abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 april 2007 @ 01:56:16 #81
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
  maandag 9 april 2007 @ 02:09:04 #82
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48135863
proteus, ik geloof dat je de jackpot hebt gewonnen
  maandag 9 april 2007 @ 11:57:09 #83
2618 Beezz
Criticaster
pi_48140743
Zou me niets verbazen als er ergens nog een aantal pyramides worden gevonden, of ze zijn verstopt. Er was van de week toevallig een intressante docu over Egyptische grafrovers 3000 jaar geleden en nu, over hoe de hoge priesters van toen geschokt waren door de vele geroofde graven en maar wat anders gingen verzinnen. Door een schacht van 30 meter naar beneden te graven, met daarnaast een wat kleinere schacht, waarna ze de grote schacht weer vulden met zand, de tombe erop zette, en het zand via de kleine schacht er weer uit groeven, zodat de tombe naar beneden zakte en waarna ze het weer vulde met zand. Niks te zien, en er zijn er nog niet zo gek veel gevonden tegenwoordig.
Dat zal wat langer duren als je een pyramide wilt ingraven, maar na een aantal duizend jaar kan de natuur ook een handje mee helpen. Volgens wiki zijn er tussen de 80 en de 110 piramides gebouwd in zo'n 1000 jaar tijd, ongeveer 10 jaar per piramide, dat vind ik een beetje weinig eigenlijk. Dus wie weet ligt er hier en daar nog een inmens bouwwerk in het zand, of op het zand volgens die Russische professor
  maandag 9 april 2007 @ 12:07:03 #84
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_48141087
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:57 schreef Beezz het volgende:
Zou me niets verbazen als er ergens nog een aantal pyramides worden gevonden, of ze zijn verstopt. Er was van de week toevallig een intressante docu over Egyptische grafrovers 3000 jaar geleden en nu, over hoe de hoge priesters van toen geschokt waren door de vele geroofde graven en maar wat anders gingen verzinnen. Door een schacht van 30 meter naar beneden te graven, met daarnaast een wat kleinere schacht, waarna ze de grote schacht weer vulden met zand, de tombe erop zette, en het zand via de kleine schacht er weer uit groeven, zodat de tombe naar beneden zakte en waarna ze het weer vulde met zand. Niks te zien, en er zijn er nog niet zo gek veel gevonden tegenwoordig.
Dat zal wat langer duren als je een pyramide wilt ingraven, maar na een aantal duizend jaar kan de natuur ook een handje mee helpen. Volgens wiki zijn er tussen de 80 en de 110 piramides gebouwd in zo'n 1000 jaar tijd, ongeveer 10 jaar per piramide, dat vind ik een beetje weinig eigenlijk. Dus wie weet ligt er hier en daar nog een inmens bouwwerk in het zand, of op het zand volgens die Russische professor
dat idee van die starmap, heb ik ook staan in het boek " sterrenbeeld van horus" van wim zitman

alle piramiden hebben hun evenbeeld in de hemel in de vorm van een ster , maar wel op een bepaald moment in tijd
volgens de schrijver zijn de uitgegeaan van het jaar 10.500 v.chr ( ff uit men hoofd)

dmv van archeo astronomie kan je dan zo uitvinden welke piramiden nog niet zijn ontdekt .
pi_48144681
quote:
Op maandag 9 april 2007 02:09 schreef Starbliss555 het volgende:
proteus, ik geloof dat je de jackpot hebt gewonnen
Want?
  maandag 9 april 2007 @ 14:07:02 #86
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_48144964
quote:
alle piramiden hebben hun evenbeeld in de hemel in de vorm van een ster , maar wel op een bepaald moment in tijd
in alchemistische benaming "As Above so Below"
  woensdag 11 april 2007 @ 11:28:10 #87
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48209351
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:58 schreef proteus het volgende:

[..]

Want?
RECTIFICATIE:
proteus delapoko, ik geloof dat je de jackpot hebt gewonnen.

over de uitslag van de wedstrijd kan niet worden gecorrospondeerd
  woensdag 11 april 2007 @ 12:15:09 #88
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_48210981
Terug Vind Pyramide
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_48212335
tvp
  donderdag 12 april 2007 @ 00:36:57 #90
144857 Dimelo
Bitch stole my Fish
pi_48240990
tvp
Corruption and Abuse, the salesmen of out blood.
My mother is My sister!
pi_48405253
quote:
wtf,eindelijk Atlantis?
ik heb hier niets over gehoord terwijl ik deze pyramiden belangrijker vind dan die van Gizeh,de azteken of wat dan ook.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  donderdag 19 april 2007 @ 11:12:42 #92
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_48495508
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 02:54 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

wtf,eindelijk Atlantis?
ik heb hier niets over gehoord terwijl ik deze pyramiden belangrijker vind dan die van Gizeh,de azteken of wat dan ook.
Er zijn meer dan 1 legende rondom een stad/eiland die in de zee zonk.
Zo is er de legende van Mu, een gezonken stad bij Japan. Dát is wat de afbeelding toont, als het Mu dan al is natuurlijk.
Maar het is in geen enkel geval Atlantis.
¡ Experience Everything !
pi_48590233
Ditzelfde wordt ook gezegd over de Sfinx: onder de voorpoten schijnt een grote ruimte te zitten. Dit schijnt aangetoond te zijn met metingen.
Er zouden aanwijzingen in bepaalde geschriften (de dode zee rollen?) staan die zouden suggereren dat daarin rollen liggen waarop alle grote wereldreligies zijn gebaseerd.

Men zegt dat archeologen al jarenlang zitten te wachten om het te mogen opgraven, maar de Egyptische regering zou dit tegenhouden, om natuurlijk de Sfinx te beschermen, maar ook om chaos in de wereld te voorkomen.

Ik weet niet of iemand dit verhaal kan bevestigen? Ik weet niet meer waar ik dit vandaan heb. Ik weet wel dat ik dit vele jaren geleden heb gehoord, en ik vermoed dat ik het op tv heb gezien.
pi_48590979
Volgens kwam dit in die documetaire over de pyramiden ter sprake. Die docu die aantoonde dat de pyramiden veel ouder zijn dan algemeen aangenomen wordt.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zondag 22 april 2007 @ 10:33:09 #95
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48591092
quote:
Op zondag 22 april 2007 09:00 schreef ToT het volgende:
Ditzelfde wordt ook gezegd over de Sfinx: onder de voorpoten schijnt een grote ruimte te zitten. Dit schijnt aangetoond te zijn met metingen.
Er zouden aanwijzingen in bepaalde geschriften (de dode zee rollen?) staan die zouden suggereren dat daarin rollen liggen waarop alle grote wereldreligies zijn gebaseerd.

Men zegt dat archeologen al jarenlang zitten te wachten om het te mogen opgraven, maar de Egyptische regering zou dit tegenhouden, om natuurlijk de Sfinx te beschermen, maar ook om chaos in de wereld te voorkomen.

Ik weet niet of iemand dit verhaal kan bevestigen? Ik weet niet meer waar ik dit vandaan heb. Ik weet wel dat ik dit vele jaren geleden heb gehoord, en ik vermoed dat ik het op tv heb gezien.
Ik kan je verhaal niet feitelijk bevestigen, maar ook ik heb dit wel eens gehoord. Overigens is het voor Egypte qua tourisme natuurlijk ook wel aantrekkelijk om zo min mogelijk los te laten. Mysteries zijn immers interessanter dan waarheden.
pi_48592197
Dat sowieso!

Kijk, als er daadwerkelijk rollen gevonden zouden worden, dan denkt men al snel dat je er talloze interpretties voor kunt hebben, ZEKER als ze er net zo slecht aan toe zouden zijn als de dode zee rollen en ZEKER als ook deze rollen alleen door een kleine selectieve ultra orthodoxe katholieke groep onderzocht wordt.

En wat de pyramides betreft: het is natuurlijk geweldig om te weten dat er nog een ruimte is achter een sluitsteen die met koperen weerhaken naar beneden is gegaan. Als die steen doorboord zou worden (want hij zit in een kleine schacht waar ze een robotje in gestuurd hebben), kom je waarschijnlijk wel fantastische dingen tegen, maar als die eenmaal bekend zijn....tja, dan gaat idd een stuk van de mysterie verloren.
  zondag 22 april 2007 @ 20:30:32 #97
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_48611331
ik kan het mis hebben, maar in de dode zeerollen staat niets over de sfinx en die geheime ruimte. ik denk dat jij de voorspelling bedoeld van edcar cayce , die voorspelde een ruimte tussen de poten van de sfinx met daarin informatie over onze oorsprong.
pi_48611600
Geen idee. Ik heb het ook maar gehoord of gezien of zo.
pi_48611676
tvp'tje.. interessant.
pi_48612116
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:14 schreef delapoko het volgende:
Net als de nieuw ontdekte pyramides in Bosnie lijken ook op een berg/heuvel
Cool vertel meer.. wist ik niet.
pi_48612614
Was toch ook een topicje over, dacht ik?
pi_48616870
Ja. staat me ook iets van bij.. misschien wel een FP bericht.

Piramide in Bosnië ontdekt
http://www.bosnianpyramid.com/

[ Bericht 42% gewijzigd door Omkron op 22-04-2007 23:01:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')