abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 april 2007 @ 17:25:09 #35
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47931443
Wat is er nu prettiger dan verse zonnenstraaltjes op je gezicht en de hele perceptie van dat gebeuren, terwijl het gewoon een in de fik staande bal gehakt is, draai draai.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 2 april 2007 @ 17:30:31 #36
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47931656
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_47931884
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:25 schreef BaajGuardian het volgende:
Wat is er nu prettiger dan verse zonnenstraaltjes op je gezicht en de hele perceptie van dat gebeuren, terwijl het gewoon een in de fik staande bal gehakt is, draai draai.
mja lekker kankerverwekkend UV licht op je kop, olee maar ik vind het ook een fijn gevoel hoor, alleen zo volmaakt is het allemaal niet.
  maandag 2 april 2007 @ 17:39:30 #38
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47932002
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

mja lekker kankerverwekkend UV licht op je kop, olee maar ik vind het ook een fijn gevoel hoor, alleen zo volmaakt is het allemaal niet.
Als je verder denkt dan goed is dan is het allemaal klote volgens mij. Volgens mij kun je op een bepaald punt maar beter stoppen met verder denken. Ook niet tever vooruit kijken want dan zie je het einde van het bestaan

Simpelweg genieten van het moment en de rest buiten beschouwing laten?
  maandag 2 april 2007 @ 17:46:29 #39
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47932246
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is de invulling die jij er aan geeft he, de waarde, het benoemen, de creatie.
pi_47932525
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:39 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Als je verder denkt dan goed is dan is het allemaal klote volgens mij. Volgens mij kun je op een bepaald punt maar beter stoppen met verder denken. Ook niet tever vooruit kijken want dan zie je het einde van het bestaan

Simpelweg genieten van het moment en de rest buiten beschouwing laten?
Het is inderdaad allemaal klote ja. Daarom moet je hopen op iets beters in plaats van in fantasieverhalen vluchten dat we zelf onze scheppers zijn en in duizenden cycli evolueren naar een hoger niveau en dat biljoenen en biljoenen keren opnieuw. De hele zin van dit leven verdwijnt dan ook als sneeuw voor de toepasselijke zon.
  maandag 2 april 2007 @ 18:05:34 #41
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47932789
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het is inderdaad allemaal klote ja. Daarom moet je hopen op iets beters in plaats van in fantasieverhalen vluchten dat we zelf onze scheppers zijn en in duizenden cycli evolueren naar een hoger niveau en dat biljoenen en biljoenen keren opnieuw. De hele zin van dit leven verdwijnt dan ook als sneeuw voor de toepasselijke zon.
Beter vluchten dan leven in een bestaan vol klote gedachtes Hoewel ik dus echt niet constant vlucht.

Zo zal ieder mens wel eens vluchten tijdens het dagdromen, even weg van de realiteit. Als de zin van het leven verdwijnt dan is het trouwens al helemaal niet meer te harden hier. Ergens moet een drijfveer liggen om door te gaan.

Hopen op iets beters hoeft ook niet altijd vruchten af te werpen. Kan jaren tot tientallen jaren duren voordat er verandering naar voren komt. Dan hoop je op iets beters en wellicht is het niet eens mogelijk dat het naar voren komt.
pi_47933002
quote:
Op maandag 2 april 2007 18:05 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Beter vluchten dan leven in een bestaan vol klote gedachtes Hoewel ik dus echt niet constant vlucht.

Zo zal ieder mens wel eens vluchten tijdens het dagdromen, even weg van de realiteit. Als de zin van het leven verdwijnt dan is het trouwens al helemaal niet meer te harden hier. Ergens moet een drijfveer liggen om door te gaan.

Hopen op iets beters hoeft ook niet altijd vruchten af te werpen. Kan jaren tot tientallen jaren duren voordat er verandering naar voren komt. Dan hoop je op iets beters en wellicht is het niet eens mogelijk dat het naar voren komt.
Ik zeg ook niet dat je constant vlucht ofzo, maar komop, die text van de topicstarter gaat toch helemaal nergens over... als je met zo'n instelling in het leven staat zweef je naar mijn mening ergens op planeet X rond in je eigen fantasiewereld. Het is schrikbarend om te zien hoeveel mensen in dit soort kul geloven tegenwoordig.
  maandag 2 april 2007 @ 18:15:40 #43
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47933094
quote:
Op maandag 2 april 2007 18:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je constant vlucht ofzo, maar komop, die text van de topicstarter gaat toch helemaal nergens over... als je met zo'n instelling in het leven staat zweef je naar mijn mening ergens op planeet X rond in je eigen fantasiewereld. Het is schrikbarend om te zien hoeveel mensen in dit soort kul geloven tegenwoordig.
Wie weet is het laten zien van zo'n visie wel een soort van hobby?

Ik heb vorig jaar ook veel geschreven over zaken die niet 1,2,3 duidelijk zijn of algemeen geaccepteerd, maar het was meer een hobby om zo bezig te zijn dan dat ik er pal achter stond. Het proberen te komen tot een andere visie dan de "normale" was het in mijn geval. Proberen om eens een visie op schrift te stellen voor mezelf en dan hoeft het niet eens helemaal 100 procent waarheidsgetrouw te zijn. Alleen bezig zijn ermee gaf voldoening en zorgde ervoor dat ik een boost aan energy kreeg.

Tegenwoordig hou ik me er minder mee bezig, hoewel ik wel even een juiste input kreeg over volmaaktheid inzien. Juist omdat ik dus de laatste tijd een instelling had dat het klote was, gaf het bericht hier over volmaaktheid een goede impuls om het eens van een andere kant te bekijken. Vanuit doem-denken eens proberen om volmaaktheid in te zien en vervolgens aanvoelen wat het verschil is En dan werkt het dus ook wel Even simpelweg de knop omzetten. Het woord volmaaktheid dat deed het hem dus, een woord als..." Ideaal of perfect" is dan even niet goed genoeg. Soms zorgen woorden dat iets in werking gesteld wordt.

Zo kunnen berichten dus wel wat betekenen

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-04-2007 18:27:32 ]
  maandag 2 april 2007 @ 18:24:13 #44
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47933367
quote:
Op maandag 2 april 2007 18:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
als je met zo'n instelling in het leven staat zweef je naar mijn mening ergens op planeet X rond in je eigen fantasiewereld. Het is schrikbarend om te zien hoeveel mensen in dit soort kul geloven tegenwoordig.
En dat zegt iemand die heilig overtuigd is dat het leven geschapen is door een bebaarde cherubijn
Laat mensen in hun waarde enzulks?
pi_47933451
quote:
Op maandag 2 april 2007 18:15 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Wie weet is het laten zien van zo'n visie wel een soort van hobby?

Ik heb vorig jaar ook veel geschreven over zaken die niet 1,2,3 duidelijk zijn of algemeen geaccepteerd, maar het was meer een hobby om zo bezig te zijn dan dat ik er pal achter stond. Het proberen te komen tot een andere visie dan de "normale" was het in mijn geval. Proberen om eens een visie op schrift te stellen voor mezelf en dan hoeft het niet eens helemaal 100 procent waarheidsgetrouw te zijn. Alleen bezig zijn ermee gaf voldoening en zorgde ervoor dat ik een boost aan energy kreeg.
Ja jij dacht ook dat je een soort god geworden was en de hele schepping ging herschrijven. Je was aan het raaskallen en achteraf is dan ook gebleken dat het allemaal niet kon wat je zei. Maar ik kom dit soort teksten best vaak tegen, is het niet over lichtwerkers dan wel over blauwe creaties of over sterrenkinderen of weet ik veel wat voor onzin. De filosofien zijn echter allemaal hetzelfde: reincarnatie, evolutie naar iets hogers, je ware zelf zoeken, en in dit geval ook een 'grand architect of the universe' aka de spelmeester. Dit zijn occulte filosofien en passen volledig in het new age beeld van 1 wereld, 1 volk, 1 religie, 1 eenheid wat al zo sterk gepropageerd wordt tegenwoordig. En ik stoor me er aan omdat het allemaal onzin is.
quote:
Tegenwoordig hou ik me er minder mee bezig, hoewel ik wel even een juiste input kreeg over volmaaktheid inzien. Juist omdat ik dus de laatste tijd een instelling had dat het klote was, gaf het bericht hier over volmaaktheid een goede impuls om het eens van een andere kant te bekijken. Vanuit doem-denken eens proberen om volmaaktheid in te zien en vervolgens aanvoelen wat het verschil is En dan werkt het dus ook wel Even simpelweg de knop omzetten.

Zo kunnen berichten dus wel wat betekenen
Ja oke, maar dan is het dus slechts de kick van het moment, het onderliggende gevoel verdwijnt echter niet. [/quote]
  maandag 2 april 2007 @ 18:34:41 #46
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_47933717
Ik was de kluts kwijt inderdaad Nog steeds af en toe loopt alles door elkaar maar ik zal niet meer snel schrijven als vorig jaar, dat pad heb ik ondertussen bewandeld dus ik kies een ander pad Sowieso kan ik dat pad niet meer bewandelen omdat ik het heb afgesloten en het heeft me hier gebracht waar ik nu ben en dus vanzelf kan ik niet meer terug.

Over mensen die bezig zijn met alternatieve visies, ik denk dat het een zoektocht is en dat mensen van nature zoeken naar iets. Jij hebt het misschien al gevonden op jou manier, maar ieder mens is anders dus zul je ook mensen hebben die op een ander pad zoeken om te komen tot hun eigen inzichten.

Zo gaan we met zo'n allen in principe allemaal een andere weg op en delen we op een aantal opzichten ook hetzelfde pad. Allemaal woonachtig on planet earth, en allemaal op zoek op een eigen manier. En soms helemaal geen zoektocht maar feest En dan is feesten zelfs zoeken omdat je toch moet weten hoe je moet feesten

Even over mijn verleden met posten. Ik was de weg kwijt een beetje. Ik zocht om uit de depressie te komen en kreeg dubbele dosis anti depressiva en toen kwamen die berichten naar voren. ( Vandaar even de sig aangepast) Een aantal users hier doet erg moeilijk over mijn verleden hier. Simpelweg was het een kwestie van het spoor uit het oog verliezen en dan ga je al snel fout zoeken.

Spoorzoeken is dus een kunst en op het pad blijven ook Zeker als je even noodgedwongen uit het pad geramd wordt. Dan kan het een hele tijd duren voordat je weer op het rechte pad bent met denken en beleven en ervaren en beweren.

[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-04-2007 18:50:41 ]
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:17:01 #47
159605 henkfct
als dr maar rotzooi is
pi_47956007
je kijkt te veel tv.
fc twente 4 life
pi_48298215
Alles is een illusie. Nou ik ben het hier niet mee eens. Ik vond het stukje een leuke metafoor, meer niet. Ik vraag mij ook af wat de heilzame werking zal zijn om alles te beschouwen als een illusie.

Er werd bijvoorbeeld geschreven dat als je dat gaan inzien, of wat eigenlijk bedoeld werd, als je gelooft dat de wereld een spelletje is, dat je dan de wereld op een andere manier gaat zien. Ja, dat klopt helemaal, maar wat dat met de Waarheid of je Zelf te maken hebt weet ik niet. Het roept zelf eerder het idee op dat je je eigen illusies nu bewust aan het scheppen bent.

Niet dat ik vies ben van wat filosofie of gewoon beetje denken over hoe de werkelijkheid in elkaar zit, maar ik hecht er geen waarde aan. Ik vraag mij af of LightGod of iemand anders dat wel doet. Ik geloof namelijk niet in een wereld waarin je zelf de dingen creeert. Ja je creeert je eigen illusies.

Al met al, vond ik dit eerder een product van de ratio. Niet van gevoel of beleving van de waarheid vanuit het hart. Een leuk geesteskindje, maar een lelijk gedrocht vergeleken met de waarheid. Zoals ik ooit gelezen had in een boekje van Ram Tzu (vrije interpretatie):

De Waarheid laat zich niet vatten in woorden,
op het moment dat het is opgeschreven
is het geworden tot onzin.
Een volgende drol
op de mesthoop die wij thans kennen
als de Waarheid

M.a.w alles is een illusie is net zo waar of netzo niet-waar als alles is echt.
Sat
Chit
Ananda
pi_48308565
dit verhaal heeft me iets teveel weg van de matrix om het serieus te nemen.
En dat het allemaal eerder is gebeurd, en dat dit spel ook weer uitgespeeld moet worden doet me erg denken aan
quote:
There is a theory which states that if ever anybody discovers exactly what the Universe is for and why it is here, it will instantly disappear and be replaced by something even more bizarre and inexplicable. There is another theory which states that this has already happened.
nee ik zie niks in deze hele theorie van de TS, ik kan het begrijpen, maar ik zie er persoonlijk niks in
Extremistisch gematigd.
pi_48315112
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:17 schreef henkfct het volgende:
je???????? IK????????????????????????????????????? kijkt (te)????????????? veel tv.
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')