Verpatsen!quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:25 schreef ijsbrand-simon het volgende:
net gejat: Porsche Carrera GT slijtage 2%
waar kan ik die het beste voor gebruiken? bankoverval?
Met iveau 6 kan het volgens mij wel, ligt meer aan je R&D (scherm Kantoor)quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
ik houd niet van bier en ik denk dat ik als niveau 6 'em nog niet mag kopen. Tevens heb ik nog geen geld. Ben wel weer begonnen met geld witwassen
quote:Er zijn 3 updates/ronden per week, op maandag- woensdag- en vrijdagochtend tussen 06.30 en 08.15.
ja, maar je kan je r&d wel al aanzetten, want duurt veel rondes voor ie op peil isquote:Op dinsdag 10 april 2007 18:48 schreef Americanidiot het volgende:
nee Spikey, moet nivo 5 hebben om R&D te hebben
nope dat gaat niet, er staatquote:Op dinsdag 10 april 2007 23:51 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
ja, maar je kan je r&d wel al aanzetten, want duurt veel rondes voor ie op peil is
nog ff wachten dusquote:Vanaf niveau 5 kun je hier onderzoek doen en zo meer bedrijfssoorten ontwikkelen en bouwen. Ook is het dan mogelijk om zelf groothandels te bouwen en vervolgens meer met andere deelnemers te handelen.
dat is ook mijn doelquote:Op woensdag 11 april 2007 01:13 schreef beertenderrr het volgende:
morgen weer lekker cashen en een nieuwe winkel openen
Oh, ok.. Ook goedquote:Op woensdag 11 april 2007 00:10 schreef Eronymus het volgende:
[..]
nope dat gaat niet, er staat
[..]
nog ff wachten dus![]()
Aandelen van andere deelnemers kopenquote:Op woensdag 11 april 2007 09:17 schreef Misanthropist het volgende:
kinders, ik heb last van booming business. na al mijn inkopen heb ik nog zo'n ¤ 15.246.414 over
jullie nog leuke ideeën waaraan ik het zal besteden?
heb ik ook gedaan en ik heb een maximaal aantal winkels bijgebouwdquote:Op woensdag 11 april 2007 09:55 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
Aandelen van andere deelnemers kopen
aan mijn bedrijf schenkenquote:Op woensdag 11 april 2007 09:17 schreef Misanthropist het volgende:
kinders, ik heb last van booming business. na al mijn inkopen heb ik nog zo'n ¤ 15.246.414 over
jullie nog leuke ideeën waaraan ik het zal besteden?
viel me ook op, in ronde 2 stond ik al in de top 30 van mijn stadquote:Op woensdag 11 april 2007 10:06 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
heb ik ook gedaan en ik heb een maximaal aantal winkels bijgebouwd
er zitten trouwens zo vreselijk veel lomp slechte spelers tussen dat ik absoluut geen aandelen van ze zou willen kopen
of je moet ook zo'n lomp slechte speler zijn dat je niet ziet dat het lomp slechte spelers zijn![]()
5x achter elkaar is failliet.quote:Op woensdag 11 april 2007 10:33 schreef Eronymus het volgende:
Hier gaat ie lekker, sta nu 25 van m'n stad qua vermogen en 10e qua omzet.
(en dat met maar 3 winkels).
Ow je krijgt trouwens een waarschuwing op je hoofdscherm als je 5x achter elkaar in de min zit.... Heb nu nog 300.000 over, ga misschien nog iets meer voorraad inkopen.
Jep, gewoon klein beginnen en dan groeit het als het goed is vanzelf.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:30 schreef Eronymus het volgende:
dat hoeft toch niet Jump.... begin met simpele winkels (bv groente). Koop zo'n 10.000 van elk product doe lekker wat reclame. en dan de prijs omhoog als je alles verkocht krijgt.
Twee accounts aanmaken kan niet. Dan wordt je eruit geflikkerd.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:42 schreef Jump het volgende:
Ik ga deze avond eens die site op mijn gemak bekijken en desnoods gewoon twee account aanmaken. En niet de tutorial uit de OP volgen om snel aan geld te geraken
Inderdaad. Maar eerst even kijken hoe het zit met huidig bedrijfje. Desnoods even verkopen en volledig overnieuw beginnen.quote:
Er is toch een reden waarom je niet 2 accounts mag hebben, doe dat dan ook gewoon niet. Hoe moeilijk is het nou om gewoon de regels van het spelletje te volgen?quote:Op woensdag 11 april 2007 14:39 schreef Jump het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar eerst even kijken hoe het zit met huidig bedrijfje. Desnoods even verkopen en volledig overnieuw beginnen.
blijkbaar is dat TE moeilijkquote:Op woensdag 11 april 2007 15:08 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Er is toch een reden waarom je niet 2 accounts mag hebben, doe dat dan ook gewoon niet. Hoe moeilijk is het nou om gewoon de regels van het spelletje te volgen?![]()
Op die manier mag het inderdaad wel. Dan is er ook niets aan de hand.quote:Op woensdag 11 april 2007 15:20 schreef Jump het volgende:
In mijn laatste post staat er toch dat ik eerst even ging kijken hoe het nu allemaal in elkaar zit? Ik heb onlangs pas ene gebruiker aangemaakt en vlug vlug wat dingen ingevuld. Waarschijnlijk niet allemaal de meest optimale, en misschien ook de foutste dingen. Als het me niet lukt schrap ik wel even mijn huidig bedrijfje en start dan een ander. Dan heb je er toch ook geen twee tegelijkertijd?
Is daar al iets over bekend?quote:Op woensdag 11 april 2007 15:25 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
Op die manier mag het inderdaad wel. Dan is er ook niets aan de hand.
Maar zodra je met twee accounts tegelijk gaat spelen, mag je niet meedoen met onze clan!![]()
![]()
Heeft iemand al genoeg crime punten?quote:Op woensdag 11 april 2007 15:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Is daar al iets over bekend?![]()
als je begint met een groenteboer heb je na een paar rondes genoeg geld over om alles lekker uit te zoeken hoorquote:Op woensdag 11 april 2007 15:20 schreef Jump het volgende:
In mijn laatste post staat er toch dat ik eerst even ging kijken hoe het nu allemaal in elkaar zit? Ik heb onlangs pas ene gebruiker aangemaakt en vlug vlug wat dingen ingevuld. Waarschijnlijk niet allemaal de meest optimale, en misschien ook de foutste dingen. Als het me niet lukt schrap ik wel even mijn huidig bedrijfje en start dan een ander. Dan heb je er toch ook geen twee tegelijkertijd?
die winst haal je er knetterhard uit: de kwaliteit van je winkel schiet omhoog, waardoor je weer meer verkoopt en meer winst maakt, etc.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:21 schreef Jump het volgende:
Man, die reclame is duurHopelijk haal ik me winst er uit
Na een paar weken zal het pas goed beginnen lopen, dan kan je de gang van zaken wat en ga je misschien wat meer proberen. Wachten op de volgende update nu.
Heb sinds gisteren weer twee extra ijsboeren. Heb er nu 6!quote:Op donderdag 12 april 2007 07:42 schreef Americanidiot het volgende:
'k heb nu net een 4e groenteboer geopento/
Heb gisteren weer een Telecomshop gebouwd. heb er nu 4, daarnaast 3 ijsboeren en 1 kledingszaakquote:Op donderdag 12 april 2007 10:04 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
Heb sinds gisteren weer twee extra ijsboeren. Heb er nu 6!![]()
Heb ook nog 11 cafés, 4 groothandels en een fabriek.quote:Op donderdag 12 april 2007 10:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Heb gisteren weer een Telecomshop gebouwd. heb er nu 4, daarnaast 3 ijsboeren en 1 kledingszaak
Geen winst mee te behalen, of wat?quote:Op donderdag 12 april 2007 10:15 schreef ChickenSpikey het volgende:
Fabriek staat et koop.
Wil misschien ook 1 groothandel wegdoen..
Als de fabriek op volle toeren draait loopt het fantastisch, maar ik heb hem iets te vroeg gekocht.quote:Op donderdag 12 april 2007 11:04 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Geen winst mee te behalen, of wat?
mooi verkooppraatje om van je verliesdraaiers af te komenquote:Op donderdag 12 april 2007 11:37 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
Als de fabriek op volle toeren draait loopt het fantastisch, maar ik heb hem iets te vroeg gekocht.
Je moet voor een paar miljoen inkopen doen wil hij op volle toeren draaien. Je haalt het er daarna wel uit, maar je moet wel het geld hebben om in te kopen.
Voor wat betreft de groothandel: Heb drie café groothandels. Op twee daarvan heb ik een etage laten bouwen en dus heb ik er twee met dubbele voorraad. De derde is dus en beetje overbodig geworden..
ik wil dat het al vrijdag isquote:Op donderdag 12 april 2007 11:43 schreef ChickenSpikey het volgende:
haha, vast!
Maar verlies draaien ze niet hoor. Alleen de fabriek wel, maar dat komt omdat er bijna geen voorraad is nu
Ik ben meteen begonnen met het helen van containers. Soms zit het mee, en soms zit het tegen. Meerdere containers gehad waar ik dik verlies op maakte, maar heb ook containers gehad waar voor een half miljoen aan materiaal in zat.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:13 schreef terme het volgende:
ik speel ook net 3 ronden mee en heb de tutorial in het begin van het forum gevolgd.
ik heb inmiddels 3 groenteboeren en 1 melkboer. alleen nu is mijn vraag of ik beter al direct moet beginnen met helen van containers ofdat ik het geld beter eerst kan steken in nieuwe winkels.
In het begin heb ik wat goedkoop personeel gehuurd maar nu ik beter persooneel koop gaat het nog beter
Het doel voor morgen is om weer 1 of 2 nieuwe winkels te kunnen openen.
zodra iemand genoeg crimi punten heeft (200 of meer) komt de FOK!-clan erquote:Op vrijdag 13 april 2007 10:20 schreef terme het volgende:
Goede ronde deze keer. container toch maar geheeld en meteen 5 ton eruit dus dank voor de tip sandyman. Bankoverval is ook gelukt niet veel uitgehaald maar toch leuk om te zien![]()
Alle producten zijn verkocht of niet heel veel van over dus ben erg tevreden deze ronde met het resutltaat.
Heb gbesloten om maar te gaan investeren in nieuwe winkels en heb een lening afgesloten. ik heb ook meteen twee nieuwe winkels geopend. een kledingzaak en drogist na alle groentezaken wilde ik eens wat anders![]()
ik zag dat er iets was van een fok clan? is daar al meer over bekend?
je bent niet de enige die iets vergeten wasquote:Op vrijdag 13 april 2007 10:11 schreef Misanthropist het volgende:
fuckzooi
vergeten prijzen aan de producten van mijn nieuwe winkels te hangen.
Volgende ronde kan ik mijn eerste groothandel bouwen, moet ik nog ergens op letten?
00ps, das kl*te!quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:11 schreef Misanthropist het volgende:
fuckzooi
vergeten prijzen aan de producten van mijn nieuwe winkels te hangen.
Volgende ronde kan ik mijn eerste groothandel bouwen, moet ik nog ergens op letten?
Een groothandel van het grootste formaat kan alle goederen verkopen die een winkel ook kan verkopen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:33 schreef Misanthropist het volgende:
hoeveel kan je btw in 1 groothandel verkopen? kan je ook meerdere producten in 1 groothandel verkopen?
Als er 'een beste' zou zijn, dan zou iedereen dat natuurlijk verkopen. Het is en blijft marktwerking. Soms gaan de kledingzaken beter, later weer de cafe's, en dan weer computerzaken. Dat varieert.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:15 schreef Jump het volgende:
Woei, na een ronde gespeeld te hebben sta ik in Assen, hoofdkantoor daar, als op plaats 10 met vermogen
Nu de rest nog wat omhoog. Maandag genoeg winst binnen denk ik om nog een winkeltje te starten. Wat is het beste buiten de groenteboeren? En was is ook een goede stad ervoor?
Dank voor de tip. ik denk dat ik dit weekend eens alles ga overlopen om te zien wat er momenteel allemaal mogelijk is. Momenteel in Antwerpen dus geen scootershop of een snackbar openenquote:Op vrijdag 13 april 2007 11:22 schreef terme het volgende:
ik kijk zelf altijd bij markt bij kantoor en dan kun je kijken bij marktaandeel en daart staan hoeveel bedrijven er moeten zijn en hoeveel er zijn. Wellicht is dat een goede hulp. Anders kun je wellicht gaan voor een melkshop daar heb ik goede ervaringen mee.
quote:Groenten1
Ronde 14 (seizoen 24)
Omzet ¤ 712.039
Inkoopwaarde omzet ¤ 378.079
Bruto marge (Omzet - Inkoopwaarde) ¤ 333.960
Overige kosten: ..
Beveiligingskosten ¤ 0
Reclamekosten ¤ 120.000
Personeelskosten ¤ 5.400
Verbouwingskosten ¤ 0
Resultaat ¤ 208.560
Groenten2:
Ronde 14 (seizoen 24)
Omzet ¤ 720.001
Inkoopwaarde omzet ¤ 382.031
Bruto marge (Omzet - Inkoopwaarde) ¤ 337.970
Overige kosten: ..
Beveiligingskosten ¤ 0
Reclamekosten ¤ 120.000
Personeelskosten ¤ 6.300
Verbouwingskosten ¤ 0
Resultaat ¤ 211.670
ook je secetaresse moet je zo duur mogelijk nemen. dat ze dom is maakt niet uitquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:12 schreef Jump het volgende:
Een secretaressen helpt niet echt zeker in het begin?
Luctor: welke omzet heb je daarop gehaald?
Dit zijn de gegevens van mijn twee groentenwinkels nu:
[..]
Toch wel. Naast knap moet ze toch wel wat IQ hebben. Dat is beter voor de kwaliteit van je bedrijf heb ik begrepen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:23 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
ook je secetaresse moet je zo duur mogelijk nemen. dat ze dom is maakt niet uit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Megatycoonquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:24 schreef Misanthropist het volgende:
misschien is het wel handig om een wikipagina te maken voor de OP zodat deze steeds verder aangevuld kan worden. wat zijn de voorwaarden daarvoor eigenlijk?
ik bedoelde meer hier http://wiki.fok.nl/index.php/Megatycoonquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:32 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Megatycoon
Cool! Kende ik nog nietquote:Op vrijdag 13 april 2007 14:09 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
ik bedoelde meer hier http://wiki.fok.nl/index.php/Megatycoon
Nee maakt geen hol uit, na twee rondes is je bedrijf kwalitatief even hoog en maak je nog winst ook door je verkopen en bij upgraden/verbeteren kost het alleen maar geld en levert het feitelijk niets op qua centenquote:Op vrijdag 13 april 2007 15:43 schreef Jump het volgende:
Is het trouwens nuttig om een bedrijf te upgraden/verbeteren? Het is dan wel een ronde of twee dicht, maar brengt dat veel op?
Hmmm, weet niet wat jullie fout doen, maar dit is een willekeurig cafe van mij.quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:31 schreef ChickenSpikey het volgende:
Mijn cafés liggen gemiddeld op een resultaat van 250.000,- per café!![]()
Thanks, meteen aangepastquote:
quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:02 schreef ChickenSpikey het volgende:
w00h00! Ik zie op de wiki dat ik al meer dan een jaar speel!![]()
Nope, speel al die tijd al serieus.quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:30 schreef Sandyman het volgende:
ChickenSpikey, dan ben je pas sinds kort serieus aan het spelen, of niet?
Vals gespeeld?quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:39 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik wilde me net aanmelden als nieuwe deelnemer, krijg ik dit te zien:
Je hebt een serverban.
nog niet, we wachten tot er iemand is die meer dan 200 crimi punten heeft om er één op te richtenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |