abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 oktober 2001 @ 15:30:32 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_2023295
Gister ben ik deze cd gaan luisteren naar aanleiding van een recensie in de oor. Aan de hand van die recensie had ik iets verwacht in de stijl van Ladytron of Curlee wurlee, maar het bleek toch iets anders te zijn.

Je hoort een hele hoop casio-geluidjes, oa. de drums komen duidelijk uit een doosje, van die voorgeprogameerde riedeltjes. Verder een hoop keyboard/synthesizer geluidjes die je nog kent (?) van oude pc-spelletjes als Pac-man en dergelijke. Maar waar Ladytron met hun casio- en atari geluiden stuwende krachtige songs weten te creeren wordt het hier behoorlijk minimaal gehouden. Na een nummer of 7 deels beluisterd te hebben dacht ik nog dat ik de cd maar weer terug wilde zetten.

En toen kwam nummer 8, 'Für immer 16'. Daar komt een lekker gitaartje erbij, de casio wordt wat steviger, een heerlijk bubblegum popliedje ineens... en daarna blijft het een poosje zo met lekkere popliedjes... dus toch de cd maar gekocht, na 2e beluistering is-ie al weer beter omdat alles nu beter geplaatst kan worden...

De band komt uit Duitsland, al bestaan ze officieel maar uit 2 mensen waarvan de zangeres (Francoise Cactus) van oorsprong frans is (toevallig net als de zangeres van Curlee wurlee). De liedjes zijn deels in het duits (6), frans (7), spaans (1) en joegoslavisch oid (1) gezongen.

Stereo total heeft naar mijn een idee een cd gemaakt die erg 80's klinkt ook al was er in de 80's geen band die zo klonk...

Iemand die de band/cd ook kent/heeft? Reacties?

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 28-10-2001 15:40]

zondag 28 oktober 2001 @ 23:34:05 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2028049
Geen idee, maar misschien moet ik m'n oude Nintendo maar weer eens aansluiten, volgens mij klinkt dat hetzelfde.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2033123
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 23:34 schreef Zanderrr het volgende:
Geen idee, maar misschien moet ik m'n oude Nintendo maar weer eens aansluiten, volgens mij klinkt dat hetzelfde.
We're Jammin', I hope you like Jammin' too!
  maandag 29 oktober 2001 @ 16:18:15 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_2033167
Ach probeer eens een nummertje te downloaden, en oordeel zelf... het is erg leuk gedaan vind ik dus.
Enne... zingt je nintendo ook met een lief duits of frans stemmetje?
pi_2034874
Als je van die retro 80's synthesizer disko/elektro sound houdt check dan ook eens muziek van gasten als Orgue Elektronique / Legowelt / I-F / Alden Tyrell etc...
Allemaal te vinden op:
http://www.hotmix.nl en http://www.globaldarkness.com

Maarja.. de meeste mensen die dat soort muziek vet vinden kennen hun wel.. Een aanrader voor de mensen die t niet kennen in ieder geval!

maandag 29 oktober 2001 @ 22:35:20 #6
13973 ranja
image means nothing
pi_2036907
Ik heb even een nummer van legowelt gedownload (Sturmvogel), best goed, maar is eigenlijk toch heel wat anders... Legowelt is meer vegelijkbaar met iets als DAF, of een soort industrial, terwijl Ladytron veel melodieuzer is en Stero total veel... speelser.
pi_2037153
Les Rythmes Digitales, nog zo'n bandje.
http://www.lesrythmesdigitales.com/

En nog een :
Zoot Woman
http://www.zootwoman.com/zootwoman.html

Zit trouwens 1 en dezelfde persoon achter (Stuart Price a.k.a. Jacques lu Cont) die op het moment aan het touren is als bandlid van Madonna.

Coole sites trouwens.
Ac!dFog

maandag 29 oktober 2001 @ 23:02:39 #8
13973 ranja
image means nothing
pi_2037191
Tja nee op 1 of andere manier trekt die Jacques DuCont mij niet. Zoot woman vind ik echt niet leuk, Les rhythmes digitales gaat wel maar is het ook niet helemaal....

Maar is er nou al eens iemand die een nummer van Stereo total heeft geprobeerd? Dan weet je ook waar het over gaat... tips: "Für immer 16" en "Je suis une poupee"

woensdag 31 oktober 2001 @ 16:47:15 #9
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_2050562
Nog nooit van gehoord, maar ik zal eens in mijn kennissenkring gaan vragen of iemand die cd heeft. Kan ik ff luisteren. Ja, ik weet het: te lui om in de platenwinkel te gaan luisteren...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_2050669
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 22:35 schreef ranja het volgende:
Ik heb even een nummer van legowelt gedownload (Sturmvogel), best goed, maar is eigenlijk toch heel wat anders... Legowelt is meer vegelijkbaar met iets als DAF, of een soort industrial, terwijl Ladytron veel melodieuzer is en Stero total veel... speelser.
Ja ik had al wat van dat Stereo Total gedownload nadat ik gepost had en t lijkt er inderdaad niet echt op

Klinkt wel super fout trouwens die muziek van hun, wel grappig

dinsdag 13 november 2001 @ 23:49:40 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_2176600
Vandaag kreeg ik via Bol een oudere cd van Stereo total binnen, namelijk 'Monokini' ('97). Die klinkt eigenlijk bijna net zo als die nieuwe, op wat details na. Er staat zelfs een nummer op dat op gabber lijkt, maar natuurlijk wel gespeeld op de casio Blijft gewoon leuk dit soort onzin.
pi_2176728
Ik ken de band wel ... ik heb de cd NOG niet ... ik ga 'n binnenkort wel aanschaffen jaaaa dit is echt Starshine-Girl muziek
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_2323559
quote:
Op dinsdag 13 november 2001 23:58 schreef starshine-girl het volgende:
Ik ken de band wel ... ik heb de cd NOG niet ... ik ga 'n binnenkort wel aanschaffen jaaaa dit is echt Starshine-Girl muziek
En jaaaaaa het is echte Starshine-Girl muziek .. ik heb de cd afgelopen maandag gekocht
  donderdag 29 november 2001 @ 00:20:14 #14
13973 ranja
image means nothing
pi_2323688
Wordt je daar niet blij van? Ja toch
Klopt mijn beschrijving een beetje?
pi_2327522
quote:
Op donderdag 29 november 2001 00:20 schreef ranja het volgende:
Wordt je daar niet blij van? Ja toch
Klopt mijn beschrijving een beetje?
jaaaa de beschrijving klopt wel ik vind de cd echt geweldig ze staan ook op Eurosonic ... haha!! echt super dat ze in het Frans en Duits zingen vooral dat Frans klinkt zoooo mooi ...
pi_2464370
Musique Automatique is een erg aangename cd, ook voor mensen die van bijv. Pizzicato Five houden.

Retro + Fout + Frans = een fijne combinatie.

Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
  woensdag 12 december 2001 @ 18:02:56 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_2466157
Ah, nog een fan Hoe vaker ik de cd('s) draai hoe meer ik ook de rustige muziekjes waardeer en er in hoor... ik wil de overigen ook ooit maar eens hebben denk ik... das het nadeel, ik dacht dat het een nieuwe band wa,s blijken ze al een cd of 4 gemaakt te hebben...

Pizzicato 5 vind ik net anders eigenlijk, hoewel daar ken ik ook maar erg weinig van.

woensdag 12 december 2001 @ 18:03:40 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_2466165
quote:
Op woensdag 12 december 2001 15:43 schreef Meril het volgende:
Retro + Fout + Frans = een fijne combinatie.
Moet je eens April March - Chick habit luisteren
pi_2466212
YES, STEREO TOTAL! Héél toevallig zat ik er net naar te luisteren (np 'Supercool'). Mijn ex-buurman (Duitser) heeft me ook aangestoken. Ze komen ook naar Groningen (Eurosonic) begin januari.
the world is ours
  donderdag 27 december 2001 @ 17:27:07 #20
13973 ranja
image means nothing
pi_2620102
Net ontdekt:

Woensdag 9 jnuari spelen ze in Rotown!!
rotterdam dus voor de niet ingewijden

pi_2622947
quote:
Op woensdag 12 december 2001 18:03 schreef ranja het volgende:

[..]

Moet je eens April March - Chick habit luisteren

Heb ik nu een paar nummers van gehoord. Tres cool!
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
  donderdag 27 december 2001 @ 23:09:36 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_2624093
quote:
Op donderdag 27 december 2001 21:52 schreef Meril het volgende:

[..]

Heb ik nu een paar nummers van gehoord. Tres cool!

Inderdaad... verbaast je vast weinig dat Serge Gainsbourg daar wat mee te maken heeft... Veelzijdige dame die April March.
pi_2627945
Voor de liefhebbers van oppervlakkige maar o zo vrolijke Casio-pop: de Elks Skiffle Group. Vijf buitenaardse wezens die vanuit Blackpool de wereld proberen te veroveren. Jammer genoeg alleen via Vitaminic verkrijgbaar. Bezoekt allen: http://elksskiffle.xrs.net

(Ranja, wil je een kopietje hebben?)

pi_2704384
*SKOPJE*

Luister hier naar Elks Skiffle Group. Wel Real Audio, maar toch...
http://stage.vitaminic.nl/elks_skiffle_group/albums/,503

vrijdag 4 januari 2002 @ 16:29:57 #25
13973 ranja
image means nothing
pi_2704441
Dat beluisteren lukt dus echt niet... en eigenlijk ben ik tegen gebrande cd's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')