Mjah, beetje duur en onzinnig.quote:Bron : Secondlife
De Haagse raadsfractie ChristenUnie-SGP vraagt zich af wat de zin is van de onlangs door wethouder
Huffnagel geopende 'strandtent' in de virtuele wereld Second Life. Hiervan waren de kosten: ¤ 17.000,-. De fractie heeft schriftelijke vragen aan het College gesteld.
ChristenUnie-SGP vraagt zich af of het bedrag dat betaald werd eenmalig is en of het een verantwoorde uitgave is van gemeenschapsgeld. Wat echter zwaarder weegt voor de fractie is de onduidelijkheid wat betreft bepaalde ongeoorloofde activiteiten die plaats zouden vinden op 'Second Life', zoals gokken en kinderporno. Een stad als Den Haag, die juist haar imago wil bevorderen als ‘Internationale stad van vrede, recht en veiligheid’ moet van zo’n medium geen gebruik willen maken. En zeker niet met een virtuele strandtent, aldus de principiële raadsfractie. De vraag die we echter aan de SGP kunnen stellen: “Lezen jullie het nieuws op SL.nl niet?” Er staat namelijk in het nieuwsbericht dat Den Haag in SL gaat omdat zij via verschillende kanalen wil communiceren.
Nu Second Life zo populair is en nog populairder wordt, is dit natuurlijk ook een zeer goed communicatiemiddel om de doelgroep te bereiken.
Frits Huffnagel was erg enthousiast om in dit nieuwe medium te komen. De SL.nl redactie durft met zekerheid te zeggen dat de fractieleden van SGP dit ook zullen zijn als zij een avatar hebben.
SL.nl heeft momenteel een onderzoek lopen naar de vermeende kinderporno en het gokken in de virtuele wereld. Wij van SL.nl vinden de SGP dan ook iets te voorbarig in haar reactie. Bovendien zal de tijd uitwijzen hoeveel politieke partijen in de toekomst Second Life ingaan…
Sterker nog, hij was daar in zijn uppie.quote:Op maandag 26 maart 2007 03:29 schreef Tweek het volgende:
Overigens is dit al redelijk oud nieuws. De strandtent is al geopend, Huffnagel heeft ze speech al gehouden en zoals te verwachten viel, er was bijna niemand aanwezig.
Ik vind het beide niet te rechtvaardigen. Zoveel aanhang heeft SL ook weer nietquote:Op maandag 26 maart 2007 03:14 schreef Qdo het volgende:
Een stukje PR is nooit weg en kost een paar duiten...
Beter te rechtvaardigen als een Job Cohen die Marokkanen vlinders laat vangen in het rif om daar vervolgens over te gaan rappen.
idd hoe krijg je het verzonnenquote:Op maandag 26 maart 2007 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Fantastisch. Voor 17 ruggen wat virtuele grond kopen in een spelletje wat nog 2 maanden een hype is.
Betaald op kosten van de gemeenschap. Toedeledokie.
Idd, voor dat geld had je weer wat mensen op vlinderjacht kunnen sturenquote:Op maandag 26 maart 2007 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Fantastisch. Voor 17 ruggen wat virtuele grond kopen in een spelletje wat nog 2 maanden een hype is.
Betaald op kosten van de gemeenschap. Toedeledokie.
Bronquote:’Grote denken is nog niet geland’
DEN HAAG - Zo ongeveer het hele nationale medialandschap zit achter hem aan. Frits Huffnagel (VVD), wethouder...
Frits Huffnagel. FOTO ANP
1/3VOLGENDE ...citymarketing die het nieuwe logo van Den Haag op 1 november lanceert met een feest dat een uur duurt en niet minder dan 190.000 euro kost. Gemeenteraad kwaad, burgers kwaad en ook evenementenorganisatoren vinden het wel aan de dure kant voor één uur feest.
„Ik begrijp het wel,’’ zegt Huffnagel. „En ik vond jullie berekening heel leuk: 52,77 euro per seconde. Maar het gaat niet om één uur, het gaat om iets neerzetten voor de komende tien jaar. Reken het dan nog eens uit. De filmpjes die we ook uitzenden volgende week, over Den Haag, over de cultuur hier, over bouwen en wonen, kunnen we nog veel vaker gebruiken. We lanceren een beeldmerk dat we jarenlang op alle terreinen gaan gebruiken.’’
Deze stad, benadrukt Frits Huffnagel, heeft er nou eenmaal voor gekozen Den Haag wereldwijd bekend te maken. Dat is citymarketing en dat is wat de eerste wethouder citymarketing van deze stad doet. „Citymarketing is geen sprint, maar een marathon,’’ zegt Huffnagel. „Je wint geen Formule 1 met een skelter. Ik ben gekomen om Den Haag internationaal op de kaart te zetten en dat gaat niet voor een stuiver. Het geld wat we nu gebruiken komt ook gewoon uit het budget voor de citymarketing waar de gemeenteraad zelf mee heeft ingestemd. Net als de 225.000 euro die we nog gaan uitgeven voor de campagne die er achteraan komt. En net zoals er voor volgend jaar twee miljoen voor de citymarketing is gereserveerd.’’
De gemeenteraad kan dus wel moord en brand schreeuwen, ze kent de gang van zaken. Waarom dan alle ophef? „Het is effe wennen,’’ meent Huffnagel, waarmee hij alle ophef probeert te verklaren. „Het grote denken is hier nog niet geland.’’
Toch zal het ‘dure’ feest volgende week erg Haags zijn. Met artiesten als Dyzack en NuClear Family; niet direct de namen die je bij ‘het grote denken’ verwacht. Huffnagel: „Maar als Bono het logo onthult, weet ik twee dingen zeker: veel aandacht, maar alleen voor Bono en niet voor het beeldmerk.’’
En als heel Nederland volgende week komt kijken naar het logo wat Den Haag bij elke uiting waar ook ter wereld als ‘handtekening’ zal gebruiken, is meteen de eerste slag geslagen, meent Huffnagel. „Ja, natuurlijk hebben we al contact met landelijke televisiezenders. Nee, ik zeg niet welke. Maar na volgende week kun je pas voor het eerst gaan aangeven of dit het geld waard is geweest.’’
De bonnetjesaffaire. Hij is een staatsruifaanhangige hebberd.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:13 schreef Freak187 het volgende:
Waarom moest hij ook alweer opkrassen in Amsterdam?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |