Kun je dat toelichten aan de hand van cijfers met bronvermelding, want aan verzonnen statistieken hebben we niet zoveel. Mijn persoonlijke ervaring is namelijk dat het met paddo's veel sneller mis kan gaan dan met alcohol.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:07 schreef Bloomsday het volgende:
[..]
Het is gewoon krom om zoiets als paddo's - waar verhoudingsgewijs veel minder ongelukken mee gebeuren - zwart te maken en iets als alcohol of tabak legaal te houden, wat veel schadelijker is voor je lichaam en omgeving.
Tja, dat heb ik niet, maar ik zal eens op zoek gaan. Verder weet ik uit ervaring wel dat je het wel uit je hoofd laat om in de auto te stappen of moeilijke dingen te gaan doen; dat lukt gewoon niet.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:10 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Kun je dat toelichten aan de hand van cijfers met bronvermelding, want aan verzonnen statistieken hebben we niet zoveel. Mijn persoonlijke ervaring is namelijk dat het met paddo's veel sneller mis kan gaan dan met alcohol.
Omdat het hele idee van wat legaal en niet legaal is gewoon maximaal krom is als het moet gaan over wat schadelijk is voor de mens en zijn omgeving.quote:Bovendien hebben we het hier over paddo's; waarom moet je alcohol erbij betrekken? Brommer rijden is ook gevaarlijk, maar ook daar gaat deze discussie niet over.
Maar dat heeft niks met deze discussie te maken. Als een bepaald product A schadelijk is voor de gezondheid dan is de verkrijgbaarheid van andere schadelijke producten B en C nog geen argument om ook A maar niet te verbieden. Sterker nog; als we die argumentatie zouden volgen dan zou cocaine, speed en heroine onmiddellijk gelegaliseerd moeten worden.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:15 schreef Bloomsday het volgende:
[..]
Omdat het hele idee van wat legaal en niet legaal is gewoon maximaal krom is als het moet gaan over wat schadelijk is voor de mens en zijn omgeving.
Dit is gewoon pertinent niet waar, sorry.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:19 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Paddo's hebben al een sterke invloed in zeer kleine hoeveelheden en dit levert een all-or-none reactie op. Je hebt niet een 'klein beetje een trip', je tript (of flipt) of je tript niet. Dat maakt het gevaalijk. En dat geldt ook harddrugs overigens.
voorbarig maar kennelijk wel van toepassing hierquote:Op maandag 26 maart 2007 15:58 schreef American_Nightmare het volgende:
De conclusie dat zij naar NL is gekomen alleen voor drugs lijkt me voorbarig; er zijn enorm veel buitenlanders in Amsterdam te vinden en slechts een heel klein deel komt daar alleen voor drugs.
zou die stichting weten dat cam een populair woord is voor drugs/ dope in frankrijk?quote:Op maandag 26 maart 2007 16:21 schreef IrfieJ het volgende:
dit zegt het Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs (CAM) erover...
Dus? Betekent nog steeds niet dat ze ook aan haar zijn verkocht ipv dat iemand anders ze kocht.quote:Op maandag 26 maart 2007 17:06 schreef HPoi het volgende:
Die Paddo-verkoper aanklagen.
"Smartshops mogen volgens de wet geen drugs verkopen aan minderjarigen als Gaelle. Een rondgang door De Pers langs de uitbaters van smartshops leert echter dat niemand naar de leeftijd van de koper vraagt. De eigenaar van de shop waar het meisje in Amsterdam haar hallucinerende drugs kocht, erkent dit ook."
"Een verkoper van smartshop Innerspace, waar Caroff haar paddestoelen kocht, bevestigt desgevraagd dat er niet naar leeftijd wordt gevraagd. ‘Nee, nee, nee, we gaan niet na hoe oud iemand is’, zegt de uitbater die niet met naam genoemd wil worden."
http://www.depers.nl/Binnenland/?ID=46041
please zeg. Als je er geen verstand van hebt zeg dan niks. Je kan prima een volledig controleerbare trip hebben. het is heus niet meteen fear & loathing in las vegas style. Ik kan op een kleine hoeveelheid paddo's me nog prima in het openbaar begeven.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:19 schreef American_Nightmare het volgende:
Paddo's hebben al een sterke invloed in zeer kleine hoeveelheden en dit levert een all-or-none reactie op. Je hebt niet een 'klein beetje een trip', je tript (of flipt) of je tript niet. Dat maakt het gevaalijk. En dat geldt ook harddrugs overigens.
bijna die 2 pomp bedienden ging over de judaspriest fan'squote:Op maandag 26 maart 2007 19:03 schreef Aoristus het volgende:
Doet me een beetje denken aan die sketch van Bill Hicks, over die lui die van een flat sprongen omdat ze dachten dat ze konden vliegen. LSD zou daar schuldig aan zijn. Het antwoord daarop was: Dus? 2 pompbedienden minder, iedereen kan bedenken dat als je wilt proberen te vliegen, dat je dan vanaf de grond probeert omhoog te komen.
Weet je dat zeker? Ik zal 'm binnenkort weer eens afspelen, for old times sake. Ik dacht dat die Judas Priest fans over de satansboodschappen in platen zat, maar je zal wel gelijk hebben.quote:Op maandag 26 maart 2007 19:09 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
bijna die 2 pomp bedienden ging over de judaspriest fan's
het antwoord komt wel op hetzelfde neer.. als je denk dat je kunt vliegen kan je beter vanaf de grond opstijgen ipv van iets afte junpen om te kijken of je kan vliegen.. dus1 idioot minder boeit ook niet echt..
iddquote:Op maandag 26 maart 2007 19:34 schreef Toeps het volgende:
Ach, die moeder... "Mijn kind was fantastisch! Geweldig! Straight A student!"
Maar op een dag dwingt Nederland haar die verdorven paddo's te nemen, en springt ze zomaar naar benee. Rrrright!
Natuurlijk is die moeder nog enigszins in de ontkenningsfase, maar hoeveel ouders zijn er niet die denken dat het geweldig fantastisch met hun kind gaat (of dat willen geloven) terwijl ze niet zien wat er eigenlijk aan de hand is...
En als ze niks anders kon lezen als Frans wat deed ze dan in Nederland?quote:Op maandag 26 maart 2007 19:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Er was geen gebruiksaanwijzing in het frans, dus ze kon niet lezen hoe ze het moest gebruiken.
En toch kan het rare dingen met je doen. Ikzelf bijvoorbeeld zag ooit de muren van mijn woonkamer helemaal volkruipen met grote zwarte spinnen. Ik was dan wel helemaal wous op dat moment, maar het mooie van paddo's is dat je gewoon kunt relativeren. Ik zag weliswaar overal spinnen, maar ik wist ook dat het maar gewoon gezichtsbedrog was. Als je dat maar in je achterhoofd houd kunnen er nooit geen gekke dingen gebeuren. Je kunt veel beter s'nachts aan het water gaan zitten met een jerrycannetje benzine, wachten tot de paddo's erin hakken, en dan de benzine in het water gieten en aansteken. Dan zit je alleen maar zo van "whoa......whoa.....whoa....whoa".quote:Op maandag 26 maart 2007 12:39 schreef Pino_666 het volgende:
Ik heb zelf wel een aantal keren paddo's gedaan en ik kan me toch moeilijk voorstellen dat je denkt dat je kan vliegen of zo ernstig aan het hallucineren bent dat je niet ziet dat er een afgrond is. Ben wel benieuwd wat haar reden was om te springen.
15, dan ben je een kind man.quote:Op maandag 26 maart 2007 18:23 schreef Queen_Bee het volgende:
OmfgAmerican Nightmare spoort ook niet.
Of ze nou 15 of 35 was, niemand heeft het haar door de strot gedrukt. Als je stoer genoeg bent om de drugs te nemen ben je ook stoer genoeg voor eigen verantwoordelijkheid.
Dat de verkoper geen legitimatie vroeg was wél fout, maar mevrouw heeft het toch echt helemaal zelf gedaan. En ja, nu is ze door eigen schuld dood. Too bad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |