abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60721608
Kees, ik heb jou ook niet helemaal gevolgd, maar het is mij wel duidelijk:
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60721839
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:26 schreef damian5700 het volgende:
Kees, ik heb jou ook niet helemaal gevolgd, maar het is mij wel duidelijk: [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Dan heb je snel je oordeel klaar, want ik heb in dit onderwerp helemaal niet zo veel ingebracht.
En verder ben ik de laatste tijd ook niet zo actief. Dus waar jij je oordeel op baseert, is me een raadsel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_60721976
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan heb je snel je oordeel klaar, want ik heb in dit onderwerp helemaal niet zo veel ingebracht.
En verder ben ik de laatste tijd ook niet zo actief. Dus waar jij je oordeel op baseert, is me een raadsel.
Jouw laatste inbreng had je achterwege kunnen laten of via PM kunnen versturen. Het heeft geen enkele toevoegende waarde voor deze discussie.
Vandaar de vier duimen.
pi_60722246
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jouw laatste inbreng had je achterwege kunnen laten of via PM kunnen versturen. Het heeft geen enkele toevoegende waarde voor deze discussie.
Vandaar de vier duimen.
Tja, had gekund.
Ik geloof niet dat ik op een forum al op eigen initiatief een PM verstuurd heb.
De discussie is over het algemeen openbaar, lijkt me. Ik heb zelf wel ens steunende pm's gehad, van mensen die bang waren afgebrand te worden als ze mij openbaar steunden. Ik heb daar geen zin in.

Ik vind moussie over het algemeen erg zinnig, invoelend, verstandig en intelligent argumenteren. Haar spelfouten vergeef ik haar graag. Ze laat in haar laatste bericht zien, dat jij voornamelijk scheldt en neerhaalt.
Daarmee is in mijn ogen de discussie al beslecht.
Ik had dat moussie in een pm kunnen laten weten. Dan had alleen zij dat geweten. Maar nu zet ik dat op het forum en weet iedereen dat.
Dat kun jij wel niet leuk vinden, maar dan heb je pech gehad. Moet je maar met argumenten komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 11-08-2008 01:00:38 ]
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_60722290
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Tja, had gekund.
Ik geloof niet dat op op een forum al op eigen initiatief een PM verstuurd heb.
De discussie is over het algemeen openbaar, lijkt me. Ik heb zelf wel ens steunende pm's gehad, van mensen die bang waren afgebrand te worden als ze mij openbaar steunden. Ik heb daar geen zin in.

Ik vind moussie over het algemeen erg zinnig, invoelend, verstandig en intelligent argumenteren. Haar spelfouten vergeef ik haar graag. Ze laat in haar laatste bericht zien, dat jij voornamelijk scheldt en neerhaalt.
Daarmee is in mijn ogen de discussie al beslecht.
Ik had dat moussie in een pm kunnen laten weten. Dan had alleen zij dat geweten. Maar nu zet ik dat op het forum en weet iedereen dat.
Dat kun jij wel niet leuk vinden, maar dan heb je pech gehad. Moet je maar met argumenten komen.
Het raadsel van het snelle oordeel is opgelost, zie ik.
pi_60722526
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het raadsel van het snelle oordeel is opgelost, zie ik.
??
1) Ik steun moussie in het openbaar.
2) Jij oordeelt snel over mij.
3) Ik leg uit.
4) Jij vindt dat het snelle oordeel (van jou over mij) verklaard is.

Ikke niet snap.
pi_60722640
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

??
1) Ik steun moussie in het openbaar.
2) Jij oordeelt snel over mij.
2a)'Dus waar jij je oordeel op baseert, is me een raadsel' (in jouw reply van 00:35).
2b)IK leg uit: PM, vandaar de duimen.
3) Ik leg uit.
4) Jij vindt dat het snelle oordeel (van jou over mij) verklaard is.
5)Onbegrijpelijk dat je dit niet snapt

Ikke niet snap.
Capice?
pi_60722705
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Capice?
Laat maar.
pi_60722742
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Laat maar.
Beetje Maf Kees.
pi_60723110
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jij woont toch in de VSvA? Wat matig je je dan een oordeel aan over Nederland?
Je antwoord slaat werkelijk nergens op. Zoals eerder: D4. Plons

Oh ja: de toon van je antwoord is niet erg respectvol. Heb je dat geleerd in het land van de dapperen en het tehuis van de vrijen? Blijf daar dan maar.

Hou die spiegel eens voor. Je verwijt hem iets waar jij je met deze reactie net zo schuldig aan maakt.

OT) Veel Nederlanders zijn nuchter genoeg om om zich heen te kijken. Individueel volk zijn Nederlanders. Veel moslims ook. Gelukkig zie ik om me heen ook het gemopper van moslims over elkaar. Zolang ik dat gemopper op elkaar en over elkaar nog zie, is er wat mij betreft geen reden tot dramaqueen idioterie qua moslims en denk ook niet dat dit een reden zal zijn om argwanend te zijn.

Ik maak mij soms wel zorgen over het getrek van de Marokkaanse en de Turkse regering aan de Nederlandse Marokkanen en Turken, terwijl dezelfde Nederlandse Marokkaan en Nederlandse Turk net zo hard als toerist zien, als dat ze de autochtone Nederlander als Toerist zien. De prijzen schieten dan net zo hard de lucht in
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_60723480
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Capice?
goh, andere gebruikers via PM tegen mij opstoken .. dat is wat ik hieruit, 2b, begrijp ..

waarom verbaasd mij dit niet ?
pleased to meet you
pi_60723624
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:28 schreef moussie het volgende:

[..]

goh, andere gebruikers via PM tegen mij opstoken .. dat is wat ik hieruit, 2b, begrijp ..

waarom verbaasd mij dit niet ?
Je begrijpt het verkeerd.

En dat verbaast mij nou weer niet.
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:13:07 #173
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60725366
kunnen moussie en kees hun liefde voor elkaar niet pm-en? wat een zielige vertoning.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_60732256
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 02:03 schreef moussie het volgende:

[..]Mi is het geen wonder dat een 2de/3de generatie jeugd, die dat keer op keer ziet, bij familie en vrienden, dat zelfs al heb je de papieren gehaald en je doet je werk goed, dan nog wordt je stelselmatig overgeslagen bij promotierondes, op gegeven moment gefrustreerd raakt en verandert in 'hangjeugd', het is toch vrijwel hopeloos als je geen bijzondere talenten hebt en rolmodellen om je aan op te trekken, die zijn er zo goed als niet .. gekleurde Nederlanders in leidinggevende functies zijn na al die jaren nog steeds een zeldzaamheid

oftewel, je wordt helaas wel beoordeelt op je achtergrond en niet op je prestaties
Wat een ongelovelijke bullshit is dit? VROUWEN worden al eeuwenlang onderdrukt, slecht betaald (ook hier en nu. Vrouwen krijgen gemiddeld 15% minder salaris tov mannen, maar daarnaast leven ook de vele verborgen allochtoonse vrouwen een slavenbestaan), krijgen geen of slecht onderwijs (mn onder allochtonen bestaat de tendens om meisjes aan de leerplichtwet te onttrekken) en zijn in verreweg de meeste gevallen slachtoffer van geweld (thuis én op straat, meestal door mannelijke daders).

Deze wantoestanden bestaan al duizenden generaties. Toch zie je hier geen schuimbekkende pubermeisjes rondlopen. Geen pubermeisje (van welke generatie dan ook) die moedwillig jongens gaat lopen lastigvallen (lees: aanranden/verkrachten), die consequent verdomd om ZELF ook maar een poot uit te steken om iets van je toekomst te maken (schooluitval > loverboy > criminaliteit).

Ik wordt werkelijk KOTS en KOTSZIEK van dat geleuter over die arme 2e en 3e generatie jeugd. Volkomen voorbijgaand aan het feit dat de meisjes uit diezelfde groepen het nou juist wél heel erg goed doen.

Dus noem het beestje bij zijn naam. Het gaat om 2e en 3e (en soms zelfs 4e) generatie JONGENS.
Diezelfde jongens die ZELF besluiten geen reet op school uit te voeren en uiteindelijk dropouts worden.
Die ZELF besluiten om op scootertjes tasjes te gaan jatten.
Die ZELF besluiten dat ze een "carriëre" als player (lees: pooier/drugsdealer) willen.
Die ZELF besluiten om zich aan te sluiten bij een groep andere losers.

En zo doende uiterst effectief hun kansen op een échte carriëre om zeep helpen.
Ze willen wel rijk worden, maar er geen reet voor hoeven te doen.

Maar dat is nog niet alles.
Die zelfde jongens besluiten ZELF om alles te naaien wat ze krijgen kunnen en te zuipen wat ze te pakken krijgen. Zij besluiten ZELF om de beest uit te hangen (lees: meisjes aanranden) in disco's, zwembaden, in de trein (vooral die naar Zandvoort was lange tijd een geliefd werkterrein voor ze). Soms zijn meisjes zelfs op school niet veilig.

Hypocrieten als het zijn, besluiten ze ook maar even voor hun zusjes, nichtjes etc. dat die thuis moeten blijven. Want stel je voor dat ze zo iemand als henzelf tegen zouden komen... Vaak zien ze er ook daadwerkelijk op toe dat de meisjes thuisblijven.

Diezelfde zusjes, nichtjes etc zijn ook lang niet gek en besluiten dat ZIJ niet met zo'n perverse loser willen trouwen (en ik geef ze GROOT gelijk). Die als de hypocriete idioot die hij is, wel verlangt dat zijn bruid nog maagd is, maar zelf niet eens zeker weet of ie wel SOA-vrij is.

Iedereen met ook maar een klein beetje verstand begrijpt dat die loser zijn eigen wereld geschapen heeft. Zijn omstandigheden zijn het gevolg van zijn eigen keuzes.

Maar dat zal de betreffende jongen nooit toegeven. Nee, het is veel makkelijker om "dizkrimminasie" te roepen en alle verantwoordelijkheid bij "de samenleving" of "de media" of "de werkgevers" of simpelweg "hullie" neer te leggen. En zolang er types als Moussie zijn die hem hierin steunen, zal hij die eigen verantwoordelijkheid nooit op zich nemen.

Ben ik tegen allochtonen? NEE. Ben ik tegen allochtoonse jongeren? NEE.
Maar ik ben wel HELEMAAL klaar met die capuchonmietjes die de straat onveilig maken. Die al stelend en drugsdealend en pooierend door het leven gaan. Die zichzelf zo misleidend loverboy of player noemen. Die zo graag bij de "gang" willen horen. Die tasjes jatten. Omaatjes terroriseren. Meisjes/vrouwen aanranden/verkrachten, meestal in groepsverband (als ze alleen zijn krijgen ze 'm zeker niet omhoog?). Kortom: tuig!

En als er eentje tegen een boom geplet wordt, ben ik de eerste die staat te juichen dat er weer eentje minder op straat rondloopt. Ben ik een extremist? Waarschijnlijk wel ja. Ik ben zo geworden door mijn ervaringen met deze lafbekken in mijn dagelijks leven.

En misschien is de houding tov allochtone puberjongens een kip/ei verhaal, waarbij de jongens zelf eens zouden moeten nagaan wat hun bijdrage in het geheel is geweest. Misschien als zij stoppen met die krokodillentraantjes en wat eigen verantwoordelijkheid nemen, dat de boel eindelijk wat leefbaarder wordt.
  maandag 11 augustus 2008 @ 14:18:50 #175
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60732538
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:07 schreef girl123456 het volgende:

[..]

Wat een ongelovelijke bullshit is dit? VROUWEN worden al eeuwenlang onderdrukt, slecht betaald (ook hier en nu. Vrouwen krijgen gemiddeld 15% minder salaris tov mannen, maar daarnaast leven ook de vele verborgen allochtoonse vrouwen een slavenbestaan), krijgen geen of slecht onderwijs (mn onder allochtonen bestaat de tendens om meisjes aan de leerplichtwet te onttrekken) en zijn in verreweg de meeste gevallen slachtoffer van geweld (thuis én op straat, meestal door mannelijke daders).

Deze wantoestanden bestaan al duizenden generaties. Toch zie je hier geen schuimbekkende pubermeisjes rondlopen. Geen pubermeisje (van welke generatie dan ook) die moedwillig jongens gaat lopen lastigvallen (lees: aanranden/verkrachten), die consequent verdomd om ZELF ook maar een poot uit te steken om iets van je toekomst te maken (schooluitval > loverboy > criminaliteit).

Ik wordt werkelijk KOTS en KOTSZIEK van dat geleuter over die arme 2e en 3e generatie jeugd. Volkomen voorbijgaand aan het feit dat de meisjes uit diezelfde groepen het nou juist wél heel erg goed doen.

Dus noem het beestje bij zijn naam. Het gaat om 2e en 3e (en soms zelfs 4e) generatie JONGENS.
Diezelfde jongens die ZELF besluiten geen reet op school uit te voeren en uiteindelijk dropouts worden.
Die ZELF besluiten dat ze een "carriëre" als player (lees: pooier/drugsdealer) willen.

Die zelfde jongens besluiten ZELF om alles te naaien wat ze krijgen kunnen en te zuipen wat ze te pakken krijgen. Zij besluiten ZELF om de beest uit te hangen (lees: meisjes aanranden) in disco's, zwembaden, in de trein (vooral die naar Zandvoort was lange tijd een geliefd werkterrein voor ze). Soms zijn meisjes zelfs op school niet veilig.

Hypocrieten als het zijn, besluiten ze ook maar even voor hun zusjes, nichtjes etc. dat die thuis moeten blijven. Want stel je voor dat ze zo iemand als henzelf tegen zouden komen... Vaak zien ze er ook daadwerkelijk op toe dat de meisjes thuisblijven.

Diezelfde zusjes, nichtjes etc zijn ook lang niet gek en besluiten dat ZIJ niet met zo'n perverse loser willen trouwen (en ik geef ze GROOT gelijk). Die als de hypocriete idioot die hij is, wel verlangt dat zijn bruid nog maagd is, maar zelf niet eens zeker weet of ie wel SOA-vrij is.

Iedereen met ook maar een klein beetje verstand begrijpt dat die loser zijn eigen wereld geschapen heeft. Zijn omstandigheden zijn het gevolg van zijn eigen keuzes.

Maar dat zal de betreffende jongen nooit toegeven. Nee, het is veel makkelijker om "dizkrimminasie" te roepen en alle verantwoordelijkheid bij "de samenleving" of "de media" of "de werkgevers" of simpelweg "hullie" neer te leggen. En zolang er types als Moussie zijn die hem hierin steunen, zal hij die eigen verantwoordelijkheid nooit op zich nemen.

Maar ik ben wel HELEMAAL klaar met die capuchonmietjes die de straat onveilig maken. Die al stelend en drugsdealend en pooierend door het leven gaan. Die zichzelf zo misleidend loverboy of player noemen. Die zo graag bij de "gang" willen horen. Die tasjes jatten. Omaatjes terroriseren. Meisjes/vrouwen aanranden/verkrachten, meestal in groepsverband (als ze alleen zijn krijgen ze 'm zeker niet omhoog?). Kortom: tuig!

En als er eentje tegen een boom geplet wordt, ben ik de eerste die staat te juichen dat er weer eentje minder op straat rondloopt. Ben ik een extremist? Waarschijnlijk wel ja. Ik ben zo geworden door mijn ervaringen met deze lafbekken in mijn dagelijks leven.

En misschien is de houding tov allochtone puberjongens een kip/ei verhaal, waarbij de jongens zelf eens zouden moeten nagaan wat hun bijdrage in het geheel is geweest. Misschien als zij stoppen met die krokodillentraantjes en wat eigen verantwoordelijkheid nemen, dat de boel eindelijk wat leefbaarder wordt.
driewerf hulde.

kijk moussie en nepkees zo zit de vork dus in de steel. niet dat slappe gelul van jullie.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_60734011
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:07 schreef girl123456 het volgende:

[..]

Die capuchonmutjes is een gevolg van de heersende Amerikaanse cultuur in Nederland en heeft eigenlijk niets met Islam te maken. Dus wat heeft het in deze topic te zoeken? Je geeft hoogstens toe dat hoe verder de allochtone jeugd van de Islam verwijderd raakt hoe vervelender ze worden.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_60734074
quote:
het is toch vrijwel hopeloos als je geen bijzondere talenten hebt
Ja, het is hopeloos. Het enige wat je dan nog kunt, is jezelf gemakkelijk in leven houden. Dan zou ik ook gaan roven!
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_60734231
Bij de weg. Ik ben niet tegen moslims of welke minderheid dan ook. Want ook deze rotjochies zijn in mijn ogen gewoon nederlanders (ongeacht afkomst).

Ik pleit dan ook in het geheel niet voor maatregelen als het afpakken van de NL-nationaliteit/paspoort of uitzetten of zo. Wél pleit ik hardgrondig voor maatregelen (voor ALLE jongeren!), harde maatregelen.

Ik denk dan vooral aan:
1. leerplichtige leeftijd verhogen naar 21 of leerplicht dusdanig uitbreiden tot iedereen een startkwalificatie behaald heeft.
2. verwijder betreffende jongere uit zijn/haar (gezins- of groepscultuur (lees: straatcultuur) dmv kostscholen.
3. verruim de mogelijkheden van de inspectie. Scholen die niet presteren moeten gesloten kunnen worden. Leerlingen die niet (willen) presteren moeten (indien nodig verplicht) naar kostscholen gestuurd kunnen worden.
4. alle coffeeshops sluiten. Drugsdealers harder aanpakken met hardere straffen en beter handhaven.
5. alle alcohol uit de kantines, supermarkten etc. etc. en alleen nog verkoop toestaan via slijterijen.
6. als laatste, maar niet onbelangrijkste: zorg voor een goed natraject als de kids van de kostschool afkomen.

Let wel. deze maatregelen moeten gelden voor ALLE nl-burgers. Gelijke monnikken, gelijke kappen.

Daarnaast is het aan te bevelen om het positieve discrimminatiebeleid tov minderheidsgroepen (dus bv ook vrouwen - denk maar eens aan het beruchte glazen plafond) te versterken.
Een financiele bijdrage vanuit Den Haag zou kunnen helpen om werkgevers over te halen om meer mensen uit deze groepen aan te nemen.
pi_60734480
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:21 schreef Burakius het volgende:

[..]

Die capuchonmutjes is een gevolg van de heersende Amerikaanse cultuur in Nederland en heeft eigenlijk niets met Islam te maken. Dus wat heeft het in deze topic te zoeken? Je geeft hoogstens toe dat hoe verder de allochtone jeugd van de Islam verwijderd raakt hoe vervelender ze worden.
1. IK beweer nergens dat e.e.a. met de islam te maken heeft. Dat heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. Er zijn zat capuchonmietjes van antilliaanse afkomst (om maar een dwarsstraat te noemen).

2. Hun gedrag heeft zeker wel met cultuur te maken, maar dan bedoel ik de gezinscultuur waaruit deze jongens komen én de straatcultuur waarin zij zich bevinden.

3. Daarbij wil ik zelfs de term "straatcultuur" nuanceren, aangezien er bijzonder weinig capuchonnetjes te vinden zijn onder de gotic-aanhangers (om nog maar weer een andere dwarsstraat te noemen).

4. Ook binnen de amerikaanse cultuur vind je vele verschillende stromingen. Zelfs binnen de "zwarte" amerikaanse cultuur. Welke de heersende is? Dunno. Geen enkele zou ik zeggen.... (of het moet Oprah zijn )

5. Maar is het niet gewoon tijd om ons meer te richten op onze EIGEN cultuur? En daar wat meer nadruk op te leggen ipv als domme kuddedieren achter een obscuur amerikaans subcultuurtje aan te rennen? Ik ben trots op onze prestaties op het gebied van waterbeheersing. Op onze jongens van de TU Delft die voor de zoveelste keer de solarrace hebben gewonnen. Op onze hollandse keuken (inclusief de hollandse versies van nasi, couscous, geitenkaas etc.). Want ja, ik geef het grif toe, mijn liefde gaat door de maag.... ook dát is typisch hollands.
pi_60735073
Ik ben het helemaal eens met girl123456.
De straat terreur van deze "medelanders" is niet alleen aan de islam te wijten. Het is een moeilijke problematiek, allerlei culturele-etnisch-religieuze factoren plus opvoedings / opleidings en sociaal klimaat factoren spelen een rol.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')