Vanilla Fudge: You keep me hangin on (van de supremes)
Laibach-One Vision (van Queen, in het duits!)
Verder vind ik The Living End - Tainted Love veeeeeel beter dan het origineel ! Als je afgelopen jaar op Lowlands stond bij het optreden van The Living End ben je het zeker met me eens
[Dit bericht is gewijzigd door Public Enemy (Datum 03 Mei 2000).]
Muadib....ik wil jou nick-name hebben!
Damn you!
Long Live the Fighters!
Feydakin!
En ik was bijna het gehele repertoir van het Pneumatisch Dance Trio vergeten.
[Dit bericht is gewijzigd door Seestar (Datum 04 Mei 2000).]
en Love me more van (DJ paul Elstak) door Rollergirl
en de meeste bands artiesten die jazzstandards in het repetoire hebben spelen toch eigelijk ook een soort covers?
---------
nooit gecoverd is altijd mis
quote:
op 05-04-2000 om 10:50 AM schreef Abma het volgende:en de meeste bands artiesten die jazzstandards in het repetoire hebben spelen toch eigelijk ook een soort covers?
Inderdaad, dus voeg 'My Favorite Things' in de versie van John Coltrane nog maar toe aan de lijst. Het origineel komt uit de Sound of Music.
Vooral Tonight's the Night (eerst Rod Stewart, nu Janet) en dat Fugees liedje (kan nu niet op de titel komen) vinnik beter dan het origineel en de covers van All Saints vind ik om eerlijk te zijn ook beter dan het origineel (Under the bridge en lady marmelade dus.
Keih\rd verneukt top 3 (uiteraard na Cake):
Boyzone, When The Going Gets Tough?
Say What you want, Texas, rerecorded met Method Man.
Thank Abba For The Music en Tragedy door Steps en co.
En wie waren al die "dance" acts ook al weer die The Sun Always hines On T.V., Run To You, Baker Street,To France etc. etc. dachten te moeten coveren?
Beter: En een boutje en een moertje en een schroeffie en een nippeltje - The Lion Sleeps Tonight
Shout, Saggitaire-Airscape Mix (origineel Tears for Fears, ook goed)
Poupee de Cire, Poupee de Son, org. France Gall, gecovered door Kim 'Kay .
quote:
op 05-05-2000 om 02:23 PM schreef TuuT het volgende:
Misschien moet je eens een topic maken met welke covers echt compleet verneukt zijn, want ik vind best veel covers een stuk mooier.Vooral Tonight's the Night (eerst Rod Stewart, nu Janet) en dat Fugees liedje (kan nu niet op de titel komen) vinnik beter dan het origineel en de covers van All Saints vind ik om eerlijk te zijn ook beter dan het origineel (Under the bridge en lady marmelade dus.
Auw auw auw. Hou op, je doet me echt pijn nu. Ik ken echt geen cover die erger verneukt is dan Under the bridge. Een van de mooiste nummers ooit gemaakt en daar moet iedereen van af blijven. Brrrr.
Zo kan iedereen toch hits scoren: pak gewoon een ouwe hit van The Police of Led Zeppelin, drumcomputer erbij, ouwehoer (lees: 'rap') er monotoon doorheen: Voila, weer een hit af.
Het is echt jammer dat de gemiddelde koper van zijn produkten gewoon te jong is om de originelen te kennen: waarom zou je anders zulke slappe aftreksels kopen?
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr (Datum 08 Mei 2000).]
Dan zijn er nog twee verschillende soorten covers , het ene soort is dat de nieuwe artiest het nummer gewoon overzingt maar er een wat modernere beat achter zet , het andere is gewoon gedeeltes uit bekende nummers halen en dat mengen met je eigen {a-}creativiteit.
En eigenlijk is qua muziek op het moment alles al gehoord , dus je komt weinig origineels meer tegen
Ook heel leuk Wannabe door de Heideroosjes (org. Spice Girls
).
Een mooie interpretatie (eigen vertaling) van een nummer is "Slaap zacht Elizabeth" van Acda & de Munnik. Het origineel "Good night Elizabeth" is van de Counting Crows.
Nog vergeten "Nativity In Black" (N.I.B.) door Ugly Kid Joe, origineel van Black Sabbath.
[Dit bericht is gewijzigd door Bug (Datum 11 Mei 2000).]
En ze hebben ook Celebrated Summer van Husker Du gedaan. (kon ik niet laten, 't is zo'n beetje mijn favoriete band)
quote:
op 05-10-2000 om 09:10 AM schreef Mark het volgende:
Weet iemand of Prince "Nothing compares 2 U" zelf ook eens heeft opgenomen?
Ja, hoor. Op de verzamelaar 'Hits' staat zijn eigen versie.
quote:
Tenslotte nog memorabel: "Painkiller" (Judas Priest) in de uitvoering van Death: een hele prestatie!
Oh, ja... op 'The Sound of Perseverence'. Inderdaad een vette versie van een moeilijk te coveren nummer.
quote:
Weet iemand of Prince "Nothing compares 2 U" zelf ook eens heeft opgenomen?--------------------------------------------------------------------------------
Ja, hoor. Op de verzamelaar 'Hits' staat zijn eigen versie.
En die is mooier dan de originele hij zingt hier samen met een zangeres (heb de cd van haar maar potverdorie kan niet op haar naam komen)
Oke nog een betere cover: Bette midler;Beast of burden dan die van de opa's
en nu kan ik niet meer be/nadenken
Vergelijk die maar es met de Eurythmics
Much much muuuuch better!!!
Kijk niet naar mijn enthousiasme doe ik altijd als ik opgewonden van iets raak wat ik een lange tijd niet heb zien voorbijgaan ach tsja...'t is wat
maar wel mooi!!!
quote:
op 05-10-2000 om 04:08 PM schreef Priscella het volgende:
Kijk niet naar mijn enthousiasme doe ik altijd als ik opgewonden van iets raak wat ik een lange tijd niet heb zien voorbijgaan ach tsja...'t is wat
maar wel mooi!!!
Zo reageer ik ook vaak, denk niet dat het ooit nog over gaat
- Sympathy for the devil door Laibach (de hele LP)
- alle her-opgenomen traditionals door The Pogues
quote:
op 05-05-2000 om 07:53 PM schreef Abma het volgende:
De mindere covers?
Haal me niet aan! Ten eerste: I will survive door Cake. ...blablabla
Zegguh Abma, jij wilt hier toch niet mee zeggen dat je de (zover ik weet) originele versie van Gloria Gaynor beter vindt he? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar ja.
quote:
op 05-11-2000 om 11:59 AM schreef Seestar het volgende:
Zegguh Abma, jij wilt hier toch niet mee zeggen dat je de (zover ik weet) originele versie van Gloria Gaynor beter vindt he?
De aller-aller-slechtste versie van 'I Will Survive' is natuurlijk van de Hermes House Band. Je weet wel, die met dat brallerige 'La-la-la-la'-refrein. Dat is echt studentikoze troep. Nee, doe mij ook maar die versie van Cake.
Een verschikkelijk melige cd met allemaal covers is 'the Moog Cookbook', met 'liftmuziek'-versies van o.a. Black Hole Sun en Smells like Teen Spirit.
En ook lachen: 'Third Reich and Roll' van de Residents, met korte en bizarre verminkingen van o.a. Light My Fire, In A Gadda Da Vida, Hey Jude, en een Duitstalige versie van Papa's Got a Brand New Bag.
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr (Datum 11 Mei 2000).]
Your flight-captain on the journey into oblivion
quote:
op 05-11-2000 om 11:59 AM schreef Seestar het volgende:
Zegguh Abma, jij wilt hier toch niet mee zeggen dat je de (zover ik weet) originele versie van Gloria Gaynor beter vindt he? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar ja.
op 05-15-2000 om 07:22 PM schreef Ulx het volgende:Hit me baby one more time door Mr. Bungle
Ik heb er ook weer één: War Pigs, in de versie van Faith No More, hoewel het origineel van Black Sabbath er natuurlijk ook mag wezen.
Zijn allemaal punk versies van de orginele, natuurlijk grote verkrachtingen van de orignele (behalve barbie girl, want daar is de punk versie leuker van), maar wel leuk.
Een cover-cd met Fins gezongen hoempaversies van bekende nummers. Het leuke is dat er geen originelen op de hoes staan vermeld, dus bij elk nummer zit je te raden wat het is. Nog weirder dan de polka's van Weird Al...
De band:
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 22-10-2000 13:15]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |