Daar gaat het niet om, het gaat om het recht op de vrije meningsuiting, niet om de plicht om te zwijgen als de liefhebbers van sprookjesboeken dat willen. Want dat is wel wat je via een laffe omweg betoogt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
die woorden van achterlijke beerput laat ik maar voor wat ze zijn en daar waar ze horen: voor je eigen rekening dus.
Wat heeft ze er feitelijk mee bereikt? niets, maar dan ook niets anders dan pure verdere polarisatie. Halleluja, wat zijn we er toch mee opgeschoten.....?
Tja, kennelijk mist ze het takt om vermeende achterheden aan de kaak te stellen......Want je wilt toch niets anders dan een vruchtbaar constructief overleg? Je wilt toch iets bewerkstelligen ipv haat zaaien?
Die teksten, en het domme geloven daarvan, zijn juist een provocatie t.o.v. elk rationeel denkend mens. Maar die pleiten juist niet voor censuur.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Vind ik ook. Alles is wmb bespreekbaar. Maar ik maakte hier bezwaar om met die teksten doelbewust anderen gaat provoceren.....
Ik zeg alleen dat kwetsen en provoceren niet verplicht is. Wat bereik je daar immers mee, behalve verdere polarisatatie en groeiende haat tussen groeperingen? Winst?quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat om het recht op de vrije meningsuiting, niet om de plicht om te zwijgen als de liefhebbers van sprookjesboeken dat willen. Want dat is wel wat je via een laffe omweg betoogt.
Als je die teksten niet moet, dan lees je ze toch niet? Wie verplicht jou om die teksten te lezen?quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die teksten, en het domme geloven daarvan, zijn juist een provocatie t.o.v. elk rationeel denkend mens. Maar die pleiten juist niet voor censuur.
Je vraagt tussen de regels door een uitzonderingspositie voor bepaalde teksten. Daar kan geen enkel rationeel mens voor zijn. Met je eis dat teksten nut hebben, probeer je het vrije woord in te perken zonder het te hoeven toegeven. Laf.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zeg alleen dat kwetsen en provoceren niet verplicht is. Wat bereik je daar immers mee, behalve verdere polarisatatie en groeiende haat tussen groeperingen? Winst?
Dat doe ik ook, maar jij eist respect voor bepaalde teksten. Dat is onaanvaardbaar.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Als je die teksten niet moet, dan lees je ze toch niet? Wie verplicht jou om die teksten te lezen?
Hoe kom je daarbij? Je kan wel alles tussen mijn regels "zelf gaan invullen"?quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je vraagt tussen de regels door een uitzonderingspositie voor bepaalde teksten.
Je verzint nu een probeem die er nu niet is.quote:Daar kan geen enkel rationeel mens voor zijn.
Ik eis helemaal niet dat die teksten nut hebben. Dat bepaalt het individu zelf maar. Een ander kan mij de Koran toch ook niet door de strot drukken? Ik lees de koran ook niet. Maar ik zal er anderen niet mee kwetsen, omdat het gewoon niet nodig is.quote:Met je eis dat teksten nut hebben, probeer je het vrije woord in te perken zonder het te hoeven toegeven. Laf.
ik zeg alleen dat het geen plicht is om die teksten respectloos te gebruiken.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, maar jij eist respect voor bepaalde teksten. Dat is onaanvaardbaar.
Dank, Sickie. Het werd geen 2006, zoals jij graag wou, maar je hebt weer eens je zin met een POLmod gekregenquote:Op woensdag 28 maart 2007 22:45 schreef Sickie het volgende:
Nu ben je nog meer blauwbil dan eerst meiske. Gefeliciteerd, dit had al veel eerder moeten gebeuren.
Dank jullie beide. Kom vaker posten!quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:47 schreef WeirdMicky het volgende:
Nogmaals hoera voor Sigme.Ook namens K-billy, die er op dit moment niet is.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:39 schreef WeirdMicky het volgende:
En God is een klootzak!
Ownee, hij bestaat niet.
Was heel benieuwd hoe lang dat zou blijven staan.....quote:Wat verwachten we van jou als user ?
Het voornaamste is dat we verwachten dat je je op fatsoenlijke wijze gedraagt tegenover je medeposters, dat je je aan de Nederlandse wetgeving houdt en dat je de instructies van moderators en (forum)admins opvolgt.
Verder reageer je natuurlijk ontopic, probeer je niet ongepast lollig te doen in serieuze forums en topics en laat je de modjes en (forum)admins bepalen wat wel en geen slotje verdient en wie wel of geen ban moet krijgen. Ook gaan we ervan uit dat je niet onnodig kwetsend, schokkend of storend gedrag vertoont of dergelijke plaatjes post.En natuurlijk verwachten we dat je FAQ's leest. Bijna elk subforum heeft ze en het is aan te raden deze door te lezen voordat je in het specifieke subforum post. Sommige regels kunnen afwijken van deze policy.
bron policy FOK!
Nee hoor. En zeiken doe ik doorgaans op de plee.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:43 schreef kLowJow het volgende:
EchtGaaf, je bent wel een beetje een zeikerd hè.
Nou... Ik vind het niet nodig iemand op zo'n manier met mijn mening te confronteren, zeker waar het gevoelige onderwerpen als geloof betreft, maar wanneer je op zo'n manier over een onderwerp door blijft zagen kun je dergelijke reacties verwachten. Ga je dan ook nog eens verongelijkt doen omdat zulke posts niet worden verwijderd dan kom je wel erg zeikerig over hoor.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee hoor. En zeiken doe ik doorgaans op de plee.![]()
Ik weet, ik weet het...Maar wat is alternatief. Zijn er echt geen grenzen?quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:55 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nou... Ik vind het niet nodig iemand op zo'n manier met mijn mening te confronteren, zeker waar het gevoelige onderwerpen als geloof betreft, maar wanneer je op zo'n manier over een onderwerp door blijft zagen kun je dergelijke reacties verwachten. Ga je dan ook nog eens verongelijkt doen omdat zulke posts niet worden verwijderd dan kom je wel erg zeikerig over hoor.
Ja, wil ik best hoor. Maar nogmaals er zijn ook grenzen toch?quote:Probeer het eens op een andere manier?
Je komt gewoon niet meer van je imago als knuffelatheist af.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:55 schreef Godslasteraar het volgende:
ik begrijp dan ook niet zo goed wat ik nóg moet doen om gebanned te worden, zou men (=the powers that be) mij soms niet serieus nemen?![]()
De kans is niet heel groot - bij gebrek aan voldoende zuurgraad moet ik mij tegenwoordig met azijn besprenkelen na het douchen, anders vallen er gaten in mijn huid (authentiek).quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:20 schreef Bellarmine het volgende:
Ik hoop wel dat je niet gaat verzuren, Sigme.
Ik ben gerustgesteld, het zou toch ook zonde zijn?quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:28 schreef sigme het volgende:
De kans is niet heel groot - bij gebrek aan voldoende zuurgraad moet ik mij tegenwoordig met azijn besprenkelen na het douchen, anders vallen er gaten in mijn huid (authentiek).
En ik ben toch veels te gemoedelijk om zurig te worden. Bij boosheid ga een een uurtjes schaapjes kijken. Kauw, herkauw, nog eens omdraaien, gaap, kauw, herhauw. Wat een rust.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |