quote:zolang je er geen bronnen bij levert gaat dat argument nog steeds even veel op als jouw argument (beide nutteloos imo).
Op woensdag 21 januari 2004 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
Nou er zijn wel eens argumenten voorbij komen rollen dat er "express" domme vrouwen uit het buitenland gehaald werden zodat ze hier thuis opgesloten en alles alleen moesten doen. Tuurlijk zijn er mannen die dat wel doen, maar voor de overgrote meerderheid geldt dat niet. Sterker nog er zijn nu ook hoogopgeleide vrouwen die mannen uit het buitenland halen. Dus dan gaat dat argument helemaal niet op.
quote:Ik wil best antwoord geven op je vraag, want zo moeilijk is die niet. Maar ik blijf het wel raar vinden dat jij nog steeds maar 4 van de 10 hebt kunnen opnoemen en daarna probeerde dit in de doofpot te stoppen en je weet precies waar ik het over heb.
Op woensdag 21 januari 2004 14:15 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Probeer dan eens het antwoord te geven op de volgende vraag:
Om welke reden(en) zou Nederland anno 2004 open moeten staan voor laagopgeleide economische gelukszoekers uit Turkije of andere landen?
Neem daarin mee de huidige situatie van Nederland met al zijn problematiek van een zwaar dichtbevolkt en dichtgeslibt land met groeiende etnische ghetto's
De antwoorden op jouw vraag:
1. Ik zeg nergens dat Nederland open zou moeten staan voor gelukszoekers. Dat maak jij ervan. Het gaat hier om huwelijkspartners en de vrijheid van mensen om te trouwen met wie zij willen.
2. Dat NL een probleem heeft met dichtgeslibte steden en ghetto wijken, is de eigen schuld. Nederland had een actief beleid moeten voeren om meer werkplaatsen buiten de randstad te creëeren. Nederland heeft ook actief bijgedragen aan het plaatsen van allochtonen op 1 hoop. Of beter gezegd, teveel van de zijlijn toegekeken. En dan maar klagen dat er zoveel allochtone, laagopgeleide, werkloze mensen wonen in een wijk. De omgekeerde wereld dus. Eerst zelf een situatie creëeren en daarna de mensen die in die situatie terechtkomen de schuld geven van die situatie. Snap iemand het nog?
Dit zijn mijn antwoorden. Krijg ik de mijne nu?
quote:ad 1) Helaas loopt dat nogal in elkaar over. Zeker gezien het feit dat het schijnhuwelijken in de hand werkt. Het klinkt heel mooi, vrijheid om te trouwen met wie je wil, maar dat moet wel onder randvoorwaarden gebeuren, dat snap je zelf ook wel.
Op woensdag 21 januari 2004 14:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik wil best antwoord geven op je vraag, want zo moeilijk is die niet. Maar ik blijf het wel raar vinden dat jij nog steeds maar 4 van de 10 hebt kunnen opnoemen en daarna probeerde dit in de doofpot te stoppen en je weet precies waar ik het over heb.
De antwoorden op jouw vraag:
1. Ik zeg nergens dat Nederland open zou moeten staan voor gelukszoekers. Dat maak jij ervan. Het gaat hier om huwelijkspartners en de vrijheid van mensen om te trouwen met wie zij willen.
2. Dat NL een probleem heeft met dichtgeslibte steden en ghetto wijken, is de eigen schuld. Nederland had een actief beleid moeten voeren om meer werkplaatsen buiten de randstad te creëeren. Nederland heeft ook actief bijgedragen aan het plaatsen van allochtonen op 1 hoop. Of beter gezegd, teveel van de zijlijn toegekeken. En dan maar klagen dat er zoveel allochtone, laagopgeleide, werkloze mensen wonen in een wijk. De omgekeerde wereld dus. Eerst zelf een situatie creëeren en daarna de mensen die in die situatie terechtkomen de schuld geven van die situatie. Snap iemand het nog?
Dit zijn mijn antwoorden. Krijg ik de mijne nu?
ad 2) Deels hen je gelijk,, maar vergeet niet dat de aanwas van die kloek laagopgeleide allochtonen voornamelijk door gezinsvorming (huwelijkspartner uit het buitenland) is gekomen.
En over die 4 van die 10: die 10 was door jou arbitrair gekozen en is absoluut geen wetenschappelijke ondergrens, dus heb ik daar niks mee te maken.
quote:Volgens mij wordt er niet geregistreerd wat voor "sexe" er uit het buitenland wordt gehaald. Alleen de hoeveelheid staan in rapporten vermeld. Je zult het maar met mijn emperische argument moeten doen.
Op woensdag 21 januari 2004 14:25 schreef sp3c het volgende:[..]
zolang je er geen bronnen bij levert gaat dat argument nog steeds even veel op als jouw argument (beide nutteloos imo).
quote:1. Dat klopt. Maar wat zouden die randvoorwaarden moeten zijn? Het is namelijk al zo dat men hier minimaal 5 jaar getrouwd moet zijn, anders krijgt de nieuwkomer sowieso geen vergunning en kan weer terug. Lijkt me goed zat.
Op woensdag 21 januari 2004 14:41 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
ad 1) Helaas loopt dat nogal in elkaar over. Zeker gezien het feit dat het schijnhuwelijken in de hand werkt. Het klinkt heel mooi, vrijheid om te trouwen met wie je wil, maar dat moet wel onder randvoorwaarden gebeuren, dat snap je zelf ook wel.
ad 2) Deels hen je gelijk,, maar vergeet niet dat de aanwas van die kloek laagopgeleide allochtonen voornamelijk door gezinsvorming (huwelijkspartner uit het buitenland) is gekomen.
En over die 4 van die 10: die 10 was door jou arbitrair gekozen en is absoluut geen wetenschappelijke ondergrens, dus heb ik daar niks mee te maken.
2. Dat is op zich niet relevant denk ik, ze worden noodgedwongen in een achterstandswijk geplaatst. Of denk je dat mensen voor hun plezier in zo'n wijk wonen?
Die 10 had ik als voorbeeld gegeven omdat je beweerde dat het zo vaak voorkwam en dat het onderdeel zou uitmaken van de cultuur of iets dergelijks en dat het dus geen incident zou zijn. Als je daarna komt aanzetten met maar 4 voorbeelden uit de afgelopen 10-20 jaar, dan bevestigd dat mijn verhaal en zou ik graag ook van jou zien dat jij het ermee eens bent dat het bij naderhand toch om incidenten gaat.
quote:hey mij maakt het niet uit, ik vind dat alle buitenlanders Nederlands moeten kunnen begrijpen voor ze het land binnen komen.
Op woensdag 21 januari 2004 14:42 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Volgens mij wordt er niet geregistreerd wat voor "sexe" er uit het buitenland wordt gehaald. Alleen de hoeveelheid staan in rapporten vermeld. Je zult het maar met mijn emperische argument moeten doen.
dat het niet gerigestreerd zou worden (wat ik betwijfel) komt je argument niet bepaald ten goede ... hoe weet jij het dan?
wie zegt dat dit niet heel sporadisch is, er zijn uitzonderingen op elke regel.
quote:Idd. het lijkt mij ook heel onwaarschijnlijjk, behalve het geval van een slimme allochtone meid die toch onder familiedruk met een achterneef uit -edit- moet gaan trouwen.
Op woensdag 21 januari 2004 14:52 schreef sp3c het volgende:[..]
hey mij maakt het niet uit, ik vind dat alle buitenlanders Nederlands moeten kunnen begrijpen voor ze het land binnen komen.
dat het niet gerigestreerd zou worden (wat ik betwijfel) komt je argument niet bepaald ten goede ... hoe weet jij het dan?
wie zegt dat dit niet heel sporadisch is, er zijn uitzonderingen op elke regel.
[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 21-01-2004 16:47]
quote:ga gewoon niet in op dergelijke nonsense
Op woensdag 21 januari 2004 15:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Waar ligt Schapeneukerije
Naast Leraarneemmijnkindmaarland?
zielepoten
quote:1 was nog net te doen, maar nu draaf je te ver door.
Op woensdag 21 januari 2004 15:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
En was het niet Leraarschiethemneermaarland?
quote:Die slimme meid wil best wel met een leuke allochtone slimme jongen in Nederland trouwen, maar ze is niet gehoorzaam genoeg meer naar de zin van die jongens hier. Dus omdat de jongens hun vrouwen uit het buitenland halen, moeten de meisjes ook wel, want hier vinden ze geen partner.
Op woensdag 21 januari 2004 14:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Idd. het lijkt mij ook heel onwaarschijnlijjk, behalve het geval van een slimme allochtone meid die toch onder familiedruk met een achterneef uit Schapeneukerije moet gaan trouwen.
quote:'tis maar een ideetje, maar ze kunnen natuurlijk ook opteren voor een (slimme) gezonde blonde boerenkooletende autochtoon.
Op woensdag 21 januari 2004 15:26 schreef Gia het volgende:[..]
Die slimme meid wil best wel met een leuke allochtone slimme jongen in Nederland trouwen, maar ze is niet gehoorzaam genoeg meer naar de zin van die jongens hier. Dus omdat de jongens hun vrouwen uit het buitenland halen, moeten de meisjes ook wel, want hier vinden ze geen partner.
quote:Heb je een bron (om maar op de toer van Spec te gaan)
Op woensdag 21 januari 2004 15:26 schreef Gia het volgende:[..]
Die slimme meid wil best wel met een leuke allochtone slimme jongen in Nederland trouwen, maar ze is niet gehoorzaam genoeg meer naar de zin van die jongens hier. Dus omdat de jongens hun vrouwen uit het buitenland halen, moeten de meisjes ook wel, want hier vinden ze geen partner.
quote:Die vraag kan je beter aan jezelf stellen. Rasvermenging is totaal geen probleem binnen islamitische kringen. Wel heeft men het liefst dat er sprake is van eenzelfde geloof. Dus als je gezonde boerenkooletende autochtoon een moslim is, maakt deze meer kans.
Op woensdag 21 januari 2004 15:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
'tis maar een ideetje, maar ze kunnen natuurlijk ook opteren voor een (slimme) gezonde blonde boerenkooletende autochtoon.
Of is rasvermenging iets engs?
quote:Die meid kan natuurlijk ook Christen worden. Hebben ze ook hetzelfde geloof.
Op woensdag 21 januari 2004 15:31 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Die vraag kan je beter aan jezelf stellen. Rasvermenging is totaal geen probleem binnen islamitische kringen. Wel heeft men het liefst dat er sprake is van eenzelfde geloof. Dus als je gezonde boerenkooletende autochtoon een moslim is, maakt deze meer kans.
quote:Dat zou ook kunnen, maar dat zou de familie niet zo leuk vinden. Net als het geval wanneer een Christen zich bekeerd tot de Islam en dan vervolgens uitgestoten wordt door zijn of haar familie..
Op woensdag 21 januari 2004 15:33 schreef Gia het volgende:[..]
Die meid kan natuurlijk ook Christen worden. Hebben ze ook hetzelfde geloof.
quote:Goed, daar gaan we dan. "[schraap, humhum] B.R.Oekhoest, vind jij rasvermenging iets engs?". "Nee hoor, helemaal niet".
Op woensdag 21 januari 2004 15:31 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Die vraag kan je beter aan jezelf stellen. Rasvermenging is totaal geen probleem binnen islamitische kringen. Wel heeft men het liefst dat er sprake is van eenzelfde geloof. Dus als je gezonde boerenkooletende autochtoon een moslim is, maakt deze meer kans.
Zie je wel, maak je geen zorgen hoor.
quote:Gelukkig maar
Op woensdag 21 januari 2004 15:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Goed, daar gaan we dan. "[schraap, humhum] B.R.Oekhoest, vind jij rasvermenging iets engs?". "Nee hoor, helemaal niet".
Zie je wel, maak je geen zorgen hoor.
quote:De ander kan natuurlijk ook gewoon moslim worden, aangezien moslims ook in de Bijbel en de Thora geloven. Dan heb je alles in 1. Andersom geldt dat helaas niet.
Op woensdag 21 januari 2004 15:33 schreef Gia het volgende:[..]
Die meid kan natuurlijk ook Christen worden. Hebben ze ook hetzelfde geloof.
quote:Ik hoop dan ook maar dat "twee geloven op een kusse daar slaapt de duivel tussen" dit, net zoals bij veel Christenen is gebeurd, binnen een jaar of 30 grotendeels verdwenen is.
Op woensdag 21 januari 2004 15:34 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Dat zou ook kunnen, maar dat zou de familie niet zo leuk vinden. Net als het geval wanneer een Christen zich bekeerd tot de Islam en dan vervolgens uitgestoten wordt door zijn of haar familie..
quote:Ze kunnen ook allebei gewoon hun eigen geloof houden.
Op woensdag 21 januari 2004 15:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
De ander kan natuurlijk ook gewoon moslim worden, aangezien moslims ook in de Bijbel en de Thora geloven. Dan heb je alles in 1. Andersom geldt dat helaas niet.
En uiteraard kan volgens de Bijbel niet in de Koran gelooft worden, want toen de Bijbel geschreven werd, bestond de islam nog niet eens. En we kunnen nu niet ineens de koran als heilig boek aan de bijbel toevoegen, toch!
quote:En of jij dat nou wilt horen of niet, daar zitten heel vaak gelukszoekers tussen. Bovendien vormt het de grootste toestromingsbron van Niet Westerse migranten voor ons land. Aanpakken dus!
Op woensdag 21 januari 2004 14:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
quote:Je hebt gedeeltelijk gelijk. (links) Nederland heeft i.d.d veel te weinig gedaan aan taalcursussen, opleidingen en heeft het ook vertikt deze mensen verplicht te laten participeren in onze samenleving.
Dat NL een probleem heeft met dichtgeslibte steden en ghetto wijken, is de eigen schuld. Nederland had een actief beleid moeten voeren om meer werkplaatsen buiten de randstad te creëeren. Nederland heeft ook actief bijgedragen aan het plaatsen van allochtonen op 1 hoop. Of beter gezegd, teveel van de zijlijn toegekeken. En dan maar klagen dat er zoveel allochtone, laagopgeleide, werkloze mensen wonen in een wijk. De omgekeerde wereld dus. Eerst zelf een situatie creëeren en daarna de mensen die in die situatie terechtkomen de schuld geven van die situatie. Snap iemand het nog?
quote:Bij christenen is dit niet verdwenen en als ze zich aan hun godsdienst houden, zal dit ook nooit gebeuren. Net zoals bij de Islam. Wat jij binnen 30 jaar hebt gezien is het feit dat NL ontkerkelijkt. Daardoor kan het soms overkomen alsof christenen dit goedkeuren.
Op woensdag 21 januari 2004 15:41 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Ik hoop dan ook maar dat "twee geloven op een kusse daar slaapt de duivel tussen" dit, net zoals bij veel Christenen is gebeurd, binnen een jaar of 30 grotendeels verdwenen is.
quote:Nee dat kan niet met een heilig boek, inderdaad. Maar mijn punt blijft hetzelfde.
Op woensdag 21 januari 2004 15:44 schreef Gia het volgende:[..]
Ze kunnen ook allebei gewoon hun eigen geloof houden.
En uiteraard kan volgens de Bijbel niet in de Koran gelooft worden, want toen de Bijbel geschreven werd, bestond de islam nog niet eens. En we kunnen nu niet ineens de koran als heilig boek aan de bijbel toevoegen, toch!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |