Jawel hoor. Zeker onder aero: rechtermuis op desktop-->personalize-->window color and appearancequote:Op donderdag 19 april 2007 23:55 schreef Mr.Adams het volgende:
Draai nu sinds 3 weken Windows Vista Home Premium (upgrade CD bij m'n SONY VAIO wat eigenlijk geen upgrade CD is maar een compleet nieuwe full-install, hulde) en ik moet zeggen dat het erg goed bevalt! Natuurlijk is het even wennen en moet je even opletten wat betreft drivers e.d. maar ook hiermee heb ik (na vantevoren natuurlijk alvast gekeken te hebben naar de nieuwste Vistra drivers voor bijvoorbeeld de videokaart) geen problemen mee ervaren. Enige minpuntje vind ik het feit dat de kleur van de taakbalk niet aan te passen is.

wat voor spellen dan?quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:09 schreef dikkedorus het volgende:
Kheb geen hangups gehad, wel spellen die niet (goed) draaien, geluid dat stottert, video die niet goed afspeelt, codecs die niet werken en HD's die uit sync raken.
Top OS![]()

Nee, alleen de vensters, de kleur van de taakbalk is niet aan te passen. Deze blijft altijd grijs...quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:15 schreef MrFl0ppY het volgende:
Jawel hoor. Zeker onder aero: rechtermuis op desktop-->personalize-->window color and appearance

gelukkig stoort het me niet, maar mij is het ook niet gelukt om taakbalk van kleur te wijzigenquote:Op vrijdag 20 april 2007 18:11 schreef Mr.Adams het volgende:
[..]
Nee, alleen de vensters, de kleur van de taakbalk is niet aan te passen. Deze blijft altijd grijs...

Het is enorm jammer en tevens gek dat als je je applicatie fullscreen zet dat de window er omheen dus zwart getint wordt, tevens wordt je taakbalk ipv het glazige ook keizwart.quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:13 schreef endr0me het volgende:
Dat is wel een nadeel trouwens ja.. maakt het een 'donker' systeem, ongeacht welke achtergrond je gebruikt..

Er is een wereld van verschil.quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:38 schreef zure_apple het volgende:
Ik neem aan dat jullie wel verstand hebben van Vista![]()
Mijn vraag:
Wat is het verschil tussen Vista Basic en Vista Premium en welke is het aanbevelen waard?
Hiernaast: draait dat een beetje soepel met 1gig intern, of valt het tegen?

http://www.microsoft.com/(...)editions/choose.mspxquote:Op vrijdag 20 april 2007 20:38 schreef zure_apple het volgende:
Mijn vraag:
Wat is het verschil tussen Vista Basic en Vista Premium en welke is het aanbevelen waard?

Het valt me nog mee dat ook daar aardig duidelijk te zien is dat basic te basic is. Ik had verwacht dat ze er een hele marketingtruc omheen hadden gebouwd die zijn tekortkomingen camoufleerd.quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:42 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
http://www.microsoft.com/(...)editions/choose.mspx

Je kan beter 1 gig extra kopen en Premium nemen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:38 schreef zure_apple het volgende:
Mijn vraag:

Wil ik ook graag weten. Ik heb Windows XP Media Center Edition. Kan ik nu upgraden dmv Vista Business?quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:54 schreef zure_apple het volgende:
En Vista Business? (kan ik nl. goedkoop kopen via surfspot, Premium hebben ze daar niet)

quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:46 schreef cygnusx het volgende:
[..]
Het valt me nog mee dat ook daar aardig duidelijk te zien is dat basic te basic is. Ik had verwacht dat ze er een hele marketingtruc omheen hadden gebouwd die zijn tekortkomingen camoufleerd.

Die staat toch ook op de sheetquote:Op vrijdag 20 april 2007 20:54 schreef zure_apple het volgende:
En Vista Business? (kan ik nl. goedkoop kopen via surfspot, Premium hebben ze daar niet)

Tja, maar ik ken windows langer dan vandaag... Ik heb de sheets trouwens nooit eerder bekeken.quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:56 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
![]()
Deze sheets staan er al geruime tijd voor de release zelfs.
Ze hebben er erg nooit over gelogen.

Ja klopt, en daar zie ik dat er geen spelletjes bijzitten, geen dvd-brand-programma, geen filmmaker. Maar dat maakt niet zoveel uit.quote:

Windows Media Player zit er wel bij, maar Windows Media Center niet.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:02 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Ja klopt, en daar zie ik dat er geen spelletjes bijzitten, geen dvd-brand-programma, geen filmmaker. Maar dat maakt niet zoveel uit.
Wat ik me afvraag is wat
Experience photos and entertainment
in your living room with Windows Media Center
Enjoy Windows Media Center
throughout your home with Media Center Extenders
precies inhouden? Betekend dit dat er bij businees geen media center (=player?) bijzit?

Business Editions is ook geen OS bedoeld voor thuis PC's, zo ontbreekt onder andere het Media Center.quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:55 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Wil ik ook graag weten. Ik heb Windows XP Media Center Edition. Kan ik nu upgraden dmv Vista Business?
En als dat niet kan: wat is dan de beste optie? :s
Edit: er staat dit: - MS Windows XP Home Edition / XP Professional / XP Tablet PC (het is niet mogelijk een upgrade uit te voeren vanaf MS Windows XP Media Center). Hoe kansloos![]()

Nee. Ik raad Business ook af als je nog ooit een Media Center wil gaan gebruiken, want dat raak je toch echt kwijt onder de Business Edition. Koop Home Premium.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:14 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Is het met een omweg mogelijk om Windows XP Media Center Edition te upgraden naar Vista Business?

Ja maar die upgrade kost me 225 euro. Business kost mij 50 euro. MCE is leuk, maar er 175 euro voor betalen vind ik erg ver gaanquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee. Ik raad Business ook af als je nog ooit een Media Center wil gaan gebruiken, want dat raak je toch echt kwijt onder de Business Edition. Koop Home Premium.

Mag dat ook op een laptop van 1 jaar oud?quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:01 schreef maartena het volgende:
Koop dan gewoon voor 80 Euro de OEM versie

Hier nu ook, met een nieuw Speedtouch modem, gekregen na abonnementsverlenging bij xs4allquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:11 schreef Vince_Taylor het volgende:
Da's weer vreemd Remco01..Ik heb ook vista ulti en speedtouch home met een sweex router draadloos erachter en ook xs4all en werkt prima...

Je kan altijd even op de site kijken of er een nieuwere driver is ja.quote:Op zaterdag 21 april 2007 22:21 schreef GrupoBalanca het volgende:
Ik heb een nieuwe laptop Acer Aspire 5100 serie.. met Vista Premium, alles werkt ok! en ben er ook zeer tevreden mee. Alleen mijn all in one printer van HP schijnt niet echt te werken met vista. Als ik wil printen.. dan reageert ie niet.. mijn laptop(vista) herkent de printer wel. maar printen wil niet.. als ik mijn printer aansluit op mijn oude laptop (winxp) dan werkt ie wel gewoon. Moet ik een aparte driver/software downloaden om mijn printer te laten werken met vista?

Welke site bedoel je? van HP of Vistaquote:Op zaterdag 21 april 2007 22:25 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Je kan altijd even op de site kijken of er een nieuwere driver is ja.

HP uiteraard. MIS maakt geen drivers voor je printer.quote:Op maandag 23 april 2007 12:20 schreef GrupoBalanca het volgende:
[..]
Welke site bedoel je? van HP of Vista

Ik was al op de site van HP, maar niets schijnt te helpen.. dit had ik dus geprobeerd: Oplossingquote:Op maandag 23 april 2007 12:33 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
HP uiteraard. MIS maakt geen drivers voor je printer.

Je zult het ongetwijfeld doen, maar als jij een film download van 4 gig, en die daarna uitpakt, dan heb je dus én je ingepakte bestanden én je uitgepakte bestanden staan. Dat maakt samen 8 gig. Dan moet dus wel alles wegflikkeren, dan gooi je 8 gig weg, en dus moet je ook 8 gig terug krijgen. Ik heb hier dus nooit problemen mee.quote:Op maandag 23 april 2007 17:21 schreef ukga het volgende:
Hm ik heb het volgende probleem;
Ik download een film(4 gb) en pak hem uit (nog eens 4 gb) en brand hem. Daarna gooi ik hem van mn hardeschijf(ook prullenbak legen) maar dan krijg ik maar 4 gb 'terug' op me harde schijf ipv 8 gb.
weet iemand hoe dit zit(mssn slaat vista automatisch je gedownloade bestanden nog ergens anders op?)

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |