abonnement Unibet Coolblue
pi_15852770
Wat kun je hier allemaal NIET kwijt?

Wij stellen het op prijs als jullie met de volgende dingen rekening willen houden:
  • Warez requests (vragen om illegale software, serial keys of key generators, das stout)
  • Spam (je eigen site/product/ding als een idioot promoten)
  • Wat we ook als ongewenst (en dus spam zien) is als er topics worden geopend met mededelingen als: check deze site, met gratis meuk, bla bla bla
  • Flames (lelijke woordjes zeggen)
  • Links naar warez, patches, cracks, en andere illegale dingen. Ook de zgn. 'abandonwarez' vallen hieronder.
  • Suggesties geven van bekende warez sites of zoekmachines, zelfs als je niet de complete url in http formaat geeft.
  • Suggesties tot het downloaden van cracks e.d. via welk medium dan ook zijn niet toegestaan.
  • Wil je je mooie nieuwe website laten zien? Prima, maar sitechecks horen thuis in het officiele sitecheck topic. (Zie de FAQ voor het laatste topic)
  • Spullen te koop aanbieden, daar is V&A voor.
  • Diensten aanbieden (hallo, ik ben Joop en je kunt mij inhuren voor het bouwen van websites) of vacatures plaatsen (dit laatste mag trouwens nergens op Fok!).
  • Mededelingen die verder geen discussie waarde hebben (ik heb net een nieuwe PC gekocht, leuk he, groetjes....)
  • Meldingen dat er een nieuw virus bestaat. Er komen wekelijks tientallen virussen uit en die gaan we echt niet allemaal opsommen. Alleen bij hoge uitzondering besteden we er aandacht aan (zoals bij het Blaster worm virus). Er is overigens ook een centraal virus-topic. (Zie de FAQ voor het laatste topic)
  • Een nieuw topic openen over hetzelfde onderwerp, domweg omdat je vind dat er in het oude topic geen antwoorden tussen zitten die je verder hebben geholpen. De kans om het juiste antwoord te vinden in een nieuw topic is zelfs kleiner aangezien de mensen al kunnen lezen wat niet werkt, zodat ze met andere (lees betere) voorstellen kunnen komen. Dit soort dubbeltopics worden dus resoluut gesloten. Ook voor het archief (achteraf zoeken) is het handiger om gewoon zo weinig mogelijk topics over 1 specifiek onderwerp te hebben.
  • Topics over emulators van oude en nieuwe consoles. Van de ROM's die er mee afgespeeld kunnen worden, is 99% illegaal. En dat valt onder warez. Het is voor ons vaak erg onduidelijk of het spel dat je wilt spelen met je emulator legaal is, en of je niet stiekum nog veel meer spellen hebt liggen die wel illegaal zijn.
  • Het plaatsen van alleen de opmerking *terugvindpost* en dergelijke wordt ook niet gewaardeerd. DIG is voor een groot deel een vraagbaak en daarom zijn vele posts terugvindposts. We vinden het dus storend dat dit soort opmerkingen worden gepost. Daarom worden ze gedelete. Gebruik je Favorieten als je een topic wilt onthouden.
  • Topics beginnend met een poll. Vragen als Wat is de beste... of Wat vind je van... kan ook makkelijk zonder.
  • Moraalriddergedrag. Je helpt er de topicstarter niet mee en het beoordelen van topics is aan de moderators. Mocht een moderator niet direct reageren probeer dan ICQ, email, IRC of het feedback-topic.
  • Teksten als format C:, probeer GoT, google, utfs hebben we liever niet. Dit heeft geen enkele toegevoegde waarde.
  • Grote plaatjes. In onze FAQ staat een uitgebreid stuk tekst over het zogenaamde thumbnailen.
  • Topics als Hoe omzeil ik een MSN-blokkade of iets dergelijks. Je zal niet voor niets geblokkeerd zijn. Maak je schoolwerk af, of vraag de systeembeheerder.
  • Topics als wie kan dit en dit IP voor me tracen/hacken/wat dan ook. Uit ip adressen valt maar weinig info te halen, en wij zijn er niet om jouw conflicten op te lossen.
  • Topickicks. Na een dag mag wel, maar niet iedere 5 minuten een zinloze opmerking om je topic hoger in de lijst te krijgen. We zijn een forum en geen helpdesk met een wachtrij...
  • Huiswerktopics: "Ik moet dit en dit van school...", "Ik moet een database bouwen die er zus en zo uitziet", "Wie weet waarom bedrijven niet meteen een nieuwe Windows versie aanschaffen zodra deze uitkomt?...". Deze en andere schoolvragen zijn aan jezelf om op te lossen. Wij gaan je huiswerk niet maken, en als je er echt geen verstand van hebt, heb je de verkeerde opleiding gekozen.
  • Nieuwsdumps. Sinds onze grote vriend cigarman het forum overspoelde met debiele Appelweetjes die niemand interesseerde, zijn wij erg anti-nieuwsdumps. Wil je dus een slotje vermijden, post dan een duidelijk en interessant artikel, en geef je mening erbij. Doe dus meer moeite dan een copy-paste, want dan gaat je topic dicht.
    Voor de rest alles wat jullie maar willen, zolang het binnen de fatsoensnormen en normale regels valt en je zelf niet gaat beklagen als je onder gegooid wordt met eieren.

    Aangezien niet iedereen een duidelijk idee heeft van fatsoensnormen, doe geen dingen bij anderen die je bij jezelf ook liever niet hebt. Dat scheelt al een hoop.

    Hoewel dit een forum is wat iets serieuzer van aard is, willen we in principe zoveel mogelijk proberen toe te laten en de mogelijkheden zoveel mogelijk open te houden. Je hebt het zelf in de hand dus verpest het niet voor jezelf.

    Voor de meest recente regels, toevoegingen en opmerkingen kan je altijd hier kijken:
    DIG heeft vanaf nu ook een warez tracker!

    [ Bericht 2% gewijzigd door Lucille op 13-10-2004 09:42:03 ]
  • Zie ook de FAQ's, huisregels en feedback
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')