abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2904737
Van teletekst:
quote:
HILVERSUM De Argentijnse priester die een gebed zal uitspreken tijdens het huwelijk van Willem-Alexander en Maxima blijkt een fervent verdediger te zijn geweest van de Videla-dictatuur. Dat meldt het weekblad Vrij Nederland.

In het katholieke maandblad Criterio, waarvan tot nu toe werd gemeld dat het kritischer tegenover de junta stond dan de rest van de rooms-katholieke pers, roemde pater-columnist Rafael Braun in de jaren '70 de "morele autoriteit" van Videla. Volgens Braun kwam hij op voor de "Argentijnse beschaving".

Tijdens het televisie-interview noemde Maxima de pater een "familievriend".

Hoe krijgen ze het voor elkaar! het blijkt dus dat die priester "fouter" is dan Zorredinges.... Dat niemand dat even heeft gecontroleerd....
pi_2904748
Waneer houd het nu eens op al dat gezever.

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
pi_2904765
Koningshuis is

Maar goed das mijn mening en toch moet ik ervoor betalen

pi_2904766
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 23:35 schreef calvobbes het volgende:

Hoe krijgen ze het voor elkaar! het blijkt dus dat die priester "fouter" is dan Zorredinges.... Dat niemand dat even heeft gecontroleerd....

Vind je het nou erg dat niemand het heeft gecontroleerd, of dat het een familievriend is? Ik neig toch tot het laatste. De harteloze uitspraken van Alexander over de verdwijningen zitten me ook al niet zo lekker...
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 22 januari 2002 @ 23:41:30 #5
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_2904792
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 23:38 schreef OllieA het volgende:

[..]

Vind je het nou erg dat niemand het heeft gecontroleerd, of dat het een familievriend is? Ik neig toch tot het laatste. De harteloze uitspraken van Alexander over de verdwijningen zitten me ook al niet zo lekker...

Ach voor mensen die een beetje algemene ontwikkeling hebben is het duidelijk. Voor mensen zoals Alexander zou het nog helderder moeten zijn.

Helaas hebben sommige mensen een vertekend beeld van de waarheid en feiten

pi_2904922
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 23:38 schreef OllieA het volgende:

Ik vind het erg dat niemand het heeft gecontroleerd en dat er daarom nu weer zovel ophef over het huwelijk wordt gemaakt.

Ik vind alle bemoeienis van de politiek met het huwelijk en wie daar bij aanwezig mogen zijn wel een beetje tever gaan...

pi_2905011
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 23:56 schreef calvobbes het volgende:

Ik vind alle bemoeienis van de politiek met het huwelijk en wie daar bij aanwezig mogen zijn wel een beetje tever gaan...

Het is nou eenmaal het huwelijk van het toekomstige staatshoofd en hij valt onder Ministeriële verantwoordelijkheid.

Alles wat WA doet of zegt moet eerst goedgekeurd worden door de Minister-President.
In dit geval had dus ook de gastenlijst beter gescreend moeten worden.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_2905088
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:03 schreef golfer het volgende:

Het is nou eenmaal het huwelijk van het toekomstige staatshoofd en hij valt onder Ministeriële verantwoordelijkheid.

Alles wat WA doet of zegt moet eerst goedgekeurd worden door de Minister-President.
In dit geval had dus ook de gastenlijst beter gescreend moeten worden.

Ja dat begrijp ik wel en vind dus ook dat ze beter hadden moeten kijken wie er allemaal kwamen. Zeker na alle ophef rond vaderlief.
Maar ik vind alle commotie wel iets teveel voor dingen die zijn gebeurd toen ik nog niet eens geboren was. Maar dat verklaard misschien ook wel waarom ik er zo over denk
pi_2905111
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:08 schreef calvobbes het volgende:

Ja dat begrijp ik wel en vind dus ook dat ze beter hadden moeten kijken wie er allemaal kwamen. Zeker na alle ophef rond vaderlief.
Maar ik vind alle commotie wel iets teveel voor dingen die zijn gebeurd toen ik nog niet eens geboren was. Maar dat verklaard misschien ook wel waarom ik er zo over denk

Er zijn heel veel foute dingen gebeurd voordat jij geboren was, maar dat betekent nog niet dat we Nazi's uitnodigden op het huwelijk van Bea en Claus, om maar een dwarsstraat te noemen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_2905126
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 23:56 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik vind het erg dat niemand het heeft gecontroleerd en dat er daarom nu weer zovel ophef over het huwelijk wordt gemaakt.

Dat begrijp ik niet helemaal. Je vindt het erg dat niemand het heeft gecontroleerd, én je vindt dat de politiek er zich niet zoveel mee zou moeten bemoeien?
Wie zou het dan moeten controleren?
En wie moet vervolgens wat doen?
Het lijkt erop dat je vindt dat 'ze' het hadden moeten controleren en vervolgens de man geruisloos van de lijst hadden moeten afvoeren, zodat het sprookje er een beetje frisjes uit blijft zien.
Of bedoel je dat niet?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_2905249
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:11 schreef OllieA het volgende:

Dat begrijp ik niet helemaal. Je vindt het erg dat niemand het heeft gecontroleerd, én je vindt dat de politiek er zich niet zoveel mee zou moeten bemoeien?

Gezien alle ophef rondom de voorbereidingen vind ik dat ze beter hadden moeten controleren zodat er niet opnieuw ophef over kon ontstaan. Dit is voer voor iedereen die tegen het koningshuis is e.d.
Gezien alle ophef begrijp ik ook wel dat politiek er zich mee moet bemoeien. Maar vind het wel jammer / irritant dat het nodig is. Het moet voor 2 mensen de mooiste dag van hun leven worden maar ondertussen wordt het bepaald door mensen die je nooit hebt ontmoet....
quote:
Het lijkt erop dat je vindt dat 'ze' het hadden moeten controleren en vervolgens de man geruisloos van de lijst hadden moeten afvoeren, zodat het sprookje er een beetje frisjes uit blijft zien.
Of bedoel je dat niet?
Ja eigenlijk wel, hoe rottig het ook klinkt. Dan zou er dus niet weer ophef zijn rondom de bruiloft.
Ik denk dat er achter de schermen wel meer dingen zijn geregeld om het er fris uit te laten zien...
pi_2905319
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:10 schreef golfer het volgende:

Er zijn heel veel foute dingen gebeurd voordat jij geboren was, maar dat betekent nog niet dat we Nazi's uitnodigden op het huwelijk van Bea en Claus, om maar een dwarsstraat te noemen.

Daar ben ik het ook mee eens. Maar voor vaderlief had er imo wel wat andere geregeld mogen worden dan thuisblijven in Argentinie. Oke hij was betrokken bij een zeer fout regime, maar het is wel z'n dochter die gaat trouwen.
Het is niet zo dat hij persoonlijk de trekker heeft overgehaald of handtekeningen heeft gezet onder orders om mensen te executeren....
pi_2905343
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:19 schreef calvobbes het volgende:
Dit is voer voor iedereen die tegen het koningshuis is e.d.
'Voer' klinkt alsof het onterecht zou zijn dat mensen zich hier aan storend. Het lijkt me tamelijk legitiem om je hier aan te storen.
quote:
Gezien alle ophef begrijp ik ook wel dat politiek er zich mee moet bemoeien. Maar vind het wel jammer / irritant dat het nodig is. Het moet voor 2 mensen de mooiste dag van hun leven worden maar ondertussen wordt het bepaald door mensen die je nooit hebt ontmoet....
Tja, dat is nu eenmaal een kenmerk van de baan.
quote:
Ik denk dat er achter de schermen wel meer dingen zijn geregeld om het er fris uit te laten zien...
En dat is toch eigenlijk niet zo fris.

Zie ook mijn sig...

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_2905385
Weer een hoop gezeik mbt. dat huwelijk.....de mensen moeten zich niet zo druk maken, er wordt weer een hoop ophef om niets gemaakt. Het zal mij toch werkelijk aan mijn reet roesten wie er wordt uitgenodigd....Hypocriet Nederland onthaalt figuren zoals Poncke Prinssen alsof het helden zijn. En nu wordt er weer moeilijk gedaan over 1 of ander figuur uit Argentinië.
  woensdag 23 januari 2002 @ 00:32:46 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_2905402
Zeg, wie had hier de ijdele hoop dat de katholieke kerk ooit in haar bestaan de juiste koers zou varen?

Laat die slungels toch. Drink een glas caña en zet een tango op. Er is genoeg ellende in de wereld.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_2905416
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:26 schreef OllieA het volgende:

'Voer' klinkt alsof het onterecht zou zijn dat mensen zich hier aan storend. Het lijkt me tamelijk legitiem om je hier aan te storen.

ja maar sommige mensen zoeken redenen om zich eraan te storen...
quote:
Tja, dat is nu eenmaal een kenmerk van de baan.
Als die er voor gekozen had zou ik je groot gelijk geven. Maar hij heeft weinig keus als eerstgeborene van een koningin...
quote:
En dat is toch eigenlijk niet zo fris.

Zie ook mijn sig...

Tja, ik gun die twee een vlekkeloos huwelijk. Ze kunnen er allebei niks aan doen wat hun ouders hebben uitgespookt toen ze nog geboren moesten worden / klein waren...
En ik vermoed dat die twee in een gouden kooi zijn opgevoed door mensen die hun niet veel van de realiteit lieten zien.
pi_2905466
Hij deed een schiet gebed samen met de slachtoffers niks mis mee
pi_2905507
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:34 schreef calvobbes het volgende:

Als die er voor gekozen had zou ik je groot gelijk geven. Maar hij heeft weinig keus als eerstgeborene van een koningin...

Dat valt nog wel mee. Hij heeft niet voor niks gezegd dat Maxima wat hem betreft voor ging.
quote:
Tja, ik gun die twee een vlekkeloos huwelijk. Ze kunnen er allebei niks aan doen wat hun ouders hebben uitgespookt toen ze nog geboren moesten worden / klein waren...
Dat heb je mij ook niet horen zeggen.
quote:
En ik vermoed dat die twee in een gouden kooi zijn opgevoed door mensen die hun niet veel van de realiteit lieten zien.
Dat zou kunnen. Je geeft ze het voordeel van de twijfel en dat is je goeie recht. Ik beschouw ze als volwassen mensen die beter zouden moeten weten.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_2905545
Ik vind ze wel een leuk stel... la ma trouwen dan zijn we snel van dat gezeik af. Ben ook geen voorstander van haar vader maar daar kunnen we Willem en maxima niet op af rekenen.
pi_2905556
Trouwens gaan er veel mensen heen? Ik was van plan om te gaan maar heb geen zin in traangas. kijk wel op TV.
  woensdag 23 januari 2002 @ 00:48:18 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_2905575
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:46 schreef Chadi het volgende:
Trouwens gaan er veel mensen heen?
Ik ben niet uitgenodigd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_2905591
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:30 schreef AchJa het volgende:
Weer een hoop gezeik mbt. dat huwelijk.....de mensen moeten zich niet zo druk maken, er wordt weer een hoop ophef om niets gemaakt. Het zal mij toch werkelijk aan mijn reet roesten wie er wordt uitgenodigd....Hypocriet Nederland onthaalt figuren zoals Poncke Prinssen alsof het helden zijn. En nu wordt er weer moeilijk gedaan over 1 of ander figuur uit Argentinië.
Fijn dat je dit met ons hebt willen delen!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_2905624
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:41 schreef OllieA het volgende:

Dat valt nog wel mee. Hij heeft niet voor niks gezegd dat Maxima wat hem betreft voor ging.

Had die dan moeten zeggen: "ik wil al dat gezeur niet, maar wel maxima" en daarom het koningsschap moeten weigeren?
Hij heeft niet gekozen voor een leven waarin alles wat die in het openbaar doet en zegt op een weegschaal wordt gewogen.
quote:
Dat zou kunnen. Je geeft ze het voordeel van de twijfel en dat is je goeie recht. Ik beschouw ze als volwassen mensen die beter zouden moeten weten.
Ja inderdaad. Maar er zijn zat volwassen mensen die beter zouden moeten weten en veel ergere dingen fout doen.
Uit het gedrag van Trix en co blijkt wel dat ze een beetje wereldvreemd reageren op dergelijke dingen. Moe van alle aandacht en bewegingsvrijheid is er volgens mij een eigen wereldje ontstaan binnen het koningshuis. En dat lijkt nu met fris bloed Maxima en de wat losser wordende Wim Lex te veranderen. Maar als ze (hard) worden afgestraft voor hun 'foute' opmerkingen zal dat ook snel veranderen...
pi_2905701
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:52 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Had die dan moeten zeggen: "ik wil al dat gezeur niet, maar wel maxima" en daarom het koningsschap moeten weigeren?
Hij heeft niet gekozen voor een leven waarin alles wat die in het openbaar doet en zegt op een weegschaal wordt gewogen.
[..]

Je stelde dat hij weinig keus had. Ik zei dat dat wel meeviel. Ik heb verder niet de behoefte om hem keuzes op te dringen.
quote:
Maar als ze (hard) worden afgestraft voor hun 'foute' opmerkingen zal dat ook snel veranderen...
Vooralsnog worden ze er bepaald niet hard voor afgestraft, toch? Maar interessanter vind ik de vraag waarom je dat 'fout' tussen aanhalingstekens zet. Je vindt de opmerkingen van Alexander niet zo fout?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_2905909
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 00:59 schreef OllieA o.a. het volgende:

Vooralsnog worden ze er bepaald niet hard voor afgestraft, toch?

In dit geval niet. Maar de uitspraken toen Wim Lex in New York die Zorredinges probeerde te verdedigen werden wel behoorlijk afgestraft. Ondanks dat het een informeel gesprek met de pers was.
quote:
Maar interessanter vind ik de vraag waarom je dat 'fout' tussen aanhalingstekens zet. Je vindt de opmerkingen van Alexander niet zo fout?
Ik heb ze niet gehoord dus kan niet oordelen over die specifieke uitspraken. Ik bedoelde (toekomstige) uitspraken in het algemeen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')