Dat had ik ook bedacht, maar toen ik naar Tuinland reed bleek er water tussen mij en het tuincentrum te lopen. En ik zag nergens een brugquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan had je naar een ander tuincentrum moeten gaan of even een moeten wachten. Dan kon je ze kant en klaar kopen
Dat kan aan verscheidene dingen liggen:quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:25 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat stond niet op de verpakking... ik heb ook wel eens bollen wel water gegeven, maar die kwamen ook niet op.
Ik ben hopeloos met planten, de enige die ik heb zijn cactussen.
Waarom moet het binnen? Gaat het niet sneller in de zon?quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:28 schreef Mark_V het volgende:
@Soemp, je moet ze natuurlijk wel BINNEN voortrekken, anders heb je pas in augustus plantjes. Gewoon plastic eroverheen doen, dan kiemt het een stuk sneller.
Reken op een maand of 2/3 voordat het zooitje bloeit.... kan niet misgaan
tenzij je SaskiaR heet![]()
Nee, ik zou toch echt even wachten tot Mei.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:28 schreef Mark_V het volgende:
@Soemp, je moet ze natuurlijk wel BINNEN voortrekken, anders heb je pas in augustus plantjes. Gewoon plastic eroverheen doen, dan kiemt het een stuk sneller.
Reken op een maand of 2/3 voordat het zooitje bloeit.... kan niet misgaan
tenzij je SaskiaR heet![]()
ik ga niet verkleed, heb ook nog nooit om 12u het boek opgehaald, maar ik was wel van plan om bij de laatste nederlandse versie 's nachts naar de winkel te gaanquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:13 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Jij bent toch hopelijk niet het soort dat om 12 uur in de nacht verkleed als een mislukte heks voor de winkel staat om het nieuwe boek te kopen![]()
wat mij betreft niets, geeft denk ik juist een leuk sfeertjequote:
er zijn mensen die 's nachts in de rij staan als er een nieuwe spelcomputer uitkomt, dat is toch hetzelfde principe? (ja behalve die verkleedpartij, maar ieder z'n meug hequote:Op woensdag 28 maart 2007 17:25 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Sorry hoor maar om nou om 12 uur s'nacht voor de boekwinkel te gaan staan verkleed als heks om een boek te kopen![]()
Inderdaadquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:31 schreef Mark_V het volgende:
Ik kan me inderdaad moeilijk voorstellen hoe je een bol kan laten doodgaan. Als je gewoon grond koopt bij het tuincentrum en hem daar desnoods op z'n kop instopt en heeeel af en toe wat water geeft, leeft hij nog
Een bol kan je desnoods gewoon met zijn "kont" in het water zetten, dan komtie ook gewoon op....
Dat vind ik ook behoorlijkquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:33 schreef Etcetera het volgende:
er zijn mensen die 's nachts in de rij staan als er een nieuwe spelcomputer uitkomt, dat is toch hetzelfde principe? (ja behalve die verkleedpartij, maar ieder z'n meug he
Ik denk juist dat die verkleedpartij datgene is waar Yuri het over heeft. Ik ben het trouwens met hem eens.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:33 schreef Etcetera het volgende:
er zijn mensen die 's nachts in de rij staan als er een nieuwe spelcomputer uitkomt, dat is toch hetzelfde principe? (ja behalve die verkleedpartij, maar ieder z'n meug he
Lekker warm en vochtig, dat plastic.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:31 schreef Soempie het volgende:
En plastic? Krijgen ze dan wel genoeg 'lucht'?
Jij vindt het echt mooi hèquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Inderdaad
Bollen zijn eigenlijk niets meer dan een bonk groei-energie voor de kiem.
En veel bollen kunnen járen in de grond overleven zonder te groeien. En dan..dan is het moment dáár...
Afrikaantjes zijn dus niet vorstvastquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:35 schreef Mark_V het volgende:
Binnen is een veel constanter klimaat (veel bloemen zijn hier helemaal niet inheems, maar gedijen bij veel hogere temperaturen). Eigenlijk wil je een kasje hebben, maar ik neem aan dat je die niet op je balkon hebt staan.
Qua uitzaaien: Het ligt er een beetje aan of je plantjes vorstvast zijn. Als ze vorstvast zijn, kan je nu beginnen met zaaien. Anders moet je nog tot 15 april wachten.... (zodat je ze na ijsheiligen buitenzet). Als je het zooitje gewoon met een koude nacht weer binnen haalt, is er geen probleem....
Voortrekken is in een grote bak mikken. Dan kan je de kiemen na een maand in aparte potjes stoppen zodat ze sneller kunnen groeien (oppotten)
Biologie was één van mijn favoriete vakken én ik kom uit een tuindersfamilie. Dus informatie zat aanwezig in de vorm van een vaderquote:
quote:
blijkbaar nietquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik denk juist dat die verkleedpartij datgene is waar Yuri het over heeft. Ik ben het trouwens met hem eens.
Vrouwen schijnen meer aan een poolboy te hebbenquote:
Ah, afrikaantjes, dat had ik nog niet gelezen. Die kan je zelfs gewoon in mei in de grond mikken, die komen altijd wel uit.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:37 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Afrikaantjes zijn dus niet vorstvast
Wist ik veel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:38 schreef Mark_V het volgende:
But why van die lelijke stinkende krengen![]()
Ik vind er ook niets aan. Maar je kunt ze tegenwoordig ook geurloos kopen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:38 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Ah, afrikaantjes, dat had ik nog niet gelezen. Die kan je zelfs gewoon in mei in de grond mikken, die komen altijd wel uit.
But why van die lelijke stinkende krengen![]()
Mijn moeder komt ook uit een tuindersfamiliequote:Op woensdag 28 maart 2007 17:37 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Biologie was één van mijn favoriete vakken én ik kom uit een tuindersfamilie. Dus informatie zat aanwezig in de vorm van een vader
Het was jouw voorstel!quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:41 schreef Nembrionic het volgende:
Whehehe
wat midden in de nacht kan kan ook achten tot morgenquote:
En daar kom je nu mee. Ik vroeg vanmiddag tips.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:41 schreef Nembrionic het volgende:
Ik had trouwens dingen gekocht als hyacinthen, druiventrosjes, viooltjes, cyclamen, hortensias.
Dat soort dingen.
Eeeeh..staan die ook op het zakje? Want je hebt verschillende soorten Afrikaantjes he?quote:
Ja, die dus niet he. Ieeee, die zijn echt lelijkquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Eeeeh..staan die ook op het zakje? Want je hebt verschillende soorten Afrikaantjes he?
De meest bekende zijn deze lelijke gedrochten:
Nou zeg, op het zakje staat van wel. Mét foto.quote:
Weet je het zeker? Staat er een foto op het zakje?quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:43 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ja, die dus niet he. Ieeee, die zijn echt lelijk![]()
Goed, dan heb ik dus de achterneef.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:44 schreef Mark_V het volgende:
Dat is wel het enige echte "afrikaantje", wat soemp laat zien is zijdelingse familie, die inderaad een stuk mooier is.
Nee hoor. Allemaal zelfde familie, zelfde geslacht. Alleen een ander soort.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:44 schreef Mark_V het volgende:
Dat wat nem laat zien is wel het enige echte "afrikaantje", wat soemp laat zien is zijdelingse familie, die inderaad een stuk mooier is.
Nops..quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:46 schreef Mark_V het volgende:
Volgens mij zijn die dingen van soemp een crossbreed tussen verschillende afrikaantjessoorten....
Het viel me ook al opquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:47 schreef Soempie het volgende:
Wat is dat toch met Mark en jou, NemJullie liggen de laatste dagen steeds een beetje in de clinch
Nem heeft mij bedrogen... met een vrouw nog welquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:47 schreef Soempie het volgende:
Wat is dat toch met Mark en jou, NemJullie liggen de laatste dagen steeds een beetje in de clinch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |