abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47662242
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kom op man! dit is toch niet gezond?

zeker niet wat nikita weet. kan en mag niet voorkomen in nl.

ben je gevangen, dan moet de staat voor je zorgen. ik hoop dat die staat humaan en gelijkwaardig straft.

want ik woon in nederland, niet in wit-rusland of in een marokkaanse gevangenis. capice?
Vreemde ideeën houd jij er op na.

Een gedetineerde in zijn stront te laten zitten om dit humaan te noemen. De staat verzuimt dan zelfs zijn plicht om dit heerschap niet te wassen.

Maargoed, jij zult je wel vrijwillig aanmelden om die lieden te wassen, de stront van de celmuren te schrapen en te desinfecteren.
Wel uitkijken hoor, die gastjes hebben vaak een geweldig goed gebit.
pi_47662409
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:23 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als je dat wijze bijdrage noemt ben je nogal arm van geest en leef je buiten de werkelijkheid.

Verder is het een bekend gegeven als je geen argumenten hebt om dan iemand op spelfouten proberen onderuit te halen.
Toch grappig, ik meen me te herinneren dat jij nog niet zolang geleden precies hetzelfde bij mij deed.

(Het is dat ik dit toevallig lees)
pi_47662495
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Mijn zwager werkt in penetraire inrichtingen, vroeger als bewaarder en de laatste jaren als groepscoördinator.

Ze komen niks te kort hoor, gratis medische verzorging, bibliotheek, menukeuze van eten, uitslapen, zelfs sporten en studeren op kosten van de gemeenschap waar de normale oppassende burger bakken vol geld voor neer moet tellen.

Oudjes van dagen die niemand meer hebben worden pas gemarteld in een verzorgingstehuis door verwaarlozing, laten ze zich gvd maar daar eens druk over maken dan over moordenaars en terroristen.
Oudjes die niemand meer hebben verwaarloosd?

Misschien eenzaamheid, maar we hebben niet dezelfde toestanden als in Oostbloklanden in de bejaardentehuizen. Het is niet zo dat de oudjes in hun ontlasting liggen te verrekken ofzo.
Het is vooral de eenzaamheid, en ook vaak bij mensen die wél kinderen hebben. Maar die hebben het zo druk dat je ze bijna nooit ziet. Komen niet eens langs op een mooie zondagmiddag om eens met moeder naar buiten te gaan. Waar ligt dan het probleem denk je?

Misschien moet je zelf maar eens bij een bejaardentehuis in de buurt langsgaan en een paar mensen meenemen voor een kopje koffie in de stad of een wandeling buiten. Tenminste, als je zo begaan bent met het lot van oudere mensen in verzorgingshuizen kun je zelf ook wat goeds doen.
pi_47663283
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:08 schreef Dodecahedron het volgende:

Wanneer een bewaker het toepast als straf.

Of wanneer een bewaker het toepast omdat "gevangen er gewoon om vragen".
Je moet dit anders zien. Een gevangene die dit soort zaken doet gaat niet braaf stil zitten als deze wordt gewassen. Voor de veiligheid van de bewakers kiest men deze methode. De gevangene onder de stront laten zitten is immers ook geen optie.

Het klinkt dus niet geweldig, maar is eigenlijk de minst bezwaarlijke optie.

Wat je in de inrichtingen wel ziet is dat sommige bewakers de gevangenen pesten. Ik ken daar vele verhalen van. Je moet dan denken aan een deftige dame met veel geld die in voorlopige hechtenis is genomen op verdenking van witte boorden criminaliteit, die vernederd wordt omdat sommige bewakers nu eenmaal de kans hebben om dat te doen. Of een gevangene die niet "nederig" genoeg doet even laten voelen wie "de baas" is.

Allemaal niet fraai. Maar het is geen martelen (ook al is het zeer vervelend). En het is ook absoluut geen beleid. Het is een kwestie van "waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt". Ook de politie op straat wil nog wel eens net teveel de machtskaart trekken.

Kortom: zaken die aandacht verdienen, waarbij het aantal incidenten zoveel mogelijk beperkt dient te worden, maar veruit onvoldoende om te spreken van een onmenselijke behandeling in zijn algemeenheid.

Laten we ook niet vergeten onder welke druk de bewakers werken...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_47669599
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kom op man! dit is toch niet gezond?

zeker niet wat nikita weet. kan en mag niet voorkomen in nl.

ben je gevangen, dan moet de staat voor je zorgen. ik hoop dat die staat humaan en gelijkwaardig straft.

want ik woon in nederland, niet in wit-rusland of in een marokkaanse gevangenis. capice?
Volgens mij zijn er wat bezwaren tegen die terroristen-gevangenis: zoals het mensen bijeenzetten op basis van hun vergrijp; en een "speciale behandeling" op basis van hun vergrijp - wat beide een afwijking is van de 'normale' vrijheidsstraf; waarin eigenlijk geen relatie wordt gelegd met wat er is gedaan.

Verder is er wel vaker kritiek op van die 'extra zware' gevangenisregimes - die opereren wel op het randje van wat "we" in Europa als humaan gevangenisregime zien. Wat natuurlijk nog altijd heilig is vergeleken bij wat in veel landen doorgaat voor 'gerechtigheid'.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47669848
quote:
Op maandag 26 maart 2007 07:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Een gedetineerde in zijn stront te laten zitten om dit humaan te noemen.
Jij had het eerst over iemand met een brandslang bespuiten als straf. Als je dit niet bedoelde: wat is dan de relevantie voor dit topic?
pi_47671115
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:19 schreef Dodecahedron het volgende:

Jij had het eerst over iemand met een brandslang bespuiten als straf.
Ik lees nergens "straf".
quote:
Als je dit niet bedoelde: wat is dan de relevantie voor dit topic?
Ik denk dat ze een beeld heeft willen scheppen van de zaken die daar plaatsvinden en waar een geitenwollensokkentype graag het woord marteling voor wenst te misbruiken.
pi_47671323
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik lees nergens "straf".
Op pagina 1 valt te lezen dat het gedaan moet worden om "opportunistische gastjes" er onder te houden gevolgd door een " " smiley.
quote:
Ik denk dat ze een beeld heeft willen scheppen van de zaken die daar plaatsvinden en waar een geitenwollensokkentype graag het woord marteling voor wenst te misbruiken.
Dit topic gaat over martelingen (althans: daar is nog steeds niet meer informatie voer helaas) op een terroristenafdeling in Vught, niet over gevangenen schoonmaken in normale gevangenissen.
pi_47671556
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:05 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dit topic gaat over martelingen (althans: daar is nog steeds niet meer informatie voer helaas) op een terroristenafdeling in Vught, niet over gevangenen schoonmaken in normale gevangenissen.
Aan de kaak gesteld door EORG, de bekende eenmans-organisatie die het al een schande
vindt dat gedetineerden gevangen zitten.

Hoe serieus wil je het hebben.
pi_47673183
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:05 schreef Dodecahedron het volgende:
Op pagina 1 valt te lezen dat het gedaan moet worden om "opportunistische gastjes" er onder te houden gevolgd door een " " smiley.
Ik snap dat je daar in zekere zin "straf" in kan lezen, maar ik lees het niet en het is denk ik ook niet als zodanig bedoeld.
quote:
NL doet niet aan martelen. Als het al een keer zou gebeuren door overijverige gevangenismedewerkers, dan vermoed ik dat de Telegraaf een voorpagina en meerdere pagina's daarachter gaat vullen met die onthulling.

Het nieuwsbericht is dan ook een beetje een losse flodder.
pi_47673293
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:13 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Aan de kaak gesteld door EORG, de bekende eenmans-organisatie die het al een schande
vindt dat gedetineerden gevangen zitten.

Hoe serieus wil je het hebben.
Idd. Je moet het met een korreltje zout nemen.
pi_47700330
Ik lach me rot om vele weekdierreacties.

Jaja, vroeger had je ijzeren mannen en houten schepen en tegenwoordig houten mannen en ijzeren schepen.
pi_47700856
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 07:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik lach me rot om vele weekdierreacties.

Jaja, vroeger had je ijzeren mannen en houten schepen en tegenwoordig houten mannen en ijzeren schepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')