vandaag zijn er bij mij op school 3 kinderen uit de les gehaald..
..ze kregen van een leraar te horen dat hun vader was overleden.. hij had een ongeluk gehad en is onder een vrachtwagen gekomen..
..daarna was het natuurlijk geen leuke schooldag meer..
..klassen waarvan de helft zat te huilen, geen lessen volgen enz..
..je zag echt dat de hele school was geschrokken..
..er kwamen allemaal herrineringen naar boven bij mensen en dat soort dingen.. alle leraren hadden het ook nergens anders meer over..
..leraren gingen gewoon vragen stellen als:
ooit zelf gedacht: was ik maar dood?
maar wat is dat dan eigenlijk een kleine gedachte als zo'n man omkomt bij een ongeluk.. en hij dus wel echt dood is en het niet een wou..
..misschien denk je dan wel.. was ik dat maar..
..ik wou dit gewoon echt even kwijt.. want jah ik zit er gewoon mee..
je hoeft niet eens te reageren of negeer het maar gewoon, maar jah ik wou het gewoon even van me af schrijven..
quote:zijn echt een hele close klas.. dus iedreen trekt het zich wel aan jah
Op dinsdag 9 december 2003 15:54 schreef MrTorture het volgende:
Wat slecht![]()
Ik weet niet in hoeverre zo'n klas echt betrokken is, maar er zullen altijd wel vrienden/vriendinnen in de klas zitten die de man zelf ook kennen...
Heb zelf ook eens zoiets meegemaakt.
Was bij een les Engels, en op een gegeven moment ging de telefoon. De lerares pakt de telefoon op maar hoort niets. Even later komt de concierge binnen. Een van de jongens moest meekomen. Hij dacht dat hij iets uitgehaald had ofzo, dus hij liep lachend de klas uit.
Enkele lesuren later toen we bij onze mentor zaten hoorden we dat zijn vader besloten had een eind aan zijn leven te maken. Aangezien het een van de jongens uit Haaksbergen was, zag je ook de mensen uit Haaksbergen iets verder ineenkrimpen dan de rest. Het eerste wat ik gedaan heb toen ik het hoorde was de klas uitlopen. Ik ben naar het toilet gegaan en heb daar een potje zitten janken.
Dit is inmiddels al jaren geleden, maar ik weet het nog als de dag van gisteren.
Heel veel sterkte Sassiej!
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 09-12-2003 17:44]
quote:kan het allemaal niet echt goed verwoorden
Op dinsdag 9 december 2003 15:58 schreef MrOizo het volgende:
wat vaag allemaal
1.5 week geleden is een meisje dat een km van mij vandaan woont, en ook nog bij mij op school zit verongelukt. Kregen we een paar dagen daarna een brief thuis, waarin het werd verteld.
Op onze school hebben ze een soort van stilte lokaal ingericht, heel mooi. Alle advertenties bij elkaar gezet, en foto van haar, en een paar kenmerkende voorwerpen van dat meisje bij de foto gezet.
Kreeg er wel kippenvel van.
Iedereen verwerkt t op zijn eigen manier, maar gelukkig verwerk je t ook. Alles slijt met de jaren. Dat merk ik ook bij mezelf, mijn vader is 9.5 jaar geleden overleden, en je leert met het gemis te leven.
Sterkte allemaal (K)
[Dit bericht is gewijzigd door reb00t op 09-12-2003 16:07]
quote:Denk dat ze dit topic niet heeft geopend voor die ander, maar voor zichzelf zodat ze haar eigen gevoelens kan uiten.
Op dinsdag 9 december 2003 16:02 schreef WattaFakka het volgende:
Veel sterkte meisje, en erover praten helpt.
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 09-12-2003 17:45]
quote:jou verhaal is duidelijk, maar de situatie die je mee hebt gemaakt is best vaag
Op dinsdag 9 december 2003 16:06 schreef Sassiej het volgende:[..]
kan het allemaal niet echt goed verwoorden
het is niet erg dat je het wilt vertellen
quote:Zou jij asjeblieft ergens anders je bekrompen, ongenuanceerde mening willen verkondigen?
Op dinsdag 9 december 2003 19:46 schreef Airepyh het volgende:
edit:quote verwijderd
Aan de Ts:
Het is goed om zoiets op te schrijven en er over te praten. Sterkte!
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 09-12-2003 20:27]
ik geloof dat we met een heel clubje meiden de hele dag niet meer naar de les zijn geweest
quote:En dan heb je 'verandert' met een t geschreven ipv een d?
Op dinsdag 9 december 2003 16:06 schreef reb00t het volgende:
Sassiej, lucht je hart (edit is: ik had hart met een d geschreven, maar heb t verandert.)
Ontopic: ik weet eigenlijk niet of het zo'n goed idee was van de school om het zomaar te vertellen. Of was er iemand van de familie bij? Als dat zo was, konden die mensen toch best eerst naar huis gaan, eigen terrein. Ik weet het niet, maar dan sta je daar: moet je nog je schooltas gaan halen, terug die klas binnengaan maw, zie je allemaal vreemde, vragende blikken en dan moet je het als het ware wel vertellen. Ik heb het gelukkiglijk nooit moeten meemaken. Maar ik denk ook wel dat ik serieus van slag zou zijn
Sterkte TS
Altijd dezelfde klas en mensen enzo, dan komen dit soort berichten ook een heel stuk harder aan ja. Wat denk je van die kids op de school van maja? Of in volendam?
Overal gebeuren vervelende dingen en ook altijd heel treurig. Ik denk overigens dat als zoeits bij mij op de uni zou gebeuren dat amper mensen het zouden opmerken...het is tenslotte nogal erg anoniem de uni.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |