Nou richt dan een partij op die wil dat Europa een tempo lager doordendert.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:02 schreef FJD het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de meeste niet tegen Europa an sich maar tegen hoe Europa zich de afgelopen jaren steeds meer is gaan bemoeien met allerlei zaken die best op landelijk niveau geregeld kunnen worden. Het gebrek aan overwegingen over op welk gebieden Europa meer is dan de som der delen maakt dat veel mensen niet heel erg veel meer op hebben met Europa in de huidige vorm. Een anti-Europa partij kun je het in zo'n geval allang niet meer noemen.
Zo zie je maar weerquote:Op zondag 25 maart 2007 15:03 schreef FJD het volgende:
[..]
Net zoals het verkeerd plaatsen van hoofdletters.
is ook niet gek want het moet er komen er werd veel op bestuurlijk technische dingen verbeterd verder zou het democratiser worden.quote:Op zondag 25 maart 2007 13:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, we (het gepeupel) worden belazerd. Dit is een RFC op het oorspronkelijke design, maar dat het gaat komen staat gewoon vast.
Valt vies mee zoals als pechthold al zij vanmiddag er wordt grondwettelijk bijna niets veranderd.quote:Op zondag 25 maart 2007 13:38 schreef Napalm het volgende:
[..]
Desondanks zal als je het grondwet noemt, het geheel meer gaan neigen naar grondwettelijke zaken. Kwestie van tijd. Het is de salami-taktiek om ons 99% van de onzin uit de grondwet alsnog door de strot te duwen.
Nee= Ja
ook dat idd het verdrag van berlijn is niet meer dan dat er weer over een grondwet/verdrag onderhandeld gaat wordenquote:Op zondag 25 maart 2007 14:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waarop heb je gebaseerd dat het vedrag van Berlijn het zelfde is als de Europese grondwet?![]()
Ik sta niet hoog, maar wel hoger dan jij. 1 van de redenen is bijvoorbeeld dat ik een chatrobotje kan maken en daardoor sneller meer taalfouten bij jou kan vinden, dan jij bij mij kan vinden.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:05 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Dat ik onder jou sta in de piramide? Waarom sta jij zo hoog in de piramide dan?
Ik zie niet in waarom. Helemaal geen zin in plus dat dat natuurlijk ook weinig relevant is voor de hele Europa discussie. Dat er eerst een referendum wordt voorgesteld om vervolgens grofweg dezelfde tekst toch te laten passeren onder het kopje "verdrag" geeft alweer aan hoe Europa gesteld is op tegenspraak. Die werkwijze is wat mensen het meest steekt in het hele Europa verhaal maar in plaats daarvan worden dergelijke zaken er gewoon doorheen gedramd omdat het goed voor ons zou zijn en dat zien we dan vanzelf welquote:Op zondag 25 maart 2007 15:03 schreef ub40_bboy het volgende:
Nou richt dan een partij op die wil dat Europa een tempo lager doordendert.
De 'burgers' hoeven ook niet op support te rekenen als ze bijvoorbeeld tegen de grondwet stemmen omdat ze tegen het kabinetsbeleid zijn.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:07 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom. Helemaal geen zin in plus dat dat natuurlijk ook weinig relevant is voor de hele Europa discussie. Dat er eerst een referendum wordt voorgesteld om vervolgens grofweg dezelfde tekst toch te laten passeren onder het kopje "verdrag" geeft alweer aan hoe Europa gesteld is op tegenspraak. Die werkwijze is wat mensen het meest steekt in het hele Europa verhaal maar in plaats daarvan worden dergelijke zaken er gewoon doorheen gedramd omdat het goed voor ons zou zijn en dat zien we dan vanzelf welNee op die manier krijg je wel support voor Europa ja
![]()
dat zou juist in dat verdrag komen te staan daarin werd geregeld wat nationaal en wat supra nationaal geregeld zou wordenquote:Op zondag 25 maart 2007 15:02 schreef FJD het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de meeste niet tegen Europa an sich maar tegen hoe Europa zich de afgelopen jaren steeds meer is gaan bemoeien met allerlei zaken die best op landelijk niveau geregeld kunnen worden. Het gebrek aan overwegingen over op welk gebieden Europa meer is dan de som der delen maakt dat veel mensen niet heel erg veel meer op hebben met Europa in de huidige vorm. Een anti-Europa partij kun je het in zo'n geval allang niet meer noemen.
