AMSTERDAM - Het Amsterdamse Stadsdeelraad Westerpark heeft een groepsverkrachting door veertien jongens van een 13-jarig meisje in de Amsterdamse Spaarndammerbuurt bewust geheim gehouden. De deelraad zette onmiddellijk na de verkrachting in januari 2000 een projectgroep op die vooral tot doel had onrust in de wijk te voorkomen. Het slachtoffertje en haar familie werden daarbij, zo blijkt nu, volledig uit het oog verloren.
Het meisje en haar familie werden na het drama niet professioneel opgevangen maar daarentegen geterroriseerd door de voornamelijk Marokkaanse daders in de leeftijd van negen tot zestien jaar. Het zwakbegaafde slachtoffer en haar ouders werden op straat bedreigd, uitgescholden en geīntimideerd. Twee maanden geleden zijn zij verhuisd.
Onderzoek van De Telegraaf leert dat Stadsdeel Westerpark het vooral belangrijk vond dat de zaak 'niet verkeerd in de pers kwam', zodat de wijk, die toch al geen goede naam heeft, niet verder zou worden gestigmatiseerd. Zo werd door de projectgroep een uitgebreid programma opgezet voor de daders en hun ouders: cursussen, bijeenkomsten compleet met Marokkaanse tolken en velerlei opvoedingsactiviteiten.
De projectgroep wordt in een rapport, opgesteld door een PvdA-deelraadslid, vernietigend omschreven als een 'waterhoofd'. Volgens het rapport is er veel misgegaan en hebben de instanties ernstig gefaald. De daders zouden nog regelmatig politiecontact hebben vanwege 'akkefietjes'.
Het zwaar getraumatiseerde slachtoffer, dat door de veertien jongens onder bedreiging van een neppistool en messen werd geslagen, geschopt, verkracht en anderszins misbruikt, staat inmiddels op het punt gedwongen opgenomen te worden in een psychiatrisch jeugd- en kinderziekenhuis, omdat er geen plaats is in de Amsterdamse dagopvang. Dit tot ontzetting van haar pleegouders: "Wij willen haar thuishouden. Dit is toch de omgekeerde wereld? Onze dochter moet naar een psychiatrische gevangenis en de daders lopen alweer vrij rond!"
Stadsdeelraadvoorzitter Annemarie Hoogland geeft toe dat er dingen zijn fout gegaan: "Maar we hebben deze zaak niet geheim willen houden. We hebben alleen geprobeerd een volksgericht te voorkomen."
Zie Verkrachting in de Bijlmer wordt geheim gehouden!!
(daar was de link naar het bericht in de Telegraaf ook geplaatst , mogelijk om een algemene discussie aan te wakkeren over het "waarom worden verkrachtingen stil gehouden? " )
quote:Omdat het natuurlijk (what else?) marokannen zijn?
Op zaterdag 17 november 2001 13:29 schreef Loedertje het volgende:
"waarom worden verkrachtingen stil gehouden? "
quote:Ook van die andere verkachting in dat ander topic?
Op zaterdag 17 november 2001 13:30 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Omdat het natuurlijk (what else?) marokannen zijn?
Hoe weet jij dat?
quote:Ik denk niet dat ze Marokkaanse tolken erbij halen omdat het limburgers zijn
Op zaterdag 17 november 2001 13:40 schreef Loedertje het volgende:
Hoe weet jij dat?
Nederland is gewoon te ver gegaan in haar beleid. We vinden het verschrikkelijk als er mensen zijn die zeggen dat we racisten zijn.
quote:Het is idd druk in nederland, maar niet TE druk, zoals jij meent.
Op zaterdag 17 november 2001 14:12 schreef DRUGS_Freak het volgende:
Het is gewoon veel te druk in NL kunnen we wel zeggen.
Ik walg echt van zulk soort berichten wanneer staat er nou eens iemand op in de politiek die hier wat aan gaat doen GVD
Bovenstaande is een gevolg van het niet goed omgaan met die drukte. En niets anders. In-ter-gra-tie-be-leid is een moeilijk woord waar ze ook in de politiek niet mee om kunnen gaan. Want om tegen iemand te zeggen dattie zich moet gedragen omdat er anders maatregels volgen kan (en zal) al snel worden uitgelegd als discriminatie.
quote:Kunnen die honden dan eens flink aangepakt worden aub? Zo niet van overheidswege danwel vanuit de burgers. En neem die Annemarie gelijk mee.
Op zaterdag 17 november 2001 13:26 schreef Strolie75 het volgende:
De daders zouden nog regelmatig politiecontact hebben vanwege 'akkefietjes'.Stadsdeelraadvoorzitter Annemarie Hoogland blaat
Dat zedenzaken niet altijd in de openbaarheid komen gebeurt wel vaker. Sommige slachtoffers/families hebben daar nu eenmaal geen zin in.
Anyway, voor mijn part, en ik denk ook wel dat dat gaat gebeuren, gaan die mafkezen hele harde klappen krijgen. Ik ben benieuwd wie hun foto's gaat verspreiden in die buurt.
quote:Hopelijk gebeurt het nog een paar keer, hč. Mag je de premier leveren.
Op zaterdag 17 november 2001 18:22 schreef Berserker het volgende:
En wéér een zetel erbij...
Opportunistisch stuk vreten.
Edit: idd VIVA Pim ....
[Dit bericht is gewijzigd door dontcare op 17-11-2001 22:28]
Natuurlijk is het meer dan walgelijk wat die 14 jochies gedaan hebben, en wat mij betreft mogen ze de zwaarste straffen krijgen die mogelijk zijn.
Aan de andere kant: de overheid heeft de taak om al haar burgers te beschermen en degenen die de regels overtreden te corrigeren. Dat in dit geval om prestige de zaak is stilgehouden ("Kijk eens hoe goed wij bezig zijn deze wijk aan te pakken en te verbeteren") en daarbij een familie compleet de vernieling is ingedraaid, vind ik voldoende om de betrokken bestuurders eveneens zwaar te straffen en ze voor het leven een andere openbare functie te ontzeggen.
Dit soort figuren creëren een klimaat waarin jochies niet meer geleerd wordt wat goed en fout is, zodat dit soort 'activiteiten' voorkomen kunnen worden.
En nu svp niet aankomen met: "Die SilkTie meent dat het onze schuld is dat die Marrokanen over de schreef gaan." Zoals ik al vaker gezegd heb: als je een groep naar Nederland haalt die al niet tot de elite hoorde in eigen land, dan moet je duidelijk de grenzen aangeven en handhaven. Anders krijg je de grootst mogelijke problemen. En er zijn genoeg Nederlanders die ook de grenzen niet kennen en de meest verachtelijke dingen doen (de Utrechtse serieverkrachter bijvoorbeeld).
De maatschappij zoals die nu is geeft iedereen, autochtoon en allochtoon, het gevoel dat je kunt doen wat je wilt, zonder dat er echt hard tegen wordt opgetreden. En dat komt door bestuurders zoals in die stadsdeelraad.
"Het signalement van de serieverkrachter luidt: 25 ā 40 jaar, blank, gezet postuur, bol gezicht, geen bril, baard of snor" (frontpage fok)
En daar maak jij uit op dat het een nederlander is?
omdat pa de familie-eer wil beschermen?
Het meisje uit dit verhaal, en de vrouw uit het Bijlmer topic zijn niet de enigen die dit overkomt; het gebeurt met meer meisjes en altijd door mensen die een volkomen verknipt waardensysteem hebben. En dat soort mensen is in iedere maatschappij uitschot.
Ik wil alleen even zeggen dat ik het een ongelofelijke laffe kutstreek vind om met VEERTIEN jongens een meisje te verkrachten en te mishandelen. Ik hoop dat er een hel bestaat, waar deze eikels zullen branden. Allemaal.
quote:Het probleem is dat een persoon met zo'n signalement niet als allochtoon bestempeld wordt, want 'hij lijkt op ons', hij komt uit een van onze 'vakantielanden'. Zolang het een Westerling betreft hoor je niet: "Terug naar de prairie met al die achterlijke Amerikanen", "In de Tower al die belachelijke Britten", "In een kamp proppen met prikkeldraad eromheen, die debiele Duitsers", "Alle Fransen naar de Provence", "Criminele Luxemburger? In een van zijn eigen kluizen opsluiten en de rest erbij".
Op zondag 18 november 2001 12:46 schreef Maarten150 het volgende:
Ik ben het helemaal met je stuk eens Silktie, maar even over die Utrechtse serieverkrachter:"Het signalement van de serieverkrachter luidt: 25 ā 40 jaar, blank, gezet postuur, bol gezicht, geen bril, baard of snor" (frontpage fok)
En daar maak jij uit op dat het een nederlander is?
Hier heerst nogal de gedachte: allochtoon=islamiet=crimineel=oprotten. Ik heb teveel gelazer gezien in de geschiedenis door dit soort redeneringen. Iemand ziet er anders uit, er gebeuren dingen in je maatschappij waarmee je het niet eens bent, huppakee die vreemdeling zullen we even de schuld geven en probleem is opgelost. Not. Het probleem moet je bij de wortel aanpakken en de wortel is niet die vreemdeling, maar je eigen maatschappij.
quote:Er zijn inderdaad mensen die dat proberen. Maar het is zo oer- en oersaai dat veel doeners zich wel 3x bedenken. Bovendien is het vertrouwen in invloed via het stemhokje hier niet zo hoog.
Op zondag 18 november 2001 14:00 schreef HiZ het volgende:
Heb je daar als buurtbewoner niet ook een stem in? Desnoods word je lid van zo'n partij, ook als die partij niet helemaal staat voor jouw ideeën.
Grote partijen zijn hier aan stemmen gekomen doordat de overkoepelende stad flink veel yuppyflats heeft laten bouwen en tegewoordig worden ook de goedkope huurwoningen voor absurde prijzen verkocht. Gevolg: buurt vol mensen die het te druk hebben, de buurt als opstapje zien en zich achter hun dubbele beglazing van niets op straat iets aantrekken. Ze doen hun kinderen op 'witte' scholen in andere wijken en de boodschappen bij AH zodat de buurtwinkels wegkwijnen. De infrastructuur van overleggende buren bij de schoolpoort en in de winkel is daarmee ook uitgehold.
Op buurtbijeenkomsten en informatiedagen komen altijd dezelfde mensen opdraven: ze vormen het tegengeluid van de buurt versus de Stadsdeelraad. De stadsdeelraad zelf is voornamelijk bezig met prestigeprojecten. Stadsdeelwethouders komen vooral van buitenaf en zoeken na benoeming een leuk appartement in de buurt omdat dat 'moet'.
Vanaf de invoering van de deelraad was de buurt zo tegen een deelraad dat nu het kwaad al lijkt geschied. Bovendien kan je niet van elke buurt verwachten dat ze genoeg goede bestuurders kunnen leveren. Vergelijk het maar met het dorp Juinen.
De locale politici hebben al veel kneuterigheid vertoond maar zoiets als deze groepsverkrachting, en het in de doofpot stoppen hiervan was hier nog niet voor gekomen.
Toen ik hier kwam wonen werd mij door meerdere buurtbewoners verzekerd dat het een zeer veilige buurt was. Als voorbeeld van veiligheid gaven ze juist aan dat verkrachters uit deze buurt gejaagd werden. Ik denk dan ook dat de betreffende stadsdeeljuffen dat buurtgedrag bedoelden met "voorkomen volksgericht".
Misschien schudt deze zaak een aantal van deze weerbare mensen wakker zich alsnog professioneel met bestuurlijke zaken te gaan bemoeien. Dan is er in elk geval nog iets postiefs uit de intrieste misdaad voortgekomen.
quote:Dat bedoelde ik eigenlijk ook, maar dan niet in zoveel woorden.
Op zondag 18 november 2001 14:33 schreef SilkTie het volgende:[..]
quote:Dat is een van mijn problemen waaraan ik moet werken: hetzelfde zeggen in minder woorden. Eerder zei ik te weinig in te weinig woorden, was mijn leraar Geschiedenis het helemaal niet mee eens en liet dan in zijn cijfers merken
Op zondag 18 november 2001 23:35 schreef Maarten150 het volgende:[..]
Dat bedoelde ik eigenlijk ook, maar dan niet in zoveel woorden.
[off-topic]Geweldig icon.[/off-topic]
quote:Dat blijkt ja....
Op zaterdag 17 november 2001 14:23 schreef Pjederdy het volgende:[..]
In-ter-gra-tie-be-leid is een moeilijk woord ...
Overigens heb ik nergens gelezen dat deze lamzakken ook zijn opgepakt. Je zou toch hopen van wel, of valt dat ook al onder racisme?
quote:Niet waar dus:
Op maandag 19 november 2001 12:27 schreef Lurky het volgende:
Nee ze zijn niet opgepakt bij mijn weten.
Als ik zodirekt in het park ga joggen kom ik ze misschien tegen.
*pakt knuppel*
Ze hebben een zg 'gesprek' gehad
Geen wonder dat ze nog steeds geen respect en berouw toonden en zijn blijven doortreiteren.
Dat is nou juist de kern van het schandaal!
quote:
AMSTERDAM, 19 NOV. Over de collectieve sexuele mishandeling van een 13 jarig, zwakbegaafd meisje in het stadsdeel Westerpark begin 2000 is bewust door de stadsdeelraad geen informatie aan de pers gegeven.
14 Februari 2000 escaleerde een maandenlange sexuele intimidatie van het slachtoffer. Onder bedreiging van een mes en een imitatiepistool werd zij door 14 jongens, variërend in leeftijd van 9 tot 16 jaar, in een steeg bij een bejaardenhuis mishandeld, aangerand en verkracht. Het slachtoffer is onder toezicht gesteld en bevindt zich in een opvanghuis.
Het stadsdeel heeft ,,veel in de zaak geīnvesteerd'', zegt PvdA stadsdeelvoorzitter Anne Marie Hoogland. De twaalf onderwijsinstellingen in de buurt, waar de daders van verschillende nationaliteiten schoolgingen, werden geīnformeerd. Ook de politie, jonger- en sportenwerkers die met leden van de dadergroep omgingen werden in kennis gesteld van deze zaak.De pleegouders van het slachtoffer is aangeboden te bemiddelen bij een verhuizing. Aanvankelijk weigerde het pleeggezin te zwichten voor de intimidatie van de buurtjongens, nadat die erachter waren gekomen dat het slachtoffer aangifte had laten doen.
Na overleg met het stadsdeel is besloten tot politiebegeleiding van het slachtoffer. Uiteindelijk is het gezin afgelopen zomer verhuisd.
Stadsdeelraadvoorzitter Hoogland erkent dat er met name in de begeleiding van het slachtoffer veel fout is gegaan. Gekozen is om ter voorkoming van herhaling aandacht moest komen in de vorm van cursussen en trainingen. Publiciteit is niet gezocht, deels om het slachtoffer niet verder te belasten. ,,We vinden het een zaak van de ouders om hiermee eventueel naar buiten te gaan'', zegt Hoogland. Anderzijds wilde het stadsdeel voorkomen dat de daders voor hun berechting zouden worden gestigmatiseerd. In deze zaak, die door twee rechters is behandeld, zijn ook enkele jongeren vrijgesproken. Jongens die zich hebben schuldig gemaakt aan mishandeling zijn, volgens een woerdvoerder van de rechtbank, ‘behoorlijk gestraft'.
quote:Dit is nu zo'n typisch voorbeeld van de Nederlandse politiek, ooh arme buitenlandertjes, ze hebben vast nog nooit seks, en ze moesten toch is een x wat anders ne*ken dan een schaap/watermeloen/nichtje/neefje....
Op zondag 18 november 2001 22:42 schreef Sphere het volgende:Dit is nu typisch zo'n voorbeeld van voor de daders opkomen en het slachtoffer laten barsten.
Pim voor Minister-President (als ie uitvoert wat ie zegt)
quote:Is overigens bekend wat de "behoorlijke" straffen zijn die toegekend zijn?
Op maandag 19 november 2001 12:37 schreef links234 het volgende:[..]
Niet waar dus:
www.nrc.nl
[..]
quote:een wijzend vingertje met de wijze spreuk :Dat mag je niet meer doen...
Op maandag 19 november 2001 12:39 schreef Halinalle het volgende:[..]
Is overigens bekend wat de "behoorlijke" straffen zijn die toegekend zijn?
mensen die nu gniffelend in hun vuistje lachen omdat dit weer zo wordt uitgelegd dat onze Pim er weer een zetel bijkrijgt is eigenlijk nog erger. Pim heeft hier geen oplossing voor maar hij trekt wel bepaalde mensen aan
quote:Geen idee, volgens mij is de rechtbank altijd zeer terughoudend met het geven van info over strafzaken tegen minderjarigen.
Op maandag 19 november 2001 12:39 schreef Halinalle het volgende:[..]
Is overigens bekend wat de "behoorlijke" straffen zijn die toegekend zijn?
hoewel dat oo zeer fout is natuurlijk. Maar wordt je er enigzins niet toe gedwongen? Geestelijk gezien..
quote:Niet alleen geestelijk hoor...
Op maandag 19 november 2001 12:48 schreef Ester het volgende:
In dit soort gevallen ben ik dus in staat ëigen rechter" te spelen.hoewel dat oo zeer fout is natuurlijk. Maar wordt je er enigzins niet toe gedwongen? Geestelijk gezien..
Gewoon alles nackecken en zulk tuig opruimen door heel nederland. En als ik dan na een paar moorden gepakt wordt....so what. Zijn er in ieder geval weer een paar sukkels minder.
quote:Natuurlijk gevoed door elk vooroordeel wat je kunt verzinnen
Op maandag 19 november 2001 12:50 schreef Ester het volgende:Gewoon alles nackecken en zulk tuig opruimen door heel nederland. En als ik dan na een paar moorden gepakt wordt....so what. Zijn er in ieder geval weer een paar sukkels minder.
quote:hoezo vooroordeel? ik heb het niet over een bepaald ras o.i.d. ik heb het gewoon over mensen die anderen kapot maken en er niet (goed) voor gestraft worden.
Op maandag 19 november 2001 12:53 schreef Re het volgende:[..]
Natuurlijk gevoed door elk vooroordeel wat je kunt verzinnen
Als dat iemadn die veel voor jou betekend zou overkomen, dan wordt je daar zķ boos van. En zo moedeloos dat je jezelf "gedwongen" voelt om er zelf maar wat aan te doen.
Ik zeg dus dat ik de gedachte wel eens gehad heb om hier wat mee te doen (mits ik geen zoontje gehad zou hebben)
quote:Waaronder jij.
Op maandag 19 november 2001 12:50 schreef Ester het volgende:
Zijn er in ieder geval weer een paar sukkels minder.
quote:
Op maandag 19 november 2001 12:57 schreef links234 het volgende:[..]
Waaronder jij.
Ķķk vermeld ik dat het eigenlijk soo wrong is.
Lezen, is niet je sterkste kan. Of lees jij alleen wat volledig met jouw eigen ideën strookt?
quote:Daar ging ik ook vanuit. Het klopt alleen als je inderdaad eigen rechter gaat spelen. (hoe begrijpelijk dat soms ook is.)
Op maandag 19 november 2001 12:59 schreef Ester het volgende:
Ik zeg dat je je daar geestelijk/ emotineel geroepen door kan gaan voelen als dit jou overkomt.Ķķk vermeld ik dat het eigenlijk soo wrong is.
Lezen, is niet je sterkste kan. Of lees jij alleen wat volledig met jouw eigen ideën strookt?
Anyway, de telegraaf heeft er weer een lekker sappig stuk van gemaakt, en het nrc (en nee, da's geen vertaling van de pravda) heeft een iets duidelijker en minder simpel stuk geschreven.
quote:Ik begrijp wat je bedoelt.
Op maandag 19 november 2001 13:02 schreef links234 het volgende:[..]
Daar ging ik ook vanuit. Het klopt alleen als je inderdaad eigen rechter gaat spelen. (hoe begrijpelijk dat soms ook is.)
Anyway, de telegraaf heeft er weer een lekker sappig stuk van gemaakt, en het nrc (en nee, da's geen vertaling van de pravda) heeft een iets duidelijker en minder simpel stuk geschreven.
Het was GVD groepsverkrachting van iemand die daar haar leven lang last van zal hebben!!!!
Dus we weten het voortaan: in Nederland wordt je alleen passend gestraft voor groepsverkrachting als je niet tot de etnische minderheden behoort, of geen bekende voetballer bent (of allebei).
quote:Ja sorry, ik zal voortaan iets genuanceerder denken.
Op maandag 19 november 2001 12:37 schreef Mr_Opel het volgende:[..]
Dit is nu zo'n typisch voorbeeld van de Nederlandse politiek, ooh arme buitenlandertjes, ze hebben vast nog nooit seks, en ze moesten toch is een x wat anders ne*ken dan een schaap/watermeloen/nichtje/neefje....
Pim voor Minister-President (als ie uitvoert wat ie zegt)
quote:Fijn dat verwijzen zonder enige bronvermelding of citaat.
Op maandag 19 november 2001 13:02 schreef links234 het volgende:
quote:da's het punt misschien?
Op maandag 19 november 2001 13:42 schreef Sphere het volgende:
Dat van Kluivert is nooit bewezen hoor......
quote:Rotfl!
Op maandag 19 november 2001 13:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dus we weten het voortaan: in Nederland wordt je alleen passend gestraft voor groepsverkrachting als je niet tot de etnische minderheden behoort, of geen bekende voetballer bent (of allebei).
Nadeel van het nederlandse tolerabele liberale land. Het kent veel voordelen, maar niemand kijkt nog op als zij wordt verkracht, zij en haar ouders worden geterrorrisseerd en geintimideerd. Iedereen laat het zijn beloop, als ze zelf er maar geen last van hebben.
Oplossing: commissie met marokanen over de marokanen. Dit probleem moeten ze intern oplossen met behulp van de nederlandse regering/gemeente. Het is altijd zo jammer dat de goede moeten lijden on de slechte, daarom moet het niet gezien worden als probleem van marokanen door marokanen. Gewoon het probleem bij de bron oplossen en degenen die al op het slechte pad zitten hard aanpakken op de manier die de marokanen zelf aangeven binnen de nederlandse wet.
BTW dat denk ik ook over nederlanders die de wet overtreden, of mensen die helemaal niets doen als de wet wrordt overtreden.
[pim mode on]
Maar pak alsjeblieft de die enorme hufters op en noteer hun naam en stuur ze bij de volgende overtreding terug naar eigen land en geef hun regering geld om wat gevangenissen te maken en stop ze daar weg!
[pim mode off]
Pak ze nu op, berecht ze en verplaats die ouders naar een andere wijk. Mensen van die deelraad hebben wel heel veel boter op hun hoofd!
quote:Ahhh vertel mij een waar in Pim zijn programma staat om allochtonen terug te sturen naar hun "eigen" land bij een overtreding van de Nederlandse wet... en geldt dit alleen op bepaalde delen van de wet die met de natte vinger maar worden geselecteerd? Of geldt dit alleen voor bepaalde allochtonen met (over)(groot)ouders uit bepaalde streken.
Op maandag 19 november 2001 17:30 schreef wiip het volgende:
[pim mode on]
Maar pak alsjeblieft de die enorme hufters op en noteer hun naam en stuur ze bij de volgende overtreding terug naar eigen land en geef hun regering geld om wat gevangenissen te maken en stop ze daar weg!
[pim mode off]
Het is die deelgemeente die hier getracht heeft om alles in de "doofpot" te stoppen omdat zij bang waren voor stigmatiserende volksoproer en dan blijkt ook nog dat de daders gewoon volgens de Nederlandse wet zijn berecht. Maar ja het zijn Marokkanen die zijn zowoizo fout en worden noooit gestraft
quote:Wat bedoel je dan? Dat Nederlanders nooit verkrachten?
Op maandag 19 november 2001 20:01 schreef SYCO het volgende:
en nogmaals vraag ik aan jullie, zou dit zelfde incident voorkomen in marokko??
quote:
Hulpverlening faalde in zedenzaak Westerpark19 november 2001
Het bestuur van het Amsterdamse stadsdeel Westerpark is ernstig in verlegenheid gebracht door de onthulling dit weekend dat een groepsverkrachting van een zwakbegaafd meisje in januari vorig jaar, is verzwegen.
Het toen dertienjarige meisje, uit de Spaarndammerbuurt, werd door 14 jongens tussen de negen en zestien jaar mishandeld en verkracht, onder bedreiging met een mes en een neppistool. De betrokken jongens werden uiteindelijk allemaal opgepakt, tien van hen kregen straffen variërend van enkele weken tot tien maanden. De zaak werd verder stil gehouden 'om een volksgericht in de buurt te voorkomen'.Door een slechte samenwerking tussen openbaar ministerie, de raad voor de kinderbescherming en de jeugdhulpverlening kwam de hulp voor het meisje en haar ouders nauwelijks op gang. Dat geven de instanties inmiddels zelf ook wel toe.
quote:pfff...
Op maandag 19 november 2001 20:38 schreef Re het volgende:[..]
Wat bedoel je dan? Dat Nederlanders nooit verkrachten?
ik bedoel hiermee het volgende...politie in nederland is te SOFT
in marokko kom je niet zosnel een groepsverkrachting tegen denk ik..je word al bont en blauw geslagen bij het stelen van een pakje kauwgom
quote:Nee joh, die doen dat niet, en al zeker niet in groepsverband , al die verhalen van die vrouwen die door Nederlandse militairen zijn verkracht berusten ook niet op waarheid..
Op maandag 19 november 2001 20:38 schreef Re het volgende:[..]
Wat bedoel je dan? Dat Nederlanders nooit verkrachten?
quote:Als dat jouw ideaalbeeld van politie-optreden is rest je dus slechts 1 ding:
Op maandag 19 november 2001 20:57 schreef SYCO het volgende:pfff...
in marokko kom je niet zosnel een groepsverkrachting tegen denk ik..je word al bont en blauw geslagen bij het stelen van een pakje kauwgom
zo snel mogelijk emigreren naar Marokko!
quote:Hoezo? De daders zijn toch opgepakt, de uiteindelijke veroordeling daar heeft de politie verder nix mee te maken, zij doen hun werk gewoon.
Op maandag 19 november 2001 20:57 schreef SYCO het volgende:[..]
pfff...
ik wil gewoon zeggen dat de criminelen hard(er) aangepakt moeten worden..en dat is het laatste wat hier in nederland gebeurt..
quote:
Op maandag 19 november 2001 21:03 schreef SYCO het volgende:
jeetje, snap het dan..ik wil gewoon zeggen dat de criminelen hard(er) aangepakt moeten worden..en dat is het laatste wat hier in nederland gebeurt..
quote:Ow maar daar heeft de politie dus nix mee te maken.
Maar , wat wil jij dan dat er gaat gebeuren, net als in sommige landen, handjes erafhakken enzo?
quote:Waar baseer je dat op?
Op maandag 19 november 2001 21:14 schreef SYCO het volgende:
niet dat.. maar geloof me, als we politie hadden welke "harder" zou handelen zou iedereen zich 2x bedenken voordat ie iets ging stelen/etc/etc..
In de VS hebben ze de doodstraf nog als strafmaatregel, denk je werkelijk dat dat de ciminaliteitscijfertjes naar beneden helpt?
Denk je écht dat zwaarder straffen voorkomt dat mensen delicten plegen ?
En wat voor zwaardere maatregelen had jij in gedachten ?
Kneecappen die rotzakken.
De ouders vinden dat de politie op straat verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen, op school zijjn het de lerareren, maar een opvoeding geven met normen en waarden past niet hun rot cultuur.
Er is onderzoek gedaan waarom Berbers zo weinig meedoen aan vrijwiligers werk.
De uitkomst is, dat hun cultuur inhoud dat je de man bent als je een ander besodemietert en ermee weg komt.
Wantrouwen is de basis van de cultuur, nooit samenwerking.
wantrouwen is de verstandhouding en omdat in principe alles mag, zijn er geen normen en waarden.
Het wordt hoog tijd dat de gezinshereniging regeling er eens vanuit gaat dat het niet altijd richting Nederland hoeft te gaan.
Wat mij betreft neemt de stadsdeelraad een paar ira dissidenten in dienst om normale omgangsvormen te handhaven en een paar klootzakken te kneecappen.
Worden ze tenminste snel gearresteerd als ze gehoor geven aan een mobiel telefoontje om te komen rellen.
quote:
Op maandag 19 november 2001 21:00 schreef Loedertje het volgende:[..]
Nee joh, die doen dat niet, en al zeker niet in groepsverband , al die verhalen van die vrouwen die door Nederlandse militairen zijn verkracht berusten ook niet op waarheid..
quote:NEE MAN!
Op maandag 19 november 2001 21:46 schreef otaku-san het volgende:
In dit geval vind een volksgericht dus volkomen terecht.
Ze hebben hun "straf" gehad. Wel een paar maanden!!! Jemig!
quote:met jou voorop zeker?
Op maandag 19 november 2001 21:46 schreef otaku-san het volgende:
In dit geval vind een volksgericht dus volkomen terechtKneecappen die rotzakken...
quote:Wat heeft bereidheid tot vrijwilligerswerk te maken met besodemieteren en wantrouwen? (bron van dit meesterlijk onderbouwde onderzoek?)en dus...
Er is onderzoek gedaan waarom Berbers zo weinig meedoen aan vrijwiligers werk.
De uitkomst is, dat hun cultuur inhoud dat je de man bent als je een ander besodemietert en ermee weg komt.
Wantrouwen is de basis van de cultuur, nooit samenwerking.
quote:drogredenatie
wantrouwen is de verstandhouding en omdat in principe alles mag, zijn er geen normen en waarden.
quote:Wat weet jij van die ouders van die groep wat ik niet weet of ga je er maar voor het gemak vanuit dat elke Marokkaan hier door gezinshereniging is gekomen?
Het wordt hoog tijd dat de gezinshereniging regeling er eens vanuit gaat dat het niet altijd richting Nederland hoeft te gaan.
quote:Die hebben het al druk genoeg met een ander geloof
Wat mij betreft neemt de stadsdeelraad een paar ira dissidenten in dienst om normale omgangsvormen te handhaven en een paar klootzakken te kneecappen.
quote:Ze zijn toch opgepakt?
Worden ze tenminste snel gearresteerd als ze gehoor geven aan een mobiel telefoontje om te komen rellen.
Agressievelingen zoals jij hebben we nodig
quote:Er zijn er hier genoeg van die de marokkaanse jongens zat zijn.
Op maandag 19 november 2001 22:03 schreef Re het volgende:
met jou voorop zeker?Wat heeft bereidheid tot vrijwilligerswerk te maken met besodemieteren en wantrouwen? (bron van dit meesterlijk onderbouwde onderzoek?)en dus...
[..]
Het Parool
en ze citeerden een promotie onderzoek.Wat weet jij van die ouders van die groep wat ik niet weet of ga je er maar voor het gemak vanuit dat elke Marokkaan hier door gezinshereniging is gekomen?
[..]
otakusan
Ik woon in Amsterdam en ik heb op weg naar het station wel eens Marokkanase meisjes gehoord die hun toekomst bespraken.
Ze moesten iemand trouwen die daardoor een verblijfsvergunning kreeg en pas daarna konden ze scheiden en met hun eigen leven verder gaan. Maar hun plicht tegenover hun familie was een een andere familie uit het thuisland naar binnen te halen via eerst een huwelijk en daarna door gezinshereniging.
[/otakusan]
Agressievelingen zoals jij hebben we nodig
[Dit bericht is gewijzigd door otaku-san op 19-11-2001 22:31]
quote:ten eerste ik ga niet voor rechtertje spelen, geen zin om hierover te peinzen...(moet cadeautje voor een vriendin kopen, besteed liever hier aandacht aan)
Op maandag 19 november 2001 21:20 schreef Loedertje het volgende:[..]
Waar baseer je dat op?
In de VS hebben ze de doodstraf nog als strafmaatregel, denk je werkelijk dat dat de ciminaliteitscijfertjes naar beneden helpt?
Denk je écht dat zwaarder straffen voorkomt dat mensen delicten plegen ?
En wat voor zwaardere maatregelen had jij in gedachten ?
Maar laat ook maar, jij wilt het niet begrijpen..laat ze lekker rond lopen joh, kunnen ze hun potlood ergens anders kwijt..
quote:Árm kind. Geef haar toch rust.
Op maandag 19 november 2001 22:30 schreef machteld het volgende:
Nu op nova
quote:goh, je hebt wel eens Marokkaanse meisjes gehoord
Op maandag 19 november 2001 22:18 schreef otaku-san het volgende:[..]
Ik woon in Amsterdam en ik heb op weg naar het station wel eens Marokkanase meisjes gehoord die hun toekomst bespraken.
Ze moesten iemand trouwen die daardoor een verblijfsvergunning kreeg en pas daarna konden ze scheiden en met hun eigen leven verder gaan. Maar hun plicht tegenover hun familie was een een andere familie uit het thuisland naar binnen te halen via eerst een huwelijk en daarna door gezinshereniging.
quote:Denk het ook
Op maandag 19 november 2001 22:18 schreef otaku-san het volgende:[..]
zat zijn.
*hik*
quote:Het is dus NIET bewezen.
Op maandag 19 november 2001 15:37 schreef HighLander het volgende:[..]
da's het punt misschien?
Als het wel bewezen was geweest had ie heus mogen brommen en dokken.
En een verdachte is in Nederland nog altijd pas de dader, als de rechter bepaald dat een strafbaar feit bewezen is.
quote:
Door alkaholic63 - dinsdag 20 november 2001 12:45Bron http://www.nu.nl
AMSTERDAM - Alle kinderen in het Amsterdamse stadsdeel Westerpark die in groep 7 en 8 zitten, krijgen weerbaarheidslessen. Het stadsdeel heeft dit besloten nadat vorig jaar een dertienjarig zwakbegaafd meisje door veertien jongens in de leeftijd van negen tot zestien jaar was bedreigd, mishandeld en verkracht.
De zaak is nu pas bekend geworden, omdat de pleegouders naar de pers waren gestapt. Door het drama heeft het meisje ernstige psychische schade geleden.Volgens stadsdeelvoorzitter A. Hoogland (PvdA) is de zaak destijds niet naar buiten gebracht, omdat dat volgens haar niet in het belang was van het slachtoffer en de verdachten en om onrust in de buurt te voorkomen. Het zou voornamelijk gaan om jongens van Marokkaanse afkomst. Alleen de direct betrokken instanties werden ingelicht.
De betrokken jongens zijn allemaal opgepakt en zijn inmiddels door de kinderrechter veroordeeld tot celstraffen die variëren van enkele weken tot een paar maanden.
Shit man hoe ziek ben je dan in je kop
En dat het dan nog moet worden verzwegen omdat het om marokanen gaat????? Daar kan ik met mn kop niet bij. en wat voor straf krijgen ze een paar maanden??? Wat hebben we hier voor rechtstaat? Ik pleit niet voor de doodstraf, maar een paar maanden terwijl da meske helemaal over hoop ligt!
Wat leven we toch in een zieke wereld
Wat ik niet helemaal goed begreep uit het programma NOVA is dat de pleegouders er via de school achterkwamen wat er zich (maanden daarvoor ) had afgespeeld.
Is er iemand die ook gekeken heeft en het kan toelichten?
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 20-11-2001 13:14]
I'm back
quote:HAHAHAHAHAHAHAHA!!! JIJ blijft wel errrrrrug langdurig in de ontkenningsfase zitten heh? Wordt toch eens wakker joh met je slappe gelul. Mensen met die halfzachte ontkennende houding als jij hier tentoonspreid zijn precies dezelfde mensen die verantwoordelijk zijn voor wat jij hierboven zelf aanhaalt. Zie je dat zelf eigenlijk wel in of ben je ook zo met jezelf ingenomen dat je de realiteit niet meer inziet?
het feit dat dit ontspoorde Marokkaantjes betreft is hier van minder belang als het falen van de deelgemeenteraad. Daar moet de woede op gericht worden, zij hebben dit verkeerd aangepakt door het weg te moffelen. Alle dingen over Allochtonen die er nu weer bij worden getrokken met de haren is hier niet van belang
quote:Wat ontken ik? ik heb nergens gezegd dat deze gasten niet gestraft moeten worden en ze zijn gestraft volgens het Nederlandse jeugdrecht. Het verbaast mij alleen dat hun cultuur als hoofdverantwoordelijk wordt gehouden en er allerlei drogredenen worden aangedragen die hier niets mee te maken hebben. Verder ontken ik ook niet dat er bepaalde groepen jongeren een probleem zijn maar de selectiviteit waarvan sommige hier proberen gebruik te maken lijkt mij niet het probleem op te lossen. Het beredeneren vanuit een gestigmatiseerd verlangen heeft nog nooit tot oplossingen geleid, maar daar wordt voor het gemak en met onderbuik gerommel misbruik van gemaakt
Op dinsdag 20 november 2001 13:48 schreef KringspierMusketier het volgende:[..]
HAHAHAHAHAHAHAHA!!! JIJ blijft wel errrrrrug langdurig in de ontkenningsfase zitten heh? Wordt toch eens wakker joh met je slappe gelul. Mensen met die halfzachte ontkennende houding als jij hier tentoonspreid zijn precies dezelfde mensen die verantwoordelijk zijn voor wat jij hierboven zelf aanhaalt. Zie je dat zelf eigenlijk wel in of ben je ook zo met jezelf ingenomen dat je de realiteit niet meer inziet?
quote:Ben het gedeeltelijk wel met je eens, alleen is het tot op heden wel zo geweest dat het precies omgekeerd was. Discriminatie en ander slap geouwehoer wordt aangevoerd als excuus voor het niet aanpakken of niet met vingertje naar een bepaalde groep wijzen terwijl het wel deze groep is die zich elke keer weer schuldig maakt aan dit soort dingen. DAAR moet tegen opgetreden worden want je kop in het zand steken daar hebben we niets aan. Dat is 1 van de redenen waarom het onderbuikgevoel nu zo overheersend is. En terecht. Er moet wat aan gebeuren en mensen die dit soort dingen in de doofpot willen stoppen zoals de dames van de stadsdeelraad, zijn er terdege debet aan dat dit soort praktijken zich in bepaalde delen van NL steeds weer voor blijven doen.
Op dinsdag 20 november 2001 14:12 schreef Re het volgende:[..]
Wat ontken ik? ik heb nergens gezegd dat deze gasten niet gestraft moeten worden en ze zijn gestraft volgens het Nederlandse jeugdrecht. Het verbaast mij alleen dat hun cultuur als hoofdverantwoordelijk wordt gehouden en er allerlei drogredenen worden aangedragen die hier niets mee te maken hebben. Verder ontken ik ook niet dat er bepaalde groepen jongeren een probleem zijn maar de selectiviteit waarvan sommige hier proberen gebruik te maken lijkt mij niet het probleem op te lossen. Het beredeneren vanuit een gestigmatiseerd verlangen heeft nog nooit tot oplossingen geleid, maar daar wordt voor het gemak en met onderbuik gerommel misbruik van gemaakt
quote:kriebels, het gaat hier om 9-14 jarigen
Op dinsdag 20 november 2001 19:21 schreef SportsIllustrated het volgende:
Iedereen die zegt dat de doodstraf in de Vs niet helpt, moeten zich eens wat beter doen voorlichten...ik zeg niet dat hij per definitie helpt, maar in de afgelopen tien jaar is het aantal moorden enorm gedaald.
Bovendien zouden we de doodstraf voor oorlogsmisdadigers dan zeker ook af moeten schaffen, omdat Milosevic en Vladic zich ook niet hebben bedacht naar aanleiding van de executie van Eichmann en Frank.
Kun je nog zo'n hoge strafmaat hebben...
quote:Oei, hoeveel groepsverkrachtingen zijn d'r dan wel niet in de doofpot gestopt? Als dit soort dingen keer op keer gebeuren.
Op dinsdag 20 november 2001 15:24 schreef KringspierMusketier het volgende:Discriminatie en ander slap geouwehoer wordt aangevoerd als excuus voor het niet aanpakken of niet met vingertje naar een bepaalde groep wijzen terwijl het wel deze groep is die zich elke keer weer schuldig maakt aan dit soort dingen.
quote:Weet je dat echt niet?
Op dinsdag 20 november 2001 21:33 schreef links234 het volgende:[..]
Oei, hoeveel groepsverkrachtingen zijn d'r dan wel niet in de doofpot gestopt? Als dit soort dingen keer op keer gebeuren.
quote:Nee, dat weet ik niet. Hoe kan ik dat in vredesnaam weten als het in de doofpot gaat?
Op woensdag 21 november 2001 02:03 schreef machteld het volgende:[..]
Weet je dat echt niet?
Of wil je het echt niet snappen?
quote:Zo jong en al helemaal verziekt.
Op dinsdag 20 november 2001 19:37 schreef Re het volgende:[..]
kriebels, het gaat hier om 9-14 jarigen
Ik heb meer medelijden met het 14-jarige slachtoffertje...
quote:kortom :melkertbaan (voor langdurig werkelozen die al tientallen jaren buiten de maatschappij stonden)
Op woensdag 21 november 2001 10:37 schreef Mook het volgende:
als 'achterstandswijkstraathoekhulpverlenerstadsdeelraadvoorzitter'.
We kunnen er gewoon niet onderuit dat het hier weer Marrokanen betreft en dat er weer geprobeerd is deze te sparen ten koste van in dit geval een zwakbegaafd kind dat dringende hulp nodig heeft.
We kunnen wel blijven weglopen maar ach.....
quote:Haal die kop van je eens uit het zand.
Op woensdag 21 november 2001 09:50 schreef links234 het volgende:[..]
Nee, dat weet ik niet. Hoe kan ik dat in vredesnaam weten als het in de doofpot gaat?
Wanneer je echt meer van die verhalen wilt horen, vraag het eens na bij mijn buurtgenoten. Of misschien speelt er in jouw buurt ook wel zoiets.
quote:Ja, we hebben hier in Nederland al genoeg last van bodemverontreiniging.
Op woensdag 21 november 2001 15:56 schreef machteld het volgende:
Haal die kop van je eens uit het zand.
quote:Lezen die ook de Telegraaf dan?
Wanneer je echt meer van die verhalen wilt horen, vraag het eens na bij mijn buurtgenoten.
quote:Hoe vaak, en nu wil ik graag een concreet antwoord, plegen marokkaanse jongeren verkrachtingen?
Op woensdag 21 november 2001 15:56 schreef machteld het volgende:[..]
Haal die kop van je eens uit het zand.
Wanneer je echt meer van die verhalen wilt horen, vraag het eens na bij mijn buurtgenoten. Of misschien speelt er in jouw buurt ook wel zoiets.
Aan verhalen van deze of gene die gehoord heeft van de zwager van z'n zus die bij de bakker hoorde dat iemand bij de slager zei dat de kapper had verteld over iemand die iemand zou kennen die ooit gehoord had dat marokkanen dat deden vind ik dus geen concreet antwoord.
quote:Als ik alle aangehaalde artikelen hier op fokzine mag geloven, is dit praktisch aan de orde van de dag.
Op woensdag 21 november 2001 16:03 schreef links234 het volgende:Hoe vaak, en nu wil ik graag een concreet antwoord, plegen marokkaanse jongeren verkrachtingen?
Het lijkt erop dat 1 op de 2 marokkanen in zijn leven een verkrachting pleegt.
(maar stop dat maar in de doofpot)
quote:Da's niet concreet.
Op woensdag 21 november 2001 16:15 schreef Gia het volgende:
Het lijkt erop
quote:Dat komt omdat er nog zoveel in die doofpot zit.
Op woensdag 21 november 2001 16:18 schreef links234 het volgende:[..]
Da's niet concreet.
quote:A ja.
Op woensdag 21 november 2001 16:21 schreef Gia het volgende:[..]
Dat komt omdat er nog zoveel in die doofpot zit.
Mijn schatting is waarschijnlijk zelfs nog aan de lage kant.
Op die fiets. Als jde zo gaat beginnen. Wist je dat er ook in de doofpot is gestopt dat alle marokkanen een atoombom thuishebben? Dat weet niemand, en nu Wimpie Bosboom is overleden komt niemand het ook meer te weten. 't Is heel erg, ja.
quote:Ja, zoals de atoombommen in geuzenveld.
Op woensdag 21 november 2001 16:27 schreef Sniper het volgende:
Het feit dat men dit stil heeft willen houden zorgt dat mensen zich terecht afvragen wat er nog meer onder de pannen is gebleven. Zo gek is dat niet. Hele slimme actie van die wijkbestuurders. Bereiken zo alsnog het tegenovergestelde van hun Heilige Doel.
En weet je wat ook in de doofpot gaat? Al die acties van criminele brabanders! Maar zeg niet dat ik jullie niet gewaarschuwd heb!
quote:Ach, die pogingen doet men ook altijd met al die viezige brave Nederlandse huisvaders en leraren die niet met hun blanke vingers van kleine kindertjes af kunnen blijven.
Op woensdag 21 november 2001 16:27 schreef Sniper het volgende:
Het feit dat men dit stil heeft willen houden zorgt dat mensen zich terecht afvragen wat er nog meer onder de pannen is gebleven. Zo gek is dat niet. Hele slimme actie van die wijkbestuurders. Bereiken zo alsnog het tegenovergestelde van hun Heilige Doel.
Voor die Katholieken zijn erg, die willen hun incest problemen binnen hun eigen kring houden en doen daarom maar geen aangifte heb ik gehoord.Gia, is jou toevallig nix bekend uit je naaste omgeving , jij bent toch ook Katholiek?
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 21-11-2001 16:37]
quote:Doe er eens een gedegen onderzoek naar.
Op woensdag 21 november 2001 16:03 schreef links234 het volgende:[..]
Hoe vaak, en nu wil ik graag een concreet antwoord, plegen marokkaanse jongeren verkrachtingen?
Voor het overige, het gaat natuurlijk niet alleen over verkrachtingen, maar allerlei delicten waarbij bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd zijn, en wat dan niet met naam en toenaam naar buiten wordt gebracht.
Dat is een slechte zaak.
Openheid is een goede zaak!
quote:Yep, open die dikke eiken deuren van die Kerken in Nedrland eens, en vertel de burgers wat een vertrouwenspositie kan doen met kinderen!
Op woensdag 21 november 2001 16:37 schreef machteld het volgende:[..]
Doe er eens een gedegen onderzoek naar.
Openheid is een goede zaak!
quote:Doe jij dat maar, jij loopt van alles te beweren.
Op woensdag 21 november 2001 16:37 schreef machteld het volgende:[..]
Doe er eens een gedegen onderzoek naar.
quote:Wat heeft dat er mee te maken? Verschuil je nou eens keer niet achter andere misdadigheden.
Op woensdag 21 november 2001 16:38 schreef Loedertje het volgende:[..]
Yep, open die dikke eiken deuren van die Kerken in Nedrland eens, en vertel de burgers wat een vertrouwenspositie kan doen met kinderen!
quote:Mooi, dan moeten we het dus ook niet over andere criminele acties van marokkaantjes hebben. Maar alleen over deze zaak.
Op woensdag 21 november 2001 16:57 schreef Berserker het volgende:[..]
Wat heeft dat er mee te maken? Verschuil je nou eens keer niet achter andere misdadigheden.
quote:Ik ken een paar voorbeelden uit mijn directe omgeving.
Op woensdag 21 november 2001 16:36 schreef Loedertje het volgende:
Voor die Katholieken zijn erg, die willen hun incest problemen binnen hun eigen kring houden en doen daarom maar geen aangifte heb ik gehoord.Gia, is jou toevallig nix bekend uit je naaste omgeving , jij bent toch ook Katholiek?
Gelukkig is er nu meer openheid, maar die moet er ook zijn in gevallen als waar het nu over gaat.
Maar nee, dat moet in de doofpot.
Die arme marokkanen hebben al enkele weken tot enkele maanden straf gekregen, moet nu ook de familie er nog op worden aangekeken?
quote:Je kan of wil het nog steeds niet snappen.
Op woensdag 21 november 2001 17:02 schreef links234 het volgende:[..]
Mooi, dan moeten we het dus ook niet over andere criminele acties van marokkaantjes hebben. Maar alleen over deze zaak.
Openheid !!! OOK als het over Marokkanen gaat !
quote:Net een half boek doorgespit, en warempel,ik citeer: " Daar waar Marokkaanse meisje , maar ook (Amsterdamse) Marokkaanse jongens, een verhoogd risico lopen slachtoffer te worden van ernstig sexueel geweld (Coppes1997,p.40) lijken Marokkanen zelf gemiddeld minder vaak als dader van sexueel geweld voor te komen.Incidenteel wordt bij jonge kinderen wel gerapporteerd over ongewenst sexueel gedrag dat soms uitmondt in lichte zedendelicten. In sec 2000 p.36-38 wordt de situatie beschreven van enkele incidenten in een zwemparadijs.(Tongelreep Eindhoven)
Op woensdag 21 november 2001 16:44 schreef links234 het volgende:[..]
Doe jij dat maar, jij loopt van alles te beweren.
Vormen van incest of andere vormen van misbruik binnen het gezin lijken sporadisch voor te komen.
quote:Zedendelict=zedendelict
Op woensdag 21 november 2001 16:57 schreef Berserker het volgende:[..]
Wat heeft dat er mee te maken? Verschuil je nou eens keer niet achter andere misdadigheden.
quote:Huh? Wat staat hier nu eigenlijk?
Op woensdag 21 november 2001 20:15 schreef Loedertje het volgende:[..]
Net een half boek doorgespit, en warempel,ik citeer: " Daar waar Marokkaanse meisje , maar ook (Amsterdamse) Marokkaanse jongens, een verhoogd risico lopen slachtoffer te worden van ernstig sexueel geweld (Coppes1997,p.40) lijken Marokkanen zelf gemiddeld minder vaak als dader van sexueel geweld voor te komen.Incidenteel wordt bij jonge kinderen wel gerapporteerd over ongewenst sexueel gedrag dat soms uitmondt in lichte zedendelicten. In sec 2000 p.36-38 wordt de situatie beschreven van enkele incidenten in een zwemparadijs.(Tongelreep Eindhoven)
Vormen van incest of andere vormen van misbruik binnen het gezin lijken sporadisch voor te komen.
En wat moeten we met dat woordje lijken?
lijken Marokkanen zelf gemiddeld....
lijken sporadisch voor te komen.....
Over welk boek heb je het loedertje?
quote:De schuingedrukte tekst + Justitiele verkenningen ( = uitgave van het WODC, Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum)
Op donderdag 22 november 2001 10:37 schreef Mook het volgende:[..]
Over welk boek heb je het loedertje?
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 22-11-2001 10:46]
quote:Met "lijken" bedoelen ze, mijns insziens, dat het net als bij de eerder aangehaalde Katholieken niet 100% zeker is of die cijfers kloppen, schaamtegevoel e.d..
Op donderdag 22 november 2001 10:37 schreef Mook het volgende:En wat moeten we met dat woordje lijken?
lijken Marokkanen zelf gemiddeld....
lijken sporadisch voor te komen.....
quote:Volgens mij staat het er allebei.
Op donderdag 22 november 2001 10:37 schreef Mook het volgende:[..]
Huh? Wat staat hier nu eigenlijk?
dat Marokkanen minder vaak als dader dan als slachtoffer van sexueel geweld voorkomen?Of staat er dat Marokkanen minder vaak dan autochtonen als dader van sexueel geweld voorkomen?
quote:Niks mis mee, maar ik vraag me gewoon af of dat wel in het belang van het slachtoffer is. Die reden om deze zaak buiten de pers te houden wordt in dit topic straal genegeerd. Terwijl dat toch ook in elk artikel/interview gezegd wordt.
Op woensdag 21 november 2001 18:58 schreef machteld het volgende:[..]
Je kan of wil het nog steeds niet snappen.
Openheid !!! OOK als het over Marokkanen gaat !
Ik denk niet dat ik het graag in de publiciteit zou hebben als m'n kind gegangd wordt. Ik denk dat ik liever de pers er buiten hou, zeker als de daders gepakt zijn. Is ieder voor zich natuurlijk. Vraag je je anders maar af waarom de ouders van de slachtoffers van Dutroux met 1 uitzondering buiten de publiciteit blijven.
quote:Ben benieuwd met wat voor een gelul YRRAB nu weer op de proppen komt hierover.
Op donderdag 22 november 2001 10:49 schreef links234 het volgende:
Vraag je je anders maar af waarom de ouders van de slachtoffers van Dutroux met 1 uitzondering buiten de publiciteit blijven.
quote:Volgens mij maakt het nogal verschil of je de zin op de ene of op de andere manier leest. (heb ook geen zin om het hele boek te lezen en/of info te zoeken op de site van het WODC).
Op donderdag 22 november 2001 10:48 schreef Loedertje het volgende:[..]
Volgens mij staat het er allebei.
(heb ook geen zin om het hele boek over te typen..misschien staat er wat info op de site van het WODC..)
quote:
Op donderdag 22 november 2001 10:51 schreef Ernst het volgende:[..]
Ben benieuwd met wat voor een gelul YRRAB nu weer op de proppen komt hierover.
[Dit bericht is gewijzigd door Mook op 22-11-2001 11:00]
quote:Zou jij het aan de grote klok hangen als je bloedjes van kindertjes door hordes reptilians worden verkracht en geimplanteerd?
Op donderdag 22 november 2001 10:51 schreef Ernst het volgende:[..]
Ben benieuwd met wat voor een gelul YRRAB nu weer op de proppen komt hierover.
quote:Wel als het in een grote lap tekst in het Engels te vinden is dat je kan koppiepeesten
Op donderdag 22 november 2001 11:00 schreef links234 het volgende:[..]
Zou jij het aan de grote klok hangen als je bloedjes van kindertjes door hordes reptilians worden verkracht en geimplanteerd?
Dit staat in het Eindevaluatierapport zedenzaak Westerpark dat het stadsdeel over de affaire heeft laten opstellen. Er is te lezen dat in de periode van de verkrachtingen ,,nog twee andere misdrijven'' spelen, ,,waarbij 2 groepen van 4 jongens worden verdacht van aanranding en openlijke geweldpleging''. Toenmalig stadsdeelvoorzitter M. Voster (PvdA) bevestigde gisteren desgevraagd dat er meer speelde. ,,Klopt. Zoals er heel veel zaken zijn waarover de bewoners niet geīnformeerd zijn. Want dit komt veel vaker voor.''
Toen het stadsdeel ontdekte dat het om andere daders ging dan bij de groepsverkrachting zijn de aanrandingszaken terzijde gelegd, zegt Voster. ,,Wel waren ze weer opvallend jong, begin-tieners.'' Volgens Voster is het ,,beleid'' om de buurt over groepsaanrandingen door kinderen met een overwegend Marokkaanse achtergrond niet in te lichten. ,,Omdat het de laatste tijd zo váák voorkomt. Dat is de realiteit.'' De politie wilde gisteren niet reageren.
zaterdags bijvoegsel: pagina 27
1 december 2001
Misbruikt meisje Tessa gedwongen in rijksinrichting (23 november 2001)
De daders begeleid, het slachtoffer vergeten (20 november 2001)
Amsterdams Stadsdeel verzweeg groepsverkrachting voor de pers (19 november 2001)
quote:Van welke politieke partij zou die Voster zijn?
Op zaterdag 01 december 2001 18:32 schreef machteld het volgende:
Volgens Voster is het ,,beleid'' om de buurt over groepsaanrandingen door kinderen met een overwegend Marokkaanse achtergrond niet in te lichten. ,,Omdat het de laatste tijd zo váák voorkomt. Dat is de realiteit.'' De politie wilde gisteren niet reageren.
'BELEID' ??
quote:De ouders hadden niks in te brengen in het niet-publiek maken van deze zaak.
Op donderdag 22 november 2001 10:49 schreef links234 het volgende:[..]
Niks mis mee, maar ik vraag me gewoon af of dat wel in het belang van het slachtoffer is. Die reden om deze zaak buiten de pers te houden wordt in dit topic straal genegeerd. Terwijl dat toch ook in elk artikel/interview gezegd wordt.
Ik denk niet dat ik het graag in de publiciteit zou hebben als m'n kind gegangd wordt. Ik denk dat ik liever de pers er buiten hou, zeker als de daders gepakt zijn. Is ieder voor zich natuurlijk. Vraag je je anders maar af waarom de ouders van de slachtoffers van Dutroux met 1 uitzondering buiten de publiciteit blijven.
De deelraad zette onmiddellijk na de verkrachting in januari 2000 een projectgroep op die vooral tot doel had onrust in de wijk te voorkomen. Het slachtoffertje en haar familie werden daarbij, zo blijkt nu, volledig uit het oog verloren.
De stadsdeelraad is hier wel continue bezig met het onderwerp "huizen bouwen in het Houthavengebied". Kennelijk vinden ze dat een belangrijker onderwerp.
Ik voel me hier heel erg veilig, wordt nooit lastig gevallen en beschouw dit als een rustige buurt; een gebeurtenis als deze geeft echter wel te denken...
quote:Waarom zijn die ouders dan niet direct naar de pers gestapt?
Op zondag 02 december 2001 22:26 schreef Natte_Kip het volgende:[..]
De ouders hadden niks in te brengen in het niet-publiek maken van deze zaak.
Het lijkt mij dat dit soort dingen toch niks met integratie te maken hebben? Het lijkt me namelijk sterk dat in Marrokko groepsverkrachting wel toegestaan is.
Dat deze groep Marrokkanen nog steeds wordt gezien als criminele knuffelberen is dan ook helemaal aan hun zelf te danken. Moeten we dan altijd onze ogen sluiten als er weer iets gebeurd wat niet door de beugel kan?
Soms denk ik dat er een apart wetboek is voor nederlanders van buitenlandse afkomst. Een wetboek waarin we het maar gooien op "mislukte integratie en cultuurverschillen".
Stop dit soort onzin en ga gewoon straffen.
quote:De ouders wilden die zaak misschien wel in de publiciteit, maar wilden niet zelf in de schijnwerpers treden.
Op maandag 03 december 2001 13:44 schreef links234 het volgende:[..]
Waarom zijn die ouders dan niet direct naar de pers gestapt?
quote:Kan,
Op maandag 03 december 2001 13:49 schreef Halinalle het volgende:[..]
De ouders wilden die zaak misschien wel in de publiciteit, maar wilden niet zelf in de schijnwerpers treden.
maar dat was met de pers te regelen geweest. Om reden van privacy zijn de namen gefingeerd en zo. Die regels staan regelmatig onder berichten. Geen krant die daar moeilijk over doet.
quote:Ze zijn in ieder geval vaak genoeg voorkomend om al een paar jaar geleden te worden opgemerkt door journalisten. Zoals ik het mij herinner gebeurt het meer dan eens dat vooral Marokkaanse jongens hun vriendinnetjes voor - niet vrijwillige - groepssex uitlenen aan een kring van vriendjes.
Oei, hoeveel groepsverkrachtingen zijn d'r dan wel niet in de doofpot gestopt? Als dit soort dingen keer op keer gebeuren.
Ik begin de twijfel bij het bekend maken van dit soort zaken wel een beetje te begrijpen ondertussen, want hoe hard je ook aangeeft dat het tuig dat dit soort dingen doet een minderheid is, er is gewoon een groep mensen die dan meteen doet alsof alle Marokkanen of allochtonen dit doen. En dat is gewoon niet waar, de meerderheid veroordeelt dit gedrag net zo goed.
quote:hehe moet ik ook altijd aan denken als ik zo'n hoogblonde griet tussen twee getinte jongens zie zitten in de bios
Op maandag 03 december 2001 14:19 schreef HiZ het volgende:
Zoals ik het mij herinner gebeurt het meer dan eens dat vooral Marokkaanse jongens hun vriendinnetjes voor - niet vrijwillige - groepssex uitlenen aan een kring van vriendjes.
quote:http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=13691
krijg toch eigenlijk weer het gevoel dat wij ons drukker maken om de daders dan het slachtoffer.
quote:In het interview kwam naar voren dat het meisje met haar gedrag niet geholpen worden door haar pleegouders ( ze trok zich volledig terug,inzichzelf gekeerd, sneed zichzelf e.d.) vervolgens hoorden haar pleegouders nota bene via de school wat zich maanden daarvoor had afgespeeld. Zij waren, voor zover het interview liet zien, niet alert en niet ingegaan op de gedragsveranderingen die overduidelijk signalen afgaven "dat er iets mis was".
Op dinsdag 04 december 2001 23:06 schreef evert het volgende:
heb net in nova interview met pleegouders gezien.
het is toch om te janken.
die jongens lopen nu vrij rond (taakstraf!), terwijl dit meisje om tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden, in een soort inrichting zit met omstandigheden die erger zijn dan in een gevangenis.krijg toch eigenlijk weer het gevoel dat wij ons drukker maken om de daders dan het slachtoffer.
Enig idee wat zo'n maatregel de staat kost?
Niet dat dat belangrijk is maar het ontkracht wel het "drukker maken om de daders dan de slachtoffers"in dit geval.
Wat mij zorgen baart de laatste maanden is het sexueel misbruik binnen instellingen en de kinderopvang..tenminste, de zaken die WEL openbaar worden en naar buiten komen via de pers..
Directeuren en medewerkers van crisisopvang en kinderdagverblijven die ongestoord met kinderen kunnen rotzooien terwijl er geen woord over in de pers komt..
quote:Deze drie gevallen zijn niet erg genoeg voor je?
Op woensdag 05 december 2001 07:31 schreef Loedertje het volgende:[..]
In het interview kwam naar voren dat het meisje met haar gedrag niet geholpen worden door haar pleegouders ( ze trok zich volledig terug,inzichzelf gekeerd, sneed zichzelf e.d.) vervolgens hoorden haar pleegouders nota bene via de school wat zich maanden daarvoor had afgespeeld. Zij waren, voor zover het interview liet zien, niet alert en niet ingegaan op de gedragsveranderingen die overduidelijk signalen afgaven "dat er iets mis was".
Lijkt mij dus een redelijk logische stap om zo'n meisje dan te behandelen in een instelling die ervaringen heeft met dat gedrag , de oorzaken e.d.Enig idee wat zo'n maatregel de staat kost?
Niet dat dat belangrijk is maar het ontkracht wel het "drukker maken om de daders dan de slachtoffers"in dit geval.Wat mij zorgen baart de laatste maanden is het sexueel misbruik binnen instellingen en de kinderopvang..tenminste, de zaken die WEL openbaar worden en naar buiten komen via de pers..
Directeuren en medewerkers van crisisopvang en kinderdagverblijven die ongestoord met kinderen kunnen rotzooien terwijl er geen woord over in de pers komt..
Het is de ouders de schuld dat ze de signalen niet goed oppikte?
quote:tuurlijk is dat een logische stap. maar vind je het reeel dat degenen die dit op hun geweten hebben, al weer vrij rond lopen?
Op woensdag 05 december 2001 07:31 schreef Loedertje het volgende:In het interview kwam naar voren dat het meisje met haar gedrag niet geholpen worden door haar pleegouders ( ze trok zich volledig terug,inzichzelf gekeerd, sneed zichzelf e.d.) vervolgens hoorden haar pleegouders nota bene via de school wat zich maanden daarvoor had afgespeeld. Zij waren, voor zover het interview liet zien, niet alert en niet ingegaan op de gedragsveranderingen die overduidelijk signalen afgaven "dat er iets mis was".
Lijkt mij dus een redelijk logische stap om zo'n meisje dan te behandelen in een instelling die ervaringen heeft met dat gedrag , de oorzaken e.d.
quote:Hm, klinkt misschien raar maar STEL dat die jongens verder nog nooit iets hebben uitgevreten, dit gebeurde in Groepsverband...ze hebben straffen gehad, zullen, denk ik, verder begeleid worden (verplichte svt trainingen? e.d.)
Op donderdag 06 december 2001 10:15 schreef evert het volgende:[..]
tuurlijk is dat een logische stap. maar vind je het reeel dat degenen die dit op hun geweten hebben, al weer vrij rond lopen?
Misschien niet te vergelijken maar wel afgrijselijk en misschien niet gebeurt als men niet in groepsverband opereerde?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |