abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14821624
Dan zou de CDA geroepen hebben dat hij gedemoniseerd is. Want zeg nou zelf, Balkie wordt nog meer gedemoniseerd als Pimmie destijds.

Diegene die de aanslag wou plegen op het leven van Balkie is zeker ook zo'n persoon die gevoelig is voor demoniserende programmas etc zoals Volkert van der G.

Ofniej, en waarom stopt de demonisering nu niet. Als balkie dood was dan zou iedereen weer ineens tegen kopspijkers zijn.

je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
  vrijdag 21 november 2003 @ 17:01:32 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_14821646
Hoezo wordt Balkie gedemoniseerd
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_14821690
de media schildert balkie toch extreem negatief af

De geschiedenis herhaalt zich.

je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_14821774
Lukt hem zelf anders ook wel hoor. Heeft ie niet direct de media bij nodig.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  vrijdag 21 november 2003 @ 17:05:39 #5
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_14821784
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 17:02 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
de media schildert balkie toch extreem negatief af

De geschiedenis herhaalt zich.

dat valt reuze mee, en niet te vergelijken met fortuyn..
pi_14821788
De media verwoord alleen wat de massa denkt.
Buikpijn van het lachen!
  vrijdag 21 november 2003 @ 17:06:26 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14821810
Ik heb 2 dingen gezien over Balkenende: kritiek en satire.

Beide moeten gewoon kunnen. Als je dat als bekend politicus niet kan hebben moet je de politiek niet instappen.

Als iemand een aanslag wil plegen op een politicus dan is dat niet de schuld van mensen die kritiek geven.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 21 november 2003 @ 17:06:51 #8
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_14821821
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 17:05 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Lukt hem zelf anders ook wel hoor. Heeft ie niet direct de media bij nodig.
Idd, dat hij zichzelf nou zo belachelijk maakt heeft niks met demoniseren te maken.

Maar goed, dat vond ik bij Fortuyn ook

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_14821900
Hij wordt niet gedemoniseerd, hij stelt zich op als een wereldvreemde gristen fundamentalist. Dan kun je zoiets verwachten. Niet van deze tijd gewoon
Eigen brokjes eerst.
  vrijdag 21 november 2003 @ 17:39:58 #10
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_14822698
quote:
Als de aanslag op Balkenende wel gelukt was
dan was hij nu dood.

Balkenende wordt mijns inziens niet gedemoniseerd, hij wordt wel hard aangepakt door bepaalde media maar dit komt meer voort uit het politieke engagement van de desbetreffende media of het gebrek van achtergrond kennis en het is natuurlijk makkelijker te schoppen tegen een kabinet wat impopulaire maatregels neemt dan een gedegen politieke analyse te geven.

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  vrijdag 21 november 2003 @ 17:47:02 #11
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14822844
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 17:39 schreef Herostratos het volgende:

[..]

dan was hij nu dood.

Balkenende wordt mijns inziens niet gedemoniseerd, hij wordt wel hard aangepakt door bepaalde media maar dit komt meer voort uit het politieke engagement van de desbetreffende media of het gebrek van achtergrond kennis en het is natuurlijk makkelijker te schoppen tegen een kabinet wat impopulaire maatregels neemt dan een gedegen politieke analyse te geven.

Dat hard aanpakken door de media, aan wat voor voorbeelden moet ik dan denken?
  vrijdag 21 november 2003 @ 17:53:08 #12
66982 Herostratos
pi_14822949
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 17:47 schreef Sidekick het volgende:

Dat hard aanpakken door de media, aan wat voor voorbeelden moet ik dan denken?

Constructieve kritiek juich ik van harte toe, maar media die het noodzakelijk vinden om bv. het kapsel van de MP in een discussie te betrekken doen dit enkel ter ridiculisatie van de MP en zijn standpunten.
Daarnaast wordt hem vaak asociaal en kortzichtig gedrag verweten zonder de noodzaak of de achtergrond van bepaalde maatregelen te belichten. Dit geldt natuurlijk niet voor alle media, maar er zijn tal van media die zich hier overduidelijk schuldig aan maken.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
  vrijdag 21 november 2003 @ 17:55:36 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14822992
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 17:53 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Constructieve kritiek juich ik van harte toe, maar media die het noodzakelijk vinden om bv. het kapsel van de MP in een discussie te betrekken doen dit enkel ter ridiculisatie van de MP en zijn standpunten.
Daarnaast wordt hem vaak asociaal en kortzichtig gedrag verweten zonder de noodzaak of de achtergrond van bepaalde maatregelen te belichten. Dit geldt natuurlijk niet voor alle media, maar er zijn tal van media die zich hier overduidelijk schuldig aan maken.

Kan je voorbeelden noemen? Want volgens mij is het belachelijk maken van Balkie's haar alleen door satirischse programma's gedaan
  vrijdag 21 november 2003 @ 17:57:54 #14
35558 MNeMoNiCS
CartWOman stole my Ondertitel
pi_14823031
Misschien was het gewoon een gefrustreerde kapper die het niet meer aan kon zien?
[b]lol·broek[/b] (de ~ (m.)) [inf.][br] [b]1[/b] iem. die voortdurend op goedkope wijze grappig wil zijn[br][b]wijs·neus[/b] (de ~ (m.))[br] [b]1[/b] iem. die meent veel of alles te weten => betweter
pi_14823107
fortuyn werd afgeschilderd als 2e hitler, als potentieel dictator

balkenende wordt hoogstens verweten dat hij geen leiding kan geven, of geen uitstraling heeft.

Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  vrijdag 21 november 2003 @ 18:02:28 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14823126
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 18:01 schreef Hayek het volgende:
fortuyn werd afgeschilderd als 2e hitler, als potentieel dictator

balkenende wordt hoogstens verweten dat hij geen leiding kan geven, of geen uitstraling heeft.

Fortuyn is nooit afgeschilderd als Hitler.
  vrijdag 21 november 2003 @ 18:02:49 #17
66982 Herostratos
pi_14823138
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 17:55 schreef Sidekick het volgende:

Kan je voorbeelden noemen? Want volgens mij is het belachelijk maken van Balkie's haar alleen door satirischse programma's gedaan

Het haar van Balkenende komt niet alleen in satirische programma's ter sprake zoals bv. het journaal en NOVA (Harrry Potter) vonden het noodzakelijk er een item van te maken (laat ze mij de meerwaarde van een dergelijke item eens uitleggen) ook de geschreven media maakt zich er schuldig aan. In het algemeen zou ik zeggen let eens op de tendens van nieuwsprogramma's als JPB ter sprake komt, er zit heel vaak een normatief oordeel (positief danwel negatief) van het nieuwsprogramma in verborgen.

Maar nogmaals ik vind niet dat er sprake is van demonisatie.

pi_14823172
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 18:02 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  vrijdag 21 november 2003 @ 18:06:32 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14823223
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 18:04 schreef Hayek het volgende:

[..]

[afbeelding]

Indymedia.

Ik dacht dat je de normale media en/of politici bedoelde.

Tja, op zo'n manier kun voorbeelden vinden van iedere politicus die wordt gedemoniseerd.

pi_14823248
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 18:06 schreef Sidekick het volgende:

Indymedia.

Tja, op zo'n manier kun voorbeelden vinden van iedere politicus die wordt gedemoniseerd.

En thom de graaf dan? met z'n boekje over anne frank?
  vrijdag 21 november 2003 @ 18:10:21 #21
66982 Herostratos
pi_14823295
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 18:02 schreef Sidekick het volgende:

- De Telegraaf wilde per se een interview met Fortuyn op 2O april, de ver­jaardag van Hitler.
- Als er sinds de komeet Pim Fortuyn iets duidelijk is geworden, dan wel het onvermogen bij vele honderd­duizenden Nederlanders om te on­derkennen wat de charlatan Pim For­tuyn eigenlijk is: een charlatan. (Trouw, 5/4/2002).
- In het NOS-Jeugdjoumaal (voor kinderen dus) werd koudweg verteld dat Fortuyn een racist is die alle buiten­landers het land uit wil gooien (wat manifest onwaar is). Tevens wordt hij vergeleken met een raar kransje: Hitler, Berlusconi, Mussolini en Mao. Dergelijke praktijken werden wel aangeklaagd in het Algemeen Dagblad (3/4/2002).
- Onder de titel F1ikkerfascisme beweert de linkse schrijver Stephan Sanders dat er een intrinsiek verband bestaat tussen homoseksualiteit en fascisme. Flikkers voelen zich meer dan gemiddeld aangetrokken tot het fascisme omdat zowel homoseksuali­teit als fascisme het beste kunnen gedijen bij wetteloosheid en instantbevrediging (Vrij Nederland, 23/3/2002).
- Fortuyns hyperkapitalisme is hyper­homoseksueel (Trouw, 25/4/2002).
- De PvdAers Frans Becker en Paul Kalma krijgen in De Volkskr&mt (23/3/2002) een ellenlang artikel om Fortuyn te bestrijden. Fortuyn doet met zijn grofheden en verdachtmakingen aan politiek en moreel spelbederf, dat op de tribunes al begint door te werken. De twee beweren dat Fortuyn, toen hij nog columnist was, Haider en Janmaat steunde.
- De landelijke politici mogen Pim Fortuyn in elk geval dankbaar zijn dat dank zij hem de daden van Adolf Hitler en Benito Mussolini, alsmede het lot van Anne Frank en de mil­joenen andere joden weer in hun herinnering zijn teruggekomen (Het Parool, 12/2/2002).
- Het Parool heeft de moed ook na de moord nog voort te doen. Een dode Pim Fortuyn radicaliseert nog meer, schrijft de krant en plakt er enkele hallucinante straatinterviews aan vast, waarbij enkele vreemdelingen mogen zeggen: Mooi, weer een fascist minder (Het Parool, 7/5/2002).
pi_14828847
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 17:05 schreef patty het volgende:
De media is business, dus nieuws is geld, geen nieuws is geen omzet. Met andere woorden er wordt veel crap gepubliceerd
pi_14829372
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 21:45 schreef 001 het volgende:

[..]

De media is business, dus nieuws is geld, geen nieuws is geen omzet. Met andere woorden er wordt veel crap gepubliceerd

en bij de publieke omroep speelt er ook nog een politiek belang mee..

PvdA aan de macht = veel geld
VVD aan de macht = weinig geld

vrijdag 21 november 2003 @ 22:10:59 #24
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_14829515
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 22:05 schreef Hayek het volgende:

[..]

en bij de publieke omroep speelt er ook nog een politiek belang mee..

Dat zeg je verkeerd.
pi_14829568
quote:
In een democratie als in Amerika wel ja, maar hier verwoord de media de heersende machthebbers!
pi_14829611
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 22:10 schreef thetruth het volgende:
Dat zeg je verkeerd.
ik beredeneerde vanuit het perspectief van de omroepen
  vrijdag 21 november 2003 @ 22:17:45 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_14829701
Dan had er waarschijnlijk een kamer of een wc in de Tweede Kamer naar hem vernoemd geworden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 21 november 2003 @ 22:19:58 #28
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14829778
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 22:13 schreef Edyourservice het volgende:

[..]

In een democratie als in Amerika wel ja, maar hier verwoord de media de heersende machthebbers!

Dus Balkenende zorgt voor zijn eigen "demonisatie"?
  vrijdag 21 november 2003 @ 22:20:50 #29
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14829803
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 22:17 schreef golfer het volgende:
Dan had er waarschijnlijk een kamer of een wc in de Tweede Kamer naar hem vernoemd geworden.
En was het CDA gehalveerd vanwege het leiderschap van Maxime Verhagen.
  vrijdag 21 november 2003 @ 22:25:49 #30
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_14829946
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 22:19 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dus Balkenende zorgt voor zijn eigen "demonisatie"?

demonisering?
  vrijdag 21 november 2003 @ 23:58:15 #31
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14832705
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 22:25 schreef thetruth het volgende:

[..]

demonisering?

Het kan allebei toch?
  zaterdag 22 november 2003 @ 00:04:03 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_14832859
quote:
De media verstoord alleen wat de massa denkt.
mooi patty
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 22 november 2003 @ 10:53:33 #33
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_14836886
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 18:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Indymedia.

Trouw normale media genoeg?
Thom de Graaf en Marcel van Dam normaal genoeg?

'Intelligence of Hitler'

Those accused include Thom de Graaf, the leader of Democrats 66, Bas Eenhorn, the chairman of the conservative VVD, and Rob Oudkerk of the Labour Party.

Fortuyn hated being compared with France's Le Pen

In statements and speeches, the three allegedly linked Mr Fortuyn with figures such as Hitler and Mussolini, as well as the head of the Dutch Nazi Party, Anton Mussert.

Matty Verkamman from the Trouw newspaper meanwhile described Mr Fortuyn as a "a man with the intelligence of Hitler and the charm of Heinrich Himmler", while the commentator Marcel van Dam also linked the politician with Nazism.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/1988858.stm

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_14836915
Als de aanslag gelukt was, dan hadden we ipv een Pim Fortuyn zaal ( ) een Harry Potter zaal gekregen ( )
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  zaterdag 22 november 2003 @ 11:01:57 #35
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14836992
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 10:53 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Trouw normale media genoeg?
Thom de Graaf en Marcel van Dam normaal genoeg?

Ik zie geen enkele directe vergelijking, hoewel Thom de Graaf wel een grote fout maakte.
  zaterdag 22 november 2003 @ 11:39:36 #36
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_14837368
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 11:01 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik zie geen enkele directe vergelijking

Matty Verkamman from the Trouw newspaper meanwhile described Mr Fortuyn as a "a man with the intelligence of Hitler and the charm of Heinrich Himmler",
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  zaterdag 22 november 2003 @ 11:40:26 #37
74987 Boes_Boes
Wat intressant!
pi_14837380
Als die aanslag wel gebeurt was, was hij nu waarschijnlijk dood ja .. idd
Wauw.
  zaterdag 22 november 2003 @ 11:51:27 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14837524
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 11:39 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Matty Verkamman from the Trouw newspaper meanwhile described Mr Fortuyn as a "a man with the intelligence of Hitler and the charm of Heinrich Himmler",

Niet een directe vergelijking, hoewel de ondertoon imho ook niet goed is.
  zaterdag 22 november 2003 @ 12:19:56 #39
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_14837983
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 11:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Niet een directe vergelijking

He SideKick je praat als Hitler en je voorkomen doet me aan Himmler denken.

Maar ik vergelijk je niet direct met een nazi hoor!

pi_14838092
Gaat dit nog over Balkenende??

Hier staat overigens de complete column van Matty Verkamman, misschien dat daar ook verder kan worden gediscussieerd over de vraag of dat wel of niet demonisatie was?

zaterdag 22 november 2003 @ 12:48:44 #41
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_14838432
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 11:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Niet een directe vergelijking, hoewel de ondertoon imho ook niet goed is.

Kun jij nog wel fatsoenlijk rondlopen met zo'n ontzettende dikke plank voor je harses?
Say your prayers
  zaterdag 22 november 2003 @ 13:24:22 #42
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14839020
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 12:19 schreef Robert_Jensen het volgende:

Maar ik vergelijk je niet direct met een nazi hoor!

Klopt.

Maar weer terug naar Balkenende

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')