1 jaar lang werken in een bejaardentehuis, of een gevangenis, of een psychiatrische inrichting....
's Kijken of de mentaliteit van jongeren over 10 jaar nog zo klote is...
quote:in sommige gevallen helemaal voorstander van. Al die k*tjeugd gewoon eens fatsoenlijk opvoeden en normen en waarden bijbrengen. Tijd dat er ook ouders op biojscholingscursus gaan en verantwoordelijk worden gehouden voor de daden van hun minderjarige kinderen!
Op donderdag 03 januari 2002 15:06 schreef Jeromar het volgende:
Ze zouden de Sociale Dienstplicht moeten invoeren.1 jaar lang werken in een bejaardentehuis, of een gevangenis, of een psychiatrische inrichting....
TUIG IS HET !!!!
Het wordt toch nooit meer zoals vroeger, dus pas maar op, die jeugd moet straks voor je zorgen
[Dit bericht is gewijzigd door IllOgical op 03-01-2002 15:13]
leefden we nog maar in 1900
maar ja, dan hadden we geen FOK!forum
quote:Ik ben 19, dus nog volop jeugd, maar de mantaliteit van de jeugd tegenwoordig is gewoon helemaal ROT.
Op donderdag 03 januari 2002 15:13 schreef IllOgical het volgende:
Jullie worden allemaal oud, dat is het! De jeugd heeft het altijd gedaan in de ogen van het oudere volkHet wordt toch nooit meer zoals vroeger, dus pas maar op, die jeugd moet straks voor je zorgen
quote:Ja, inderdaad, je krijgt een aantal jaren vrijstelling als je studeert en daarna moet je't alsnog doen...
Op donderdag 03 januari 2002 15:10 schreef Tweek het volgende:
Maar hoe moet ik dat dan zien die sociale dienstplicht, moet ik daar me studie voor onderbreken. Of een jaartje wachten met studeren en gelijk na de middelbare school? of krijg ik vrijstelling omdat ik studeer? en is het alleen voor de ontspoorde jeugd die gelijk gaat werken ofzo.
quote:Vroeger, in mijn tijd, ging je nog gewoon in dienst. Daar maakte ze nog een man van je.
Maar hoe moet ik dat dan zien die sociale dienstplicht, moet ik daar me studie voor onderbreken. Of een jaartje wachten met studeren en gelijk na de middelbare school? of krijg ik vrijstelling omdat ik studeer? en is het alleen voor de ontspoorde jeugd die gelijk gaat werken ofzo.
* plok is zelf buitengewoon dienstplichtig
quote:Mee eens... maar daarom zou ik het leger in moeten? Zielige aarsjes als jij verdedigen? Hmmm... liever niet...
de meeste jongeren hebben geen respect meer. Geen respect voor ouderen, geen respect voor de natuur, geen respect voor de gemiddelde medemens.
quote:Om ook eens de minder leuke dingen des levens te moeten ondergaan. Je wordt er niet minder van iig.
Op donderdag 03 januari 2002 15:17 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:[..]
Mee eens... maar daarom zou ik het leger in moeten? Zielige aarsjes als jij verdedigen? Hmmm... liever niet...
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 15:17 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:[..]
Mee eens... maar daarom zou ik het leger in moeten? Zielige aarsjes als jij verdedigen? Hmmm... liever niet...
quote:Owww nee toch - ik heb al genoeg posts gelezen over Manta's
Op donderdag 03 januari 2002 15:15 schreef Cheiron het volgende:[..]
Ik ben 19, dus nog volop jeugd, maar de mantaliteit van de jeugd tegenwoordig is gewoon helemaal ROT.
quote:Voor iedereen. Niks uitzonderingen. Juist de diversiteit van de militair dienstplichtigen was hetgene wat het interessant maakte. Studenten, ontspoorden, harde werkers; Alles zat dwars doorelkaar. Nu zou de sociale dienstplicht heel wat voor de maatschappij kunnen betekenen. Steun aan degenen die dat niet zelf kunnen opbrengen. Ogen kunnen openen van degenen die niet verder willen kijken, dingen vanuit een ander perspectief zien.
En gezien de dingen die ik op Fok regelmatig lees en ergens anders hoor zou dat geen kwaad kunnen.
[Dit bericht is gewijzigd door weerdo op 03-01-2002 15:25]
quote:Yeah, make fun of the guy with the hangover ..
Op donderdag 03 januari 2002 15:20 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Owww nee toch - ik heb al genoeg posts gelezen over Manta's
quote:Je oren gaan achteruit van het gebrul van die sergeant
Je wordt er niet minder van iig.
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 15:21 schreef Cheiron het volgende:[..]
Yeah, make fun of the guy with the hangover ..
O.K. er zijn NATUURLIJK uitzonderingen,.. maar het ergste is dat jij denkt dat ze allemaal zo zijn. Da's dus niet zo!
Waarom denk je eigenlijk zo?
quote:Ik was zelf sergeant, maar ik schreeuwde niet. Vooroordeeltje ?
Op donderdag 03 januari 2002 15:22 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:[..]
Je oren gaan achteruit van het gebrul van die sergeant
quote:Waarschijnlijk net zoals de topicstarter dit had
Op donderdag 03 januari 2002 15:29 schreef gelly het volgende:[..]
Ik was zelf sergeant, maar ik schreeuwde niet. Vooroordeeltje ?
quote:Als je de dienstplichtigen van vroeger achteraf vraagt of ze het nuttig vonden, zegt een grote meerderheid van ja. Je moet de dienstplicht dan ook niet zien om voorbereid te worden op een oorlog, maar om jezelf en anderen te leren kennen. Anderen kunnen helpen als de situatie wat moelijker is. Dat is iets wat een groot deel van de jeugd niet beheerst; doorzetten, helpen en respect tonen voor een ander.
Op donderdag 03 januari 2002 15:31 schreef Dikke het volgende:[..]
Waarschijnlijk net zoals de topicstarter dit had
quote:Ik moet inderdaad zeggen dat toen ik 16/17 was ik ook een rotjong was.... Had geen motivatie, geen respect, Ik wilde ook niet in dienst maar ben toen een jaar lang vervangende dienstplicht gaan doen..
Op donderdag 03 januari 2002 15:27 schreef Peewee het volgende:
Waarom denk je eigenlijk zo?
In dat jaar heb ik heel erg veel geleerd. Vooral verantwoordelijkheid, respect en normen en waarden zijn mij zeker aangeleerd en daar heb ik nu nog steeds profijt van.
Inderdaad, ik zeg IEDEREEN van een jaar of 17/18 (of na de studie) verplicht stellen om een aantal maanden in de zorg te werken.
Op deze manier leren de jongeren ook de andere kant van het leven te zien en daarmee om te gaan (en de wachtlijsten worden verkort zoals ik al zei).
Ik woon zelf in Amsterdam en oet dagelijks vanuit Amsterdam Zuidoost, via Amsterdam Zuid en Amsterdam West naar Sloterdijk toe.
In de Metro zie ik elke dag bepaalde dingen. Bedreigingen, niet opstaan voor ouderen/zwangeren, vandalisme. En ik wordt daar nogal ziek van.
quote:Dat snap ik allemaal wel, maar ik zet ook door, ik help ook waar ik kan en respect kan je bij mij alleen verliezen. En toch heb ik niet in het leger gezeten. Het gemis aan bovenstaande drie dingen ligt volgens mij voor een groot deel aan de opvoeding...
Op donderdag 03 januari 2002 15:42 schreef gelly het volgende:[..]
Als je de dienstplichtigen van vroeger achteraf vraagt of ze het nuttig vonden, zegt een grote meerderheid van ja. Je moet de dienstplicht dan ook niet zien om voorbereid te worden op een oorlog, maar om jezelf en anderen te leren kennen. Anderen kunnen helpen als de situatie wat moelijker is. Dat is iets wat een groot deel van de jeugd niet beheerst; doorzetten, helpen en respect tonen voor een ander.
quote:Was jij niet die jongen die geen respect had voor religie en zo?
Op donderdag 03 januari 2002 15:11 schreef Jeromar het volgende:
Waarom? Ik zal geen voorbeeld noemen maar de meeste jongeren hebben geen respect meer. Geen respect voor ouderen, geen respect voor de natuur, geen respect voor de gemiddelde medemens.
10 jaar geleden was dat wel anders en toen had je de dienstplicht nog. Toen kon je kiezen of in Militaire dienst/vervangende dienst...
Daar werd je (onbewust) geleerd dat er ook nog iets anders is dan alleen maar pret pret pret...TUIG IS HET !!!!
quote:?? De jeugd die klaagt over de jeugd? IllOgical's confused
Op donderdag 03 januari 2002 15:15 schreef Cheiron het volgende:[..]
Ik ben 19, dus nog volop jeugd, maar de mantaliteit van de jeugd tegenwoordig is gewoon helemaal ROT.
quote:Mwah, heb ik ook gedaan na de middelbare school, maar ik kan voor mezelf niet zeggen dat het veel heeft uitgemaakt. En dan had ik nog een redelijk verantwoordelijke bureau-baan ook.
Op vrijdag 04 januari 2002 01:02 schreef Ronaldsen het volgende:
Een jaar verplicht full time werken na de middelbare school voor iedereen zou niet verkeerd zijn, ik heb er tenminste erg veel van geleerd. Het is zoooooo anders dan school, je wordt er in één keer (bijna) volwassen van.
Sowieso, volgens mij beweert elke generatie dat "die jongeren van tegenwoordig bla bla bla", ik geloof er dus niet zo in.
quote:Ben ik dus niet echt mee eens. Ja ik hoor nog bij de jongeren. Ik zelf vind dat ik me redelijk gedraag, en toch meestal wel beleefd ben, en dat sommige van mijn leeftijdsgenoten dat absoluut niet zijn weet ik ook.
Ze zouden de Sociale Dienstplicht moeten invoeren.1 jaar lang werken in een bejaardentehuis, of een gevangenis, of een psychiatrische inrichting....
Maar, naar mijn mening, ligt dit toch voor een enorm deel aan 1 generatietje ouder dan mij, onze ouders dus. Als je soms hoort hoe mijn lieve leeftijdsgenootjes tegen hun ouders tekeer gaan, nou... dat hoef ik thuis echt niet te proberen..
Dus als de ouders eens op een opvoed cursusje zouden gaan ofzo, voordat ze kinderen nemen. Dan komt het denk ik allemaal wel goed!
quote:- Ik heb al 3 jaar lang een bijbaantje in de keuken van een bejaardentehuis en ken zo ongeveer de helft van de bewoners die er wonen en we kunnen het het prima met elkaar vinden;
Geen respect voor ouderen, geen respect voor de natuur, geen respect voor de gemiddelde medemens.
Generalisatie...
Ja toch?
Ik ben ook jeugd van tegenwoordig, maar niet respectloos. Helaas zijn niet alle jongeren zoals ik
Ik ben het wel met je eens, er zijn veel probleemjongeren. Maar als jij zegt dat de jeugd geen respect heeft zeg ik dat dat alleen voor Allochtone jongeren geldt. Dan generaliseren we evenveel
quote:Precies!! je werkt in een bejaardentehuis. En onbewust heb je daar geleerd om respect en normen en waarden te hebben.
Op vrijdag 04 januari 2002 02:11 schreef Citroentje het volgende:[..]
- Ik heb al 3 jaar lang een bijbaantje in de keuken van een bejaardentehuis en ken zo ongeveer de helft van de bewoners die er wonen en we kunnen het het prima met elkaar vinden;
- Ik ben geen ruziezoeker.
* X-Ray heeft zich zelfs vervroegd aangemeld voor de dienstplicht...
quote:Ik heb het ook niet over MILITAIRE dienstplicht maar over SOCIALE dienstplicht
Op vrijdag 04 januari 2002 10:30 schreef Ulx het volgende:
Maar over dat dienstplicht goed voor je mentaliteit zou zijn: Volgens mij is dat gelul, het enige wat je in dienst leert is zuipen. Om echt een mentaliteit te kweken bij de jeugd is het denk ik nuttiger om een flinke oorlog te starten. Gewoon flink wat achttienjarigen het oerwoud insturen en ze door guerilla's laten bestoken. Op het moment dat er tienduizend gevulde lijkenzakken terug zijn is het wel afgelopen met die tmf mentaliteit. Kijk naar de amerikaanse jongeren die in Vietnam zaten, daar is het ook goed voor geweest, tenslotte.
Omdat er een groep teringhonden zijn die een beetje zitten kloten moet er sociale dienstplicht ingevoerd worden.
Stop dan die teringhonden in het asiel ofzo.
Het idee van een sociale dienstplicht vind ik overigens geen gek idee. Zo kunnen een aantal problemen in bijvoorbeeld de gezondheiszorg, daklozenopvang etc. enigszins worden opgevangen. Bovendien is het best goed om je leven een jaar lang in dienst te stellen van mensen die het minder goed hebben dan jij op welk vlak dan ook. Je leert zo je eigen situatie meer waarderen en misschien kun je een verschil maken in het leven van die ander.
Een andere vraag die bij mij opkomt: vrouwen cq meisjes hebben nooit dienstplicht gehad. Een eventuele ontsporing van meisjes zou dus niet door de afschaffing van de dienstplicht kunnen komen. Erger je je alleen aan de mannelijke jeugd van nu? Of zit hier een mankement in je redenering?
quote:Nou, nou, nou, wat is die oorlog goed geweest voor die jonge mensen! Jij hebt zeker nog nooit gehoord van al die trauma's die mensen daar hebben opgelopen, je lult uit je nek! Er zijn zat mensen teruggekomen uit Vietnam die nooit meer een gewoon leven hebben kunnen leiden door die oorlog.
Kijk naar de amerikaanse jongeren die in Vietnam zaten, daar is het ook goed voor geweest, tenslotte.
Ik ben zelf van mening dat er vast wel kutkinderen tussen zitten waarvoor een dienstplicht goed zou zijn, maar ik weet wel dat respect etc kan worden bijgebracht in de opvoeding, dus zie ik het eerder als een taak van de ouders om hun kinderen beter op te voeden.
quote:hehehe
Op vrijdag 04 januari 2002 12:54 schreef EvilFaith het volgende:
pfft zwamneus
(o sorry toon ik nu niet genoeg respect voor je?)
Groeten
OOK_GEK
quote:Heb je zelf je dienstplicht vervuld ulx ? Waarschijnlijk niet aan je idee over dienstplicht te lezen. Naast een leuke tijd hebben (zuipen) leer je ook wat afzien , doorzetten, een keer om 4 uur je nest uit, 2 weken in een tentje zonder luxe en een week zonder je mamma is. Niemand is slechter geworden van de dienstplicht. Dat jij het gelijk overdrijft door er de Vietnam oorlog bij te halen getuigt meer van je pacifistische kijk op het leven dan op de realiteit.
Op vrijdag 04 januari 2002 10:30 schreef Ulx het volgende:
Maar over dat dienstplicht goed voor je mentaliteit zou zijn: Volgens mij is dat gelul, het enige wat je in dienst leert is zuipen. Om echt een mentaliteit te kweken bij de jeugd is het denk ik nuttiger om een flinke oorlog te starten. Gewoon flink wat achttienjarigen het oerwoud insturen en ze door guerilla's laten bestoken. Op het moment dat er tienduizend gevulde lijkenzakken terug zijn is het wel afgelopen met die tmf mentaliteit. Kijk naar de amerikaanse jongeren die in Vietnam zaten, daar is het ook goed voor geweest, tenslotte.
quote:dat kan ik ook op vakantie. Vaak genoeg komt ik dan na een avond zuipen om 4 uur mijn nest en mijn tent uit. En na twee weken is is dat behoorlijk afzien en doorzetten. En mijn moeder neem ik dan niet mee. Ik heb d'r geen leger voor nodig.
Op vrijdag 04 januari 2002 13:25 schreef gelly het volgende:[..]
Heb je zelf je dienstplicht vervuld ulx ? Waarschijnlijk niet aan je idee over dienstplicht te lezen. Naast een leuke tijd hebben (zuipen) leer je ook wat afzien , doorzetten, een keer om 4 uur je nest uit, 2 weken in een tentje zonder luxe en een week zonder je mamma is.
quote:Pacifistisch? Ik? Ow, leuk om te weten.
Niemand is slechter geworden van de dienstplicht. Dat jij het gelijk overdrijft door er de Vietnam oorlog bij te halen getuigt meer van je pacifistische kijk op het leven dan op de realiteit.
Een jaar geleden sprak ik iedereen met jij aan, hielp ik niemand die ik niet kon, en weet ik wat allemaal niet meer. Nu dat ik werk als vakkenvuller spreek ik echt iedereen aan met U. Probeer ik veel meer uit te praten en al, help ik alles en iedereen (vanstrax nog een oma met een baby geholpen omdat er allemaal groencontainers op de stoep stonden).
Het lijkt me eigenlijk wel goed, dat er iets wordt geregeld (bv een korte afzieweek bij het leger) in je vakantie na de middelbare school. Als dat verplicht is, dan denk ik dat er ook wel wat meer intesse komt voor het leger, en ook meer respect en al.
Heeft iemand dat ook gezien?
quote:Laat ik nou bejaardeverzorgende willen worden
quote:ik
quote:Nee DUH.
Geen respect voor ouderen, geen respect voor de natuur, geen respect voor de gemiddelde medemens.
Pff... wie denk jij wel dat je bent...sukkel.
quote:De gemiddelde medemens
Op vrijdag 04 januari 2002 19:33 schreef Passione het volgende:
Pff... wie denk jij wel dat je bent
quote:Tuig wat TUIG ga weg man. Het is bewezen dat 89% van de jeugd netjes op staat voor ouderen mensen of voor een zwanger iemand in het Openbaar Vervoer. Dus wat loop je slap te lullen. Onderbouw je argumenten eens goed.
Waarom? Ik zal geen voorbeeld noemen maar de meeste jongeren hebben geen respect meer. Geen respect voor ouderen, geen respect voor de natuur, geen respect voor de gemiddelde medemens.
10 jaar geleden was dat wel anders en toen had je de dienstplicht nog. Toen kon je kiezen of in Militaire dienst/vervangende dienst...
Daar werd je (onbewust) geleerd dat er ook nog iets anders is dan alleen maar pret pret pret...TUIG IS HET !!!!
quote:Jeromar a.k.a. Helga?
Groeten
OOK_GEK
quote:Zei ook gek met de geboorte datum ergens in de jaren 80.....man je weet niet eens waar je over lult met je leger...je was 15 toen de laatste lichting dienstplichtigen afzwaaide. Dus ga nou niet vertellen dat je alles weet over de diensplicht, wat je daar leert en wat je daar moet doen.....
Op zondag 06 januari 2002 02:41 schreef ook_gek het volgende:
Weet je wat het is met ouderen? Die moeten gewoon iemand hebben als zonde bok. Ze moeten iemand de schuld kunnen geven. Overgens leer je in het leger om voor oudere mensen op te staan in de bus. Mensen helpen op straat? Mensen met U aan te spreken. NEE DUS! Wat leer je wel?
Vrede bewaaren door middel van de vijand te doden. Je word de gront in geboord in het leger. Er word je verteld dat je niets kan. (in de hoop dat je dan beter gaat presteren) En zo kan je door gaan. En overgens. Is het niet treist van mensen die zeggen dat de jeug van tegenwoordig slecht is? Want de gene die dat zeggen. Zijn zelf een verkeerd voorbeeld voor je jeugd dan. Want immers scheren zij alle jongeren over 1 kant. Voor oor delen heet dat dacht ik.
de jeugd zit in de pubertijd. Of te wel. Zich af zetten tengen alles. Dat komt van zelf wel goed. En die verhalen over vroeger. Dat slaat ook NERGENS OP! Alles was vroeger beter. Waarom is het dan allemaal verbeterd? Want iets wat perfect is. Kan je niet meer verbeteren. Ik vind het gewoon weer eens ONWIJS stom gelul. Gaat weer eens nergens over. Ga je eens druk maken over BELANGRIJKE dingen. Oja ik heb totaal geen respect voor jou mening. Maar ja ik ben ook de jeugd zoals ze dat zeggen.Groeten
OOK_GEK
quote:He da's een fijne redenatie.. Is het dus niet nodig om de geschiedenis van voor je geboortedatum te kennen, want dat kan je immers niet kennen.
Op zondag 06 januari 2002 04:51 schreef AchJa het volgende:[..]
Zei ook gek met de geboorte datum ergens in de jaren 80.....man je weet niet eens waar je over lult met je leger...je was 15 toen de laatste lichting dienstplichtigen afzwaaide. Dus ga nou niet vertellen dat je alles weet over de diensplicht, wat je daar leert en wat je daar moet doen.....
quote:Zei McBeth die tijdens de laatste diensplichtige stickers stond te vragen aan de poort van de kazerne.
Op zondag 06 januari 2002 05:06 schreef MacBeth het volgende:[..]
He da's een fijne redenatie.. Is het dus niet nodig om de geschiedenis van voor je geboortedatum te kennen, want dat kan je immers niet kennen.
Ja, dat is idd een fijne redenatie......en hij klopt, in dit geval heeft het geen fuck met geschiedenis te maken, ook gek doet net alsof hij zelf alles heeft meegemaakt. Wat hem zg wel en niet bij gebracht werd tijdens de dienstplicht. Zolang hij al die verhalen van pa en ooms en weet ik veel wat voor familieleden heeft, kan hij er niet over oordelen. Enne dit is geen geschiedenis van voor zijn geboortedatum, dit is iets wat hij niet mee heeft gemaakt als zodanig.
[Dit bericht is gewijzigd door AchJa op 06-01-2002 05:39]
Overgens Ik ben jeug. En ik weet waar ik het over heb. Overgens heb ik genoeg vrienden die in het leger zitten. En daar word ECHT niet geleerd hoe je een oude vrouw uit de bus moet helpen. Overgens. Ik ben de jeugd. Temniste dat word gezegt. En het is zo jammer dat alle mensen over de zelfde kant geschoren worden. Voor oor delen heet dat. Toch jammer.
Groeten
OOK_GEK
quote:Nee hoor, ik kreeg al stickers en poster van een familielid die luitenant-kolonel bij de landmacht is
Op zondag 06 januari 2002 05:28 schreef AchJa het volgende:
Zei McBeth die tijdens de laatste diensplichtige stickers stond te vragen aan de poort van de kazerne.
quote:Respect moet je verdienen
quote:wat moet je dan doen??? JE MOET TOCH LOL MAKEN IN HET LEVEN!!!!!!!! anders kun je beter snel dood gaan!
quote:Misschien dat het tonen van sociale betrokkenheid geeft misschien wel meer plezier dan een beetje dom zuipen enzo...
Op zondag 06 januari 2002 20:22 schreef debbie_19 het volgende:[..]
wat moet je dan doen??? JE MOET TOCH LOL MAKEN IN HET LEVEN!!!!!!!! anders kun je beter snel dood gaan!
En neuken kan daarna ook nog
quote:en wie zegt dat wij dom zuipen dan?? of in het wilde weg neuken lol hehehe
Op zondag 06 januari 2002 20:28 schreef buzzer het volgende:[..]
Misschien dat het tonen van sociale betrokkenheid geeft misschien wel meer plezier dan een beetje dom zuipen enzo...
En neuken kan daarna ook nog
quote:Ben niet zozeer op de tenen getrapt, maar je deed het een beetje voorkomen alsof je zelf alles hebt meegemaakt. Dat je vrienden hebt in het leger okee. Dat je daar niet letterlijk leert dat je een oude vrouw uit de bus moet helpen koop ik. Maar die vrienden van jou hebben daadwerkelijk gekozen voor het leger, zijn BBT dus. En de meeste figuren die de boel altijd verkloten zullen nooit een baan in het leger zoeken. En dat is een beetje het verschil, vroeger moest iedereen...tegenwoordig is dat niet meer zo. Ook die vrienden van jou hebben door het leger bepaalde waarden en normen gekregen. En toen iedereen nog moest, kreeg het gros dat standaard mee. (buitengewoon dipli's en broederdienst enz daarbuiten gelaten)
Op zondag 06 januari 2002 20:03 schreef ook_gek het volgende:
Oe volgens mij is iemand op tenen getrapt.Overgens Ik ben jeug. En ik weet waar ik het over heb. Overgens heb ik genoeg vrienden die in het leger zitten. En daar word ECHT niet geleerd hoe je een oude vrouw uit de bus moet helpen. Overgens. Ik ben de jeugd. Temniste dat word gezegt. En het is zo jammer dat alle mensen over de zelfde kant geschoren worden. Voor oor delen heet dat. Toch jammer.
Groeten
OOK_GEK
quote:Kijk!!! hij dacht ook, je kunt niet vroeg genoeg beginnen!!!
Op zondag 06 januari 2002 20:14 schreef MacBeth het volgende:[..]
Nee hoor, ik kreeg al stickers en poster van een familielid die luitenant-kolonel bij de landmacht is
quote:* juss hoort nog bij de jeugd
Ik doe vrijwillig mee aan dat sociale gedoe, ik doe SPH en ga over aantal weken stage lopen bij verstandelijk gehandicapten..
tering mentaliteit van de jeugd ook..
quote:Ga nou eens in op mijn post, ik ben namelijk wel benieuwd naar je reactie.
Op maandag 07 januari 2002 13:44 schreef Jeromar het volgende:
ik? Pas 29, maar dat had ik al gezegd.
quote:IEDEREEN van 16/17 jaar 1 jaar lang SOCIALE dienstplicht....
Op vrijdag 04 januari 2002 12:04 schreef Ripley het volgende:
Ik ben het hier niet mee eens omdat er zat jongeren zijn die wel respect hebben. Bovendien ligt het probleem als jongeren dat niet hebben eerder bij de ouders dan bij de jongeren, want dit soort dingen hoor je mee te krijgen bij je opvoeding. de opvoeders zijn daarvoor dus verantwoordelijk.Het idee van een sociale dienstplicht vind ik overigens geen gek idee. Zo kunnen een aantal problemen in bijvoorbeeld de gezondheiszorg, daklozenopvang etc. enigszins worden opgevangen. Bovendien is het best goed om je leven een jaar lang in dienst te stellen van mensen die het minder goed hebben dan jij op welk vlak dan ook. Je leert zo je eigen situatie meer waarderen en misschien kun je een verschil maken in het leven van die ander.
Een andere vraag die bij mij opkomt: vrouwen cq meisjes hebben nooit dienstplicht gehad. Een eventuele ontsporing van meisjes zou dus niet door de afschaffing van de dienstplicht kunnen komen. Erger je je alleen aan de mannelijke jeugd van nu? Of zit hier een mankement in je redenering?
quote:dat is het nog niet lang geleden dat je zelf een tering mentaliteit had of wel???
Op maandag 07 januari 2002 13:44 schreef Jeromar het volgende:
ik? Pas 29, maar dat had ik al gezegd.
quote:helemaal mee eens. met een beetje grote bek , kom je verder dan zielig in een hoekje te gaan zitten.
Op zondag 06 januari 2002 20:13 schreef debbie_19 het volgende:
ja kijk ik ben nu 19 en waarom heeft nou de jeugd weer een tering mentaliteit?? ik vind dat echt dom gelul. Okay er zijn vast wel wat lui die te ver gaan. Maar als je het bijvoorbeeld heb over dat de jeugd tegenwoordig zo'n grote bek heeft...nou dat moet ook wel..anders word je zelf helemaal de grond in getrapt...zowel door ander jeugd..als DOOR OUDEREN!!
quote:dank je wel schatje
Op maandag 07 januari 2002 14:01 schreef fightmaster het volgende:[..]
helemaal mee eens. met een beetje grote bek , kom je verder dan zielig in een hoekje te gaan zitten.
quote:Nee, iedereen tussen de 16 en de 40. En je mag weigeren/niet doen, alleen kost dat dan per jaar 1% van je netto inkomen.
Op maandag 07 januari 2002 13:50 schreef Jeromar het volgende:[..]
IEDEREEN van 16/17 jaar 1 jaar lang SOCIALE dienstplicht....
(ik erger me inderdaad vooral aan de mannelijke jeugd....
quote:en ik erger me aan jou...ook mannelijk??
Op maandag 07 januari 2002 13:50 schreef Jeromar het volgende:[..]
IEDEREEN van 16/17 jaar 1 jaar lang SOCIALE dienstplicht....
(ik erger me inderdaad vooral aan de mannelijke jeugd....
quote:Idem. Of als ik Jeromar als voorbeeld zou nemen.
Op maandag 07 januari 2002 13:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dit is echt totale onzin. Ik maak me niet erg nuttig voor de samenleving of zo, maar toch kan ik van mezelf zeggen dat ik geen teringmentaliteit heb. Volgens mij zou ik die pas krijgen als ik het leger in had gemoeten.
quote:whahaha ja inderdaad whahaha dat is pas een tering mentaliteit whahahaha
Op maandag 07 januari 2002 17:14 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Idem. Of als ik Jeromar als voorbeeld zou nemen.
voorbeeld: zaal gaat open, alle oudjes stormen de zaal binnen, willen allemaal de best plaats hebben --> respect voor elkaar, mentaliteit? dacht het niet.
komt personeel de zaal binnen met koffie en kerstbrood en dat soort dingen:
ober:"mevrouw lust u een stukje kerstbrood?"
vrouw: "was dae?"
ober:"of u misschein een stukje brood lust"
vrouw: " neej gatver"
de oudjes zijn zeker net zo erg qua mentaliteit als jongeren hoor, en met de jongeren is het helemaal niet zo erg gesteld.
quote:alhoewel.... dit neem ik terug
Op maandag 07 januari 2002 21:12 schreef dethoom het volgende:met de jongeren is het helemaal niet zo erg gesteld.
"Dit neem ik terug" zonder verdere reden en uitleg waarom is niet echt iets toevoegen aan het topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |