Vind ik toch wel een uitleg waardquote:Je reageerde zo hard op sommige
dingen, zo verbitterd, en ik wist niet hoe ik ermee om
moest gaan.
Ja, die wil ik ook wel even hebben...quote:
Je hebt het goed gedaan, je hebt haar namelijk laten weten dat je geen contact met haar wil, en daardoor duidelijk gemaakt dat je er niet van houd om als weg werp artikel te worden gebruikt. Mijn ervaring is dat dit soort meiden toch niet veranderen in een korte tijd.quote:Op maandag 26 maart 2007 18:08 schreef MrManiak het volgende:
En toen had ik het helemaal gehad... En dan lig je toch te denken, wát heb ik dan verkeerd gedaan?
Ik heb een paar maanden geleden ook zo iets meegemaakt met een hele goede vriendin, ze heeft me twee keer weggebonjourd om een onduidelijke reden (niet voor een vriendje). De tweede keer deed ze dat een paar dagen voor kerstmis. Na een maand belde ze mij opeens weer en deed alsof er niks gebeurd was. Ik heb haar gedumpt op het moment dat ik zag dat zij problemen had omdat ze geen geld meer had (net gestart met een korte studie) en hulp nodig had. Hoewel het een moeilijke beslissing was omdat ik wist dat ik haar zou missen, denk ik dat het beter is omdat het toch wel weer zal gebeuren. En ik denk dat dit ook voor jou geld.quote:Als Fok!-kker wil ik dit toch ff met jullie delen en vragen wat jullie er van denken... Voor mij is het een lastig af te sluiten hoofdstuk, aangezien ik haar toch zo goed ken... Heb ik goed gehandeld?
Hele grote letters schijven met rood vetkrijtquote:Op maandag 26 maart 2007 19:20 schreef zwartedoos het volgende:
Hoe 'schreeuw' je een brief naar iemand![]()
Juist.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:27 schreef Friek_ het volgende:
Laat je nooit maar dan ook nooit zo gebruiken door vrouwen. Je bent dan slechts een emotionele tampon op wie ze dagelijks afgeven en wanneer ze ruzie krijgen zo min mogelijk in zichzelf de oorzaak daarvan zoeken. Dat is namelijk niet lekker; je niet goed voelen over jezelf om een goede reden. Ook de reden waarom vrouwen het soms niet willen doen. In dat mailtje staan ook niks anders dan verwijten.
weet niet of ik het hiermee eens ben. Althans, wel met je mening over 'zulke types' maar ik krijg een ander idee bij de tekst in haar mail ten opzichte van TS`verhaal.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:48 schreef Nosh het volgende:
[..]
Juist.
Bij zulke types ontstaat er emotionele eenrichtingsverkeer: jij geeft, zij neemt. Zij ziet je als steun en toeverlaat, en dat jij ook nog je eigen dingen hebt is slechts bijzaak. Wat dat betreft is dat mailtje alleen maar een voortzetting van die lijn. Hoe goed die band ook was, emotioneel leeft ze volledig langs je heen.
Vergeten, en verder gaan met je leven. Niet waard om nog meer hoofdbrekens aan kwijt te zijn.
Als iemand oprecht verbaasd is dat de ander 'verbitterd' doet, nadat zij een vriendschap van 2 jaar bij het grof vuil zet, dan stelde die band voor haar ook weinig voor. Simpelweg iemand anders vinden die dezelfde functie als de TS kon vervullen, met wat extra's erbij.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:00 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
weet niet of ik het hiermee eens ben. Althans, wel met je mening over 'zulke types' maar ik krijg een ander idee bij de tekst in haar mail ten opzichte van TS`verhaal.
het lijkt er m.i. meer op dat de vriendin een heel ander licht schijnt op de vriendschapsband die ze hadden, dan TS in zijn post doet voorkomen. Typisch geval van twee kanten aan ieder verhaal... misschien is het zo dat TS, zonder het te weten, anders overkwam op haar dan hij wilde / bedoelde.
Het is te specifiek omschreven om gebakken lucht te zijnquote:Je reageerde zo hard op sommige
dingen, zo verbitterd, en ik wist niet hoe ik ermee om
moest gaan.
Ik kan ook wel specifieke shit uit me duim zuigen hoorquote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:00 schreef Xennia het volgende:
Jezus, wat reageren sommigen hard naar het meisje toe.
Het is volstrekt onduidelijk hoe TS zich heeft opgesteld naar het meisje, ik neem toch aan dat dit ergens vandaan komt:
[..]
Het is te specifiek omschreven om gebakken lucht te zijn
Of het is een verwijt van hem richting haar wat voor haar 'verbitterd' overkwam. Na 2 keer bij het grof vuil gezet te zijn reageert geen mens meer optimistisch, ga ik vanuit.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:00 schreef Xennia het volgende:
Het is volstrekt onduidelijk hoe TS zich heeft opgesteld naar het meisje, ik neem toch aan dat dit ergens vandaan komt:
[..]
is zeker wat voor te zeggen. ik denk dat het safe to assume is dat dit een vreemdsoortige 'vriendschap' is geweest, twee jaar lang.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:05 schreef Nosh het volgende:
[..]
Als iemand oprecht verbaasd is dat de ander 'verbitterd' doet, nadat zij een vriendschap van 2 jaar bij het grof vuil zet, dan stelde die band voor haar ook weinig voor. Simpelweg iemand anders vinden die dezelfde functie als de TS kon vervullen, met wat extra's erbij.
Natuurlijk onder voorbehoud, want één kant van het verhaal, maar het klinkt als zwakke poging om recht te praten wat heel krom is.
1.quote:Op maandag 26 maart 2007 18:08 schreef MrManiak het volgende:
Weken later, nadat ze geeneens contact had gelegd met mij, probeerde ik weer contact te leggen.
2.quote:Paar dagen later schreeuw ik een lange brief naar haar
3quote:Dagen na de brief op haar deurmat viel kreeg ik een reactie dat het op wankelen stond met haar relatie. Het ging uiteindelijk ook uit en ik ving haar (wederom) op. Weken later ging het weer aan en ik werd weer de vergetelheid ingesodemieterd...
4 en 5 (of nog meer, aangezien zij het had over smsjes)quote:Toen was ik het HELEMAAL zat en heb via de SMS en mail laten weten dat ik écht niets meet met haar te maken wil hebben...
Al met al, hoeveel keren wil je afgewezen worden, wil je serieus nu nog een keer proberen contact te zoeken met haar?quote:Toen kreeg ik 8 maart deze email terug;
Tsjongejongejonge.quote:Op maandag 26 maart 2007 18:08 schreef MrManiak het volgende:
Je bent zo veranderd,
verbitterd haast, waardoor ik niet meer met je overweg kon.
Naar mijn idee is dit ook het beste idee, ik hield alleen
de weg nog voor je open voor stel dat je me nodig had.
Voor mij is het een lastig af te sluiten hoofdstuk, aangezien ik haar toch zo goed ken... Heb ik goed gehandeld?
In Oude Pekela konden ze ook heel goed omschrijven.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:00 schreef Xennia het volgende:
[..]
Je bent een ontzettende lul als je je vriendin dwingt te kiezen tussen jullie prille relatie of een goede vriendschap van jaren. Reden genoeg voor mij om iemand te dumpen. Verder kan ik weinig toevoegen aan dit topic zonder de verhaalkant van het meisje te kennen. Het een en ander komt wel heel erg uit de lucht vallen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:11 schreef Qdo het volgende:
Ik begrijp die vriend van haar wel: ik zou het ook niet tof vinden als mijn vriendin een hele innige relatie met een andere gozer zou hebben.
Inderdaad, wie zoekt nou eigenlijk steun en aandacht bij wiequote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:52 schreef M.I.B. het volgende:
[..]
1.
[..]
2.
[..]
3
[..]
4 en 5 (of nog meer, aangezien zij het had over smsjes)
[..]
Al met al, hoeveel keren wil je afgewezen worden, wil je serieus nu nog een keer proberen contact te zoeken met haar?
Het klinkt bijna alsof je verliefd bent op haar.
Zij (al dan niet vanwege haar vriend) wil geen contact meer met jou, en jij blijft maar proberen contact te zoeken.
Die vriendschapsband was blijkbaar (iig voor haar) niet zo innig, en op deze manier word jij alleen maar gebruikt als ze je nodig heeft. Hou gewoon op met contact zoeken (ook als het uit gaat tussen haar en haar vriend).
Dacht ik ook aan toen ik het las.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:48 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Je bent een ontzettende lul als je je vriendin dwingt te kiezen tussen jullie prille relatie of een goede vriendschap van jaren. Reden genoeg voor mij om iemand te dumpen. Verder kan ik weinig toevoegen aan dit topic zonder de verhaalkant van het meisje te kennen. Het een en ander komt wel heel erg uit de lucht vallen.
Volgens mij wat het voor jou meer dan een vriendschap nietwaar?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:03 schreef MrManiak het volgende:
3) Ergens paar posts hierboven las ik iets van "wanhoopspoging" ofzo... Tsja, je wil een vriendschap van jaren lang proberen te redden, wat zou jij doen?
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:03 schreef MrManiak het volgende:
5) Verder nog punten of vragen over het hoofd gezien?
Ik ben het met Xennia eens trouwens.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:00 schreef Xennia het volgende:
[..]
@Catbert: Geen verliefdheid...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 18:34 schreef Hik het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het met Xennia eens trouwens.
Vind het gros van de mensen hier heel kort door de bocht reageren.
Behalve het door Xennia geciteerde stukje waarin ze jou verbitterdheid verwijt viel me nog iets anders op. In je OP praat je over het feit dat je haar leven zou hebben gered. Ik vind dat nogal een claim (ik ben er natuurlijk niet bijgeweest, maar toch...) ***Iemand overtuigen die bijna op het punt stond om er een eind aan te maken vind ik toch wel het redden van iemand...***. Ik ben wel heel benieuwd hoe je hier in de praktijk met haar mee bent omgegaan, want in je stukje lijk je min og meer te willen zeggen dat ze je maar flink dankbaar moet zijn "want jij hebt nu eenmaal haar leven geredt".
Dat vind ik dan ook weer een béétje te ver gaan om er zo over te denken; "Be grateful!"
Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar zoiets kan vreselijk verstikkend overkomen. Als zij dan een beetje gedwongen afstand neemt en jij beantwoordt dit vervolgens met een zee aan verongelijkte mailtjes en SMSjes om te vragen waarom ze nooit iets van zich laat horen...... tja, dan kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat ze een punt zet achter de vriendschap.
Leer quoten..?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 18:35 schreef KinkyGiraf het volgende:
[quote]Op dinsdag 27 maart 2007 18:34 schreef Hik het volgende:
[..]
[..]
<snip>
Je hebt zeker een dubbel paspoort hequote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:37 schreef DennisMoore het volgende:
Iemand heeft ook 's bij mij vrij zakelijk een jarenlange 'vriendschap' beëindigd omdat ie in een andere 'levensfase' was gekomen ofzo. Geen flauw idee wat ik blijkbaar had misdaan...
En dan ondertekenen met 'Hartelijke groet'.
Ik was redelijk des duivels.
En sindsdien vertrouw ik Limburgers niet meer..
Jeez, kan een keer misgaan of niet?quote:
Nee.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
Je hebt zeker een dubbel paspoort he
Fout, de kleur is donkergrijs.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:11 schreef DennisMoore het volgende:
Of je schetst het effe lekker zwart-wit....
Ja, okay, maar het leest een beetje moeilijk. Weet trouwens niet zo goed meer wat ik met dit topic aan moet, aangezien het een beetje een eenzijdig verhaal is, geloof ik niet dat *iemand* TS hier mee kan helpen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:59 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Jeez, kan een keer misgaan of niet?![]()
Ik snap op zich het punt van Spacehamster wel.. Sommige mensen willen gewoon niet geholpen/gered/whatever worden. Dan kan jij wel een redder willen zijn, maar als iemand daar alsnog niet op zit te wachten, kan je je afvragen wie wie voor de gek houdt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:03 schreef MrManiak het volgende:
@SpaceHamster: Hoog in je bol? Geef jij uberhaupt wel iets om het leven van een andere vriend(in) van je?
Dat eerste snap ik, dat 2e niet zo.. Ik denk niet dat mensen daar een gewogen antwoord op kunnen geven met 1 kant van het verhaal.. In mijn beleving reageer je op de reaktie van Spacehamster nogal "geladen". Misschien een beetje opvliegend karakter dat je dat bent vergeten erbij te vertellen..? Weten wij veel, we horen maar 1 kant.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:03 schreef MrManiak het volgende:
...gewoon afsluiten en de mening van andere mensen vragen of er goed gehandeld is of niet.
En hiermee wil ik het topic gaarne afronden. bedankt voor alle reacties enzoquote:Op woensdag 28 maart 2007 23:13 schreef djenneke het volgende:
Mensen zijn nou eenmaal egoisten. En als je niet meer bijdraagt ter hunner nut, ben je uitgerangeerd.
Maar verder is het leven best wel leuk...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |