abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47640257
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:02 schreef FJD het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de meeste niet tegen Europa an sich maar tegen hoe Europa zich de afgelopen jaren steeds meer is gaan bemoeien met allerlei zaken die best op landelijk niveau geregeld kunnen worden. Het gebrek aan overwegingen over op welk gebieden Europa meer is dan de som der delen maakt dat veel mensen niet heel erg veel meer op hebben met Europa in de huidige vorm. Een anti-Europa partij kun je het in zo'n geval allang niet meer noemen.
Nou richt dan een partij op die wil dat Europa een tempo lager doordendert.
lollig
pi_47640265
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:03 schreef FJD het volgende:

[..]

Net zoals het verkeerd plaatsen van hoofdletters.
Zo zie je maar weer
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_47640268
quote:
Op zondag 25 maart 2007 13:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, we (het gepeupel) worden belazerd. Dit is een RFC op het oorspronkelijke design, maar dat het gaat komen staat gewoon vast.
is ook niet gek want het moet er komen er werd veel op bestuurlijk technische dingen verbeterd verder zou het democratiser worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_47640297
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik wijs hem alleen op de feiten.
Dat ik onder jou sta in de piramide? Waarom sta jij zo hoog in de piramide dan?
lollig
pi_47640311
quote:
Op zondag 25 maart 2007 13:38 schreef Napalm het volgende:

[..]

Desondanks zal als je het grondwet noemt, het geheel meer gaan neigen naar grondwettelijke zaken. Kwestie van tijd. Het is de salami-taktiek om ons 99% van de onzin uit de grondwet alsnog door de strot te duwen.

Nee= Ja
Valt vies mee zoals als pechthold al zij vanmiddag er wordt grondwettelijk bijna niets veranderd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_47640350
quote:
Op zondag 25 maart 2007 14:25 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Waarop heb je gebaseerd dat het vedrag van Berlijn het zelfde is als de Europese grondwet?
ook dat idd het verdrag van berlijn is niet meer dan dat er weer over een grondwet/verdrag onderhandeld gaat worden
pi_47640354
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:05 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Dat ik onder jou sta in de piramide? Waarom sta jij zo hoog in de piramide dan?
Ik sta niet hoog, maar wel hoger dan jij. 1 van de redenen is bijvoorbeeld dat ik een chatrobotje kan maken en daardoor sneller meer taalfouten bij jou kan vinden, dan jij bij mij kan vinden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_47640369
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:03 schreef ub40_bboy het volgende:
Nou richt dan een partij op die wil dat Europa een tempo lager doordendert.
Ik zie niet in waarom. Helemaal geen zin in plus dat dat natuurlijk ook weinig relevant is voor de hele Europa discussie. Dat er eerst een referendum wordt voorgesteld om vervolgens grofweg dezelfde tekst toch te laten passeren onder het kopje "verdrag" geeft alweer aan hoe Europa gesteld is op tegenspraak. Die werkwijze is wat mensen het meest steekt in het hele Europa verhaal maar in plaats daarvan worden dergelijke zaken er gewoon doorheen gedramd omdat het goed voor ons zou zijn en dat zien we dan vanzelf wel Nee op die manier krijg je wel support voor Europa ja
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_47640436
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:07 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom. Helemaal geen zin in plus dat dat natuurlijk ook weinig relevant is voor de hele Europa discussie. Dat er eerst een referendum wordt voorgesteld om vervolgens grofweg dezelfde tekst toch te laten passeren onder het kopje "verdrag" geeft alweer aan hoe Europa gesteld is op tegenspraak. Die werkwijze is wat mensen het meest steekt in het hele Europa verhaal maar in plaats daarvan worden dergelijke zaken er gewoon doorheen gedramd omdat het goed voor ons zou zijn en dat zien we dan vanzelf wel Nee op die manier krijg je wel support voor Europa ja
De 'burgers' hoeven ook niet op support te rekenen als ze bijvoorbeeld tegen de grondwet stemmen omdat ze tegen het kabinetsbeleid zijn.
lollig
pi_47640483
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:02 schreef FJD het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de meeste niet tegen Europa an sich maar tegen hoe Europa zich de afgelopen jaren steeds meer is gaan bemoeien met allerlei zaken die best op landelijk niveau geregeld kunnen worden. Het gebrek aan overwegingen over op welk gebieden Europa meer is dan de som der delen maakt dat veel mensen niet heel erg veel meer op hebben met Europa in de huidige vorm. Een anti-Europa partij kun je het in zo'n geval allang niet meer noemen.
dat zou juist in dat verdrag komen te staan daarin werd geregeld wat nationaal en wat supra nationaal geregeld zou worden
pi_47640484
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:10 schreef ub40_bboy het volgende:
De 'burgers' hoeven ook niet op support te rekenen als ze bijvoorbeeld de grondwet stemmen omdat ze tegen het kabinetsbeleid zijn.
Dat als argument gebruiken om de uitslag naast je neer te leggen, het een verdrag te noemen en het alsnog er doorheen jagen laat zien dat je:
a) de burger maar dom vindt want hij weet niet wat goed voor hem is.
b) je het referendum niet serieus hebt genomen.
c) je de mensen tekort doet die wel degelijk op basis van valide argumenten een stem heeft uitgebracht.

Als je denkt dat je na de kiezer zo te schofferen ooit nog ergens steun voor krijgt dan ben je verschrikkelijk naief.
  zondag 25 maart 2007 @ 15:13:51 #87
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47640510
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:07 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom. Helemaal geen zin in plus dat dat natuurlijk ook weinig relevant is voor de hele Europa discussie.
Misschien is het streven naar meer inspraak wel handig om onderstaande manier van zaken te veranderen. Waarom zou het niet relevant zijn? D66 streeft bijv. naar een democratischer Europa, PVV, SP en CU zijn uitermate kritisch over de Europese gang van zaken.
quote:
Dat er eerst een referendum wordt voorgesteld om vervolgens grofweg dezelfde tekst toch te laten passeren onder het kopje "verdrag" geeft alweer aan hoe Europa gesteld is op tegenspraak. Die werkwijze is wat mensen het meest steekt in het hele Europa verhaal maar in plaats daarvan worden dergelijke zaken er gewoon doorheen gedramd omdat het goed voor ons zou zijn en dat zien we dan vanzelf wel Nee op die manier krijg je wel support voor Europa ja
pi_47640646
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat zou juist in dat verdrag komen te staan daarin werd geregeld wat nationaal en wat supra nationaal geregeld zou worden
Zolang dat verdrag er moet komen met instemming van alle leden en bv. Spanje op het gebied van immigratie een heel ander beleid voert dan Nederland maar dat wel graag door Europa geregeld ziet worden (want dan betaal de EU de kustbeveiliging) dan ben ik wel enigzins sceptisch ja. Los nog van de belachelijke kunstgrepen die verschillende Zuid Europese land, Oost Europese landen en Duitsland hebben uitgevoerd om maar onder de keiharde 3% regel te blijven.

Als ik al die berichtgeving over Europa lees en hoe Frankrijk weer alleen landbouwsubsidies op wil geven als Engeland hun korting levert dan kan daar maar 1 conclusie uit getrokken worden en dat is dat iedereen er zit om er zelf zoveel mogelijk beter van te worden en niet om samen sterker te worden en als dat zo duidelijk wordt dan zie ik Europa graag flink afslanken en zich alleen bezig houden met zaken waarop ze echt meerwaarde heeft maar in de Grondwet zoals die werd voorgesteld miste ik daar een heleboel duidelijkheid over.
pi_47640674
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:12 schreef FJD het volgende:
Dat als argument gebruiken om de uitslag naast je neer te leggen, het een verdrag te noemen en het alsnog er doorheen jagen laat zien dat je:
a) de burger maar dom vindt want hij weet niet wat goed voor hem is.
Er zijn wel goede redenen geweest om tegen de grondwet te zijn. Dus mensen die om die redenen tegen de grondwet zijn vind ik echt niet dom. Maar mensen die dit referendum aangrijpen om tegen Europa of het kabinetsbeleid te stemmen vind ik inderdaad dom.
quote:
b) je het referendum niet serieus hebt genomen.
Ik heb het referendum wel serieus genomen maar veel mensen hebben het referendum niet gebruikt waarvoor het was.
quote:
c) je de mensen tekort doet die wel degelijk op basis van valide argumenten een stem heeft uitgebracht.
Zoals ik al zei, mensen die op basis van valide argumenten tegen hebben gestemd, prima.

Maar als iedereen puur op basis van de Europese grondwet had gestemd was de grondwet gewoon aangenomen. Daar ben ik van overtuigd.
lollig
pi_47640706
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:19 schreef FJD het volgende:

[..]

Zolang dat verdrag er moet komen met instemming van alle leden en bv. Spanje op het gebied van immigratie een heel ander beleid voert dan Nederland maar dat wel graag door Europa geregeld ziet worden (want dan betaal de EU de kustbeveiliging) dan ben ik wel enigzins sceptisch ja. Los nog van de belachelijke kunstgrepen die verschillende Zuid Europese land, Oost Europese landen en Duitsland hebben uitgevoerd om maar onder de keiharde 3% regel te blijven.

Als ik al die berichtgeving over Europa lees en hoe Frankrijk weer alleen landbouwsubsidies op wil geven als Engeland hun korting levert dan kan daar maar 1 conclusie uit getrokken worden en dat is dat iedereen er zit om er zelf zoveel mogelijk beter van te worden en niet om samen sterker te worden en als dat zo duidelijk wordt dan zie ik Europa graag flink afslanken en zich alleen bezig houden met zaken waarop ze echt meerwaarde heeft maar in de Grondwet zoals die werd voorgesteld miste ik daar een heleboel duidelijkheid over.
ah ok en daar ben ik het helemaal met je eens er is dan ook een topic geweest waar je voorstellen kon doen om het te verbeteren zal eens kijken of ik die lijst kan vinden
pi_47640726
Europa doet het precies verkeerd om.

Ze moeten slechts een paar dingen Europees doen:

- Monetair beleid
- Defensie
- Buitenlands beleid

That's it!

De rest door de lidstaten zelf laten regelen.

Maar neeeee.... men doet het precies andersom. Iedere lidstaat mag defensie en buitenlands beleid zelf doen maar belachelijke regeltjes over de kromming van bananen worden wel Europees geregeld :|(
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47640831
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

- Monetair beleid
- Defensie
- Buitenlands beleid

That's it!

Maar neeeee.... men doet het precies andersom. Iedere lidstaat mag defensie en buitenlands beleid zelf doen maar belachelijke regeltjes over de kromming van bananen worden wel Europees geregeld :|(
Exact.
pi_47640859
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

- Monetair beleid
- Defensie
- Buitenlands beleid

That's it!

ben ik met je eens het moet meer een federatie worden en zich op de kern punten foccusen maar dat heeft nadeel dat de laatst genoemde punten juist een sterk nationalisme oproepen en geen enkel land het graag heeft dat zijn defensie geregeld wordt door 1 land
pi_47640864
Oplichters
pi_47640910
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ben ik met je eens het moet meer een federatie worden en zich op de kern punten foccusen
Halllo, dit project duurt al 50 jaar hoor.... Als Politici daar nu pas op gaan komen

Als ik aan Europa denk, dan moet ik altijd denken aan een grijze veredelde Rotary Club.
pi_47640958
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Halllo, dit project duurt al 50 jaar hoor.... Als Politici daar nu pas op gaan komen
zie mijn edit.

Ze hebben de verkeerde doelen gehad
pi_47640992
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ben ik met je eens het moet meer een federatie worden en zich op de kern punten foccusen maar dat heeft nadeel dat de laatst genoemde punten juist een sterk nationalisme oproepen en geen enkel land het graag heeft dat zijn defensie geregeld wordt door 1 land
We regelen het liefst gewoon alles zelf, dan weten we tenminste zeker dat het goed gebeurt. En als we het wel mogen verneuken, dan verneuken wij het tenminste ZELF.
pi_47641041
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

We regelen het liefst gewoon alles zelf, dan weten we tenminste zeker dat het goed gebeurd. En als we het wel mogen verneuken, dan verneuken wij het tenminste ZELF.
dat is niet realistisch en daar kwam de benelux voor wo2 al achter. Het westen is juist zo sterk en dominant omdat het samenwerkt tegenwoordig ipv elkaar tegen te werken
pi_47641072
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat is niet realistisch en daar kwam de benelux voor wo2 al achter. Het westen is juist zo sterk en dominant omdat het samenwerkt tegenwoordig ipv elkaar tegen te werken
Als zelfs Israel het hoofd boven water weet te houden, in een land vol zand, hitte en vervelende buren, dan gaat ons Hollanders dat ook zeker weten lukken.
En dan kan Europa wel weer met angst gaan zaaien, maar mij krijgen ze niet bang.
  zondag 25 maart 2007 @ 15:36:44 #100
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_47641180
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als zelfs Israel het hoofd boven water weet te houden, in een land vol zand, hitte en vervelende buren, dan gaat ons Hollanders dat ook zeker weten lukken.
En dan kan Europa wel weer met angst gaan zaaien, maar mij krijgen ze niet bang.
En hoe doet israel dat?
juist door samen te werken en enorme kortingen te krijgen op duits/europees en amerikaans wapentuig en dan nog is het een paar keer kantje boord geweest en hebben ze een enorme staatsschuld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')