abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15239401

Deel 4
Deel 3
Deel 2
Deel 1

KAFKA over Michiel Smit
Nieuwrechts.nl

Michiel Smit:

Er is een ding erger dan een Neger, een blanke Neger!

Toespraak Smit in Antwerpen.mp3

En jullie zijn allemaal weer welkom om door te discussiëren over dit fenomeen

[Dit bericht is gewijzigd door RichardQuest op 08-12-2003 01:20]

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_15239603
Ik vind het persoonlijk nou niet echt mijn partij... Ik vond het ook een hele barre toespraak. Bar slecht...
  maandag 8 december 2003 @ 01:38:25 #3
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15239622
quote:
Ghetto-lifestyle verwerpelijk(22-02-03)

Ghetto-lifestyle verwerpelijk

Als één ding vaak naar voren wordt gehaald wat mis is met de VS zijn het wel de ghettos en en de dodelijke straatcultuur die daar heerst. Er is niets rap als muziekvorm, zolang er maar geen ghettocultuur in wordt verheerlijkt. Zie de tekst van het nummer Op MTV en TMF worden echter constant video clips uitgezonden die niet anders geïnterpreteerd kunnen worden dan propaganda voor de lifestyle van de crimineel. De kwalificaties van de bekende Nederlandse DJ/VJ Mental Theo (lekker wijf, laat je doppen eens zien) zijn volkomen onschuldig in vergelijking met de teksten die ghettorappers produceren. Zie de tekst van het nummer Fuck Me van Notorious B.I.G op het album Ready to Die in de bijlage hieronder.

Wat is nu een blanke neger? Er wordt het fenomeen mee bedoeld dat jongeren zich hullen in de kleding- en gedragsstijl van zogenoemde ghettorappers uit de VS. Het is fout dat veel nederlandse negers zich aangetrokken voelen tot deze lifestyle. Hier zou je echter nog kunnen zeggen dat er sprake is van een culturele verwantschap betreffende strijd tegen onderdrukking of iets dergelijks. In het geval van blanke negers, ofwel autochtone nederlanders, die zich uitdossen als ghettowarriors houdt de symphatie volledig op. Dat allochtonen hun eigen identiteit proberen vorm te geven in Nederland is bekend, maar het is verwerpelijk dat Hollandse kinderen zich de Amerikaanse bendecultuur als voorbeeld nemen.

Rolmodellen spelen een grote rol voor kinderen en als dit soort gangsterrappers tot rolmodel worden kan dit grote maatschappelijke problemen veroorzaken.

Afro-amerikaanse moeders strijden ook tegen de verheerlijking van de ghetto-cultuur, omdat ze zich zorgen maken over de toekomst van hun kinderen. Zij krijgen steun van onder andere de bekende dominee en politicus rev. Jesse Jackson.

Ook in Nederland moeten we waken dat we niet die richting opgaan. In Amerika zijn al stations die videoclips met dit soort teksten niet meer uitzenden. Ook in Nederland moeten radio- en tv-stations hun verantwoordelijkheid nemen en de overheid moet nadenken over het opstellen van regels hiervoor.

De Engelse regering is er mee bezig, wanneer volgt de Nederlandse?

bron

Mensen hebben in Nederland recht op vrijheid van meningsuiting. Dat geldt voor El Moumi, dat geldt voor Michiel Smit evenzeer hoezeer sommigen hun uiterste best blijven doen om die vrijheid middels etikettering, toeschrijving en laster ook proberen te beperken.

Ik vind het wat zielig dat Whiggers zich verenzelvigen met een geromantiseerde zelfkant van een samenleving zoals ik het ook wat zielig vind dat mensen dwepen met een geromantiseerd beeld van Il commandante. We leven echter in een vrij land dus kan iedereen zich uiten zoals hij of zij wil. Verwerpelijk is nog weer heel wat anders dan zielig. Ik vermoed dat die vereenzelviging met ghettogangs vlot verdwijnt als de pluk-ze-teams bij de politie wat meer succes hebben bij aanpak van criminele jongeren.

Zo kan de discussie dan weer wat minder gekleurd dan bij aanvang van dit deeltje in de reeks starten

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_15239627
edit door moderator: bedreigingen van politici zijn niet toegestaan. Note gezet voor de FA's!

[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 08-12-2003 01:50]

Wartaal.
pi_15239759

Moet dit nou wat hebben?

Opzicht ben ik het wel eens met hun slogan. Maar dat heeft niet alleen te maken met "allochtonen", maar voor iedereen die in NL woont.

pi_15239773
Ik vind het allemaal wel meevallen
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_15239791
quote:
Op maandag 8 december 2003 02:00 schreef Hayek het volgende:
Jah ik ook...

pi_15239796
Onzin posts verwijdert. Graag ontopic.

Voor politieke onzin en geslowchat hebben we een politiek cafe.

[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 08-12-2003 02:04]

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_15239813
quote:
Op maandag 8 december 2003 02:00 schreef Hayek het volgende:
sterker nog, in die toespraak slaat ie de spijker behoorlijk op z'n kop

misschien wordt het als extreem betiteld omdat het nogal confronterend is?

Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_15239831
quote:
Op maandag 8 december 2003 02:02 schreef sizzler het volgende:
edit door moderator: bedreigingen van politici zijn niet toegestaan. Note gezet voor de FA's!
Kerel, heb je mijn post gelezen?

Iedereen moet maar zeggen wat ie wil. En dus óók ik. En als ik een poster zou hebben van die kale knikker, zou ik daar zekers mijn dartpijltjes op gooien.

Wartaal.
pi_15239857
quote:
Op maandag 8 december 2003 02:07 schreef Billy_daKid het volgende:

[..]

Iedereen moet maar zeggen wat ie wil. En dus óók ik. En als ik een poster zou hebben van die kale knikker, zou ik daar zekers mijn dartpijltjes op gooien.

Iedereen moet zich aan de regels houden. En voor feedback hebben we een apart topic: [Feedback] Modderen in Politiek
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 02:14:44 #12
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15239860
quote:
Op maandag 8 december 2003 02:07 schreef Billy_daKid het volgende:

[..]

Wat zei je dan, zonder het te herhalen? Oftewel, probeer het eens in verstandige bewoordingen duidelijk te maken zonder gelijk een aversie op te wekken. Ik geef je 5 minuten, want dan ga ik echt pitten.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15239869
Dat extreme mensen (waarover dit topic dus gaat) bepaalde reacties kunnen opwekken bij mij, waarschijnlijk ook bij vele anderen.
Wartaal.
pi_15239871
quote:
Op maandag 8 december 2003 02:04 schreef Hayek het volgende:

[..]

sterker nog, in die toespraak slaat ie de spijker behoorlijk op z'n kop

misschien wordt het als extreem betiteld omdat het nogal confronterend is?

Vind je? Het is gewoon dom gepraat zover je het vraagt. Alleen mensen met een buitenlandse afkomst zijn de schuldigen hier, althans dat beweert hij. Maar als je de problemen steeds blijft afschuiven op mensen zonder concrete, rationele, humane en etisch verantwoorde oplossingen te geven, blijft het gewoon poep.

Je kunt mensen met een buitenlandse afkomst niet 'weren'. Dat betekent dus ook dat iedereen die hier al zijn hele leven woont, studeert en werkt, straks zich niet meer mogen vestigen in bepaalde steden. Door menging van mensen, krijg je geen ophopingen van mensen. Geen so called Ghetto's. Of buurten waar alleen 1 bepaald ras woont.

Mensen die op dit soort partijen stemmen, moeten beter nadenken. Nederland moet samen werken aan een goed geheel, en geen zondebok zoeken.

pi_15239874
quote:
Op maandag 8 december 2003 02:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat zei je dan, zonder het te herhalen? Oftewel, probeer het eens in verstandige bewoordingen duidelijk te maken zonder gelijk een aversie op te wekken. Ik geef je 5 minuten, want dan ga ik echt pitten.

Een subtielere aanpak dan die van Volkert
  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 02:19:04 #16
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15239879
quote:
Op maandag 8 december 2003 02:16 schreef Billy_daKid het volgende:
Dat extreme mensen (waarover dit topic dus gaat) bepaalde reacties kunnen opwekken bij mij, waarschijnlijk ook bij vele anderen.
Dus je gaat je dan ook extreem gedragen en bent dan dus geen haar beter dan die snuiter?!
  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 02:20:23 #17
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15239885
quote:
Op maandag 8 december 2003 02:17 schreef westcoastleader het volgende:

[..]

Een subtielere aanpak dan die van Volkert

Altijd verwerpelijk. Democratie betekent dat je de discussie aangaat en niet naar wapens grijpt.
pi_15239892
quote:
Op maandag 8 december 2003 02:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Altijd verwerpelijk. Democratie betekent dat je de discussie aangaat en niet naar wapens grijpt.

Volledig mee eens
  maandag 8 december 2003 @ 02:23:36 #19
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15239896
quote:
Begrijp ik hieruit goed dat je eigenlijk een slachtoffer bent van mensen die er een andere mening op na houden dan jij?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_15239899
quote:
Op maandag 8 december 2003 02:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dus je gaat je dan ook extreem gedragen en bent dan dus geen haar beter dan die snuiter?!

Extreem gedrag, wat dit betreft; is woord bij daad voegen, toespraken geven, of met de bezem door de straten gaan lopen.
Behalve dat ik nu reageer op deze thread, of de te downloaden toespraak, ben ik niet degene die aanzet tot.
Wartaal.
pi_15239902
quote:
Op maandag 8 december 2003 02:23 schreef sjun het volgende:

[..]

Begrijp ik hieruit goed dat je eigenlijk een slachtoffer bent van mensen die er een andere mening op na houden dan jij?

Ja, maar dan anders.
Wartaal.
pi_15239909
quote:
Op maandag 8 december 2003 02:23 schreef sjun het volgende:

[..]

In zekere zin wel, omdat hij het volledig NIET eens is met hen. En er waarschijnlijk geen enkele manier zou zijn om deze mensen van denkwijze te laten veranderen => frustrerend. Linkse mensen trekken zich daarbij over het algemeen alles wat meer aan dan de rechts kiezende mens (of is dit weer te generalistisch )

[Dit bericht is gewijzigd door westcoastleader op 08-12-2003 02:30]

pi_15239913
quote:
idd..... jij wekt bij mij bepaalde reacties op.....
  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 02:30:37 #24
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15239915
quote:
Op maandag 8 december 2003 02:28 schreef westcoastleader het volgende:

[..]

In zekere zin wel, omdat hij het volledig NIET eens is met hen. En er waarschijnlijk geen enkele manier zou zijn om deze mensen van denkwijze te laten veranderen => frustrerend. Linkse mensen trekken zich daarbij over het algemeen alles meer aan dan de rechts kiezende mens (of is dit weer te generalistisch )

Moeten we daarbij aan Volkert denken?
Je zou ook kunnen zeggen dat linkse mensen meer op gevoel afgaan en rechtse mensen meer op verstand. Ik weet dat dat generalistisch is.
pi_15239916
quote:
Op maandag 8 december 2003 02:16 schreef westcoastleader het volgende:

Vind je? Het is gewoon dom gepraat zover je het vraagt. Alleen mensen met een buitenlandse afkomst zijn de schuldigen hier, althans dat beweert hij. Maar als je de problemen steeds blijft afschuiven op mensen zonder concrete, rationele, humane en etisch verantwoorde oplossingen te geven, blijft het gewoon poep.

Hij doelt ook op het beleid, het feit dat de hele multiculturele samenleving is opgedrongen aan de bevolking zonder dat men het daarmee eens was. De problemen die steeds groter worden terwijl elk inhoudelijk voorstel als racisme wordt afgedaan.
quote:
Je kunt mensen met een buitenlandse afkomst niet 'weren'. Dat betekent dus ook dat iedereen die hier al zijn hele leven woont, studeert en werkt, straks zich niet meer mogen vestigen in bepaalde steden.
Dat kan ook niet, maar je kan wel eisen stellen aan het niveau van inburgering, en de mate waarin nieuwkomers kansen hebben zich hier succesvol te ontwikkelen.
quote:
Door menging van mensen, krijg je geen ophopingen van mensen. Geen so called Ghetto's. Of buurten waar alleen 1 bepaald ras woont.
Als je alleen teveel van 1 soort toedient, mengt het niet meer, en gaat de kleine groep autochtone bewoners weg. Dat is wat er nu gebeurd. De meeste scholen in Rotterdam zijn praktisch volledig zwart
quote:
Mensen die op dit soort partijen stemmen, moeten beter nadenken. Nederland moet samen werken aan een goed geheel, en geen zondebok zoeken.
Dit argument zou je ook bij SP kunnen gebruiken. Nederland heeft grote partijen nodig om de hoofdlijnen te bepalen, maar daarnaast moeten er ook kleinere partijen zijn die de regering op scherp houden en gerichte vragen kunnen stellen, dat is het doel van de oppositie.

Natuurlijk willen de groter partijen het liefste met zo weinig mogelijk weerstand hun plannen door de regering loodsen, hierdoor hebben ze er belang bij dat de kleine 'dwarslig' partijtjes verdwijnen. Om die reden hebben ze er alle belang bij kleine partijen af te schilderen als 'extreem'. Kijk gewoon eens wat NieuwRechts inhoudelijk wil, ik kan er weinig 'racistisch' in vinden. Ik ben het zelf ook niet eens met de nationalistische punten, maar op het gebied van migratie moeten er gewoon eens harde maatregelen genomen worden, en NieuweRechts is tot nu toe de enige die dat lijkt in te zien. Maar in plaats van de dialoog aan te gaan probeert men de partij in de extreem rechtse hoek te duwen zodat elke vorm van discussie kan worden vermeden.
Ikzelf probeer me liever neutraal op te stellen en naar de partij te kijken in plaats van de artikeltjes en meningen uit de media.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')