voor hem staat) is het zaak om het aan te pakken.
Bezoek eens een relatietherapeut, of maak met hem duidelijke afspraken. Als hij het dan weer afdoet als 'gezeur' en wegloopt, is het gewoon een slappe lul, die het belang van communicatie in een relatie niet inziet. En dan ben jij niet veel beter als je het voor de 187ste keer opnieuw probeert erin te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |