Welke vereniging?quote:Op woensdag 18 april 2007 08:13 schreef oddman het volgende:
Goede 's middags allen,
Ex-wedstrijdroeier hier.
Alleen junioren, helaas, want toen ik na een jaar een poging deed om in het seniorenveld wat te presteren kwam ik terecht bij beginnelingen met vergelijkbare conditie en kracht maar zwaar inferieure techniek en een coach met een kwart van de ervaring die ik zelf had. Nogal demotiverend. "wat nou niet te snel wegzetten na de uitpik?! Juist wél snel wegzetten!" "Wie is hier nou de coach?" "Wie heeft hier nou 7 jaar roeiervaring?"
Ach ja. De tragiek van het juniorenroeien.
Inferieur betekent slechterquote:Op woensdag 18 april 2007 12:19 schreef Sjobber het volgende:
Oddman; ik neem aan dat je met je inferieure techniek ook meteen je eerste wedstrijd gewonnen had?
Daarnaast mag je blij zijn dat er nog iemand je wil coachen als ik dit zo lees.
Orca. Ik heb me inderdaad laten vertellen dat Orca aan langzaam wegzetten doet, maar dat doet niet af aan het feit dat de 'coach' (met precies 2 jaar compoervaring) hamerde op de 1e stop terwijl er veel fundamentelere dingen mis zaten. Zoals de volgorde.quote:Op woensdag 18 april 2007 11:15 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Welke vereniging?
*te* snel wegzetten is uiteraard niet goed. Onze Ringvaartcoach vertelde dat een lichte hapering in de 1e stoppositie (net na de uitpik) een coachtruc is om een net gevormde ploeg op zeer korte termijn bij elkaar te krijgen. Handig als je binnen een paar weken al een eerste wedstrijd/'roeiontmoeting' hebt. Het verlies door de trage wegzet wordt dan gecompenseerd doordat de ploeg beter bij elkaar zit, zo is de theorie.
Orca? Zeer benieuwd wie jij dan bent en wie je coach destijds was (weet niet wanneer je bij Orca hebt geroeid, waarschijnlijk voordat ik kwam)quote:Op woensdag 18 april 2007 13:02 schreef oddman het volgende:
[..]
Orca. Ik heb me inderdaad laten vertellen dat Orca aan langzaam wegzetten doet, maar dat doet niet af aan het feit dat de 'coach' (met precies 2 jaar compoervaring) hamerde op de 1e stop terwijl er veel fundamentelere dingen mis zaten. Zoals de volgorde.
Ach, ik had gewoon moeten gaan skiffen. Of naar Triton moeten gaan.
Je hebt natuurlijk ergens wel gelijkquote:Op woensdag 18 april 2007 13:56 schreef Sjobber het volgende:
Niet zo miepen keroppi.
Wij met onze 'leuk om eens in een acht te roeien 8' zullen in het HCl8+ veld moeten starten in gebrek van een open 8+ veld.
Maar dat weerhoud ons er niet van om het hele veld aan te vegen...
En wij als 2de jaars roeiers zullen de zondag ook nog tegen de ervaren H4+ moeten roeien. Wat ook niet helemaal eerlijk is, maar we gaan gewoon ons best doen. We weten wat we kunnen en hopen dan ook erboven te kunnen stijgen
Waarom heb je dat niet gedaan dan? (Skiffen/Triton/(Wedstrijdroeien?))quote:Op woensdag 18 april 2007 13:02 schreef oddman het volgende:
[..]
Orca. Ik heb me inderdaad laten vertellen dat Orca aan langzaam wegzetten doet, maar dat doet niet af aan het feit dat de 'coach' (met precies 2 jaar compoervaring) hamerde op de 1e stop terwijl er veel fundamentelere dingen mis zaten. Zoals de volgorde.
Ach, ik had gewoon moeten gaan skiffen. Of naar Triton moeten gaan.
Nou de ervaren dames mogen wel uitslapen! Wij starten pas om 15.15 (en in de heat ligt naast ons een ex-WK roeister, dat dan weer wel...)quote:Op woensdag 18 april 2007 17:47 schreef Pluizel het volgende:
Jahoor, natuurlijk moet ik zondag weer in de eerste heat starten. Waarom mogen de jongens altijd uitslapen en moeten wij altijd in de vroege ochtendheats. Het skollfeest is me ook al door m'n neus geboord, en dan moeten we ook nog eens zo vroeg starten. Niet eerlijk!!! Als onvrijwillige comporoeier eis ik dan iig nog een feest!
nee, ik ga na de randstad weer aan de slag. de randstad komt nog net te vroeg denk ik.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:28 schreef Delnooz het volgende:
@Ocf81: Blessures zijn kut...heb je al wedstrijden gestart dit jaar
Michelquote:Op donderdag 19 april 2007 12:23 schreef horney_dorney het volgende:
zo, na een weekendje weg even de uitslagen van de Varsity gechecked, die 1e jrs 8 van Okeanos is dus zo slecht nog niet.
Mooi verhaal van de oude 4 finale Michel, gaaf om het vanuit dat perspectief te horen!
A.s. vrijdag weer eens in een 2- stappen sinds...errr....heel, heel lang...![]()
Volgens mij is het 9 keer. Doordeweeks elke dag 1 keer en in de weekends elke dag 2...quote:Op donderdag 19 april 2007 14:28 schreef Delnooz het volgende:
@horney_dorney: het gerucht gaat dat okeanos 12 keer per week traint. Kan het me werkelijk niet voorstellen, want dat zou compleet belachelijk zijn met een eerstejaarsploeg. Het vervolg-gerucht is ook dat de helft nu al zwaar overtraind aan het raken is
Mwah, ze gaan er niet echt langzaam van, en ik denk dat die coaches wel ervaren genoeg zijn om overtraining te herkennen en te voorkomenquote:Op donderdag 19 april 2007 16:31 schreef Pikhoofd het volgende:
[..]
Volgens mij is het 9 keer. Doordeweeks elke dag 1 keer en in de weekends elke dag 2...
Is dat 'ronduit misbruiken' niet wat overtrokken?quote:Op donderdag 19 april 2007 19:46 schreef De_Brok het volgende:
Ik denk niet dat de coaches malen om een overtrainde jongen meer of minder bij dé acht. Ze hebben niet voor niets een reserve-4 die ze ronduit misbruiken.
@Pluizel: zat je 's ochtends ook al aan vlot 4? Mijn ploeg is namelijk wel vanaf 4 gestart in de voorwedstrijd.
Och, het blijft Talpa.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:01 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Is dat 'ronduit misbruiken' niet wat overtrokken?
tot morgen, 16.55. We zullen nog wel even zien of je het hele veld aanveegt. Ik zit in de blauwe boot van Nereusquote:Op woensdag 18 april 2007 13:56 schreef Sjobber het volgende:
Niet zo miepen keroppi.
Wij met onze 'leuk om eens in een acht te roeien 8' zullen in het HCl8+ veld moeten starten in gebrek van een open 8+ veld.
Maar dat weerhoud ons er niet van om het hele veld aan te vegen...
En wij als 2de jaars roeiers zullen de zondag ook nog tegen de ervaren H4+ moeten roeien. Wat ook niet helemaal eerlijk is, maar we gaan gewoon ons best doen. We weten wat we kunnen en hopen dan ook erboven te kunnen stijgen
Nope, ik heb alleen 's middags een smeltsessie gedaan op dat vlot. Moet zeggen, met anderhalve liter lauw water was het eigenlijk best goed te doenquote:Op donderdag 19 april 2007 19:46 schreef De_Brok het volgende:
@Pluizel: zat je 's ochtends ook al aan vlot 4? Mijn ploeg is namelijk wel vanaf 4 gestart in de voorwedstrijd.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 23:08 schreef Sjobber het volgende:
Pfft, prutsers. Bij voorbaat denken dat je kans maakt tegen ons...
Wat kut man! Ik snap wel dat je die beslissing neemt, je mist dan meer dan de helft van alle korte baan wedstrijden. Die Skollie die met jullie meeroeide wordt het iig niet? Dat is natuurlijk ook niet te doen met trainingen enzo. Onze coach kent een coach van jullie en hij had gehoord dat het wel goed liep bij jullie en hij verwachte ook nog wel veel van jullie, maar dan is zoiets echt heel vervelend.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:23 schreef Apoc2003 het volgende:
Slecht nieuws, een van de roeiers uit onze ploeg die geblesseerd was, heeft te horen gekregen dat hij 2 maanden rust moet houden.... Als gevolgd daarvan heeft hij besloten om te stoppen met wedstrijdroeien![]()
Natuurlijk is het verstandig om dit te besluiten, maar het is ook erg jammer dat je het seizoen niet eindigd met de 8 waarmee je het seizoen bent begonnen. Bijkomend punt is dat we hard op zoek moeten naar een geschikte vervanger.![]()
Neen, er is iets van 5 keer met elkaar getraind, waarvan 1 of 2 keer met deze voltallige boot. En dat was 3 weken geleden...quote:Op zondag 22 april 2007 15:05 schreef Slachtkalf het volgende:
[..]
![]()
![]()
(zijn jullie nou een clubacht, of niet? Starten jullie ook andere wedstrijden?)
Ik was overigens dat pluisje op 2
Ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt, maar Aegir heeft geen eigele jasjes. Omdat ik binnen seconden moest instappen had ik idd niet de tijd om ff m'n wedstrijdvel weer aan te trekken. *ik zat in het groen met witte stippenquote:Op maandag 23 april 2007 23:43 schreef jw3 het volgende:
Yo Pluizel,
Was jij een van degene die niet in een mooi eigeel jasje wist te sturen?
Wij hebben een hoop gladde voorgestuurde viertjes en ik heb echt hele flinke meiden daarin zien passen. Juist makkelijker dan bij boten met een zittende stuur waar de heupbreedte inderdaad voor problemen kan zorgen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:21 schreef Sjobber het volgende:
Misschien was de slag van die triton boot wel te groot om de boot te gaan sturen vanuit de voorzijde? Niet iedereen past daar zo makkelijk in toch?
Onze gladde voorgestuurde vier is niet echt geschikt voor brede heupjes. Ikzelf ben een behoorlijke lichte unit maar zit er lekker strak in...quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:20 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Wij hebben een hoop gladde voorgestuurde viertjes en ik heb echt hele flinke meiden daarin zien passen. Juist makkelijker dan bij boten met een zittende stuur waar de heupbreedte inderdaad voor problemen kan zorgen.
Lengte is ook enigszins nadelig, met mijn 1,90 stuur ik nog weleens onze ~10 jaar oude empacher, en dat gaat redelijk, maar de nieuwe voorgestuurde filippi wordt waarschijnlijk erg lastig. Dan komt de boeg met zijn rug tegen mijn hoofd aan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:40 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Onze gladde voorgestuurde vier is niet echt geschikt voor brede heupjes. Ikzelf ben een behoorlijke lichte unit maar zit er lekker strak in...
Daarnaast zijn die stuurplekjes niet bedoeld voor mensen zwaarder dan 70kg. Als je een zware bal erin propt wil de boot het misschien nog weleens begeven![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |