Of als het je smaak niet is. Die plastic rommel van tegenwoordig..quote:Op maandag 23 februari 2009 19:44 schreef Anne het volgende:
Ohh, dit lijkt me leuk.
Het probleem is altijd dat armbanden uit de winkel vaak veel te groot zijn. Idem dito voor kettingen.
Zelf maken is dan ideaal.
Nou, misschien moet ik dat rijglint een keer zien, dat ik dan wel snap wat er met die tussenruimte bedoeld wordtquote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:44 schreef Evil-Cherry het volgende:
Rijgen met draad? Nylon of gecoat staal?
Je hebt dat rijglint, daarbij zitten blokjes en losse stukjes.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:02 schreef SiTuSavais het volgende:
Dat ja, bedankt alletwee, ik had hem net gevonden daar
Maar ik begrijp niet wat ze bedoeld met 'rijgen door de tussenruimte'. Rijgen waarmee?
Ik vind dat er in dat filmpje van teleac ook best leuke ideeën zitten, vooral die koker van draad had ik nog niet eerder gezien.
Mja volgens mij gaat het wel goedkomenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:14 schreef Crientj het volgende:
[..]
Je hebt dat rijglint, daarbij zitten blokjes en losse stukjes.
Met je draad, gecoat straaldraad of nylondraad ga je daar dan doorheen.
Het lint kan je vastzetten met een kraaltje ervoor, en door een blokje heen te rijgen.
Erna kan je ook nog een kraal doen en vervolgens afwerken.
Die koker van draad.. Dan bedoel je zeker coilen?
Dat is dan van Wiredraad gemaakt.
Is een geweldige winkel, zelfs als je geen kraaltjeshobbies hebt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 03:19 schreef Smeej het volgende:
Heel erg leuk!!!
Ik ga denk ik ook maar eens een starterspakket aanschaffen... Ik weet wel dat er aan de Rozengracht in Amsterdam een leuk winkeltje zit met allemaal kralen en dingetjes... Beads ofzo?
Indeed... ik kon er ook altijd een uur rondhobbelen als ik me verveelde en ik ergens op moest wachten... hup naar coppenhagen..quote:Op woensdag 25 februari 2009 03:53 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Is een geweldige winkel, zelfs als je geen kraaltjeshobbies hebt.
Bij het Sarphatipark zit ook een winkeltje. Zijstraat Kuip ( Vlak bij de FB 2e zijstraat rechts ongeveer).quote:Op woensdag 25 februari 2009 06:01 schreef Smeej het volgende:
[..]
Indeed... ik kon er ook altijd een uur rondhobbelen als ik me verveelde en ik ergens op moest wachten... hup naar coppenhagen..
Ik heb volgende week vakantie dus eens kijken wat voor creaties ik zelf kan maken..
je hebt het in allerlei diktes.quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:39 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
Mja volgens mij gaat het wel goedkomenBinnenkort maar eens een kralenwinkel induiken
![]()
En het zal best coilen heten, het is iig niet van dat dikke wire wire draad.
achja thnx!quote:Op woensdag 25 februari 2009 07:55 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Bij het Sarphatipark zit ook een winkeltje. Zijstraat Kuip ( Vlak bij de FB 2e zijstraat rechts ongeveer).
Geven ook workshops
Oei !quote:Op woensdag 25 februari 2009 09:42 schreef Smeej het volgende:
[..]
achja thnx!
Ik zag dat ze het bij coppenhagen ook deden, 10 euro pp plus de kosten van je sierraad.
Collega was helemaal enthousiast, die stelde al een middagje knutselen voor met lange vingers als lekkernij whahaha..
Nee is best goedkoop... Je hebt er gewoon goedkopekralen, pandora, maar ook dure parels enzo. Wel mooi.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:52 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Oei !
Das echt niet duur !
Kralen betaalbaar ?
Die maken het vaak kostbaar
Not bad. Creative.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 05:10 schreef Smeej het volgende:
yeah! vandaag is dus de postbode geweest...
Helaas waren er een aantal dingen uitverkocht en heb ik alleen het starterspakket gekregen.
Ik heb dus met die kralen maar wat geklooit..
Ik heb brede polsen dus arbandjes zitten altijd strak, dit is gewoon perfect
hier het resultaat van een uurtje klooien
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, een paar keer wat bij besteld en keurig op tijd ontvangen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:07 schreef SiTuSavais het volgende:
Iemand hier ervaring met kralenonline?Zijn de kralen en de algehele afhandeling een beetje ok?
Zometeen ga ik nog even langs de Pipoos, misschien dat ik daar dat rijglint kan vinden.
Waar heb je besteld ?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 07:13 schreef Smeej het volgende:
woeii postbode is gister bij mij aan de deur geweest... helaas was ik niet thuis... maar vandaag hebben we revange!
goedkoopste kralen..quote:
Thx !quote:Op maandag 2 maart 2009 12:54 schreef Smeej het volgende:
[..]
goedkoopste kralen..
Heel netjes bedrijf, ik had glaskralen besteld, maar die hadden ze niet meer, kreeg ik geld terug gestuurd in een zakje.
Foto!quote:Op maandag 2 maart 2009 15:10 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Trouwens op de markt heel komisch draad gevonden, met kraaltjes er al in. Geen idee hoe ik het ga gebruiken, maar wel even ingeslagen![]()
1 euro per rol ! Allemaal kleuren !
zie PMquote:
Thx !quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:49 schreef Crientj het volgende:
[..]
Gezien en eentje terug
Ziet dr heel leuk uit!
Heb je al een idee wat je ermee gaat doen ?quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:55 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Thx !![]()
nog wat tips:
- Koop bij een doe het zelf zaak draad + andere dingen ( zo veel goedkoper)
- Vraag of koop oude kettingen ( op de markt bv.), haal ze uit elkaar en je hebt kralen![]()
- Leuk bestaande ketting op met eigen technieken
quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:21 schreef Crientj het volgende:
[..]
Heb je al een idee wat je ermee gaat doen ?
Ik denk dat ik zelf met dat draad van je al tig creaties heb bedacht en in mn hoofd ook weer uit elkaar heb gehaald
Mooi trouwens, welk draad is dat? (en hoe dik, als je dat weet?)quote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:07 schreef briana_muirinn het volgende:
Zijn er eigenlijk speciale tangen voor het maken van sieraden?
Ik heb haarstokjes gemaakt van metaal maar het tangetje wat ik gebruik (uit de gereedschapskist gevist) laat soms wat spoortjes na zoals dit links van de kralen:
[ afbeelding ]
edit: woeps verkeerde foto, even gefixt
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:52 schreef briana_muirinn het volgende:
Situ, het is een rol ijzerdraad *50 meter) van 1,3 millimeter dik die ik bij een doe-het-zelf zaak heb gekocht.
Misschien dat net iets dikker draad ook wel te doen is als je hele sterke vingers hebt.
Ik heb bij een winkeltje in apeldoorn intussen een rondbektangetje en een aantal kralen gekocht, ze hebben er ook kralen van natuursteen dus ik kan stokjes gaan maken van rozenkwarts en amethist
Oh, die man vroeg ook nog of ik ging kettelen, wat houdt dat eigenlijk in?
Hij vroeg het vanwege het tangetje geloof ik, en toen ik mijn stokje nog zonder kraaltjes liet zien vond zijn vrouw het wel een leuk idee om zo stokjes te maken.
Twink, wat een schattige oorbellen!
Is niet mijn ketting, had hem gewoon even snel opgezocht..quote:Op zondag 8 maart 2009 22:13 schreef briana_muirinn het volgende:
Gave ketting trouwens, ik ben zelf ook dol op die kleuren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |