quote:Dat dacht ik wel!
Op vrijdag 21 september 2001 15:04 schreef Aneurism het volgende:
Is celestial season een stonerocker band, dacht het eens gehoord te hebben...
Overigens vind ik 7zuma7 ook best goed. Anderhalf keer live gezien.
quote:Wat ik daarvan gehoord heb (twee nummers ofzo) vond ik super.
Op vrijdag 21 september 2001 15:33 schreef ranja het volgende:
Overigens vind ik 7zuma7 ook best goed. Anderhalf keer live gezien.
I loooooveeee you sweeeeeet leeeeeeeaaaaaf
quote:Schaam. Helemaal vergeten te noemen.
Op vrijdag 21 september 2001 16:09 schreef Jarno het volgende:
Kyuss!
Heb ze verdomme nog een keer zien spelen
quote:Een waar woord
Op vrijdag 21 september 2001 15:34 schreef Beatrice het volgende:[..]
Wat ik daarvan gehoord heb (twee nummers ofzo) vond ik super.
En ze komen uit Eindhoven, en alles wat uit Eindhoven komt is goed.
en van het andere eind van de wereld: Gravel, of is dat geen stonerrock?
Op een gegeven moment werd toch alles stonerrock genoemd....
Fu Manchu, my favourite stonerrock band
Stonerrock roelt
quote:Natuurlijk!
Op zaterdag 22 september 2001 02:40 schreef nipeng het volgende:
Tellen de Spiritual Beggars?
quote:Ja, die zijn echt goed. Kyuss waren ook tof en Nebula heeft ook talent. Wat ik van QOTSA heb gehoord was ook goed te pruimen.
Tellen de Spiritual Beggars?
Zie ook: http://www.rockpalast.de/termine.html
en teletekstpagina 306 van WDR3
(bij voorbaat excuses aan de niet-WDR3-ontvangers)
Verder: Karma to Burn, Monster Magnet, Zuma, Celestial Season, Orange Goblin en The Desert Sessions.
quote:Muchos Gracias!
Op zaterdag 22 september 2001 13:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dan zal Xhorder en eenieder in dit topic of daarbuiten het wellicht interessant vinden om te weten dat vannacht van 03.15 - 04.03 een concert van QOTSA wordt uitgezonden op WDR3 (televisie).Zie ook: http://www.rockpalast.de/termine.html
en teletekstpagina 306 van WDR3(bij voorbaat excuses aan de niet-WDR3-ontvangers)
En nu kijken of eigenlijk wel WDR kan ontvangen maar dat zal denk ik wel...
Meest toffe bands zijn al genoemd touwes.
QOTSA zou echter alleen geen stonerrock noemen en zelf hebben ze ook een hekel aan die benaming...
Ze zitten veel dichter de gewone (alternative) rock. Redelijk korte mmers, niet al te breed uitgesponnen solo's en dergelijke...
En effe spammen: de beste "Stonerrock" site die ik ken...
http://www.xs4all.nl/~roadburn
En voor oldtimes sake m'n oude usericon
Kyuss
Dessert Sessions
QOTSA (hoewel dus niet echt Stoner imho)
(oftwel JoshHomme ROCKS)
Natuurlijk ook MonsterMagnet (draag dagelijks min MonsterMagnet petje )
Hoewel geen "standaard" StonerRock ook duidelijk Stoner-achtig (minder hard, wel zo trippy wat betreft het gitaar werk): BevisFrond
Ook vermeldenswaardig en ook weer uit Eindhoven: 35007 / LOOSE
Ook hou ik wel van het snelle werk in de lijn van TheStooges: Hellacopters, Gluecifer,FlamingSideburns,theNomads
Ideale "stoner" bands imho zijn alle bands tussen Black Sabbath en TheStooges
quote:35007 was toch een side project van 7zuma7 ?
Op zaterdag 22 september 2001 17:57 schreef Doc het volgende:Ook vermeldenswaardig en ook weer uit Eindhoven: 35007 / LOOSE
quote:Volgens mij is de chronologische volgorde van dingen
Op zaterdag 22 september 2001 19:44 schreef Penance het volgende:[..]
35007 was toch een side project van 7zuma7 ?
voor de modeshows van Jerry zn vriendin ofzow?
Als 35007 al vóór 7Zuma7 was, dan kan het geen sideproject zijn toch (Loose was er al in 90 of 91)
quote:Bij mijn weten (en ben daar redelijk zeker van...) bestaat Loose/35007 los van 7Zuma7. Ik kijk of ik het op Roadburn kan vinden...
Op zaterdag 22 september 2001 19:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
Volgens mij is de chronologische volgorde van dingen
Alabama kids - Loose - 35007 - 7Zuma7Als 35007 al vóór 7Zuma7 was, dan kan het geen sideproject zijn toch (Loose was er al in 90 of 91)
Onder de 7Zuma7 page staat 35007 als aparte link
http://members.aol.com/sevenzuma7/index.htm
Daarnaast in het tourschema van 7Zuma7
10.07.1998 NL - Eindhoven, Effenaar - with 35007, CANDYBAR PLANET, HALLO VENRAY, BETTIE SERVEERT, BEAVER, LOVESTEAKS, PETER PAN
Waarbij 35007 ook als losstaande band gepresteerd wordt.
nummers downloaden en veel meer
Hmz, de link werkt niet - ik krijg de pagina hier nu niet te zien, op m'n werk werkte het echter wel....
Morgen wellicht meer hierover...
Altijd leuk! Trouwens ook nog sleep fans hiero? Lekker log tog(ch)?!
quote:Dank je voor de tip. URL werkt trouwens hier ook.
Op maandag 24 september 2001 21:08 schreef Doc het volgende:
Vandaag een tip van een collega gekregen: www.stonerrock.com (buitengewoonlogischeURL)nummers downloaden en veel meer
Hmz, de link werkt niet - ik krijg de pagina hier nu niet te zien, op m'n werk werkte het echter wel....
Morgen wellicht meer hierover...
Nummers downloaden zie ik zo niet, maar ik heb nog wat 7Zuma7 opnames liggen voor trades, dus dat komt wel goed.
Heb hier wel een weekendje aan te lezen
Dat wordt thuis effe puzzelen.
Via de MP3 jukebox kan je dingen downloaden, althans dat zei die collega van wie ik de tip had gekregen. Je kan in ieder geval wel muziek beluisteren vanaf deze site (tip: probeer A#1 van TheDessertSessions, staat in de Jukebox en ik vind dat echt een fantastisch nummer).
quote:Hoezó, je oude usericon..?
Op zaterdag 22 september 2001 17:43 schreef Doc het volgende:
En voor oldtimes sake m'n oude usericon
[afbeelding]
Mijn lijsje ziet er voorlopig (totdat ik wat meer materiaal heb):
Cathedral
Monster Magnet
Kyuss
Orange Goblin
Hawkwind
Ozric Tentacles
quote:My man! Gluecifer nog gezien in sadapiro! Retegoed!
Op zaterdag 22 september 2001 17:57 schreef Doc het volgende:
Mijn absolute favorieten...Hellacopters, Gluecifer
Sabbath nog vergeten te noemen en Candlemass
FYI
Verwacht op 8 october: de nieuwe van MasterOfReality.
Nog onduidelijk wanneer de nieuwe QOTSA (songs for the deaf, oid) uitkomt...
Deep in the Hole.
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 19:41 schreef tong80 het volgende:
Screaming Trees
Die (fantastische) band is al van alles geweest zonder ooit echt van muzikale richting te veranderen.
Punkpop
Grunge
en nu dus blijkbaar Stonerrock
(tsja op Gary Lee Conner na hebben alle leden van ST al onder de naam QOTSA werk op CD uitgebracht -althans meegwerkt aan nummer, Mark Lanegan is idd tegewoordig dus officieel QOTSA bandmember - en was in die rol dan ook in Tivoli Utreg te zien...)
quote:En wat vind je eigenlijk van de band Penance?
Op zaterdag 22 september 2001 13:25 schreef Penance het volgende:
Kyuss en QOTSA,
Josh Homme speelt goed, al moest ik wel ff aan zn stem wennen bij QOTSA.Verder: Karma to Burn, Monster Magnet, Zuma, Celestial Season, Orange Goblin en The Desert Sessions.
quote:Precies, wat kan mij het nou schelen hoe iets heet, als ik het lekkker vind, vreet ik 't.
Op dinsdag 25 september 2001 20:37 schreef Doc het volgende:
Die (fantastische) band is al van alles geweest zonder ooit echt van muzikale richting te veranderen.
Ik vind het alleen zo triest dat één van m'n all-time favorites nooit de aandacht heeft gekregen die ze verdiende.
En nu gaat Mark Lanegan als een bandwagon met QOTSA op pad, tsja.
QOTSA is geweldig, maar kan qua impact voor mij nimmer in de schaduw staan van the screaming trees. Maar ja, ben een ouwe nostalgische muziekfan.
quote:En dat terwijl ze bij SST toen dat het 'hotste' alternative label was, diep in Seatle geworteld waren toen grunge hip was; ik bedoel, ze hebben genoeg media aandacht gehad. 't Is gewoon geen muziek voor grote massaas.
Op dinsdag 25 september 2001 23:10 schreef tong80 het volgende:[..]
Precies, wat kan mij het nou schelen hoe iets heet, als ik het lekkker vind, vreet ik 't.
Ik vind het alleen zo triest dat één van m'n all-time favorites nooit de aandacht heeft gekregen die ze verdiende.
quote:Hoewel ik ook niet meer de jongste muziekfan ben vind ik dat QOTSA toch meer impact heeft...
Op dinsdag 25 september 2001 23:10 schreef tong80 het volgende:
En nu gaat Mark Lanegan als een bandwagon met QOTSA op pad, tsja.QOTSA is geweldig, maar kan qua impact voor mij nimmer in de schaduw staan van the screaming trees. Maar ja, ben een ouwe nostalgische muziekfan.
Ik bedoel geloof ik dat ik QOTSA gewoon beter vind
En is Black Sabbath nu ook al stonerrock? Ze zijn toch ook al heavy metal en gothic?
quote:Sabbath gothic..? nahh..
Op woensdag 26 september 2001 10:37 schreef Kipman het volgende:
Stonerrockband waar ik naar luister is Spiritual Beggars. Is wel erg heavy stonerrock, en daarom zo goed. Wisten jullie dat ze in de studio zitten voor een nieuwe cd?
En is Black Sabbath nu ook al stonerrock? Ze zijn toch ook al heavy metal en gothic?
quote:Goh toevallig daar heb ik ze ook gezien
Op woensdag 26 september 2001 09:31 schreef links234 het volgende:
ST heb ik ooit in Paradiso Alice in Chains van het podium zien spelen. Goeie band.
quote:SB zijn inderdaad wel OK. Op een een of ander amnier heb ik bij SB altijd een DeepPurple associatie maar dat zal wel aan hun orgeltje liggen
Op woensdag 26 september 2001 10:37 schreef Kipman het volgende:
Stonerrockband waar ik naar luister is Spiritual Beggars. Is wel erg heavy stonerrock, en daarom zo goed. Wisten jullie dat ze in de studio zitten voor een nieuwe cd?
En BlackSabbath, tsja, die is inderdaad van alles. Die hokjes geest...
quote:Daar hadden ze hun instrumenten waarschijnlijk niet eens voor nodig. Goede zwabber met hun pens, dag Alice!
Op woensdag 26 september 2001 09:31 schreef links234 het volgende:
ST heb ik ooit in Paradiso Alice in Chains van het podium zien spelen. Goeie band.
quote:Ojajoh, wat een toeval.
Op woensdag 26 september 2001 13:14 schreef Doc het volgende:[..]
Goh toevallig daar heb ik ze ook gezien
[offtopic]Ik sprak Sven gisteravond, en ik begrijp dat ik je zaterdag weer spreek?[/offtopic]
quote:[ook off topic]Ej, coollio! Ik ben er vroeg want samen met Myrthe en Rosa en Carine komt natuurlijk ook -tussen door gaan we even de kleine meisjes in bed leggen- en later op de avond ben ik er dan weer.
Op woensdag 26 september 2001 13:34 schreef links234 het volgende:[..]
Ojajoh, wat een toeval.
[offtopic]Ik sprak Sven gisteravond, en ik begrijp dat ik je zaterdag weer spreek?[/offtopic]
Net de volgede recencie gelezen van Desert Sessions 7&8
quote:Bron: spam-spammerde-spam www.stonerrock.com
Desert Sessions - 7&8
Review by: Rob Wrong (StonerRock.com)
Rekords Rekords
Release date: available now for pre-orderThis is some of the most hypnotic psychedelic stuff around now adays. It has so many textures and touches so many spots, and gives off so many feelings...
The first thing I think of when I hear "Don't Drink the Poison" is middle eastern desert. Sand, heat...
The album shifts in and out of styles and suddenly will burst from killer textured pop song to heated freak out jam with screaming...the change of mood the experiment is so well captured it's hard and easy to believe that it wasn't well rehearsed, which a lot of it wasn't.
This is a great CD (and I better get a copy of the double 10" for my personal stash!)...it's got great detail that has no lead to what is around the next corner. There are a handful of vocals and guitar lead/licks that are undeniably Josh Homme though...it's definitely his project.
Hellacopters zijn live ook erg sterk.
Ik heb nog geen cd van hun, iemand een tip?
quote:Heb ik me afgelopen dagen ook mee bezig gehouden
Op vrijdag 28 september 2001 02:57 schreef nipeng het volgende:
Ben nu een berg mp3's aan het downloaden van stonerrock.com.
Met mijn modempie
(lang leve ADSL )
quote:Hmm met ADSL dagen, met modem is dat dan ... oeps.
Op vrijdag 28 september 2001 09:31 schreef Doc het volgende:[..]
Heb ik me afgelopen dagen ook mee bezig gehouden
(lang leve ADSL
)
quote:'High Visibility'
Op donderdag 27 september 2001 08:56 schreef nipeng het volgende:
Hellacopters zijn live ook erg sterk.
Ik heb nog geen cd van hun, iemand een tip?
quote:* nipeng noteert*
Op donderdag 27 september 2001 09:28 schreef Doc het volgende:
De eerste van de Hellacopters: "Supershitty to the max"
quote:* nipeng noteert*
Op vrijdag 28 september 2001 20:44 schreef tong80 het volgende:[..]
'High Visibility'
quote:Het zijn de respectievelijk de eerste en de laatste CD. De eerste is wat rauwer, de laatste is wat rockeriger.
Op zaterdag 29 september 2001 00:38 schreef nipeng het volgende:[..]
* nipeng noteert*
[..]* nipeng noteert*
FYI
AMG EXPERT REVIEWS:
http://www.allmusic.com
quote:
Bezoek de site voor (veel) meer informatiesupershitty to the max
The Hellacopters were originally a side-project for Nicke Anderson, drummer with Swedish death metal gods Entombed and Ask Dregen, guitarist for fellow scandinavian rockers, the Backyard Babies. Their mission was to bring the blinding speed and distortion of Motorhead (with a little punk sensibility thrown in for good measure) to the 90's, and this they did with Supershitty To The Max!. Opener "(Gotta Get Some Action) Now!" is simply brilliant, roaring like a Harley down the highway, shredding ear drums along the way. Though the pace abates somewhat three songs in, the distortion is on 11 throughout the record, yielding other gems such as "Fire Fire Fire", and "Tab". And the band proves they're hard-core by putting a bonus
track on the vinyl version rather than the cd.
quote:
High Visibility
When Entombed drummer/songwriter Nicke Andersson, left after Wolverine Blues, to pursue his rock side project, The Hellacopters, full-time, a deep void was left in the band, which is still waiting to be filled (even if Uprising was a pleasant surprise). Go back and investigate, Nicke wrote a massive proportion of the lyrics and music on the first three Entombed releases, but his talent was kept secret behind the invisible wall of the drum kit. High Visibility silences all debates on Andersson’s prolific talent, as it ushers in the rebirth of Michigan-styled rock ala MC5, The Stooges and Sonic’s Rendezvous Band. After the sloppy, sludge rock masterpiece, Supershitty to the Max, The ‘copters flirted with straight-forward raw, 70’s rock appeal, succeeding on one album, Payin’ the Dues, and failing on the other, Grande Rock. Something dramatic happened on Payin’ the Dues, when they covered the seminal Detroit classic, "City Slang" from Sonic’s Rendezvous Band and even had one of the band’s members, Scott Morgan, perform on a few cuts of the bonus live disc. This paved the way for the Detroit worshipping, supremely superior sound of High Visibility. Nicke and the gang have found their chops in a sense, as Nicke has suddenly become one of rock (and metal’s) top vocalists today, with his raw bluesy style well intact, along with some added Rob Younger (Radio Birdman, New Christs) leanings for delicious icing. Speaking of Nicke and growth, the guitar playing has entered the realm of a Hendrix/Wayne Kramer hybrid with a certain Ace Frehley/Denis Tek (R. Birdman) attitude of playing. "Toys and Flavors," the albums first single and catchiest song, features a solo that will go down as one of the most legendary solos of the early millennium, as the ghost of Hendrix possesses him, recalling moments from "All Along the Watchtower." "Hopeless Case of a Kid in Denial" and "No One’s Gonna Do it For You," are two of the other standout tracks. The first features some brutally catchy acoustic undertones which give the song some killer propulsion, while the fuzzed out guitars duel with the exquisitely subtle grand piano playin’ of Bobby Fett, as Nicke’s strange melodic rasps recall John Bush’s finer moments. The second is a mellow jam tune with a talking, wistful solo from Andersson and companion guitarist Robert Dahlqvist. "No Song Unheard" is a relaxed, heartfelt rock ballad with emotive lyrics and vocals that doesn’t fall prey to the typical conventions of the ballad, since it retains its edge and ability to cut loose, as is evidenced by Andersson’s brilliant guitar sermon. Connections with Detroit are again solidified with the Scott Morgan co-penned "Hurtin’ Time" and the MC5 drenched "I Wanna Touch"- a lost descendant of their seminal classic, "American Ruse." Screw Spiritual Beggars, Firebird and all the other 70’s rock revivalist bands springing up nowadays, The Hellacopters aren’t reviving anything, they’re possessed with the spirit of it, and damn does it sound sweet. — Jason Hundey
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 29-09-2001 10:34]
quote:Ik zal 't vanavond eens checken
Op maandag 01 oktober 2001 03:47 schreef nipeng het volgende:
Wat vind je van "Eternal Elysium-Splendid Selfish Woman" Doc?
quote:Yeps! Daar had ik vette CD "The action is go" al van -met Brant Bjork van Kyuss op drum. Prima band.
Op maandag 01 oktober 2001 05:22 schreef nipeng het volgende:
=> Fu Manchu <=Was ik vergeten te melden.
Lekker vet.
quote:"The action is go" is best lekker.
Op maandag 01 oktober 2001 09:38 schreef Doc het volgende:[..]
Yeps! Daar had ik vette CD "The action is go" al van -met Brant Bjork van Kyuss op drum. Prima band.
Vandaag Kyuss voor het eerst gehoord.
Goed hoor.
De nummers van Karma to burn waren ook erg sterk.
quote:Waar heb jij de afgelopen jaren gezeten?
Op maandag 01 oktober 2001 12:05 schreef nipeng het volgende:
Vandaag Kyuss voor het eerst gehoord.
quote:Tja ik heb geen vrienden
Op maandag 01 oktober 2001 12:19 schreef links234 het volgende:[..]
Waar heb jij de afgelopen jaren gezeten?
quote:Ja, en je woont zeker aan het andere eind van de wereld?
Op maandag 01 oktober 2001 21:27 schreef nipeng het volgende:[..]
Tja ik heb geen vrienden
..
Ik lees geen muziek bladen m.a.w. je komt niet met de muziek in aanraking.
quote:Niet lang meer, eind dit jaar terug.
Op maandag 01 oktober 2001 22:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
Ja, en je woont zeker aan het andere eind van de wereld?
Ik las net dat Kyuss niet meer bestaat maar dat wat band leden de Queens of Stone Age zijn begonnen. Ik tel 6 nummers van de Queens in mijn downloadlijst.
quote:The news travels fast
Op maandag 01 oktober 2001 22:33 schreef nipeng het volgende:[..]
Niet lang meer, eind dit jaar terug.
Ik las net dat Kyuss niet meer bestaat maar dat wat band leden de Queens of Stone Age zijn begonnen. Ik tel 6 nummers van de Queens in mijn downloadlijst.
Doc: Desert Sessions was mij al opgevallen in positieve zin.
quote:SB is vrij heavy en engergiek (imho).
Op vrijdag 05 oktober 2001 22:10 schreef Kipman het volgende:
Spiritual; Beggars is dus de enige stonerrock band waar ik een cd van heb. Verder heb ik eigenlijk geen andere stonerrock bands gehoord. Is de rest dan net zo als SB, of is SB echt de superheavy versie van stonerrock?
quote:Erg goede cd hoor.
Op zaterdag 06 oktober 2001 06:37 schreef nipeng het volgende:
Luister nu naar Kyuss - And the circus leaves townVoor zestien piek op de kop kunnen tikken.
Ik ga maar eens snel op zoek naar hun andere cd's.
quote:EN terecht!
Op zondag 07 oktober 2001 00:45 schreef nipeng het volgende:[..]
Erg goede cd hoor.
Dit zou de meest toegangkelijke cd van hun zijn.Ik ga maar eens snel op zoek naar hun andere cd's.
Welcome to Sky-valley is de rustigste, en Blues for the Red Sun is de rauwste. Wretch is zo waanzinnig slecht geproduceerd dat ik 'm niet wilde hebben.
Daarna is er ook nog een aardige verzamelaar met greatest hits en moeilijker verkrijgbaar matriaal.
quote:Jammer van Wretch..
Op maandag 08 oktober 2001 10:34 schreef Doc het volgende:[..]
EN terecht!
Welcome to Sky-valley is de rustigste, en Blues for the Red Sun is de rauwste. Wretch is zo waanzinnig slecht geproduceerd dat ik 'm niet wilde hebben.
Daarna is er ook nog een aardige verzamelaar met greatest hits en moeilijker verkrijgbaar matriaal.
Doc:
quote:Links:
Just another Awesome dude from Hell
quote:Que?
Awesome dude from Hell
quote:Dan heb je ook GHaven ( http://forum.fok.nl/profile.php?id=631 ) nog en Mark ( http://forum.fok.nl/profile.php?id=1124 ), ook met bij schrift net als Links234 "Awesome dude from hell".
Op maandag 08 oktober 2001 11:43 schreef nipeng het volgende:
Wellicht OT maar toch..Doc:
[..]Links:
[..]Que?
The Awesome dudes from Hell waren het voorprogramma van Queens of the Stone Age (en dus nu toch ontopic) in Tivoli 21/8/2001.
Naast de genoemde Awesome dudes from hell (die de bandnaam van het voorprog wel erg leuk vonden) waren ook Bixis en Kamagurka daarbij.
quote:Yow,
Op zaterdag 06 oktober 2001 12:28 schreef AcidFog het volgende:
Ik zie eigenlijk nooit iemand Corrosion Of Conformity noemen. Vroeger maakten ze punk, maar zijn later Stonerrock gaan maken, en vreselijk goed ook nog.
Zijn er hier mensen bekend met C.O.C.?
Ac!d
ooit gezien in het voorprogramma van Soundgarden (nighttown, 1992). Kamagurka en Doc waren daar ook aanwezig.
Ben zelf de bezitter van Blind en Deliverance.
quote:Coolig. Ik zit erover te denken om America's Volume Dealer te kopen, waar 13 Angels op staat, die is echt geweldig. Maar er zijn altijd zo veel CD's die ik wil kopen...
Op maandag 08 oktober 2001 15:36 schreef links234 het volgende:[..]
Yow,
ooit gezien in het voorprogramma van Soundgarden (nighttown, 1992). Kamagurka en Doc waren daar ook aanwezig.
Ben zelf de bezitter van Blind en Deliverance.
quote:Had je beter moeten luisteren
Op maandag 08 oktober 2001 21:12 schreef AcidFog het volgende:[..]
Naast C.O.C. heb ik ook Monster Magnet nog niet gehoord in deze topic. Ik heb de CD 'God says no' en die heb ik kort na aanschaf al helemaal grijs gedraaid, wat een geniaal plaatje.
Ac!dFog
Zwaar MonsterMAgnet fan hier.
Spine of God, TAB, Superjudge
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 14:56 schreef links234 het volgende:
Monster Magnet, Masters of Reality, Pentagram, St Vitus, Cathedral
Heel aardige CD. Denk dat ik 'm uiteindelijk wel ga kopen.
(Nu nietgedaan aangezien ik de CD "Too close to Heaven" van de Waterboys wel zo waanzinnig vond dat ik die gekocht heb en ik nog genoeg "stonerrock" CD's had die ik óók nog beter moest luisteren)
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 13:28 schreef Doc het volgende:
Masters of Reality
... En nog veeeeeeeeeeeeeellllll meer..
ok. mijn lijstje dan:
- Kyuss (als je die niet leuk vind, vind je volgens mij stonerrock niet leuk)
- Celestial Season
- 7Zuma7 (helaas uit elkaar)
- Qotsa
- Slo Burn (ook helaas uit elkaar, met zanger van kyuss)
- Candybar Planet
en wat eervolle vermeldingen, maar niet meest favoriet bij mij:
- Monster Magnet
- Fu Manchu
- Dozer
- Unida
- Orange Goblin
- Beaver
- Blind Dog
en zoals je kan zien ben ik een groot voorstander van het nederlandse product.
en daarom zal ik ook even wat misverstanden die ik hier las weghalen:
7Zuma7 was geen projectje van 35007 maar een aparte band.
Celestial Season was doom metal maar sinds 1996 spelen ze idd stonerrock en er zitten geen ex bandleden van 7Zuma7 in.
Deze misverstanden zijn echter wel erg logisch aangezien al deze bands elkaar kennen en met elkaar spelen of gespeeld hebben..
en oja: aneurism, heel leuk dat je hier stoer verteld dat je me kent maar ik meen me niet te herinneren dat we in het afgelopen jaar zelfs zo weinig als 'hoi' gezegd hebben.
en verder: geen echte stonerrock maar wel verwant eraan en met hun wortels in het genre en zeker de moeite waard om te noemen:
motorpsycho en suimasen (deze laatste wel met ex-7zuma7 erin)
quote:Ah, een kenner
Op dinsdag 09 oktober 2001 20:34 schreef B1tchwax het volgende:
* Monster Magnet (Spine of god en Superjudge)
* Kyuss (alles... nou ja misschien Wretch wat minder)
* Orange Goblin (Time Traveling Blues en The Big Black)
* QOTSA (Alles)
* Desert sessions (Alles)
* The Atomic Bitchwax (Ed Mundells band... das die gitaarknakker van monster magnet) heeeeeeell kewle band)
* Fu Manchu (bijna alles.. dankzij Brant Bjork natuurlijk)
* Nebula (bijna alles)
* Brant Bjork (Jamalanta.. het solo project van de Kyuss drummer... KOEWL!)
* Slo Burn (Amusing the Amazing... Zo dicht als het bij Kyuss ooit zal komen)
* Unida (Coping with the Urban Coyote... net als Slo burn de band van Andy Garcia.. en ja dit klinkt ook als Kyuss)
* Dozer (eigelijk alles...)
* Lowrider (Ode to I/O)
* Solarized, Solace, Core... eigenlijk alles uit New Jersey.. hehe... Check ook Jersey Devils en het recentere meesterwerk -> Scenekiller!... En nog veeeeeeeeeeeeeellllll meer..
![]()
![]()
Meeste van het spul ken ik wel. Unida eigenlijk pas laatst "ontdekt" op een een of andere manier vewarde ik het met Nebula (link met FuManchu -vind ik wel aardig maar lang niet zo goed als Kyuss-). Unida vind ik een leuke mix van AC/DC en Kyuss (het gaat meer de 'gewone' rockrichting uit). Het nummer "You Wish" heeft echter een GodSpeedYouBlackEmporer-intensiteit die ook geweldig is...
Orange Goblin, Dozer en Lowrider ken ik niet zo goed. Maar eens checken.
Van Brant Bjork solo ken ik eigenlijk alleen het fantastische nummer Toot. Klonk naar meer. Zodra ik die CD zie koop ik 'm denk ik wel.
Ook het nummer van Novadriver dat ik ken vind ik geweldig en ook de CD van deze band wil ik eens in z'n geheel beluisteren...
Had ik Hellride eigenlijk al ergens genoemd als geweldige band...
quote:Dozer en Lowrider zijn zwaar beïnvloed door Kyuss.. vind je Kyuss goed, dan hou je van Dozer en Lowrider... SIM-PEL..
Op woensdag 10 oktober 2001 14:43 schreef Doc het volgende:[..]
Ah, een kenner
Meeste van het spul ken ik wel. Unida eigenlijk pas laatst "ontdekt" op een een of andere manier vewarde ik het met Nebula (link met FuManchu -vind ik wel aardig maar lang niet zo goed als Kyuss-). Unida vind ik een leuke mix van AC/DC en Kyuss (het gaat meer de 'gewone' rockrichting uit). Het nummer "You Wish" heeft echter een GodSpeedYouBlackEmporer-intensiteit die ook geweldig is...
Orange Goblin, Dozer en Lowrider ken ik niet zo goed. Maar eens checken.
Van Brant Bjork solo ken ik eigenlijk alleen het fantastische nummer Toot. Klonk naar meer. Zodra ik die CD zie koop ik 'm denk ik wel.
Ook het nummer van Novadriver dat ik ken vind ik geweldig en ook de CD van deze band wil ik eens in z'n geheel beluisteren...
Had ik Hellride eigenlijk al ergens genoemd als geweldige band...
Orange Goblin is echt goed... vooral time traveling blues vind ik erg goed! (alles in ÉÉN sessie gedrummed.... en het klinkt foutloos... )
Bij de Fame Amsterdam hebben ze de nare gewoonte om Brant Bjork onder OF de Fu Manchu OF de Kyuss te plaatsen... (speelde in Kyuss, nu in Fu) Album heet Jamalanta en is de beste chill-out CD ooit... dit vinden ook veel van mijn vrienden een toppertje.. ook die NIET van stoner houden!
Nog een band die niet genoeg aandacht krijgt is The Atomic Bitchwax.. Mundell, de gitarist van Monster Magnet, op zijn best. Heel goede drum... nog beter gitaarspel... en slechts een deel van de nummers word in gezongen... vooral het eerste album is geniaal (self-titled)
.... Wist trouwens niet dat er genoeg mensen in NL waren om een Topic zo vol te stouwen .. Ik ben blij verrast
quote:Aantal CD winkels hebben ook een secti Stonerrock, daar zou Jalamanta van Brant ook tussen moeten liggen...
Op woensdag 10 oktober 2001 21:07 schreef B1tchwax het volgende:[..]
Dozer en Lowrider zijn zwaar beïnvloed door Kyuss.. vind je Kyuss goed, dan hou je van Dozer en Lowrider... SIM-PEL..
Orange Goblin is echt goed... vooral time traveling blues vind ik erg goed! (alles in ÉÉN sessie gedrummed.... en het klinkt foutloos... )
Bij de Fame Amsterdam hebben ze de nare gewoonte om Brant Bjork onder OF de Fu Manchu OF de Kyuss te plaatsen... (speelde in Kyuss, nu in Fu) Album heet Jamalanta en is de beste chill-out CD ooit... dit vinden ook veel van mijn vrienden een toppertje.. ook die NIET van stoner houden!
Nog een band die niet genoeg aandacht krijgt is The Atomic Bitchwax.. Mundell, de gitarist van Monster Magnet, op zijn best. Heel goede drum... nog beter gitaarspel... en slechts een deel van de nummers word in gezongen... vooral het eerste album is geniaal (self-titled)
.... Wist trouwens niet dat er genoeg mensen in NL waren om een Topic zo vol te stouwen .. Ik ben blij verrast
Ik ga Dozer, Lowrider en Orange Goblin nog eens checken op Stonerrock.com . Wat ik van OG kende vond ik niet zo goed, maar het kan zijn dat ik ze verwissel met Spirit Caravan of zoiets...
Commentaar op deze bands volgt nog wel als ik ze beluisterd heb...
quote:nee.. ik eigenlijk ook niet. en dan had ik ze eigenlijk niet op fok verwacht. ik ben er nml in de afgelopen jaren wel aan gewend geraakt dat er maar weinig mensen van stonerrock houden en dat je bij concerten van bands zoals celestial season en vroeger ook 7zuma7 eerder in je eentje dan met een uitverkochte bak staat. ik ben dan ook blij verrast.
[b].... Wist trouwens niet dat er genoeg mensen in NL waren om een Topic zo vol te stouwen .. Ik ben blij verrast
en kreiu: stonerrock is zeg maar pure, harde, rauwe, groovende en vuige hardrock die teruggrijpt op de jaren zeventig. zoals het hoort te zijn dus.
maar als je echt wil weten hoe het is, ga dan even in de platenzaak 'welcome to sky valley' van kyuss luisteren en dan heb je wel een goed idee wat stonerrock is..
quote:Het is muziek waar je erg goed STONED bij kan worden
Op donderdag 11 oktober 2001 13:08 schreef kreiu het volgende:
Ik zou niet weten wat ik me moet voorstellen bij stonerrock, is dat een soort rock alleen dan erg relaxed gespeeld of is het meer een beetje psychedelic???
Time travelling blues is idd klasse!! Good one, foei doc dat jij dat niet kent btw.
quote:Zeg maar de muziek die door de navolgers van de hardrock van Black Sabbath en de punkrock van MC5 en the Stooges gemaakt wordt. Zoals piep zei: vuig, groovend, dan weer heel relaxed als een cool cat en dan weer aggresief als een valse hond. Maar met name dus teruggrijpend op de rock tradities van de jaren 70...
Op donderdag 11 oktober 2001 13:08 schreef kreiu het volgende:
Ik zou niet weten wat ik me moet voorstellen bij stonerrock, is dat een soort rock alleen dan erg relaxed gespeeld of is het meer een beetje psychedelic???
Maar eigenlijk is het een maffe term. Dingen die zo'n 10 jaar geleden grunge genoemd werden zijn nu weer Stonerrock.
quote:Behalve Pearl Jam, da's nu een boys-band.
Op donderdag 11 oktober 2001 17:58 schreef Doc het volgende:Maar eigenlijk is het een maffe term. Dingen die zo'n 10 jaar geleden grunge genoemd werden zijn nu weer Stonerrock.
quote:Wel aardig, niet briljant , maar dat is mijn bescheiden mening...
Op donderdag 11 oktober 2001 18:22 schreef Zanderrr het volgende:
Ik hoor goede verhalen over de nieuwe van Karma to Burn. Zou gruizige instrumentale stonerrock moeten zijn. Iemand meer info?
BTW Dozer vond ik inderdaad wel tof. Enig nadeel is dat het de zweden zijn (de japanners van de muziek), maar goed dat geldt ook voor de Hellacopters...
Kyuss
Karma to Burn
Spiritual Beggars
Fu Manchu
QOTSA
Deep Purple
Edit: enter tussen Qotsa en DP geplaatst.
[Dit bericht is gewijzigd door DemonBox op 12-10-2001 10:36]
quote:[off-topic sig geneuzel]
Op vrijdag 12 oktober 2001 09:47 schreef DemonBox iets:
Stickman Records rocken óók
Niet alleen Motorpsycho, maar ook 35007 (is wel weer een beetje ontopic)
[/off-topic sig geneuzel]
quote:Wie ?
Op vrijdag 12 oktober 2001 18:33 schreef tong80 het volgende:
Kent iemand The Big F ?
quote:http://ubl.artistdirect.com/music/artist/card/0,,404157,00.html
Op zaterdag 13 oktober 2001 01:43 schreef Doc het volgende:[..]
Wie ?
quote:Fanpage
The Big F is a rock trio born out of the split up of Berlin and featuring guitarist Mark Christian, bassist/singer John Shreve (aka John Crawford) and drummer Rob Donin (aka Rob Brill). ~ William Ruhlmann, All Music Guide ... more
quote:The Big F - Kick out the jams.
Op zaterdag 13 oktober 2001 01:43 schreef Doc het volgende:Wie ?
Kick out the jams mothafokkers
Probeer 't maar eens.
quote:Ah, een coverbandje...
Op zondag 14 oktober 2001 14:11 schreef tong80 het volgende:[..]
The Big F - Kick out the jams.
Probeer 't maar eens.
(NB de Kick out the Jams versie van MonsterMagnet is ook wel erg OK)
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 19:49 schreef Doc het volgende:
Ah, een coverbandje...
Hun versie van 'Una Palloma Blanca' is ongeëvenaard.
quote:Die wil ik wel eens horen.
Op zondag 14 oktober 2001 21:42 schreef tong80 het volgende:[..]
quote:Persoonlijk vind ik de versie die MonsterMagnet beter
Op zondag 14 oktober 2001 21:42 schreef tong80 het volgende:[..]
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 16:15 schreef don_quichot het volgende:
ben nizzo goed in genres, maar volgens mij is The Cult de moeder en de vader der stonerrock
Ik zou ze eerder classificeren als het achterlijk neefje van de melkboer van de Stonerrock
Iets minder negatief: the Cult is op z'n best (zeg maar met nummers als Lil'Devil en Love Removal Machine) een aardige rockband, waarbij de twee hier genoemde nummers eventueel door een stonerrockband gespeeld kunnen worden, maar neem bagger als "Edie", dat zou een zichzelf respecterende band niet uitbrengen...
Nee, ondanks dat er aardige nummers op Love, Electric en Sonic Temple staan vind ik The Cult niet echt tof.
Als je voorouders van de Stonerrock zou willen noemen zit je eerder in de richting van BlackSabbath, DeepPurple, TheStooges, MC5 en wellicht ook AC/DC, en niet bij dat stelletje engelse posers die zichzelf voortdurend uit commerciele redenen -en dat zelfs met matig succes- "herondekken".
quote:Yup.. als het album welcome to skyvalley een beetje de juiste promotie had gehad dan hadden de heren van kyuss schathemeltje rijk geweest...... maarre kan niet zeggen dat dit echt naar is... ik vind het wel wat hebben dat niemand kent waar je naar luisterd
Op maandag 15 oktober 2001 17:50 schreef Mata_Hari het volgende:
Ik zou er veel kunnen noemen die ik top vind, maar als een uitspringt, is het KYUSS...
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 09:28 schreef Aneurism het volgende:
Kent iemand Draz?
waarom heb je het nou over draz?? die zijn nou echt compleet niet stonerrock.. die lijken gewoon veel op the gathering. das toch wel iets anders hoor..
quote:The Dandy Warhols
Op maandag 15 oktober 2001 18:34 schreef Rafterman het volgende:
The Dandy Warhols,
Queens of the stone age.
Das toch een soort brits net geen pop bandje
(not if u were the last junkie on earth, bohemian like me etc.) ......
WHAHAHAHAHA....
quote:Vaatwasmachines.
Op maandag 15 oktober 2001 18:34 schreef Rafterman het volgende:
The Dandy Warhols
Theelepels.
Duikbrillen.
Slaan ook nergens op.
quote:
Op maandag 08 oktober 2001 13:25 schreef Doc het volgende:
Naast de genoemde Awesome dudes from hell (die de bandnaam van het voorprog wel erg leuk vonden) waren ook Bixis en Kamagurka daarbij.
Maar over de Masters of Reality: vanavond een interview met ze op KinkFM. Heb niet opgevangen hoe laat, maar dat staat vast ergens op de Kinksite.
Naast een interview vast ook een hoop muziek van ze
EN WIE MOET ER WEER NAAR TONEEL???
kijk voor meer info op http://www.a2a.nl/
quote:YAY ... Morgen (Zaterdag) ga ik denk ik wel naar Celestial.. komen ook wel andere bands die onbekend zijn.. altijd lachen
Op vrijdag 19 oktober 2001 14:54 schreef piep het volgende:
en oja.. misschien een beetje laat maar vanavond in de winston international in amsterdam: 35007!
en morgen in dezelfde tent: celestial season!!kijk voor meer info op http://www.a2a.nl/
Alleen is die Winston een beetje dubieuze tent.. de week erop Gay Halloween Extravaganza
Nou ja kont-kurk in en gaan maar
jammer genoeg niet naar celestial vanavond maarja.. die heb ik toch al 15 tot 20 keer gezien.
Grote verrassing voor mij was I$I$... vooral de opening was geniaal... klonk en liep lekker.. zou ik zelf wel indelen onder stoner (werd beschreven als spacerock)
Daarna Celestial Season ... is niet echt mijn favo band.. gaven een degelijk optreden.. niet meer, niet minder... Wat ik zwaar kl*te vond, is dat ik er later achterkwam dat tegelijkertijd CORE optrad..... De doorgewinterde stoner zal deze band uit New Jersey wel kennen (The Atomic Bitchwax heeft zelfs een nummer van ze ge-coverd) ... boehoe
Daarna iets van starfighter... Ge-irriteerde belg die op zijn gitaar liep te zeiken.. en ook enkele keren op et publiek... ondanks dat dit het concert om zeep hielp hadden ze wel enkele aardige momenten..
Laatste optreden van BigBang... soort bluesy/poppy stoner.. .Ook dit klonk wel gezellie...
Kortom een kewle avond gehad voor je 15 piekies
Jammer van SPice dat ie weg is. Ik ben benieuwd naar de nieuwe leden en natuurlijk het nieuwe album.
quote:inderdaad een HEERLIJK GROOVEY plaat, lekker zwaar vinyl
Op zondag 21 oktober 2001 10:58 schreef basezum het volgende:
ik hou het kort maar zag welff SHOO RAH!!!
leeuwarden stoner....super vette plaat.....
quote:Rage heeft op hun cd renegade een erg mooi nummer staan genaamd "kick out the jams". Zal wel een cover zijn.
Op zondag 14 oktober 2001 14:11 schreef tong80 het volgende:[..]
The Big F - Kick out the jams.
Probeer 't maar eens.
[/OT]
Ik ga er in ieder geval heen
Had er graag heen gegaan.... tsja.. hopen dat ze ook nog op gaan treden in de buurt van Amsterdam,,
quote:Yeeeeeeeeeeeeeeeee-haw.
Op zaterdag 03 november 2001 12:39 schreef B1tchwax het volgende:
Begin December in de 013 optreden van masters of reality/the atomic bitchwax/terra firma ... Jammer dat de 013 hier zo'n pokke end vandaan isHad er graag heen gegaan.... tsja.. hopen dat ze ook nog op gaan treden in de buurt van Amsterdam,,
Eerst stond Masters Of Reality geplanned op 2 december in de 013. Toen verdween het van de lijst, en nu weer op de 4e.
Met Nick Oliveri en Josh Homme (beiden ex-Kyuss, en beiden nu in QOTSA) ook in de band on tour!!!!!!!
OK dan! Daar ga ik dus ZEKER heen (mits ik op tijd ben voor de voorverkoop de 10e, maar dat zal ik zeker m'n best voor doen )
quote:Is waarschijnlijk een cover van MC5. Zo'n beetje de eerste hardrock groep, uit eind jaren 60. Als ik jou was zou ik me eens verdiepen in die periode. Dan weet je gelijk waar de huidige bands de mosterd vandaan halen.
Op zaterdag 03 november 2001 06:40 schreef DemonBox het volgende:
Rage heeft op hun cd renegade een erg mooi nummer staan genaamd "kick out the jams". Zal wel een cover zijn.
Aanraders :
Stooges ( Iggy Pop )
Sonics
MC5
the 13th Floor elevators
Outsiders ( Nederland )
En de eerste van de 13th Floor Elevators isgeweldig. Roky Ericsson roeleert.
quote:Gooi daar ook nog de flinke dosis Black Sabbath en Hawkwind tegen aan
Op zondag 04 november 2001 21:04 schreef tong80 het volgende:[..]
Is waarschijnlijk een cover van MC5. Zo'n beetje de eerste hardrock groep, uit eind jaren 60. Als ik jou was zou ik me eens verdiepen in die periode. Dan weet je gelijk waar de huidige bands de mosterd vandaan halen.
Aanraders :
Stooges ( Iggy Pop )
Sonics
MC5
the 13th Floor elevators
Outsiders ( Nederland )
[voor mij is Stonerrock alles wat tussen BlackSabbath (zwaar & trippy) en TheStooges (rauw & snel) in zit]
quote:AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH
Op zaterdag 03 november 2001 12:39 schreef B1tchwax het volgende:
Begin December in de 013 optreden van masters of reality/the atomic bitchwax/terra firma ... Jammer dat de 013 hier zo'n pokke end vandaan isHad er graag heen gegaan.... tsja.. hopen dat ze ook nog op gaan treden in de buurt van Amsterdam,,
YEAH!
quote:En, ga jij ook?
Op zondag 04 november 2001 21:31 schreef links234 het volgende:[..]
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH
YEAH!
Meet en greet organiseren?
quote:Deallio!
Op zondag 04 november 2001 21:38 schreef links234 het volgende:
Ik denk het wel, Doc.
Meet en greet organiseren?
Black Sabbath was ik natuurlijk al tegengekomen.
quote:Heb er ook wel oren naar.
Op zondag 04 november 2001 21:32 schreef Doc het volgende:En, ga jij ook?
quote:Excellent!
Op zondag 04 november 2001 21:43 schreef tong80 het volgende:[..]
Heb er ook wel oren naar.
10 november voorverkoop, f25,- (cheap!)
Links234, weet je al of je meegaat naar Dozer? En moet ik ook voor jou een kaart voor MOR halen?
En s'avonds vanuit Tilburg richting Amsterdam gaat kl@te... Ergens in Tilburg nog een plek waar je een tentje kan opzetten? :p
quote:Afgelopen keer MonsterMagnet met m'n vrouw in een hotel gezeten, om de hoek bij 013. Ga dat weer doen bij TheWaterboys (nee, ik luister niet alleen stonerrock).
Op zondag 04 november 2001 23:10 schreef B1tchwax het volgende:
Boehoe... waarom altijd uit de buurtEn s'avonds vanuit Tilburg richting Amsterdam gaat kl@te... Ergens in Tilburg nog een plek waar je een tentje kan opzetten? :p
Na MOR neem ik gewoon de trein terug, maar naar Arnhem is dat gelukkig rechtstreeks. Begint om 20:00 uur, dus zal ook niet erg laat eindigen...
Maar bij mijn weten kom je nog wel terug vanuit Tilburg naar Amsterdam. Links234 was bij mijn weten na MonsterMagnet ook gewoon thuis gekomen. En als Links234 ook naar MOR gaat moet ie ook naar Amsterdam...
Check: laatste trein uit Tilburg 23:37 voor Arnhem, en 0:00 voor Amsterdam... Desnoods met de auto
quote:]
Op zondag 04 november 2001 23:30 schreef links234 het volgende:
Laatste trin ui Tilburg naar amsterdam is wel erg kut. Je doet er iets van twee uur over. (via rotterdam)
Dan moet je dezelfde als ik nemen: 23:37 richting Den Bosch.
quote:jamaar daar woon ik niet!
Op zondag 04 november 2001 23:43 schreef Doc het volgende:[..]
]
Dan moet je dezelfde als ik nemen: 23:37 richting Den Bosch.
Nou ja met een beetje liegen krijg ik vast wel iemand mee... en met nog meer mazzel kom ik nog thuis ook!
quote:
Op zondag 04 november 2001 23:44 schreef links234 het volgende:[..]
jamaar daar woon ik niet!
En ik ook al niet! Wat geef ik dan eigenelijk soms een vreemde raad...
quote:MC5?
Op zaterdag 03 november 2001 06:40 schreef DemonBox het volgende:
[OT]
[..]Rage heeft op hun cd renegade een erg mooi nummer staan genaamd "kick out the jams". Zal wel een cover zijn.
[/OT]
quote:Rama rama fa fa fa!
Op maandag 05 november 2001 09:42 schreef boozeroony het volgende:[..]
MC5?
Maar, wat ik niet helemaal snap: bij mijn CD uitleen hebben ze naast deze laatste CD slechts 1 andere, en die is van 1990. Hebben die lui gewoon 11 jaar lang niks gedaan? Of ligt het gewoon aan het assortiment van mijn CD uitleen?
[edit] aiaiaiaiai [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Beatrice op 05-11-2001 19:37]
Hoera... waarschijnlijk gewoon een nachtje doorhalen
BTW is er nog wat te beleven in Tilburg door de weeks of kan ik beter zelf een rugtas vol drank en groente meenemen
* B1tchwax is zooo blij!
quote:Ik zou niet weten of er wat te beleven valt, maar met een groentetas vol drugs en drank red je het wel
Op maandag 05 november 2001 20:39 schreef B1tchwax het volgende:
IK HEB IEMAND ZO GEK GEKREGEN OM MEE TE GAAN!Hoera... waarschijnlijk gewoon een nachtje doorhalen
BTW is er nog wat te beleven in Tilburg door de weeks of kan ik beter zelf een rugtas vol drank en groente meenemen
* B1tchwax is zooo blij!
Hee, Links234, Kamagurka had ook interesse. Hij gaat in ieder geval zeker ook naar Dozer, de 23e. Weet jij 't al of je ook gaat?
(maar man, ik zou zweren dat ik iets anders had die dag. Maar wat? Voortaan m'n afspraken maar eens noteren)
En nog minder mooi is dat voor mij de dag na het concert de wekker om half 7 gaat....en meneer lekker kan blijven liggen
De nieuwe CD is overigens errug goed...
quote:En die ga ik 8 december zien!
Op dinsdag 09 oktober 2001 23:43 schreef piep het volgende:
suimasen (deze laatste wel met ex-7zuma7 erin)
quote:Waar?!
Op zaterdag 17 november 2001 20:16 schreef Beatrice het volgende:[..]
En die ga ik 8 december zien!
Samen met Celestial Season, om het allemaal nog leuker te maken![]()
![]()
Suimasen ook op [hier stond een boel onzin]
[edit!]
29 nov is het dus dat ze in Doornroosje komen, niet met CS, maar met Incense (nooit van gehoord)
Mooie is dat niemand ze kent en er dus altijd kaartjes zijn (gisteren gekocht). Vorige (Real War) in Hengelo, Metropool gezien en die zat half vol (wat wil zeggen 200 van de maximaal 400 man).
Een heleboel van de bands die in dit topic genoemd worden laten hun cd's trouwens produceren door Chris Goss, zanger/gitarist van MoR. Verdient hij dik (no pun intended) mee en die band is gewoon zijn hobby...
Bij het vorige concert kondigde hij trouwens grappig zijn toegift aan:
"You want an encore?
When we came to the dressing room, we got no drugs, no head and you want a fucking encore!!"
Iedereen die dit leest gaat NU het nummer Electrifying van Spoiler downen en gaat in een deuk liggen. Na 1000000 keer luisteren is het nogsteeds BRILJANT en heel grappig.
Heb zelf een promocdtje met 2 nrs. van Plato, en het bevalt me best. Bij deze--> LUISTEREN !
quote:Maar, hebben jullie er ook zo'n zin in? Ik wel, eerst dinsdag lekker naar MoR, en dan zaterdag Suimasen + Celestial Season. Wordt een prettige week!
Op donderdag 29 november 2001 11:46 schreef Snof het volgende:
Wat een paniek om kaartjes van MoR![]()
quote:Heb die erg leuke CREASE cover gehoord tijdens het concert van Dozer (heb nog steeds last van die verdomde gekneusde rib
Op donderdag 29 november 2001 13:29 schreef VerbodenAppel het volgende:
Spoiler is een (naar ik geloof) Utrechts stonerrockband, en ze zijn SWEEEEEEEEEEEEEET.Iedereen die dit leest gaat NU het nummer Electrifying van Spoiler downen en gaat in een deuk liggen. Na 1000000 keer luisteren is het nogsteeds BRILJANT en heel grappig.
Heb zelf een promocdtje met 2 nrs. van Plato, en het bevalt me best. Bij deze--> LUISTEREN !
Tijd voor een MoR meeting
quote:Ik heb ze toen in de Melkweg gezien, en volgens mij was dat toch behoorlijk flink vol. Tegen het uitverkochte aan.
Op donderdag 29 november 2001 11:46 schreef Snof het volgende:
Wat een paniek om kaartjes van MoR![]()
Mooie is dat niemand ze kent en er dus altijd kaartjes zijn (gisteren gekocht). Vorige (Real War) in Hengelo, Metropool gezien en die zat half vol (wat wil zeggen 200 van de maximaal 400 man).
quote:Tsja, WIJ gaan ergens rond 6 uur al eten in Tilburg, maar dat zul JIJ wel niet kunnen halen
Op zondag 02 december 2001 10:12 schreef Doc het volgende:
Tijd voor een MoR meeting
Heb overigens de eerste CD van MoR ook maar even gehaald bij de CD uitleen. Hij is wel leuk, maar de nieuwe vind ik leuker.
[edit] Na nog een paar keer luisteren moet ik op die bewering terugkomen [/edit]
Hoe dan ook, wij gaan ons wel vermaken! Alleen dat de volgende ochtend om 6:30 de wekker gaat, daar word ik bij voorbaat al sjacherijnig van
[Dit bericht is gewijzigd door Beatrice op 02-12-2001 17:53]
Was wel lachen BTW
Ook wel grappig dat die gasten van Dozer hier weer aan te treffen (als publiek).
Ik had bedacht dat Mark Lanegan vast wel een paar nummertjes zou komen meezingen, omdat ie toch in de buurt was (maandagavond concert in Den Bosch)
maar niet dus
Atomic Bitchwax waar ik helemaal niets van kende was ook best goed, trouwens. Terra Firma gemist. Je kunt niet alles hebben.
quote:Heb je die dikke weer gesproken?
Op woensdag 05 december 2001 21:07 schreef Doc het volgende:
Ook wel grappig dat die gasten van Dozer hier weer aan te treffen (als publiek).
Ieder die de dikke kop van Chris Goss live heeft gezien zal nooit meer normaal naar die tekst kunnen luisteren
Ik vind het wonderbaarlijk dat zo'n vieze man zo'n mooie stem kan hebben.
Behalve het eerste nummer dinsdag (beetje halfslachtig gespeeld imho) vond ik het absoluut genieten. Die versie van The Blue garden (staat ook zo op Viper Room) geeft me echt kippenvel (origineel trouwens ook).
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 20:16 schreef Beatrice het volgende:
En die ga ik 8 december zien!
Samen met Celestial Season, om het allemaal nog leuker te maken![]()
![]()
quote:
Op zaterdag 08 december 2001 20:01 schreef Beatrice het volgende:[..]
Had je beter naar de TK kunnen gaan?
[edit]zat = zit. Dus of ik Zoppo kan gaan bezichtigen vanavond is ook nog maar de vraag [/edit]
quote:Toch maar eens checken dan die Suimasen...
Op zondag 09 december 2001 14:45 schreef Beatrice het volgende:
Nee, Suimasen was "belachelijk goed", aldus Philippus
En wie zat er weer ziek thuis?![]()
![]()
[edit]zat = zit. Dus of ik Zoppo kan gaan bezichtigen vanavond is ook nog maar de vraag
[/edit]
Enne, beterschap.
M'n eerst volgende stonerrock concert wordt denk ik Orange Goblin in Arnhem in maart geloof ik...
Weet niet zeker of 7zuma7 stonerrock is trouwens maar leuk is het wel.
Orange goblin wil ik ook wel eens zien.
Volgens mij komen ze ook in de Willem II te Den Bosch.
Heb een paar nummers van de nieuwe Fu gehoord.. klonk op zich wel aardig..
Hoor van verschillende mensen dat hij "commercieel" klinkt.. zou niet eens zo slecht zijn als er weer een makkelijk toegankelijke stonerplaat uitkwam, want dan zouden meer zieltjes gewonnen worden aan echte muziek
Over commercieel en toch wel geinig: Puddle of Mud met "Control"
Heb ik gister 3 keer in een uur voorbij zien komen op TMF/MTV/TheBox. Aardige stevige rock die 10 jaar geleden onder het kopje Grunge uitgekomen zou zijn; is ook niet echt stoner. Vond het klinken als een wat commercielere versie van Unida. Een van de betere commerciele rock singles van de laatste tijd, imho, en ook wel een geinig clipje. Ik ga een luisteren of de gehele CD tof is...
quote:Heb je nou orange goblin al gekocht met mijn platebon?
Op maandag 28 januari 2002 19:16 schreef Doc het volgende:
Heb sinds vandaag California Crossing van Fu Manchu. Wel een erg lekkere CD (luister er nu naar; wat meer 70's rock dan TheActionIsGo, de enige andere CD die ik van ze heb).
er is wel een nieuwe MP3 op de site te vinden
quote:Thanx for the link. Je maakt je naam als Fok!king stonerrock king weer waar
Op dinsdag 29 januari 2002 13:27 schreef B1tchwax het volgende:
Nieuwe Orange Goblin komt eind Februari pas uit...er is wel een nieuwe MP3 op de site te vinden
http://www.marksound.com/download/OGrageofangels.MP3
Kama had het hier trouwens over de Time Travelers Blues...
En de platenzaak waar ik 'm verwachtte was de Oranje Kobold al vertrokken
ik hoorde laatst dat I$i$ uit elkaar is dat vind ik best een trieste mededeling altijd jammer goede nederlandse bands die er mee stoppen
gelukkig leeft 35007 oftewel loose nog steeds ook zonder zanger zijn ze nog steeds geweldig
men kan zeggen wat ze willen maar er zijn genoeg nederlandse bands die weten hoe ze muziek moeten maken
oja en nog een tip On Trial moeilijk te vinden de cds maar steen goed en natuurlijk truly maar dat is ook geen echte stoner
quote:Had 't zien staan. Kende het niet. Zal het een checken.
Op vrijdag 01 februari 2002 19:05 schreef wickie het volgende:
ik heb een tijdje geleden iets nieuws leuks ondekt wel geen echte stonerrock maar t rockt en klinkt goed en daar gaat t om THE BLACK REBEL MOTORCYCLE CLUB helemaal geweldig en nou komen ze ook nog in de nighttown het kan nie beter gewoon in mn hometown
quote:On Trial ken ik ook niet. Zal eens luisteren...
Op vrijdag 01 februari 2002 19:05 schreef wickie het volgende:
oja en nog een tip On Trial moeilijk te vinden de cds maar steen goed en natuurlijk truly maar dat is ook geen echte stoner
en kende je Truly ook het checken waard daar vind je misschien wat makkelijker dingen van ik ben benieuwd wat je er allemaal van vind
ik vind het altijd leuk om mensen nieuwe leuke muziek te laten horen of te tippen ik vind dat ook leuk als mensen mij tippen
quote:Ik kom waarschijnlijk ook kijken in Den Bosch.
Op dinsdag 29 januari 2002 23:08 schreef B1tchwax het volgende:
Zit er trouwens over na te denken om de laatste dag naar Orange Goblin te gaan (Den Bosch) .. Het dichtst bij en ik geloof dat er door roadburn weer iets van een vage cultfilm op de muur word geprojecteerd word
Paaspop festival (ik dacht in de buurt van Den Bosch)
Op zich allemaal leuk.. maar de rest van het festival heeft een aantal echte missers zo zie ik di-rect, band zonder banaan en nog wat "artiesten" in dit rijtje staan die me niet echt trekken.. iemand bekend met dit festival?
quote:Even iedereen hieraan herinneren
Op donderdag 31 januari 2002 23:48 schreef Doc het volgende:
Maandag 4 februari, 23:30-0:15, Nederland 3, LolaDaMusica, MastersOfReality!
23.55 - 00.37
beschrijving op teletekst is hier te bekijken
quote:Ik kan alleen niet achterhalen op de site welke dag dat is... Heb ze maar een mail gestuurd.
Op maandag 04 februari 2002 23:54 schreef Kiff het volgende:
Paaspop te Schijndel is 2 dagen en heeft ook twee podia waarvan 1 van de dagen 1 van de podia een Rock podium is.
Fu Manchu, Peter Pan Speedrock, Saxon, The Peepshows, After Forever e.d. zullen wel allemaal op dezelfde dag op dat ene podium spelen waarschijnlijk.
-Edit-
Ik verneem via info@paaspop.nl dat er aan het speelschema nog gesleuteld wordt.
[Dit bericht is gewijzigd door DemonBox op 07-02-2002 11:07]
Was erg leuk
Ander nieuws op het stoner-front: Celestial Season is uit elkaar (zie speciale topic hierover)
quote:1.Yep
Op zondag 03 maart 2002 01:20 schreef Fogerty het volgende:
Zijn die Fu Manchu een beetje leuk? Ik zag nl. dat ze binnenkort ook in Doornroosje komen. Moet ik gaan kijken?Ander nieuws op het stoner-front: Celestial Season is uit elkaar (zie speciale topic hierover)
Hoe heet dat?
quote:Laat maar!
Op zondag 17 maart 2002 02:53 schreef Fogerty het volgende:
Hoe heet dat?
quote:Roof of the shed (geschreven door Chriss Goss & Josh Homme)
Op zondag 17 maart 2002 02:53 schreef Fogerty het volgende:
En maar weer omhoog, al is het voor een wellicht domme vraag: ik ben niet zo goed in titels van nummers, en nu zoek ik dat nummer van de MoR, laatste CD, een beetje melancholiek nummer (nouja, een beetje..)
"telling myself I'd be better off dead"Hoe heet dat?
Inderdaad een mooi nummer! In de VPRO MoR documentaire speelde Goss en Homme samen een heel aardige accoustische versie.
quote:Zo ver was ik dus nog niet met het lezen
Op zondag 17 maart 2002 18:34 schreef Fogerty het volgende:[..]
Laat maar!
Even een nachtje erover slapen was genoeg: het heet 'roof of the shed'
quote:Karma to Burn speelt donderdag 9 Mei in Arnhem (5 April overigens Spoiler met Speedking in het voor programma)
Op zondag 17 maart 2002 15:39 schreef kamagurka het volgende:
Hmmm.. bandjes waar ik pas wat van heb gehoord, karma to burn en nebula. Eerste erg lekker, 2e minder.
quote:Potverdosia, wat is daar in Arnhem aan de hand? Het stonerockmekka van de laaglanden? Klinkt goed doc. Weer bij je om de hoek?
Op zondag 17 maart 2002 19:45 schreef Doc het volgende:[..]
Karma to Burn speelt donderdag 9 Mei in Arnhem (5 April overigens Spoiler met Speedking in het voor programma)
quote:Yeps, zelfs nog dichterbij dan de vorige keer
Op maandag 18 maart 2002 12:19 schreef kamagurka het volgende:[..]
Potverdosia, wat is daar in Arnhem aan de hand? Het stonerockmekka van de laaglanden? Klinkt goed doc. Weer bij je om de hoek?
quote:
Op maandag 18 maart 2002 12:20 schreef kamagurka het volgende:
Stone in Egypt vind ik trouwens ook goed klinken (op basis van 3 nummers that is), komt ook in Arnhem?
Die heb je al gezien in Arnhem!
(De stonerrockers uit Emmeloord waren het voorprogramma van Dozer)
Klinkt vaag en dat is het ook zeker. Het is niet echt stonerrock, meer '70's garage rock, maar ik vond de cd ook op de stonerrock website.
quote:Ik vond het al bekend in de oren klinken. Zie mijn onkunde op dit gebied *schaam
Op maandag 18 maart 2002 19:53 schreef Doc het volgende:[..]
![]()
![]()
Die heb je al gezien in Arnhem!
(De stonerrockers uit Emmeloord waren het voorprogramma van Dozer)
quote:Welke zaal?
Op zondag 17 maart 2002 19:45 schreef Doc het volgende:[..]
Karma to Burn speelt donderdag 9 Mei in Arnhem (5 April overigens Spoiler met Speedking in het voor programma)
Oud nieuws: Orange Goblin in W2 was erg leuk.
quote:Zelfde setlist als in Willemeen (zie Orange Goblin - Coup de Grace )?
Op zaterdag 23 maart 2002 15:09 schreef DemonBox het volgende:[..]
Welke zaal?
Oud nieuws: Orange Goblin in W2 was erg leuk.
Wat vond jij van Roadsaw en Grand Magus? Ik vond met name Roadsaw ook erg leuk.
En de zaal waar Karma to Burn speelt is Willemeen
-edit-
Hmphfff, ik zie net dat het afgelast is
Grand Nagus was niet echt denderend.
Roadsaw vond ik erg leuk, Spoiler trouwens ook.
quote:Fuck! Helemaal gemist! Daar had ik ook moeten zijn!
Op zaterdag 30 maart 2002 15:18 schreef DemonBox het volgende:
Gister naar Fu Manchu geweest in Doornroosje.
quote:Ja en vandaag en morgen Paaspop met o.a. Fu Manchu, Peter Pan Speedrock en The Flaming Sideburns, daar had ik bij moeten zijn
Op zaterdag 30 maart 2002 16:10 schreef Doc het volgende:[..]
Fuck! Helemaal gemist! Daar had ik ook moeten zijn!
quote:Ferengi muziek suckt...
Op dinsdag 26 maart 2002 19:11 schreef DemonBox het volgende:
Grand Nagus was niet echt denderend.
quote:
Op zaterdag 30 maart 2002 18:31 schreef Summoner het volgende:[..]
Ferengi muziek suckt...
ff dit topic weer wat leven in blazen...
Op 16-04 bij Patronaat Haarlem => stonerrock night.
Fu Manchu en Spoiler.
quote:Heb net besloten dat ik er naartoe ga
Op zaterdag 06 april 2002 21:50 schreef DemonBox het volgende:[..]
ff dit topic weer wat leven in blazen...
Op 16-04 bij Patronaat Haarlem => stonerrock night.
Fu Manchu en Spoiler.
quote:Goed dat je mij hebt meegesleept
Op dinsdag 16 april 2002 14:14 schreef ullie het volgende:[..]
Heb net besloten dat ik er naartoe ga
Fu Manchu was cool, en Spoiler ook!
quote:Zekers en het viel me op dat het geluid behoorlijk goed was geregeld in het patronaat.
Op woensdag 17 april 2002 00:55 schreef Jimmy het volgende:[..]
Goed dat je mij hebt meegesleept
Fu Manchu was cool, en Spoiler ook!
quote:Dus Dave Grohl gaat nu drummen bij QOTSA?
April 20, 2002Lots of Chris Goss activity this past week ... Queens of the Stoneage guitarist Josh Homme has announced that Chris will be playing guitar with QOTSA at next week's Coachella Music Festival in the Palm Springs desert. Dave Grohl will be drumming. QOTSA's performance is on Sat. April 27 prior to Bjork's set.
The following evening at the fest will be Dave's last appearance with the Foo's for at least a year, which he has committed to QOTSA. A slew of the world's finest musicians are descending upon the Cali desert now. Some after-show desert party stories are sure to arise. Keep checking the "NEWS" section for updates.
"IN THE STUDIO" NEWS: Goss will resume work on Melissa Auf der Maur's solo lp following the Coachella appearance. Melissa and Chris will be recording for the next two months at various L.A. studios. During a recent break from Melissa's record, Goss along with Nick Oliveri's side project MONDO GENERATOR, started cutting tracks at L.A.'s Conway Studio. Brant Bjork and Nick reportedly recorded ten songs in one day with Goss behind the producer desk... (what kinds of drugs are these boys on? urgh...we want some too.) No release date slated yet, but we've got a feeling that this MONDO record will rock hard and furious... Stay tuned, it sounds like a full-on attack of Goss produced music is in the works, including a completed MASTERS OF REALITY LIVE LP, "Flack and Flight" from the late 2001 European Tour with Homme and Oliveri. Following shortly, Chris promises the release of his long awaited solo lp. Tentatively titled, "Baboon and McMusic; Research study: Peanuts and Orange juice; cancer combo. Or maybe just Microteam "I" or Autopsy Turvy"
Chris recently sang backing vocals on the Dave Sardy produced "CAMPFIRE GIRLS" lp. Sardy and Goss are planning a joint production venture for early next year... maybe Belgian euro-rockers SOULWAX? or maybe just a rumour... But Goss has been club hopping in London and Amsterdam with SOULWAX guitarist David Dewaele.
Goss has also been doing quite a bit of guitar and vocal recording along with Dave Grohl on new songs being cut for the still unfinished QOTSA lp "Songs for the Deaf". The Queen's have broken off their relationship with producer Eric Valentine...creative differences. Whatever the squabble was, we know that QOTSA did the right thing. Chris touts the new lp, "I've never heard anything like it. Homme wants his dick sucked, and he deserves it. As a matter of fact, so do I."
btw, beetje offtopic: de queens komen in juni naar nederland en spelen met dave grohl (jawel!) op drums!!
Overigens komt Blind Dog ook naar NL.
quote:
Twee aanvullingen voor de lijst met optredende bands deze week:
STRAPPING YOUNG LAD die op Dynamo hun enige Europese concert van dit jaar zullen spelen. En HERMANO, de nieuwe band van John Garcia, voormalig zanger van Kyuss.
Het Eindhovense boegbeeld 35007 is als een feniks uit haar as herrezen en landt vandaag in Doornroosje, na een lange Europese tour. De band maakt al jaren spacerock voor gevorderden. En nu is daar een hoofdstuk aan toegevoegd met de nieuwste plaat Liquid. Deze instrumentale soundtrack verbreedt de horizon waar 35007 al jaren naar toe zweeft. Liquid is uitgekomen op het label Stickman-records dat is opgericht door de vrienden van Motorpsycho. En die hebben verstand van kwaliteit, zoals algemeen bekend. Net als hun Noorse muziekvrienden, staat ook 35007 live garant voor een overweldigende trip die uitmondt in een explosie van geluid en visuals. Tijdens hun show wordt 35007 dan ook ondersteund door vj en filmmaker Luk Sponselee, die van het geheel een mindblowing organische belevenis maakt.
quote:Om teleurstelling te voorkomen: dat moet donderdag 12 SEPTEMBER zijn... ik heb al kaartjes gereserveerd!
Op maandag 26 augustus 2002 02:09 schreef Fogerty het volgende:
Donderdag 12 december 35007 in Doornroosje:
quote:Ik heb Day of Reckoning/Relentless. Dat iemand anders Pentagram kent, ik kijk ervan op.
Op dinsdag 16 april 2002 23:39 schreef Summoner het volgende:
Heeft iemand al dat opnieuw uitgebracht materiaal van Pentagram in huis gehaald?
quote:Oeps
Op maandag 26 augustus 2002 06:46 schreef lizardtattoo het volgende:
Om teleurstelling te voorkomen: dat moet donderdag 12 SEPTEMBER zijn... ik heb al kaartjes gereserveerd!
quote:Het is een ware cultband. Gerespecteerd in de underground omdat ze al haast zo lang als Black Sabbath bezig zijn en het is jammer dat de band nooit de verdiende doorbraak heeft mogen beleven. Pentagram is eigenlijk alleen in de echte stoner/doom kringen bekend.
Op maandag 26 augustus 2002 08:24 schreef Ulx het volgende:[..]
Ik heb Day of Reckoning/Relentless. Dat iemand anders Pentagram kent, ik kijk ervan op.
Ik heb The Vintage Collection nog steeds niet in huis gehaald, maar hij staat op mijn Lijst/Koopprogramma dus in mijn bezit komt 'ie zeker.
quote:Wow wat een concert!
Op maandag 26 augustus 2002 06:46 schreef lizardtattoo het volgende:[..]
Om teleurstelling te voorkomen: dat moet donderdag 12 SEPTEMBER zijn... ik heb al kaartjes gereserveerd!
celestial season;
down;
kyuss;
sb;
7zuma7;
sheavy, die zanger is net ozzy, fantastisch;
cathedral natuurlijk, prachtig hoe Lee Dorrian vuur staat te spuwen met zn ogen;
en natuurlijk de masters: Black Sabbath.
quote:Oh ja... OH JA! Geweldige band! Net ontdekt... tis een toppertje
Op vrijdag 21 september 2001 18:45 schreef voh het volgende:
The Fu of course!Fu Manchu, my favourite stonerrock band
quote:Net ondekt
Op woensdag 13 november 2002 23:22 schreef IsaacD het volgende:[..]
Oh ja... OH JA! Geweldige band! Net ontdekt... tis een toppertje
Bij Evil Eye kan je ook gewoon zo lekker springen!
quote:Ik bedoel dat IK hen net ontdekt heb!
Op donderdag 14 november 2002 01:13 schreef B3aTjUgGl3r het volgende:[..]
Net ondekt
Fu manchu bestaat al sinds 1990 en kwamen toen uit met hun eerste single .... Kept between trees
als ik me niet vergis.
quote:Ok
Op donderdag 14 november 2002 08:56 schreef IsaacD het volgende:[..]
Ik bedoel dat IK hen net ontdekt heb!
Die gasten rocken idd al vanaf 1990! Maar ja .. ik ben niet zo snel met goede bands opvissen.
[Chili Peppers kwamen ook pas 3 jaar geleden mijn huiskamer binnenzeilen..]
grrr dubbelpost
Vrijdag 22 november a.s. :
Spacerock Extravaganza
Bands:
35007
A5tro5oniq
Candybar Planet
Spoiler
aanvang 21.00u (zaal open 20.30u, live-shows tot 01.30u, hierna DJs) / entree €12,- [vvk & reserveren]
En Mondo Generator in de melkweg 1 december. Met een aantal leden van Kyuss/QOTSA. In ieder geval Nick Oliveri + special guests. En aangezien QOTSA de dag erna in paradiso speelt zullen zij wel de special guests zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |