abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47729989
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:22 schreef rood_verzet het volgende:

in feite.
.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:24:27 #152
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_47730038
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, Koerden ook... zal ze vast niet snel toelaten...
T argument is dat het daar en teringbende is; niet dat ze Soen danwel Sji-iet zijn.
Echter opvang in de omgeving lijkt mij ook meer gewenst, maar goed. Ik ben benieuwd naar haar verdere argumentatie voor t één en ander...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  Donald Duck held dinsdag 27 maart 2007 @ 22:24:42 #153
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47730054
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:21 schreef Posdnous het volgende:
Oh nee, de 'opbouw' . .
Dat is Afghanistan
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:25:40 #154
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47730106
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:24 schreef descendent1 het volgende:
T argument is dat het daar en teringbende is; niet dat ze Soen danwel Sji-iet zijn.
Echter opvang in de omgeving lijkt mij ook meer gewenst, maar goed. Ik ben benieuwd naar haar verdere argumentatie voor t één en ander...
Ik ook. In het verleden was ze niet zo goed in argumenteren. In Basra, waar de sjiieten zitten, is het ook een bende, maar die laat ze kennelijk niet toe.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47730161
Er staat centraal-Irak, daar wonen zowel soennieten, sji'ieten als Koerden.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:28:44 #156
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_47730265
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:22 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het echte verzet. Moet ik nu aan Che denken?
Wordt Che er weer met de haren erbij gesleept...

"Bomauto's, zelfmoordaanslagen: het beeld van de oorlog in Irak in de grote media is dat van een groep terroristen geleid door Al-Zarqawi. Is het verzet tegen de bezetting echt aan het verworden tot een blind terrorisme, dat meer Iraakse burgers doodt dan Amerikaanse soldaten?
Mohammed Hassan (kwaad): Het probleem is dat het echte verzet, geleid door de generale staf van het verzet (dat de belangrijkste verzetsgroepen bijeenbrengt) geen weerklank vindt in de grote media. Een nationaal kopstuk van het verzet verklaarde vanuit Jordanie: 'er bestaan in Irak twee soorten verzet: een echt verzet met een nationaal plan om de bezetter te verjagen, dat het Amerikaans leger en zijn plaatselijke medestanders aanvalt; en een vals verzet, opgericht om het echte verzet te discrediteren, dat moskeeen en markten tot doelwit neemt.'

Wie is dat, het Iraakse verzet?
pi_47730376
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:00 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Die puinhoop maken de Irakezen toch echt zelf. De Duitsers en de Japanners gedroegen zich een stuk beter tijdens hun bezetting.
kijk, de kern van de zaak is "Het Goede Gevoel" dat zij, de moralisten, die lijden onder een dwangmatig geweten, ten koste van alles moeten verkrijgen. Als ordinaire junkies zoeken deze lijdende mensen problemen op waarna ze op basis van hun geweten "Het Juiste Handelen" definiëren. En "Het Juiste Handelen" geeft deze junkies "Het Goede Gevoel" van een Zuiver Geweten. Of dat "Het Goede Gevoel" ten koste gaat van anderen is irrelevant. Buurten die veranderen in ghetto's, irrelevant want "Het Goede Gevoel" vereist een ruimhartig asielbeleid. Dat Nederland gebukt gaat onder een golf van criminaliteit, irrelevant, want niets mag "Het Goede Gevoel" in gevaar brengen. En zo vereist Het Zuivere Geweten dat "wij" ten minste medeverantwoordelijk zijn voor de ellende in Irak, en zullen wij boeten en offers moeten brengen opdat de moralisten zich kunnen laven aan "Het Goede Gevoel", aan de zekerheid moreel hoogstaand te zijn, en daar mogen van de dwangmatige moralist de belangen van een land aan opgeofferd worden.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:31:08 #158
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_47730390
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:58 schreef Tikorev het volgende:
Waarom zouden wij in godsnaam mensen moeten opvangen uit landen hier duizenden kilometers vandaan?
Omdat Nederland mede verantwoordelijk is voor de teringbende die er nu in Irak is misschien?
  Donald Duck held dinsdag 27 maart 2007 @ 22:33:27 #159
46149 __Saviour__
pi_47730518
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Omdat Nederland mede verantwoordelijk is voor de teringbende die er nu in Irak is misschien?
Maar natuurlijk. In welk opzicht dan?
Als Nederland had gezegd 'we zijn tegen de oorlog' was de situatie nog exact hetzelfde. Nederland heeft geen enkele verantwoording of verplichting in deze zaak.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_47730575
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:

teringbende
Zijn niet de Irakezen zelf daar voor verantwoordelijk?
pi_47730646
"Als Nederland had gezegd 'we zijn tegen de oorlog' was de situatie nog exact hetzelfde. Nederland heeft geen enkele verantwoording of verplichting in deze zaak."

Jack McCoy zou lachend de rechtbank uit rollen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:37:03 #162
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47730718
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:30 schreef Godslasteraar het volgende:
kijk, de kern van de zaak is "Het Goede Gevoel" dat zij, de moralisten, die lijden onder een dwangmatig geweten, ten koste van alles moeten verkrijgen. Als ordinaire junkies zoeken deze lijdende mensen problemen op waarna ze op basis van hun geweten "Het Juiste Handelen" definiëren. En "Het Juiste Handelen" geeft deze junkies "Het Goede Gevoel" van een Zuiver Geweten. Of dat "Het Goede Gevoel" ten koste gaat van anderen is irrelevant. Buurten die veranderen in ghetto's, irrelevant want "Het Goede Gevoel" vereist een ruimhartig asielbeleid. Dat Nederland gebukt gaat onder een golf van criminaliteit, irrelevant, want niets mag "Het Goede Gevoel" in gevaar brengen. En zo vereist Het Zuivere Geweten dat "wij" ten minste medeverantwoordelijk zijn voor de ellende in Irak, en zullen wij boeten en offers moeten brengen opdat de moralisten zich kunnen laven aan "Het Goede Gevoel", aan de zekerheid moreel hoogstaand te zijn, en daar mogen van de dwangmatige moralist de belangen van een land aan opgeofferd worden.
Uiteraard. Ik woon in een Vogelaarwijkje, dus ik ga binnenkort eens lekker "Het Goede Gevoel" van Communisten Ella inspecteren.
  Donald Duck held dinsdag 27 maart 2007 @ 22:37:32 #163
46149 __Saviour__
pi_47730737
quote:
Als Nederland had gezegd 'we zijn tegen de oorlog' was de situatie nog exact hetzelfde. Nederland heeft geen enkele verantwoording of verplichting in deze zaak."

Inhoudelijk reageren zou ook kunnen, ipv een semilollige opmerking plaatsen. Volgens jou is nederland dus wel verantwoordelijk. En hoe dan wel?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:37:43 #164
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47730748
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:35 schreef Monidique het volgende:
"Als Nederland had gezegd 'we zijn tegen de oorlog' was de situatie nog exact hetzelfde. Nederland heeft geen enkele verantwoording of verplichting in deze zaak."

Wie plaatst die bommen? Pleegt die aanslagen?
pi_47730835
Nee, hoor, het gaat om de absurde redenatie 'of ik nou meedeed of niet, men had het toch wel gedaan, dus ik kan niet verantwoordelijk zijn'. Hilarisch.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:39:47 #166
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_47730857
Nederland heeft zich met de situatie bemoeid, makkelijk zat. Als Nederland zich altijd objectief had opgesteld en zich met de hele kwestie niet bemoeid zou hebben, zou Nederland zich nu ook niet geroepen hoeven voelen Irakezen binnen te laten.
pi_47730877
Alleen is er geen directe oorzaak-gevolg relatie aan te wijzen.
pi_47730936
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:

Nederland heeft zich met de situatie bemoeid, makkelijk zat. Als Nederland zich altijd objectief had opgesteld en zich met de hele kwestie niet bemoeid zou hebben, zou Nederland zich nu ook niet geroepen hoeven voelen Irakezen binnen te laten.

"Kijk mensen, hier beloven ze plechtig dat we binnenkort echt mogen kijken of ze massavernietigingswapens hebben."
  Donald Duck held dinsdag 27 maart 2007 @ 22:41:38 #169
46149 __Saviour__
pi_47730947
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:39 schreef Monidique het volgende:
Nee, hoor, het gaat om de absurde redenatie 'of ik nou meedeed of niet, men had het toch wel gedaan, dus ik kan niet verantwoordelijk zijn'. Hilarisch.
Zo zit het dus wel. Nederland heeft écht geen enkele verplichting om mensen op te nemen.
Maar je kunt je commentaar op mijn opmerking nog steeds niet goed verwoorden blijkbaar. Kom eens met echte argumenten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held dinsdag 27 maart 2007 @ 22:42:55 #170
46149 __Saviour__
pi_47731002
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Het is alleen maar een idee van dat domme mens met d'r verstoorde wereldvisie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_47731049
O ja, Adolf Hoessein, . Eerder impotente, ongevaarlijke, zij het tirannieke Hoessein. Op een berg olie.
pi_47731114
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:41 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zo zit het dus wel. Nederland heeft écht geen enkele verplichting om mensen op te nemen.
Maar je kunt je commentaar op mijn opmerking nog steeds niet goed verwoorden blijkbaar. Kom eens met echte argumenten.
__Saviour__, ik betwijfel of dat nut heeft.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:46:03 #173
125878 Gabry
Lento Violento
pi_47731150
De oorlog was met name tegen Iraakse soennieten
Stel dat Nederland verantwoordelijk zou zijn voor de situatie in Irak, wat niet het geval is, dan moet je ze toch juist extra controleren?
Wij zijn immers mede verantwoordelijk voor de oorlog tegen het soennitische regime
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:46:31 #174
121310 venomsnake
El Saltador
pi_47731175
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Betaal jij er ook aan mee?
Ben je gek? Ik ben van de SP, betalen laat ik aan anderen over..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Donald Duck held dinsdag 27 maart 2007 @ 22:46:51 #175
46149 __Saviour__
pi_47731190
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:45 schreef Monidique het volgende:
__Saviour__, ik betwijfel of dat nut heeft.
Laat dan maar joh. Je weigering en eromheen praten zegt genoeg. Probeer voortaan niet op die tour te gaan als je toch niet kunt doorzetten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')