abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 woensdag 3 mei 2000 @ 16:34:00 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_149226
Naar aanleiding van de opmerking van Doc in de slayertopic: Welke coverversies vind je nou BETER dan het origineel? Ik iig de volgende:

Vanilla Fudge: You keep me hangin on (van de supremes)
Laibach-One Vision (van Queen, in het duits!)

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 3 mei 2000 @ 16:38:00 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_149227
- All along the Watchtower: origineel van Bob Dylan, de beste versie is van Jimi Hendrix.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_149228
Die van jimi is goed...Maar die van U2 is beter !

Verder vind ik The Living End - Tainted Love veeeeeel beter dan het origineel ! Als je afgelopen jaar op Lowlands stond bij het optreden van The Living End ben je het zeker met me eens

[Dit bericht is gewijzigd door Public Enemy (Datum 03 Mei 2000).]

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_149229
A little help from my friends van Joe Cocker
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  woensdag 3 mei 2000 @ 20:23:00 #5
3140 PhalanX
Technarchy
pi_149230

Hmmmm Bananarama met Venus vind ik beter als het origineel van Shocking Blue...ook leukere angeressen

Muadib....ik wil jou nick-name hebben!
Damn you!
Long Live the Fighters!
Feydakin!

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_149231
"I will survive" van Cake
Veel nummers van Yuri Honig Trio
"Ironic" (Morisette) gespeeld door Tony Overwater, Yuri Honig en Marten Ornstein

En ik was bijna het gehele repertoir van het Pneumatisch Dance Trio vergeten.

[Dit bericht is gewijzigd door Seestar (Datum 04 Mei 2000).]

pi_149232
- "Word up", van Gun, origineel is van Cameo
- "Holiday in Cambodia", van Sister Double Happiness, origineel is van Dead Kennedy's
  donderdag 4 mei 2000 @ 10:50:00 #8
2949 Abma
Nu Skool Nihilist
pi_149233
Hangin' on the telephone (van Blondie) door City Pig Unit is een hele goede.

en Love me more van (DJ paul Elstak) door Rollergirl

en de meeste bands artiesten die jazzstandards in het repetoire hebben spelen toch eigelijk ook een soort covers?

---------
nooit gecoverd is altijd mis

graag alleen serieuze reacties van bartypes..
  donderdag 4 mei 2000 @ 12:05:00 #9
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_149234
quote:
op 05-04-2000 om 10:50 AM schreef Abma het volgende:

en de meeste bands artiesten die jazzstandards in het repetoire hebben spelen toch eigelijk ook een soort covers?

Inderdaad, dus voeg 'My Favorite Things' in de versie van John Coltrane nog maar toe aan de lijst. Het origineel komt uit de Sound of Music.

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 mei 2000 @ 12:16:00 #10
862 Arcee
Look closer
pi_149235
American Pie van Madonna. Origineel Don McLean.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_149236
Misschien moet je eens een topic maken met welke covers echt compleet verneukt zijn, want ik vind best veel covers een stuk mooier.

Vooral Tonight's the Night (eerst Rod Stewart, nu Janet) en dat Fugees liedje (kan nu niet op de titel komen) vinnik beter dan het origineel en de covers van All Saints vind ik om eerlijk te zijn ook beter dan het origineel (Under the bridge en lady marmelade dus.

vrijdag 5 mei 2000 @ 19:53:00 #12
2949 Abma
Nu Skool Nihilist
pi_149237
De mindere covers?
Haal me niet aan! Ten eerste: I will survive door Cake. American Pie en Under The Bridge hadden hier normaal gesproken ook aan kunnen worden toegevoegd, ware het niet dat die orginelen nog slechter zijn (Bye Bye Miss American Pie? Wie verzint wie haalt het toch in gods naam in zijn hoofd zo'n zin te zingen, "Dag dag, meneer Vriese Vlag?").

Keih\rd verneukt top 3 (uiteraard na Cake):
Boyzone, When The Going Gets Tough?
Say What you want, Texas, rerecorded met Method Man.
Thank Abba For The Music en Tragedy door Steps en co.

En wie waren al die "dance" acts ook al weer die The Sun Always hines On T.V., Run To You, Baker Street,To France etc. etc. dachten te moeten coveren?

Beter: En een boutje en een moertje en een schroeffie en een nippeltje - The Lion Sleeps Tonight
Shout, Saggitaire-Airscape Mix (origineel Tears for Fears, ook goed)
Poupee de Cire, Poupee de Son, org. France Gall, gecovered door Kim 'Kay .

maandag 8 mei 2000 @ 13:37:00 #13
2432 Nimue
keep your magic
pi_149238
quote:
op 05-05-2000 om 02:23 PM schreef TuuT het volgende:
Misschien moet je eens een topic maken met welke covers echt compleet verneukt zijn, want ik vind best veel covers een stuk mooier.

Vooral Tonight's the Night (eerst Rod Stewart, nu Janet) en dat Fugees liedje (kan nu niet op de titel komen) vinnik beter dan het origineel en de covers van All Saints vind ik om eerlijk te zijn ook beter dan het origineel (Under the bridge en lady marmelade dus.

Auw auw auw. Hou op, je doet me echt pijn nu. Ik ken echt geen cover die erger verneukt is dan Under the bridge. Een van de mooiste nummers ooit gemaakt en daar moet iedereen van af blijven. Brrrr.

It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
  maandag 8 mei 2000 @ 13:42:00 #14
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_149239
Ja, en wanneer blijft Puff Daddy eens met z'n klauwen van de nummers van anderen af!!

Zo kan iedereen toch hits scoren: pak gewoon een ouwe hit van The Police of Led Zeppelin, drumcomputer erbij, ouwehoer (lees: 'rap') er monotoon doorheen: Voila, weer een hit af.

Het is echt jammer dat de gemiddelde koper van zijn produkten gewoon te jong is om de originelen te kennen: waarom zou je anders zulke slappe aftreksels kopen?

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr (Datum 08 Mei 2000).]

maandag 8 mei 2000 @ 16:31:00 #15
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_149240
Tja maar daar is hij toch bekend door geworden , door dat de massa geen behoefte had{en heeft} aan nieuwe muziekstijlen en gewoon graag de oude ,nostalgische nummers willen horen , daar spelen de meeste platenmaatschappijen gewoon op in

Dan zijn er nog twee verschillende soorten covers , het ene soort is dat de nieuwe artiest het nummer gewoon overzingt maar er een wat modernere beat achter zet , het andere is gewoon gedeeltes uit bekende nummers halen en dat mengen met je eigen {a-}creativiteit.

En eigenlijk is qua muziek op het moment alles al gehoord , dus je komt weinig origineels meer tegen

dinsdag 9 mei 2000 @ 12:35:00 #16
3069 Bug
No use for an undertitle
pi_149241
Een hele mooie cover is Supernatural gecovered door Live, het origineel is van Vic Chesnutt.

Ook heel leuk Wannabe door de Heideroosjes (org. Spice Girls ).

Een mooie interpretatie (eigen vertaling) van een nummer is "Slaap zacht Elizabeth" van Acda & de Munnik. Het origineel "Good night Elizabeth" is van de Counting Crows.

Nog vergeten "Nativity In Black" (N.I.B.) door Ugly Kid Joe, origineel van Black Sabbath.

[Dit bericht is gewijzigd door Bug (Datum 11 Mei 2000).]

dinsdag 9 mei 2000 @ 12:37:00 #17
3069 Bug
No use for an undertitle
pi_149242
Is het geen beter idee een topic te openen over slechte covers?? (Ik heb geen idee hoe dat moet)
pi_149243
Ben even de naam kwijt.. maar de Heidenroosjes hebben er 1 gecoverd van de Spice Girls
Sta stil bij elke stap die je zet.
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 mei 2000 @ 17:00:00 #19
3928 Ulx
pi_149244
kids in america door lagwagon is ook wel kewl
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 mei 2000 @ 23:17:00 #20
3928 Ulx
pi_149245
Anthrax heeft trouwens Phantom lord gecoverd. Melig wel, eigenlijk. Ik wist niet dat ze nummers deden van de beschermheren van Britney Spears

En ze hebben ook Celebrated Summer van Husker Du gedaan. (kon ik niet laten, 't is zo'n beetje mijn favoriete band)

Overall beste user 2022 dinsdag 9 mei 2000 @ 23:32:00 #21
3928 Ulx
pi_149246
anthrax dat Phantom Lord speelt
  woensdag 10 mei 2000 @ 09:10:00 #22
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_149247
Al eerder aangehaald: "Merciless Death" van Dark Angel door..... Dark Angel!
Eerste versie stond op de debuutLP "We have arrived", maar na toetreding van Gene Hoglan werd er een ietwat snellere versie op "Darkness Descends" geknald (Gene rules!).
Verder vind ik op Nativity in Black (tribute aan Black Sabbath) ook een paar leuke covers staan (o.a. White Zombie, Type O Negative en 1000 Homo DJ´s). Ook de al eerder genoemde "Word Up" van Gun, en weet iemand of Prince "Nothing compares 2 U" zelf ook eens heeft opgenomen?
Meest hilarische cover: "Bohemian Rhapsody" door Bad News (a.k.a. The Young Ones). Tenslotte nog memorabel: "Painkiller" (Judas Priest) in de uitvoering van Death: een hele prestatie!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 10 mei 2000 @ 12:44:00 #23
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_149248
quote:
op 05-10-2000 om 09:10 AM schreef Mark het volgende:
Weet iemand of Prince "Nothing compares 2 U" zelf ook eens heeft opgenomen?

Ja, hoor. Op de verzamelaar 'Hits' staat zijn eigen versie.

quote:

Tenslotte nog memorabel: "Painkiller" (Judas Priest) in de uitvoering van Death: een hele prestatie!

Oh, ja... op 'The Sound of Perseverence'. Inderdaad een vette versie van een moeilijk te coveren nummer.

Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2000 @ 12:51:00 #24
3928 Ulx
pi_149249
slayer heeft ook een nummer van JP gedaan: Dissident Aggressor meen ik (op south of heaven)
pi_149250
quote:
Weet iemand of Prince "Nothing compares 2 U" zelf ook eens heeft opgenomen?

--------------------------------------------------------------------------------

Ja, hoor. Op de verzamelaar 'Hits' staat zijn eigen versie.

En die is mooier dan de originele hij zingt hier samen met een zangeres (heb de cd van haar maar potverdorie kan niet op haar naam komen)

Oke nog een betere cover: Bette midler;Beast of burden dan die van de opa's
en nu kan ik niet meer be/nadenken

Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 mei 2000 @ 15:44:00 #26
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_149251
Slowly!!!
Gemini's versie is zoveel beter dan het origineel van Frida
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_149252
Sweet Dreams van Marilyn Manson en natuurlijk Rudolph The Rednosed Reindeer van The Cassandra Complex
pi_149253
Jaaa!!!
Bubblebrain Sweet dreams van Marilyn Manson
die is gaaaaaf!

Vergelijk die maar es met de Eurythmics
Much much muuuuch better!!!

Kijk niet naar mijn enthousiasme doe ik altijd als ik opgewonden van iets raak wat ik een lange tijd niet heb zien voorbijgaan ach tsja...'t is wat
maar wel mooi!!!

Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
pi_149254
quote:
op 05-10-2000 om 04:08 PM schreef Priscella het volgende:
Kijk niet naar mijn enthousiasme doe ik altijd als ik opgewonden van iets raak wat ik een lange tijd niet heb zien voorbijgaan ach tsja...'t is wat
maar wel mooi!!!

Zo reageer ik ook vaak, denk niet dat het ooit nog over gaat

woensdag 10 mei 2000 @ 16:49:00 #30
3350 Taco
liefst zichzelf
pi_149255

- Don't fear the reaper door Stinkfist (Jim Foetus en Lydia Lunch)

- Sympathy for the devil door Laibach (de hele LP)

- alle her-opgenomen traditionals door The Pogues

Liefde kun je vermenigvuldigen
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2000 @ 17:24:00 #31
3928 Ulx
pi_149256
LAibach: de hele versie van het witte album van de beatles (of hadden ze nou let it be gedaan)
  donderdag 11 mei 2000 @ 03:47:00 #32
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_149257
't kan natuurlijk zijn dat ik geen smaak heb, maar " I'm easy' van Faith no more, die vond ik dus heel goed.
Life is what you make it.
pi_149258
quote:
op 05-05-2000 om 07:53 PM schreef Abma het volgende:
De mindere covers?
Haal me niet aan! Ten eerste: I will survive door Cake. ...blablabla

Zegguh Abma, jij wilt hier toch niet mee zeggen dat je de (zover ik weet) originele versie van Gloria Gaynor beter vindt he? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar ja.

donderdag 11 mei 2000 @ 12:15:00 #34
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_149259
quote:
op 05-11-2000 om 11:59 AM schreef Seestar het volgende:
Zegguh Abma, jij wilt hier toch niet mee zeggen dat je de (zover ik weet) originele versie van Gloria Gaynor beter vindt he?

De aller-aller-slechtste versie van 'I Will Survive' is natuurlijk van de Hermes House Band. Je weet wel, die met dat brallerige 'La-la-la-la'-refrein. Dat is echt studentikoze troep. Nee, doe mij ook maar die versie van Cake.

Een verschikkelijk melige cd met allemaal covers is 'the Moog Cookbook', met 'liftmuziek'-versies van o.a. Black Hole Sun en Smells like Teen Spirit.

En ook lachen: 'Third Reich and Roll' van de Residents, met korte en bizarre verminkingen van o.a. Light My Fire, In A Gadda Da Vida, Hey Jude, en een Duitstalige versie van Papa's Got a Brand New Bag.

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr (Datum 11 Mei 2000).]

donderdag 11 mei 2000 @ 13:11:00 #35
3784 Bungalow Bill
Wild-eyed boy from Freecloud
pi_149260
Laatst gezien bij Jools Holland: Oasis met My Generation.
Origineel (The Who) is natuurlijk supergoed, maar zoals Liam Gallagher het zingt...daar kan Roger Daltrey nog een paar puntjes aan zuigen.

Your flight-captain on the journey into oblivion

vrijdag 12 mei 2000 @ 02:11:00 #36
2949 Abma
Nu Skool Nihilist
pi_149261
quote:
op 05-11-2000 om 11:59 AM schreef Seestar het volgende:
Zegguh Abma, jij wilt hier toch niet mee zeggen dat je de (zover ik weet) originele versie van Gloria Gaynor beter vindt he? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar ja.

Ik geloof er niks van dat iemand die Cake versie leuk vind, volgens mij vind je het gewoon leuk dat iemand dat nummer van G.G. eens keihard van achteren gepenetreerd heeft.
Persoonlijk zie ik er de point niet van in slechte nummers te coveren, behalve om je frustratie te uiten of te laten zien dat je boven dat soort muziek staat. Dat vind ik arrogant en ook een beetje zielig: niemand verwacht van een band dat I Will Survive het meest verheven nummer is dat ze kunnen trekken, of je moet Hermes House Band heten, of Steps, natuurlijk. HHB hebben trouwens het beste uit het nummer gehaald door vooral niet pretentieus te lopen doen. Wat is er mis met zo nu en dan een gezellig nummer, als je dat niet kan waarderen neem je jezelf veel te serieus, mij dunkt.
Nu jullie weer

vrijdag 12 mei 2000 @ 09:34:00 #37
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_149262
Laten we Mike Flowers en consorten trouwens niet vergeten!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2000 @ 19:22:00 #38
3928 Ulx
pi_149263
Ik heb weer een leuke gevonden:

Hit me baby one more time door Mr. Bungle

maandag 15 mei 2000 @ 20:51:00 #39
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_149264
quote:
op 05-15-2000 om 07:22 PM schreef Ulx het volgende:

Hit me baby one more time door Mr. Bungle

Ik heb er ook weer één: War Pigs, in de versie van Faith No More, hoewel het origineel van Black Sabbath er natuurlijk ook mag wezen.

Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2000 @ 23:01:00 #40
3928 Ulx
pi_149265
Tja, en wat is beter, Midniht Cowboy door FnM of toch de versie van Toots (was toch toots? Of vergis ik nou)
  zondag 22 oktober 2000 @ 01:15:03 #41
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_406825
Ik heb net een paar leuke gevonden:
MxPx - Take on me
MxPx - summer of '69
Homegrown - barbie girl

Zijn allemaal punk versies van de orginele, natuurlijk grote verkrachtingen van de orignele (behalve barbie girl, want daar is de punk versie leuker van), maar wel leuk.

zondag 22 oktober 2000 @ 03:25:56 #42
4900 mindset
no compromise
pi_406948
"One" op de nieuwe Johnny Cash cd, origineel van U2. Is echt VEEL mooier dan de U2 versie.
pi_406984
Jeff Buckley - Halleluja , origineel van Leonard Cohen {schrijf ik dat goed ?}
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  zondag 22 oktober 2000 @ 13:04:03 #44
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_407185
'superstar' van de carpenters, maar dan door Sonic Youth.. ook erg mooi
  zondag 22 oktober 2000 @ 13:14:04 #45
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_407195
Gisteren heb ik deze cd bij iemand gehoord:

Een cover-cd met Fins gezongen hoempaversies van bekende nummers. Het leuke is dat er geen originelen op de hoes staan vermeld, dus bij elk nummer zit je te raden wat het is. Nog weirder dan de polka's van Weird Al...

http://www.humppa.com

De band:

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 22-10-2000 13:15]

pi_407208
Feelings van The Offspring. Geen idee van wie het orgineel is trouwens. Ennuh...kent iemand de Hans Teeuwen versie van Daddy Cool? (Boney M)
why live, when you can't dream?
  FOK!fossiel zondag 22 oktober 2000 @ 14:16:37 #47
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_407228
Smells like teen spirit van Tori Amos vinnik ook heel goed. Je kan moeilijk zeggen dat ie beter is eigenlijk, tis compleet wat anders.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')