abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 november 2001 @ 18:27:29 #26
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_2272916
quote:
Op vrijdag 23 november 2001 16:33 schreef Nappy het volgende:
Volgens CBS http://www.cbs.nl/nl/cijfers/kerncijfers/index.htm#Bevolking
Totaal 1e + 2e generatie allochtonen 2.870.225
Ook weer op te delen in Westers en Niet Westers.

Cijfers van 2001: 1,5 miljoen niet westers...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_2273017
Ik heb altijd een hekel aan al die cijfers. Wapper maar met een paar cijfers en je kunt de raarste dingen "bewijzen". Cijfers moeten altijd in hun contex geplaatst worden en niet zomaar rondgestrooid worden.
This is this. This ain't something else, this is this!
pi_2273554
Misschien moet "loedertje" haar naam eens gaan veranderen in "dom loedertje". Of misschien sletje....
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_2274194
Oke, dus. Van de gedetineerden is 53 % allochtoon, waarvan de helft 'overig' is. Ik benieuwd hoe de verdeling westers/niet-westers daar is. Surinamers, Antillianen, Marokkanen en Turken beslaan 25 %. Veel mensen bedoelen met 'allochtoon' Turk of Marokkaan. Die vormen samen minder dan 12,5 % van de gedetineerden. Van de bevolking vormen ze met 525.000 van de +/- 16 miljoen mensen ongeveer 3,2 %. Dat is dus inderdaad in verhouding veel gedetineerden. Het is dan ook een probleemgroep. Dat geldt dan vooral voor de Marokkanen, met minder leden en meer gedetineerden dan de Turken. Maar, het zijn niet de grote getallen die altijd aangehaald worden in discussies over criminaliteit onder allochtonen.

Het blijft wel krom dat 17,1 % van de Nederlandse bevolking allochtoon is (wat voor allochtoon dan ook), terwijl 53% van de gedetineerden dat is.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_2276243
'tis inderdaad niet één van d'r meest geslaagde posts.

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_2276335
Het is weer wat anders dan jullie selectieve manier van cijfers posten, he jongens?
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil.[br][br]I don't believe in your god(s).[br][br]The islam is a hype.
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2001 @ 08:06:21 #33
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2276370
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 05:31 schreef DemonBox het volgende:
Het is weer wat anders dan jullie selectieve manier van cijfers posten, he jongens?
sssstttt, dan is de lol eraf gewoon meelezen..
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2001 @ 08:08:44 #34
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2276375
quote:
Op vrijdag 23 november 2001 16:38 schreef RobzQ het volgende:

[..]

Als we er dan van uit mogen gaan dat we hier met 16Miljoen mensen zitten dan zou dat betekenen dat 17,9 % van de bevolking allochtoon is en dat deze voor >50% de gevangenissen vullen.

Dit zijn idd harde cijfers maar waarschijnlijk niet zo bedoeld door degene die dit topic opende...

52/53% zelfs, maar gaat u vooral door
pi_2276470
Het is nog veel erger eigenlijk.
Deze grafiek rekent geboorteland tot etniciteit, terwijl de wettelijke definitie van allochtoon inhoudt dat 1 van beide ouders (of allebei natuurlijk) origineel een buitenlandse nationaliteit had.

Omdat deze grafiek alleen de 'harde kern' allochtonen van de 1e generatie berekend, wil dat zeggen dat er bv de marrokanen die in NL geboren zijn in deze grafiek niet meegerekend worden, en toch is er al een enorm aantal allochtonen aanwezig in de gevangenis.

Het is dus nog erger dan gedacht, als je namelijk de wettelijke definitie van allochtoon op deze grafiek toepast, dan zal het aantal allochtonen nog schrikbarend groter worden en van de groep autochtonen afsnoepen.

zaterdag 24 november 2001 @ 11:01:05 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_2276709
Het is dus grappig dat de taartpunt OVERIG een beetje verkeerd wordt geinterpreteerd. Voor het gemak wordt dit geschaard onder het algemene kopje "De Allochtoon" en dat is dus niet zo. Deze groep wordt in menig discussie aangezien voor Turken Marokkanen en Antillianen als het de persoon in kwestie goed uitkomt om te stellen dat meer dan 50% Allochtoon is. Voor een discussie is het wel van belang het juiste beestje bij de juiste naam te noemen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 24 november 2001 @ 11:10:47 #37
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2276747
Feit blijft gewoon dat er naar rato meer allochtonen gedetineerd zijn dan autochtonen. Dat feit is niks nieuws trouwens, 't is al jaren bekend.

Ter verhoging van het hilarisch gehalte van dit topicje moet Emel zich misschien in deze discussie werpen. Zij heeft ook van die unieke theorieen over statistiek. ('Zie je wel: de meerderheid is Nederlands!') Misschien een komisch duo: Loedertje en Emel?

zaterdag 24 november 2001 @ 11:17:15 #38
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_2276771
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 11:10 schreef Sniper het volgende:
Feit blijft gewoon dat er naar rato meer allochtonen gedetineerd zijn dan autochtonen. Dat feit is niks nieuws trouwens, 't is al jaren bekend.
En dat is ook nooit ontkend hier. Het gaat erom wat je dan als oorzaak ziet en wat daarvoor de oplossingen zijn, maar daar heb ik, uitgezonderd van slechts een enkeling, nog nooit iemand gefundeerd over uit zien laten.
  zaterdag 24 november 2001 @ 11:24:25 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_2276802
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 11:10 schreef Sniper het volgende:
Maar je weet toch dat in discussies met 'de Allochtoon' de Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen bedoelt wordt? en dan kun je er wel allerlei definities bijhalen maar daar gaat het dus in de meeste discussies niet om
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 24 november 2001 @ 11:31:21 #40
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2276842
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 11:17 schreef Lithion het volgende:

[..]

En dat is ook nooit ontkend hier.

Dat lijkt me ook niet verstandig aangezien het harde feiten zijn. Wat me wel opviel in dergelijke discussies is dat sommigen -blijkbaar ontzettend veel moeite hebbend met de feiten- als kat in het nauw "de schuld" van een en ander dan maar juist NIET bij de groepen zelf maar bij de overheid/instanties leggen. Klinkklare onzin natuurlijk.
  zaterdag 24 november 2001 @ 11:42:40 #41
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_2276921
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 11:31 schreef Sniper het volgende:
Dat lijkt me ook niet verstandig aangezien het harde feiten zijn. Wat me wel opviel in dergelijke discussies is dat sommigen -blijkbaar ontzettend veel moeite hebbend met de feiten- als kat in het nauw "de schuld" van een en ander dan maar juist NIET bij de groepen zelf maar bij de overheid/instanties leggen. Klinkklare onzin natuurlijk.
Nee, dat is geen klinklare onzin, dat is het em nou juist! Dat er een buitenproportioneel veel Marokkanen in de gevangenis zitten, betekent niet dat wij zelf daar niet deels de oorzaak van kunnen zijn! Vergelijk het met een productieproces met 20 verschillende stappen, waarvan de laatste stap een wals is wat de dikte van een product reduceert. Je merkt bij de eindcontrole op dat er verstoringen in het proces zijn, bijvoorbeeld dat de dikte nogal fluctueert. Dan betekent dat nog niet per sé dat de wals een oorzaak is van de verstoringen, laat staan dat de wals de enige oorzaak is. Eerdere stappen in het productieproces, bijvoorbeeld de samenstelling van de grondstoffen kunnen de oorzaak zijn, maar ook heel triviale omgevingsfactoren zoals temperatuur, luchtvochtigheid, noem het maar op. Sterker nog, bij een correcte analyse ga je zoeken naar de grondoorzaken en daar kunnen dus ook management-zaken uitkomen. Bijvoorbeeld een manager die verzuimt heeft om de technische dienst in te schakelen voor routine onderhoud waardoor de wals verder versleten is dan gebruikelijk. Het is misschien geen directe oorzaak, maar het is wel een grondoorzaak en vaak zijn deze zelfs nog belangrijker dan de directe oorzaken, omdat, wanneer je deze grondoorzaak weghaalt, het probleem volledig is opgelost. Als je alleen de directe oorzaken eruit haalt, blijft het probleem ondergronds doorsmeulen tot het weer een keer tot ontbranding komt.

Dit projecterend op de situatie zoals die hier geprojecteerd wordt is het gewoon kortzichtig om klakkeloos op te merken dat de Nederlandse staat niet medeschuldig is aan het ontsporen van bepaalde bevolkingsgroepen. Het zou juist één van de grondoorzaken kunnen zijn, dus om dat op voorhand al als onzin weg te wuiven is nogal dom. Tenminste, als je zoiets in het bedrijfsleven zou doen, zou je binnen enkele dagen weer op straat staan. Je hebt er namelijk helemaal niks aan, om slechts de oppervlakkige directe oorzaken op te lossen.

zaterdag 24 november 2001 @ 11:52:56 #42
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2276971
Een en ander is natuurlijk niet te vergelijken met een produktieproces.

Er is namelijk iets als Eigen Verantwoordelijkheid. En als er naar verhouding heel veel Marokkanen in de gevangenis zitten, zit er wat fout in die groep.

Van onze Vietnamese of Chinese medeburgers merken wij vrijwel nooit wat in negatieve zin. Van enkele ander groepen -Marokkanen bv- des te meer. Dat verschil is enkel te verklaren door verschillen in aanpassing, opvoeding, normen en waarden. Eigen verantwoordelijkheid voor eigen leven en niet alles afschuiven op anderen. Dat laatste is totaal ongeloofwaardig.

zaterdag 24 november 2001 @ 11:59:53 #43
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_2277011
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 11:52 schreef Sniper het volgende:
Niet voor de volle 100%, maar het inburgeringsproces van allochtonen is zeker wel overeenkomstig met een productieproces. Daar hangen zeer veel maatschappelijke en overheidstaken mee samen.
quote:
Er is namelijk iets als Eigen Verantwoordelijkheid. En als er naar verhouding heel veel Marokkanen in de gevangenis zitten, zit er wat fout in die groep.
Ik ontken dat ook niet, ik zeg alleen dat het fout is om elke andere invloed weg te wuiven als onzin. 1 op 1 relaties komen in het dagelijks leven niet voor. De complexiteit en structuur van de maatschappij zorgt voor een zeer complex web van sociale interacties die allemaal invloed op elkaar uitoefenen.
quote:
Van onze Vietnamese of Chinese medeburgers merken wij vrijwel nooit wat in negatieve zin. Van enkele ander groepen -Marokkanen bv- des te meer. Dat verschil is enkel te verklaren door verschillen in aanpassing, opvoeding, normen en waarden.
Dat is dus niet waar. Er zijn talloze factoren die meespelen bij het gedrag van een groep mensen, meer dan alleen eigen inbreng. Er bestaat ook nog zoiets als externe of omgevingsfactoren. Door die te ontkennen kun je nooit een compleet beeld vormen en zo ook nooit tot de kern van het probleem komen. Een eenzijdig perspectief leidt vrijwel altijd tot het missen van het werkelijke probleem (of problemen). Richt je je pijlen niet op alle factoren, dan zul je namelijk nooit van het probleem af komen. Dan los je het slechts ten dele op.
quote:
Eigen verantwoordelijkheid voor eigen leven en niet alles afschuiven op anderen. Dat laatste is totaal ongeloofwaardig.
Ik schuif niets af op anderen, maar ik ben het wel met je eens dat dat ongeloofwaardig is. Maar kijk nou eens wat jij doet. Jij schuift álles af op hen, dat het állemaal hun eigen schuld is. Dus ben je dan zelf ook ongeloofwaardig.
  zaterdag 24 november 2001 @ 12:14:42 #44
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2277081
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 11:59 schreef Lithion het volgende:

Ik schuif niets af op anderen, maar ik ben het wel met je eens dat dat ongeloofwaardig is. Maar kijk nou eens wat jij doet. Jij schuift álles af op hen, dat het állemaal hun eigen schuld is. Dus ben je dan zelf ook ongeloofwaardig.

Nee want ik schuif niks af. Wat ik doe is de oorzaak van hun situatie bij henzelf leggen. En niet bij de overheid, de instanties of de groenteboer op de hoek.

Dus niet afschuiven, maar wijzen op eigen verantwoordelijkheid.

De mogelijkheid om eigen verantwoordelijkheid te nemen wordt volop geboden door de Nederlandse samenleving. Veel groepen allochtonen maken daar efficient gebruik van - aziaten bijvoorbeeld.

zaterdag 24 november 2001 @ 12:17:18 #45
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2277099
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 09:35 schreef Master_Yoda het volgende:
Het is nog veel erger eigenlijk.
Deze grafiek rekent geboorteland tot etniciteit, terwijl de wettelijke definitie van allochtoon inhoudt dat 1 van beide ouders (of allebei natuurlijk) origineel een buitenlandse nationaliteit had.

Omdat deze grafiek alleen de 'harde kern' allochtonen van de 1e generatie berekend, wil dat zeggen dat er bv de marrokanen die in NL geboren zijn in deze grafiek niet meegerekend worden, en toch is er al een enorm aantal allochtonen aanwezig in de gevangenis.

Het is dus nog erger dan gedacht, als je namelijk de wettelijke definitie van allochtoon op deze grafiek toepast, dan zal het aantal allochtonen nog schrikbarend groter worden en van de groep autochtonen afsnoepen.

Je haalt mij de woorden uit de mond
Dit wilde ik ook net gaan posten.

De criminaliteit van die zogenaamde Nederlandse 'Marokkaantjes' is dus onder Nederlanders geplaatst. Wanneer je daar een aparte categorie van maakt denk ik dat je zult zien dat de criminaliteit onder 'Nederlanders' nog weer aanzienlijk verder terug loopt.

Koranfascisme bedankt Islam
pi_2277235
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 11:52 schreef Sniper het volgende:

Van onze Vietnamese of Chinese medeburgers merken wij vrijwel nooit wat in negatieve zin. Van enkele ander groepen -Marokkanen bv- des te meer. Dat verschil is enkel te verklaren door verschillen in aanpassing, opvoeding, normen en waarden. Eigen verantwoordelijkheid voor eigen leven en niet alles afschuiven op anderen. Dat laatste is totaal ongeloofwaardig.

Het is al jaren bekend dat de emancipatie en integratie van Marokkanen problematischer verloopt dan van andere minderheidsgroepen.
Uit een studieboek uitgegeven in 1994 kan ik het volgende citeren:

"Een deel van de langdurig werkloze jonge mannen - met name uit de tussengeneratie - neemt zijn toevlucht tot criminaliteit en druggebruik. Cijfers over jeugdcriminaliteit tonen een zeer hoge score voor Marokkaanse jongeren; zij komen meer dan tweemaal zo veel als Nederlandse jongeren met een vergelijkbare sociaal-economische positie in aanraking met de politie. Over de oorzaken van dit verschijnsel is weinig met zekerheid te zeggen maar verschillende veronderstellingen worden geopperd. Sommige jongens zijn al in Marokko, toen hun vader in Nederland werkte, in aanraking gekomen met de politie. Voor anderen geldt dat de hereniging met de vader, die ze zo lang nauwelijks hebben gezien, leidde tot generatieconflicten, tot vertrek uit het ouderlijk huis en/of aansluiting bij jongerengroepen met een criminogene invloed. Sommige wetenschappers brengen de criminaliteit van Marokkaanse jonge mannen in verband met het feit dat de taakverdeling tussen overheid en burgers in Nederland anders is dan in Marokko. De Nederlandse overheid stelt zich relatief terughoudend op ten aanzien van normovertredingen en sommige jongeren vatten dat op als het ontbreken van een normatieve begrenzing. Ook wordt regelmatig gewezen op het feit dat een betrekklijk groot deel van de jonge mannen door hun geringe opleiding (opmerking RG: het opleidingsniveau van Marokkaanse jonge mannen is nog altijd relatief laag, ook in vergelijking met Marokkaanse jonge vrouwen), taalkennis en contacten in sociaal-economisch opzicht vrijwel kansloos zijn. (..)
Vermoedelijk wordt maatschappelijke marginaliteit en criminaliteit door een complex van verschijnselen veroorzaakt. Zo kan men vaststellen dat jongens/mannen die de aansluiting met de Nederlandse samenleving missen, zich vaak kenmerken door een geringe en/of conflictvolle participatie in 'eigen'instituties, met name in het gezin. Het bestaan van een relatief grote groep randgroepjongeren leidt binnen de Marokkaanse gemeenschap tot conflicten en verstoort het sociaal functioneren. Bovendien dreigt het gevaar dat de criminele activeiten van een deel van de jonge mannen de beeldvorming van alle Marokkanen gaat bepalen".

En:
"Met de beeldvorming van autochtonen over het deviante gedrag van Marokkaanse jonge mannen is iets vreemds aan de hand. Er is sprake van een reëel probleem, maar lange tijd hebben de politiek, de media en de wetenschap het probleem gebagatelliseerd of zelfs genegeerd. De vertraagde 'ontdekking' van het probleem door de autochtone samenleving leidt tot een soort publicaire inhaalmanoeuvre, waarbij algemene maatschappelijke problemen (zoals bijvoorbeeld de stijging van criminaliteit en toenemend gevoel van onveiligheid) eenzijdig geassocieerd worden met de Marokkaanse gemeenschap, die zich bij het zoeken naar oplossingen in de steek gelaten voelt. Een gevolg van deze ontwikkeling is dat 'de' Marokkaanse jonge man gezien wordt als een deviant personage. Verder worden Marokkanen geassocieerd met eenvoudige arbeid, een lage opleiding en de oude buurten van de grote steden. Er bestaat een zekere blindheid voor de toenemende sociaal-economische diversificatie van de Marokkanen in Nederland. Publicaties over succesvolle Marokkanen hebben vaak een toonzetting waarin doorklinkt dat het hier gaat om uitzonderingen die de regel bevestigen. De negatieve beeldvorming van de ontvangende samenleving schept een afstand tussen Marokkanen en autochtonen en bevordert het isolement."

(uit: Het democratisch ongeduld. De emancipatie en integratie van zes doelgroepen van het minderhedenbeleid Amsterdam 1994)

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_2277244
En dan doen ze nu nog zielig met 'als ik erover begin word ik voor racist uitgemaakt'. Bah.
Wittgenstein
pi_2277333
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 12:34 schreef Koekepan het volgende:
Bah.
Inderdaad, heel smerig.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_2277527
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 12:34 schreef Koekepan het volgende:
En dan doen ze nu nog zielig met 'als ik erover begin word ik voor racist uitgemaakt'. Bah.
Wie is de oude Harry Mulisch?
  zaterdag 24 november 2001 @ 14:31:59 #50
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2277950
Allemaal wel leuk, maar ik zit nog steeds met de vraag hoe het komt dat 90% van de gevangenen man is. En wat daaraan te doen valt. Kijk, alle buitenlanders met cursussen, trainingen, werkgroepen of zwepen en knuppels bewerken om ze op het rechte pad te houden klinkt wel leuk, maar het zal dus hooguit 52-53% schelen.

Terwijl, als je de mannen aanpakt, het zo'n 90% zal schelen. Nu hou ik niet van de slappe aanpak, en denk ik dat de meest efficiente manier gekozen moet worden tegen de vercriminalisering van onze cultuur.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')