Hij was zelf een notoir innemer van o.a. zijn eigen merk, dus Freddy: ik neem er eentje op jou!
na Beatrix geloof ik de rijkste Nederlander
ANP:
quote:
NOORDWIJK (ANP) - Alfred Heineken is donderdagavond in zijn woning in Noordwijk in alle rust overleden. Dat hebben de Raad van Beheer van Heineken Holding N.V. en de Raad van Bestuur van Heineken N.V. bekendgemaakt. Heineken werd 78 jaar.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 04-01-2002 00:10]
fok!....................bah!....wordt een nare tijd
quote:Was ie niet meer toch?
Op vrijdag 04 januari 2002 00:10 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Das mijn baas ja!
Hij was toch vorig jaar als voorzitter van RvB afgetreden?
- edit -
Zijn grootvader was de oprichter...
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 04-01-2002 00:17]
quote:als voorzitter al veel eerder, Dhr Ruijs is dat tot voor kort....getverdemme...
Op vrijdag 04 januari 2002 00:12 schreef golfer het volgende:[..]
Was ie niet meer toch?
Hij was toch vorig jaar als voorzitter van RvB afgetreden?
maar hij is tot vandaag aan toe actief gebleven...de laaste tijd wel wat minder ja
quote:In het geval van die ene van Philips is dat ook bijna het geval.
Op vrijdag 04 januari 2002 00:14 schreef calvobbes het volgende:
Toch raar als de oprichters van zo'n groot bedrijf overlijden... op een of andere manier denk je dat ze onstervelik zijn
Freddy Heineken (78) overleden
NOORDWIJK Freddy Heineken,de man die het biermerk Heineken wereldwijd grote faam bezorgde, is donderdagavond in zijn woning in Noordwijk overleden.
Alfred Henry Heineken werd 4 november 1923 geboren in Amsterdam. In 1942 trad hij in dienst van de brouwerij die zijn grootvader in 1864 had opgericht. Hij zou zich in de daaropvolgende jaren vooral bezighouden met marketing en reclame,zijn grote liefde."Was ik geen bierbrouwer,dan was ik reclameman geworden", zo zou hij zelf ooit zeggen.
In 1989 trad Heineken af als voorzitter van de Raad van Bestuur. Wel bleef hij Heineken Holding NV leiden. Hij werd 78
quote:Hij was volgens mij niet de oprichter, dat was geloof ik zijn grootvader, maar hij heeft het bedrijf wel groot gemaakt, als bijna geniale marketing en reclame-deskundige.
Op vrijdag 04 januari 2002 00:14 schreef calvobbes het volgende:
Toch raar als de oprichters van zo'n groot bedrijf overlijden... op een of andere manier denk je dat ze onstervelijk zijn
Legende was ie al lang, zeker na zijn ontvoering.
ik vind het echt een gemis dit soort charismatische figuren.
quote:Idd, daar was ik inmiddels ook al achter gekomen
Op vrijdag 04 januari 2002 00:18 schreef golfer het volgende:Hij was volgens mij niet de oprichter, dat was geloof ik zijn grootvader,
zou het een een aanslag zijn
Ik zag 'm de laatste tijd sowieso weinig in de media... kan niet zeggen dat ik 'm in dat opzicht zal missen eik.
Maar we nemen er eentje op hem.
Sante ouwe baas, as zaterdag maar ff op je toasten in de Heineken Hoek
.
quote:
Heineken blijft in handen familie
AMSTERDAM Bierbrouwer Heineken zal ook na de dood van Freddy Heineken voor het grootste deel in handen blijven van de familie, zo heeft het bedrijf donderdag laten weten. Het controlerende belang is ondergebracht in Heineken Holding.Heineken was met een geschat vermogen van 4,3 miljard euro een van de rijkste personen van Nederland, na de familie Brenninkmeijer (C&A) en voor koningin Beatrix,met wie hij bevriend was.
Volgens de brouwerij is met de dood van Heineken "een uniek man" heengegaan.Het bedrijf neemt vanaf vrijdag vier dagen rouw in acht. De begrafenis vindt plaats in familiekring. Wanneer is niet bekend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |