abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 april 2007 @ 08:13:39 #101
172358 oddman
Introspecteur
pi_48447235
Goede 's middags allen,
Ex-wedstrijdroeier hier.

Alleen junioren, helaas, want toen ik na een jaar een poging deed om in het seniorenveld wat te presteren kwam ik terecht bij beginnelingen met vergelijkbare conditie en kracht maar zwaar inferieure techniek en een coach met een kwart van de ervaring die ik zelf had. Nogal demotiverend. "wat nou niet te snel wegzetten na de uitpik?! Juist wél snel wegzetten!" "Wie is hier nou de coach?" "Wie heeft hier nou 7 jaar roeiervaring?"

Ach ja. De tragiek van het juniorenroeien.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_48452968
quote:
Op woensdag 18 april 2007 08:13 schreef oddman het volgende:
Goede 's middags allen,
Ex-wedstrijdroeier hier.
Alleen junioren, helaas, want toen ik na een jaar een poging deed om in het seniorenveld wat te presteren kwam ik terecht bij beginnelingen met vergelijkbare conditie en kracht maar zwaar inferieure techniek en een coach met een kwart van de ervaring die ik zelf had. Nogal demotiverend. "wat nou niet te snel wegzetten na de uitpik?! Juist wél snel wegzetten!" "Wie is hier nou de coach?" "Wie heeft hier nou 7 jaar roeiervaring?"
Ach ja. De tragiek van het juniorenroeien.
Welke vereniging?
*te* snel wegzetten is uiteraard niet goed. Onze Ringvaartcoach vertelde dat een lichte hapering in de 1e stoppositie (net na de uitpik) een coachtruc is om een net gevormde ploeg op zeer korte termijn bij elkaar te krijgen. Handig als je binnen een paar weken al een eerste wedstrijd/'roeiontmoeting' hebt. Het verlies door de trage wegzet wordt dan gecompenseerd doordat de ploeg beter bij elkaar zit, zo is de theorie.
pi_48454804
En hierbij het berichtje dat ik Nieuwsposter ben geworden bij Sport!! Ik doe m'n best om roeien wat meer in kaart te brengen!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_48455268
Good work!
pi_48455783
Oddman; ik neem aan dat je met je inferieure techniek ook meteen je eerste wedstrijd gewonnen had?

Daarnaast mag je blij zijn dat er nog iemand je wil coachen als ik dit zo lees.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  FOK!fossiel woensdag 18 april 2007 @ 12:21:57 #106
1455 Keroppi
kool kikker
pi_48455891
Wie kan mij vertellen wat Gyas EJD 2006 in onze compo-wedstrijd doen

***edit: pff we leven natuurlijk alweer in 2007, en dit is zo'n restgroepje dat is gaan compo-en. Duidelijk niet wakker!***

Bluh! Starten tegen een sterke Nereus ploeg, die gyas miepen en een stel oud wedstrijdroeiers van Orca (waaronder een oud-coach ) dus ik geloof niet dat het leuk wordt

[ Bericht 10% gewijzigd door Keroppi op 18-04-2007 12:28:25 (niet wakker) ]
Chick on a mission
pi_48456472
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:19 schreef Sjobber het volgende:
Oddman; ik neem aan dat je met je inferieure techniek ook meteen je eerste wedstrijd gewonnen had?

Daarnaast mag je blij zijn dat er nog iemand je wil coachen als ik dit zo lees.
Inferieur betekent slechter Hij had het over zijn ploeggenoten die minder waren, en de coaching die het niet begrepen had.
  woensdag 18 april 2007 @ 13:02:57 #108
172358 oddman
Introspecteur
pi_48457791
quote:
Op woensdag 18 april 2007 11:15 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Welke vereniging?
*te* snel wegzetten is uiteraard niet goed. Onze Ringvaartcoach vertelde dat een lichte hapering in de 1e stoppositie (net na de uitpik) een coachtruc is om een net gevormde ploeg op zeer korte termijn bij elkaar te krijgen. Handig als je binnen een paar weken al een eerste wedstrijd/'roeiontmoeting' hebt. Het verlies door de trage wegzet wordt dan gecompenseerd doordat de ploeg beter bij elkaar zit, zo is de theorie.
Orca. Ik heb me inderdaad laten vertellen dat Orca aan langzaam wegzetten doet, maar dat doet niet af aan het feit dat de 'coach' (met precies 2 jaar compoervaring) hamerde op de 1e stop terwijl er veel fundamentelere dingen mis zaten. Zoals de volgorde.

Ach, ik had gewoon moeten gaan skiffen. Of naar Triton moeten gaan .
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  FOK!fossiel woensdag 18 april 2007 @ 13:06:52 #109
1455 Keroppi
kool kikker
pi_48457980
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:02 schreef oddman het volgende:

[..]

Orca. Ik heb me inderdaad laten vertellen dat Orca aan langzaam wegzetten doet, maar dat doet niet af aan het feit dat de 'coach' (met precies 2 jaar compoervaring) hamerde op de 1e stop terwijl er veel fundamentelere dingen mis zaten. Zoals de volgorde.

Orca? Zeer benieuwd wie jij dan bent en wie je coach destijds was (weet niet wanneer je bij Orca hebt geroeid, waarschijnlijk voordat ik kwam)
Chick on a mission
  woensdag 18 april 2007 @ 13:17:31 #110
172358 oddman
Introspecteur
pi_48458463
Eind 2001. Coach z'n naam allang vergeten; 't was ook niet een 'echte' coach maar meer 'iemand die de beginnelingen es even wat zou leren'.
- Bertrand Russell
pi_48460197
Niet zo miepen keroppi.
Wij met onze 'leuk om eens in een acht te roeien 8' zullen in het HCl8+ veld moeten starten in gebrek van een open 8+ veld.
Maar dat weerhoud ons er niet van om het hele veld aan te vegen...

En wij als 2de jaars roeiers zullen de zondag ook nog tegen de ervaren H4+ moeten roeien. Wat ook niet helemaal eerlijk is, maar we gaan gewoon ons best doen. We weten wat we kunnen en hopen dan ook erboven te kunnen stijgen
  FOK!fossiel woensdag 18 april 2007 @ 15:02:32 #112
1455 Keroppi
kool kikker
pi_48463230
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:56 schreef Sjobber het volgende:
Niet zo miepen keroppi.
Wij met onze 'leuk om eens in een acht te roeien 8' zullen in het HCl8+ veld moeten starten in gebrek van een open 8+ veld.

En wij als 2de jaars roeiers zullen de zondag ook nog tegen de ervaren H4+ moeten roeien. Wat ook niet helemaal eerlijk is, maar we gaan gewoon ons best doen. We weten wat we kunnen en hopen dan ook erboven te kunnen stijgen
Je hebt natuurlijk ergens wel gelijk maar van de andere kant wij hebben vorig jaar inderdaad wel eens een heat met enkel ervaren gladde ploegen achter ons gelaten. Maar goed, deze week is gewoon niet optimaal. Veel gedoe met regelen enzo, hoop dat het allemaal goed gaat a.s. zaterdag (onze stuur heeft zich al bij voorbaat ziek gemeld...)
Chick on a mission
pi_48465501
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:02 schreef oddman het volgende:

[..]

Waarom heb je dat niet gedaan dan? (Skiffen/Triton/(Wedstrijdroeien?))
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
  woensdag 18 april 2007 @ 17:47:45 #114
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_48470027
Jahoor, natuurlijk moet ik zondag weer in de eerste heat starten. Waarom mogen de jongens altijd uitslapen en moeten wij altijd in de vroege ochtendheats . Het skollfeest is me ook al door m'n neus geboord, en dan moeten we ook nog eens zo vroeg starten. Niet eerlijk!!! Als onvrijwillige comporoeier eis ik dan iig nog een feest!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_48481183
Hmm, laat ik alle commentaren over damesroeien maar even rusten:

Iemand moet de eerste zijn P
  FOK!fossiel woensdag 18 april 2007 @ 23:06:46 #116
1455 Keroppi
kool kikker
pi_48484823
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:47 schreef Pluizel het volgende:
Jahoor, natuurlijk moet ik zondag weer in de eerste heat starten. Waarom mogen de jongens altijd uitslapen en moeten wij altijd in de vroege ochtendheats . Het skollfeest is me ook al door m'n neus geboord, en dan moeten we ook nog eens zo vroeg starten. Niet eerlijk!!! Als onvrijwillige comporoeier eis ik dan iig nog een feest!
Nou de ervaren dames mogen wel uitslapen! Wij starten pas om 15.15 (en in de heat ligt naast ons een ex-WK roeister, dat dan weer wel...)
Chick on a mission
  donderdag 19 april 2007 @ 12:23:38 #117
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_48498129
zo, na een weekendje weg even de uitslagen van de Varsity gechecked, die 1e jrs 8 van Okeanos is dus zo slecht nog niet.

Mooi verhaal van de oude 4 finale Michel, gaaf om het vanuit dat perspectief te horen!

A.s. vrijdag weer eens in een 2- stappen sinds...errr....heel, heel lang...
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_48499947
@Ocf81: Blessures zijn kut...heb je al wedstrijden gestart dit jaar?

@Pluizel: Vrouwenroeien is gras zien groeien, daarom starten jullie zo vroeg

@horney_dorney: het gerucht gaat dat okeanos 12 keer per week traint. Kan het me werkelijk niet voorstellen, want dat zou compleet belachelijk zijn met een eerstejaarsploeg. Het vervolg-gerucht is ook dat de helft nu al zwaar overtraind aan het raken is
pi_48500516
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:28 schreef Delnooz het volgende:
@Ocf81: Blessures zijn kut...heb je al wedstrijden gestart dit jaar
nee, ik ga na de randstad weer aan de slag. de randstad komt nog net te vroeg denk ik.
pi_48503566
quote:
Op donderdag 19 april 2007 12:23 schreef horney_dorney het volgende:
zo, na een weekendje weg even de uitslagen van de Varsity gechecked, die 1e jrs 8 van Okeanos is dus zo slecht nog niet.

Mooi verhaal van de oude 4 finale Michel, gaaf om het vanuit dat perspectief te horen!

A.s. vrijdag weer eens in een 2- stappen sinds...errr....heel, heel lang...
Michel

't is Michiel verdorie!!
  donderdag 19 april 2007 @ 16:31:53 #121
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_48505155
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:28 schreef Delnooz het volgende:

@horney_dorney: het gerucht gaat dat okeanos 12 keer per week traint. Kan het me werkelijk niet voorstellen, want dat zou compleet belachelijk zijn met een eerstejaarsploeg. Het vervolg-gerucht is ook dat de helft nu al zwaar overtraind aan het raken is
Volgens mij is het 9 keer. Doordeweeks elke dag 1 keer en in de weekends elke dag 2...
pi_48507802
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:31 schreef Pikhoofd het volgende:

[..]

Volgens mij is het 9 keer. Doordeweeks elke dag 1 keer en in de weekends elke dag 2...
Mwah, ze gaan er niet echt langzaam van, en ik denk dat die coaches wel ervaren genoeg zijn om overtraining te herkennen en te voorkomen .
pi_48512109
Ik denk niet dat de coaches malen om een overtrainde jongen meer of minder bij dé acht. Ze hebben niet voor niets een reserve-4 die ze ronduit misbruiken.

@Pluizel: zat je 's ochtends ook al aan vlot 4? Mijn ploeg is namelijk wel vanaf 4 gestart in de voorwedstrijd.
  vrijdag 20 april 2007 @ 13:23:28 #124
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_48537812
Slecht nieuws, een van de roeiers uit onze ploeg die geblesseerd was, heeft te horen gekregen dat hij 2 maanden rust moet houden.... Als gevolgd daarvan heeft hij besloten om te stoppen met wedstrijdroeien

Natuurlijk is het verstandig om dit te besluiten, maar het is ook erg jammer dat je het seizoen niet eindigd met de 8 waarmee je het seizoen bent begonnen. Bijkomend punt is dat we hard op zoek moeten naar een geschikte vervanger.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_48539012
www.deacht.tv

Hm bij levensbeschrijvingen wel een beetje type brave "all-american-jongens"...
Maarja het blijkt een leuk initiatief
is een arbeider.
  vrijdag 20 april 2007 @ 16:01:15 #126
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_48543957
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:46 schreef De_Brok het volgende:
Ik denk niet dat de coaches malen om een overtrainde jongen meer of minder bij dé acht. Ze hebben niet voor niets een reserve-4 die ze ronduit misbruiken.

@Pluizel: zat je 's ochtends ook al aan vlot 4? Mijn ploeg is namelijk wel vanaf 4 gestart in de voorwedstrijd.
Is dat 'ronduit misbruiken' niet wat overtrokken?
pi_48545463
@ Wan
Gefeliciteerd met je aanstelling nog trouwens
is een arbeider.
pi_48545878
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 16:01 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Is dat 'ronduit misbruiken' niet wat overtrokken?
Och, het blijft Talpa.

Ik bedoelde dus eigenlijk gewoon dat die 4 gewoon voor Jan-doedel meeroeit en in geval van blessures ook gelijk wordt opgeofferd voor Dé Acht. Die jongens kunnen natuurlijk wel promotie maken en daar doen ze het ook voor natuurlijk, maar in principe worden ze gewoon gebruikt...

@Apoc: jullie roeiden toch al vaker met een invaller? Heb volgens mij namelijk al eens wat foto's van jouw ploeg gezien met invallers aan boord. (Op de WW??)
  vrijdag 20 april 2007 @ 17:54:11 #129
123810 Slachtkalf
Beest van een vent
pi_48547267
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:56 schreef Sjobber het volgende:
Niet zo miepen keroppi.

tot morgen, 16.55. We zullen nog wel even zien of je het hele veld aanveegt. Ik zit in de blauwe boot van Nereus
Nu met NOG beter webicon!!!!
pi_48557869
Pfft, prutsers. Bij voorbaat denken dat je kans maakt tegen ons...

Juh, ik hoop opzich nog wel op tijd aan te komen op de bosbaan... schijnt nogal wat gekut te zijn met de NS

Owja... in die ganz geile houten Phocas boot, das waar het allemaal gebeurd. Geloof dat ik het Powerhouse bezet... op 4.
  zaterdag 21 april 2007 @ 01:28:38 #131
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_48561881
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:46 schreef De_Brok het volgende:

Nope, ik heb alleen 's middags een smeltsessie gedaan op dat vlot. Moet zeggen, met anderhalve liter lauw water was het eigenlijk best goed te doen
En het uitzicht was natuurlijk ook niet mis op al die gespierde heren in hun strakke pakjes
  FOK!fossiel zondag 22 april 2007 @ 12:02:51 #132
1455 Keroppi
kool kikker
pi_48593022
Woehoe de Skoll-cup was leuk!

In tegenstelling tot de onervaren 4+ dames mochten wij wel uitslapen en stonden pas om kwart voor twee op de bosbaan. Daar mochten we om kwart voor drie onze voorwedstrijd roeien. Samen met ons lagen daar een andere Orca ploeg (met oud wedstrijdroeisters en zelfs een WK roeister), Nereus (altijd goed voor angst inboezemen ) en een viertje van Gyas wat uit hun dames '06 was opgebouwd.
En wij? Wij zijn gewoon altijd gezellige compo-roeiers geweest

Maar... na de start lag het veld redelijk op een lijn. Superspannend en je trekt je toch wel aan die andere ploegen op. Na de 1500 begon het helaas toch wel uit elkaar te zakken. Gyas raakte wat meer achter, Nereus en de andere Orcaploeg liepen wat uit.
Maar onze derde plek was genoeg voor de A finale! Dus wij waren blij

Daarna moesten we hard opzoek naar een stuurtje, want ehm ja we hadden daar niet echt op gerekend. De finale werd aangevuld met een Tromp en een Saurus ploeg. Dit keer waren helaas na de start Tromp, Nereus en Orca al snel vertrokken en bleven wij achter met de missie om Saurus voor te blijven. Missie geslaagd!
Onze tijd was niks vergeleken met de dames van Tromp.
Maar in de Vlietbokaal zijn we als hoogste geeindigd en hebben dus maximale punten binnengesleept!

Oja en het was lekker weer!
Chick on a mission
  zondag 22 april 2007 @ 15:05:52 #133
123810 Slachtkalf
Beest van een vent
pi_48599212
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 23:08 schreef Sjobber het volgende:
Pfft, prutsers. Bij voorbaat denken dat je kans maakt tegen ons...

(zijn jullie nou een clubacht, of niet? Starten jullie ook andere wedstrijden?)

Ik was overigens dat pluisje op 2
Nu met NOG beter webicon!!!!
pi_48616296
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 13:23 schreef Apoc2003 het volgende:
Slecht nieuws, een van de roeiers uit onze ploeg die geblesseerd was, heeft te horen gekregen dat hij 2 maanden rust moet houden.... Als gevolgd daarvan heeft hij besloten om te stoppen met wedstrijdroeien

Natuurlijk is het verstandig om dit te besluiten, maar het is ook erg jammer dat je het seizoen niet eindigd met de 8 waarmee je het seizoen bent begonnen. Bijkomend punt is dat we hard op zoek moeten naar een geschikte vervanger.
Wat kut man! Ik snap wel dat je die beslissing neemt, je mist dan meer dan de helft van alle korte baan wedstrijden. Die Skollie die met jullie meeroeide wordt het iig niet? Dat is natuurlijk ook niet te doen met trainingen enzo. Onze coach kent een coach van jullie en hij had gehoord dat het wel goed liep bij jullie en hij verwachte ook nog wel veel van jullie, maar dan is zoiets echt heel vervelend.
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_48620341
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:05 schreef Slachtkalf het volgende:

[..]

(zijn jullie nou een clubacht, of niet? Starten jullie ook andere wedstrijden?)
Ik was overigens dat pluisje op 2
Neen, er is iets van 5 keer met elkaar getraind, waarvan 1 of 2 keer met deze voltallige boot. En dat was 3 weken geleden...
Vorige week zondag nog wel met 1 invaller geroeid en hadden we over 1k een 3:15 staan. We hadden dan ook 6:40 als streeftijd, wat opzich ook redelijk haalbaar was.
We wilden ook zoiets neerzetten van: wtf wie zijn dat, en dan gewoon vol door dat veld heen raggen.

Maar het liep gewoon niet, echt he-le-maal niet. Kostte veel te veel moeite om de boot op gang te houden waardoor we al redelijk snel terug zakten. Majah veel oefenen en het komt vanzelf beter bij elkaar. Het is alleen zo, dat dit meer een 'bij elkaar geraapt zootje' was. En veel trainingen zullen waarschijnlijk ook niet volgen.
Ik weet ook niet of ik volgende wedstrijd in de 8+ mee zal roeien... ik roei al veel te veel met andere boten ook mee.
Ik zat overigens op 5.

Zondag ook nog in het H4+ veld gestart, maar ook dat ging niet. Véél te hoog tempo waardoor we al snel dood waren. We hadden afgesproken om max. 28 te gaan varen, maar zijn geloof ik niet onder de 34 gekomen... En daar ga ik kapot van, en als er 1 iemand al niet loopt in de boot tsjah...

Volgende week alweer de Husk Carpit Noctum, woei. Starten we in het H4+ als het goed is. Hoorde dat jullie er dan ook zijn dus das leuk. We hebben alleen nog stuur nodig, das wel kut met de bata, randstad en de dies
pi_48643362
Pff knap kut ook, op de Randstad is Zaterdag het LB8+ veld & zondag LEj8+ en LSA8+ veld in het zelfde blok. Als dat zo blijft dan kunnen we maar 1 dag starten echt jammer, zo is de varsity winnen toch wel iets minder leuk.
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
  maandag 23 april 2007 @ 23:07:59 #137
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_48652167
Jeuj, de skoll cup ging echt super!
Voor het eerst het andere tot nu toe snellere aegirploegje er keihard afgepaald, terwijl zij eerst de hele tijd altijd sneller waren en dat er ook uitgebreid bij ons in kwamen wrijven. Nu hebben we subtiel wraak genomen door gewoon sociaal naar ze toe te huppelen en te vragen hoe het bij hun was gegaan, hihi. Had eindelijk m'n slagritme terug (was het ritme sinds de gyas-hunze nogal kwijt) en dat wierp zijn vruchten af.
Verder 's middags nog een ander aegirdamesregioploegje (leuk voor scrabble) gestuurd. Ze hadden niet zo veel goede moed, want de eerste keer was heel erg bagger gegaan (er zat namelijk ook een roeister in de boot die nog maar een week of 3 roeit). Heb even tijdens het oproeien een heleboel tips erdoorheen gejast en de 1000 meter terug zoveel mogelijk verschillende manieren van in en uittik aangeven geprobeerd en ze waren warempel een halve minuut sneller dan de vorige keer! Was ik toch wel een beetje trots op
Zit nog een beetje in dubio over komend weekend. Ik hoef zelf niks te starten (wij starten de carpit noctem niet), maar zit er wel over te denken om nog wat mensen aan te gaan moedigen bij de randstad. Zal voornamelijk afhangen van het weer. Regen= geen Pluis.
pi_48653232
Yo Pluizel,

Was jij een van degene die niet in een mooi eigeel jasje wist te sturen?
pi_48653625
Kom anders gezellig naar het batavieren-feest, altijd mooi
pi_48654242
Ja, of kom toch naar de Carpit Noctem toe, om een geile glade gele Phocas H4+ te sturen, met een grote kans op een compo-stuurblik
  FOK!fossiel dinsdag 24 april 2007 @ 09:30:18 #141
1455 Keroppi
kool kikker
pi_48658057
Woei! Gisteren echt lekker getrained, en wat is roeien dan toch leuk
Chick on a mission
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:18:20 #142
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_48659203
quote:
Op maandag 23 april 2007 23:43 schreef jw3 het volgende:
Yo Pluizel,

Was jij een van degene die niet in een mooi eigeel jasje wist te sturen?
Ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt, maar Aegir heeft geen eigele jasjes. Omdat ik binnen seconden moest instappen had ik idd niet de tijd om ff m'n wedstrijdvel weer aan te trekken. *ik zat in het groen met witte stippen * Maar het blijft wit met rode ster, of gewoon een rood jasje. (maar ik heb niet zo'n jasje)

Oh en sjobber, volgens mij moet je je van dezelfde vereniging zijn als minstens 1 vd roeiers om te mogen sturen (zo was t iig wel bij de head, toen was ik tijdelijk lid gemaakt van salland ), al is de carpit noctem natuurlijk niet echt zo'n wedstrijd waar er heeeeeel streng gekeken wordt naar wie er in de boot zit. Oh en ik ben ook niet zo heeeeel bijster licht
pi_48659413
Oke, dacht even dat jij van Phocas was, mijn grote excuses, maar heb je in ieder geval dus zien sturen. Ik stond bij de start op dat moment.
Als stuur hoef je niet van dezelfde vereniging te zijn als 1 van de roeiers. Dat mag gewoon meetellen in de combi dus van een andere club zijn. Wel mogen er geen combi ploegen in de club velden varen. Daarnaast mag je tijdens een wedstrijd maar voor 1 vereniging uitkomen.
  dinsdag 24 april 2007 @ 12:09:24 #144
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_48662605
Oh oke, dan mag het dus allemaal gewoon. Een compo stuurblik is natuurlijk altijd supermooi, maar wil je serieus een "vreemd" meisje in je boot?
Zag zondag overigens nog wel iets mafs. Een voorgestuurde tritonboot had blik getrokken, flikkerde bij het erevlot z'n stuurtje in het water, maar vervolgens gingen de slag en het stuurtje niet van positie wisselen! Ik bedoel, doe het dan goed
pi_48662998
Nu ja, we zijn nog aan het kijken binnen onze eigen vereniging.
Maar met een Dies, randstad regatta en een bata op dezelfde dag valt dat dus allemaal niet mee.

Misschien was de slag van die triton boot wel te groot om de boot te gaan sturen vanuit de voorzijde? Niet iedereen past daar zo makkelijk in toch?
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:03:09 #146
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_48666632
Nouja als het echt niet lukt binnen Phocas wil ik jullie wel sturen.
Die slag zag er overigens niet zo heel breed uit qua heupen, maar zou best kunnen hoor.
  FOK!fossiel dinsdag 24 april 2007 @ 14:20:34 #147
1455 Keroppi
kool kikker
pi_48667381
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:21 schreef Sjobber het volgende:
Misschien was de slag van die triton boot wel te groot om de boot te gaan sturen vanuit de voorzijde? Niet iedereen past daar zo makkelijk in toch?
Wij hebben een hoop gladde voorgestuurde viertjes en ik heb echt hele flinke meiden daarin zien passen. Juist makkelijker dan bij boten met een zittende stuur waar de heupbreedte inderdaad voor problemen kan zorgen.
Chick on a mission
pi_48667748
Zaterdag de randstad
pi_48668178
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:20 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Wij hebben een hoop gladde voorgestuurde viertjes en ik heb echt hele flinke meiden daarin zien passen. Juist makkelijker dan bij boten met een zittende stuur waar de heupbreedte inderdaad voor problemen kan zorgen.
Onze gladde voorgestuurde vier is niet echt geschikt voor brede heupjes. Ikzelf ben een behoorlijke lichte unit maar zit er lekker strak in...
Daarnaast zijn die stuurplekjes niet bedoeld voor mensen zwaarder dan 70kg. Als je een zware bal erin propt wil de boot het misschien nog weleens begeven
pi_48670725
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:40 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Onze gladde voorgestuurde vier is niet echt geschikt voor brede heupjes. Ikzelf ben een behoorlijke lichte unit maar zit er lekker strak in...
Daarnaast zijn die stuurplekjes niet bedoeld voor mensen zwaarder dan 70kg. Als je een zware bal erin propt wil de boot het misschien nog weleens begeven
Lengte is ook enigszins nadelig, met mijn 1,90 stuur ik nog weleens onze ~10 jaar oude empacher, en dat gaat redelijk, maar de nieuwe voorgestuurde filippi wordt waarschijnlijk erg lastig. Dan komt de boeg met zijn rug tegen mijn hoofd aan.

En inderdaad het slopen van de boot kan ook een reden zijn. Maar stuur in het water pleuren doe je alleen bij eerste klasserende blik toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')