Dat als argument gebruiken om de uitslag naast je neer te leggen, het een verdrag te noemen en het alsnog er doorheen jagen laat zien dat je:quote:Op zondag 25 maart 2007 15:10 schreef ub40_bboy het volgende:
De 'burgers' hoeven ook niet op support te rekenen als ze bijvoorbeeld de grondwet stemmen omdat ze tegen het kabinetsbeleid zijn.
Misschien is het streven naar meer inspraak wel handig om onderstaande manier van zaken te veranderen. Waarom zou het niet relevant zijn? D66 streeft bijv. naar een democratischer Europa, PVV, SP en CU zijn uitermate kritisch over de Europese gang van zaken.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:07 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom. Helemaal geen zin in plus dat dat natuurlijk ook weinig relevant is voor de hele Europa discussie.
quote:Dat er eerst een referendum wordt voorgesteld om vervolgens grofweg dezelfde tekst toch te laten passeren onder het kopje "verdrag" geeft alweer aan hoe Europa gesteld is op tegenspraak. Die werkwijze is wat mensen het meest steekt in het hele Europa verhaal maar in plaats daarvan worden dergelijke zaken er gewoon doorheen gedramd omdat het goed voor ons zou zijn en dat zien we dan vanzelf welNee op die manier krijg je wel support voor Europa ja
![]()
Zolang dat verdrag er moet komen met instemming van alle leden en bv. Spanje op het gebied van immigratie een heel ander beleid voert dan Nederland maar dat wel graag door Europa geregeld ziet worden (want dan betaal de EU de kustbeveiliging) dan ben ik wel enigzins sceptisch ja. Los nog van de belachelijke kunstgrepen die verschillende Zuid Europese land, Oost Europese landen en Duitsland hebben uitgevoerd om maar onder de keiharde 3% regel te blijven.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat zou juist in dat verdrag komen te staan daarin werd geregeld wat nationaal en wat supra nationaal geregeld zou worden
Er zijn wel goede redenen geweest om tegen de grondwet te zijn. Dus mensen die om die redenen tegen de grondwet zijn vind ik echt niet dom. Maar mensen die dit referendum aangrijpen om tegen Europa of het kabinetsbeleid te stemmen vind ik inderdaad dom.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:12 schreef FJD het volgende:
Dat als argument gebruiken om de uitslag naast je neer te leggen, het een verdrag te noemen en het alsnog er doorheen jagen laat zien dat je:
a) de burger maar dom vindt want hij weet niet wat goed voor hem is.
Ik heb het referendum wel serieus genomen maar veel mensen hebben het referendum niet gebruikt waarvoor het was.quote:b) je het referendum niet serieus hebt genomen.
Zoals ik al zei, mensen die op basis van valide argumenten tegen hebben gestemd, prima.quote:c) je de mensen tekort doet die wel degelijk op basis van valide argumenten een stem heeft uitgebracht.
ah ok en daar ben ik het helemaal met je eens er is dan ook een topic geweest waar je voorstellen kon doen om het te verbeteren zal eens kijken of ik die lijst kan vindenquote:Op zondag 25 maart 2007 15:19 schreef FJD het volgende:
[..]
Zolang dat verdrag er moet komen met instemming van alle leden en bv. Spanje op het gebied van immigratie een heel ander beleid voert dan Nederland maar dat wel graag door Europa geregeld ziet worden (want dan betaal de EU de kustbeveiliging) dan ben ik wel enigzins sceptisch ja. Los nog van de belachelijke kunstgrepen die verschillende Zuid Europese land, Oost Europese landen en Duitsland hebben uitgevoerd om maar onder de keiharde 3% regel te blijven.
Als ik al die berichtgeving over Europa lees en hoe Frankrijk weer alleen landbouwsubsidies op wil geven als Engeland hun korting levert dan kan daar maar 1 conclusie uit getrokken worden en dat is dat iedereen er zit om er zelf zoveel mogelijk beter van te worden en niet om samen sterker te worden en als dat zo duidelijk wordt dan zie ik Europa graag flink afslanken en zich alleen bezig houden met zaken waarop ze echt meerwaarde heeft maar in de Grondwet zoals die werd voorgesteld miste ik daar een heleboel duidelijkheid over.
Exact.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Europa doet het precies verkeerd om.
Ze moeten slechts een paar dingen Europees doen:
- Monetair beleid
- Defensie
- Buitenlands beleid
That's it!
De rest door de lidstaten zelf laten regelen.
Maar neeeee.... men doet het precies andersom. Iedere lidstaat mag defensie en buitenlands beleid zelf doen maar belachelijke regeltjes over de kromming van bananen worden wel Europees geregeld :|(
ben ik met je eens het moet meer een federatie worden en zich op de kern punten foccusen maar dat heeft nadeel dat de laatst genoemde punten juist een sterk nationalisme oproepen en geen enkel land het graag heeft dat zijn defensie geregeld wordt door 1 landquote:Op zondag 25 maart 2007 15:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Europa doet het precies verkeerd om.
Ze moeten slechts een paar dingen Europees doen:
- Monetair beleid
- Defensie
- Buitenlands beleid
That's it!
De rest door de lidstaten zelf laten regelen.
Maar neeeee.... men doet het precies andersom. Iedere lidstaat mag defensie en buitenlands beleid zelf doen maar belachelijke regeltjes over de kromming van bananen worden wel Europees geregeld :|(
Halllo, dit project duurt al 50 jaar hoor.... Als Politici daar nu pas op gaan komenquote:Op zondag 25 maart 2007 15:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ben ik met je eens het moet meer een federatie worden en zich op de kern punten foccusen
zie mijn edit.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Halllo, dit project duurt al 50 jaar hoor.... Als Politici daar nu pas op gaan komen![]()
![]()
We regelen het liefst gewoon alles zelf, dan weten we tenminste zeker dat het goed gebeurt. En als we het wel mogen verneuken, dan verneuken wij het tenminste ZELF.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ben ik met je eens het moet meer een federatie worden en zich op de kern punten foccusen maar dat heeft nadeel dat de laatst genoemde punten juist een sterk nationalisme oproepen en geen enkel land het graag heeft dat zijn defensie geregeld wordt door 1 land
dat is niet realistisch en daar kwam de benelux voor wo2 al achter. Het westen is juist zo sterk en dominant omdat het samenwerkt tegenwoordig ipv elkaar tegen te werkenquote:Op zondag 25 maart 2007 15:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
We regelen het liefst gewoon alles zelf, dan weten we tenminste zeker dat het goed gebeurd. En als we het wel mogen verneuken, dan verneuken wij het tenminste ZELF.
Als zelfs Israel het hoofd boven water weet te houden, in een land vol zand, hitte en vervelende buren, dan gaat ons Hollanders dat ook zeker weten lukken.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat is niet realistisch en daar kwam de benelux voor wo2 al achter. Het westen is juist zo sterk en dominant omdat het samenwerkt tegenwoordig ipv elkaar tegen te werken
En hoe doet israel dat?quote:Op zondag 25 maart 2007 15:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als zelfs Israel het hoofd boven water weet te houden, in een land vol zand, hitte en vervelende buren, dan gaat ons Hollanders dat ook zeker weten lukken.
En dan kan Europa wel weer met angst gaan zaaien, maar mij krijgen ze niet bang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |