Zit ik in mijn auto te wachten voor het stoplicht vlak voor Hofplein, komt er zo'n loser aan mijn raampje bedelen voor een euro of wat.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:11 schreef pberends het volgende:
Wat is dat toch met die straatverkopers-gestapo van tegenwoordig? Je weet wel, van die gekken die je iets proberen aan te smeren door je lukraak aan te spreken op straat. Van een DVD-abonnement, tot NRC Next tot lid worden van het Wereld Natuur Fonds. Rot toch op met die onzin, als ik dat wil bekijk ik wel de foldertjes die in de bus komen of ik ga het internet op.
Ik vind dit echt niet kunnen. Tegenwoordig word je op straat alleen maar aangesproken wanneer er geld te verdienen valt of zijn mensen aardig tegen je omdat ze geld aan je te verdienen. Altijd leuk, die betaalde aardigheid. Waar is die tijd gebleven dat mensen ook nog wel eens naar de tijd vroegen of de weg vragen?
Kortom een te commerciële samenleving is pure verloedering en daarom moeten die straat-razzia's verboden worden. Amerika is hier een goed voorbeeld van, het gaat alleen maar over dollars, maar Amerikanen zijn dan ook de meest depressieve mensen ter wereld.
Dus ze maken mensen per definitie chagerijnig. Ik vind dat echt niet kunnen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:14 schreef lurf_doctor het volgende:
Ik kijk altijdals ik dat soort types zie.
En dat werkt goed want ik wordt nooit aangesproken![]()
Ik had het hier niet over zwervers.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zit ik in mijn auto te wachten voor het stoplicht vlak voor Hofplein, komt er zo'n loser aan mijn raampje bedelen voor een euro of wat.
Knopje links, indrukken, bzzzzzzzzzzzzzzz, weer omhoog dat raam, dag hoor.
Die willen ook geld verdienen met hun zielige gelul over de wereld en armoede.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik had het hier niet over zwervers.
Nee hoor, van 10 seconden boos kijken wordt ik echt niet chagerijnigquote:Op donderdag 29 maart 2007 14:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus ze maken mensen per definitie chagerijnig. Ik vind dat echt niet kunnen.
Ik snap ook niet dat die gasten zichzelf qua geld opbrengen. Zijn er werkelijk zoveel idioten die erin tuinen? Het zijn overigens vaak van die knappe meisjes die je met zaadvragende ogen aankijken. En na hun vraag weet je ook waarom: oh je word betaald!quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:19 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ontzettend irritant inderdaad, ik snap niet dat daar niet tegen opgetreden kan worden. Hier in Groningen loopt het ook de spuigaten uit.
Verloedering van de samenleving zou het pas zijn wanneer dat soort lui niet meer op straat je aan kunnen spreken zonder in elkaar geslagen te worden... Ze zijn idd gruwelijk irritant (hoewel nog niet zo irritant als die vervloekte straatevangelisten), maar bij mij volstaat meestal wel een 'Nee, geen interesse'. (als dat niet volstaat dan word ik onvriendelijk...quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:30 schreef pberends het volgende:
Overigens is het niet alleen verloedering van de samenleving omdat het zo hypercommercieel is, maar ook omdat mensen gewoon rustig op straat willen kunnen lopen zonder gezeik van die verkopers. Volgens mij irriteert het bijna iedereen.
Als ze in elkaar geslagen worden hebben ze dat aan zichzelf te denken. Ze wekken bij mij ook alleen maar agressie op.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:37 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Verloedering van de samenleving zou het pas zijn wanneer dat soort lui niet meer op straat je aan kunnen spreken zonder in elkaar geslagen te worden... Ze zijn idd gruwelijk irritant (hoewel nog niet zo irritant als die vervloekte straatevangelisten), maar bij mij volstaat meestal wel een 'Nee, geen interesse'. (als dat niet volstaat dan word ik onvriendelijk...![]()
quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:11 schreef pberends het volgende:
Wat is dat toch met die straatverkopers-gestapo van tegenwoordig? Je weet wel, van die gekken die je iets proberen aan te smeren door je lukraak aan te spreken op straat. Van een DVD-abonnement, tot NRC Next tot lid worden van het Wereld Natuur Fonds. Rot toch op met die onzin, als ik dat wil bekijk ik wel de foldertjes die in de bus komen of ik ga het internet op.
Ik vind dit echt niet kunnen. Tegenwoordig word je op straat alleen maar aangesproken wanneer er geld te verdienen valt of zijn mensen aardig tegen je omdat ze geld aan je te verdienen. Altijd leuk, die betaalde aardigheid. Waar is die tijd gebleven dat mensen ook nog wel eens naar de tijd vroegen of de weg vragen?
Kortom een te commerciële samenleving is pure verloedering en daarom moeten die straat-razzia's verboden worden. Amerika is hier een goed voorbeeld van, het gaat alleen maar over dollars, maar Amerikanen zijn dan ook de meest depressieve mensen ter wereld.
Heb ik daar zin in, neen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:30 schreef Fastmatti het volgende:
Gewoon vriendelijk nee zeggen en doorlopen ook al is het een lekker wijf.
Ja, dat argument slaat inderdaad nergens op. Ik heb ook nog nooit verkopers van de Hema or so mij op straat zien lastig vallenquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:39 schreef Heerlijkheid het volgende:
Een argument tegen straatverkoop: in de stad loop je om te winkelen. Dan ben je vraaggestuurd bezig, het is relaxed om zelf te bepalen waar je wel en niet je aandacht aan moet geven. Een vorm van ontspanning, althans dat doen vrouwen ons geloven. Als je zo'n irritante straatverkoper tegenkomt wordt alles omgedraaid. Er wordt je iets aangesmeerd, iets waar je helemaal niet om hebt gevraagd. En daarom is het immoreel
Dat Nederland steeds minder leefbaar wordt zit hem met name in het toenemende aantal verzuurde mensen.quote:
Misschien worden mensen zuur door die straatverkopers.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat Nederland steeds minder leefbaar wordt zit hem met name in het toenemende aantal verzuurde mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |