abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2212568
Groepsverkrachting
meisje in doofpot

AMSTERDAM - Het Amsterdamse Stadsdeelraad Westerpark heeft een groepsverkrachting door veertien jongens van een 13-jarig meisje in de Amsterdamse Spaarndammerbuurt bewust geheim gehouden. De deelraad zette onmiddellijk na de verkrachting in januari 2000 een projectgroep op die vooral tot doel had onrust in de wijk te voorkomen. Het slachtoffertje en haar familie werden daarbij, zo blijkt nu, volledig uit het oog verloren.

Het meisje en haar familie werden na het drama niet professioneel opgevangen maar daarentegen geterroriseerd door de voornamelijk Marokkaanse daders in de leeftijd van negen tot zestien jaar. Het zwakbegaafde slachtoffer en haar ouders werden op straat bedreigd, uitgescholden en geīntimideerd. Twee maanden geleden zijn zij verhuisd.

Onderzoek van De Telegraaf leert dat Stadsdeel Westerpark het vooral belangrijk vond dat de zaak 'niet verkeerd in de pers kwam', zodat de wijk, die toch al geen goede naam heeft, niet verder zou worden gestigmatiseerd. Zo werd door de projectgroep een uitgebreid programma opgezet voor de daders en hun ouders: cursussen, bijeenkomsten compleet met Marokkaanse tolken en velerlei opvoedingsactiviteiten.

De projectgroep wordt in een rapport, opgesteld door een PvdA-deelraadslid, vernietigend omschreven als een 'waterhoofd'. Volgens het rapport is er veel misgegaan en hebben de instanties ernstig gefaald. De daders zouden nog regelmatig politiecontact hebben vanwege 'akkefietjes'.

Het zwaar getraumatiseerde slachtoffer, dat door de veertien jongens onder bedreiging van een neppistool en messen werd geslagen, geschopt, verkracht en anderszins misbruikt, staat inmiddels op het punt gedwongen opgenomen te worden in een psychiatrisch jeugd- en kinderziekenhuis, omdat er geen plaats is in de Amsterdamse dagopvang. Dit tot ontzetting van haar pleegouders: "Wij willen haar thuishouden. Dit is toch de omgekeerde wereld? Onze dochter moet naar een psychiatrische gevangenis en de daders lopen alweer vrij rond!"

Stadsdeelraadvoorzitter Annemarie Hoogland geeft toe dat er dingen zijn fout gegaan: "Maar we hebben deze zaak niet geheim willen houden. We hebben alleen geprobeerd een volksgericht te voorkomen."

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_2212583
stom kutwijf ! Haar eigen imago proberen op te krikken over de rug van een verkacht meisje ! Ontslaan, en nooit meer aan baan geven
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2001 @ 13:29:02 #3
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2212586
Dat is helaas vrij normaal in Amsterdam.

Zie Verkrachting in de Bijlmer wordt geheim gehouden!!

(daar was de link naar het bericht in de Telegraaf ook geplaatst , mogelijk om een algemene discussie aan te wakkeren over het "waarom worden verkrachtingen stil gehouden? " )

pi_2212595
Mee eens Loedertje
pi_2212601
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 13:29 schreef Loedertje het volgende:
"waarom worden verkrachtingen stil gehouden? "
Omdat het natuurlijk (what else?) marokannen zijn?
pi_2212614
getverdemme, kutstreek
pi_2212624
Te erg voor woorden
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2001 @ 13:40:37 #8
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2212682
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 13:30 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Omdat het natuurlijk (what else?) marokannen zijn?

Ook van die andere verkachting in dat ander topic?

Hoe weet jij dat?

pi_2212720
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 13:40 schreef Loedertje het volgende:
Hoe weet jij dat?
Ik denk niet dat ze Marokkaanse tolken erbij halen omdat het limburgers zijn
pi_2212755
Niet te geloven...
pi_2212782
walgelijk.
pi_2212813
Ach ja.. ik heb me er nu eigenlijk al overheen gezet. Opgeschoten marrokaantjes krijgen voorrang voor de Nederlandse autochtone bevolking. Ik studeer zelf in Amsterdam en maak iedere dag die gastjes mee in de tram. Erg vervelend maar wat doe je eraan?

Nederland is gewoon te ver gegaan in haar beleid. We vinden het verschrikkelijk als er mensen zijn die zeggen dat we racisten zijn.

zaterdag 17 november 2001 @ 14:12:27 #13
13086 DRUGS_Freak
100% Puur & Onversneden
pi_2212965
Het is gewoon veel te druk in NL kunnen we wel zeggen.
Ik walg echt van zulk soort berichten wanneer staat er nou eens iemand op in de politiek die hier wat aan gaat doen GVD
Je weet het toch ......?
pi_2213036
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 14:12 schreef DRUGS_Freak het volgende:
Het is gewoon veel te druk in NL kunnen we wel zeggen.
Ik walg echt van zulk soort berichten wanneer staat er nou eens iemand op in de politiek die hier wat aan gaat doen GVD
Het is idd druk in nederland, maar niet TE druk, zoals jij meent.

Bovenstaande is een gevolg van het niet goed omgaan met die drukte. En niets anders. In-ter-gra-tie-be-leid is een moeilijk woord waar ze ook in de politiek niet mee om kunnen gaan. Want om tegen iemand te zeggen dattie zich moet gedragen omdat er anders maatregels volgen kan (en zal) al snel worden uitgelegd als discriminatie.

pi_2213084
Dat is helemaal waar, men (vooral de politiek) is tegenwoordig zo gefocused op de angst om te discrimineren dat zij ons (als inwoners van nNederland) achtersteld. Waardoor dit komt? Omdat de politiek niet meer in contact staat met de bevolking, het normale leven. En als je niet in contact staat met de bevolking, maar alleen maar hoort wat er in NL aan de hand is via diverse ambtenaren die bang zijn om slecht nieuws te vertellen, kun je geen goede beslissingen maken....
Tja ..
pi_2213216
Door dit soort rabiaat gelul krijgen mensen als Pim Fortuyn nou aanhangers. (Met rabiaat gelul bedoel ik de trieste poging om met allochtonen die het vertikken om de Nederlandse taal te leren, tot overeenstemming te komen).
Dit soort berichten MOET GEWOON IN DE OPENBAARHEID KOMEN, en ze moeten die stukken tinnef ala MANIAC COP I & II te grazen nemen.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  zaterdag 17 november 2001 @ 15:28:18 #17
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2213646
Gezien de ultra lakse houding van de overheid ten aanzien van zo'n beetje alle criminaliteit behalve economische delicten (mits gepleegd door burgers, bedrijven kopen dit eenvoudig af met een miljoentje) zal het mij in het geheel niet verbazen als mensen maar eens het recht in eigen hand gaan nemen. En zo'n groepje afval wat meent zich alles te kunnen veroorloven eens een maandenlang verblijf in het AMC bezorgt. Zal me helemaal niks verbazen.
  zaterdag 17 november 2001 @ 15:31:27 #18
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2213680
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 13:26 schreef Strolie75 het volgende:
De daders zouden nog regelmatig politiecontact hebben vanwege 'akkefietjes'.

Stadsdeelraadvoorzitter Annemarie Hoogland blaat

Kunnen die honden dan eens flink aangepakt worden aub? Zo niet van overheidswege danwel vanuit de burgers. En neem die Annemarie gelijk mee.
pi_2213695
Nederland gaat kapot aan zijn tollerantie.
when you are straight no one remembers your name
  zaterdag 17 november 2001 @ 16:02:33 #20
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2214025
Ik had dit bericht een tijdje geleden al vernomen via een kennis met contacten daar. Trieste boel. Ik vraag me echter af wat dat stadsdeel er mee te maken heeft. Het lijkt me gewoon een politiezaak, en bij mijn weten valt de politie niet onder het stadsdeel. Als je gaat praten met de daders weet je dus ook wie de daders zijn, het lijkt me dan toch wel normaal dat ze het vriendelijke doch dwingende verzoek krijgen om mee te gaan naar het bureau. Deze figuren lijken me toch rijp voor een aantal jaren TBS, mochten ze te jong zijn voor de gevangenis.

Dat zedenzaken niet altijd in de openbaarheid komen gebeurt wel vaker. Sommige slachtoffers/families hebben daar nu eenmaal geen zin in.

Anyway, voor mijn part, en ik denk ook wel dat dat gaat gebeuren, gaan die mafkezen hele harde klappen krijgen. Ik ben benieuwd wie hun foto's gaat verspreiden in die buurt.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2214341
Nederland is toch langzaam aan het veranderen in een heel naar landje, waarin de omkering van alle waarden schering en inslag is geworden, lijkt het. Dat deze gruwelijke misdaad vanwege opportunistische redenen onder het tapijt wordt geschoven, lijkt nog erger dan de misdaad zelf, die zodoende niet bestraft wordt en waarvan herhaling in de toekomst door zo'n halfslachtige projectgroep zeker niet wordt voorkomen. Ik denk dat het tijd wordt om, naast de beestachtige daders, ook de geachte bestuurders eens ter verantwoording te roepen voor de rechter.
I´m back.
pi_2214544
help mee en maak een einde aan dit soort wanpraktijken..

STEM !!!!!

pi_2215464
En wéér een zetel erbij...
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  zaterdag 17 november 2001 @ 19:01:49 #24
10188 links234
pi_2215738
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 18:22 schreef Berserker het volgende:
En wéér een zetel erbij...
Hopelijk gebeurt het nog een paar keer, hč. Mag je de premier leveren.

Opportunistisch stuk vreten.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2217388
Mag hopen dat de hele deelraad nu op moet pleuren, stelletje debielen daar.
Ik wordt ddoziek van dat geitenwollen sokken gezeik.
"o jee het zijn marrokanen , laten we het maar stil houden"
Vooral dat die gasten nog vrij rond lopen blijkbaar
Dacht dat je voor dit soort gezeik als jeugdige tot je 21 vast kwam.
Weet wel wat ik als vader gedaan had

Edit: idd VIVA Pim ....

[Dit bericht is gewijzigd door dontcare op 17-11-2001 22:28]

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_2217448
Ik schaam me dat ik in dit stadsdeel woon.

De politiek creeert racisme!!

Viva Pim!

Mazzel,
Bollocks

zondag 18 november 2001 @ 01:31:30 #27
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 18 november 2001 @ 08:25:49 #28
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_2221210
Misschien zie ik het verkeerd, maar wat mij het meest tot kotsen brengt is het 'matigend' optreden van de stadsdeelraad.

Natuurlijk is het meer dan walgelijk wat die 14 jochies gedaan hebben, en wat mij betreft mogen ze de zwaarste straffen krijgen die mogelijk zijn.

Aan de andere kant: de overheid heeft de taak om al haar burgers te beschermen en degenen die de regels overtreden te corrigeren. Dat in dit geval om prestige de zaak is stilgehouden ("Kijk eens hoe goed wij bezig zijn deze wijk aan te pakken en te verbeteren") en daarbij een familie compleet de vernieling is ingedraaid, vind ik voldoende om de betrokken bestuurders eveneens zwaar te straffen en ze voor het leven een andere openbare functie te ontzeggen.

Dit soort figuren creëren een klimaat waarin jochies niet meer geleerd wordt wat goed en fout is, zodat dit soort 'activiteiten' voorkomen kunnen worden.

En nu svp niet aankomen met: "Die SilkTie meent dat het onze schuld is dat die Marrokanen over de schreef gaan." Zoals ik al vaker gezegd heb: als je een groep naar Nederland haalt die al niet tot de elite hoorde in eigen land, dan moet je duidelijk de grenzen aangeven en handhaven. Anders krijg je de grootst mogelijke problemen. En er zijn genoeg Nederlanders die ook de grenzen niet kennen en de meest verachtelijke dingen doen (de Utrechtse serieverkrachter bijvoorbeeld).

De maatschappij zoals die nu is geeft iedereen, autochtoon en allochtoon, het gevoel dat je kunt doen wat je wilt, zonder dat er echt hard tegen wordt opgetreden. En dat komt door bestuurders zoals in die stadsdeelraad.

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  zondag 18 november 2001 @ 12:46:08 #29
15583 Maarten150
We zijn met z'n 150-en!
pi_2222157
Ik ben het helemaal met je stuk eens Silktie, maar even over die Utrechtse serieverkrachter:

"Het signalement van de serieverkrachter luidt: 25 ā 40 jaar, blank, gezet postuur, bol gezicht, geen bril, baard of snor" (frontpage fok)

En daar maak jij uit op dat het een nederlander is?

iedereen heeft recht op mijn mening
  zondag 18 november 2001 @ 13:09:01 #30
16769 Agnar
100% antireli
pi_2222375
Wedden dat van meer dan de helft van die 14 pubers hun zusjes met een ketting met een hele zware bal eraan in de keuken staan,

omdat pa de familie-eer wil beschermen?

liever een bomenknuffelende idealistische groene milieukabouter dan een autootjesneukende kannibalistische bruine kaktrol......
pi_2222401
Als de politie hier niks aan doet dan zal deze dingen blijven voorkomen
En ze moeten helemaal die Marokkanen niet naar een heropvoedings kamp sturen maar terug naar de Sahara!
pi_2222472
Ik ben het deze keer ook eens met Silktie, het gaat hier ook om het falen van de overheid. Een overheid die maar niet wil inzien dat je mensen soms grenzen moet stellen, omdat ze die zelf niet kunnen vinden.

Het meisje uit dit verhaal, en de vrouw uit het Bijlmer topic zijn niet de enigen die dit overkomt; het gebeurt met meer meisjes en altijd door mensen die een volkomen verknipt waardensysteem hebben. En dat soort mensen is in iedere maatschappij uitschot.

pi_2222688
Ik woon in stadsdeel Westerpark. Die 'juffen' van de stadsdeelraad zijn echt gestoord bezig. Hoe halen ze het in hun hoofd???
Vanwege angst voor een 'volksgericht' laten ze 3 mensen meer dan een jaar in angst en trauma's leven. De dames moeten zich diep schamen en dienen terstond ontslagen te worden!
In het stadsdeel leven de bevolkingsgroepen in harmonie samen dus van het stigmatigeren van Marokkaanse jongens zou in het volksgericht geen sprake hoeven zijn. Nee het zou net zo zijn gegaan als toen een jongen op de brug werd doodgeschoten: de hele bevolking er achteraan en inleveren bij de politie. De dader kan beter verhuizen.
Meer dan tien jaar geleden, in de jaren 80 toen Westerpark nog Staatsliedenbuurt hete, werden verkrachters door woedende vrouwen de buurt uit gejaagd en kwamen de brug niet meer over. Het was net als de Spaarndammerbuurt een verwaarloosde volksbuurt waar de mensen gewend waren hun eigen boontjes te doppen. Aan deze landelijk beroemde en beruchte sociaal-anarchistische stadsstaat is destijds door de overheid op alle mogelijke manieren een einde gemaakt.
Nu is er dus een stadsdeel vol geplempt met geimporteerde zachtesectorkneuzen die voor de mensen nadenken. Ze voelen zich autoriteit terwijl ze totaal oncapabel zijn. Gisteren waren de 'juffen' in een tenenkrommend lokaal journaal te bewonderen. Wat ze ook zeiden ze hadden geen sjoege van waar ze mee bezig waren.
Deze 'stromannen' van de landelijke politiek zijn niet bezig voor de buurt maar met hun eigen machtsblok. Het spreekwoord zegt dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Ik mag hopen dat de betreffende politica's door deze wonden wegrotten en uit de buurt geamputeerd worden.
pi_2222804
Heb je daar als buurtbewoner niet ook een stem in? Desnoods word je lid van zo'n partij, ook als die partij niet helemaal staat voor jouw ideeën. Soms is het slimmer om de middelen van de macht te gebruiken dan ze te bestrijden.
pi_2222943
Ik heb geen zin om hier een lang verhaal te houden over opvoeding, of het gebrek daaraan. Ook wil ik het niet over normen en waarden hebben.

Ik wil alleen even zeggen dat ik het een ongelofelijke laffe kutstreek vind om met VEERTIEN jongens een meisje te verkrachten en te mishandelen. Ik hoop dat er een hel bestaat, waar deze eikels zullen branden. Allemaal.

I intend to live forever, or die trying.
  zondag 18 november 2001 @ 14:33:21 #36
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_2223104
quote:
Op zondag 18 november 2001 12:46 schreef Maarten150 het volgende:
Ik ben het helemaal met je stuk eens Silktie, maar even over die Utrechtse serieverkrachter:

"Het signalement van de serieverkrachter luidt: 25 ā 40 jaar, blank, gezet postuur, bol gezicht, geen bril, baard of snor" (frontpage fok)

En daar maak jij uit op dat het een nederlander is?

Het probleem is dat een persoon met zo'n signalement niet als allochtoon bestempeld wordt, want 'hij lijkt op ons', hij komt uit een van onze 'vakantielanden'. Zolang het een Westerling betreft hoor je niet: "Terug naar de prairie met al die achterlijke Amerikanen", "In de Tower al die belachelijke Britten", "In een kamp proppen met prikkeldraad eromheen, die debiele Duitsers", "Alle Fransen naar de Provence", "Criminele Luxemburger? In een van zijn eigen kluizen opsluiten en de rest erbij".

Hier heerst nogal de gedachte: allochtoon=islamiet=crimineel=oprotten. Ik heb teveel gelazer gezien in de geschiedenis door dit soort redeneringen. Iemand ziet er anders uit, er gebeuren dingen in je maatschappij waarmee je het niet eens bent, huppakee die vreemdeling zullen we even de schuld geven en probleem is opgelost. Not. Het probleem moet je bij de wortel aanpakken en de wortel is niet die vreemdeling, maar je eigen maatschappij.

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_2223298
quote:
Op zondag 18 november 2001 14:00 schreef HiZ het volgende:
Heb je daar als buurtbewoner niet ook een stem in? Desnoods word je lid van zo'n partij, ook als die partij niet helemaal staat voor jouw ideeën.
Er zijn inderdaad mensen die dat proberen. Maar het is zo oer- en oersaai dat veel doeners zich wel 3x bedenken. Bovendien is het vertrouwen in invloed via het stemhokje hier niet zo hoog.

Grote partijen zijn hier aan stemmen gekomen doordat de overkoepelende stad flink veel yuppyflats heeft laten bouwen en tegewoordig worden ook de goedkope huurwoningen voor absurde prijzen verkocht. Gevolg: buurt vol mensen die het te druk hebben, de buurt als opstapje zien en zich achter hun dubbele beglazing van niets op straat iets aantrekken. Ze doen hun kinderen op 'witte' scholen in andere wijken en de boodschappen bij AH zodat de buurtwinkels wegkwijnen. De infrastructuur van overleggende buren bij de schoolpoort en in de winkel is daarmee ook uitgehold.
Op buurtbijeenkomsten en informatiedagen komen altijd dezelfde mensen opdraven: ze vormen het tegengeluid van de buurt versus de Stadsdeelraad. De stadsdeelraad zelf is voornamelijk bezig met prestigeprojecten. Stadsdeelwethouders komen vooral van buitenaf en zoeken na benoeming een leuk appartement in de buurt omdat dat 'moet'.
Vanaf de invoering van de deelraad was de buurt zo tegen een deelraad dat nu het kwaad al lijkt geschied. Bovendien kan je niet van elke buurt verwachten dat ze genoeg goede bestuurders kunnen leveren. Vergelijk het maar met het dorp Juinen.
De locale politici hebben al veel kneuterigheid vertoond maar zoiets als deze groepsverkrachting, en het in de doofpot stoppen hiervan was hier nog niet voor gekomen.

Toen ik hier kwam wonen werd mij door meerdere buurtbewoners verzekerd dat het een zeer veilige buurt was. Als voorbeeld van veiligheid gaven ze juist aan dat verkrachters uit deze buurt gejaagd werden. Ik denk dan ook dat de betreffende stadsdeeljuffen dat buurtgedrag bedoelden met "voorkomen volksgericht".
Misschien schudt deze zaak een aantal van deze weerbare mensen wakker zich alsnog professioneel met bestuurlijke zaken te gaan bemoeien. Dan is er in elk geval nog iets postiefs uit de intrieste misdaad voortgekomen.

pi_2224234
Ja ja, we hebben allemaal redenen waarom we geen greep op de politiek nemen. Maar punt is dat je niet gedwongen bent tot machteloos inspreken or één keer per 4 jaar je stem uit brengen. Het excuus dat politiek saai is is echter wel het allerergste wat ik ooit heb gehoord. Politiek kan in mijn ogen niet saai genoeg zijn. Als politiek spannende dingen gaat doen ontstaan er wantoestanden waarin groepsverkrachters straffeloos wegkomen.
pi_2228631
Dit is nu typisch zo'n voorbeeld van voor de daders opkomen en het slachtoffer laten barsten.
  zondag 18 november 2001 @ 23:35:58 #40
15583 Maarten150
We zijn met z'n 150-en!
pi_2229328
quote:
Op zondag 18 november 2001 14:33 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik eigenlijk ook, maar dan niet in zoveel woorden.
  maandag 19 november 2001 @ 07:37:40 #41
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_2231039
quote:
Op zondag 18 november 2001 23:35 schreef Maarten150 het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik eigenlijk ook, maar dan niet in zoveel woorden.

Dat is een van mijn problemen waaraan ik moet werken: hetzelfde zeggen in minder woorden. Eerder zei ik te weinig in te weinig woorden, was mijn leraar Geschiedenis het helemaal niet mee eens en liet dan in zijn cijfers merken

[off-topic]Geweldig icon.[/off-topic]

maandag 19 november 2001 @ 12:12:23 #42
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_2232411
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 14:23 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

In-ter-gra-tie-be-leid is een moeilijk woord ...

Dat blijkt ja....

Overigens heb ik nergens gelezen dat deze lamzakken ook zijn opgepakt. Je zou toch hopen van wel, of valt dat ook al onder racisme?

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_2232595
Nee ze zijn niet opgepakt bij mijn weten.
Als ik zodirekt in het park ga joggen kom ik ze misschien tegen.
*pakt knuppel*
Ze hebben een zg 'gesprek' gehad
Geen wonder dat ze nog steeds geen respect en berouw toonden en zijn blijven doortreiteren.
Dat is nou juist de kern van het schandaal!
  maandag 19 november 2001 @ 12:37:03 #44
10188 links234
pi_2232718
quote:
Op maandag 19 november 2001 12:27 schreef Lurky het volgende:
Nee ze zijn niet opgepakt bij mijn weten.
Als ik zodirekt in het park ga joggen kom ik ze misschien tegen.
*pakt knuppel*
Ze hebben een zg 'gesprek' gehad
Geen wonder dat ze nog steeds geen respect en berouw toonden en zijn blijven doortreiteren.
Dat is nou juist de kern van het schandaal!
Niet waar dus:

www.nrc.nl

quote:
AMSTERDAM, 19 NOV. Over de collectieve sexuele mishandeling van een 13 jarig, zwakbegaafd meisje in het stadsdeel Westerpark begin 2000 is bewust door de stadsdeelraad geen informatie aan de pers gegeven.

14 Februari 2000 escaleerde een maandenlange sexuele intimidatie van het slachtoffer. Onder bedreiging van een mes en een imitatiepistool werd zij door 14 jongens, variërend in leeftijd van 9 tot 16 jaar, in een steeg bij een bejaardenhuis mishandeld, aangerand en verkracht. Het slachtoffer is onder toezicht gesteld en bevindt zich in een opvanghuis.
Het stadsdeel heeft ,,veel in de zaak geīnvesteerd'', zegt PvdA stadsdeelvoorzitter Anne Marie Hoogland. De twaalf onderwijsinstellingen in de buurt, waar de daders van verschillende nationaliteiten schoolgingen, werden geīnformeerd. Ook de politie, jonger- en sportenwerkers die met leden van de dadergroep omgingen werden in kennis gesteld van deze zaak.

De pleegouders van het slachtoffer is aangeboden te bemiddelen bij een verhuizing. Aanvankelijk weigerde het pleeggezin te zwichten voor de intimidatie van de buurtjongens, nadat die erachter waren gekomen dat het slachtoffer aangifte had laten doen.

Na overleg met het stadsdeel is besloten tot politiebegeleiding van het slachtoffer. Uiteindelijk is het gezin afgelopen zomer verhuisd.

Stadsdeelraadvoorzitter Hoogland erkent dat er met name in de begeleiding van het slachtoffer veel fout is gegaan. Gekozen is om ter voorkoming van herhaling aandacht moest komen in de vorm van cursussen en trainingen. Publiciteit is niet gezocht, deels om het slachtoffer niet verder te belasten. ,,We vinden het een zaak van de ouders om hiermee eventueel naar buiten te gaan'', zegt Hoogland. Anderzijds wilde het stadsdeel voorkomen dat de daders voor hun berechting zouden worden gestigmatiseerd. In deze zaak, die door twee rechters is behandeld, zijn ook enkele jongeren vrijgesproken. Jongens die zich hebben schuldig gemaakt aan mishandeling zijn, volgens een woerdvoerder van de rechtbank, ‘behoorlijk gestraft'.

pi_2232719
quote:
Op zondag 18 november 2001 22:42 schreef Sphere het volgende:
Dit is nu typisch zo'n voorbeeld van voor de daders opkomen en het slachtoffer laten barsten.
Dit is nu zo'n typisch voorbeeld van de Nederlandse politiek, ooh arme buitenlandertjes, ze hebben vast nog nooit seks, en ze moesten toch is een x wat anders ne*ken dan een schaap/watermeloen/nichtje/neefje....

Pim voor Minister-President (als ie uitvoert wat ie zegt)

Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
pi_2232755
quote:
Op maandag 19 november 2001 12:37 schreef links234 het volgende:

[..]

Niet waar dus:

www.nrc.nl
[..]

Is overigens bekend wat de "behoorlijke" straffen zijn die toegekend zijn?
pi_2232760
quote:
Op maandag 19 november 2001 12:39 schreef Halinalle het volgende:

[..]

een wijzend vingertje met de wijze spreuk :Dat mag je niet meer doen...
  maandag 19 november 2001 @ 12:41:27 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_2232775
het feit dat dit ontspoorde Marokkaantjes betreft is hier van minder belang als het falen van de deelgemeenteraad. Daar moet de woede op gericht worden, zij hebben dit verkeerd aangepakt door het weg te moffelen. Alle dingen over Allochtonen die er nu weer bij worden getrokken met de haren is hier niet van belang

mensen die nu gniffelend in hun vuistje lachen omdat dit weer zo wordt uitgelegd dat onze Pim er weer een zetel bijkrijgt is eigenlijk nog erger. Pim heeft hier geen oplossing voor maar hij trekt wel bepaalde mensen aan

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 19 november 2001 @ 12:42:24 #49
10188 links234
pi_2232784
quote:
Op maandag 19 november 2001 12:39 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Geen idee, volgens mij is de rechtbank altijd zeer terughoudend met het geven van info over strafzaken tegen minderjarigen.
  maandag 19 november 2001 @ 12:48:20 #50
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_2232854
In dit soort gevallen ben ik dus in staat ëigen rechter" te spelen.

hoewel dat oo zeer fout is natuurlijk. Maar wordt je er enigzins niet toe gedwongen? Geestelijk gezien..

Mijn vriend vindt mij een wervelstorm
pi_2232868
quote:
Op maandag 19 november 2001 12:48 schreef Ester het volgende:
In dit soort gevallen ben ik dus in staat ëigen rechter" te spelen.

hoewel dat oo zeer fout is natuurlijk. Maar wordt je er enigzins niet toe gedwongen? Geestelijk gezien..

Niet alleen geestelijk hoor...
  maandag 19 november 2001 @ 12:50:59 #52
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_2232884
Ik heb al wel vaker de gedachte gehad dat als ik geen kind zou hebben, ik dan als "eigen rechter" zou gaan spelen en zo een heleboel eikels uit de weg te ruimen die de samenleving een stuk moeilijker maken dan dat hij al is.

Gewoon alles nackecken en zulk tuig opruimen door heel nederland. En als ik dan na een paar moorden gepakt wordt....so what. Zijn er in ieder geval weer een paar sukkels minder.

maandag 19 november 2001 @ 12:53:11 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_2232906
quote:
Op maandag 19 november 2001 12:50 schreef Ester het volgende:

Gewoon alles nackecken en zulk tuig opruimen door heel nederland. En als ik dan na een paar moorden gepakt wordt....so what. Zijn er in ieder geval weer een paar sukkels minder.

Natuurlijk gevoed door elk vooroordeel wat je kunt verzinnen
  maandag 19 november 2001 @ 12:56:46 #54
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_2232957
quote:
Op maandag 19 november 2001 12:53 schreef Re het volgende:

[..]

Natuurlijk gevoed door elk vooroordeel wat je kunt verzinnen

hoezo vooroordeel? ik heb het niet over een bepaald ras o.i.d. ik heb het gewoon over mensen die anderen kapot maken en er niet (goed) voor gestraft worden.

Als dat iemadn die veel voor jou betekend zou overkomen, dan wordt je daar zķ boos van. En zo moedeloos dat je jezelf "gedwongen" voelt om er zelf maar wat aan te doen.

Ik zeg dus dat ik de gedachte wel eens gehad heb om hier wat mee te doen (mits ik geen zoontje gehad zou hebben)

maandag 19 november 2001 @ 12:57:10 #55
10188 links234
pi_2232964
quote:
Op maandag 19 november 2001 12:50 schreef Ester het volgende:
Zijn er in ieder geval weer een paar sukkels minder.
Waaronder jij.
  maandag 19 november 2001 @ 12:57:44 #56
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_2232970
quote:
Op maandag 19 november 2001 12:57 schreef links234 het volgende:

[..]

Waaronder jij.

maandag 19 november 2001 @ 12:59:02 #57
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_2232988
Ik zeg dat je je daar geestelijk/ emotineel geroepen door kan gaan voelen als dit jou overkomt.

Ķķk vermeld ik dat het eigenlijk soo wrong is.

Lezen, is niet je sterkste kan. Of lees jij alleen wat volledig met jouw eigen ideën strookt?

maandag 19 november 2001 @ 13:02:14 #58
10188 links234
pi_2233036
quote:
Op maandag 19 november 2001 12:59 schreef Ester het volgende:
Ik zeg dat je je daar geestelijk/ emotineel geroepen door kan gaan voelen als dit jou overkomt.

Ķķk vermeld ik dat het eigenlijk soo wrong is.

Lezen, is niet je sterkste kan. Of lees jij alleen wat volledig met jouw eigen ideën strookt?

Daar ging ik ook vanuit. Het klopt alleen als je inderdaad eigen rechter gaat spelen. (hoe begrijpelijk dat soms ook is.)

Anyway, de telegraaf heeft er weer een lekker sappig stuk van gemaakt, en het nrc (en nee, da's geen vertaling van de pravda) heeft een iets duidelijker en minder simpel stuk geschreven.

maandag 19 november 2001 @ 13:04:22 #59
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_2233068
quote:
Op maandag 19 november 2001 13:02 schreef links234 het volgende:

[..]

Daar ging ik ook vanuit. Het klopt alleen als je inderdaad eigen rechter gaat spelen. (hoe begrijpelijk dat soms ook is.)

Anyway, de telegraaf heeft er weer een lekker sappig stuk van gemaakt, en het nrc (en nee, da's geen vertaling van de pravda) heeft een iets duidelijker en minder simpel stuk geschreven.

Ik begrijp wat je bedoelt.
  maandag 19 november 2001 @ 13:18:54 #60
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_2233310
"Schuldig aan mishandeling"? Dus ze zijn berecht alsof ze in een café iemand op hun bek hebben geslagen?

Het was GVD groepsverkrachting van iemand die daar haar leven lang last van zal hebben!!!!

Dus we weten het voortaan: in Nederland wordt je alleen passend gestraft voor groepsverkrachting als je niet tot de etnische minderheden behoort, of geen bekende voetballer bent (of allebei).

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_2233532
Dat van Kluivert is nooit bewezen hoor......
pi_2233608
quote:
Op maandag 19 november 2001 12:37 schreef Mr_Opel het volgende:

[..]

Dit is nu zo'n typisch voorbeeld van de Nederlandse politiek, ooh arme buitenlandertjes, ze hebben vast nog nooit seks, en ze moesten toch is een x wat anders ne*ken dan een schaap/watermeloen/nichtje/neefje....

Pim voor Minister-President (als ie uitvoert wat ie zegt)

Ja sorry, ik zal voortaan iets genuanceerder denken.
pi_2234480
quote:
Op maandag 19 november 2001 13:02 schreef links234 het volgende:
Fijn dat verwijzen zonder enige bronvermelding of citaat.
  maandag 19 november 2001 @ 15:37:31 #64
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_2234618
quote:
Op maandag 19 november 2001 13:42 schreef Sphere het volgende:
Dat van Kluivert is nooit bewezen hoor......
da's het punt misschien?
Als het wel bewezen was geweest had ie heus mogen brommen en dokken.
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  maandag 19 november 2001 @ 15:40:56 #65
10188 links234
pi_2234645
Het lijkt me trouwens verdomd lastig om met z'n veertienen te gangbangen in een doofpot.
  maandag 19 november 2001 @ 17:18:24 #66
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2234971
quote:
Op maandag 19 november 2001 13:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Dus we weten het voortaan: in Nederland wordt je alleen passend gestraft voor groepsverkrachting als je niet tot de etnische minderheden behoort, of geen bekende voetballer bent (of allebei).

Rotfl!
  maandag 19 november 2001 @ 17:30:59 #67
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_2235135

Nadeel van het nederlandse tolerabele liberale land. Het kent veel voordelen, maar niemand kijkt nog op als zij wordt verkracht, zij en haar ouders worden geterrorrisseerd en geintimideerd. Iedereen laat het zijn beloop, als ze zelf er maar geen last van hebben.
Oplossing: commissie met marokanen over de marokanen. Dit probleem moeten ze intern oplossen met behulp van de nederlandse regering/gemeente. Het is altijd zo jammer dat de goede moeten lijden on de slechte, daarom moet het niet gezien worden als probleem van marokanen door marokanen. Gewoon het probleem bij de bron oplossen en degenen die al op het slechte pad zitten hard aanpakken op de manier die de marokanen zelf aangeven binnen de nederlandse wet.
BTW dat denk ik ook over nederlanders die de wet overtreden, of mensen die helemaal niets doen als de wet wrordt overtreden.
[pim mode on]
Maar pak alsjeblieft de die enorme hufters op en noteer hun naam en stuur ze bij de volgende overtreding terug naar eigen land en geef hun regering geld om wat gevangenissen te maken en stop ze daar weg!
[pim mode off]
Pak ze nu op, berecht ze en verplaats die ouders naar een andere wijk. Mensen van die deelraad hebben wel heel veel boter op hun hoofd!

Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
  maandag 19 november 2001 @ 19:46:05 #68
262 Re
Kiss & Swallow
pi_2236420
quote:
Op maandag 19 november 2001 17:30 schreef wiip het volgende:
[pim mode on]
Maar pak alsjeblieft de die enorme hufters op en noteer hun naam en stuur ze bij de volgende overtreding terug naar eigen land en geef hun regering geld om wat gevangenissen te maken en stop ze daar weg!
[pim mode off]
Ahhh vertel mij een waar in Pim zijn programma staat om allochtonen terug te sturen naar hun "eigen" land bij een overtreding van de Nederlandse wet... en geldt dit alleen op bepaalde delen van de wet die met de natte vinger maar worden geselecteerd? Of geldt dit alleen voor bepaalde allochtonen met (over)(groot)ouders uit bepaalde streken.

Het is die deelgemeente die hier getracht heeft om alles in de "doofpot" te stoppen omdat zij bang waren voor stigmatiserende volksoproer en dan blijkt ook nog dat de daders gewoon volgens de Nederlandse wet zijn berecht. Maar ja het zijn Marokkanen die zijn zowoizo fout en worden noooit gestraft

pi_2236521
en nogmaals vraag ik aan jullie, zou dit zelfde incident voorkomen in marokko??
  maandag 19 november 2001 @ 20:09:20 #70
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_2236584
-edit-
Duidelijk niet het juiste topic.
  maandag 19 november 2001 @ 20:38:41 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_2236840
quote:
Op maandag 19 november 2001 20:01 schreef SYCO het volgende:
en nogmaals vraag ik aan jullie, zou dit zelfde incident voorkomen in marokko??
Wat bedoel je dan? Dat Nederlanders nooit verkrachten?
  † In Memoriam † maandag 19 november 2001 @ 20:45:03 #72
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2236880
Vanavond in NOVA (Nederland 3) een interview met de ouders van het meisje.
quote:
Hulpverlening faalde in zedenzaak Westerpark

19 november 2001

Het bestuur van het Amsterdamse stadsdeel Westerpark is ernstig in verlegenheid gebracht door de onthulling dit weekend dat een groepsverkrachting van een zwakbegaafd meisje in januari vorig jaar, is verzwegen.

Het toen dertienjarige meisje, uit de Spaarndammerbuurt, werd door 14 jongens tussen de negen en zestien jaar mishandeld en verkracht, onder bedreiging met een mes en een neppistool. De betrokken jongens werden uiteindelijk allemaal opgepakt, tien van hen kregen straffen variërend van enkele weken tot tien maanden. De zaak werd verder stil gehouden 'om een volksgericht in de buurt te voorkomen'.

Door een slechte samenwerking tussen openbaar ministerie, de raad voor de kinderbescherming en de jeugdhulpverlening kwam de hulp voor het meisje en haar ouders nauwelijks op gang. Dat geven de instanties inmiddels zelf ook wel toe.

pi_2236970
quote:
Op maandag 19 november 2001 20:38 schreef Re het volgende:

[..]

pfff...

ik bedoel hiermee het volgende...politie in nederland is te SOFT

in marokko kom je niet zosnel een groepsverkrachting tegen denk ik..je word al bont en blauw geslagen bij het stelen van een pakje kauwgom

† In Memoriam † maandag 19 november 2001 @ 21:00:23 #74
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2236992
quote:
Op maandag 19 november 2001 20:38 schreef Re het volgende:

[..]

Nee joh, die doen dat niet, en al zeker niet in groepsverband , al die verhalen van die vrouwen die door Nederlandse militairen zijn verkracht berusten ook niet op waarheid..
  maandag 19 november 2001 @ 21:00:36 #75
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2236994
quote:
Op maandag 19 november 2001 20:57 schreef SYCO het volgende:

pfff...

in marokko kom je niet zosnel een groepsverkrachting tegen denk ik..je word al bont en blauw geslagen bij het stelen van een pakje kauwgom

Als dat jouw ideaalbeeld van politie-optreden is rest je dus slechts 1 ding:

zo snel mogelijk emigreren naar Marokko!

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  † In Memoriam † maandag 19 november 2001 @ 21:01:45 #76
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2237003
quote:
Op maandag 19 november 2001 20:57 schreef SYCO het volgende:

[..]

pfff...

Hoezo? De daders zijn toch opgepakt, de uiteindelijke veroordeling daar heeft de politie verder nix mee te maken, zij doen hun werk gewoon.
pi_2237017
jeetje, snap het dan..

ik wil gewoon zeggen dat de criminelen hard(er) aangepakt moeten worden..en dat is het laatste wat hier in nederland gebeurt..

† In Memoriam † maandag 19 november 2001 @ 21:11:21 #78
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2237095
quote:
Op maandag 19 november 2001 21:03 schreef SYCO het volgende:
jeetje, snap het dan..

ik wil gewoon zeggen dat de criminelen hard(er) aangepakt moeten worden..en dat is het laatste wat hier in nederland gebeurt..

quote:
Ow maar daar heeft de politie dus nix mee te maken.

Maar , wat wil jij dan dat er gaat gebeuren, net als in sommige landen, handjes erafhakken enzo?

pi_2237125
niet dat.. maar geloof me, als we politie hadden welke "harder" zou handelen zou iedereen zich 2x bedenken voordat ie iets ging stelen/etc/etc..
  † In Memoriam † maandag 19 november 2001 @ 21:20:00 #80
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2237159
quote:
Op maandag 19 november 2001 21:14 schreef SYCO het volgende:
niet dat.. maar geloof me, als we politie hadden welke "harder" zou handelen zou iedereen zich 2x bedenken voordat ie iets ging stelen/etc/etc..
Waar baseer je dat op?

In de VS hebben ze de doodstraf nog als strafmaatregel, denk je werkelijk dat dat de ciminaliteitscijfertjes naar beneden helpt?
Denk je écht dat zwaarder straffen voorkomt dat mensen delicten plegen ?
En wat voor zwaardere maatregelen had jij in gedachten ?

† In Memoriam † maandag 19 november 2001 @ 21:46:53 #81
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_2237473
In dit geval vind een volksgericht dus volkomen terecht.

Kneecappen die rotzakken.

De ouders vinden dat de politie op straat verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen, op school zijjn het de lerareren, maar een opvoeding geven met normen en waarden past niet hun rot cultuur.

Er is onderzoek gedaan waarom Berbers zo weinig meedoen aan vrijwiligers werk.
De uitkomst is, dat hun cultuur inhoud dat je de man bent als je een ander besodemietert en ermee weg komt.
Wantrouwen is de basis van de cultuur, nooit samenwerking.

wantrouwen is de verstandhouding en omdat in principe alles mag, zijn er geen normen en waarden.

Het wordt hoog tijd dat de gezinshereniging regeling er eens vanuit gaat dat het niet altijd richting Nederland hoeft te gaan.

Wat mij betreft neemt de stadsdeelraad een paar ira dissidenten in dienst om normale omgangsvormen te handhaven en een paar klootzakken te kneecappen.

Worden ze tenminste snel gearresteerd als ze gehoor geven aan een mobiel telefoontje om te komen rellen.

The future is after you
  maandag 19 november 2001 @ 21:53:06 #82
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2237555
quote:
Op maandag 19 november 2001 21:00 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nee joh, die doen dat niet, en al zeker niet in groepsverband , al die verhalen van die vrouwen die door Nederlandse militairen zijn verkracht berusten ook niet op waarheid..

maandag 19 november 2001 @ 21:59:49 #83
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2237639
quote:
Op maandag 19 november 2001 21:46 schreef otaku-san het volgende:
In dit geval vind een volksgericht dus volkomen terecht.
NEE MAN!

Ze hebben hun "straf" gehad. Wel een paar maanden!!! Jemig!

maandag 19 november 2001 @ 22:03:51 #84
262 Re
Kiss & Swallow
pi_2237689
quote:
Op maandag 19 november 2001 21:46 schreef otaku-san het volgende:
In dit geval vind een volksgericht dus volkomen terecht

Kneecappen die rotzakken...

met jou voorop zeker?
quote:
Er is onderzoek gedaan waarom Berbers zo weinig meedoen aan vrijwiligers werk.
De uitkomst is, dat hun cultuur inhoud dat je de man bent als je een ander besodemietert en ermee weg komt.
Wantrouwen is de basis van de cultuur, nooit samenwerking.
Wat heeft bereidheid tot vrijwilligerswerk te maken met besodemieteren en wantrouwen? (bron van dit meesterlijk onderbouwde onderzoek?)en dus...
quote:
wantrouwen is de verstandhouding en omdat in principe alles mag, zijn er geen normen en waarden.
drogredenatie
quote:
Het wordt hoog tijd dat de gezinshereniging regeling er eens vanuit gaat dat het niet altijd richting Nederland hoeft te gaan.
Wat weet jij van die ouders van die groep wat ik niet weet of ga je er maar voor het gemak vanuit dat elke Marokkaan hier door gezinshereniging is gekomen?
quote:
Wat mij betreft neemt de stadsdeelraad een paar ira dissidenten in dienst om normale omgangsvormen te handhaven en een paar klootzakken te kneecappen.
Die hebben het al druk genoeg met een ander geloof
quote:
Worden ze tenminste snel gearresteerd als ze gehoor geven aan een mobiel telefoontje om te komen rellen.
Ze zijn toch opgepakt?

Agressievelingen zoals jij hebben we nodig

† In Memoriam † maandag 19 november 2001 @ 22:18:11 #85
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_2237915
quote:
Op maandag 19 november 2001 22:03 schreef Re het volgende:
met jou voorop zeker?

Wat heeft bereidheid tot vrijwilligerswerk te maken met besodemieteren en wantrouwen? (bron van dit meesterlijk onderbouwde onderzoek?)en dus...
[..]

Het Parool
en ze citeerden een promotie onderzoek.

Wat weet jij van die ouders van die groep wat ik niet weet of ga je er maar voor het gemak vanuit dat elke Marokkaan hier door gezinshereniging is gekomen?
[..]
otakusan
Ik woon in Amsterdam en ik heb op weg naar het station wel eens Marokkanase meisjes gehoord die hun toekomst bespraken.
Ze moesten iemand trouwen die daardoor een verblijfsvergunning kreeg en pas daarna konden ze scheiden en met hun eigen leven verder gaan. Maar hun plicht tegenover hun familie was een een andere familie uit het thuisland naar binnen te halen via eerst een huwelijk en daarna door gezinshereniging.
[/otakusan]
Agressievelingen zoals jij hebben we nodig

Er zijn er hier genoeg van die de marokkaanse jongens zat zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door otaku-san op 19-11-2001 22:31]

The future is after you
pi_2237917
quote:
Op maandag 19 november 2001 21:20 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?

In de VS hebben ze de doodstraf nog als strafmaatregel, denk je werkelijk dat dat de ciminaliteitscijfertjes naar beneden helpt?
Denk je écht dat zwaarder straffen voorkomt dat mensen delicten plegen ?
En wat voor zwaardere maatregelen had jij in gedachten ?

ten eerste ik ga niet voor rechtertje spelen, geen zin om hierover te peinzen...(moet cadeautje voor een vriendin kopen, besteed liever hier aandacht aan)

Maar laat ook maar, jij wilt het niet begrijpen..laat ze lekker rond lopen joh, kunnen ze hun potlood ergens anders kwijt..

maandag 19 november 2001 @ 22:30:24 #87
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2238150
Nu op nova
Koranfascisme bedankt Islam
  maandag 19 november 2001 @ 22:33:03 #88
10188 links234
pi_2238189
quote:
Op maandag 19 november 2001 22:30 schreef machteld het volgende:
Nu op nova
Árm kind. Geef haar toch rust.
  maandag 19 november 2001 @ 22:42:32 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_2238333
quote:
Op maandag 19 november 2001 22:18 schreef otaku-san het volgende:

[..]

Ik woon in Amsterdam en ik heb op weg naar het station wel eens Marokkanase meisjes gehoord die hun toekomst bespraken.
Ze moesten iemand trouwen die daardoor een verblijfsvergunning kreeg en pas daarna konden ze scheiden en met hun eigen leven verder gaan. Maar hun plicht tegenover hun familie was een een andere familie uit het thuisland naar binnen te halen via eerst een huwelijk en daarna door gezinshereniging.

goh, je hebt wel eens Marokkaanse meisjes gehoord .. hoe vaak en spraken ze zomaar Nederlands en dat is natuurlijk zeer representatief
je haalt een paar dingen erbij en door de war maar dat is wel eigen voor bepaalde mensen
  † In Memoriam † maandag 19 november 2001 @ 23:05:21 #90
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2238602
quote:
Op maandag 19 november 2001 22:18 schreef otaku-san het volgende:

[..]

zat zijn.

Denk het ook

*hik*

pi_2239549
quote:
Op maandag 19 november 2001 15:37 schreef HighLander het volgende:

[..]

da's het punt misschien?
Als het wel bewezen was geweest had ie heus mogen brommen en dokken.

Het is dus NIET bewezen.

En een verdachte is in Nederland nog altijd pas de dader, als de rechter bepaald dat een strafbaar feit bewezen is.

† In Memoriam † dinsdag 20 november 2001 @ 12:50:27 #92
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2241955
quote:
Door alkaholic63 - dinsdag 20 november 2001 12:45

Bron http://www.nu.nl
AMSTERDAM - Alle kinderen in het Amsterdamse stadsdeel Westerpark die in groep 7 en 8 zitten, krijgen weerbaarheidslessen. Het stadsdeel heeft dit besloten nadat vorig jaar een dertienjarig zwakbegaafd meisje door veertien jongens in de leeftijd van negen tot zestien jaar was bedreigd, mishandeld en verkracht.
De zaak is nu pas bekend geworden, omdat de pleegouders naar de pers waren gestapt. Door het drama heeft het meisje ernstige psychische schade geleden.

Volgens stadsdeelvoorzitter A. Hoogland (PvdA) is de zaak destijds niet naar buiten gebracht, omdat dat volgens haar niet in het belang was van het slachtoffer en de verdachten en om onrust in de buurt te voorkomen. Het zou voornamelijk gaan om jongens van Marokkaanse afkomst. Alleen de direct betrokken instanties werden ingelicht.

De betrokken jongens zijn allemaal opgepakt en zijn inmiddels door de kinderrechter veroordeeld tot celstraffen die variëren van enkele weken tot een paar maanden.

Shit man hoe ziek ben je dan in je kop En dat het dan nog moet worden verzwegen omdat het om marokanen gaat????? Daar kan ik met mn kop niet bij. en wat voor straf krijgen ze een paar maanden??? Wat hebben we hier voor rechtstaat? Ik pleit niet voor de doodstraf, maar een paar maanden terwijl da meske helemaal over hoop ligt!

Wat leven we toch in een zieke wereld

† In Memoriam † dinsdag 20 november 2001 @ 13:09:38 #93
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2242189
Voor diegenen die NOVA niet hebben gezien een kleine toevoeging.
Het meisje zit momenteel in een soort van "inrichting" in de buurt van Apeldoorn, de pleegouders (pleegmoeder is zus van de vader van het meisje) worden door de GVI (gezinsvoogdijinstelling) vandaag opgeroepen voor de rechtbank om "afstand" te doen (een gedwongen uithuisplaatsing omdat de GVI/justitie dat beter vind voor het meisje..)
Pleegouders willen het meisje juist thuis alle geborgenheid geven omdat het kind al een lange geschiedenis van ellende heeft (moeder = vermoord, vader pleegde zelfmoord, was al een heel gekwetst inzichzelf gekeerd meisje met traumatische ervaringen e.d, na de groepsverkrachting begon zij zichzelf te verwonden..)

Wat ik niet helemaal goed begreep uit het programma NOVA is dat de pleegouders er via de school achterkwamen wat er zich (maanden daarvoor ) had afgespeeld.

Is er iemand die ook gekeken heeft en het kan toelichten?

[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 20-11-2001 13:14]

dinsdag 20 november 2001 @ 13:24:54 #94
7822 mestreech
oet borg da ville
pi_2242384
Ik had wel weer kunnen denken wie dit onderwerp gestart is.

I'm back

Een muis is zo'n ding met een snoertje eraan
pi_2242690
quote:
het feit dat dit ontspoorde Marokkaantjes betreft is hier van minder belang als het falen van de deelgemeenteraad. Daar moet de woede op gericht worden, zij hebben dit verkeerd aangepakt door het weg te moffelen. Alle dingen over Allochtonen die er nu weer bij worden getrokken met de haren is hier niet van belang
HAHAHAHAHAHAHAHA!!! JIJ blijft wel errrrrrug langdurig in de ontkenningsfase zitten heh? Wordt toch eens wakker joh met je slappe gelul. Mensen met die halfzachte ontkennende houding als jij hier tentoonspreid zijn precies dezelfde mensen die verantwoordelijk zijn voor wat jij hierboven zelf aanhaalt. Zie je dat zelf eigenlijk wel in of ben je ook zo met jezelf ingenomen dat je de realiteit niet meer inziet?
  dinsdag 20 november 2001 @ 14:12:03 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_2242965
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 13:48 schreef KringspierMusketier het volgende:

[..]

HAHAHAHAHAHAHAHA!!! JIJ blijft wel errrrrrug langdurig in de ontkenningsfase zitten heh? Wordt toch eens wakker joh met je slappe gelul. Mensen met die halfzachte ontkennende houding als jij hier tentoonspreid zijn precies dezelfde mensen die verantwoordelijk zijn voor wat jij hierboven zelf aanhaalt. Zie je dat zelf eigenlijk wel in of ben je ook zo met jezelf ingenomen dat je de realiteit niet meer inziet?

Wat ontken ik? ik heb nergens gezegd dat deze gasten niet gestraft moeten worden en ze zijn gestraft volgens het Nederlandse jeugdrecht. Het verbaast mij alleen dat hun cultuur als hoofdverantwoordelijk wordt gehouden en er allerlei drogredenen worden aangedragen die hier niets mee te maken hebben. Verder ontken ik ook niet dat er bepaalde groepen jongeren een probleem zijn maar de selectiviteit waarvan sommige hier proberen gebruik te maken lijkt mij niet het probleem op te lossen. Het beredeneren vanuit een gestigmatiseerd verlangen heeft nog nooit tot oplossingen geleid, maar daar wordt voor het gemak en met onderbuik gerommel misbruik van gemaakt
pi_2243673
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 14:12 schreef Re het volgende:

[..]

Wat ontken ik? ik heb nergens gezegd dat deze gasten niet gestraft moeten worden en ze zijn gestraft volgens het Nederlandse jeugdrecht. Het verbaast mij alleen dat hun cultuur als hoofdverantwoordelijk wordt gehouden en er allerlei drogredenen worden aangedragen die hier niets mee te maken hebben. Verder ontken ik ook niet dat er bepaalde groepen jongeren een probleem zijn maar de selectiviteit waarvan sommige hier proberen gebruik te maken lijkt mij niet het probleem op te lossen. Het beredeneren vanuit een gestigmatiseerd verlangen heeft nog nooit tot oplossingen geleid, maar daar wordt voor het gemak en met onderbuik gerommel misbruik van gemaakt

Ben het gedeeltelijk wel met je eens, alleen is het tot op heden wel zo geweest dat het precies omgekeerd was. Discriminatie en ander slap geouwehoer wordt aangevoerd als excuus voor het niet aanpakken of niet met vingertje naar een bepaalde groep wijzen terwijl het wel deze groep is die zich elke keer weer schuldig maakt aan dit soort dingen. DAAR moet tegen opgetreden worden want je kop in het zand steken daar hebben we niets aan. Dat is 1 van de redenen waarom het onderbuikgevoel nu zo overheersend is. En terecht. Er moet wat aan gebeuren en mensen die dit soort dingen in de doofpot willen stoppen zoals de dames van de stadsdeelraad, zijn er terdege debet aan dat dit soort praktijken zich in bepaalde delen van NL steeds weer voor blijven doen.
pi_2245903
Iedereen die zegt dat de doodstraf in de Vs niet helpt, moeten zich eens wat beter doen voorlichten...ik zeg niet dat hij per definitie helpt, maar in de afgelopen tien jaar is het aantal moorden enorm gedaald.
Bovendien zouden we de doodstraf voor oorlogsmisdadigers dan zeker ook af moeten schaffen, omdat Milosevic en Vladic zich ook niet hebben bedacht naar aanleiding van de executie van Eichmann en Frank.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  dinsdag 20 november 2001 @ 19:37:41 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_2246068
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 19:21 schreef SportsIllustrated het volgende:
Iedereen die zegt dat de doodstraf in de Vs niet helpt, moeten zich eens wat beter doen voorlichten...ik zeg niet dat hij per definitie helpt, maar in de afgelopen tien jaar is het aantal moorden enorm gedaald.
Bovendien zouden we de doodstraf voor oorlogsmisdadigers dan zeker ook af moeten schaffen, omdat Milosevic en Vladic zich ook niet hebben bedacht naar aanleiding van de executie van Eichmann en Frank.
kriebels, het gaat hier om 9-14 jarigen
  dinsdag 20 november 2001 @ 21:19:09 #100
15583 Maarten150
We zijn met z'n 150-en!
pi_2247122
Zwaardere straffen invoeren heeft helemaal geen zin als ze toch niet opgelegd worden.
Ik bedoel, die gasten hebben een straf van enkele weken tot een paar (2/3?) maand gekregen.

Kun je nog zo'n hoge strafmaat hebben...

dinsdag 20 november 2001 @ 21:33:34 #101
10188 links234
pi_2247319
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 15:24 schreef KringspierMusketier het volgende:

Discriminatie en ander slap geouwehoer wordt aangevoerd als excuus voor het niet aanpakken of niet met vingertje naar een bepaalde groep wijzen terwijl het wel deze groep is die zich elke keer weer schuldig maakt aan dit soort dingen.

Oei, hoeveel groepsverkrachtingen zijn d'r dan wel niet in de doofpot gestopt? Als dit soort dingen keer op keer gebeuren.
  woensdag 21 november 2001 @ 02:03:00 #102
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2249761
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 21:33 schreef links234 het volgende:

[..]

Oei, hoeveel groepsverkrachtingen zijn d'r dan wel niet in de doofpot gestopt? Als dit soort dingen keer op keer gebeuren.

Weet je dat echt niet?
Of wil je het echt niet snappen?
  woensdag 21 november 2001 @ 09:50:23 #103
10188 links234
pi_2250444
quote:
Op woensdag 21 november 2001 02:03 schreef machteld het volgende:

[..]

Weet je dat echt niet?
Of wil je het echt niet snappen?

Nee, dat weet ik niet. Hoe kan ik dat in vredesnaam weten als het in de doofpot gaat?
pi_2250721
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 19:37 schreef Re het volgende:

[..]

kriebels, het gaat hier om 9-14 jarigen

Zo jong en al helemaal verziekt.
Moet dat nog goedkomen met deze 'jongens'?

Ik heb meer medelijden met het 14-jarige slachtoffertje...

pi_2250740
Soms denk ik wel eens dat een dergelijke 'doofpot affaire' niet zou plaatsvinden als we niet van die absurde beroepen hadden bedacht als 'achterstandswijkstraathoekhulpverlenerstadsdeelraadvoorzitter'.
"The messiah will only come when he is no longer needed" - Kafka
  † In Memoriam † woensdag 21 november 2001 @ 11:05:20 #106
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2250922
quote:
Op woensdag 21 november 2001 10:37 schreef Mook het volgende:
als 'achterstandswijkstraathoekhulpverlenerstadsdeelraadvoorzitter'.
kortom :melkertbaan (voor langdurig werkelozen die al tientallen jaren buiten de maatschappij stonden)
pi_2252047
Typisch Nederlandse situatie weer dit:
"Het betreft hier Marrokanen dus laten we het maar buiten de media houden om politiek incorrecte geluiden zoveel mogelijk te sussen."

We kunnen er gewoon niet onderuit dat het hier weer Marrokanen betreft en dat er weer geprobeerd is deze te sparen ten koste van in dit geval een zwakbegaafd kind dat dringende hulp nodig heeft.

We kunnen wel blijven weglopen maar ach.....

woensdag 21 november 2001 @ 15:56:42 #108
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2253860
quote:
Op woensdag 21 november 2001 09:50 schreef links234 het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik niet. Hoe kan ik dat in vredesnaam weten als het in de doofpot gaat?

Haal die kop van je eens uit het zand.

Wanneer je echt meer van die verhalen wilt horen, vraag het eens na bij mijn buurtgenoten. Of misschien speelt er in jouw buurt ook wel zoiets.

woensdag 21 november 2001 @ 16:01:59 #109
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_2253947
quote:
Op woensdag 21 november 2001 15:56 schreef machteld het volgende:
Ja, we hebben hier in Nederland al genoeg last van bodemverontreiniging.
quote:
Wanneer je echt meer van die verhalen wilt horen, vraag het eens na bij mijn buurtgenoten.
Lezen die ook de Telegraaf dan?
  woensdag 21 november 2001 @ 16:03:08 #110
10188 links234
pi_2253961
quote:
Op woensdag 21 november 2001 15:56 schreef machteld het volgende:

[..]

Wanneer je echt meer van die verhalen wilt horen, vraag het eens na bij mijn buurtgenoten. Of misschien speelt er in jouw buurt ook wel zoiets.

Hoe vaak, en nu wil ik graag een concreet antwoord, plegen marokkaanse jongeren verkrachtingen?

Aan verhalen van deze of gene die gehoord heeft van de zwager van z'n zus die bij de bakker hoorde dat iemand bij de slager zei dat de kapper had verteld over iemand die iemand zou kennen die ooit gehoord had dat marokkanen dat deden vind ik dus geen concreet antwoord.

woensdag 21 november 2001 @ 16:15:43 #111
3542 Gia
User under construction
pi_2254167
quote:
Op woensdag 21 november 2001 16:03 schreef links234 het volgende:

Hoe vaak, en nu wil ik graag een concreet antwoord, plegen marokkaanse jongeren verkrachtingen?

Als ik alle aangehaalde artikelen hier op fokzine mag geloven, is dit praktisch aan de orde van de dag.

Het lijkt erop dat 1 op de 2 marokkanen in zijn leven een verkrachting pleegt.

(maar stop dat maar in de doofpot)

woensdag 21 november 2001 @ 16:18:47 #112
10188 links234
pi_2254200
quote:
Op woensdag 21 november 2001 16:15 schreef Gia het volgende:
Het lijkt erop
Da's niet concreet.
  woensdag 21 november 2001 @ 16:21:54 #113
3542 Gia
User under construction
pi_2254237
quote:
Op woensdag 21 november 2001 16:18 schreef links234 het volgende:

[..]

Da's niet concreet.

Dat komt omdat er nog zoveel in die doofpot zit.
Mijn schatting is waarschijnlijk zelfs nog aan de lage kant.
  woensdag 21 november 2001 @ 16:25:29 #114
10188 links234
pi_2254280
quote:
Op woensdag 21 november 2001 16:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat komt omdat er nog zoveel in die doofpot zit.
Mijn schatting is waarschijnlijk zelfs nog aan de lage kant.

A ja.

Op die fiets. Als jde zo gaat beginnen. Wist je dat er ook in de doofpot is gestopt dat alle marokkanen een atoombom thuishebben? Dat weet niemand, en nu Wimpie Bosboom is overleden komt niemand het ook meer te weten. 't Is heel erg, ja.

woensdag 21 november 2001 @ 16:27:58 #115
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2254311
Het feit dat men dit stil heeft willen houden zorgt dat mensen zich terecht afvragen wat er nog meer onder de pannen is gebleven. Zo gek is dat niet. Hele slimme actie van die wijkbestuurders. Bereiken zo alsnog het tegenovergestelde van hun Heilige Doel.
  woensdag 21 november 2001 @ 16:31:07 #116
10188 links234
pi_2254350
quote:
Op woensdag 21 november 2001 16:27 schreef Sniper het volgende:
Het feit dat men dit stil heeft willen houden zorgt dat mensen zich terecht afvragen wat er nog meer onder de pannen is gebleven. Zo gek is dat niet. Hele slimme actie van die wijkbestuurders. Bereiken zo alsnog het tegenovergestelde van hun Heilige Doel.
Ja, zoals de atoombommen in geuzenveld.

En weet je wat ook in de doofpot gaat? Al die acties van criminele brabanders! Maar zeg niet dat ik jullie niet gewaarschuwd heb!

† In Memoriam † woensdag 21 november 2001 @ 16:36:57 #117
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2254417
quote:
Op woensdag 21 november 2001 16:27 schreef Sniper het volgende:
Ach, die pogingen doet men ook altijd met al die viezige brave Nederlandse huisvaders en leraren die niet met hun blanke vingers van kleine kindertjes af kunnen blijven.
Bereiken dan ook vaak het tegenovergestelde, ook dan zoeken ouders massaal de pers op.

Voor die Katholieken zijn erg, die willen hun incest problemen binnen hun eigen kring houden en doen daarom maar geen aangifte heb ik gehoord.Gia, is jou toevallig nix bekend uit je naaste omgeving , jij bent toch ook Katholiek?

[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 21-11-2001 16:37]

woensdag 21 november 2001 @ 16:37:40 #118
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2254421
quote:
Op woensdag 21 november 2001 16:03 schreef links234 het volgende:

[..]

Doe er eens een gedegen onderzoek naar.

Voor het overige, het gaat natuurlijk niet alleen over verkrachtingen, maar allerlei delicten waarbij bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd zijn, en wat dan niet met naam en toenaam naar buiten wordt gebracht.
Dat is een slechte zaak.

Openheid is een goede zaak!

† In Memoriam † woensdag 21 november 2001 @ 16:38:57 #119
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2254434
quote:
Op woensdag 21 november 2001 16:37 schreef machteld het volgende:

[..]

Openheid is een goede zaak!

Yep, open die dikke eiken deuren van die Kerken in Nedrland eens, en vertel de burgers wat een vertrouwenspositie kan doen met kinderen!
  woensdag 21 november 2001 @ 16:44:30 #120
10188 links234
pi_2254509
quote:
Op woensdag 21 november 2001 16:37 schreef machteld het volgende:

[..]

Doe jij dat maar, jij loopt van alles te beweren.
pi_2254569
quote:
Op woensdag 21 november 2001 16:38 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Yep, open die dikke eiken deuren van die Kerken in Nedrland eens, en vertel de burgers wat een vertrouwenspositie kan doen met kinderen!

Wat heeft dat er mee te maken? Verschuil je nou eens keer niet achter andere misdadigheden.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  woensdag 21 november 2001 @ 17:02:30 #122
10188 links234
pi_2254613
quote:
Op woensdag 21 november 2001 16:57 schreef Berserker het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken? Verschuil je nou eens keer niet achter andere misdadigheden.

Mooi, dan moeten we het dus ook niet over andere criminele acties van marokkaantjes hebben. Maar alleen over deze zaak.
  woensdag 21 november 2001 @ 18:38:34 #123
3542 Gia
User under construction
pi_2254675
quote:
Op woensdag 21 november 2001 16:36 schreef Loedertje het volgende:

Voor die Katholieken zijn erg, die willen hun incest problemen binnen hun eigen kring houden en doen daarom maar geen aangifte heb ik gehoord.Gia, is jou toevallig nix bekend uit je naaste omgeving , jij bent toch ook Katholiek?

Ik ken een paar voorbeelden uit mijn directe omgeving.
In sommige gevallen durfden de kinderen pas te praten na overlijden van de dader, en in andere gevallen zijn de daders inderdaad bestraft.

Gelukkig is er nu meer openheid, maar die moet er ook zijn in gevallen als waar het nu over gaat.

Maar nee, dat moet in de doofpot.
Die arme marokkanen hebben al enkele weken tot enkele maanden straf gekregen, moet nu ook de familie er nog op worden aangekeken?

woensdag 21 november 2001 @ 18:58:44 #124
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2254800
quote:
Op woensdag 21 november 2001 17:02 schreef links234 het volgende:

[..]

Mooi, dan moeten we het dus ook niet over andere criminele acties van marokkaantjes hebben. Maar alleen over deze zaak.

Je kan of wil het nog steeds niet snappen.

Openheid !!! OOK als het over Marokkanen gaat !

† In Memoriam † woensdag 21 november 2001 @ 20:15:00 #125
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2255592
quote:
Op woensdag 21 november 2001 16:44 schreef links234 het volgende:

[..]

Doe jij dat maar, jij loopt van alles te beweren.

Net een half boek doorgespit, en warempel,ik citeer: " Daar waar Marokkaanse meisje , maar ook (Amsterdamse) Marokkaanse jongens, een verhoogd risico lopen slachtoffer te worden van ernstig sexueel geweld (Coppes1997,p.40) lijken Marokkanen zelf gemiddeld minder vaak als dader van sexueel geweld voor te komen.Incidenteel wordt bij jonge kinderen wel gerapporteerd over ongewenst sexueel gedrag dat soms uitmondt in lichte zedendelicten. In sec 2000 p.36-38 wordt de situatie beschreven van enkele incidenten in een zwemparadijs.(Tongelreep Eindhoven)

Vormen van incest of andere vormen van misbruik binnen het gezin lijken sporadisch voor te komen.

† In Memoriam † woensdag 21 november 2001 @ 20:16:37 #126
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2255623
quote:
Op woensdag 21 november 2001 16:57 schreef Berserker het volgende:

[..]

Zedendelict=zedendelict
pi_2257421
quote:
Op woensdag 21 november 2001 20:15 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Net een half boek doorgespit, en warempel,ik citeer: " Daar waar Marokkaanse meisje , maar ook (Amsterdamse) Marokkaanse jongens, een verhoogd risico lopen slachtoffer te worden van ernstig sexueel geweld (Coppes1997,p.40) lijken Marokkanen zelf gemiddeld minder vaak als dader van sexueel geweld voor te komen.Incidenteel wordt bij jonge kinderen wel gerapporteerd over ongewenst sexueel gedrag dat soms uitmondt in lichte zedendelicten. In sec 2000 p.36-38 wordt de situatie beschreven van enkele incidenten in een zwemparadijs.(Tongelreep Eindhoven)

Vormen van incest of andere vormen van misbruik binnen het gezin lijken sporadisch voor te komen.

Huh? Wat staat hier nu eigenlijk?
dat Marokkanen minder vaak als dader dan als slachtoffer van sexueel geweld voorkomen? Of staat er dat Marokkanen minder vaak dan autochtonen als dader van sexueel geweld voorkomen?

En wat moeten we met dat woordje lijken?
lijken Marokkanen zelf gemiddeld....
lijken sporadisch voor te komen.....
Over welk boek heb je het loedertje?

† In Memoriam † donderdag 22 november 2001 @ 10:42:02 #128
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2257444
quote:
Op donderdag 22 november 2001 10:37 schreef Mook het volgende:

[..]

Over welk boek heb je het loedertje?

De schuingedrukte tekst + Justitiele verkenningen ( = uitgave van het WODC, Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum)

http://www.wodc.nl/

[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 22-11-2001 10:46]

† In Memoriam † donderdag 22 november 2001 @ 10:43:28 #129
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2257452
quote:

En wat moeten we met dat woordje lijken?
lijken Marokkanen zelf gemiddeld....
lijken sporadisch voor te komen.....

Met "lijken" bedoelen ze, mijns insziens, dat het net als bij de eerder aangehaalde Katholieken niet 100% zeker is of die cijfers kloppen, schaamtegevoel e.d..
pi_2257479
Dankjewel voor de antwoorden op vraag 2 en 3!
En vraag 1?
  † In Memoriam † donderdag 22 november 2001 @ 10:48:47 #131
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2257494
quote:

[..]

Huh? Wat staat hier nu eigenlijk?
dat Marokkanen minder vaak als dader dan als slachtoffer van sexueel geweld voorkomen?

Of staat er dat Marokkanen minder vaak dan autochtonen als dader van sexueel geweld voorkomen?

Volgens mij staat het er allebei.
(heb ook geen zin om het hele boek over te typen..misschien staat er wat info op de site van het WODC..)
  donderdag 22 november 2001 @ 10:49:12 #132
10188 links234
pi_2257499
quote:
Op woensdag 21 november 2001 18:58 schreef machteld het volgende:

[..]

Je kan of wil het nog steeds niet snappen.

Openheid !!! OOK als het over Marokkanen gaat !

Niks mis mee, maar ik vraag me gewoon af of dat wel in het belang van het slachtoffer is. Die reden om deze zaak buiten de pers te houden wordt in dit topic straal genegeerd. Terwijl dat toch ook in elk artikel/interview gezegd wordt.

Ik denk niet dat ik het graag in de publiciteit zou hebben als m'n kind gegangd wordt. Ik denk dat ik liever de pers er buiten hou, zeker als de daders gepakt zijn. Is ieder voor zich natuurlijk. Vraag je je anders maar af waarom de ouders van de slachtoffers van Dutroux met 1 uitzondering buiten de publiciteit blijven.

donderdag 22 november 2001 @ 10:51:41 #133
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_2257511
quote:
Op donderdag 22 november 2001 10:49 schreef links234 het volgende:
Vraag je je anders maar af waarom de ouders van de slachtoffers van Dutroux met 1 uitzondering buiten de publiciteit blijven.
Ben benieuwd met wat voor een gelul YRRAB nu weer op de proppen komt hierover.
pi_2257527
quote:
Op donderdag 22 november 2001 10:48 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Volgens mij staat het er allebei.
(heb ook geen zin om het hele boek over te typen..misschien staat er wat info op de site van het WODC..)

Volgens mij maakt het nogal verschil of je de zin op de ene of op de andere manier leest. (heb ook geen zin om het hele boek te lezen en/of info te zoeken op de site van het WODC).
pi_2257549
quote:
Op donderdag 22 november 2001 10:51 schreef Ernst het volgende:

[..]

Eén ding is zeker, hij zal niet zijn eigen mening vormen, maar een citaat geven.

[Dit bericht is gewijzigd door Mook op 22-11-2001 11:00]

donderdag 22 november 2001 @ 11:00:34 #136
10188 links234
pi_2257596
quote:
Op donderdag 22 november 2001 10:51 schreef Ernst het volgende:

[..]

Zou jij het aan de grote klok hangen als je bloedjes van kindertjes door hordes reptilians worden verkracht en geimplanteerd?
  donderdag 22 november 2001 @ 11:09:05 #137
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_2257669
quote:
Op donderdag 22 november 2001 11:00 schreef links234 het volgende:

[..]

Zou jij het aan de grote klok hangen als je bloedjes van kindertjes door hordes reptilians worden verkracht en geimplanteerd?

Wel als het in een grote lap tekst in het Engels te vinden is dat je kan koppiepeesten
  zaterdag 1 december 2001 @ 18:32:59 #138
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2347871
Aanranden vaker verzwegen

Door onze redacteur Margriet Oostveen

AMSTERDAM, 1 DEC. Het Amsterdamse stadsdeel Westerpark heeft niet alleen een herhaalde groepsverkrachting, maar ook twee groepsaanrandingen van andere slachtoffers in de Spaarndammerbuurt stil gehouden.

Onlangs werd bekend hoe een 13-jarig slachtoffer twee jaar geleden meermalen door een groep jongens is verkracht en hoe terughoudend het stadsdeel daarmee omging. Slechts enkele 'sleutelfiguren' uit de buurt werden middels een ,,zorgvuldig geregisseerde communicatiestroom'' ingelicht. Naar nu blijkt verkoos het stadsdeel twee groepsaanrandingen in diezelfde periode helemaal te verzwijgen.

Dit staat in het Eindevaluatierapport zedenzaak Westerpark dat het stadsdeel over de affaire heeft laten opstellen. Er is te lezen dat in de periode van de verkrachtingen ,,nog twee andere misdrijven'' spelen, ,,waarbij 2 groepen van 4 jongens worden verdacht van aanranding en openlijke geweldpleging''. Toenmalig stadsdeelvoorzitter M. Voster (PvdA) bevestigde gisteren desgevraagd dat er meer speelde. ,,Klopt. Zoals er heel veel zaken zijn waarover de bewoners niet geīnformeerd zijn. Want dit komt veel vaker voor.''

Toen het stadsdeel ontdekte dat het om andere daders ging dan bij de groepsverkrachting zijn de aanrandingszaken terzijde gelegd, zegt Voster. ,,Wel waren ze weer opvallend jong, begin-tieners.'' Volgens Voster is het ,,beleid'' om de buurt over groepsaanrandingen door kinderen met een overwegend Marokkaanse achtergrond niet in te lichten. ,,Omdat het de laatste tijd zo váák voorkomt. Dat is de realiteit.'' De politie wilde gisteren niet reageren.

zaterdags bijvoegsel: pagina 27

1 december 2001

Misbruikt meisje Tessa gedwongen in rijksinrichting (23 november 2001)
De daders begeleid, het slachtoffer vergeten (20 november 2001)
Amsterdams Stadsdeel verzweeg groepsverkrachting voor de pers (19 november 2001)

zaterdag 1 december 2001 @ 19:46:31 #139
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2348644
quote:
Op zaterdag 01 december 2001 18:32 schreef machteld het volgende:
Volgens Voster is het ,,beleid'' om de buurt over groepsaanrandingen door kinderen met een overwegend Marokkaanse achtergrond niet in te lichten. ,,Omdat het de laatste tijd zo váák voorkomt. Dat is de realiteit.'' De politie wilde gisteren niet reageren.

Van welke politieke partij zou die Voster zijn?

'BELEID' ??

zondag 2 december 2001 @ 22:26:54 #140
19224 Natte_Kip
Frisser dan natte hond!
pi_2359180
quote:
Op donderdag 22 november 2001 10:49 schreef links234 het volgende:

[..]

Niks mis mee, maar ik vraag me gewoon af of dat wel in het belang van het slachtoffer is. Die reden om deze zaak buiten de pers te houden wordt in dit topic straal genegeerd. Terwijl dat toch ook in elk artikel/interview gezegd wordt.

Ik denk niet dat ik het graag in de publiciteit zou hebben als m'n kind gegangd wordt. Ik denk dat ik liever de pers er buiten hou, zeker als de daders gepakt zijn. Is ieder voor zich natuurlijk. Vraag je je anders maar af waarom de ouders van de slachtoffers van Dutroux met 1 uitzondering buiten de publiciteit blijven.

De ouders hadden niks in te brengen in het niet-publiek maken van deze zaak.

De deelraad zette onmiddellijk na de verkrachting in januari 2000 een projectgroep op die vooral tot doel had onrust in de wijk te voorkomen. Het slachtoffertje en haar familie werden daarbij, zo blijkt nu, volledig uit het oog verloren.

maandag 3 december 2001 @ 13:35:51 #141
19105 Noayla_
Love me tender
pi_2363302
Ik woon al 5 jaar in de bewuste Westerparkbuurt en moest notabene via Fok! vernemen dat er 2 straten verderop een groepsverkrachting heeft plaatsgevonden.

De stadsdeelraad is hier wel continue bezig met het onderwerp "huizen bouwen in het Houthavengebied". Kennelijk vinden ze dat een belangrijker onderwerp.

Ik voel me hier heel erg veilig, wordt nooit lastig gevallen en beschouw dit als een rustige buurt; een gebeurtenis als deze geeft echter wel te denken...

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  maandag 3 december 2001 @ 13:44:24 #142
10188 links234
pi_2363363
quote:
Op zondag 02 december 2001 22:26 schreef Natte_Kip het volgende:

[..]

De ouders hadden niks in te brengen in het niet-publiek maken van deze zaak.

Waarom zijn die ouders dan niet direct naar de pers gestapt?
  maandag 3 december 2001 @ 13:46:37 #143
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew Š
pi_2363380
Lees in dit topic (quote wordt me te lang) dat het volgens velen het gevolg is van het falende integratiebeleid.

Het lijkt mij dat dit soort dingen toch niks met integratie te maken hebben? Het lijkt me namelijk sterk dat in Marrokko groepsverkrachting wel toegestaan is.

Dat deze groep Marrokkanen nog steeds wordt gezien als criminele knuffelberen is dan ook helemaal aan hun zelf te danken. Moeten we dan altijd onze ogen sluiten als er weer iets gebeurd wat niet door de beugel kan?

Soms denk ik dat er een apart wetboek is voor nederlanders van buitenlandse afkomst. Een wetboek waarin we het maar gooien op "mislukte integratie en cultuurverschillen".

Stop dit soort onzin en ga gewoon straffen.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_2363397
quote:
Op maandag 03 december 2001 13:44 schreef links234 het volgende:

[..]

Waarom zijn die ouders dan niet direct naar de pers gestapt?

De ouders wilden die zaak misschien wel in de publiciteit, maar wilden niet zelf in de schijnwerpers treden.
  maandag 3 december 2001 @ 13:51:34 #145
10188 links234
pi_2363415
quote:
Op maandag 03 december 2001 13:49 schreef Halinalle het volgende:

[..]

De ouders wilden die zaak misschien wel in de publiciteit, maar wilden niet zelf in de schijnwerpers treden.

Kan,

maar dat was met de pers te regelen geweest. Om reden van privacy zijn de namen gefingeerd en zo. Die regels staan regelmatig onder berichten. Geen krant die daar moeilijk over doet.

pi_2363656
quote:

[..]

Ze zijn in ieder geval vaak genoeg voorkomend om al een paar jaar geleden te worden opgemerkt door journalisten. Zoals ik het mij herinner gebeurt het meer dan eens dat vooral Marokkaanse jongens hun vriendinnetjes voor - niet vrijwillige - groepssex uitlenen aan een kring van vriendjes.

Ik begin de twijfel bij het bekend maken van dit soort zaken wel een beetje te begrijpen ondertussen, want hoe hard je ook aangeeft dat het tuig dat dit soort dingen doet een minderheid is, er is gewoon een groep mensen die dan meteen doet alsof alle Marokkanen of allochtonen dit doen. En dat is gewoon niet waar, de meerderheid veroordeelt dit gedrag net zo goed.

maandag 3 december 2001 @ 14:21:50 #147
3767 Herald
Come get some
pi_2363685
quote:
Op maandag 03 december 2001 14:19 schreef HiZ het volgende:
Zoals ik het mij herinner gebeurt het meer dan eens dat vooral Marokkaanse jongens hun vriendinnetjes voor - niet vrijwillige - groepssex uitlenen aan een kring van vriendjes.
hehe moet ik ook altijd aan denken als ik zo'n hoogblonde griet tussen twee getinte jongens zie zitten in de bios
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  maandag 3 december 2001 @ 19:22:43 #148
19224 Natte_Kip
Frisser dan natte hond!
pi_2366242
quote:

[..]

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=13691
  dinsdag 4 december 2001 @ 22:08:09 #149
19224 Natte_Kip
Frisser dan natte hond!
pi_2379387
In ieder geval al drie dus....
  dinsdag 4 december 2001 @ 23:06:13 #150
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_2380069
heb net in nova interview met pleegouders gezien.
het is toch om te janken.
die jongens lopen nu vrij rond (taakstraf!), terwijl dit meisje om tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden, in een soort inrichting zit met omstandigheden die erger zijn dan in een gevangenis.

krijg toch eigenlijk weer het gevoel dat wij ons drukker maken om de daders dan het slachtoffer.

wat moet ik hier nu neerzetten?
  † In Memoriam † woensdag 5 december 2001 @ 07:31:18 #151
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2381457
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 23:06 schreef evert het volgende:
heb net in nova interview met pleegouders gezien.
het is toch om te janken.
die jongens lopen nu vrij rond (taakstraf!), terwijl dit meisje om tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden, in een soort inrichting zit met omstandigheden die erger zijn dan in een gevangenis.

krijg toch eigenlijk weer het gevoel dat wij ons drukker maken om de daders dan het slachtoffer.

In het interview kwam naar voren dat het meisje met haar gedrag niet geholpen worden door haar pleegouders ( ze trok zich volledig terug,inzichzelf gekeerd, sneed zichzelf e.d.) vervolgens hoorden haar pleegouders nota bene via de school wat zich maanden daarvoor had afgespeeld. Zij waren, voor zover het interview liet zien, niet alert en niet ingegaan op de gedragsveranderingen die overduidelijk signalen afgaven "dat er iets mis was".
Lijkt mij dus een redelijk logische stap om zo'n meisje dan te behandelen in een instelling die ervaringen heeft met dat gedrag , de oorzaken e.d.

Enig idee wat zo'n maatregel de staat kost?
Niet dat dat belangrijk is maar het ontkracht wel het "drukker maken om de daders dan de slachtoffers"in dit geval.

Wat mij zorgen baart de laatste maanden is het sexueel misbruik binnen instellingen en de kinderopvang..tenminste, de zaken die WEL openbaar worden en naar buiten komen via de pers..

Directeuren en medewerkers van crisisopvang en kinderdagverblijven die ongestoord met kinderen kunnen rotzooien terwijl er geen woord over in de pers komt..

woensdag 5 december 2001 @ 07:57:00 #152
19224 Natte_Kip
Frisser dan natte hond!
pi_2381546
quote:
Op woensdag 05 december 2001 07:31 schreef Loedertje het volgende:

[..]

In het interview kwam naar voren dat het meisje met haar gedrag niet geholpen worden door haar pleegouders ( ze trok zich volledig terug,inzichzelf gekeerd, sneed zichzelf e.d.) vervolgens hoorden haar pleegouders nota bene via de school wat zich maanden daarvoor had afgespeeld. Zij waren, voor zover het interview liet zien, niet alert en niet ingegaan op de gedragsveranderingen die overduidelijk signalen afgaven "dat er iets mis was".
Lijkt mij dus een redelijk logische stap om zo'n meisje dan te behandelen in een instelling die ervaringen heeft met dat gedrag , de oorzaken e.d.

Enig idee wat zo'n maatregel de staat kost?
Niet dat dat belangrijk is maar het ontkracht wel het "drukker maken om de daders dan de slachtoffers"in dit geval.

Wat mij zorgen baart de laatste maanden is het sexueel misbruik binnen instellingen en de kinderopvang..tenminste, de zaken die WEL openbaar worden en naar buiten komen via de pers..

Directeuren en medewerkers van crisisopvang en kinderdagverblijven die ongestoord met kinderen kunnen rotzooien terwijl er geen woord over in de pers komt..

Deze drie gevallen zijn niet erg genoeg voor je?

Het is de ouders de schuld dat ze de signalen niet goed oppikte?

donderdag 6 december 2001 @ 10:15:21 #153
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_2392789
quote:
Op woensdag 05 december 2001 07:31 schreef Loedertje het volgende:

tuurlijk is dat een logische stap. maar vind je het reeel dat degenen die dit op hun geweten hebben, al weer vrij rond lopen?
wat moet ik hier nu neerzetten?
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2001 @ 19:57:11 #154
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_2398455
quote:
Op donderdag 06 december 2001 10:15 schreef evert het volgende:

[..]

tuurlijk is dat een logische stap. maar vind je het reeel dat degenen die dit op hun geweten hebben, al weer vrij rond lopen?

Hm, klinkt misschien raar maar STEL dat die jongens verder nog nooit iets hebben uitgevreten, dit gebeurde in Groepsverband...ze hebben straffen gehad, zullen, denk ik, verder begeleid worden (verplichte svt trainingen? e.d.)
Daarover lezen wij uiteraard geen woord.
Het waren Kinderen, net als de Kinderen die vroeger in het weiland een onschuldig kikkertje met een rietje opbliezen in groepsverband..

Misschien niet te vergelijken maar wel afgrijselijk en misschien niet gebeurt als men niet in groepsverband opereerde?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')