Voor een histe...eh historisch overzicht van het voorafgaande kun je terecht in
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 2
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 3
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 4
en natuurlijk in Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 5
Opdat we niet allen naar de zelfde en doorgaans bekende weg vragen zijn daar altijd nog de onvolprezen FAQ en de al even onvolprezen Zoek waarmee je je voordeel kunt doen
En nu weer voor 254 keer
Welke van de twee vinden jullie het beste? Of ken je een ander toestel voor ongeveer dezelfde prijs dat je veel beter vind? Laat me het weten!
Die lijken mij toch wat beter . Bovendien hebben ze beide CF kaartjes, wat ook weer scheelt.
Maar ja ik vind 150 euro toch al wel heel veel geld voor een camera, want ik was in eerste instantie van plan om maximaal 100 euro uit te geven. Maar daar ben ik op terug gekomen aangezien je voor 100 euro alleen maar prut hebt! En die kodak en die fuji lijken mij de goedkoopste "goede" camera's!
Of heeft iemand hier nog een goede tip voor een goede+goedkope camera?
[Dit bericht is gewijzigd door jantje169 op 19-11-2003 16:04]
quote:Van de twee die je op het oog had de Fuji.
Op woensdag 19 november 2003 16:00 schreef jantje169 het volgende:Of heeft iemand hier nog een goede tip voor een goede+goedkope camera?
Ook de Canon A's moet je een serieuze overweging geven, die dingen zijn niet voor niets zo succesvol. Kijk voor de volledigheid ook eens bij Nikon en Olympus.
Ruimer gesteld kun je bij alle grote fotonamen(Ricoh, Pentax en nog wat meer namen bestaan ook nog ) een hele nette camera vinden, al zit je binnen het gestelde budget wel aan de onderkant van de markt te kijken, en moet je ook rekening houden met de aanschaf van een grotere geheugenkaart en eventueel nog accu's+lader.
Oh ja, ik vind helemaal geen tests van deze twee camera's. Weten jullie er mss een te vinden?
quote:Heel flauw: De types die binnen je budget liggen. Kijk wat ze kosten, kijk wat ze kunnen en vergelijk het eens met de camera's die je al kende.
Op woensdag 19 november 2003 16:30 schreef jantje169 het volgende:
En als je de andere merken zoals Ricoh noemt aan welke types moet ik dan denken?
Vanaf het punt dat je een aantal gegadigden hebt, zul je zelf een keuze moeten maken, oftewel eens langs de fotowinkel moeten gaan en de gegadigden eens uitproberen. Vaak krijg je dan vanzelf met een van de gegadigden de -experience
alvast bedankt,
quote:Tot hoever rijkt die '+-'?
Op woensdag 19 november 2003 18:21 schreef _Wicked_Neo_ het volgende:
Hallo, ik zoek een digitale camera in een prijs klasse van +- ¤200,-
Zelf heb ik er totaal geen verstand van en daarom ben ik benieuwd naar tips en mogelijke voorbeelden. Wellicht dat al iemand in deze prijsklasse heeft gevraagd, maar het is vrij onoverzichtelijk om dit terug te zoeken.alvast bedankt,
Ver: de Nikon Coolpix 2100 of Canon Powershot A60
Niet ver: Kodak CX 6230, Fuji A205s, Minolta DiMAGE E223.
quote:tot ¤250,- eventueel ¤275,- .
Op woensdag 19 november 2003 18:46 schreef TC03 het volgende:[..]
Tot hoever rijkt die '+-'?
Ver: de Nikon Coolpix 2100 of Canon Powershot A60
Niet ver: Kodak CX 6230, Fuji A205s, Minolta DiMAGE E223.
quote:Dan zou ik voor de A60 gaan (ongeveer 210 sleuro) en wat extra's erbij.
Op woensdag 19 november 2003 20:18 schreef _Wicked_Neo_ het volgende:[..]
tot ¤250,- eventueel ¤275,- .
ik ga eens even wat plaatjes en specificaties zoeken van die 2 die je gepost hebt, dank u
Verder vind ik het fijn als de camera werkt op penlites, en dat hij handzaam is.
Hebben jullie tips..?? Niet alleen voor het type camera, maar ook waar ik op moet letten bij de aanschaf.
Koop je er 256MB geheugen bij en oplaadbare penlites (ja, gaat op penlites ), oplader en camtasje. Ik denk iets meer als 500euro
4megapixels, een swivel lcd (kan super handig zijn in plaats dat je door lens moet kijken), goede beginnerscamera door de automatische functies, maar biedt ook heel veel functies manueel aan om het te leren.
* Brad staat op punt deze ook te kopen
quote:Het is weliswaar een nederlands domein, maar het adres zit in USA. Het wordt denk ik ook vandaar verstuurd. De andere beginprijzen van 389 zijn eerlijker denk ik. Of je moet in staat zijn in duitsland je camera te kopen, is vaak goedkoper
Op donderdag 20 november 2003 11:32 schreef ChAoZ het volgende:
Zoals Brad ook al zei: Canon Powershot A80 (te verkrijgen vanaf 374 euro (zie tweakers pricewatch)). Er moet tenslotte nog een tasje bij (een goede kost zo 30 euro) en geheugen (256mb kost zo 60 euro of meer en is dat genoeg?)
quote:Thanks Brad, ik ga even kijken of ik daarover meer info kan vinden her en der op het internet
Op donderdag 20 november 2003 11:33 schreef Brad het volgende:
Zoals ik net al zei, de canon powershot A80. Is alleen nog wat lastig verkrijgbaar, maar 400euro is te doen.Koop je er 256MB geheugen bij en oplaadbare penlites (ja, gaat op penlites
), oplader en camtasje. Ik denk iets meer als 500euro
4megapixels, een swivel lcd (kan super handig zijn in plaats dat je door lens moet kijken), goede beginnerscamera door de automatische functies, maar biedt ook heel veel functies manueel aan om het te leren.
* Brad staat op punt deze ook te kopen
quote:Ik zit al 2maanden naar een camera te zoeken en kwam al snel op deze uit (is officieel pas enkele weken verkrijgbaar). Het is volgens mij net iets te groot voor je broekzak, maar echt lompgroot is het niet. Door penlites groeit een camera al snel natuurlijk. En deze heeft er maar liefst 4. Voordeel is dat het daardoor echt lang meegaat. Zo'n 500foto's is goed haalbaar naar het schijnt.
Op donderdag 20 november 2003 11:35 schreef Frenkie het volgende:[..]
Thanks Brad, ik ga even kijken of ik daarover meer info kan vinden her en der op het internet
Is het een beetje een handzaam dingetje..??
www.dpreview.com is een goede site. Die heeft helaas geen review van de camera, maar wel veel commentaar en ook op het forum is het veel besproken.
met een beetje googlen op de naam kom je wel enkele reviews tegen.
*linken van dresource mag niet *
btw. je kan er leuke attributen bij kopen. Onderwaterbehuizing, extra lenzen als je iets meer mogelijkheden wilt enzo
[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 20-11-2003 12:21]
Eigenlijk hangt het meer af waar je het voor wilt gebruiken. Al heb je met die penlites al een selectie gemaakt
quote:Dat weet ik, daarom kijk ik ook verder.
Op donderdag 20 november 2003 11:46 schreef Brad het volgende:
Maare, lees eens een tijdje alle bevindingen van mensen. Dat dit voor mij de ideale camera lijkt, hoeft niet te zeggen dat deze dat ook voor jou is.
quote:Hij moet mee op reis
Eigenlijk hangt het meer af waar je het voor wilt gebruiken. Al heb je met die penlites al een selectie gemaakt
Ow en wat is precies het verschil tussen XD, SD en al die andere soorten chipkaarten..??
quote:Het formaat
Op donderdag 20 november 2003 20:08 schreef Frenkie het volgende:
Ow en wat is precies het verschil tussen XD, SD en al die andere soorten chipkaarten..??
ieder merk gebruikt zijn eigen soort geheugen, afmetingen zijn anders dus uitwissellen is vaak (er zijn uitzonderingen) uitgesloten.
[Dit bericht is gewijzigd door Alfisti op 20-11-2003 20:19]
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:17 schreef Alfisti het volgende:
Het formaat
quote:ook, er staat best veel info in de foto FAQ bij de tweakjuhs (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14059269#14059269) niet speciefiek over snelheden overigens maar wel algemende card-info.
Op donderdag 20 november 2003 20:18 schreef Frenkie het volgende:[..]
en de prijs, maar heeft het niet iets te maken met de snelheid van opslaan oid..??
quote:Thanks, dat is nog eens en handige link
Op donderdag 20 november 2003 20:26 schreef Alfisti het volgende:[..]
ook, er staat best veel info in de foto FAQ bij de tweakjuhs (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14059269#14059269) niet speciefiek over snelheden overigens maar wel algemende card-info.
quote:In dat geval zou ik ook een kleine, stevig behuisde camera overwegen. Als zeer tevreden Canon-gebruiker moet ik daarom de nieuwe IXUS i noemen. Maar mijn ervaring met de IXUS II zijn ook opperbest.
Op donderdag 20 november 2003 11:53 schreef Frenkie het volgende:[..]
Hij moet mee op reis
Perfecte, handzame camera's met 4 resp. een 3.3MP chip voor gewoon heel simpel heel goede foto's maken. Je hoeft geen prof te zijn om er mee om te gaan, maar als je wilt kun je genoeg instellen om een foto te máken in plaats van te némen.
Ik zoek dus ook een digi cam Ik wil een cameraatje die ongeveer dezelfde kwaliteit foto's maakt als een gsm cameraatje ofzo, en die redelijk klein is, bv voor aan je sleutelbos ofzo. Snapt iemand wat ik bedoel? Ik wil gewoon af en toe foto's van vrienden ofzo maken, ik hoef geen hoge kwaliteit maar ik wil gewoon een heel klein cameraatje die niet te duur is.. (onder de 75 euro ofzo?) Bestaat dat wel? Bedankt!
hallo
ik ben op zoek naar een digitale fotocamera ,maar heb er totaal geen verstand van .
Het is de bedoeling dat het gewoon een huis tuin en keuken toestel word.
Wie heeft er suggesties voor wat voor toestel ik kan aanschaffen?
p.s.ben al naar diverse winkels geweest en de sony p8 /p12 en de konica kd420 werden meerdere keren aangeraden,zijn deze (te)goed en duur voor een huis tuin en keuken toestel?
bvd paul
quote:Zo prima
Op zaterdag 22 november 2003 12:46 schreef WittE_ReuS het volgende:
zo goed?hallo
ik ben op zoek naar een digitale fotocamera ,maar heb er totaal geen verstand van .
Het is de bedoeling dat het gewoon een huis tuin en keuken toestel word.
Wie heeft er suggesties voor wat voor toestel ik kan aanschaffen?
p.s.ben al naar diverse winkels geweest en de sony p8 /p12 en de konica kd420 werden meerdere keren aangeraden,zijn deze (te)goed en duur voor een huis tuin en keuken toestel?bvd paul
Bepaal naast je gebruiksdoel ook eens wat je cam zou mogen kosten, en koop binnen dat budget het beste dat je kan vinden. In hoeverre de genoemde modelletjes daaraan tegemoet komen kan ik zo snel even niet bepalen.
Wat wel belangrijk is is dat je naast op het advies van een verkoper ook afgaat op je eigen gevoel. Dus even spelen met camera's en kijken wat je het beste ligt. (een kledingsstuk pas je immers ook doorgaans )
quote:budget tot 500 ¤ totaal, camera en extra geheugen ,de sony is wel handiger van formaat ,maar ik heb totaal geen verstand van camera's ,dus ik weet niet welke het beste is/zijn ,het hoeft geen toestel te zijn waar een hoop dingen opzitten, die je normaal gezien toch niet gebruikt.
Op zaterdag 22 november 2003 20:13 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Zo prima
.
Bepaal naast je gebruiksdoel ook eens wat je cam zou mogen kosten, en koop binnen dat budget het beste dat je kan vinden. In hoeverre de genoemde modelletjes daaraan tegemoet komen kan ik zo snel even niet bepalen.
Wat wel belangrijk is is dat je naast op het advies van een verkoper ook afgaat op je eigen gevoel. Dus even spelen met camera's en kijken wat je het beste ligt. (een kledingsstuk pas je immers ook doorgaans
)
wie helpt mij !!!
p.s. de verkoper heeft me deze 2 toestellen laten zien als zijnde "leuke" toestellen voor een redelijke prijs...
quote:Voor zover ik weet niet, de A en G series kunnen iig niet als webcam gebruikt worden.
Op zaterdag 22 november 2003 19:46 schreef mrcool het volgende:
Kan ik de Canon Powershot 400 (s400) ook als webcam aan mijn PC hangen?
quote:Een budget van 500¤ is best ruim voor een simpele htk camera. Als je bijvoorbeeld de Canon A60 neemt, (jaja. daar issie weer met zijn Canon
Op zaterdag 22 november 2003 20:49 schreef WittE_ReuS het volgende:[..]
budget tot 500 ¤ totaal, camera en extra geheugen ,de sony is wel handiger van formaat ,maar ik heb totaal geen verstand van camera's ,dus ik weet niet welke het beste is/zijn ,het hoeft geen toestel te zijn waar een hoop dingen opzitten, die je normaal gezien toch niet gebruikt.
wie helpt mij !!!
p.s. de verkoper heeft me deze 2 toestellen laten zien als zijnde "leuke" toestellen voor een redelijke prijs...
Volg de raad van Ouwesok op en ga gewoon eens ergens lekker met die dingen spelen, voel hoe ze in je hand liggen, kijk hoe eenvoudig de verschillende functies te bedienen zijn en maak je keuze.
Nogmaals, hoe je het beschrijft heb je geen toeters en bellen nodig en dan is 500¤ écht aan de hoge kant denk ik.
quote:Vandaar ook mijn suggestie, denk dat je rond de 300 euro erg gelukkig kan worden. denk ook eens aan Nikon's, zo uit mijn hoofd de 2100 en de 3100.
Op zaterdag 22 november 2003 21:15 schreef WittE_ReuS het volgende:
is ook max budget ,mijn geld hoeft niet op .............goedkoper is altijd welkom.
quote:DE canon A60 wordt nu al aangeboden bij mediamarkt voor 222 euro!!!!!
Op zaterdag 22 november 2003 21:32 schreef rique het volgende:[..]
Vandaar ook mijn suggestie, denk dat je rond de 300 euro erg gelukkig kan worden. denk ook eens aan Nikon's, zo uit mijn hoofd de 2100 en de 3100.
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 10:35 schreef Snok het volgende:
Goeiemorgen!Ik zoek dus ook een digi cam
Ik wil een cameraatje die ongeveer dezelfde kwaliteit foto's maakt als een gsm cameraatje ofzo, en die redelijk klein is, bv voor aan je sleutelbos ofzo. Snapt iemand wat ik bedoel? Ik wil gewoon af en toe foto's van vrienden ofzo maken, ik hoef geen hoge kwaliteit maar ik wil gewoon een heel klein cameraatje die niet te duur is.. (onder de 75 euro ofzo?) Bestaat dat wel? Bedankt!
quote:Onder de 75 EUR val je nogal snel terug in de hoek van Trust (Triest) en ander bedenkelijk plestik
Op zaterdag 22 november 2003 10:35 schreef Snok het volgende:
Goeiemorgen!Ik zoek dus ook een digi cam
Ik wil een cameraatje die ongeveer dezelfde kwaliteit foto's maakt als een gsm cameraatje ofzo, en die redelijk klein is, bv voor aan je sleutelbos ofzo. Snapt iemand wat ik bedoel? Ik wil gewoon af en toe foto's van vrienden ofzo maken, ik hoef geen hoge kwaliteit maar ik wil gewoon een heel klein cameraatje die niet te duur is.. (onder de 75 euro ofzo?) Bestaat dat wel? Bedankt!
In geval je iets wilt waar meer serieuze fotografie mee mogelijk is dan zit je momenteel nogal snel in de orde van zo'n 200 Euri's. Bedenk dat je bij je camera doorgaans ook een extra geheugenkaart(40-60 Eur) en/of eventueel accu's(40 Eur) moet aanschaffen.
Je kunt dus stellen dat je vanaf zo'n 200 Eur een camera kunt kopen(exclusief extra geheugen/accu's) die eenvoudig in de bediening is en ook iets oplevert dat als een foto te beschouwen is. Bij dat bedrag kun je dan nog kiezen uit meerdere merken.
Bij alles onder die grens is het risico op een miskoop levensgroot.
quote:Ik heb zelf de Minolta Dimage F200, een 4 megapixel camera die erg goede foto's levert. Het is een zeer gebruikersvriendelijk apparaat met veel mogelijkheden. De kwaliteit van afgedrukte foto's bij de foto speciaalzaak is erg hoog
Op zaterdag 22 november 2003 20:49 schreef WittE_ReuS het volgende:
budget tot 500 ¤ totaal, camera en extra geheugen ,de sony is wel handiger van formaat ,maar ik heb totaal geen verstand van camera's ,dus ik weet niet welke het beste is/zijn ,het hoeft geen toestel te zijn waar een hoop dingen opzitten, die je normaal gezien toch niet gebruikt.wie helpt mij !!!
Na een jaar aangekloot te hebben met een Mustek MDC3000 zonder optische zoom is het eindelijk zover en hebben we besloten een andere cam te kopen. Met de nieuwe camera willen we graag dieren (voornamelijk onze katten) en landschappen fotograferen, maar ook te pas en te onpas foto's maken van goede kwaliteit. Ons oog is gevallen op de Fuji Finepix S5000, die voor een aardig prijsje verkrijgbaar is.
Nu heb ik het een en ander gelezen over de nieuwe CCD technologie waarmee fujifilm werkt. De een zegt dat de kwaliteit van de foto's fantastisch is en de ander vindt het weer matig De voorbeeld foto's heb ik bekeken op fujifilm.nl en echt denderend vond ik ze zelf ook niet. Het toestel heb ik vast gehad en het lag in ieder geval fijn in de hand. Kunnen jullie me helpen, of raden jullie misschien een heel ander type aan? Wel graag in dezelfde prijsklasse.
Alvast bedankt!
Oh ja en andere voorbeeld foto's van de finepix s5000 zijn van harte welkom.
quote:Ik vind de kwaliteit van de camera echt wel goed! Zoals ik al een keer eerder gezegd heb ligtie bij mij heel erg beroerd in de hand maar gelukkig is geen hand hetzelfde. Ik heb hem gebruikt om onder andere honden mee te fotograferen in het bos en het werkt echt prima. Helaas heb ik op het moment geen voorbeeldfoto's maar ik heb A4 afdrukken waar menigeen versteld van staat, mooie portretten van honden of mooie herfstlandschappen.
Op zondag 23 november 2003 12:28 schreef BadGirly het volgende:
Hallo allemaalNa een jaar aangekloot te hebben met een Mustek MDC3000 zonder optische zoom
is het eindelijk zover en hebben we besloten een andere cam te kopen. Met de nieuwe camera willen we graag dieren (voornamelijk onze katten) en landschappen fotograferen, maar ook te pas en te onpas foto's maken van goede kwaliteit. Ons oog is gevallen op de Fuji Finepix S5000, die voor een aardig prijsje verkrijgbaar is.
Nu heb ik het een en ander gelezen over de nieuwe CCD technologie waarmee fujifilm werkt. De een zegt dat de kwaliteit van de foto's fantastisch is en de ander vindt het weer matig
De voorbeeld foto's heb ik bekeken op fujifilm.nl en echt denderend vond ik ze zelf ook niet. Het toestel heb ik vast gehad en het lag in ieder geval fijn in de hand. Kunnen jullie me helpen, of raden jullie misschien een heel ander type aan? Wel graag in dezelfde prijsklasse.
Alvast bedankt!
Oh ja en andere voorbeeld foto's van de finepix s5000 zijn van harte welkom.
En dan die 10x optische zoom
quote:Yup heb em sinds gister.
Op zondag 23 november 2003 14:22 schreef rique het volgende:[..]
Ik vind de kwaliteit van de camera echt wel goed! Zoals ik al een keer eerder gezegd heb ligtie bij mij heel erg beroerd in de hand maar gelukkig is geen hand hetzelfde. Ik heb hem gebruikt om onder andere honden mee te fotograferen in het bos en het werkt echt prima. Helaas heb ik op het moment geen voorbeeldfoto's maar ik heb A4 afdrukken waar menigeen versteld van staat, mooie portretten van honden of mooie herfstlandschappen.
En dan die 10x optische zoom
quote:Nee dat hoort zeker niet!
Op zondag 23 november 2003 15:24 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Yup heb em sinds gister.
Maar waar ik nu vooral last van heb is: Ruis ruis ruis.
Ook op het LCD schermpje heb ik ruis bij alle standen toeters en bellen.
Hoord dat zo, of is de camera niet goed.
Anders vind ik het kwaliteit bijzonder slecht
Zelfs mijn Sony DSC-P71 had daar geen last van.
Kan je misschien even wat voorbeeldjes posten met de instellingen erbij? Ik ben wel benieuwd want ruis is iets wat ik nog niet met deze camera heb gemerkt.
Hoe heb je bijvoorbeeld je ISO waarde ingesteld?
quote:Zal even foto uploaden.
Op zondag 23 november 2003 15:27 schreef rique het volgende:[..]
Nee dat hoort zeker niet!
Kan je misschien even wat voorbeeldjes posten met de instellingen erbij? Ik ben wel benieuwd want ruis is iets wat ik nog niet met deze camera heb gemerkt.
Hoe heb je bijvoorbeeld je ISO waarde ingesteld?
(Foto http://members.chello.nl/d.vanspijker/DSCF0086.JPG (In vergrote versie kan je het goed zien, instellingen geen id van deze foto, maar ik heb van alles geprobeerd, iso 200,400,800 Sluitertijd 2 sec, 1, minder dan 1, enz enz zo maar door maar helaas het wordt niet beter dan dit)
Als ik van veraf doe krijg ik het zelfde.
[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 23-11-2003 15:50]
quote:
Op zondag 23 november 2003 15:42 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Zal even foto uploaden.
Ook zie ik dat er een blauwe puntje zit in mijn beeldscherm
Mijn camera is niet in orde.(Foto http://members.chello.nl/d.vanspijker/DSCF0086.JPG (In vergrote versie kan je het goed zien, instellingen geen id van deze foto, maar ik heb van alles geprobeerd, iso 200,400,800 Sluitertijd 2 sec, 1, minder dan 1, enz enz zo maar door maar helaas het wordt niet beter dan dit)
Als ik van veraf doe krijg ik het zelfde.
dit is niet gezond
quote:Ik weet het, ik ben volgende week vrijdag pas vrij, zal zien of ik ken ruilen.
Op zondag 23 november 2003 15:52 schreef rique het volgende:[..]
dit is niet gezond
Iemand enig idee of je beter een ander instelling kan gebruiken. Heb hem zelf eigenlijk altijd op de standaart instelling staan.
[Dit bericht is gewijzigd door Pat-man op 24-11-2003 10:30]
De situatie nu: we hebben een Canon Eos 500N en een Sony F717, en over beide ben ik eigenlijk heel tevreden. Maar ik wil toch een stapje 'omhoog'. De enige logische opvolger van de 717 is de 828 (mag ik even kwijlen?)..Met zijn 8.0 MP, 7x optische zoom enz enz is het gewoon een prachtcameraatje.
Maar ik kan natuurlijk niet om de Canon EOS 300D heen ...Hét grote voordeel is dat ik mijn Canon-lenzen er mooi op kan klikken, en in alle opzichten is het een grote verbering van mijn EOS 500N
Een betere CCD dan de Sony, maar wel 1.7 MP minder...
Nu ken ik het bekende JeroenH-verhaal: het verschil tussen 6.3 MP en 8.0MP merk je nauwelijks wat van, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Vooral omdat ik graag macro's maak, en als ik een 8MP 'crop' tot een 6MP (even bot gezegt) zie je weldegelijk veel verschil.
Wat er ook nog eens bijkomt: mijn vriend maakt graag (korte) filmpjes met de 717 die we nu hebben. Nemen we de Canon, dan is dat afgelopen. Met de 828 kan dat wél nog steeds.
Én zal ik een macro-lens aan moeten schaffen voor de 300D, met de 828 hoeft dat niet. (bovendien heeft de 828 een 28-200mm, met de lenzen die ik nu heb moet ik steeds wisselen (28-80 en 80-200) en meesjouwen)
Wat de kwaliteit betreft denk (weet) ik dat Canon er beter uit komt dan Sony, maar ik twijfel nog steeds. De kwaliteit van mijn Sony-foto's nu ziet er goed uit, en die macro-functie is voor mij toch wel belangrijk...
Als we voor de 828 gaan kunnen we zowel de 717 én de Canon inclusief lenzen verkopen. Als we de 300D nemen, verkopen we de 717 en de Canon body. In verhouding zal de 300D dan wat duurder uitkomen dan de 828, omdat ik daar de lenzen bij moet/kan/wil gebruiken.
Hoewel ik eigenlijk al weet dat de hele meute hier voor de canon zal gaan, gooi ik het toch maar in de groep. Wat denken jullie ervan? Iemand die de 300D of de 828 heeft en zijn ervaringen wil delen?
- Kan ik de camera makkelijk in mijn broekzak dragen?
- Zijn de knopjes aan de achterkant 'stevig'? Is het batterijklepje van goede kwaliteit?
- Maakt de camera scherpe foto's? Ook van dichtbij?
- Zit er een zelfontspanner op? Of misschien met behulp van een afstandbediening o.i.d. ?
- Geeft de camera aan hoe vol de accu zit?
- Werkt de camera ook met andere merken geheugenkaarten?
- Zit er een Nederlandse handleiding bij?
- Wat is het voordeel van een XD geheugenkaartje?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |