abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48673405
Ik ben nu het eerste boek in het engels aan het lezen en ik vind het stukken beter dan de nederlandse boeken. Binnenkort deel 2 tot 7 maar even bestellen.
jovink over bill van tokio hotel: nee maar serieus ik vind het ene best lekker wijf boeiu dat t een kerel is
verhalen uit het leven van DIE FEUERWEHR (mijn blog dus)
Urzaiz op de fiets gespot meter: 0
Urzaiz doelpunten meter: 0
pi_48680694
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:44 schreef IedeK. het volgende:
Ik weet trouwens wel zeker dat die PDF een fanfic is.
Op de vrijgegeven boekcovers lees je op de binnenflap dat de Order Harry komt ophalen, hier gaat hij gewoon weg met Ron en Hermelien.
Ja, ik heb hem gelezen, maar ik vond hem wel fantastisch eigenlijk.... Als het echte boek zo ongeveer afloopt ben ik helemaal tevreden
Ik heb de PDF zo snel gelezen als ik de andere boeken van Rowling lees. Erg, he?
pi_48680747
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:35 schreef Lod het volgende:

[..]

Ik maak daar uit op Percy hem kende.
Kan hij (Q/K) niet gewoon een bekende zijn geweest van de familie Weasly? Krijg niet de indruk dat het een groot wereldje is.
Ik ben opnieuw begonnen met het eerste boek te lezen. Ik let er nog eens extra op als ik aan dat stuk kom
pi_48682682
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ja, ik heb hem gelezen, maar ik vond hem wel fantastisch eigenlijk.... Als het echte boek zo ongeveer afloopt ben ik helemaal tevreden
Ik heb de PDF zo snel gelezen als ik de andere boeken van Rowling lees. Erg, he?
Ik echt precies hetzelfde!
De laatste avond van 17-00.30 uur in één ruk uitgelezen omdat ik het ook zo spannend vond.
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:08:35 #280
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_48684958
Die fanfic is best wel, eeh, goed.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_48692681
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef leonieke het volgende:

[..]

Over welke PDF hebben we het hier? Waar kan ik die lezen? Als ik de reacties hoor, is het wel de moeite waard...
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
  woensdag 25 april 2007 @ 06:54:05 #282
13250 Lod
Sapere aude!
pi_48693134
Ik ga die pdf pas lezen na het officiële boek, wil nog onbevangen lezen hoe het verhaal eindigt.
GNU Terry Pratchett
pi_48693404
quote:
Op woensdag 25 april 2007 02:37 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Over welke PDF hebben we het hier? Waar kan ik die lezen? Als ik de reacties hoor, is het wel de moeite waard...
  woensdag 25 april 2007 @ 08:05:24 #284
13250 Lod
Sapere aude!
pi_48693576
quote:
Op woensdag 25 april 2007 02:37 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Ik gok op degene wiens link onderaan deze post staat?
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:05 schreef IedeK. het volgende:

[..]

Nieuwe tovenaar?

En als we het toch over fanfiction hebben:
Deze vind ik erg goed en hij heeft ook een prijs voor beste fanfic gewonnen op Mugglenet.
Fallen
GNU Terry Pratchett
pi_48703765
ik wil het ook lezen !!!!!!!!!!
pi_48704179
quote:
Op woensdag 25 april 2007 08:05 schreef Lod het volgende:

[..]

Ik gok op degene wiens link onderaan deze post staat?
[..]
Nope deze:
http://www.blogforpeace.org/blogimages/Harry%20Potter%20&%20the%20deathly%20hallows.pdf

Veel leesplezier!
  woensdag 25 april 2007 @ 16:52:50 #287
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_48709689
Ik heb boek 6 nu bijna voor de 2e keer uit en ik moet toch zeggen, wat een ongelooflijk saai boek is het eigenlijk. Pas de laatste 150-200 pagina's wilde ik echt doorlezen, daarvoor was wegleggen en iets anders doen helemaal niet zo moeilijk... Ik vermoed dat boek 7 wel beter wordt, maar de eerste keer was het me nog niet opgevallen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_48714120
quote:
Idd deze

Voor de rest: sorry dat ik zelf niet meer direct heb kunnen antwoorden en julle in spanning heb laten wachten
pi_48714233
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:28 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik ben opnieuw begonnen met het eerste boek te lezen. Ik let er nog eens extra op als ik aan dat stuk kom
Om met een citaat te antwoorden:
'Is hij altijd zo nerveus?'
'Ja. Arme kerel. Een prima stel hersens. Alles ging goed zolang ie gewoon uit boeken leerde, maar toen nam ie een jaar vrij om veldwerk te doen... Ze zeggen dat ie vampiers heb ontmoet in 't Zwarte Woud en d'r was ook trammelant met een feeks - daarna is ie nooit meer de ouwe geweest. Bang voor z'n leerlingen, bank voor z'n eigen vak - waar heb ik die plu ook weer gelaten?'

Ik had het dus verkeerd begrepen. Krinkel werkte er al voor hij in contact kwam met Voldemort.
  woensdag 25 april 2007 @ 19:18:42 #290
71919 wonderer
pi_48714347
Maar niet als DADA teacher?

In boek zes staat duidelijk dat toen Voldemort voor de tweede keer om een baantje kwam bedelen, het sindsdien vervloekt is, niemand heeft het nog langer dan een jaar volgehouden. Dus misschien heeft Quirrel alleen gestudeerd en geen les gegeven?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_48714395
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:18 schreef wonderer het volgende:

In boek zes staat duidelijk dat toen Voldemort voor de tweede keer om een baantje kwam bedelen, het sindsdien vervloekt is, niemand heeft het nog langer dan een jaar volgehouden. Dus misschien heeft Quirrel alleen gestudeerd en geen les gegeven?
Als ik 1980 als geboortejaar van Harry neem:

1989: Quirrel geeft les op Hogwarts
1990: Jaartje veldwerk, komt Voldie tegen.
1991: 1e jaar Harry, Quirrel geeft weer les.
Some say in ice
  woensdag 25 april 2007 @ 19:21:24 #292
71919 wonderer
pi_48714445
Ja, dat zou ook kunnen, natuurlijk.
pi_48714484
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:17 schreef IedeK. het volgende:

[..]

Ik echt precies hetzelfde!
De laatste avond van 17-00.30 uur in één ruk uitgelezen omdat ik het ook zo spannend vond.

Ik ben op zondagmorgen beginnen lezen, was een beetje lastig dat ik moest eten en heb dan heel de namiddag doorgelezen tot 21.25u. Nog een geluk dat ik toen gedaan had met lezen anders moest CSI Miami maar eens zonder mij uitgezonden worden
Ik vond het spannend, vol emoties, op bepaalde momenten ook verrassend. Echt supergeslaagd
pi_48714533
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:18 schreef wonderer het volgende:

Een jaar vrij zie ik toch echt als een jaartje loopbaanonderbreking (als ze dat kennen in de tovenaarswereld ).

Hmz, maar nu ik jouw quote nog eens goed lees en met mijn man zit te bespreken, klopt er toch iets niet denk ik.
Er heeft het idd nog niemand langer volgehouden dan een jaar sinds Voldemort die job 'vervloekt' heeft. Maar Voldemort is toch voor de 1e verjaardag van Harry die job gaan vragen (want toen Harry een jaar was, is hij 'gestorven'). Dus is het wel wat vreemd dat Quirrel die job dan twee keer heeft gekregen...
pi_48714575
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:22 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik ben op zondagmorgen beginnen lezen, was een beetje lastig dat ik moest eten en heb dan heel de namiddag doorgelezen tot 21.25u. Nog een geluk dat ik toen gedaan had met lezen anders moest CSI Miami maar eens zonder mij uitgezonden worden
Ik vond het spannend, vol emoties, op bepaalde momenten ook verrassend. Echt supergeslaagd
Dito. 20:00 - 2:15 hiero, en de laatste 2 hoofdstukken vanmorgen. Snellezen heeft z'n voordelen, maar ik kon echt niet weg.
Some say in ice
  woensdag 25 april 2007 @ 19:27:36 #296
71919 wonderer
pi_48714689
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:23 schreef leonieke het volgende:

[..]

Een jaar vrij zie ik toch echt als een jaartje loopbaanonderbreking (als ze dat kennen in de tovenaarswereld ).

Hmz, maar nu ik jouw quote nog eens goed lees en met mijn man zit te bespreken, klopt er toch iets niet denk ik.
Er heeft het idd nog niemand langer volgehouden dan een jaar sinds Voldemort die job 'vervloekt' heeft. Maar Voldemort is toch voor de 1e verjaardag van Harry die job gaan vragen (want toen Harry een jaar was, is hij 'gestorven'). Dus is het wel wat vreemd dat Quirrel die job dan twee keer heeft gekregen...
Misschien doceerde Quirrel iets anders voor hij veldwerk ging doen en studeerde hij intussen DA?
pi_48714708
Zou het trouwens raar zijn als we zelfs de fanfiction twee keer lezen?
  woensdag 25 april 2007 @ 19:28:34 #298
71919 wonderer
pi_48714721
Als het goed is, wat boeit het dan?
pi_48714731
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Misschien doceerde Quirrel iets anders voor hij veldwerk ging doen en studeerde hij intussen DA?
Mja, zou idd ook kunnen. Ik blijf erop letten of er hierover iets in de boeken staat...
pi_48714759
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:28 schreef leonieke het volgende:
Zou het trouwens raar zijn als we zelfs de fanfiction twee keer lezen?
Ik zit aan de 5e herlezing. (6e keer totaal gelezen dus.) van een serie hiero. Als 't goed is, why not.

His Dark Materials van Pullman.
Some say in ice
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')