abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50963797
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:47 schreef Anthraxx het volgende:
Hehe. Volgens mij was het de zoon ipv vriend. Maar je zit aardig in de richting. En Shesmovedon stond op Lightbulb Sun en heeft er volgens mij niets mee te maken . Tenzij dat verhaal al jaren in zijn hoofd bestaat .
Jeetje geweldig dat ze ook in een album een thema / verhaal centraal zetten. Toch maar eens beter naar de teksten luisteren.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:22:47 #202
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_50963974
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:17 schreef Longmen het volgende:

[..]

Jeetje geweldig dat ze ook in een album een thema / verhaal centraal zetten. Toch maar eens beter naar de teksten luisteren.
Al vanaf het begin gebruikte Porcupine Tree thema's. De eerste albums waren vooral drug trips (Voyage 34 gaat in zijn geheel over een LSD trip).

Zelfs Stupid Dream heeft een thema.
quote:
"When I was writing some of the songs of the album I was very much aware of this contradiction between being an artist, being a musician, trying to be creative and write songs and, then, at the point you finish an album, the music is finished, the creative side is finished, you then have to go out and sell and market and promote. And that's like a completely different experience. It's not a very creative process. It's quite - in some ways - a cynical process going on having to sell your music. But you have to do it. I mean, if a modern musician is going to survive as a musician, you have to - in a sense - 'prostitute yourself' to try and sell your music and your art. And I was very much aware of that contradiction. If you think about that too much, it can drive you crazy, you know. It's an absurd thing to be doing. That kind of led me thinking about when I was a teenager, when I was just starting out and I was interested in being a musician. And I think a lot of teenage kids have this dream of being pop stars, of being a professional musician. This 'stupid dream' of being famous and 'life is a ball and everything is wonderful'. And, of course, actually the reality is that being a professional musician is a very hard work. It can be very heartbreaking, there's a lot of disappointment, there's a lot of hard work, there's a lot of travelling."
The album cover is linked to this concept as well.
Wilson: "Like sitting down with the record company to discuss how we're gonna market this album. And at that point your record becomes a product. And I just had this image of these CD's just coming off this conveyor belt. And obviously it's at complete odds with the music. But I wanted to have this kind of contradictory feel to the color. The bottom line is, the people that get into Porcupine Tree know that we're exactly not the kind of band that ever consider our music in terms of product and shifting units. So I thought it would kind of be fun to put an image on the album which is a comment on that. What could be a more stupid dream than wanting to make music and sell it."
pi_50964280
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:14 schreef Madam_Romella het volgende:
Dat het conceptalbums blijken te zijn, wat een ontdekking Ik had de liedjes altijd los geluisterd.
Dat Blackest Eyes over een verknipte seriemoordenaar ging zover was ik al, maar ik ga gelijk ook de rest van In Absentia uitpluizen.
ik heb het altijd opgevat als dat Blackest Eyes het "hier en nu" is, en dat je daarna van Trains tot en met Strip the Soul flashbacks krijgt van hoe het zo gekomen is. Wilson heeft overigens altijd ontkend dat het een echt concept album is, en ik denk dat Sound of Muzak bijvoorbeeld ook niet in het verhaal past (maar meer Wilson's eigen mening over huidge muziek geeft). Maar van Trains, Lips of Ashes, Gravity Eyelids, Prodigal, The Creator has a Mastertape en Strip the Soul heb ik altijd heel sterk het gevoel gehad dat het steeds over dezelfde persoon gaat, steeds verknipter.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:35:50 #204
13783 Anthraxx
pi_50964420
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:31 schreef Ared het volgende:

[..]

ik heb het altijd opgevat als dat Blackest Eyes het "hier en nu" is, en dat je daarna van Trains tot en met Strip the Soul flashbacks krijgt van hoe het zo gekomen is. Wilson heeft overigens altijd ontkend dat het een echt concept album is, en ik denk dat Sound of Muzak bijvoorbeeld ook niet in het verhaal past (maar meer Wilson's eigen mening over huidge muziek geeft). Maar van Trains, Lips of Ashes, Gravity Eyelids, Prodigal, The Creator has a Mastertape en Strip the Soul heb ik altijd heel sterk het gevoel gehad dat het steeds over dezelfde persoon gaat, steeds verknipter.
quote:
Some seem vague and hard to connect: Trains, which Wilson explained as being an evocation of his memories of childhood summers, includes the lyric "you're tying me up", which shares a theme with a line from The Creator Had A Master Tape, a song more clearly about an abusive family relationship.
Ach, het blijven hele sterke nummers. Maar sommige zijn een stuk duidelijker dan andere
pi_50965085
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:31 schreef Ared het volgende:

[..]

Ik denk zeker ook dat het dezelfde verknipte persoon is. Huu

Je kan een lichtpuntje bespeuren als je Prodigal ziet als het hier en nu: in de gevangenis!
Over-thinking, over-analyzing separates the body from the mind (Tool)
pi_50965752
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:55 schreef Madam_Romella het volgende:
Je kan een lichtpuntje bespeuren als je Prodigal ziet als het hier en nu: in de gevangenis!
Hoezo denk je dat de hoofdpersoon in Prodigal in de gevangenis zit?
pi_50965928
Omdat hij niks te doen heeft, alleen tv kijken en naar de regen kijken die langs het raam stroomt. dat klinkt zo ..opgesloten
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:31:12 #208
13783 Anthraxx
pi_50966460
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 12:12 schreef Ared het volgende:

[..]

Hoezo denk je dat de hoofdpersoon in Prodigal in de gevangenis zit?
Ik zie prodigal meer als een saaie zondagmiddag. Met wat vrienden naar voetbal kijken (of iets dergelijks).
pi_50968913
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 12:31 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik zie prodigal meer als een saaie zondagmiddag. Met wat vrienden naar voetbal kijken (of iets dergelijks).
Nou, hij zingt dat hij zijn 'vrienden' zal missen als de serie is afgelopen...dus dat zijn tv-personages, en de ik-persoon is alleen...

het lied is ook verder heel berustend vind ik, hij denkt na over zijn zonden. Dat dat in de gevanggenis is, is mijn invulling, zomaar een associatie
pi_50975790
Het was een geweldig concert in de Melkweg!

Jammer dat je op de tweede rij van het balkon het bovenste gedeelte van de videobeelden niet kon zien, maar verder was het een geweldig goed concert. Muzikaal wederom héél erg strak. Zowel het gitaarspel van Wilson (dat megasnelle stukje) als de intense drumpartijen vielen me hierbij op.

Het was ook af en toe je ogen dicht doen en genieten van de steengoede muziek. Zou een volgend concert nóg beter zijn?
.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:12:26 #211
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_50975968
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:07 schreef Dagonet het volgende:
Fear of a blank planet is gebaseerd op en geïnspireerd door Lunar Park van Brett Easton Ellis (van Less than zero en American Psycho).
Daar kwam ik dus ook laatst achter, vlak nadat ik het boek had gelezen. Sfeer van het album sluit overigens ook naadloos aan op het (geniale) boek. En waar het boek geschreven is vanuit het perspectief van de papa (Brett) is FoaBP geschreven vanuit het perspectief van het zoontje.

alleen jammer dat er geen verwijzingen naar de Terby in zitten
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:46:00 #212
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_50978652
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:18 schreef Anthraxx het volgende:
Ik kan het niet zeggen omdat ik het nog steeds niet weet . Ze hebben een speciale editie van Deadwing ooit uitgebracht waarbij het verhaal is uitgewerkt (het is een filmscript btw). Maar die heb ik niet te pakken kunnen krijgen .
Ik heb die versie dus wel -ze verkopen hem nog steeds tijdens concerten voor 30 euro overigens- en om eerlijk te zijn kom je ook met die 72 pagina's artwork nog niet heel erg veel verder mbt het verhaal. Gelukkig heb ik hem vooral gekocht voor de waanzinnige 5.1 surround mix

Prodigal roept bij mij het beeld op van een eenzame man die in zijn lege woonkamer zit te bedenken waar het in zijn leven misgegaan is en die zichzelf moed probeert in te praten. Prachtig & melancholisch nummer (zo heb ik ze graag!)

Volgens de geruchten op het PT forum speelt Porcupine Tree begin december in de HMH..Ben er nog niet helemaal over uit wat ik daar nou van vind..
Moving me with a sound
Opening me within a gesture
Drawing me down and in
Golzuam
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:47:34 #213
13783 Anthraxx
pi_50978685
Ik snap je punt. In een kleine zaal vind ik de sfeer veel intiemer. De eerste keer dat ik ze zag was het ook nooit echt uitverkocht .

Maar ik ga wel .
pi_50978819
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:46 schreef Golzuam het volgende:

Volgens de geruchten op het PT forum speelt Porcupine Tree begin december in de HMH..Ben er nog niet helemaal over uit wat ik daar nou van vind..
Ik ga wel
Tool kwam daar ook goed tot zn recht
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:59:25 #215
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_50979055
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:52 schreef Longmen het volgende:

[..]

Ik ga wel
Tool kwam daar ook goed tot zn recht
Nou ja precies, Tool was geweldig in de HmH. En het boeit mij ook niet dat Porcupine Tree steeds 'groter' aan het worden is, als er één band is die het verdient dan zijn zij dat. Maar ja de sfeer he De eerste keer dat ik ze zag was in de kleine zaal van de Melkweg, dat was ZO geweldig qua sfeer..Aan de andere kant : grotere zalen = meer geld = grotere producties = misschien eindelijk de 'Deadwing' film.
Moving me with a sound
Drawing me down and in
Golzuam
pi_50980078
Met de HMH weet je in ieder geval dat het geluid érg goed zal zijn
.
pi_50981362
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:59 schreef Golzuam het volgende:

[..]

Nou ja precies, Tool was geweldig in de HmH. En het boeit mij ook niet dat Porcupine Tree steeds 'groter' aan het worden is, als er één band is die het verdient dan zijn zij dat. Maar ja de sfeer he De eerste keer dat ik ze zag was in de kleine zaal van de Melkweg, dat was ZO geweldig qua sfeer..Aan de andere kant : grotere zalen = meer geld = grotere producties = misschien eindelijk de 'Deadwing' film.
Volgens mij hoef je bij PT niet bang te zijn voor "comercie" taferelen. Daar zijn ze (gelukkig) veel te eigen gereid voor. En wat is er mis met een fantastische liveband in één van de beste zalen in ons land?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 20:23:47 #218
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_50982067
Zolang dhr Wilson epische nummers van 18 minuten uit zijn pols weet te schudden hoor je mij niet klagen! Dan maar iets meer moeite doen om vooraan te komen in de toekomst I guess
Moving me with a sound
Drawing me down and in
Golzuam
pi_51149249
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:50 schreef Longmen het volgende:

[..]

En dat hele oude nummer wat ze speelden ("this is on old one"), dat kende ik niet, maar was wel gaaf. Zo tegen het einde, welke was dat?
En ook de 2e zanger heeft een zeer goede stem.
En gewoon 17 minuten Anesthetize Ook de clipjes erbij waren mooi, Way Out of Here bv.
De track die ik uiteindelijk bedoelde was (toch) Mother and Child Divided.
Nu pas gevonden
  dinsdag 24 juli 2007 @ 02:45:22 #220
107005 Saviola
CM Legend
pi_51772488
Ah hier is het PT topic.

Heb zelf het concert niet meegemaakt, wel gehoord dat het gewéldig mooi was. Ik heb me wel pas de "Arriving somewhere.." DVD aangeschaft
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_52397869
Er zijn nog wat shirts over, wees er snel bij. Helaas is de albumhoes van FOABP uit voorrraad
http://www.burningshed.com/store/porcupinetree/collection/96/
pi_52416027
en, misschien nog wel beter nieuws: 25 september een nieuw (mini) album

4 nummers van in totaal 30 minuten met nummers die niet op FoaBP terecht zijn gekomen.

Daarnaast is zeker dat er een herfst-tour komt! Heel october spelen ze in de VS, begin november een paar concerten in GB en tweede helft november Duitsland. Genoeg dagen ertussen om Nederland nog een keer aan te doen...
pi_52427253
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:36 schreef Ared het volgende:

4 nummers van in totaal 30 minuten met nummers die niet op FoaBP terecht zijn gekomen.
Mooi!
quote:
Daarnaast is zeker dat er een herfst-tour komt! Heel october spelen ze in de VS, begin november een paar concerten in GB en tweede helft november Duitsland. Genoeg dagen ertussen om Nederland nog een keer aan te doen...
Wordt dat dan het concert in de HMH?
.
pi_52443755
laatste concert in de UK is 9 november, eerste in Duitsland 13 november. De HMH, Tivoli en 013 zijn alleen de 10e nog beschikbaar. Zou dus kunnen, maar wel erg krap op de show in London.
11e zou beter te doen zijn, Boerderij in Zoetermeer is nog vrij.

12e zijn Tivoli, Paradiso en 013 vrij. Wordt krap op Duitsland, maar te doen.

En anders zal het wel begin december worden. Ik hoop iig dat het de HMH wordt, hoewel ik ook nog steeds droom van een optreden in Vredenburg
pi_52446947
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:36 schreef Ared het volgende:

Ben benieuwd naar de kwaliteit van die nummers. Alhoewel nog steeds van hoge kwaliteit, maar ik vind 'FOABP' toch wel wat minder dan haar twee voorgangers.
pi_52532018
In november komt de vinyl-versie uit van de Fear of a blank planet, met daarbij de nieuwe ep. Gewone (30¤) en lim. edition (45¤)

weet iemand trouwens of die tourdata op de achterkant van dat groene shirt van europa (juni) zijn?
  maandag 20 augustus 2007 @ 16:38:38 #227
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_52532128
Hetzelfde shirt dat afgelopen tour bij de merch verkocht werd? ja. Hoewel ik natuurlijk niet kan beoordelen of de shirts bij de webshop afkomstig zijn van de US of EUR tour.
Moving me with a sound
Drawing me down and in
Golzuam
pi_52569710
Heb hem inmiddels ontvangen (na vrijdag betaald te hebben, hulde voor de snelle levering!) en het zijn idd de Europese data.
pi_52569773
Wil dolgraag dat shirt met afbeelding van FOABP, zit er denk niet meer in he?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:09:33 #230
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_52569878
Moving me with a sound
Drawing me down and in
Golzuam
pi_52570371
Ik heb de albums 'On the Sunday of Life' en 'Lightbulb Sun' van ze, zo nu en dan kom je een aardige verwijzing naar nummers van de Beatles tegen. Zoals een klein deel van Lucy in the Sky with Diamonds in 'Footprints' en 'Shesmovedon' deed me meteen denken aan 'She's leaving home'. Het kan er ook weinig mee te maken hebben, maar anders vind ik het een vrij subtiele verwijzing.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:23:33 #232
13783 Anthraxx
pi_52570422
Grappig . Dat had ik er nog niet in gezocht.

Hoe vind jij het nieuwere werk Beat? Of ken je dat nog niet?
pi_52570961
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:23 schreef Anthraxx het volgende:
Grappig . Dat had ik er nog niet in gezocht.

Hoe vind jij het nieuwere werk Beat? Of ken je dat nog niet?
Helaas nog niet, maar ik zal eens wat meer van ze aanschaffen.
pi_52572839
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:54:47 #235
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_52587333
De band heeft op hun website eindelijk officieel bekend gemaakt dat ze op 5 december inderdaad in de HmH staan, kaartverkoop begint de 25e

[edit - en daar zal je het Foabp tshirt vast nog wel kunnen kopen!]
Moving me with a sound
Drawing me down and in
Golzuam
pi_52587574
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:54 schreef Golzuam het volgende:
De band heeft op hun website eindelijk officieel bekend gemaakt dat ze op 5 december inderdaad in de HmH staan, kaartverkoop begint de 25e

[edit - en daar zal je het Foabp tshirt vast nog wel kunnen kopen!]
Goed nieuws, ga nog n keer dit jaar.
pi_52588630
wow, terug in de zaal waar ik ze heb leren kennen, maar dan als headliner

ik geloof dat ik mezelf maar eens op een leuk sinterklaascadeautje ga tracteren

waar zijn de mijter-smilies???
pi_52597086
Hét concert waar ik op zat te wachten, maar waaaaaroooom op vijf december.....?!

Die gaat dus helaas aan mij voorbij!
.
pi_52597821
Tof! Betere locatie ook dan de Melkweg.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 19:07:02 #240
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52597928
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 19:02 schreef Misstique het volgende:
Tof! Betere locatie ook dan de Melkweg.
We're sooooo there .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:24:16 #241
13783 Anthraxx
pi_52619493
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 19:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

We're sooooo there .
Precies. Sinterklaar doe ik toch niet aan

Een kleine 2 jaar terug speelden ze op 4 december (dacht ik) en toen moest ik kiezen tussen PT en Opeth. Dat is PT geworden .
pi_52620241
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:24 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Precies. Sinterklaar doe ik toch niet aan

Een kleine 2 jaar terug speelden ze op 4 december (dacht ik) en toen moest ik kiezen tussen PT en Opeth. Dat is PT geworden .
Destijds voor Opeth gekozen.

Het 5 december concert ga ik iig skippen, vind ¤ 32,50 (excl.) teveel geld
pi_52628608
Had me ook leuk geleken maar ik ga al naar Hatebreed toe.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_52635504
Ik ken Porcupine Tree nu een jaartje, en heb sindsdien al een aantal cd's in bezit. Heb ze nog niet live aan het werk gezien, maar ik ga er van uit dat ik het concert in december ga bezoeken.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:53:27 #245
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_52674182
En de kaarten zijn binnen! weet iemand al wat meer over het komende minialbum? (meer dan op Myspace staat)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_52731707
De kaartjes zijn besteld. Mijn vader gaat muzikale opvoeding krijgen
Ik bezorg al uw posts aan de FOK!server!
pi_53138178
Net de gewone versie van Foabp op vinyl gepreorderd, de special was al uitverkocht
pi_53140952
Had hier al van gehoord enzo, maar nog nooit naar geluisterd.
De pa van een vriend van me had een live-dvd liggen, zaterdag gekeken, wat een muziek

Denk dat ik ze in de HMH maar ga bekijken
pi_53149569
Ik ben ook een nieuwbakken PT fan, ik had ooit van iemand 1 liedje gehad via msn (blackest eyes) dus die had ik laatst nog eens opgezet, om eens te luisteren wat het ook al weer was.
afijn dat klonk toen wel heel goed, dus heb ik maar even de hele discografie binnen gehaald en ben er de laatste weken eigenlijk als ik de tijd heb naar aan het luisteren, en eigenlijk vind ik zo ongeveer alles geniaal na een luisterbeurt, dus nu ben ik het beter aan het leren kennen en ik wil nu ook zeker naar de HMH om het live te aanschouwen, ik hoor en lees hier echt alleen maar goede dingen en reviews!
Moet alleen het echte oude materiaal nog luisteren, ben terugwerkend aan het luisteren, nu dus nog vanaf Signify luisteren, ben benieuwd!!

Heb nu In Absentia en Deadwing al op cd en ben ook druk op zoek naar de rest, maar over het algemeen zijn die cd's nogal duur, gelukkig heb ik bovenstaande cd's voor 10 euro per stuk kunnen scoren, dus ik hou mijn ogen open, waar ik ook kom!
Reaching out to embrace the random, reaching out to embrace whatever may come
pi_53150421
Kijk eens rond op ebay, daar vind je ze relatief goedkoop.
pi_53155648
Ik ben er ook 5 december Ben benieuwd naar de bonus cd....
pi_53165515
Ik heb ervoor gekozen om ze in Duitsland te gaan zien
5 December wordt hier nogal uitbundig gevierd met familie en vrienden en dat wil ik gewoon niet aan mijn neus voorbij laten gaan.

Di's wel het duurste kaartje ever zeg.. Hoop voor ze dat het concert nog beter is als al die andere keren
Maja.. kverwcht ook niet anders. Ze overtreffen zichzelf keer op keer op keer. Heb er zin in!!

Kvin HMH trouwens helemaal niks he. Ben erheen geweest voor Damien Rice maar kvond het hele concert geen uitstraling geven.. Beetje zitten en luisteren.
Laat mij maar lekker vooraan staan bij John Wesley in de buurt en lekker raggen en headbangen
pi_53165625
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:12 schreef Twinkle20 het volgende:

Kvin HMH trouwens helemaal niks he. Ben erheen geweest voor Damien Rice maar kvond het hele concert geen uitstraling geven.. Beetje zitten en luisteren.
Laat mij maar lekker vooraan staan bij John Wesley in de buurt en lekker raggen en headbangen
Dat kan in de HMH ook hoor
pi_53166209
quote:
Ik heb ervoor gekozen om ze in Duitsland te gaan zien
5 December wordt hier nogal uitbundig gevierd met familie en vrienden en dat wil ik gewoon niet aan mijn neus voorbij laten gaan.

Di's wel het duurste kaartje ever zeg.. Hoop voor ze dat het concert nog beter is als al die andere keren
Maja.. kverwcht ook niet anders. Ze overtreffen zichzelf keer op keer op keer. Heb er zin in!!

Dat ligt aan Rice niet aan de HMH lijkt me....
Tool was fantastisch in de HMH, prima geluid.
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:50:07 #255
13783 Anthraxx
pi_53166346
HMH is een prima zaal. De keren dat ik er ben geweest (Radiohead, Zappa plays Zappa) was het perfect. Niets op aan te merken. Het ligt dus gewoon aan meneer Rice dat zijn concert apenballen zuigt.
pi_53166423
Precies, Killers en Morrissey in de HMH waren ook prima
pi_53166733
Oh ja zou Radiohead vergeten (was toen ook half ziek ) dat was zeker prima.
Overigens PT in de Effenaar dit jaar ook. Die zaal heeft ook een prima geluid.
pi_53170938
quote:
hm, ik vind de HMH qua geluid de beste concertzaal van Nederland. Maar ik kan me goed voorstellen dat Rice in zo'n grote zaal een beetje in het niet valt. Rice zou in Vredenburgh, of hooguit formaat Paradiso/Tivoli veel meer tot z'n recht komen.
pi_53218110
Beetje jammer dat het op 5 december is, eens kijken of dat em wordt.
Oh, and that's a bad miss!
pi_53220962
Nil Recurring klinkt goed zeg, ga m zeker kopen als hij uit is.
pi_53329864
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:05 schreef Longmen het volgende:
Oh ja zou Radiohead vergeten (was toen ook half ziek ) dat was zeker prima.
Overigens PT in de Effenaar dit jaar ook. Die zaal heeft ook een prima geluid.
Jah was mooi in de Effenaar
pi_53330935
Ik was er ook bij in de Effenaar en nu ook weer in de HMH. was van plan om eerst niet te gaan vanwege de prijs en het feit dat ik in zeeuws-vlaanderen woon. Maar nu ik met iemand mee kan rijden toch maar beslist om te gaan!
pi_53342073
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:04 schreef Longmen het volgende:

Ik heb hem deze week via de site besteld.
.
pi_53345318
TVP.
pi_53345460
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 00:25 schreef moemoe het volgende:
TVP.
luister maar snel terug
pi_53347043
Zelfs vroeg in de ochtend doet Fear of a Blank Planet het goed....
pi_53469166
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:04 schreef Longmen het volgende:
Wat is 'Normal' toch een ontzettend mooi nummer. Geweldig dat laatste stuk.
pi_53472573
Burning Shed wist me mede te delen dat Nil Recurring al onderweg is!
.
pi_53481447
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:34 schreef Brentmeister het volgende:
Leuk dat Normal duidelijk een eerdere versie van Sentimental is. En dat in Normal het woordje sentimental regelmatig terugkomt, terwijl het in Sentimental volledig ontbreekt. Ik had me altijd al afgevraagd hoe ze aan die titel kwamen...

overigens vind ik na 1x luisteren Nil Recurring iets minder dan eerdere albums met overgebleven nummers (Staircase Inifities, Insignificance, Recordings etc.) Komt waarschijnlijk wel goed na nog een paar keer luisteren.
pi_53482459
Ik vind nog steeds dat Deadwing niet is overtroffen.
Wil niet zeggen dat al het nieuwere werk niet mooi is.

Maja live zijn ze toch altijd super.. of het nu om oud of nieuw werk gaat
pi_53489890
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:48 schreef Ared het volgende:

[..]

Leuk dat Normal duidelijk een eerdere versie van Sentimental is. En dat in Normal het woordje sentimental regelmatig terugkomt, terwijl het in Sentimental volledig ontbreekt. Ik had me altijd al afgevraagd hoe ze aan die titel kwamen...
Ja ik dacht dus eerst ook steeds dat normal, sentimental was
quote:
overigens vind ik na 1x luisteren Nil Recurring iets minder dan eerdere albums met overgebleven nummers (Staircase Inifities, Insignificance, Recordings etc.) Komt waarschijnlijk wel goed na nog een paar keer luisteren.
Ik vind em over het algemeen ook wat minder ja, maar dit nummer springt eruit voor mij.
pi_53522576
Fijne band, ook live zijn ze erg goed!
pi_53567332
Ik ben er ook bij! Nog even snel de kaartjes inslaan .
  zaterdag 29 september 2007 @ 16:04:55 #274
13783 Anthraxx
pi_53569505
Kaartjes besteld .
pi_53579722
Nu maar hopen dat het snel uitverkocht raakt.. een maat van me heeft 2 kaarten voor postkantoor-prijs te koop. Had ze gehaald voor twee lui die niet bleken te gaan.
pi_53585818
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:34 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Dat wilde ik eigenlijk zeggen over "Cheating the Polygraph"
pi_53586927
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:28 schreef Longmen het volgende:

[..]

Dat wilde ik eigenlijk zeggen over "Cheating the Polygraph"
Ik heb die nummers niet terwijl ik wel de 'complete discografie' heb
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zondag 30 september 2007 @ 13:17:29 #278
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_53587066
quote:
Op zondag 30 september 2007 13:12 schreef crossover het volgende:

[..]

Ik heb die nummers niet terwijl ik wel de 'complete discografie' heb
De nieuwe EP Nil Recurring heb je dus nog niet. Die gaan ze toch ook in december spelen? .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 30 september 2007 @ 13:37:03 #279
13783 Anthraxx
pi_53587679
Komt die EP ook in de winkel terecht of is het alleen te krijgen op Burning Shed?
pi_53591753
in ieder geval ook tijdens de toernee
pi_53916948
van het porcupinetree forum:

setlist eerste show (orlando)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_53919071
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 23:41 schreef Longmen het volgende:
van het porcupinetree forum:

setlist eerste show (orlando)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

If so dan gaat deze jongen haaaaaaaard genieten aanstaande 5 dec.
pi_53919169
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 01:31 schreef asdqert het volgende:

[..]

If so dan gaat deze jongen haaaaaaaard genieten aanstaande 5 dec.
Meer oude nummers dan de vorige keer .
pi_53922961
En anesthetize wederom helemaal!
pi_54125801

5 december wordt wederom geweldig!
Nog anderhalve maand
Go ahead, make my day.
  woensdag 28 november 2007 @ 00:06:49 #286
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_54881396
Nog een paar daagjes en dan mijn eerste PT-concert Kan niet wachten! Ben erg benieuwd. Eigenlijk dubbele pret voor mij, aangezien ik ook fan ben van Anathema.
pi_54881459
Ik heb zó'n zin in Sound Of Muzak en Lazarus en Halo en Open Car en Shesmovedon !

En Anathema natuurlijk . Hopen dat die Panic en Closer in ieder geval spelen, en dat het zangeresje mee is, maar dat zal wel.
  woensdag 28 november 2007 @ 10:54:15 #288
13783 Anthraxx
pi_54887122
Volgens mij is dat meisje de vriendin van 1 van de bandleden dus dat kan wel makkelijk
pi_54888111
Nog een week. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_54902807
Anathema is idd ook goed, ik hoop ook op Closer.

verder: Dark Matter en Don't hate me
pi_54904231
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:54 schreef Anthraxx het volgende:
Volgens mij is dat meisje de vriendin van 1 van de bandleden dus dat kan wel makkelijk
Zusje van de drummert dacht ik. Ze hebben als het goed is een nieuw album, dus heb er zin in .
pi_54922949
Wegens een niet oneindige hoeveelheid knaken op de bankrekening moet ik mijn concerten een beetje kiezen. Heb besloten PT over te slaan omdat ik ze een half jaar (?) geleden ook al gezien heb in Amsterdam. Was errug gaaf toen ( o.a. Anesthetize ).

Wel jammah dat Anathema in het voorprogramma staat, want die mis ik nu ook. Ben twee keer naar ze toegeweest toen ze gewoon hoofdact waren, ook dát was geweldig. De albums Judgement en met name Alternative 4

Iedereen die gaat: have fun

En post hier wat foto's ofzo
pi_54929707
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:58 schreef VonHinten het volgende:
Wegens een niet oneindige hoeveelheid knaken op de bankrekening moet ik mijn concerten een beetje kiezen. Heb besloten PT over te slaan omdat ik ze een half jaar (?) geleden ook al gezien heb in Amsterdam. Was errug gaaf toen ( o.a. Anesthetize ).

Wel jammah dat Anathema in het voorprogramma staat, want die mis ik nu ook. Ben twee keer naar ze toegeweest toen ze gewoon hoofdact waren, ook dát was geweldig. De albums Judgement en met name Alternative 4

Iedereen die gaat: have fun

En post hier wat foto's ofzo
Ik zou toch gaan
pi_54931266
Bijna
pi_54933315
Na Paradiso (27-09-06) en de Effenaar (26-06-07) ben ik er ook weer bij in de HMH. Wel een beetje jammer van de HMH (natuurlijk geen 'slechte' accomodatie, maar ik bevind me liever in kleinere zaaltjes), maar het wordt ongetwijfeld weer erg goed
pi_54933431
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:01 schreef Brentmeister het volgende:
Bijna
pi_54935980
Zou er ook graag bijzijn, heb alleen geen vrienden die dezelfde muzieksmaak delen.
En om alleen te gaan daar heb ik het lef niet voor helaas
pi_54943977
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 00:41 schreef 2Girls1Cup het volgende:
Zou er ook graag bijzijn, heb alleen geen vrienden die dezelfde muzieksmaak delen.
En om alleen te gaan daar heb ik het lef niet voor helaas
Waarom niet? Het is niet alsof je voor de goede gespreken naar een (prog)rockconcert gaat
pi_54945977
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 13:05 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is niet alsof je voor de goede gespreken naar een (prog)rockconcert gaat
Tja, ik weet gewoon dat ik me dan heel erg ongemakkelijk voel de hele tijd. Zit ik de hele tijd met gedachtes in mn hoofd wat mensen wel niet allemaal van me denken etc. Als ik vertel aan iemand dat ik alleen naar een concert ga, kijken ze me ook raar aan van wat een loser oid.
Eigenlijk moet je daar gewoon schijt aan hebben, maar was het maar zo eenvoudig.
  vrijdag 30 november 2007 @ 14:40:23 #300
13783 Anthraxx
pi_54946404
Loser? Want? Vorige keer ben ik ook alleen geweest. Boeiend.
pi_54946538
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 14:40 schreef Anthraxx het volgende:
Loser? Want? Vorige keer ben ik ook alleen geweest. Boeiend.
Loser

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')